اخبار استانی

پیکر شهید نیروی انتظامی در بیرجند تشییع شد

پیکر استوار یکم شهید «سعید بنی اسدی» مامور انتظامی خراسان جنوبی با حضور جمعی از مردم و مسئولان در بیرجند تشییع و در گلزار شهدای این شهر به خاک سپرده شد. نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بر پیکر این شهید والامقام نماز اقامه کرد.

نسخه فرهنگی برای اقتصاد استان

موضوع جهش تولید همیشگی است و باید به صورت مستمر و مداوم در برنامه‌ها وجود داشته باشد.

استاندار خراسان جنوبی روز چهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان خراسان جنوبی که با حضور نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، گفت:  شعارهایی که به تدبیر مقام معظم رهبری برای عناوین سال تعیین می‌شوند، بازه زمانی ندارد و اگرچه سال تمام می‌شود اما شعارها به عنوان راهبردهایی همیشگی در دستور کار قرار دارند.حمید ملانوری افزود: سند راهبردهای علمی و فرهنگی رونقِ جهش تولید در استان به عنوان بستر فرهنگی، نگاه استان به مقوله تولید را روشن می‌کند و با ایجاد این دید در جامعه، تکلیف دستگاه‌ها و وظیفه مردم در قبال تولیدکنندگان و در راستای تحقق شعار جهش تولید مشخص می‌شود.

دستگاهها گزارش اقدامات خود را ارائه دهند

وی گفت: دستگاه‌ها مکلفند، گزارش اقدامات خود را در راستای تحقق این سند، به دبیرخانه گزارش کنند تا در جلسات بعدی شورای فرهنگ عمومی ارائه شود. ملانوری ادامه داد: تمامی دستگاه‌های اجرایی و نهادها باید طرح‌های فرهنگی مرتبط با حوزه کاری خود را نیز به دبیرخانه ارائه کنند تا در دستور کار شورا قرار گیرد. استاندار خراسان جنوبی گفت: برای مثال اگر قرار است فرهنگ ترافیک در جامعه ارتقا یابد، لازم است دستگاه‌های مختلف از جمله شهرداری، آموزش و پرورش، سپاه، فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیروی انتظامی به کمک هم بیایند و هر کسی در حد بضاعت و وظیفه خود اقداماتی انجام دهد تا منجر به ارتقای فرهنگ ترافیک و رانندگی در استان شود. وی حمایت از تولید را از دیگر اهداف این سند برشمرد و گفت: به دستگاه‌های اجرایی تکلیف شده تا ساز و کارهای قانونی و بومی را در این زمینه تعریف کنند.

ماسکهای غیراستانداردجمعآوری میشود

استاندار خراسان جنوبی متذکر شد: به جهت حمایت از واحدهای تولیدی داخل استان، دانشگاه علوم پزشکی و سازمان صنعت، معدن و تجارت مکلف شدند نسبت به جمع‌آوری ماسک‌های غیراستاندارد از سطح مراکز عرضه اقدام کنند و ماسک مورد نیاز از واحدهای تولیدی داخل استان که به تولید ماسک استاندارد می‌پردازند، تامین شود. وی تصریح کرد: در حال حاضر ماسک استاندارد مورد نیاز استان از واحدهای تولیدی داخلی و با قیمت هزار تومان عرضه می‌شود.

دستگاههای اجرایی از مصالح تولید استان استفاده کنند

ملانوری افزود: در پروژه‌های عمرانی دستگاه‌های اجرایی نیز باید مواد و مصالح تولیدی استان استفاده شود، مگر این که کالای لازم با کیفیت مورد نظر در داخل استان تولیدی نداشته باشد. وی تاکید کرد: کیفیت کالا، تولید به موقع و قیمت رقابتی مناسب، سه اصل اساسی است که واحدهای تولیدی باید به آن توجه داشته باشند.

مخالفت با تغییر ساختار برخی دانشگاهها

استاندار خراسان جنوبی همچنین به سفر معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان اشاره کرد و گفت: در این سفر، دو اتفاق رقم خورد؛ یکی یکپارچه‌سازی مدیریت دانشگاه‌های خراسان جنوبی و تعیین رئیس دانشگاه بیرجند به عنوان رئیس جامع دانشگاه‌های استان بود که به جهت اهمیت موضوع و تاثیری که در مدیریت دانشگاه‌ها دارد، شایسته است.

وی ادامه داد: اتفاق دوم، تغییر ساختار برخی دانشگاه‌های استان بود که این موضوع را به صلاح استان نمی‌دانیم و با این تصمیم مخالفت کرده‌ایم.

نقد ها و پیشنهادها را مطرح کنید

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: طرح‌های ارائه شده باید باز گذاشته شود که نقد‌ها و پیشنهاد‌ها را در بر بگیرد. حجت الاسلام و المسلمین عبادی در جلسه شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی گفت: نقدپذیربودن طرح‌ها باید اجرایی شود چرا که کامل بودن هرقانونی در زمان اجرا مشخص می‌شود. وی با بیان اینکه یک طرح زمانی می‌تواند مفید باشد که جامع و مانع باشد گفت: متاسفانه طرح‌هایی که تاکنون در این شورا مطرح شده است این ویژگی را نداشته اند. نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با بیان اینکه در راستای تحقق جهش تولید باید کار‌های کوتاه مدت و بلندمدت انجام شود افزود: در استان باید موانع تولید را شناسایی و با تعیین مدت زمان در راستای حل آن تلاش کنیم. خسروی گفت: حمایت از تولیدات داخل استان هم باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد و حمایت شود.

هیچ پرونده معوقه‌ای تا پایان سال در شعب دادگستری باقی نماند

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی گفت: هیچ پرونده معوقه‌ای تا پایان سال در شعب دادگستری خراسان‌جنوبی نباید باقی بماند.

حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی، صبح چهارشنبه در نشست فصلی روساء و دادستان‌های حوزه‌های قضائی خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: تأکید ویژه رئیس قوه قضائیه بر اجرایی شدن سند تحول قوه قضائیه است. رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی با اشاره به درخواست رهبر معظم انقلاب اسلامی از رئیس قوه قضائیه در حکم انتصاب بر یک برنامه تحولی در قوه قضائیه گفت: بعد از سال‌ها ما شاهد انتشار و تصویب سندی در قوه قضائیه هستیم که بسیار محکم، متقن و کارآمد و براساس نیازمندی‌ها در دادگستری است.

۱۸ چالش برای انجام مأموریتهای قوه قضائیه داریم

حمیدی افزود: در مجموع در این چهار فصل ما هفت مأموریت و ۱۸ چالش و ۴۸ عامل به وجود آوردنده این چالش‌ها و ۷۳ راهبرد برای رفع چالش‌ها و ۱۶۸ راهکار عملی و قابل اجرا برای رسیدن به راهبردها داریم. وی با بیان اینکه شاه فصل سند در فصل دوم است، گفت: در این فصل هفت مأموریت برای قوه قضائیه در نظر گرفته شده است که مهمترین و اصلی ترین آن رسیدگی به تظلمات است. رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در هدف رسیدگی دقیق به تظلمات با سه چالش رو به رو هستیم، اظهارکرد: غیر متقن بودن برخی آراء قضائی، اطاله فرآیند دادرسی و اجرای ناقص و دیرهنگام برخی احکام قضائی این سه چالش است. حمیدی گفت: پنج عامل موجب غیر متقن بودن آراء قضایی، پنج مورد موجب اطاله دادرسی، سه عامل موجب اجرای دیرهنگام برخی احکام قضائی می‌شود.

تحدید سلیقهای برخی آزادیهای مشروع یک چالش است

وی با تأکید بر اینکه رسیدگی به حقوق عامه، گسترش عدل و آزادی‌های مشروع از دیگر وظایف قوه قضائیه است، گفت: در این عرصه نیز با چهار چالش مصدایق فراوان تضییع حقوق عامه، تحدید سلیقه‌ای برخی از آزادی‌های مشروع برخلاف قانون، ناکافی بودن اقدامات انجام شده در امور حسبیه و کسرت فراوان تضییع حقوق ایران و ایرانیان در عرصه بین‌المللی رو به رو هستیم.رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه نظارت بر اجرای صحیح قوانین و حسن جریان امور از دیگر وظایف قوه قضائیه است، اظهارکرد: در این عرصه نیز با سه چالش رو به رو هستیم که اجرای ناقص برخی از قوانین مرتبط با دستگاه‌های موضوع قانون تشکیل سازمان بازرسی، استفاده غیر بهینه از توان نظارتی بر دستگاه‌ها، اجرای غیر بهینه از توان نظارتی بر دادسراها و دادگاه ها این سه چالش هستند. حمیدی با تأکید بر اینکه کشف جرم و تعقیب مجرمین و اجرای حدود نیز از وظایف قوه قضائیه است، افزود: در سند تحویلی قوه قضائیه نیز دو چالش برای انجام این مأموریت در نظر گرفته شده که دشواری کشف جرم و ضعف در کیفیت اجرای احکام کیفری این دو چالش است.

تولید ۱۱ هزار تن و ۵۰۰ تن محصول گلخانه ای طی ۹ماه گذشته

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار کرد: عمده محصولات تولیدی گلخانه‌های خراسان‌جنوبی خیار، گوجه‌فرنگی و فلفل بوده و همچنین گل رز، آلوئه‌ورا و نشاء گیاهان از دیگر تولیدات گلخانه‌های استان است. قوسی از تولید ۱۱ هزار و ۵۰۰ تن محصول گلخانه‌ای طی ۹ ماهه امسال خبر داد و بیان کرد: این تعداد محصول در ۷۷ هکتار اراضی گلخانه‌ای خراسان‌جنوبی تولید شده است. وی، ارزش ریالی این تولیدات را ۵۷۵ میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: بیشترین تولیدات گلخانه‌ای در شهرستان‌های قاین، خوسف و فردوس تولید شده است.

ترخیص ۱۳هزار و ۸۰۳بیمار کرونایی در خراسان جنوبی

۱۳هزار و ۳۰۸بیمار کرونا مثبت خراسان جنوبی با حال عمومی خوب ترخیص شده و یا در قرنطینه خانگی به سر می‌برند.  معاون بهداشتی علوم پزشکی بیرجند گفت: با ثبت یک مورد فوت جدید در شبانه روز گذشته مجموع قربانیان کرونا در استان به ۷۲۶نفر رسیدند. مهدی زاده با بیان اینکه هم اکنون ۱۲۲بیمار با علائم بیماری حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند افزود: از این تعداد ۳۲نفر مبتلا قطعی بیماری کرونا و ۱۳نفر از مبتلایان کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

سند توسعه ای استاندار برای پیشرفت خراسان جنوبی رونمایی شد

استاندار خراسان جنوبی، توسعه همه جانبه ، متوازن و پایدار استان را در گروی به خدمت گرفتن همه سرمایه های مادی و معنوی ممکن دانست.

به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ ملانوری با بیان این مطلب گفت: خطه  زرخیز خراسان جنوبی با همه  ظرفیت ها و منابع  کم نظیر در بسیاری از بخش ها نظیر معدن، گردشگری،کشاورزی، مرز و همجواری با شش استان کشور،…  و با همه تلاش های صورت گرفته همچنان از استان های کم برخوردار کشور محسوب می شود، که این موضوع مهم باید با نقش آفرینی مردم و تلاش مضاعف مدیران برطرف گردد. وی افزود: هدف تشکیل این ستاد،  شناساندن ظرفیت های کم نظیر استان در سطح کشور و حوزه بین المللی است. استاندار ادامه داد: همه سرمایه های استان  باید  در کنار هم و در فضایی هم افزا برای  خدمت در توسعه همه جانبه استان قرار گیرند و در کنار هم برای استان تلاش نمایند.  ملانوری  رقم خوردن هر اتفاق مثبت در جامعه را محصول کار جمعی  دانست و گفت :  توسعه زمانی محقق می گردد که با ایجاد سازوکاری مناسب با مدیریت محلی و بومی و با استفاده از همه امکانات و ظرفیت ها، رشد و توسعه را برای این جغرافیا به ارمغان آوریم.  وی به برگزاری نشست های کارشناسی متعدد در جهت هر چه بهتر شدن طرح توسعه خاوران اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۵ جلسه کارشناسی برای پخته تر شدن طرح توسعه خاوران برگزار گردیده تا در  کنار آن با ظرفیت دستگاه های اجرایی،  نمایندگان مجلس شورای اسلامی، جامعه روحانیت و فعالان بخش خصوصی، توانمندی مردمی را برای توسعه استان به صحنه آوریم. استاندار، بهترین نسخه شفابخش و الگوی رفتاری ورود و حرکت به سمت توسعه پایدار را وجود هم افزایی مثبت میان همه  ظرفیت های دولتی و خصوصی عنوان کرد و افزود: هدف از تشکیل این ستاد استفاده از همه  ظرفیت های دولتی استان در کنار بخش خصوصی است تا در کنار هم و در فضایی هم افزا، توسعه پایدار در استان محقق گردد. ملانوری  به وظیفه دبیرخانه ستاد توسعه خاوران در تسهیل  فرآیند سرمایه گذاری در استان اشاره کرد و گفت: همه درخواست های سرمایه گذاری باید به این ستاد معرفی شوند و آنها موظفند با نگاهی مثبت  و با تدبیر، مجوزهای سرمایه گذاری در استان را صادر نمایند.  وی تصریح نمود: توسعه استان باید مبتنی بر سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی درون زا، متوازن و بر پایه علم و دانش باشد. استاندار افزود: دولت با همه  ظرفیت، در خدمت توسعه کشور قرار دارد اما به هرحال امکانات دولت محدود است و می بایست از ظرفیت های بخش خصوصی در این رابطه استفاده شود، لذا باید از همه حوزه هایی که دل در گرو توسعه پایدار استان دارند، دعوت کرد تا در این عرصه تلاش نمایند و از حرکت جزیره ای بپرهیزند. ملانوری  با اشاره به اجرای طرح معین های توسعه ای ذیل ستاد توسعه خاوران، متذکر شد:  بنگاه های بزرگ اقتصادی استان باید به مسئولیت های اجتماعی و فرهنگی  خویش عمل نمایند و لازم است از  ظرفیت آنها  در جهت تزریق تفکر توسعه ای و رشد و آبادانی استان بهره ببریم. وی انجام مسئولیت های اجتماعی را از وظایف مهم بنگاه های بزرگ برشمرد و افزود: مدیران مجموعه های موفق استان باید در فرهنگ سازی فرهنگ توسعه ای، موفق عمل نمایند و با ایجاد جوشش و تحرک در مردم، آن ها را به سرمایه گذاری بیشتر ترغیب کنند. به گفته وی؛ در این  راستا،  فعالیت هایی شروع شده که  می طلبد با شتاب بیشتری ادامه یابد. استاندار به جایگاه رفیع روحانیت در نزد مردم اشاره کرد و گفت: باعنایت به توجه ویژه مردم به کلام و لباس روحانیت، هیچ رسانه و تریبونی بهتر از روحانیت نمی تواند سیاست های ما را در این طرح به مردم اعلام نماید و این ارتباط دوسویه می تواند همراهی مردم را در برنامه های توسعه ای استان  به دنبال داشته باشد. ملانوری خاطر نشان کرد: در استانی که تدین، تقوا و دینداری مردم زبانزد است، باید از ظرفیت روحانیون  به  عنوان حلقه وصلی  که مورد اعتماد دوطرف است، در جهت پیشرفت و توسعه  استان بهره برد. وی از لزوم توجه ویژه به آسیب های اجتماعی گفت و تصریح نمود: کارهای اجتماعی محصول کار جمعی است، لذا همانطور که جامعه در موفقیت انسان های موفق دخیل است، در آسیب های اجتماعی و بزهکاری  پیش آمده نیز  مسئول می باشد.استاندار اظهار داشت: خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی دهد مگر آنکه خودشان بخواهند سرنوشتشان را تغییر دهند که در این صورت خداوند به حرکت و تلاش آن ها برکت می دهد.  ملانوری به منابع سپرده گذاری شده مردم در بانک های استان گریزی زد و اظهار داشت: مردم در  بانک های استان ،مبالغ قابل توجهی را  سپرده گذاری نموده اند، که می طلبد با فرهنگ سازی در خدمت توسعه استان قرار گیرند. وی ادامه داد : مدیریت اجرایی  استان باید در کنار  نهاد های اجتماعی ، مدنی و بخش خصوصی ، ضمن بهره گیری از همه  ظرفیت ها، ثروت ها و منابع، در جهت ارتقاء کیفی  زندگی مردم  تلاش نماید.

پرونده انتقال آب به استان روی میز صندوق توسعه ملی

پرونده انتقال آب به استان روی میز صندوق توسعه ملی قرار گرفت.

ملانوری با حضور در محل صندوق توسعه ملی، شتاب بخشی به روند اجرای کار در طرح انتقال آب را خواستار شد.  وی به اهمیت تأمین آب برای احداث واحدهای صنعتی و نیز توسعه بخش کشاورزی تأکید کرد.  استاندار با اشاره به تأثیر خشکسالی در کیفیت آب منطقه، تصریح نمود: تأمین آب شرب سالم، یکی از مهمترین دغدغه‌های ما در خراسان جنوبی است. ملانوری متذکر شد: اجرای پروژه انتقال آب به استان های شرقی باید تسریع شود.  ملانوری همچنین در این جلسه  با شهیدزاده رئیس صندوق توسعه ملی موضوع تأمین اعتبار احداث راه آهن استان را به عنوان اصلی ترین راهکار برای شتاب بخشی به روند اجرای کار عنوان نمود. وی با اشاره به اهمیت راه آهن خراسان‌جنوبی در توسعه شرق کشور، متذکر شد: این راه آهن می تواند به عنوان یک شاهراه اساسی، تأثیر بسزایی در مبادلات کالا، بار و مسافر داشته باشد.  ملانوری تصریح کرد: با توجه به بعد مسافت تا مراکز تأمین مواد اولیه و بازار فروش برای برخی از واحدهای تولیدی فعال استان، راه اندازی این راه آهن می تواند کمک شایان توجهی به جهش تولید در خراسان جنوبی باشد.

گام های بلند برای گسترش ظرفیت هوانوردی

کاری –  اولین نشست تخصصی هوانوردی عمومی  به میزبانی اداره کل فرودگاه های استان خراسان جنوبی و با حضور سرمایه گذاران بخش دولتی و خصوصی برگزار گردید.

مدیر کل فرودگاه های استان خراسان جنوبی در این نشست گفت: فرودگاه بیرجند امکانات کمک ناوبری و زیرساخت های بسیار مناسبی داراست که متاسفانه به دلیل کمبود پرواز در این فرودگاه از این سرمایه گذاری میلیاردی استفاده مناسبی نمی شود و یکی از راه های حل این مشکل و استفاده مناسب از فرودگاه و ظرفیت های آن گسترش هوانوردی عمومی در این استان است.  عظیم طهماسبی در ادامه گفت: با توجه به هواپیماهای در اختیار شرکت های هواپیمایی فعال در کشور که عمداً بدنه متوسط به بالا هستند و با توجه به تعداد مسافر ورودی و خروجی به مرکز استان این شرکت ها خیلی تمایلی به برقراری پرواز در این فرودگاه نداشته از این رو گسترش هوانودری عمومی کمک شایانی به این استان خواهد نمود. طهماسبی افزود: از مزایای بسیار مناسب گسترش هوانوردی عمومی گسترش صنعت گردشگری در این استان می باشد.

افزایش فرصت های دسترسی برای نفوس جامعه

رامین کاشف آذر دبیر کمیته هوانوردی عمومی و معاون اداره کل بازرگانی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت: اهداف اصلی ما در فرودگاه ها افزایش فرصت های دسترسی برای نفوس جوامع است وی افزود: با کمک همکاران  شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران راه های هوایی مناسبی آماده کرده ایم و سرمایه گذاران با کمک فرودگاه ها می توانند هوانوردی عمومی را گسترش دهند.  وی اظهار کرد: یکی دیگر از حمایت ها و تسهیلات در این حوزه عدم نیاز شرکت های فعال در حوزه هوانوردی عمومی به اخذ مجوز بهره برداری می باشد و کلیه سرمایه گذاران در این امر می توانند اخذ مجوز بهره برداری و استفاده از هواپیمای خریداری شده خود را از طریق این مرکز انجام دهند.

امضا تفاهم نامه برای تسهیل و توسعه هوانوردی

آرش خانباشی رئیس گروه فضایی و هوانوردی ستاد توسعه فناوری های فضایی، حمل و نقل پیشرفته معاونت عملی و فناوری ریاست جمهوری گفت : در اوایل خردادماه سال گذشته یادداشت تفاهم اقدامات اجرایی جهت تسهیل و توسعه هوانوردی عمومی با هدف رونق اقتصادی کشور و اشتغال‌زایی بین سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و ستاد توسعه فناوری‌های فضایی، حمل و نقل  پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به امضا رسید و فعالیت آن  آغاز شد.

فراهم کردن بستر ورود سرمایه گذاران

آرمان بیات مشاور مدیر عامل شرکت فرودگاه ها وناوبری هوایی ایران و عضو کمیته هوانوردی ضمن قرائت پیام ریاست هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت: بسیاری از فرودگاه های کشور زیان ده هست و یکی از دلایل آن متکی بودن به شرکت های هواپیمایی فعال در کشور می باشد بیات افزود: در حال بسترسازی هستیم بتوانیم منابع سرمایه گذاری خیلی کمتر جهت ورود سرمایه گذران  به این حوزه را فراهم نمایم تا این کسب و کار ارزان تر شکل بگیرد. بیات ضمن اشاره به انواع خدمات هوایی در این حوزه گفت: این هواپیماها می توانند خدمات متنوعی نظیر تاکسی هوایی، خدمات آمبولانس های هوایی، خدمات گردشگری و همچنین خدمات باری هوایی با ظرفیت کم ارائه کنند.

افتتاح مرکز نیکوکاری نهال انقلاب

مهدی آبادی- در مراسمی با حضور مدیرکل خدمات و مددکاری کمیته امام خمینی(ره) کشور مرکز نیکوکاری نهال انقلاب( منا) در دانشگاه فرهنگیان استان افتتاح شد.  در این مراسم مدیرکل خدمات و مددکاری کشور با بیان اینکه امداد باید مردمی باشد، گفت: مراکز نیکوکاری حلقه اتصالی است که نیاز نیازمندان و توان توانمندان به یکدیگر اتصال می دهند. دکتر علی اکبری افزود: افراد در این مراکز پتانسیل ها را شناسایی کرده و به سمت مکان های مورد نیاز هدایت می کنند. قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) استان نیز در این جلسه با بیان اینکه ضریب نفوذ کمک های مردمی در استان بالاست، گفت: ۸۴ مرکز نیکوکاری در حوزه های گوناگون در استان به بهره برداری رسیده که این دومین مرکز نیکوکاری دانشگاهی در استان است. اکبری افزود: مردم همیشه از دولت ها جلو تر بوده اند و در سال ۹۹ با وجود مشکلات اقتصادی و کرونا ،خراسان جنوبی آمار های
بسیار خوبی از کمک های مومنانه مردم خراسان جنوبی به ثبت رسیده است.

اهداف تاسیس مرکز نیکوکاری

مدیر دانشگاه فرهنگیان استان نیز در آیین افتتاح مرکز نیکوکاری نهال انقلاب گفت: افتتاح این مرکز در کنار مراکز نیکوکاری نقش ویژه ای برای افزایش روحیه انفاق، تعاون، همدلی و مواسات در جامعه خواهد شد. مهدی زاده افزود: در خراسان جنوبی سرمایه اجتماعی بالایی وجود دارد که مشارکت مردم در فعالیت های مومنانه نمونه کوچکی از آن می باشد.  نجف زاده مسئول بسیج دانشگاه فرهنگیان نیز در این جلسه گفت: در مرداد ماه طرح بسیج دانشجویی توسط دانشجویان ولایتی این دانشگاه در مناطق محروم ایجاد شد که بسیار جامع و الگو پذیر بود. وی ادامه داد: در ۱۱ شهرستان استان دانشجو معلم ها به مناطق محروم رفتند و به مردم مستضعف خدمت رسانی کردند و امیدواریم کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز در این طرح در ترم جدید تحصیلی کمک و بازوی بسیج دانشجویی باشند.

کسب مقام سوم مسابقات دارت آنلاین کشوری بیماران خاص

دارتر خراسان جنوبی در مسابقات دارت آنلاین کشوری ویژه بیماران خاص و پیوند اعضا مقام سوم را کسب کرد. پنجمین دوره مسابقات دارت آنلاین کشوری ویژه بیماران خاص و پیوند اعضا باحضور ۱۸دارتر برتر کشور برگزار شد که علی یوسفی از خراسان جنوبی و اکبر فاتحی از استان کرمان مقام سوم مشترک را کسب کردند.در این مسابقات رضا و علی تازیکه لمسکی از گلستان مقام‌های اول و دوم را کسب کردند.
 

قطع جریان گاز ۲۳۶ دستگاه اجرایی پرمصرف

جریان گاز ۲۳۶ دستگاه اجرایی پرمصرف در دو هفته گذشته به دلیل جدی نگرفتن اخطار‌ها قطع شد. مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: در تداوم برنامه‌های اجرایی در راستای اصلاح الگوی مصرف و جلوگیری از هدررفت گاز به منظور جلوگیری از بروز بحران احتمالی افت فشار در اوج مصرف زمستان، مصارف گاز بخش‌های دولتی و ادارات پایش می‌شود.هاشمی افزود: در دو هفته گذشته بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ مورد بازدید از ادارات خراسان جنوبی انجام شد که ۴۵۶ فقره اخطار برای ادارات پرمصرف صادر شد.

خدمت رسانی ۹۵نفر از جهادگران در اردوهای تخصصی

۹۵ نفر از جهادگران خراسان جنوبی به یاد حاج قاسم سلیمانی در اردو‌های تخصصی خدمات رایگان ارائه کردند . رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: از سال گذشته با هماهنگی با فنی و حرفه‌ای استان گروه‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای در خراسان جنوبی راه اندازی شد تا در نقاط مختلف بر اساس نیازمندی‌های روستا‌های هدف در بحث‌های فنی و مهارتی مسائل و مشکلات در زمینه‌های حرفه های مختلف آموزش و برای رفع مشکلات به کار برده می‌شود.

اهدای ۵۰ هزار دستگاه بخاری و آبگرمکن به مددجویان با آغاز فصل سرما

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و پژوهش کمیته امداد امام خمینی(ره) از اهدای ۵۰ هزار دستگاه بخاری و آبگرمکن به مددجویان این مرکز همزمان با آغاز فصل زمستان خبر داد وی گفت: اجرای عملیات گازکشی ۵۰ هزار خانه محرومان نیز با پیشرفت ۷۵ درصدی در حال انجام است. سعید زارع‌زاده، رئیس مرکز برنامه‌ریزی و پژوهش کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی،  اظهار کرد: سال گذشته کمیته امداد ۱۷۵ هزار اشتغال در کشور ایجاد کرد و آمار کل کشور ۴۵۰ هزار بوده که ۳۰ درصد آن را کمیته امداد انجام داده است. رئیس مرکز برنامه‌ریزی و پژوهش کمیته امداد امام خمینی(ره) بیان کرد: برای بهره‌مندی دانش‌آموزان و دانشجویان نیازمند از آموزش مجازی در دوران کرونا تاکنون ۷۰ هزار تبلت با همکاری سایر نهادها و خیران تهیه و توزیع شده است. زارع‌زاده با بیان اینکه بیش از یک هزار میلیارد تومان برای اطعام و معیشت نیازمندان در ماه رمضان ، محرم و صفر کمک کردند، افزود: کمیته امداد طرحی را به رئیس مجلس شورای اسلامی پیشنهاد داده تا این نهاد،  متولی اشتغال روستایی و خانگی باشد، امسال بیش از ۲۰۰ هزار اشتغال کمیته امداد ایجاده کرده و برای سال آینده ایجاد ۳۰۰ هزار شغل برنامه‌ریزی شده است. رئیس مرکز برنامه‌ریزی و پژوهش کمیته امداد امام خمینی(ره) بیان کرد: برای دو سال آینده برنامه‌ریزی شده است که ۲۰۰ هزار واحد مسکونی برای محرومان احداث شود که اکنون حدود ۴۰ هزار واحد آغاز شده که پنج هزار واحد مسکونی مربوط به استان خراسان‌جنوبی است.

استفاده از سنگ های قیمتی در مسیر مهار آسیب های اجتماعی

استاندار خراسان جنوبی بر اجرای طرحی به منظور کاربرد سنگ های قیمتی در مسیر مهار آسیب های اجتماعی تأکید کرد. به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ ملانوری خاطرنشان کرد: در راستای مهار آسیب های اجتماعی، مرکز مهارت آموزی، تولید و عرضه سنگ های قیمتی را در استان راه اندازی کنیم. وی با تأکید بر این که این مرکز، محل مهارت آموزی و تولید مصنوعات حاصل از گوهر سنگ ها با محوریت اشتغال افراد آسیب پذیر جامعه است، متذکر شد: زنان سرپرست خانوار، بانوان بد سرپرست، زندانیان آزاد شده از حبس و خانواده های معدومین در این مرکز، آموزش های لازم را در زمینه تراش سنگ های قیمتی فرا می گیرند و همان جا مشغول به کار می شوند. به گفته وی؛ تولیدات این مرکز به قیمت واقعی در سطح بازارهای داخلی و خارجی به فروش می رسد تا زمینه درآمدزایی این افراد را فراهم نماید.

قول صندوق توسعه ملی برای تأمین اعتبار راه آهن

صندوق توسعه ملی با پیگیری‌های استاندار برای تأمین اعتبار طرح راه آهن خراسان جنوبی قول مساعد داد. آقای ملانوری در دیدار با شهیدزاده رئیس صندوق توسعه ملی، موضوع تأمین اعتبار احداث راه آهن استان را به عنوان اصلی‌ترین راهکار برای شتاب بخشی به روند اجرای کار عنوان کرد.

بهره برداری از فاز دوم طرح آبرسانی به ۱۴محله عشایری

مرحله دوم طرح آبرسانی به محلات عشایری چاه زرد شهرستان زیرکوه و خواجه منجی کوه شهرستان نهبندان دهه فجر امسال به بهره برداری می‌رسد.  مدیرکل امور عشایر استان گفت:در افق این طرح ۱۴محله عشایری با بهره مندی ۲۸۰خانوار و جمعیت هزار و ۴۵نفر و ۱۴هزار و ۵۰۰رأس دام سبک هدفگذاری شده است. مهدی عصمتی پور هدف از اجرای این طرح را تأمین آب شرب انسان و دام با توجه به کمبود بسیار شدید آب و ایجاد اشتغال پایدار و افزایش تولید محصولات دامی و امنیت مرز‌ها عنوان کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فردا ۲۱ اردیبهشت ماه دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بیرجند ،

بیشتر

امین جم – از پنجشنبه هفته پیش و با شروع تبلیغات نامزد های انتخابات مجلس

بیشتر

نسرین کاری- برای اولین بار در تاریخ اسکواش خراسان جنوبی ۴ بازیکن نوجوان به نام

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت