اخبار استانی

صدور ۵۱۰۰ قبض جریمه برای رانندگان در خراسان جنوبی
۵ هزار و ۱۰۰ قبض جریمه در طرح کاهش تردد‌های شبانه در خراسان جنوبی صادر شد. سردار فرشید فرمانده انتظامی استان گفت: تاکنون ۵ هزار و ۱۰۰ قبض جریمه ۲۰۰ هزار تومانی برای رانندگان متخلفی که از ساعت ۲۱ تا ۳ صبح تردد می کردند، صادر شده است.

اعطای تقدیرنامه سه ستاره جایزه ملی

تعالی سازمانی به شرکت کویرتایر

در هجدهمین دوره اعطای جایزه ملی تعالی سازمانی، کویرتایر موفق به دریافت تقدیرنامه سه ستاره برای تعالی در بخش ساخت وتولید گردید. مدیرعامل شرکت کویرتایر بااعلام این خبر گفت: بالاترین امتیاز تعلق گرفته در شرکت های دریافت کننده تقدیر نامه سه ستاره(هفت شرکت ) متعلق به شرکت کویرتایر بوده است. به گزارش روابط عمومی شرکت کویر تایر ؛ سید محمد حسین زینلی تاکید کرد: کاربرد مدل تعالی سازمانی به منظور شناسایی نقاط قوت و زمینه های قابل بهبود در سازمان‌ها می باشد. به این ترتیب با برنامه ریزی های انجام پذیرفته بعدی، علاوه بر حفظ و ارتقای نقاط قوت سازمان، برای تقویت و استقرار پروژه های بهبود نیز اقدام به عمل خواهد آمد. مدیرعامل شرکت کویرتایر ادامه داد: بر این اساس، تیم ارزیاب مرکز تعالی سازمانی به صورت آنلاین، استقرار مدل تعالی سازمانی در شرکت کویرتایر را بررسی و ارزیابی نمود و در نهایت، تقدیرنامه سه ستاره هجدهمین دوره اعطای جایزه ملی تعالی سازمانی را به این شرکت اعطا کردند. مهندس زینلی این موفقیت را به همه کارکنان شرکت که با تلاش خود زمینه ساز دریافت این تقدیرنامه شدند تبریک گفت و تاکید کرد: هدف از استقرار مدل تعالی سازمانی دریافت امتیازیا تقدیرنامه یا برگزیده شدن نیست، بلکه مهم آن است که بدانیم در چه حوزه هایی راه صحیح را در پیش گرفته و در چه حوزه هایی باید برنامه‌های بهبود را تعریف و اجرا کنیم. وی  با بیان شعار و هدف نهایی شرکت کویرتایر مبنی بر این که “ما می خواهیم بهترین باشیم”، گفت: ارزیابی شرکت  کویر تایر با این شعار کلیدی انجام شد و خوشبختانه موفق به دریافت تقدیرنامه سه ستاره در هجدهمین دوره اعطای جایزه ملی تعالی سازمانی شدیم. مدیرعامل شرکت کویرتایر اظهارکرد: جایزه ملی تعالی سازمانی (inea) برگرفته از مدل تعالی سازمانی EFQM در اروپا است که تاکنون ۱۸ دوره آن توسط سازمان مدیریت صنعتی برگزار شده است و سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ و مطرح کشور از صنایع مختلف، در آن شرکت کرده و از معتبرترین و باقدمت‌ترین جوایز در سطح ملی است. وی گفت: شرکت کویر تایر در ادامه مسیر تعالی خود و با هدف سنجش نقاط قوت و شناسایی زمینه های بهبود بر اساس الگوی تعالی سازمانی در این ارزیابی ورود پیدا کرده و در صدد است تا در سالهای آتی، در مسیر بهبود مستمر و نهادینه کردن فرهنگ تعالی در تمام سطوح سازمان گام بردارد. این همایش از سال ۱۳۸۲ و با نام اولیه «جایزه ملی بهره وری و تعالی سازمانی» برای سازمان های تولیدی و صنعتی آغاز به کار کرد و در سال‌های بعد مورد استقبال سایر بخش‌های اقتصادی اعم از خدمات، آموزش، سلامت و بخش عمومی قرار گرفت و هم اکنون با نام «جایزه ملی تعالی سازمانی» از اعتبار بالایی نزد بنگاه های اقتصادی و سازمان های عمومی کشور برخوردار است.

کشف ۱۲ تن نهادههای دامی احتکار شده در استان

مأموران پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی ۱۲ تن نهاده‌های دامی خارج از شبکه توزیع به ارزش ۸۴۰ میلیون ریال در شهرستان بیرجند کشف کردند.سرپرست پلیس امنیت اقتصادی استان گفت: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و دام، مأموران پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی اخباری مبنی بر دپوی گسترده نهاده‌های دامی در یکی از انبار‌های شهرستان بیرجند دریافت کردند که بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.سرهنگ بخشی افزود: مأموران با انجام اقدامات نامحسوس و اشراف اطلاعاتی، مکان دقیق دپوی نهاده‌های دامی را شناسایی کردند و پس از هماهنگی با مقام قضائی و با همکاری اداره صنعت و معدن محل مورد نظر را بازرسی کردند که ۱۲ تن نهاده‌های دامی خارج از شبکه توزیع کشف شد.وی با بیان این که ارزش ریالی نهاده‌های دامی کشف شده توسط کارشناسان  840 ریال برآورد شده است، گفت: مأموران در این رابطه یک متهم دستگیر کردند که متهم دستگیر شده با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

تولید حدود ۱۷۵ تن محصول ارگانیک در خراسان جنوبی
 مدیرامور باغانی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: ۲۴ نوع محصول توسط دو شرکت در استان تولید شد. در این مدت ۱۴۶ تن زرشک، ۱۴ تن گل محمدی و ۵۰۰ کیلوگرم غنچه گل، ۲۵۲ کیلوگرم زعفران، ۵ تن یونجه، یک تن زیره سبز، آویشن و پونه هر کدام ۸۰۰ کیلوگرم، ۴ تن نعناع فلفی، یک تن نعناع محلی و یک تن توت اراکی بیشترین محصولات تولید شده در سال جاری در این دو شرکت است.رضایی افزود: این محصولات سالم و بدون استفاده از کود و سموم شیمیایی، تولید می‌شود.

۳۷ بیمار کرونایی روی تختهای بیمارستانها

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند: در حال حاضر ۱۳۶ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۳۷ نفر کرونا مثبتند. دکتر مهدی زاده گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۴۴ آزمایش تشخیص کرونا در خراسان جنوبی انجام شد که مجموعا ۳۰ بیمار جدید شامل ۵ بستری و ۲۵ سرپایی شناسایی شدند. وی افزود: از این تعداد ۸ مورد از بیرجند، ۳ مورد از فردوس، ۶ مورد از قاین، ۷ مورد از طبس، ۱ مورد از درمیان، ۳ مورد از سربیشه، ۱ مورد از سرایان و ۱ مورد از خوسف بوده است.

ورود شرکت ملی مس ایران برای اشتغالزایی در استان

شرکت ملی صنایع مس ایران به بازار اشتغال خراسان جنوبی وارد می شود  استاندار خراسان جنوبی از ورود جدی شرکت ملی صنایع مس ایران به بازار اشتغال و سرمایه گذاری در این استان خبر داد.. ملانوری در دیدار با مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران از وضع ذخایرمعدنی این استان گفت.و اظهار داشت: ذخایر مس خراسان جنوبی را بی نظیر خواند و افزود: براساس مطالعات صورت گرفته، خراسان جنوبی مستعد کانی‌سازی مس است و با گسترش فعالیت‌های اکتشافی، در آینده نزدیک می‌توان خراسان جنوبی را به عنوان یکی از مناطق مس خیز کشور معرفی کرد.استاندار با اشاره به سابقه طولانی خراسان جنوبی در فعالیت‌های معدنی در زمینه مس گفت: چند دهه فرآیند تولید مس در معدن مس قلعه زری، گواه این موضوع است.ملانوری افزود: در معدن مس قلعه زری ، به‌عنوان تنها معدن مس زیرزمینی کشور ، کلیه اقدامات از اکتشاف گرفته تا فرآوری ذخایر انجام می‌شود.وی بر توجه ویژه به امر اکتشاف و فرآوری مس در استان خراسان جنوبی تأکید کرد و گفت: با افزایش میزان ذخایر مس، خراسان جنوبی می‌تواند در آینده نقش تأثیرگذاری در اقتصاد کشور ایفا کند و نیاز صنایع داخلی را به این کانی برآورده سازد.استاندار در این دیدار از سعد محمدی مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران خواست ادامه مطالعه و اکتشاف پهنه‌های معدنی مس را در استان سرعت بخشد و نسبت به توسعه سرمایه گذاری در بهره برداری از معادن مس اقدام کند.ملانوری بر رفع مشکلات موجود در مجتمع مس قلعه زری توسط شرکت ملی صنایع مس ایران تأکید کرد و اقدامات این مجموعه را به عنوان معین توسعه‌ای مناطق کمتر برخوردار در زمینه محرومیت زدایی در استان خواستار شد. این جلسه قول مساعد سعد محمدی مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران برای ورود در راستای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در خراسان جنوبی را به همراه داشت.

رشد ۲ برابری اعطای تسهیلات کشاورزی در خراسان جنوبی

محمودآبادی – مدیر امور سرمایه‌گذاری سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون از محل منابع مختلف ۳۸۰ میلیارد و ۲۹۷ میلیون تومان تسهیلات در بخش کشاورزی استان پرداخت شده که نسبت به سال قبل ۲۳۷ درصد رشد داشته است.مهدی فرجامی فرد در نشست خبری که به صورت آنلاین برگزار شد افزود: این تسهیلات از محل ۱۲ ردیف تسهیلاتی به متقاضیان و کشاورزان استان پرداخت شده در حالی که مجموع تسهیلاتی پرداختی پارسال ۱۶۰ میلیارد تومان بوده است.وی بیان کرد: امسال ۱۲ هزار و ۳۵۷ پرونده برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی و منجر به پرداخت تسهیلات شد و مجموع پرونده‌های معرفی شده بیش از این تعداد است.مدیر امور سرمایه‌گذاری سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اعلام اینکه میزان تسهیلات پرداختی به متقاضیان احداث گلخانه‌ ۷۳۲ درصد افزایش دارد گفت: امسال ۱۰۲ میلیارد و ۴۲۴ میلیون تومان تسهیلات در این حوزه پرداخت شده در حالی که مجموع تسهیلات سال گذشته ۱۴ میلیارد تومان بوده است. وی افزود: همچنین ۴۷ میلیارد تومان تسهیلات برای پنج هکتار گلخانه آماده پرداخت است و تا سال آینده این طرح‌ها به بهره‌برداری می‌رسد. فرجامی فرد تسهیلات پرداختی در حوزه مکانیزاسیون کشاورزان را ۵۳ میلیارد و ۷۲۶ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: این میزان نسبت به سال قبل معادل ۳۹۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد. وی اظهار داشت: سال گذشته در بخش سرمایه در گردش برای واحدهای مرغداری استان هیچ گونه تسهیلاتی پیش بینی نشده بود اما امسال از محل ماده ۵۲ صندوق توسعه ملی برای کل کشور ۴۰۰ میلیارد تومان ابلاغ شد که سهم استان سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بود. مدیر امور سرمایه‌گذاری سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اضافه کرد: از آنجایی که این میزان برای استان عدد قابل توجهی نبود با رایزنی‌های انجام شده تاکنون ۱۸ میلیارد تومان تسهیلات در این بخش پرداخت شده است. وی گفت: افرادی که قرار است تسهیلات دریافت کنند باید حتما در سامانه سیتا ثبت‌نام و از این طریق به بانک کشاورزی معرفی شوند و تسهیلات را دریافت کنند .

افزایش گشت های نطارتی در استان
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی گفت: با توجه به نزدیکی تعطیلات نوروز گشت‌های انتظامی و نظارتی در استان افزایش می‌یابد و هر یک از دستگاه‌ها سهم خود را در کاهش سرقت انجام دهند. حجت الاسلام یدا… وحدانی‌نیا  افزود: مرخصی عید طبق تاکید رئیس قوه قضاییه شامل سارقان سابقه‌دار نمی‌شود و قضات نسبت به این موضوع مهم توجه داشته باشند. وی گفت: با توجه به الکترونیکی شدن خیلی از امور، دستگاه‌ها می‌توانند با هوشمندسازی نسبت به کاهش سرقت‌ اقدام کنند. وحدانی نیا اظهار داشت: ساماندهی در زمینه خریداران ضایعات در استان وجود ندارد که مورد تاکید است در مبادی ورودی و خروجی شهر دوربین‌های پلاک‌خوان برای خارج نشدن اموال سرقتی در بین ضایعات، وجود داشته باشد و در ایست و بازرسی‌ها هم به این مساله توجه شود.

ادغام دانشگاهها باید کارشناسی شود

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس و نماینده مردم فردوس طبس بشرویه سرایان در خصوص ادغام دانشگاه‌ها و مراکز علمی در صحن علنی مجلس تذکر داد. حجت الاسلام نصیرایی در این تذکر با بیان اینکه این مصوبه مربوط به جلسه ۷۷۶ مورخ سال ۱۳۹۴ است گفت: چرا ۵ سال برای اجرای آن هیچ اتفاقی نیفتاده و حالا در ماه‌های پایانی دولت بدون کار کارشناسی و مشورت با ارکان دیگر باید اجرایی شود.وی افزود: ادغام مراکز علمی و دانشگاه‌ها بدون کار کارشناسی برای ۱۴۰ هزار دانشجو تبعات اجتماعی به دنبال دارد. رئیس مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به نامه نگاری با وزیر آموزش عالی گفت: در مصوبه ساماندهی دانشگاه‌ها باید تکلیف دانشگاه‌های دولتی، غیردولتی، آزاد و بخش خصوصی مشخص شود. دکتر قالیباف گفت: موضوع را از طریق مجلس پیگیری می‌کنیم.

از هنر برای  معرفی اسلام استفاده کنید

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: کسانی که شرایط تبلیغ دین مبین اسلام را دارند باید با محتوا‌های غنی و تخصصی به میدان بیایند. حجت الاسلام والمسلمین عبادی در دیدار اعضای ستاد نظام جامع تبلیغ گفت: در چنین شرایطی که دروغ گویان حق را پایمال می‌کنند، باید نیروهایی محقق، مبلغ و پژوهشگر تربیت شوند و رسانه‌های مجازی و حقیقی هم باید در اختیار مبلغان قرار گیرند.

کشف انبار احتکار روغن خوراکی

سرپرست پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی از کشف ۳ تن و ۳۳۰ کیلوگرم روغن خوراکی احتکار شده در شهرستان بیرجند خبر داد. سرهنگ بخشی گفت: مأموران با  تحقیقات تخصصی پلیسی ، انبار کالای احتکار شده را شناسایی کردند و پس از هماهنگی با مقام قضایی در بازرسی از محل ۳ تن و ۳۳۰ کیلوگرم روغن خوراکی احتکاری را کشف و ضبط کردند.وی افزود: ارزش ریالی کالای احتکار شده ۳۳۲ میلیون ریال برآورد شده است.

برگزاری جشن نیکوکاری در استان

جشن نیکوکاری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از امروز به مدت سه روز همزمان با سراسر کشور آغاز می‌شود.مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان گفت: جشن نیکوکاری امروز ۱۳ اسفند در مدارس(به صورت مجازی)، ۱۴ اسفند در معابر و میادین شهری و ۱۵ اسفند در پایگاه‌های نماز جمعه برگزار می‌شود. وی با اشاره به نواختن زنگ نیکوکاری ۱۳ اسفند در مدارس گفت: شعار جشن نیکوکاری امسال عیدی برای همه انتخاب شده است.

رقابت ۱۳۶۵ نفر در آزمون دکتری

هزار و ۳۶۵ داوطلب در خراسان جنوبی در آزمون دکتری۱۴۰۰ رقابت می‌کنند. نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در استان گفت: از این تعداد ۷۶۲ داوطلب مرد و ۶۰۳ داوطلب زن هستند که همزمان با سراسر کشور، جمعه ۱۵ اسفند در این آزمون رقابت می‌کنند. آیتی افزود: این آزمون با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی ساعت ۸ در ۴ حوزه امتحانی در پردیس دانشگاه بیرجند برگزار خواهد شد. کارت شرکت در آزمون متقاضیان از امروز برای مشاهده و پرینت بر روی درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار گرفته است. این دومین آزمون دکتری است که در سال ۹۹ برگزار می‌شود.

اشتغال ۲۷۵ شغل اولی با اجرای طرح یارانه دستمزد

اشتغال ۲۷۵ شغل اولی با اجرای طرح یارانه دستمزد در خراسان جنوبی محقق شد. مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با اشاره به آغاز اجرای طرح یارانه دستمزد از بهمن ۹۸ در استان گفت: تاکنون در این طرح هزار و ۳۱۵ کارجو ثبت نام کردند که قرارداد اشتغال با ۹۸۵ کارجو منعقد شد. اشرفی تعداد کارفرمایان ثبت نام شده تاکنون در این طرح را ۲۷۸ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۹۰ کارفرما مربوط به سال جاری است. وی مبلغ پرداختی به کارفرمایان بهره‌مند از این طرح تاکنون را ۳۴ میلیارد و ۴۹۹ میلیون ریال عنوان کرد.

خسارت ۲۵ درصدی سرما به مزارع و باغ های خراسان جنوبی

سرما و یخبندان اسفند امسال، ۱۰ تا ۲۵ درصد به اراضی کشاورزی و باغ های خراسان جنوبی خسارت زد. مدیرکل مدیریت بحران استان گفت: با توجه به گستردگی حجم یخبندان و فراگیری آن در سطح ۱۱ شهرستان در تاریخ های ششم، هفتم و هشتم خساراتی به مزارع و باغ ها در محصولات سردرختی و هسته دار از جمله بادام و زردآلود و سایر محصولات باغی و اراضی کشت گندم و جو داشتیم. وی گفت: در این مدت دو هزار هکتار از باغ های استان ۱۰ تا ۲۵ درصد و چهار هزار هکتار از مزارع استان ۱۰ تا ۲۰ درصد خسارت دیدند.مدیر کل مدیریت بحران استان افزود: خسارات ناشی از یخبندان توسط ۲۸ اکیپ متشکل از کارشناسان کشاورزی استان برآورد شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت