سه شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۳

اخبار استانی

تعرفه‌های تلفن ثابت افزایش
نداشته است

مهر- مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: تعرفه‌های تلفن ثابت افزایش نداشته است و تنها افزایش‌ها مربوط به هزینه نگهداری یک خط تلفن است. مجید سلطانی در نشست خبری اظهار کرد: توسعه ‌زیرساختهای مخابراتی و فناوری اطلاعات در دو بخش روستایی و شهری انجام می‌شود. مدیرعامل شرکت مخابرات ایران افزود: توسعه ضریب نفوذ در مناطق روستایی با هدایت مستقیم وزارت ارتباطات انجام می‌شود. وی گفت: در خراسان جنوبی طبق آمار ارائه شده پیشرفت خوبی در توسعه زیرساخت‌های مخابراتی شاهد هستیم اما به خاطر پراکندگی جمعیت مشکلاتی وجود خاصی دارد. مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با اشاره به هدف‌گذاری انجام شده توسط وزارت ارتباطات ادامه داد: توسعه زیرساخت‌های ارتباطی برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار تا پایان شهریور سال آینده به اتمام می‌رسد. سلطانی افزود: تلاش زیادی در مجموعه معاونت ارتباطات روستایی انجام شده تا این برنامه محقق شود.

کلنگ زنی بزرگ ترین شهرک بارگاهی زرشک طی این هفته

ایسنا- رئیس سازمان جهاد کشاورزی از کلنگ زنی اولین و بزرگ ترین شهرک بارگاهی زرشک طی پنج شنبه این هفته در استان خبر داد. مهدی جعفری، گفت: مجموعه بارگاهی زرشک افین همزمان با افتتاحیه جشنواره ملی در زمینی به وسعت ۱۲ هکتار با تقسیم بندی ۲۲۵ قطعه برای واگذاری به ۱۴۰ نفر کلنگ زنی می‌شود. وی افزود: اراضی به صورت رایگان و با همکاری سازمان جهاد کشاورزی و در راستای حمایت از زرشک کاران، به متقاضیان احداث بارگاه واگذار می‌شود؛ به گونه‌ای که تا زمان ساخت کامل به شکل قرارداد اجاره تحویل شده و پس از آن واگذاری قطعی خواهد بود.

گردشگران همزمان با جشنواره زرشک به خراسان جنوبی می‌آیند

ایرنا – مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: برای حضور تورهای داخلی و خارجی در زمان برگزاری جشنواره ملی زرشک برنامه‌ریزی شده و تاکنون ورود یک تور از کشور سوییس برای اختتامیه جشنواره قطعی است. هادی شاهوردی افزود: با حمایت‌ها و اجرایی شدن جشنواره ملی زرشک شهرستان‌های دیگر هم با محصولات مزیت‌دار خود خواستار برگزاری جشنواره‌های ملی متعدد شده‌اند.

۱۱۵ پروژه روستایی و عشایری
در خراسان جنوبی افتتاح شد

۱۱۵ پروژه عمرانی روستایی و عشایری با اعتبار ۱۰۹ میلیارد تومان به‌طور همزمان در استان خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید. مراسم افتتاح این پروژه‌ها به مناسبت روز ملی روستا و عشایر در روستای علی‌آباد لوله (شهرک بعثت) بیرجند برگزار شد. استاندار گفت: به همین مناسبت مراسمی با حضور رئیس جمهور در تهران برگزار شد و حدود هشت هزار و ۳۵ طرح روستایی در سطح کشور به بهره‌برداری رسید و ۱۱۷ هزار مسکن روستایی تحویل متقاضیان شد. جواد قناعت افزود: از این تعداد، ۱۱۵ طرح با اعتبار ۱۰۹ میلیارد تومان در ۲۰۴ روستا مربوط به خراسان جنوبی است که بیش از ۳۵ هزار نفر جمعیت روستایی از مزایای آن برخوردار شدند.

خانه محیط زیست
در خراسان جنوبی راه‌اندازی شد

ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: خانه محیط زیست اولین بار در کشور به منظور حضور آگاهانه، داوطلبانه و موثر مردم در عرصه محیط زیست در این استان راه‌اندازی شد. اسدا… حاتمی افزود: قطعا بدون جلب مشارکت، همراهی و همدلی هدفمند و اثربخش مردمی، دولت‌ها امکان مدیریت مطلوب امور محیط زیستی را ندارند. وی خانه محیط زیست را با مفهوم محل حضور مردم به دنبال تحقق شعار متعالی “محیط زیست مردم‌پایه، هوشمندانه و فناورانه” معرفی کرد که می‌تواند با ایجاد فضایی فرهنگی و پرنشاط، موجبات حضور آگاهانه، داوطلبانه و موثر مردم در عرصه محیط زیست را فراهم کند

بازدید استاندار از غرفه بنیاد مسکن در نمایشگاه روز روستا

قاسمی- استاندار در جریان بازدید از نمایشگاه روز روستا، در غرفه بنیاد مسکن حضور یافت. به گزارش روابط عمومی بنیاد مسکن خراسان جنوبی؛ در این بازدید، مدیرکل بنیاد مسکن استان به ارائه گزارشی از اقدامات این نهاد در روستاهای در استان پرداخت. تنها در گزارش خود از ساخت بیش از ۴۸ هزار واحد مسکونی مقاوم روستایی در روستاهای استان خبر داد و افزود: در ۶۱۲ روستای استان نیز تاکنون طرح هادی اجرا شده است. مدیرکل بنیاد مسکن افزود: تعداد ۲۷۷۶۴ قطعه زمین نیز برای احداث مسکن در روستاها واگذار شده و با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک، تاکنون ۶۷۷۶۶ جلد سند مالکیت در روستاها صادر گردیده است.

کمک بیش از ۳ میلیارد تومانی به دانش آموزان ؛ در شور عاطفه ها

مردم خراسان جنوبی ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به پویش ملی شور عاطفه‌ها کمک کردند. مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان گفت: ۸۰۰ میلیون تومان از این کمک‌ها به صورت نقدی و ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به صورت غیر نقدی بوده است.عرب، با بیان اینکه امسال در شور عاطفه‌ها در مجموع ۳ هزار و ۲۳۷ پایگاه ثابت و سیار برای جمع آوری کمک‌ها فعال بود افزود: امسال ۱۰۹ هزار پاکت هم برای جمع آوری کمک فرهنگیان و دانش آموزان، در مدارس توزیع شد.

افزایش ۳.۵برابری صادرات
فراورده های دامی در استان

صادرات فراورده های دامی در خراسان جنوبی از نظر ارزش دلاری در مقایسه با پارسال ۳.۵برابر شده است. مدیر کل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال ۲۷هزار و ۵۳۷ کیلوگرم پشم گوسفند، ۲۶هزار کیلوگرم پودر گوشت، ۱۴۳هزار و ۶۴۰ قطعه پولت تخمگذار، ۲۵۴هزار و ۱۰۰ کیلوگرم تخم مرغ خوراکی، ۳۸۰ هزار عدد تخم مرغ نطفه دار گوشتی، ۳۵ هزار قطعه جوجه یک روزه گوشتی و ۱۰۷هزار و ۸۳۰ کیلوگرم کرک موی بز به کشورهای عراق، افغانستان و چین صادر شده است.

صعود نماینده استان به دور دوم المپیاد استعداد های برتر هندبال کشور

تیم هندبال خردسالان شهر آیسک بعنوان نماینده خراسان جنوبی در دومین دیدار خود با نتیجه ۲۷ بر ۱۸ تیم هیئت هندبال مازندران را شکست داد و به مرحله دوم مسابقات صعود کرد. مسابقات هندبال خردسالان کشور در شهر مبارکه‌ی اصفهان درحال برگزاری است.

فرهنگیان خراسان جنوبی، در جایگاه نخست دو جشنواره کشوری

نبوی ثالث، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان گفت: فرهنگیان استان در سومین جشنواره ایده‌های نو و تجارب اثربخش مدیران، و همچنین ششمین جشنواره نوآوری در فرآیند آموزش و یادگیری به میزبانی خراسان رضوی شرکت کردند که رتبه نخست این جشنواره‌ها را از آن خود کردند.

دهیاران نمونه خراسان جنوبی
تجلیل شدند

شبستان- به مناسبت روز ملی روستا و عشایر، و طی مراسمی با حضور استاندار تعدادی از دهیاران به نمایندگی از دهیاران نمونه استان تجلیل شدند. در این مراسم از دهیاران روستاهای علی آباد لوله در بیرجند، کوشه سفلی در خوسف، سردوان در زیرکوه، محمدآباد عَلَم در قاینات، دهک در نهبندان و ماهیرود در سربیشه به نمایندگی از دهیاران نمونه استان تجلیل شدند.

دوشنبه هر هفته؛ معاون استاندار پیگیر مشکلات کارمندان می شود

مشکلات کارمندان دولت، دوشنبه هر هفته با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری پیگیری می‌شود. مقامی، مشاور استاندار در امور روابط عمومی گفت: ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه تا ۱۱ و ۳۰ دقیقه دوشنبه ها به این موضوع اختصاص داده شده است.

۱ بیمار بدحال کرونایی بستری در بیمارستان خراسان جنوبی

۱ بیمار بدحال کرونایی در بیمارستان خراسان جنوبی بستری است. دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان گفت: روز گذشته 33 آزمایش تشخیص مولکولی و سریع کرونا در استان انجام شد که در مجموع ۱ بیمار جدید شناسایی شد. شریف زاده افزود: از این تعداد ۱ مورد از بیرجند شناسایی شده است. به گفته دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان در حال حاضر ۲۵ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند.

معرفی و تجلیل 19 دستگاه برتر در حضور استاندار خراسان جنوبی

در جشنواره شهید رجایی استان، 19 دستگاه برتر در حضور استاندار خراسان جنوبی معرفی و تجلیل شدند. به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ در جشنواره شهید رجایی که با حضور استاندار، معاونین استانداری و مدیران دستگاه های اجرایی برگزار شد، 14 دستگاه برتر در ارزیابی عملکرد و 5 دستگاه برتر در اقدامات مربوط به هفته دولت معرفی و تجلیل شدند. بر اساس نتایج حاصل از ارزیابی های صورت گرفته، اداره کل امور اقتصادی و دارایی و سازمان جهاد کشاورزی به عنوان دستگاه های برتر در کسب بالاترین امتیاز در مجموع شاخص های عمومی و اختصاصی معرفی شدند. اداره کل امور مالیاتی به جهت کسب بالاترین امتیاز در مجموع شاخص های عمومی و اختصاصی در گروه تولیدی و خدماتی، اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای به جهت کسب بالاترین امتیاز در مجموع شاخص های عمومی و اختصاصی در گروه آموزشی، پژوهشی و فرهنگی، شرکت توزیع نیروی برق به جهت کسب بالاترین امتیاز در مجموع شاخص های عمومی و اختصاصی در گروه زیربنایی و توسعه زیرساخت ها و تعزیرات حکومتی به جهت کسب بالاترین امتیاز در مجموع شاخص های عمومی و اختصاصی در گروه عمومی و قضایی تجلیل شدند. اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) و بیمه سلامت به جهت کسب بالاترین امتیاز در مجموع شاخص های عمومی و اختصاصی در گروه سلامت و رفاه اجتماعی، عنوان دستگاه برتر را از آن خود کردند. سپاه انصارالرضا (ع) به عنوان دستگاه برتر در توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و عفاف و حجاب، دانشگاه بیرجند به عنوان دستگاه برتر در تحقق شعار سال “تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین”، شرکت گاز به عنوان دستگاه برتر در اجرای مصوبات سفرهای استانی رئیس جمهور ، اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی به عنوان دستگاه برتر در بهبود محیط کسب و کار و ایجاد اشتغال، شرکت آب و فاضلاب به عنوان دستگاه برتر در اجرای توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی اداری و بسیج سازندگی نیز به عنوان دستگاه برتر در تحقق شعار دولت مردمی و محرومیت زدایی تقدیر شدند. اداره کل اطلاعات، فرماندهی انتظامی،اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، اداره کل راه و ‌شهرسازی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز به عنوان دستگاه‌های منتخب هفته دولت معرفی و تقدیر شدند.
استاندار گفت: تحقق سیاستها و مأموریتهای دولت، دستور کار ویژه دستگاه های اجرایی است. قناعت در جشنواره شهید رجایی استان، هدف از برپایی جشنواره را شناسایی و تقدیر دستگاههای برتر و نهادینه سازی فرهنگ ارتقاء خواند و به منتخب شدن 14 دستگاه از بین 51 دستگاه ارزیابی شده، اشاره کرد. وی با اشاره به این که هر دولت، شعاری دارد که نسبت به آن حساس است، خاطرنشان کرد: انتظار این است که شعارهای محوری دولت و سیاست هایی که در راستای تحقق اهداف و برنامه ها تدوین شده، به صورت ویژه مورد توجه مدیران قرار گیرد. استاندار، توجه به طرح های عمرانی را از سیست های دولت برشمرد و گفت: ما نسبت به تأمین زیرساخت ها و تکمیل پروژه های نیمه تمام حساسیم و انتظار این است که بر روی این موضوعات متمرکز شوید. به گفته وی؛ برخی مدیران ممکن است در جشنواره شهید رجایی تقدیر شوند اما در ادامه راه، به خاطر برخی کوتاهی ها،کارت قرمز بگیرند لذا باید همه ما نسبت به تحقق سیاست های دولت احساس مسئولیت کنیم.
استاندار تأکید کرد: وظیفه همه ما، حمایت همه جانبه از نیروی انتظامی و پلیس است.قناعت، ضمن تبریک هفته وحدت و هفته نیروی انتظامی، خاطرنشان کرد: تلاش های کارکنان زحمتکش نیروی انتظامی در یک سال گذشته و به ویژه در این ایام اخیر جای تشکر دارد. وی با اشاره به ناآرامی های اخیر کشور و استان تصریح کرد: ناآرامی های کف خیابان از یک طرف و کم لطفی هایی که در تریبون های رسمی نسبت به نیروهای جان بر کف انتظامی شد، لطمات روحی و جسمی به همراه داشت.

کسب رتبه اول شرکت توزیع برق استان خراسان جنوبی در جشنواره شهید رجایی

شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی در ارزیابی جشنواره شهید رجایی سال 1401 موفق به کسب رتبه اول در مجموع شاخص های عمومی و اختصاصی در گروه زیربنایی و توسعه زیرساخت شد. به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی، درجلسه شورای راهبری توسعه مدیریت استان، با محوریت تجلیل از دستگاههای اجرایی برتر در ارزیابی جشنواره شهید رجایی برای عملکرد سال 1400 که با حضور استاندارخراسان جنوبی برگزار شد، با اهدای تندیس ولوح تقدیر به مهدی دادگر مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان به دلیل موفقیت کسب شده تقدیر شد.
در بخشی از لوح تقدیر اهدایی جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی و رئیس جشنواره شهید رجایی استان آمده است: خدمت به مردم شریف استان خراسان جنوبی توفیقی الهی، نعمتی سترگ و میراثی ماندگار است که امام راحل عظیم الشأن(قدس سره) و شهدای والامقام با تجلی ارزش های بزرگ دینی و انقلابی به یادگار نهادند.
در ادامه این لوح نیز آمده است: در راستای تحقق سیاست های کلی نظام اداری ابلاغی مقام معظم رهبری و تاکیدات رئیس جمهور محترم بر اجرای برنامه های اصلاح نظام اداری با هدف ارتقاء بهره وری، پیشرفت و توسعه استان و بر اساس نتایج بررسی ها و ارزیابی ستاد جشنواره شهید رجایی استان سال 1401 حائز کسب عنوان دستگاه برتر درمجموع شاخص های عمومی و اختصاصی در گروه زیربنایی و توسعه زیرساخت شده اید.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان ضمن تبریک این موفقیت به خانواده بزرگ صنعت برق، این درخشش ارزشمند را نتیجه تلاش و کوشش همکاران ستاد و شهرستان ها دانست و اظهار داشت: با همت بلند کارکنان صنعت برق استان این شرکت موفق به کسب عنوان اول در گروه زیربنایی و توسعه زیرساخت شد. مهدی دادگر اشاره کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته و ارائه مناسب مستندات در محورهای ارزیابی هم در شاخص های عمومی و هم اختصاصی این شرکت موفق شده به صورت متوالی در جشنواره شهید رجایی در چند سال اخیر رتبه اول را کسب نماید که امید است این تلاش ها به ارائه خدمات مطلوب تر و جلب رضایت مشترکین و خداوند متعال منتهی گردد.

کسب رتبه برتر جشنواره شهید رجایی توسط اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی

اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی در جشنواره شهید رجایی استان در سال 1401 حائز کسب عنوان دستگاه برتر در مجموع شاخص های عمومی و اختصاصی شد. به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی، این اداره کل بعنوان دستگاه برتر در هفدهمین جشنواره شهید رجایی که هر ساله با هدف ارزیابی عملکرد دستگاههای اجرایی برگزار می شود، خوش درخشید و موفق به کسب رتبه برتر در شاخص های اختصاصی و عمومی ارزیابی عملکرد دستگاههای اجرایی استان در سال 1401 شد. در پی کسب این موفقیت ، استاندار خراسان جنوبی با اهدای تقدیرنامه ای به دکتر مرتضی ذاکریان مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی از تلاش ها و زحمات ایشان و کلیه کارکنان تلاشگر این مجموعه تشکر و قدردانی نمود.
در بخشی از این لوح تقدیر خطاب به دکتر ذاکریان آمده است: خدمت به مردم شریف خراسان جنوبی توفیقی الهی، نعمتی سترگ و میراثی ماندگار است که امام راحل عظیم الشان(قدس سره) و شهدای والا مقام با تجلی ارزش های بزرگ دینی و انقلابی به یادگار نهادند.
در راستای تحقق سیاست های کلی نظام اداری ابلاغی مقام معظم رهبری و تاکیدات رئیس جمهور بر اجرای برنامه های اصلاح نظام اداری با هدف ارتقاء بهره وری، پیشرفت و توسعه استان و بر اساس نتایج بررسی ها و ارزیابی ستاد جشنواره شهید رجایی استان سال 1401حائز کسب عنوان دستگاه برتر در مجموع شاخص های عمومی و اختصاصی شده اید. از زحمات و تلاش های ارزنده جنابعالی و تمام مدیران و کارکنان خدوم آن مجموعه برای ارتقاء کارآمدی دولت مردمی، رضایت مردم و اعتلای استان قدردانی به عمل می آید.

کسب رتبه برتر بنیاد مسکن خراسان جنوبی در جشنواره شهید رجایی 1401

به گزارش روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی، این نهاد در جشنواره شهید رجایی سال 1400 برای دومین سال متوالی با کسب امتیارات لازم، رتبه برتر دستگاههای اجرایی را کسب کرد. در این مراسم که با حضور دکتر قناعت استاندار خراسان جنوبی، معاونین و مدیران دستگاههای اجرایی در محل سالن همایش های استانداری برگزار گردید، از قاسم تنها مدیرکل بنیاد مسکن این استان با اهدای لوح و تندیس جشنواره بعنوان دستگاه برتر تقدیر بعمل آمد. دکتر قناعت در بخشی از این لوح تقدیر خطاب به مدیرکل بنیاد مسکن استان بیان داشته است : از زحمات و تلاشهای ارزشمند جنابعالی و تمام مدیران و کارکنان خدوم آن مجموعه در کوشش برای اعتلای میهن اسلامی، رشد و تعالی استان و اهتمام بر تحقق سیاست های کلی و برنامه های محوری دولت مردمی ایران قوی و بویژه در اجرای طرح بزرگ عمران روستایی و نهضت آسفالت روستاها و اجرای عملیات یک میلیون مترمربع در سطح روستاهای استان و کسب رتبه برتر کشوری، قدردانی می نمایم.
مهندس تنها نیز پس از دریافت لوح و تندیس این جشنواره، اظهار داشت : این موفقیت ارزشمند با تلاش و اهتمام کلیه کارکنان بنیاد مسکن استان و حمایت و پشتیبانی دفتر مرکزی این نهاد و همچنین همکاری دستگاههای اجرایی استان خراسان جنوبی بدست آمده است.

معاون اقتصادی وزیر کشور مهمان جشنواره زرشک خواهد بود

رئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: معاون اقتصادی وزارت کشور با هدف رفع موانع اعطای تسهیلات به تولیدکنندگان برای شرکت در جشنواره زرشک دعوت می‌شوند. مهدی جعفری اظهار کرد: به منظور حل مشکلات و موانع تولید، فرآوری، فروش و… زرشک کارشناسان مختلفی به خراسان جنوبی خواهند آمد.

پلیس: اجازه نمی‌دهیم عده‌ای هنجارشکن ،آرامش مردم را برهم بزنند

تسنیم- فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با بیان اینکه خدمتگزاری پلیس از نقطه صفر مرز تا عمق کشور است گفت: هرگز اجازه نمی‌دهیم عده‌ای هنجارشکن این امنیت و آرامش را برهم بزنند. سردار ناصر فرشید در صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی که به مناسبت هفته فراجا برگزار شد با بیان اینکه پلیس حافظ ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب است اظهار داشت: پلیس جان خود را برای حفظ امنیت و آرامش جامعه در کف دست گذاشته و شبانه روزی تلاش خواهیم کرد و هرگز اجازه نمی‌دهیم عده‌ای هنجارشکن این امنیت و آرامش را برهم بزنند. فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با اشاره به نامگذاری هفته فراجا در سال جاری با شعار «پلیس خادم مردم، مردم حامی پلیس» ادامه داد: اعتقاد داریم که اگر در جامعه‌ای امنیت باشد باید پیشرفت و توسعه هم شکل بگیرد که خوشبختانه با تدابیر فرمانده معظم کل قوا این امنیت را در سطح کشور داریم و باید همیشه خود را مدیون خون شهدا، جانبازان و ایثارگران بدانیم و در جهت رسیدن به اهداف والا گام برداریم.

برخی افراد قانون را به بهانه آزادی زیر پا می‌گذارند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند ضمن تبریک هفته وحدت گفت: وجود مقدس و پاک خاتم‌الانبیا را پیامبران قبل، بشارت دادند چه در اسلام و قبل از آن و آیات قرآن هم به این موضوع تصریح دارد و مدعی نمی‌تواند انکار کند. حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی به جریانات اخیر در کشور اشاره کرد و گفت: در بیش از ۴۰ سال و فتنه اخیر، تجربه دوجانبه‌ای حاصل شد یکی از سوی مزدورانی که برای تامین منافع دشمنان درجه یک اسلام به هر کار پستی و با هر بهانه واهی مثال بر عزم می‌کنند. نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: انقلاب اسلامی در این ۴۰ سال پر از این فتنه‌های دشمن بوده و اولین و آخرین فتنه نیست. وی افزود: از سوی دیگر وجود نیروهای مسلح جمهوری اسلامی که در سطح داخلی، منطقه و بین المللی موجب شده ایران با همه دشمنی‌های شرقی و غربی به امن‌ترین کشور تبدیل شود و در جهت داخلی نیروی انتظامی با بیش از ۴۰ سال تجربه آن قدر محبوب مردم قرار گرفته که در جای جای کشور این عزیزان را دعا می‌کنند و حامی پلیس هستند.
ادای احترام به شهدا، سان دیدن از نیروهای حاضر در میدان، تجلیل از خانواده شهدا، کارکنان برتر و پیشکسوتان انتظامی و رونمایی از دستاوردهای پژوهشی فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی از برنامه‌های این مراسم با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی بود.

امام جمعه اهل سنت بیرجند: مساوات و عدالت موجب تحقق وحدت می‌شود

ایرنا- امام جمعه اهل سنت بیرجند گفت: مساوات و عدالت از راهکارهای ایجاد وحدت است که خداوند در آیات مختلف قران به آن اشاره کرده و رعایت آن موجب تحقق وحدت واقعی می‌شود. مولوی غلام‌حیدر فاروقی در مراسم گرامیداشت هفته وحدت که با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، روحانیون اهل سنت و شیعه و جمعی از مسوولان در مسجدالنبی (ص) بیرجند برگزار شد افزود: قرآن، پیامبر و اسلام مشترکات همه مسلمانان جهان است و باید با تاسی به آنها و تلاش برای وحدت روزافزون مقابل استکبار و توطئه‌های دشمنان و نوکرانشان بایستیم. وی گفت: اهل سنت و تشیع باید در جامعه و در انجام امور خیر، یار و یاور یکدیگر باشند که از نشانه‌های بین شیعه و سنی است و مسلمانان جهان برای مبارزه با ستمگران باید وحدت و انسجام خود را بیش از پیش حفظ کنند. مولوی فاروقی گفت: اختلاف و نزاع باعث از بین رفتن وحدت و مودت می‌شود در حالی که امروز جمعیت مسلمانان زیاد است همه بدبختی‌های آنان بر اثر تفرقه است.
امام جمعه موقت بیرجند هم در این مراسم گفت: عامل نجات امروز و فردای دنیای اسلام اتحاد بین مسلمانان است و دنیای کفر از این اتحاد به ستوه می‌آید به همین دلیل هر روز نقشه جدیدی برای از بین بردن وحدت مسلمانان می‌کشد که تنها راه خنثی کردن این نقشه‌ها در کنار هم بودن است. حجت‌الاسلام محمد مختاری افزود: باید هوشیار و بیدار باشیم و قدر نظام اسلامی را بدانیم زیرا نظام جمهوری اسلامی به دنیای اسلام و به منطقه خدمت کرده است. وی گفت: دردی که جامعه اسلامی و امت نبوی بعد از پیامبر اسلام (ص) دچار این همه انحطاط شد، درد تفرقه است و آنچه در طول تاریخ امت اسلامی نیازمند آن بوده و امروز از هر روز نیازمندتر است اتحاد و انسجام است.
وی با تاکید بر ایجاد وحدت هرچه بیشتر بین اهل سنت و شیعه ادامه داد: بسیاری از مشکلاتی که دشمن بر سر جوامع مسلمان می‌آورد بواسطه سوء‌استفاده از نبود وحدت در برخی موضوعات است که باید دشمن را در رسیدن به اهداف پلیدش ناکام کنیم.

برای دومین روز متوالی؛ سربیشه سردترین شهر کشور

کارشناس هواشناسی گفت : شب گذشته سربیشه با کمینه دمای ۴- سردترین ایستگاه و قائنات با کمینه دمای ۱ درجه سانتیگراد سومین ایستگاه سرد کشور ثبت شد. زارعی افزود : به لحاظ دمایی ضمن تداوم سرما وقوع یخبندان و خطر سرمازدگی محصولات کشاورزی در مناطق سردسیر و کوهستانی استان وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مسعود پزشکیان رئیس جمهوری جدید ایران، بعد از ادای سوگند ریاست جمهوری پشت تریبون قرار

بیشتر

بهروزی فر – آقای دکتر پزشکیان، نماینده محترم ۸۵ میلیون ایرانی در ساختمان زیبای پاستور،

بیشتر

با عرض سلام وخسته نباشید به کارکنان محترم روزنامه آوا؛میخواستم از مسوولان بپرسم ایشون چه

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت