اخبار استانی

احتکار ۷۵ هزار قطعه انواع لوازم یدکی خودر در بیرجند

سرپرست پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی از کشف ۷۵ هزار قطعه انواع لوازم یدکی خودرویی احتکار شده در شهرستان بیرجند خبر داد. سرهنگ بخشی گفت: مأموران در بازرسی ازانبار کالای احتکار شده ۷۵ هزار قطعه انواع لوازم یدکی خودرو کشف کردند.

کمبود امکانات در محورهای مواصلاتی شهرستان های طبس و نهبندان

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به کمبود امکانات در جاده های طبس و نهبندان گفت: باید برای امداد رسانی با دهیاریهای منطقه هماهنگی لازم انجام شود. محمد فرهادی در جلسه کمیته اجرایی کمیسیون ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی اظهار کرد: در برخی محورهای مواصلاتی استان از جمله جاده طبس – یزد امکان دارد تصادفات یا حوادث دیگری رخ دهد که تا رسیدن دستگاههای خدمات رسان به منطقه زمان بیشتری صرف شود.وی ادامه داد: در این خصوص دهیاریهای منطقه موظف هستند در مواقع بحران تمام امکانات خود را در اختیار دستگاههای خدمات رسان قرار دهند تا هر چه سریعتر جلوی بحران یا سایر حوادث ناشی از آن گرفته شود

لزوم کنترل ترافیک جادهای در محورهای روستایی استان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای خراسان جنوبی هم افزود: ترافیک سنگین به ویژه در مناطق روستایی نه تنها روند خرابی آسفالت را بسیار زیاد بالا میبرد و همچنین ایمنی جادههای مذکور را نیز به شدت پایین می آورد.  اسدالله جلال زاده اظهار داشت: در ۱۱ ماه گذشته پراکندگی تصادفات جادهای بیشتر در ورودیهای شریانی استان بوده که میزان تلفات فوتی ناشی از تصادفات نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۲۷ درصد کاهش یافته است.  وی بیان کرد: در راستای ارتقا فرهنگ ترافیک برون شهری اقدامات مؤثری صورت گرفته که در این خصوص برنامههای صدا و سیمای راهبران در بخشهای تلویزیونی و رادیویی تهیه و پخش می شود. رئیس پلیس راه خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: در ۱۱ ماه گذشته با وجود محدودیت‌های تردد ناشی از شیوع ویروس کرونا و اقدامات دستگاه‌های عضو کمیسیون حمل و نقل جاده‌ای، تصادفات فوتی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۷ درصد در استان کاهش یافت.سرهنگ علیرضا رضایی  افزود: ۷۰ درصد تصادفات جاده‌ای در استان از ساعت هشت تا ۲۰ اتفاق می‌افتد چراکه بیشترین ترددها نیز در این ۱۲ ساعت انجام می‌شود.وی با بیان اینکه بیشترین علت تصادفات جاده‌ای مربوط به انحراف به چپ و تخطی از سرعت مطمئنه است اظهار داشت: بیشترین وسیله نقلیه در تصادفات جاده‌ای، خودروهای سواری هستند اما در مابقی موارد هم تصادف زیاد داریم به ویژه کامیون کشنده که ۱۳ درصد تصادفات را به خود اختصاص داده است.

تعیین غرامت ۱۱۰ میلیاردی برای مرغداری هایی که بیمه بودند

غرامت بیمه به واحدهای خسارت دیده از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در خراسان جنوبی ۱۱۰ میلیارد ریال برآورد شد.  مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان با بیان اینکه از واحدهای مرغداری خسارت دیده از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان ۱۱ واحد از بیمه طیور برخوردار بودند، گفت: ۱۱۰ میلیارد ر یال غرامت برای این واحدها برآورد شد.بخشی افزود: در این واحدها ۴۲۵ هزار و ۵۱۰ قطعه است. به گفته وی تاکنون غرامت بیمه به یک واحد مرغداری پرداخت شده است. مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان گفت: همچنین غرامت بیمه به هشت واحد دیگر نیز تأئید شده و در حال واریز است. وی افزود: مدارک غرامت بیمه دو واحد دیگر نیز تکمیل شده و به زودی تأئید می شود.

اعلام کالابرگ الکترونیکی نفت سفید

کالابرگ الکترونیکی نفت سفید برای استفاده مصرف کنندگان نفت سفید نواحی مرکزی، قاین، فردوس و طبس اعلام شد. بنا به اعلام شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه استان ، تمام خانوارهای مصرف کننده نفت ، ساکن در نواحی مرکزی ( بیرجند، سربیشه ، خوسف و درمیان) ، قاین، فردوس و طبس که مراحل ثبت نام را در سامانه سدف انجام داده اند،  می توانند این سهمیه را با کالابرگ الکترونیکی به مقدار ۳۰۰ لیتر برای سکونت دائم و ۱۵۰ لیتر برای سکونت موقت از سوی فروشندگی های نفت سفید و عاملان توزیع با استفاده از زیر ساخت بانکی و دستگاه های پایانه های فروشگاهی  تحویل بگیرند. اعتبار کالابرگ های یاد شده تا  31 فروردین ۱۴۰۰ است .

ورود تجهیزات پزشکی جدید به بیمارستان قاینات

یک دستگاه سی تی اسکن فیلیپس۱۶ اسلایس اهدایی سازمان بهداشت جهانی به تجهیزات بیمارستان قاینات اضافه شد. علاوه بر این تعداد چهارده تخت برقی ICU به همراه چهارده لاکر و کمد، پیرو سفر معاون درمان وزارت بهداشت و درمان و با پیگیری‌های نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس ، دیروز تحویل مرکز آموزشی درمانی شهدای قاینات شد.۲۱ بهمن نیز بیست دستگاه ونتیلاتور به همراه پنج تشک مواج، پنج لاکر و کمد تحویل این مرکز شده بود.

کمبود کیت تشخیص ویروس جهش یافته کرونا

معاون دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: کیت های کرونای انگلیسی در کشور و استان محدود بوده و قیمت بالایی هم دارد بنابراین از مردم خواستاریم محدودیت ها و مسائل بهداشتی را جدی بگیرند.کامبیز مهدی زاده با اشاره به آخرین رنگ بندی شهرستان های استان بیان کرد: در حال حاضر شهرستان درمیان، سربیشه و خوسف در وضعیت آبی و شهرستان های بیرجند، زیرکوه، قاینات، سرایان، فردوس، بشرویه، طبس و نهبندان در وضعیت زرد قرار دارند.

استاندار بسته کمک معیشتی را به مجتمع توانبخشی اهدا کرد

استاندار خراسان جنوبی برای رفع نیازهای روزانه مجتمع توانبخشی حضرت علی اکبر (ع) بیرجند، بسته کمک معیشتی به مبلغ ۹۰۰ میلیون ریال را به این مرکز اهدا کرد. پس از بازدید استاندار از مجتمع توانبخشی حضرت علی اکبر (ع) بیرجند در آستانه هفته گرامیداشت معلولان، رفع مشکلات این مجموعه در دستور کار قرار گرفت. حمید ملانوری به منظور تامین اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل برخی طرح‌های نیمه‌تمام موجود در این مجموعه از جمله مجتمع آبدرمانی، پیگیری‌های لازم را در این خصوص انجام داد. موسسه توانبخشی حضرت علی اکبر (ع) در شهریور ۱۳۷۶ به همت تعدادی از خیرین در بیرجند راه‌اندازی شد و در حال حاضر بزرگترین مؤسسه مجهز بخش خصوصی برای نگهداری و توانبخشی معلولان و سالمندان در شرق کشور است که در فضایی به وسعت ۵۱ هزار متر مربع و در زمینه نگهداری از دختران و پسران، حرفه‌آموزی، توانبخشی، امور متکدیان و سایر موارد به جامعه هدف خود خدمات‌رسانی می‌کند. همچنین استاندار خراسان جنوبی در پی بازدید از زندان مرکزی بیرجند ضمن مطلوب خواندن دوره‌های آموزشی و فضای فراهم شده برای افراد محکوم به حبس متذکر شده بود: باید کاری کنیم که خانواده فرد مجرم از این حبس، متاثر نشود و آسیب نبیند.  حسب دستور استاندار با اعتباری به مبلغ سه میلیارد ریال، بسته‌های کمک معیشتی ویژه برای خانواده‌های زندانیان استان تامین و توزیع شد.

جشن پویش سبز گازرسانی در خراسان جنوبی برگزار می شود

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی از اتمام قریب به اتفاق پروژه های گازرسانی روستایی در حال اجرا و برگزاری جشن پویش سبز گازرسانی در خراسان جنوبی خبر داد.سید محمود هاشمی با بیان اینکه  تا پایان امسال تمام روستاهای دارای قابلیت گازرسانی استان از نعمت گاز طبیعی بهره مند می شوند گفت: تا پایان امسال با افزایش ضریب بهره مندی جمعیت استان اعم از خانوار روستایی و شهری به ۹۷ درصد ، جشن پویش سبز گازرسانی در خراسان جنوبی برگزار می شود.

آماده کمک برای از سرگیری احداث کارخانه شیر هستیم

فرماندار نهبندان گفت: همه تلاش ما این است که با رفع مشکلات سرمایه‌گذار کارخانه شیر در این شهرستان، روند اجرای طرح از سرگرفته شود. مجید بیکی افزود: روند احداث کارخانه شیر نهبندان به دلیل مشکلات حقوقی سرمایه‌گذار با بانک کشاورزی متوقف شده است. وی با بیان اینکه کارخانه فرآوری شیر توسط بخش خصوصی در دست احداث است گفت: آمادگی پرداخت تسهیلات جدید از محل تسهیلات جهش تولید به سرمایه‌گذار طرح را داریم ولی تاکنون سرمایه‌گذار به دلیل معوقات بانکی استقبال نکرده است. وی گفت: سرمایه‌گذار کارخانه شیر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان معوقات بانکی دارد و تا این معوقات پرداخت نشود، نمی‌تواند از تسهیلات جدید استفاده کند.

واگذاری ۱۱ محدوده اکتشافی به بخش خصوصی

۱۱ محدوده اکتشافی خراسان جنوبی، آماده واگذاری به بخش خصوصی است. رئیس اداره امور صنایع معدنی سازمان صمت استان، مساحت این محدوده‌ها را ۲۵۴کیلومتر مربع اعلام کرد و گفت: سرمایه گذاران علاقه مند می‌توانند از امروز برای نام نویسی برای سرمایه گذاری به سامانه ستاد مراجعه کنند. حجت ایمان طلب افزود: بیشتر محدوده‌های معدنی مربوط به شهرستان‌های نهبندان، طبس و قاین است که مواد معدنی مس، آهن، سرب، روی و پلی متال از فراوانی بیشتری برخوردار است که از طریق مزایده واگذار می‌شود.وی گفت: متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره یازده محدوده اکتشافی به سایت سازمان صمت استان مراجعه کنند.این دومین مزاید محدوده‌های اکتشافی استان از آغاز امسال است.

واکسینه شدن ۹۰ درصدی واحدهای مرغداری خراسان جنوبی

بیش از ۹۰ درصد مرغ‌های تخم گذار و نیمچه گوشتی خراسان جنوبی علیه ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان واکسینه شدند. مدیرکل دامپزشکی استان گفت: بیش از ۸۰ درصد هم واکسن مرحله دوم را دریاقت کردند و تا پایان سال هم تمامی مرغ‌های تخم گذار و نیمچه تخم گذار مرغداری‌های استان علیه این ویروس واکسینه می‌شوند.

سرما به ۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خراسان جنوبی خسارت زد

رئیس اداره امور مخاطرات جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: پنج هزار هکتار از اراضی باغی و زراعی استان در طول سال زراعی جاری دچار سرمازدگی شده اند رضا یزدان مهر بیان کرد: سرما و بارش برف از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون به پنج هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان خسارت زده است. از این میزان هزار هکتار اراضی زراعی و چهار هزار هکتار باغی بوده است‌. وی بیان کرد: بخش اعظمی از این خسارت‌ها در شهرستان‌های سربیشه، قاین، سرایان، فردوس و بشرویه بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سربازی – رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان فردوس در آئین تجلیل از خیرین مدرسه

بیشتر

دادرس مقدم – «همه ما برای بارش باران دعا می‌کنیم اما غافل از آنکه خدا به

بیشتر

یادم می آمد که مسئولان ما خوششان آمده بود که هر موضوعی پیش می آمد

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت