اخبار استانی

ثبت نام ۱۳ داوطلب برای انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر

در اولین روز از آغاز ثبت نام انتخابات ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر ۱۳ داوطلب برای شرکت در این انتخابات نام نویسی کردند. مهدی قهرمانی مدیرکل  سیاسی انتخابات استانداری استان گفت: از این تعداد ۹ داوطلب با بارگذاری تمامی مدارک مورد نیاز، موفق به ثبت نام نهایی شدند.

رئیس جدید شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان معرفی شد

معاون شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشوردر مراسم معارفه رئیس جدید شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان گفت: خراسان جنوبی به لحاظ وجود ائمه جمعه جوان در رتبه هفتم کشور قرار دارد.  نماینده، ولی فقیه در استان با تبریک عید مبعث پیامبر اکرم (ص) افزود: عید مبعث عیدی با عظمت است و با خلقت برابری می‌کند چرا که پیامبر با تعالیم عقلانی، اخلاقی خود باعث هدایت بشریت شد.حجت الاسلام والمسلمین عبادی  با اشاره به اینکه اسلام کامل‌ترین دین است که در زمان پیامبر خاتم پدید آمد افزود: دین اسلام مصون از تحریف است در بسیاری از کتب ادیان الهی تحریف‌هایی انجام شده است، اما قران کتابی کامل و جامع و بدور از هرگونه تحریف است. حجت الاسلام والمسلمین نوری معاون شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور نیز در این مراسم با اشاره به اینکه خراسان جنوبی  استانی کمتر برخوردار است، اما درزمینه توسعه پایگاه‌های نماز جمعه وزیرساختی جزو استان‌های خوب کشور به شمار می‌آید افزود: این استان به لحاظ داشتن ائمه جمعه جوان رتبه هفتم را در کشور بدست آورده است. در پایان این مراسم از خدمات حجت الاسلام مهدی رحیم آبادی تقدیر و حجت الاسلام حامد شاه بیکی به عنوان رئیس جدید شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان معرفی شد

افزایش جان باختگان کرونا به ۷۶۱ مورد در خراسان جنوبی

در ۲۴ ساعت گذشته با ثبت یک مورد فوت جدید ناشی از بیماری کرونا، آمار قربانیان این بیماری در خراسان جنوبی به ۷۶۱ نفر افزایش یافت. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه در شبانه روز گذشته از ۱۶۳ آزمایش کرونا در استان آزمایش۱۵ نفر مثبت قطعی اعلام شد، گفت: از ۱۵ مبتلای جدید به کرونا، ۶ مورد در شهرستان قاینات، ۳  مورد شهرستان طبس، در شهرستان های بیرجند و فردوس هرکدام دو مورد و درشهرستان های سربیشه و سرایان هرکدام یک مورد جدید شناسایی شد.

بازدید استاندار از دو کارگاه تولید روستایی استان
استاندار خراسان جنوبی با هدف رصد میدانی موقعیت روستای خراشاد و امکانات و زیرساخت های موجود این روستا و نیز رصد فعالیت های کانون عماریون در روستای علی آباد از این دو روستا بازدید کرد.
رونق صنایع دستی در روستای خراشاد سبب شده از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی،حوله بافی (توبافی) این روستا سال ۹۶ در فهرست جهانی صنایع دستی به ثبت برسد و خراشاد به عنوان روستای هدف صنایع دستی کشور معرفی گردد. در همین راستا بازارچه محصولات و صنایع دستی در روستا راه اندازی شده که  مورد استقبال گردشگران قرارگرفته است. آشنایی با سطح اشتغال ایجاد شده در کانون فرهنگی هنری عماریون ، نحوه بازاریابی و فروش محصولات تولیدی در کارگاه های کارآفرینی و… از دیگر برنامه‌ های این بازدید بود. کانون فرهنگی هنری عماریون که در سال ۱۳۹۲ تأسیس شده به جهت ایجاد طرح کسب و کار در جوار مسجد، کار آفرینی و ایجاد اشتغال پایدار برای روستاییان و همچنین اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و هنری در همه مناسبت های مذهبی و ملی، جزو کانون های برتر است.  کسب مقام دوم گروه‌های سرود روستایی در کشور ( بندرعباس) عمارهای رهبر به سه زبان فارسی عربی و ترکی و مقام‌های اول و دوم کاراته توسط بانوان و آقایان در استان، از جمله موفقیت های این کانون می باشد. کانون فرهنگی هنری عماریون از بدو تأسیس تاکنون، جشنواره  غذاهای محلی و بازی های بومی محلی و جشنواره و نمایشگاه توانمندی های روستاییان در سطح استان و کشور را برگزار کرده است.

بازگشت شهید نعمت اگزمه، پس از ۳۲ سال گمنامی به آغوش خانواده

شهید نعمت ا… گزمه یکی از شهدای دفاع مقدس، پس از گذشت ۳۲ سال گمنامی به آغوش خانواده در شهر سه قلعه سرایان بازگشت و مورد استقبال مردم قرار گرفت. در مراسم یادبود این شهید گرانقدر ، سنگ مزار شهید نعمت الله گزمه که هویتش بعد از ۳۲ سال از طریق آزمایش DNA مشخص شد، با حضور بردار و خواهران این شهید گرانقدر تعویض شد و نام و نشان یافت.

حاصل گلریزان امسال خریداری بیش از ۶ هزار لباس برای دانش اموزان نیازمند

کاری- دبیر اجرایی گلریزان بیرجند در گفتگو با خبرنگار آوا گفت:  نتیجه کار نیکوکاران و خیران  در جشن گلریزان امسال بیش از ۶ هزار و ۸۰۰ دست لباس شد که در روز مبعث پیامبر در معرض دید عموم قرار گرفت. مهدی قمری با اشاره به حضور پررنگ مردم نوعدوست استان در این جشن بزرگ افزود: به امید خدا از امروز شنبه این البسه در اختیار مدارس قرار خواهد گرفت تا بین دانش آموزان نیازمتد  توزیع شود. وی هزینه تهیه این البسه را حدود ۶۵۰ میلیون تومان عنوان کرد و یادآور شد: البسه  از تولیدی های بزرگ تهران خرید انجام شد که هزینه واقعی این لباس ها  بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ هزار تومان برآورد شده است. دبیر اجرایی گلریزان بیرجند با بیان اینکه در جشن گلریزان امسال بیش از ۶۶۰ میلیون تومان جمع آوری شد خاطر نشان کرد: شماره حساب ۰۱۰۶۵۰۰۰۶۷۰۰۳  و شماره کارت ۶۰۳۷۶۹۱۹۸۰۰۱۷۰۴۰ نزد بانک صادرات برای دریافت کمک‌های نقدی خیران در نظر گرفته شده است.

۹۴ درصد خراسان جنوبی گاز دار شدند 

دو هزار و ۲۰۵ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع گاز از ابتدای سال جاری در خراسان جنوبی اجرا شد.هاشمی، مدیرعامل شرکت گاز استان گفت: از ابتدای سال ۲ هزار و ۱۲۲ کیلومتر شبکه گاز روستایی و ۸۳ کیلومتر شبکه گاز شهری در خراسان جنوبی اجرا شد او افزود: در حال حاضر تمامی ۳۲ شهر مشتمل بر ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و هزار و ۳۲۵ روستا معادل ۹۴ درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گازطبیعی بهره‌مند شده اند.به گفته هاشمی هزار و ۳۲ روستا تنها در سه سال اخیر به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل شده است.

تأکید بر برخورد قاطعانه با مخلان اقتصادی

امام جمعه موقت بیرجند خواستار برخورد قاطعانه با احتکارکنندگان و اخلالگران اقتصادی شد. حجت الاسلام نوفرستی در خطبه‌های نمازجمعه با تأکید بر اینکه باید قاطعانه با مفاسد اقتصادی از جمله احتکار برخورد شود، گفت: از مسئولین استان درخواست می‌کنیم نظارت‌های بیشتری بر بازار داشته باشند.

خراسان جنوبی مروج ازدواج آسان در سطح کشور

با حضور حسن عزیزی مدیر کل ورزش و جوانان استان، نخعی نماینده مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام نجمی پور امام جمعه، محمدی فرماندار شهرستان سربیشه، اکبری نیا رئیس اداره ورزش و جوانان ،مسئولین محلی و خانواده ها تعداد ۲۰ زوج جوان به خانه بخت رفتند.مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی از شهرستان سربیشه به عنوان پیشتاز و نمونه در بحث جذب مشارکت خیرین ازدواج یاد کرد و افزود: با همکاری رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان، سمن وصال پایدار ، اعضای مجمع خیرین ازدواج سربیشه مدیران و خیرین با تامین جهیزیه زوجین از ابتدای سال تا کنون ۱۰۰ زوج جوان به خانه بخت رفتند.

طوفان در راه است
کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی برای امروز وزش باد شدید و خیلی شدید پیش بینی کرد.
زارعی  گفت:براساس خروجی مدل‌های پیشیابی و داده‌های هواشناسی طی امروز وزش و باد شدید تا خیلی شدید سبب ایجاد گرد و خاک، کاهش میران دید افقی، کاهش کیفیت هوا و ایجاد خسارت در منطقه می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت