اخبار استانی

قائم مقام کمیته امداد استان خراسان جنوبی منصوب شد

با حکم سید مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد،  محمد عرب به مدت دو سال به عنوان قائم مقام کمیته امداد استان خراسان جنوبی منصوب شد.محمد عرب پیش از این معاونت فرهنگی کمیته امداد استان را بر عهده داشته است.

یک میلیارد حیاتی برای عشایر طبس

بیش از شش میلیارد تومان اعتبار ملی برای تسهیلات طرح زنجیره گوشت قرمز، تأمین نهاده های دامی و آبرسانی پایدار به محلات عشایری خراسان جنوبی ابلاغ شد. مدیر کل امور عشایر استان با اشاره به جلسه خود و نماینده مردم شهرستان های قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با علائی مقدم رئیس سازمان امور عشایر کشور گفت: در این دیدار پنج میلیارد تومان برای طرح زنجیره گوشت قرمز به استان ابلاغ شد.  مهدی عصمتی پور افزود: این اعتبار در قالب تسهیلات با نرخ سود ۱۰ درصد با بازپرداخت یک ساله برای تأمین نهاده‌های دامی عشایر اختصاص یافت. در این سفر، همچنین هزار تن نهاده دامی برای دام های جامعه عشایر استان تخصیص یافت.  وی با اشاره به اینکه همچنین یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای آبرسانی پایدار به محله عشایری چاه مسافر طبس اختصاص یافت، افزود: برای اجرای مرحله نخست این طرح ۹ میلیارد  و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار مصوب شد که تاکنون ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار به استان جذب شد که یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به استان ابلاغ شد. به گفته ی وی این طرح ۱۴ محله عشایری را زیر پوشش قرار می‌دهد.

توزیع روزانه ۵۰ تُن گوشت مرغ گرم در استان

روزانه ۵۰ تٌن گوشت مرغ گرم در بازار خراسان جنوبی توزیع می‌شود. مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه مشکلی در تأمین گوشت مرغ در استان وجود ندارد، گفت: برای هفته اینده نیز ۷۰ تن گوشت مرغ گرم تأمین شده است.  بیکَس، قیمت هرکیلوگرم گوشت مرغ گرم را ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان در استان برای مصرف کننده اعلام کرد. وی با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان و عید نوروز هم گفت: هم اکنون مرغ گرم به اندازه ی مازاد بر نیاز در بازار وجود دارد و نیازی برای گوشت منجمد از سوی بازار هنوز اعلام نشده است.  مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: دو برابر نیاز استان مرغ گرم در استان تأمین شده و مردم نگران کمبود این کالا نباشند.مرغ منجمد نیز به اندازه نیاز استان در انبار‌ها موجود است. طرح تنظیم بازار از ۱۵ اسفند آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ادامه دارد. وی همچنین در خصوص توزیع تخم مرغ هم گفت: روزانه ۳۴ تُن تخم مرغ در استان توزیع می‌شود که مازاد بر نیاز استان است.

پوشاندن پلاک برای تردد شبانه توقیف خودرو را در پی دارد

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی گفت: پوشاندن پلاک توسط برخی رانندگان برای جریمه نشدن در تردد شبانه هم جریمه دارد و هم خودروی آنان توقیف می شود.  سرهنگ علیرضا عباسی  اظهار داشت: تاکنون اغلب شهروندان در خراسان جنوبی با طرح ممنوعیت تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا سه صبح همکاری خوبی داشتهاند. وی افزود: ساعت کاری واحدهای شمارهگذاری و تعویض پلاک در استان تا پایان سال به ساعت ۱۷ افزایش پیدا کرده است. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه تکلیف سفرهای نوروزی بنا بر تصمیم ستاد ملی کرونا مشخص شده است گفت: خودروهای با خلافی تا سقف سه میلیون تومان توقیف نمیشوند. وی اضافه کرد: پلیس سهم ۱۹ درصدی در کاهش تصادفات دارد و و مابقی آن سهم دیگر دستگاهها است. سرهنگ عباسی گفت: شعار ما برای نوروز امسال «پرهیز از سفر، ایمنی و سلامت» است.  براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا سفر به شهرهای قرمز و نارنجی همچنان ممنوع است، ولی سفر به شهرهای آبی و زرد با رعایت دقیق پروتکلهای بهداشتی امکانپذیر خواهد بود. سخنگوی ستاد ملی کرونا گفت: توصیه ما به هموطنان این است که در این شرایط به سفرهای نوروزی نروند و اگر قرار است سفری انجام شود رنگبندی نهایی شهرهای کشور برای انجام سفرهای احتمالی ۲۵ اسفند سال جاری اعلام خواهد شد. براساس آخرین رنگبندی وضعیت شیوع کرونا در خراسان جنوبی، هشت شهرستان این استان در وضعیت زرد (متوسط خطر) و سه شهرستان در وضعیت آبی (کم خطر) قرار دارد.

بازارهای خراسان جنوبی روغن کاری شد

۳۰۰ تن سهمیه روغن جامد به خراسان جنوبی اختصاص پیدا کرده که توزیع آن از اول هفته آغاز شده است. معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت گفت:از اوایل هفته با هدف تنظیم بازار، روغن‌ های جامد  با وزن ۵کیلوگرم و با قیمت ۷۰ هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد. جویبان افزود: توزیع در شهرستان‌های قاین و فردوس آغاز شده و تا پایان هفته در تمام استان توزیع خواهد شد.روغن مایع هم، هم اکنون در واحد‌های صنفی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و اینترنتی به حد کافی موجود است.

افزایش قربانیان کرونا در خراسان جنوبی به ۷۶۰ نفر

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند روز دوشنبه اعلام کرد: در شبانه روز گذشته با ثبت یک مورد فوت جدید در خراسان جنوبی آمار جان باختگان کرونا در استان به ۷۶۰ نفر افزایش یافت.دکتر مهدی زاده افزود: از ۱۳۶ آزمایش کرونا در استان ۱۸ آزمایش، مثبت قطعی اعلام شد، از ۱۸ مبتلای جدید به کرونا، سه نفر در بیمارستان‌ها بستری اند و ۱۵ نفر نیز نمونه گیری سرپایی شدند.از این تعداد ۹ مورد مربوط به بیرجند و شهرستان‌های طبس، سرایان و قاین هرکدام سه مورد جدید ثبت کردند.

تمکین از قانون و بی‌طرفی اولویت برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد است

رئیس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی گفت: فرمانداران و بخشداران در مراحل مختلف برگزاری انتخابات مسوولیت مستقیم دارند و تمکین از قانون و رعایت اصل بی‌طرفی در اولویت قرار دارد. ناصر خوش خبر در نشست خبری افزود: در فرایند چند ماهه که تا ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ منجر به برگزاری انتخابات خواهد شد، براساس تقویم زمان‌بندی حرکت خواهیم کرد. وی گفت: انتخابات از امروز با دستور وزیر کشور جنبه رسمی پیدا می‌کند و ثبت‌نام داوطلبان شرکت در انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر از روز چهارشنبه ۲۰ اسفند آغاز می‌شود که تا پایان وقت اداری روز سه‌شنبه ۲۶ اسفند جمعا به مدت هفت روز ادامه خواهد یافت. معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: در همه سنوات تمکین از قانون و قانون محوری برگ برنده بوده و در استان این امر از درجه اهمیت بالایی برخوردار است زیرا مردم ولایت‌مدار و معتقد به مشارکت در تعیین سرنوشت خود هستند. وی گفت: در انتخابات ۱۴۰۰ انتقال قدرت هم شکل می‌گیرد و ما انتخابات متعددی داشتیم که از آن تمکین شده است و هم در ابتدای گام دوم انقلاب ‌و اولین انتخابات در آستانه سده جدید قرار داریم که حایز اهمیت است. وی بیان کرد: در شرایط فعلی تاکید بر نوع مشارکت است و باید بستر برای حضور حداکثری با رعایت شفافیت و قانونمداری ایجاد شود و آحاد جامعه با اعتماد بالا ورود پیدا کنند. وی با بیان اینکه برای ثبت‌نام چهار روش الکترونیک و حضوری در نظر گرفته شده است گفت: ثبت‌نام از طریق اپلیکیشن موبایلی (بارگذاری شده در پورتال وزارت کشور) و دریافت کد رهگیری و مراجعه به فرمانداری برای نهایی کردن آن، ثبت‌نام از طریق نسخه دسکتاپ (کامپیوتر) و دریافت کد رهگیری و مراجعه به فرمانداری برای نهایی کردن آن، ثبت‌نام از طریق دفاتر پیشخوان دولت و دریافت کد رهگیری و مراجعه به فرمانداری برای نهایی کردن آن و ثبت‌نام از طریق مراجعه حضوری به فرمانداری شهرستان از ساعت ۸ تا ۱۸، شیوه‌هایی تعیین شده برای ثبت‌نام متقاضیان است. خوش خبر اظهار داشت: فرمانداری‌های سراسر استان از ساعت ۸ تا ۱۸ آماده ارایه خدمت به داوطلبان هستند و براساس برنامه زمان‌بندی انتخابات، به محض ابلاغ دستور وزیر کشور به فرمانداری‌ها، فعالیت‌های مربوط به تشکیل هیات‌های اجرایی آغاز خواهد شد. وی اضافه کرد: ثبت‌نام داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی روستاها و تیره‌های عشایری از ساعت ۸ صبح روز دوشنبه ۱۶ فرودین ماه ۱۴۰۰ آغاز می‌شود و تا پایان وقت اداری روز یکشنبه ۲۲ فرودین ماه طی هفت روز انجام خواهد شد.

اعتبارات ویژه برای تفرجگاه بند دره

استاندار خراسان جنوبی گفت: با اختصاص ۱۰ میلیارد تومان اعتبار، پروژه منطقه گردشگری “بند دره” بیرجند سرعت می‌گیرد.حمید ملانوری در نشست هماهنگی و پیگیری آخرین اقدامات پروژه بند دره بیرجند به گزارش ارائه شده توسط دستگاه‌های اجرایی مرتبط با این پروژه اشاره کرد و گفت: ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل و تسریع در روند اجرای پروژه‌های در دست اقدام منطقه بند دره اختصاص یافت.  استاندار خراسان جنوبی بر سرعت‌بخشی به اجرای این طرح عمران شهری تاکید کرد و گفت: پروژه پارک خطی بند دره ناتمام مانده که باید در اسرع وقت تمام شود و نیازمند تحرک بیشتر دستگاه‌های متولی است. وی اضافه کرد: ایمنی و امنیت در تمامی بخش‌های پروژه مورد بررسی قرار گیرد و همه بخش‌هایی که ایمنی را مختل می‌کند به صورت موقت تا پایان پروژه بسته شود. شهردار بیرجند هم با بیان اینکه تکمیل پروژه‌های شهرداری نیازمند اعتبارات است گفت: پارک بند دره ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تکمیل آن به غیر از سایر پروژه‌ها یک میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و تخصیص اعتبارات ۱۰۰ درصد بوده اما نقدینگی صفر است. محمدعلی جاوید افزود: این پارک نیازمند زیرساخت‌هایی همچون سرویس بهداشتی، آبخوری و روشنایی است که در صورت تامین اعتبار به سرعت انجام خواهد شد. وی بیان کرد: درخصوص پسماند، زباله و فضای سبز مجموعه نیز هماهنگی برای حضور نیروهای خدماتی در منطقه صورت گرفته است. مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی هم با بیان اینکه اجرای عملیات آبخیزداری با سه سازه بزرگ و چهار سازه کوچک از سال ۹۸ در بند دره آغاز شد گفت: ۲ سازه دیگر از پروژه باقی مانده که مشکل اصلی آن تخصیص اعتبارات است. علیرضا نصرآبادی افزود: نهایت همکاری در تهیه و تصویب طرح مجموعه گردشکری با دستگاه‌های مربوطه انجام شده اما در ارتباط با واگذاری زمین، شهرداری طبق قانون باید ضمانت نامه به بانک ارایه دهد.برای این واگذاری قرار نیست اعتباری رد و بدل شود اما روند قانونی تفاهم‌نامه است که باید انجام شود. مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی هم در این نشست اظهار داشت: فاز اول مجموعه ورزشی بند دره آماده افتتاح است که با حضور وزیر ورزش و جوانان به‌زودی به بهره‌برداری خواهد رسید. حسن عزیزی ادامه داد: سایت ۲ هکتاری این مجموعه ورزشی شامل ۱۱ زمین ورزشی است که امیدواریم با فعالیت هیات‌های ورزشی بتوانیم با تکمیل کل پروژه ۲ هکتاری خدمات قابل توجهی را به مردم ارایه دهیم. وی افزود: برای استقرار سه بالن و زیرساخت‌های قایقرانی هماهنگی‌های لازم صورت گرفته و برای فعالیت پاراگلایدر منتظر اخذ مجوز هستیم. در این نشست ۱۰ میلیارد تومان اعتبار با دستور استاندار خراسان جنوبی برای تحرک بیشتر در پروژه بهسازی بند دره بیرجند اختصاص یافت که از این اعتبارات چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مربوط به شهرداری و ادارات میراث فرهنگی، منابع طبیعی، شرکت آب منطقه‌ای و راهداری نیز هر کدام ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار گرفتند.

تردد ها در مرز ماهیرود تا دو روز دیگر

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر تردد در مرز ماهیرود امکان ندارد، گفت: رایزنی برای رفع مشکل با مسئولان افغانستانی ادامه دارد  و شاید تا دو روز دیگر مشکل رفع شود. حسن رحیمی‌زاده با بیان اینکه مشکل از طرف افغانستان است، بیان‌کرد: از آنجایی که گاهی حجم بار طرف افغانستانی از میزان حجم بار قانونی شان بیشتر است در موقع بازرسی بازرسان با مشکلاتی رو به رو می‌شوند. وی با اشاره به برخی از گلایه‌ها در زمینه عدم امکانات و زیرساخت‌های لازم اطفاء حریق در آن‌سوی مرز، گفت: البته در حال حاضر این موضوع در حال پیگیری است و همگان بر فراهم شدن زیرساخت‌ها اتفاق نظر دارند.

طرح ناهنجاری های اسکلتی در استان اجرا شد

طرح ساختار قامتی و طرح ناهنجاری های اسکلتی زنان روستایی در خراسان جنوبی اجرا شد. در سومین برنامه از اجرای طرح ناهنجاری های اسکلتی زنان روستایی استان خراسان جنوبی، تیم ارزیابی هیئت ورزش های همگانی استان در روز پنج شنبه مورخ ۱۴ اسفند ۹۹ به روستاهای شهرستان سرایان سفر کرده و زنان روستایی سه روستای بسطاق، دوست آباد و زنگویی مورد ارزیابی قرار گرفتند در این سفر از طرف هیات ورزش همگانی استان پک وسایل ورزشی به دهیاری های محترم این سه روستا و همچنین هیات ورزش های همگانی شهرستان سرایان  اهدا شد.

طراحی و ساخت دستگاه تولید ماسک سهلایه پزشکی در بیرجند


عضو هیئت علمی دانشگاه بیرجند موفق به طراحی و ساخت دستگاه تولید ماسک سه‌لایه پزشکی شد. سیدعلی میربزرگی عضو هیئت علمی گروه آموزشی مکانیک دانشگاه بیرجند، کمبود جدی ماسک در ابتدای شیوع کرونا را جرقه‌ای برای طراحی و ساخت این دستگاه دانست و گفت: این کار به روش مهندسی معکوس در مدت ۷ ماه انجام شد. وی گفت: برای ساخت دستگاه دستگاه تولید ماسک سه‌لایه پزشکی ۳۵۰ میلیون تومان هزینه شد که بخشی از این هزینه از طریق وام صندوق پژوهش استان و بقیه به صورت شخصی تأمین شد. وی ظرفیت تولید ۱۰۰ ماسک در دقیقه و دوخت اولتراسونیک با کیفیت بالا را از جمله مهمترین ویژگی‌های این دستگاه برشمرد.

ارائه و اجرای ایدهها از برنامههای اصلی ستاد توسعه خاوران

استاندار خراسان جنوبی گفت: شناسایی فرصت‌ها و مزیت‌ها به صورت نقطه به نقطه، ارائه ایده‌های خلاقانه برای بهره‌برداری هرچه بیشتر از آنها، جذب سرمایه‌گذاران به ویژه مردم به عنوان سرمایه‌گذاران واقعی و عملیاتی کردن ایده‌ها از اصلی‌ترین برنامه‌های ستاد توسعه خاوران است. حمید ملانوری در نشست روسا و برخی اعضای کمیته‌های ذیل ستاد توسعه خاوران گفت افزود: از جامعه نخبگانی استان، فقط ایده‌های نو و طرح‌های خلاقانه می‌خواهیم. وی ادامه داد: کمیته شناسایی نخبگان و ایده‌ها باید اتاق فکر و ایده‌پردازی باشد.

۳۵۲۷ طرح اشتغال زایی توسط کمیته امداد اجرا شد

معاون اشتغال کمیته امداد خراسان جنوبی از اجرای سه هزار و ۵۲۷ طرح اشتغال زایی از ابتدای سال جاری تا کنون در استان خبر داد. سید رضا حسینی اظهارکرد: در ۱۱ ماهه سال جاری در بحث اشتغال سه هزار و ۵۲۷ طرح با تسهیلاتی بالغ بر ۱۳۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان توسط مددجویان در سال جاری اجرایی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت