اخبار استانی

دارتر خراسان جنوبی قهرمان مسابقات لیگ دسته اول ناوک کشور

رئیس هیئت دارت خراسان جنوبی گفت: در اولین دوره مسابقات دارت لیگ دسته اول ناوک کشور رضا محمدی از خراسان جنوبی در مجموع رفت و برگشت مسابقات دوره‌ای قهرمان کشور شد.علیزاده افزود: همچنین جواد بیات و حسین سبحان پور مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

فرش قرمز دولت برای سرمایه گذاران در سرایان و درمیان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی از برنامه حمایتی ویژه دولت برای سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان فعال در شهرستان‌های درمیان و سرایان خبر داد.
مشیرالحق عابدی افزود: این حمایت‌ها در راستای کاهش هزینه‌های نیروی کار، ایجاد انگیزه و تشویق کارفرما در به‌کارگیری نیروی کار شغل اولی و معتادان بهبود یافته همچنین افزایش فرصت اشتغال برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در بازار کار صورت می‌گیرد. وی با اشاره به قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور افزود: بر این اساس تمامی واحدهای تولیدی که از ابتدای سال ۱۳۹۹ به بهره‌برداری رسیده یا مجوز تاسیس گرفته‌اند، از معافیت مالیاتی مناطق آزاد تجاری – صنعتی، برخوردار می‌شوند.
معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: مدت معافیت مالیاتی مناطق آزاد تجاری – صنعتی در حال حاضر ۲۰ ساله است.این طرح حمایتی به منظور ترغیب سرمایه‌گذاران به حضور در شهرستان‌های کمتر برخوردار از جمله درمیان و سرایان اجرا می‌شود.عابدی افزود: سرمایه‌گذاران برای بهره‌مندی از این طرح باید ضمن داشتن مجوز فعالیت، اظهارنامه مالیاتی خود را تسلیم کرده و اسناد و مدارک مربوط به فعالیت در محدوده این مناطق را ارائه کنند. ثبت دقیق اطلاعات و ارائه به موقع آنها، شرط اساسی در بهره‌مندی از این طرح است. معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی افزود: براساس ماده ۳۲ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور، شهرستان‌هایی که نرخ بیکاری آنها بالاتر از میانگین نرخ بیکاری کشور است، به عنوان مناطق غیربرخوردار از اشتغال تعریف می‌شوند و دولت موظف است مشوق‌های لازم برای ایجاد اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و ایجاد کارورزی بیکاران در این مناطق را در نظر بگیرد. وی تصریح کرد: براساس آخرین ارزیابی‌های صورت گرفته، ۲ شهرستان درمیان و سرایان نیز در فهرست این مناطق لحاظ شده و از مشوق‌های حمایتی دولت بهره‌مند می‌شوند. دولت این اقدام را به ‌منظور تسهیل و تشویق سرمایه‌گذاری صنعتی و معدنی کشور انجام می‌دهد. وی افزود: چنانچه شرایط این ۲ شهرستان بهبود یابد و نرخ بیکاری در آنها تغییر چشمگیری داشته باشد، به نوعی که از فهرست مناطق غیربرخوردار از اشتغال خارج شوند، واحدهای تولید تا پایان دوره زمانی تعیین شده (۲۰ سال) از معافیت مالیاتی برخوردار هستند.

خسارت طوفان به ۱۰۰ ابنیه در استان

مدیر کل مدیریت بحران استانداری گفت: بر اثر طوفانی که با سرعت ۹۵ کیلومتر بر ساعت در ۴۸ ساعت گذشته خراسان جنوبی را درنوردید و در مناطقی، دید افقی را تا ۴۰ متر کاهش داد، به واحد‌های مسکونی روستایی، گلخانه ها، درختان و تیر‌های برق خسارت وارد شد. به حدود ۱۰۰ ابنیه در خراسان جنوبی خسارت وارد کرد. میرجلیلی با اشاره به اینکه در اثر این طوفان، ۱۲ واحد مسکونی روستایی سبک سازی خسارت دیدند افزود: همچنین به ۸ واحد گلخانه بین ۱۰ تا ۴۰ درصد خسارت وارد شد.

تعداد مبتلایان به کرونای انگلیسی به ۱۹ نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت : با شناسایی دو مورد جدید در شهرستان بیرجند، آمار مبتلایان به کرونای جهش یافته انگلیسی در خراسان جنوبی به ۱۹ مورد افزایش یافت. محمد دهقانی گفت: احتمال افزایش تعداد موارد شناسایی کرونای انگلیسی در استان وجود دارد، زیرا معمولا افراد یک خانواده به طور همزمان مبتلا می‌شوند. وی افزود: هم استانی‌ها دستورالعمل‌های بهداشتی از قبیل شستشوی مکرر دست ها، عدم تردد غیر ضرور، عدم حضور در تجمعات، دورهمی‌ها و شب نشینی ها، بازار‌ها و مغازه‌ها را رعایت کنند.

یادواره شهدای کارکنان فنی و حرفه ای برگزار شد

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان  در این مراسم که به مناسبت سالروز شهید برگزار شده بود گفت: شهدا برای همه ما فرصت هستند .فرصتهای که باید برای اعتلای فرهنگ انقلاب به آن تمسک جست.محمد علی عرب حفظ احترام و شان ایثارگران را در همه آحاد جامعه ضروری دانست و افزود:امنیت امروز کشور مرهون و نتیجه جانفشانی و ایثارگری شهداء ،جانبازان ،آزادگان و همه ی ایثارگران است و اکنون وظیفه ما ترویج و اشاعه فرهنگ شهید و شهادت است. وی شهدا را سند افتخار ملت خواند و گفت:برگزاری مراسم تجلیل از شهدا به عنوان حرکتی وحدت آفرین همواره مدنظر بوده و ما نیز با تاسی به این هدف سعی کرده ایم فضای هر چند محدود ، فراهم کنیم تا یادآور حماسه های این بزرگواران باشد . فرمانده سپاه انصار الرضا (ع) در این جلسه ضمن تجلیل از این اقدام گفت : برگزاری اینگونه مراسم در راه الگوسازی برای جوانان ما که وارثان انقلاب هستند بسیار سازنده است .

اشتغال و شکوفایی نهبندان، رویایی در مسیر تحقق

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) خراسان جنوبی از اشتغال زایی برای هزار و ۵۵۰ نفر در شهرستان نهبندان خبر داد. موسوی مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: از ابتدای اجرای طرح اشتغال زایی اجتماع محور در شهرستان نهبندان تاکنون بالغ بر هزار و ۱۵۰ پروژه کلید خورده است.
او افزود: ارزش ریالی اجرایی شدن این پروژه ها در شهرستان نهبندان بیش از ۳۵ میلیارد تومان برآورد شده است. شروع این طرح‌ها در شهرستان نهبندان، هزار و ۵۵۰ شغل را برای نهبندانی‌ها به ارمغان آورده است.

۸۷۰۰ بسته معیشتی و بهداشتی بین نیازمندان استان توزیع می شود

 معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: آخرین مرحله از گام سوم رزمایش کمک های مومنانه از میلاد جوادالائمه (ه) آغاز شده و تا میلاد امام سجاد(ع) برگزار خواهد شد.  هزاری ادامه داد: در این مرحله از رزمایش بیش از  هشت هزار و ۷۰۰ بسته معیشتی و بهداشتی به ارزش بیش از ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بین افراد نیازمند شناسایی شده در استان توزیع می‌شود. 

کشف مواد محترقه در خراسان جنوبی

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان خراسان جنوبی گفت: ماموران پلیس امنیت عمومی خراسان جنوبی طی سه عملیات جداگانه چهار هزار و ۸۰۰ عدد مواد محترقه را در این استان کشف کردند. سرهنگ علی اکبر حیدری افزود: ماموران در تحقیقات و بررسی‌های انجام شده یک واحد صنفی و ۲ خودرو را که در حال توزیع و فروش مواد محترقه بودند، شناسایی کردند و با هماهنگی مقام قضایی در بازرسی از آنها چهار هزار و ۸۰۰ عدد مواد محترقه کشف شد.

امضای تفاهم نامه همکاری برای آبرسانی به ۱۸ روستای سربیشه


تفاهم نامه همکاری برای آبرسانی به ۱۸ روستای بخش درح سربیشه، بین کمیته امداد امام خمینی (ره) و شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی امضا شد. در همایش ملی روستا و عشایر که پارسال در استان برگزار شد، اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی به عنوان دستگاه معین توسعه شهرستان سربیشه معرفی شد که آبرسانی به ۱۸ روستای سربیشه در همین خصوص انجام می‌شود. بر اساس قراردادی که امروز، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی و مدیرکل کمیته امداد استان، آن را امضا کردند، به روستای خوشاب سربیشه و هفده روستای همجوار آن در بخش درح، آبرسانی می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


معاون عمرانی استاندار گفت: اجرای هیچ یک از قطعات راه آهن استان نباید معطل بماند

بیشتر

امین جم – جلسه گرامیداشت هفته کار و گارکر و تجلیل از کارگران نمونه زنجیره

بیشتر

بهروزی فر – شمارش معکوس لحظه های برزخی دو کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت