اخبار استانی

پذیرش مسافر در اطراف پایانه‌های خراسان جنوبی ممنوع است

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: هرگونه سوار یا پیاده کردن مسافران در اطراف پایانه‌های مسافری استان ممنوع است و در صورت مشاهده یا گزارش تخلف، مراتب به کمیسیون‌های رسیدگی به تخلفات شرکت‌ها و رانندگان حمل و نقل ارجاع می‌شود. مهدی گرجی بیان کرد: علاوه بر نظارت کارشناسان اداره کل مستقر در پایانه‌های مسافری استان بر عملکرد شرکت‌های حمل و نقل مسافر و رانندگان، سامانه گویای ۱۴۱ و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۵۶۱۴۱ آماده دریافت پیشنهادات، نظرات و شکایات مسافران درخصوص نحوه ارائه خدمات سفر در استان خراسان جنوبی است. وی افزود: شرکت‌های مسافری و مجتمع‌های خدماتی و رفاهی بین راهی استان به منظور ارائه خدمات به مسافران آمادگی کامل دارند. معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: نظارت‌های لازم از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بر نحوه عملکرد شرکت‌های مسافری و مجتمع‌های خدماتی و رفاهی بین‌راهی استان و رانندگان حوزه حمل و نقل مسافر صورت می‌گیرد. وی ادامه داد: همچنین به منظور پیشگیری از ابتلای مسافران به کرونا با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته، رانندگان ملزم به توقف در محل‌های ذکر شده برای ادای فریضه نماز و صرف غذا هستند. گرجی گفت: با توجه به فراهم بودن زیرساخت‌ها و به منظور کاهش هزینه‌ها، کاهش ترافیک شهری و مخاطرات زیست محیطی و پیشگیری از ابتلای متقاضیان سفر به کرونا، فروش بلیت فقط از طریق دفاتر فروش سطح شهر، دفاتر پیشخوان دولت، دفاتر آژانس‌های مسافرتی و وب سایت‌های اینترنتی www.payaneha.com و www.payaneh.ir امکان‌پذیر است و طرح خروج فروش بلیت از پایانه مسافری اجرایی شده است.

ارزآوری بیش از دو میلیون دلاری صادرات محصولات دامی

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی گفت: محصولات دامی صادراتی از خراسان جنوبی طی سال گذشته دو میلیون و ۵۵۴ هزار و ۹۴۲ دلار ارزآوری برای استان داشته است.محمد اصغر زاده اظهار کرد: خراسان‌جنوبی در سال گذشته به کشورهای افغانستان، عمان، چین و عراق صادرات محصولات دامی داشته است. مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: طی سال ۹۹ تعداد ۵۹ محموله تخم مرغ شامل یک میلیون و ۲۱۵ هزار و ۱۱ کیلوگرم تخم مرغ از خراسان‌جنوبی صادر شده است. اصغرزاده با اشاره به اینکه یکی از مهمترین محصولات صادراتی خراسان‌جنوبی در حوزه دام و طیور صادرات جوجه یک روز است، ادامه‌داد: در سال گذشته ۵۴ محموله شامل یک میلیون و ۲۸۴ هزار و ۲۷۴ قطعه جوجه یک روز گوشتی از خراسان‌جنوبی صادر شده است. وی افزود: همچنین در سال ۹۹ تعداد ۳۴ محموله گوشت مرغ منجمد از خراسان‌جنوبی به کشورهای مقصد صادر شده است. مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی گفت: با توجه به اینکه در خراسان‌جنوبی زنجیره کامل تولید گوشت مرغ از صنایع مرغ مادر، تا کشتارگاه و تولید تخم مرغ وجود دارد می‌توان به آینده صادرات این محصولات همچنان امیدوار بود. اصغرزاده بیانکرد: در سال گذشته صادرات موی بز از خراسان‌جنوبی به کشور چین داشته‌ایم.

کاهش محسوس دما در دو روز آینده

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: به لحاظ دمایی روز‌های یکشنبه و دوشنبه کاهش دما در منطقه محسوس خواهد بود. زارعی افزود: با تقویت ناپایداری‌های جوی وزش باد شدید، سبب ایجاد گرد و خاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا خواهد شد. وی ادامه داد: همچنین از امروز بارش پراکنده در برخی نقاط همراه با رگبار ورعد و برق پیش بینی می‌شود و در مناطق مستعد نیمه شمالی تگرگ دور از انتظار نیست.

۸ برابر شدن مبتلایان روزانه کرونا در خراسان جنوبی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تعداد مبتلایان روزانه در استان نسبت به هفته آخر اسفند سال گذشته هشت برابر افزایش یافته که نشان دهنده شروع خیز چهارم در این استان است. دهقانی افزود: طی هفته اخیر افزایش ۵۲ درصدی بیماران بستری تنفسی را نسبت به هفته آخر اسفند ماه در استان شاهد بودیم. همچنین در شبانه روز گذشته ۶۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی نیز شناسایی شدند.

خراسان جنوبی وارد پیک چهارم کرونا شد

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی گفت: با توجه به آمار کرونا، همچنان روند افزایشی را تجربه می کنیم و پیک چهارم در استان شکل گرفته است. غلامرضا شریف زاده با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در خراسان جنوبی بیان کرد: از ابتدای اپیدمی کرونا تاکنون ۱۶ هزار و ۴۵۹ نفر در خراسان جنوبی به ویروس مبتلا شده اند. وی ادامه داد: بر اساس آخرین آمار تا پایان وقت اداری دیروز طی ۲۴ ساعت گذشته، ۲۴۷ تست مولکولی بیماران مشکوک دریافت شده که تست ۷۹ نفر مثبت بوده است. شریف زاده با بیان اینکه بعد از مدت ها در تمام شهرستان های استان حداقل یک مورد مبتلا به کرونا داشته ایم، گفت: متاسفانه روند موارد بستری و ابتلا به کرونا در استان افزایشی شده و نگران سلامت مردم هستیم. وی با بیان اینکه همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۴۹۰ تست سریع از بیماران مشکوک دریافت شده است، افزود: از این تعداد هم ۷۳ مورد مثبت بوده است. دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: از مجموع تست های مولکولی و سریع کرونا ۱۵۲ مورد مثبت بوده که نسبت به روز قبل افزایشی شده است.

تغییر رنگ شهرستان ها

شریف زاده بیان کرد: در حال حاضر ۱۶۴ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری بوده که ۶۱ بیمار، مثبت قطعی کرونا هستند. وی اظهار کرد: از بیماران کرونایی، ۱۲ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بوده که حال عمومی یک نفر نا مساعد است. دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی بیان کرد: با توجه به آمار کرونا، همچنان روند افزایشی را تجربه می کنیم و پیک چهارم در استان شکل گرفته است. وی افزود: این افزایش موارد مربوط به عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی در هفته آخر اسفند ماه بوده و قطعاً بی توجهی به پروتکل های بهداشتی در هفته های اول فروردین، در دو هفته آینده مشاهده خواهد شد. شریف زاده با بیان اینکه در حال حاضر شهرستان بیرجند در وضعیت نارنجی کرونا قرار دارد، گفت: همچنین شهرستان سربیشه از وضعیت آبی به زرد تبدیل شده است.

اعمال محدودیت های جدید در بیرجند

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی ادامه داد: اگر روند افزایش مبتلایان ادامه یابد، در هفته های آینده تغییر رنگ های جدیدی را شاهد خواهیم بود. وی با اشاره به اعمال محدودیت های کرونایی بیان کرد: با توجه به اینکه ستاد ملی کرونا قبلاً نسبت به رنگ بندی ها محدودیت هایی را تعریف کرده، با تغییر رنگ شهرستان ها محدودیت های جدید هم اعمال می شود. شریف زاده اظهار کرد: منع تردد وسایل نقلیه برون شهری، محدودیت ورود پلاک های غیر بومی و خروج پلاک های بومی به بیرجند اعمال می شود. وی از اعمال محدودیت های جدید برای مشاغل ضروری در بیرجند خبر داد و افزود: همچنین منع تردد شبانه هم همچنان در کلیه شهرستان های استان اجرایی می شود.

اعتراض مجدد  جامعه دانشگاهی  برای بی توجهی  به مطالبه  استقلال دا نشگاه صنعتی بیرجند

کارمندان و اعضای هیئت علمی دانشگاه صنعتی بیرجند نسبت به اقدام وزارت علوم مبنی بر ادغام این دانشگاه در دانشگاه بیرجند و حذف کدرشته‌های دانشگاه صنعتی از دفترچه انتخاب رشته اعتراض داشته و در محوطه دانشگاه صنعتی تحصن کردند. اوایل اسفندماه سال گذشته بحث ادغام دانشگاه صنعتی بیرجند با دانشگاه بیرجند مطرح شد و اعتراض بسیار زیادی را به دنبال داشت. با توجه به اعتراضاتی که در این خصوص انجام شد و دیداری که توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مسئولان وزارت علوم برگزار شد مقرر شد بحث ادغام دانشگاه صنعتی بیرجند با دانشگاه بیرجند به تعویق بیفتد. حمید ملانوری استاندار خراسان جنوبی نیز گفته بود: با ادغام دانشگاه‌های استان در شرایط فعلی مخالفیم و دانشگاه بیرجند و معاونت سیاسی استانداری مکلف به پیگیری موضوع شده‌اند. اما شنیده شده وزارت علوم اواخر اسفند سال گذشته طی ارسال نامه‌ای به سازمان سنجش خواستار حذف کد رشته‌های دانشگاه صنعتی بیرجند از دفترچه‌های انتخاب رشته شده است. از این رو امروز کارمندان و اعضای هیئت علمی دانشگاه صنعتی بیرجند در رابطه با عدم تحقق وعده‌های مسئولان استان در خصوص حفظ استقلال تنها دانشگاه صنعتی شرق کشور تحصن کرده و اعتراض دارند.

مرگ دلخراش ۵ نفر در تصادف رانندگی در محور بشرویه  فردوس

جانشین پلیس راه خراسان جنوبی از فوت پنج نفر در حادثه رانندگی محور بشرویه- فردوس خبر داد. سرهنگ محمد باقر توفیقی نیا بیان کرد: ساعت ۷:۱۶  شنبه در کیلومتر ۱۸ محور بشرویه – فردوس، یک دستگاه رانا با یک دستگاه نیسان برخورد کرد. وی با بیان اینکه متاسفانه در این حادثه سه نفر از سرنشینان خودروها در صحنه جان باختند، اظهار کرد: همچنین سه مصدوم به بیمارستان منتقل شده که دو نفر از مصدومان هم در بیمارستان جان باختند. جانشین پلیس راه خراسان جنوبی با بیان اینکه علت حادثه در دست بررسی است، گفت: از رانندگان خواستاریم با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از بروز اینگونه از حوادث دلخراش جلوگیری کنند.

طرح کاداستر در ۷ میلیون هکتار از اراضی ملی خراسان جنوبی اجرا شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی از اجرای طرح کاداستر برای اخذ سند تک برگی در ۷ میلیون هکتار از اراضی استان خبر داد. نصرآبادی با اشاره به مساحت استان به عنوان سومین استان پهناور کشور افزود: برای اجرای کاداستر اراضی ملی و دولتی در استان همکاری ویژه ای بین دستگاه مختلف در این حوزه وجود دارد. وی ادامه داد: تا پایان سال ۹۸ عملکرد کاداستر اراضی ملی و دولتی استان در مجموع حدود ۴.۵ میلیون هکتار بوده است که این میزان برای سال ۹۹ به ۷میلیون هکتار رسید.

عامل تلفات دام‌ها در بهار

اسماعیلی سرپرست شبکه دامپزشکی فردوس اظهار کرد: عامل بیماری آنتروتوکسمی یا قلوه نرمی، باکتری به نام کلستریدیوم پرفرینجنس است که با آزادسازی سم سبب بروز بیماری می‌شود که در فصل بهار اصلی‌ترین عامل تلفات گوسفند و بز است.

کمیته شناسایی بازی های بومی در نهبندان و سربیشه تشکیل می شود

تقی زاده معاون وزیر ورزش و جوانان از تشکیل کمیته تخصصی شناسایی بازی های بومی و محلی برای شهرستان های نهبندان و سربیشه خبر داد و گفت: همچنین امکانات مورد نیاز منطقه هم تعریف خواهیم شد.

بیش از دو میلیارد تومان برای استقبال از بهار هزینه شد

رئیس سازمان سیما، منظرو فضای سبز شهرداری بیرجند با بیان این‌که در تقسیم اعتبارات شهرداری بیرجند، سهم شمال شهر از فضای سبز بیش از جنوب شهر بوده است گفت: شهرداری برای استقبال از بهار ۱۴۰۰ بیش از دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه کرده است. ابراهیم زاده با اشاره به المان های نوروزی، عنوان کرد: پس از اتمام مهلت فراخوان جشنواره آثاری از نقاط مختلف کشور به دبیرخانه ارسال شد. در بخش المان و مجسمه ۱۲ اثر و در بخش نقاشی دیواری ۱۳ اثر انتخاب شد.

دو حادثه تلخ در سیزده بدر ۱۴۰۰

دو حادثه تلخ در سیزده بدر ۱۴۰۰ در شهرستان قاین جان ۳ نفر را گرفت. یوسفی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان قاینات گفت: بر اثر وقوع ۲ حادثه غرق شدگی و سقوط از کوه ۳ نفر جان خود را از دست دادند و ۳ نفر مصدوم شدند.

درآمدزایی ۸۰ میلیارد تومانی کشاورزان استان با خارشتر

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: با توجه به سطح زیر کشت خارشتر در استان و میزان تولید علوفه خشک، ارزش برداشت و چرای علوفه برای دامداران استان بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال خواهد بود. رضایی اظهار داشت: گیاه خارشتر از سال سوم کاشت به بعد باردهی اقتصادی دارد و از هر هکتار زمین خارشتر هشت تا ۱۰ تن علوفه‌تر و چهار تن علوفه کشت خشک برداشت می‌شود.

روستاهای خراسان جنوبی؛ جذاب برای آلمانی‌ها

معاون گردشگری، سرمایه‌گذاری و تامین‌منابع اداره‌کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی خراسان‌جنوبی از گشت و گذار گردشگران آلمانی در مناطق روستایی و بکر استان خبر داد. مرتضی عربی گفت: گروه گردشگران آلمانی طی یک هفته، سفر خود در استان را از پایتخت زرشک بی دانه دنیا در روستای افین شروع کردند، به روستای جهانی خراشاد رفتند و در پایان در دیار گل‌های نرگس (شهر خوسف) با رکاب زنی تا روستای گردشگری آرک، به سفر خود در استان پایان دادند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


امین جم – از پنجشنبه هفته پیش و با شروع تبلیغات نامزد های انتخابات مجلس

بیشتر

نسرین کاری- برای اولین بار در تاریخ اسکواش خراسان جنوبی ۴ بازیکن نوجوان به نام

بیشتر

مهدی آبادی – تکرار حوادث و خسارت‌های مکرر، تبدیل به یکی از معمولی‌ترین موضوعات در کشور

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت