اخبار استانی

قضاوت داوران خراسان جنوبی در لیگ برتر فوتبال جوانان کشور

۴ داور خراسان جنوبی بازی امروز تیم های گل گهر سیرجان و شاهین شهرداری بوشهر را قضاوت می کنند. آقایان ابراهیمی، مالک، عدالتی و محمودی مسابقه گل گهر سیرجان و شاهین شهرداری بوشهر از سری مسابقات هفته‌های دهم و دوازدهم در لیگ فوتبال کشور را سوت می‌زنند. این مسابقه ساعت ۱۴ و سی دقیقه فردا یک شنبه در مجموعه ورزشی تختی سیرجان برگزار می‌شود.

بهره برداری از خانه هلال روستای خراشاد

خانه هلال روستای خراشاد از توابع شهرستان بیرجند در مراسمی با حضور استاندار و جمعی از مسئولان به بهره برداری رسید خانه هلال خراشاد از توابع شهرستان بیرجند با حضور استاندار خراسان جنوبی و جمعی دیگر از مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح شد. ملانوری گفت: از طریق معاونت امور عمرانی و فرمانداری بیرجند، تمامی دهیاری‌های این شهرستان مکلف به تامین فضای مناسب برای ایجاد خانه هلال می‌شوند. وی افزود: همچنین باید بر بام ساختمان هر دهیاری در روستا‌های شهرستان بیرجند یک پرچم هلال احمر برافراشته شود. محمد رضایی مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی، از فعالیت ۸۸ خانه هلال در سطح استان خبر داد و گفت: آمادگی داریم در تمامی روستا‌های برخوردار از شرایط لازم، خانه هلال تاسیس کنیم. روستای خراشاد در کیلومتر ۲۴جنوب شرقی بیرجند واقع شده که به دلیل نخبه پروری، صنایع دستی و زیبایی طبیعی شهرت دارد.

پرداخت تسهیلات کرونا به ۷۵ درصد متقاضیان

تسهیلات کرونا به ۷۵ درصد به متقاضیان به شدت آسیب دیده از کرونا در خراسان جنوبی پرداخت شد.  مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گفت : ۶ هزار و ۷۰۹ متقاضی با اشتغال ۸ هزار و ۴۵۹ نفر برای دریافت ۹۳۴ میلیارد ریال تسهیلات در استان تشکیل پرونده دادند. اشرفی افزود: از این تعداد تاکنون به ۵ هزار و ۷۲۹ پرونده ۷۱۳ میلیارد ریال توسط بانک‌های عامل به کسب و کار‌های آسیب دیده از ویروس کرونا پرداخت شده است. به گفته وی تسهیلات کرونا با توجه به ۱۴رسته شغلی به شدت آسیب دیده از کرونا ثبت نام انجام شد. اشرفی با بیان اینکه ۱۰ مؤسسه و بانک و ۱۳ دستگاه اجرایی کار پرداخت تسهیلات را انجام می‌دهند گفت: این تسهیلات با نرخ سود ۱۲ درصد و بازپرداخت یک ساله به متقاضیان پرداخت می‌شود.  وی از تمدید مهلت ثبت نام برای حوزه های گردشگری، ورزش و جوانان و فرهنگ و ارشاد تا پایان سال جاری خبر داد.

کشف یک و نیم تن مرغ خارج از شبکه توزیع در طبس

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان طبس گفت: یک و نیم تن مرغ تنظیم بازار به عنوان تخلف عرضه خارج از شبکه در این شهرستان کشف شد.به گزارش سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی، محمود زارع نیا افزود: با توجه به گشت مشترک بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت طبس با اداره تعزیرات حکومتی و نیروی انتظامی از واحدهای فروش و قطعه‌بندی مرغ، این مقدار مرغ کشف شد. وی اظهار داشت: پرونده تخلف در این خصوص به ارزش ۳۰۶ میلیون ریال تشکیل و برای رسیدگی به اداره تعزیرات حکومتی ارجاع شد. رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان طبس گفت: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف اقتصادی از جمله احتکار، عرضه خارج از شبکه و گرانفروشی مراتب را با سامانه ۱۲۴ در میان بگذارند.

معاون دادگستری خراسانجنوبینهادهها به دامدار نمیرسد
معاون دادگستری خراسان‌جنوبی گفت: به واسطه عدم نظارت پرونده‌هایی که در دادگستری داریم، کسی نهاده را گرفته که به هیچ وجه فعالیتی در حوزه طیور و دامپروری نداشته است.حجت‌الاسلام یدا…وحدانی‌نیا اظهارکرد: هوشمندسازی نظارت‌ها با ایجاد سامانه‌ها نه به معنای غفلت از نظارت میدانی بلکه در راستای بهره‌گیری از هر دو نوع پایش صورت می‌گیرد. معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در برخی از حوزه‌های قاچاق کالا به واسطه مرزی بودن استان مسائل خاصی مطرح است، بیان‌کرد: متأسفانه به واسطه تفاوت قیمت برخی از کالاها و حتی از گروه کالاهای اساسی بین اینجا و آن طرف مرز به واسطه سودآوری، قاچاق صورت می‌گیرد.قاچاق کالاهای اساسی وحدانی‌نیا با بیان اینکه برخی از کالاها مانند روغن و آرد نیز به آن طرف مرز می‌رود، گفت: در این زمینه نظارت‌ها باید تشدید شود. وی اظهارکرد: در حوزه تأمین نهاده‌های دامی نیز تأمین و توزیع با جهاد کشاورزی است و شایسته نیست به واسطه عدم نظارت پرونده‌هایی در دادگستری داشته باشیم که کسی نهاده را بگیرد که به هیچ وجه فعالیتی در حوزه طیور و دامپروری نداشته و نهاده را در بازار آزاد فروخته است.معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه حمل دام بدون پلاک‌کوبی به نوعی قاچاق تلقی می‌شود، افزود: البته در راستای اجرای این موضوع باید به گونه‌ای عمل شود که دامداران برای حمل دام خود با مشکل رو به رو نشوند. وحدانی‌نیا با بیان اینکه برخی از کالاها مانند روغن و آرد نیز به آن طرف مرز می‌رود، گفت: در این زمینه نظارت‌ها باید تشدید شود. وی اظهارکرد: در حوزه تأمین نهاده‌های دامی نیز تأمین و توزیع با جهاد کشاورزی است و شایسته نیست به واسطه عدم نظارت پرونده‌هایی در دادگستری داشته باشیم که کسی نهاده را بگیرد که به هیچ وجه فعالیتی در حوزه طیور و دامپروری نداشته و نهاده را در بازار آزاد فروخته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر- عصر شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه خبری تلخ، مردم ایران و جهان را در

بیشتر

خبر شهادت آیت الله رئیسی همه ما را شوکه کرد.رئیس جمهوری که الحق مردمی بود

بیشتر

در پی حادثه برای بالگرد حامل رئیس جمهور، آیت الله رئیسی به شهادت رسید.بالگرد حامل

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت