اخبار استانی

هوای خراسان جنوبی سرد می‌شود

کارشناس هواشناسی گفت: از امروز روند تغییرات دما در استان کاهشی است و هوا سرد می شود. زارعی گفت: روز‌های پنجشنبه و جمعه روند تغییرات دما در استان کاهشی است و در روز شنبه آتی با کاهش محسوس همراه خواهد بود. او افزود: اوایل هفته آینده با کاهش محسوس دمای هوا در برخی مناطق از جمله سربیشه خطر سرمازدگی محصولات کشاورزی وجود دارد. کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی اظهار کرد: براساس الگوی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناختی در ۲۴ ساعت آینده شاهد افزایش سرعت وزش باد در اغلب نقاط استان خواهیم بود که در مرز شرقی سبب خیزش گرد و خاک خواهد شد.

معاون استاندار: دشمن درصدد تبدیل مطالبه‌گری به آشوب است

ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گفت: دشمن درصدد است با راه‌اندازی موج در جامعه، مطالبه‌گری را به آشوب تبدیل کند. سید محمدرضا طالبی گردهمایی معاونین، مدیران و رؤسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان افزود: مدیران دستگاه‌های فرهنگی باید تلاش کنند منویات اخیر مقام معظم رهبری در همه سطوح جامعه آشکار شود. وی تقویت پیوند خانه و مدرسه را سدی مستحکم در برابر توطئه‌های دشمنان دانست و افزود: با مشارکت فعال اولیا در فرایند تعلیم و تربیت و هدفمند شدن فعالیت دانش‌آموزان در فضای مجازی بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی کاهش یافته و دست بدخواهان نظام و انقلاب خالی خواهد ماند. معاون استاندار گفت: آموزش درست اندیشیدن مهمترین مهارتی است که معلمان باید با سرانگشت هنرمندانه خود در دانش‌آموزان تقویت کنند.

آیین تکریم و معارفه
سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان نهبندان

محمدی- مراسم تکریم و معارفه سرپرست جمعیت هلال احمر با حضور ایروانی فرماندار شهرستان، حجت الاسلام درویشی نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال احمر استان و جمعی از مسئولین شهرستان در محل سالن اجتماعات هلال احمر برگزار گردید. به گزارش روابط عمومی فرمانداری؛ در این مراسم از زحمات چندین ساله آقای حسین رضایی رئیس سابق قدردانی و آقای عبدالرضا ایمانی فرد به عنوان سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان نهبندان معرفی شد.

نکاتی برای حفظ سلامتی در پاییز

ایسنا- متخصص و مدرس طب ایرانی گفت: تغذیه خوب، خواب مطلوب و ورزش و تحرک مناسب در فصل پاییز برای خون سازی بسیار حائز اهمیت است. مریم نواب زاده اظهار کرد: می‌توان از جایگزین‌های گوشت قرمز برای افزایش خون سازی بدن بهره برد، که این موارد خون بهتر یا خون صالح (در اصطلاح طب ایرانی) تولید می‌کنند. وی با بیان اینکه در پاییز خونسازی کاهش می‌یابد چراکه مزاج پاییز سرد و خشک و مخالف مزاج خون که گرم و تر بوده می‌شود، افزود: لازم است تدابیر گرم تر اتخاذ شود تا خون سازی بدن و علائم کم‌خونی بهتر شود. این متخصص و مدرس طب ایرانی ادامه داد: کسانی که خون غلیظ دارند نیز در پاییز به علت سرد و خشکی هوا، خونشان غلیظ تر می‌شود، همین علت باعث افزایش سکته‌ها، افسردگی، بواسیر، تشدید واریس و درد مفاصل در پاییز می‌شود. این کارشناس و مدرس طب ایرانی کم‌خونی یا خون خشک و غلیظ را علت مهم ریزش مو در برگ ریزان طبیعت عنوان کرد و افزود: راه‌های مقابله، استفاده از خون سازها یا تدابیر گرم و تر کننده بدن، یا در مزاج های خشک، روان یا تر کردن خون است تا غلظت خون کاهش یابد و مشکلات پاییزی از بین برود. نواب زاده ادامه داد: خون صالح با تغذیه خوب، خواب نیکو و ورزش و تحرک مناسب ایجاد می‌شود و این خون در حالی تولید می‌شود که بدن در وضعیت آرامش باشد و از اعراض نفسانی (اصطلاح طب ایرانی) یا همان شرایط روحی و روانی نامناسب دور باشد یا آنها را کنترل کند، پس در این شرایط هضم را بهبود بخشید و غذاهای خونساز با هضم راحت تر مصرف کنید. این کارشناس و مدرس طب ایرانی گفت: میوه‌های خشک به خصوص مویز، سیب، گلابی، به، انجیر و آلو که غنی از آهن و اسید فولیک هستند و همچنین زرده تخم مرغ عسلی و آش حبوبات که با اسفناج و زرد چوبه و دارچین و با طعم ملس طبخ شده باشد، مفید است. نواب زاده افزود: نصف استکان عرق یونجه را با یک لیوان شیره انگور مخلوط کنید و روزی سه مرتبه هر بار یک قاشق غذاخوری میل کنید؛ سبزی یونجه خرد شده با لیموترش تازه به عنوان چاشنی غذا یا عصرانه یک پیاله بسیار مفید است.

بیش از ۸۰ درصد دانش‌آموزان خراسان جنوبی علیه کرونا واکسینه شده‌اند

ایسنا- دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و مدیریت کرونا ویروس در خراسان جنوبی گفت: بیش از ۸۰ درصد دانش آموزان خراسان جنوبی واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند. غلامرضا شریف زاده گفت: تاکنون ۵۸۹ هزار و ۸۴۰ نفر واکسن نوبت اول، ۵۳۴ هزار و ۷۹۳ نفر واکسن نوبت دوم ۲۲۸ هزار و ۷۴ نفر واکسن نوبت سوم و ۱۵ هزار و ۴۸۱ نفر در استان نوبت چهارم واکسن را دریافت کرده‌اند. وی با بیان اینکه ۹۵ درصد از معلمان استان نیز واکسیناسیون خود را انجام داده‌اند، افزود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تکمیل فرایند واکسیناسیون با بازگشایی مدارس الزامی است. شریف زاده بیان کرد: در حال حاضر ۲۳ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند

اجرای سناریوهای رزمی در نقطه صفر مرزی زیرکوه
تسنیم- همزمان با هفته نیروی انتظامی، آزمایش یگانی و اجرای سناریوهای رزمی در نقطه صفر مرزی زیرکوه توسط مرزبانان غیور هنگ مرزی گزیک اجرا شد. فرمانده هنگ مرزی گزیک در این مراسم با بیان اینکه امروز مرزبانی خط مقدم دفاع مقدس است اظهار داشت: لازمه کار ما بحث تامین امنیت است و شرایطی که در منطقه و حوزه مرز حکم فرما است ایجاب می کند که نیروهای مرزبانی آمادگی لازم را داشته باشند. سرهنگ گندمی گفت: با توجه به شرایط کشور همسایه لازم است که هم رصد اطلاعاتی دقیق و به موقع داشته باشیم و هم با انجام تمرین های تاکتیکی لازم و آمادگی نیروهای حفظ شود و همه وظیفه دارند شرایط آمادگی نیروها را تامین نمایند . وی بیان کرد: دشمن با روش‌های مختلف به دنبال ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است اما ما آماده هستیم تا اجازه ندهیم دشمن به نقشه شوم خود دست پیدا کند و کوچکترین حرکتی انجام دهد. فرمانده هنگ مرزی گزیک اظهارکرد: دشمن، دشمن است و کار دشمن دشمنی است و ما باید با آمادگی و انجام سناریوهای فرضی مانع از هرگونه اقدام دشمن علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شویم و توطئه های دشمن را خنثی کنیم.

بهره مندی بیش از ۲۰۰ خانوار با افتتاح چند پروژه در شهرستان درمیان
یعقوبی- پروژه های چمن مصنوعی روستای کلاته نظر، طرح آبرسانی به روستای کماچی، ایستگاه دیجیتال روستای دستگرد و طرح هادی روستای سیدان با حضور فرماندار و مسوولان استان و شهرستان به بهره برداری رسید.
پروژه چمن مصنوعی روستای کلاته نظر افتتاح شد. به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان درمیان؛ این پروژه با حضور فرجامی فرد فرماندار شهرستان درمیان، سرهنگ بشیری فرمانده سپاه شهرستان ، مطلبی پور معاون هماهنگی امور عمرانی، صالحی زاده بخشدار مرکزی،جولان بخشدار گزیک و جمعی از مدیران و مسئولین شهرستان افتتاح شد. برای بهره‌برداری از این پروژه جمعا مبلغ یک میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات دهیاری ، بنیاد علوی و اداره ورزش و جوانان جهت بهره‌مندی ۸۹ خانوار هزینه شده است.
ایستگاه دیجیتال روستای دستگرد به بهره برداری رسید. برای بهره‌برداری از این پروژه جمعا مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.
پروژه طرح آبرسانی به روستای کماچی بخش قهستان هم افتتاح شد. برای بهره‌برداری از این پروژه جمعا مبلغ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار جهت بهره‌مندی ۸۹ خانوار هزینه شده است.
پروژه طرح هادی روستای سیدان هم در بخش میاندشت افتتاح شد. برای بهره‌برداری از این پروژه جمعا مبلغ ۶۹۰ میلیون تومان اعتبار جهت بهره‌مندی ۶۹ خانوار هزینه شده است.

با استفاده از نیروگاه های برق خورشیدی؛ پول از خورشید به جیب مردم می‌رسد

انرژی خورشیدی یکی از انرژی‌های تجدید پذیر برای تولید برق در تمام دنیا است. ایران با توجه به موقعیت جغرافیایی خود، سهم زیادی از روز‌های آفتابی دارد و می‌توان از انرژی خورشیدی در داخل کشور، بهره‌های فراوان برد. خراسان جنوبی نیز با داشتن ۳۰۰ روز آفتابی در سال ظرفیتی بالا را برای داشتن انرژی خورشیدی و تولید برق در اختیار دارد. یکی از دارندگان نیروگاه‌های برق خورشیدی در خراسان جنوبی گفت: نیروگاهی که ما در اختیار داریم، ۱۰ کیلووات ظرفیت تولید برق دارد و ماهانه تا ۴ میلیون تومان درآمد دارد.او افزود: سرمایه اولیه برای خرید تجهیزات این نیروگاه نیز طی حدود ۴ سال بازگشت و اکنون نیز نیروگاه فعالیت خود را ادامه می‌دهد. یکی دیگر از دارندگان نیروگاه برق خورشیدی بیان کرد: خداوند نعمتی را در اختیار ما قرار داده است و سعی می‌کنیم تا از آن به بهترین شیوه استفاده کنیم. او گفت: استفاده از انرژی خورشید برای تولید برق در شرایطی که خراسان جنوبی با خشکسالی رو به رو است، می‌تواند بسیار موثر باشد.

برنامه ریزی برای توسعه نیروگاههای برق خورشیدی

برزگر معاون برنامه ریزی و مهندسی شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال ۱۳ میلیارد تومان درآمد از طریق نیروگاه‌های برق خورشیدی عاید هم استانی‌ها شده است. او افزود: ۵۷۱ خانوار در خراسان جنوبی نیروگاه برق خورشیدی دارند. برزگر اظهار کرد: ۴ مزرعه تولید برق خورشیدی نیز از ابتدای امسال تاکنون ۱۵ هزار مگاوات ساعت برق تولید کرده اند. برزگر در خصوص توسعه نیروگاه‌های خورشیدی در استان گفت: برای توسعه این نیروگاه‌ها قرار است ۴ هزار نیروگاه امسال در استان به بهره برداری برسد و تفاهم نامه‌ای چند جانبه نیز برای توانمندسازی اقشار کم درآمد به منظور تهیه تجهیزات نیروگاهی تهیه شده است.

توزیع ۳۰ بسته تحصیلی از محل موقوفه ای ۳۰ ساله در بیرجند

شبستان- رییس اداره اوقاف و امور خیریه بیرجند گفت: از محل عواید موقوفه حاج پرویز رحیمی خراشادی که در سال ۶۹ ثبت شده است به مناسبت دهه وقف و اجرای نیت آن ۳۰ بسته تحصیلی بین دانش آموزان نیازمند روستای خراشاد بیرجند توزیع شد. حجت الاسلام دادخدا خدایی اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که در دستور کار اوقاف قرار دارد توجه به دانش آموزان نیازمند است. وی با اشاره به اینکه ۳۰ بسته تحصیلی بین دانش آموزان نیازمند بیرجند توزیع شد، افزود: این بسته ها از محل اجرای نیت موقوفه حاج پرویز رحیمی خراشادی تهیه و در بین دانش آموزان دبستان دقیق روستای خراشاد به مناسبت دهه وقف توزیع شده است. وی در ادامه بیان کرد: برای تهیه این بسته ها اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیون ریال از محل اجرای نیت این موقوفه هزینه شده است. حجت الاسلام خدایی با توجه به اینکه دهه وقف بهانه ای است تا یادی از واقفین کنیم، ادامه داد: دهه وقف یک تذکری است برای خیرین و افرادی که می‌خواهند در راه رضای خدا مال و املاک خود را وقف کنند تا اقتضا و نیاز امروز جامعه جهت کمک و مساعدت برای تحصیل دانش آموزان بی بضاعت را در دستور کار داشته باشند و توصیه می شود که در این خصوص وقف کنند. وی در خصوص موقوفه مرحوم پرویزرحیمی خراشادی گفت: ایشان در سال ۱۳۶۹ وقفی را به نیت کمک به دانش آموزان مستعد بی بضاعت روستا نموده اند که رقبات آن در خیابان طالقانی بیرجند باکاربری تجاری به اجاره داده می شود. وی گفت: از محل عواید حاصله این موقوفه لوازم التحریری هر سال از سوی اداره اوقاف خریداری و در محل توزیع می شود.

درخشش هنرمندان صدا و سیمای خراسان جنوبی در جشنواره مهر سینمای ایران

هنرمندان صدا و سیمای خراسان جنوبی در جشنواره مهر سینمای ایران درخشیدند. این آثار بیشتر در بخش‌های نماهنگ، داستای و انیمیشن بود که در این جشنواره برتر شد.
در این جشنواره پس از بررسی آثار ، امید واحدی فر در بخش کارگردانی نماهنگ، محمد رضا زمانی پور در بخش کارگردانی فیلم صدا کن مرا ، حمید موسوی نژاد، مهدی مرتضوی و محمد کارگر در بخش تهیه کنندگی ، تدوین و کارگردانی برای انیمیشین هوپری، محمد مهربان در بخش تصویربرداری و مرتضی معتمدی راد و عبدالله اسماعیلی در بخشهای تدوین و جلوه های ویژه تله فیلم مأمور انتقال، مریم هاشمی در بخش فیلم نامه نویسی تله فیلم صدا کن مرا، محمد عبدالهی برای تهیه کنندگی مستندهای باغ گلشن و تالاب کجی، روئین تن برای تصویربرداری مستند منصوره، احسان محمدیان برای بازیگری در فیلم صدا کن مرا، احمد حسینی مقدم در بازیگری فیلم انگشتر، حسین یوسفی در بخش هنرمند ایثارگر، محمد حسینی مریدی در استعداد برتر سینمایی و سید محمد موسوی نژاد در بخش موسسه برتر سینمایی حائز رتبه تقدیر شدند و به مرحله کشوری راه یافتند. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این مراسم گفت: ۱۰۴ اثر در بخش‌های مختلف فیلم کوتاه، مستند، داستانی، نماهنگ و انیمیشن مربوط به تولیدات سال گذشته تا شهریور به دبیرخانه این جشنواره ارسال که ۴۰ اثر برگزیده شد. فرخنده افزود: هم اکنون هفت سینما داریم و کمبود سینما در استان یکی از چالش‌های موجود در زیرساخت فرهنگی و هنری است. معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار نیز گفت: هنرمندان باید با بهره گیری از قالب‌های مختلف هنری، زیبایی‌های دوران انقلاب و دفاع مقدس را در اذهان مردم برای همیشه ماندگار کنند. طالبی افزود: تبیین زیبایی‌ها، نمایش معارف الهی، روایت پیروزی‌های ملت ایران، آگاهی بخشی و تزریق امید و نشاط در جامعه از رسالت‌های هنر انقلابی است. قدردانی از خانواده شهدای هنرمند، محمدرضا حقگو هنرمند پیشکسوت استان و ۴۰ هنرمند از دیگر برنامه‌های این مراسم بود. در این مراسم از سند هویتی استاد محمدرضا حقگو پیشکسوت سینما و تلویزیون نیز رونمایی شد.

وقتی شرکت‌های دانش بنیان برای معرفی علمی زرشک پای کار می‌آیند
ایسنا- دبیر کمیته علمی و نوآوری جشنواره ملی زرشک گفت: ورود شرکت‌های دانش بنیان و تولید فرآورده‌های جدید از زرشک از جمله مهم‌ترین مواردی است که در جشنواره ملی زرشک به دنبال آن هستیم. سید مجتبی حسینی گفت: در بحث ورود علم به تولید زرشک و کارهای تحقیقاتی در استان خراسان جنوبی دانشکده کشاورزی مستقر است ‌که در مقاطع مختلف دانشجو می‌پذیرد. وی با بیان اینکه علاوه بر این مراکز تحقیقاتی و علمی در حوزه‌های کشاورزی فعالیت می‌کنند، افزود: یکی از محورهای اصلی فعالیت در محصولات مزیت دار استان و مهم ترین آن بحث زرشک است که در این راستا در حیطه‌های مختلف علمی از جمله کاشت، داشت، برداشت، فیزیولوژی تولید و پس از تولید و همچنین فرآوری محصول اقدامات زیادی انجام شده است.
رئیس سازمان نظام مهندسی و منابع طبیعی خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در بحث فرآوری محصولات در استان، اظهار کرد: در حوزه پایداری تولید، بررسی برخی چالش‌ها و مشکلات زرشک، کار تحقیقاتی انجام شده و به مراحل خوبی رسیده است. وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از معیشت جامعه روستایی استان وابسته به این محصول است، تصریح کرد: سعی شده متناسب با نیازی که وجود دارد بر روی عناوین تحقیقاتی کار شود و برای چالش‌هایی که در حوزه زرشک وجود دارد چاره اندیشی شود.
دبیر کمیته علمی و نوآوری جشنواره ملی زرشک بیان کرد: باتوجه به اینکه انحصار کامل تولید زرشک را در کشور داریم مراکز تحقیقاتی استان در این حوزه‌ها ورود خوبی داشته‌اند؛ به طور مثال در بحث حل معضل زنگ زرشک در شهرستان اقدامات خوبی انجام شده و سعی شد متناسب با مشکل چاره اندیشی شود. حسینی ادامه داد: در حوزه فرآوری و تولید محصولات نیاز داریم کارهای بیشتری انجام و ارتباط بین شرکت‌های فناور و دانش بنیان که در این حوزه دارای ایده هستند با تولید و تولیدکنندگان برقرار شود تا بتوانیم زرشک را از حالت تک مصرفی خارج کنیم. وی با بیان اینکه در این حوزه نیاز به کار بیشتری است چراکه در استان خلاء وجود دارد و یکی از محورهای اساسی جشنواره ملی زرشک پر کردن همین خلاء است، تصریح کرد: یکی از محورهای بسیار مهم این است که ما نیاز داریم در حوزه زرشک تکنولوژی‌ها را وارد چرخه تولید ‌کنیم که در این راستا کارهایی صورت گرفته اما نیازمند فعالیت بیشتر و ایده پردازی قوی تر هستیم. جشنواره ملی زرشک از ۲۱ تا ۲۷ مهرماه در ۵ شهرستان استان برگزار می‌شود.

پیگیری تخصیص اعتبارات ساخت دانشکده پیراپزشکی فردوس

حجت الاسلام نصیرایی نماینده مردم شهرستان‌های فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در دیدار با امام جمعه فردوس گفت: پیگیر تخصیص اعتبارات مصوب شده در بودجه دانشکده پیراپزشکی فردوس هستیم تا این طرح مهم به موقع کلنگ زنی شود. حجت الاسلام شاکری امام جمعه فردوس نیز در این دیدار گفت: برخی از نارضایتی‌های مردم ریشه در مشکلاتی دارد که ممکن است با یک پیگیری ساده حل شود که لازمه این کار ابتدا گفتگوی چهره به چهره مردم با مسئولان و سپس پیگیری و نظارت مستمر بر عملکرد مدیران و مسئولان است.

۱۲ نفر از واقفین و خیرین
شهرستان طبس تجلیل شدند

در همایش «یاوران وقف» طبس با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، امام جمعه موقت و فرماندار ویژه طبس از ۱۲ نفر از واقفین و خیرین این شهرستان دارالمومنین تجلیل به عمل آمد. حجت الاسلام محمدحسین صاف گفت: خدای بزرگ در قرآن می فرماید که نیکی های ماندگار از نظر پاداش بهتر و امیدوار کننده تر است. امام جمعه موقت طبس با بیان اینکه وقف یک صدقه جاریه است، افزود: تفاوتش با صدقه همین است که به طور مثال وقف ۷۰۰ ساله داریم اما واقفش زنده نیست و کار خیرش صدها سال است که ماندگار شده است. علی اکبر رحیمی فرماندار ویژه طبس نیز در این مراسم با بیان اینکه ترویج فرهنگ وقف از ضروریات جامعه در مسائل مختلف است، گفت: درخواست داریم مردم شهرستان نیات وقف را به سمت و سوی امور لازم امروزی مانند ازدواج، فرزند آوری، سلامت اشتغال و غیره سوق دهند. در حاشیه این مراسم نمایشگاه مصور وقف در شهرستان طبس برپا شد و حاضرین از آن بهره مند شدند و در پایان مراسم از ۱۲ نفر از فعالین حوزه وقف و قرآن شهرستان با اهدای هدایای تجلیل و قدردانی به عمل آمد.

مجلس شورای اسلامی پشتیبان فراجا

نماینده مردم شهرستان‌های فردوس، طبس، سرایان و بشرویه گفت: مجلس شورای اسلامی با جدیت پشتیبان فراجا است. حجت الاسلام نصیرایی در دیدار با فرمانده انتظامی شهرستان طبس ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی گفت: پیرامون اتفاقات و حرکات هنجار شکنی اخیر هیچ کس نمی‌تواند بی تفاوت باشد. او افزود: مجلس شورای اسلامی با جدیت پشتیبان فراجا است و به این منظور دو لایحه با قید فوریت در مجلس برای حمایت از مجموعه نیروی انتظامی در حال بررسی است که به زودی شاهد تحولی در مجموعه مقتدر نیروی انتظامی خواهیم بود. سرهنگ فولادی فرمانده انتظامی شهرستان فردوس نیز در این دیدار گفت: اولین و مهمترین دغدغه پلیس، تأمین امنیت جامعه است. او از پیگیری و مساعدت حجت الاسلام نصیرایی برای تخصیص اعتبارات ۲۷ دوربین نظارتی نصب شده در شهرستان تقدیر و تشکر کرد.

در کنار توجه به مسائل آموزشی و پرورشی؛ حواس دانش آموزان و معلمان به کرونا جمع است

پس از دو سال تحصیل مجازی، این روز‌ها دانش آموزان به صورت حضوری آموزش‌های خود را فرا می‌گیرند. دانش آموزان با حضور در مدارس، به جنب و جوش افتاده اند و از داخل خانه نماندن و در کنار دوستان بودن خوشحال هستند. اما در این بین نباید ویروس کرونا را هم فراموش کرد، زیرا این ویروس همچنان پا برجا مانده و باید با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و تکمیل واکسیناسیون کرونا، به جنگ این ویروس رفت. یکی از دانش آموزان بیرجندی گفت: در دو سالی که مجازی درس می‌خواندیم، هیچ تحرکی نداشتم، اما الان به جنب و جوش افتاده ام. ی می‌کنم همیشه ماسک را به همراه داشته باشم و ناخن هایم را هم کوتاه کنم، زیرا فکر می‌کنم یکی از دلایل جمع شدن ویروس ها، بلند بودن ناخن‌ها است. یکی دیگر از دانش آموزان بیان کرد: به دلیل جمعیت بالای مدرسه، نمی‌توان فاصله گذاری اجتماعی را آن طور که مناسب است رعایت کرد. یکی از مدیران مدارس شهر بیرجند نیز با بیان اینکه دانش آموزان نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی آگاه شده اند، اظهار کرد: اگر دانش آموزی سرماخوردگی هم داشته باشد، می‌تواند در خانه بماند.

سرود نور رحمت به زبان اردو در بیرجند تولید شد

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی گفت: سرود و اثر بین‌المللی «نور رحمت» به زبان اردو و برای هدیه به زائران پاکستانی در این استان تولید و اجرا شد.کریمیان اظهار داشت: سرود نور رحمت توسط خدام اهل بیت (ع) در موکب فرهنگی هنری آل یاسین و با همکاری “مجید نصری” و استودیو حوزه هنری خراسان جنوبی تولید شده و این موکب در اربعین حسینی امسال در شهر کاظمین طی ۱۵ روز اقدام به ارائه خدمات فرهنگی و هنری به زائران کرده است.

حداکثر افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان ۲۰ درصد و پلکانی است

بهادری، سخنگوی دولت گفت: حداکثر افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان در لایحه ارسالی به مجلس شورای اسلامی ۲۰ درصد در نظر گرفته شده که به شکل پلکانی برای کسانی که حداقل درآمد را دارند، اعمال می‌شود.به گزارش بازار، علی بهادری جهرمی درباره جزئیات لایحه متناسب سازی حقوق کارکنان و بازنشستگان که با قید دوفوریت تقدیم مجلس شد، اظهار داشت: این لایحه در جلسه ششم مهر ماه هیات دولت به تصویب رسید و با قید دو فوریت برای طی مراحل قانونی تقدیم مجلس شورای اسلامی رسید.وی افزود: با توجه به اینکه در قانون بودجه امسال سقفی برای افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان در نظر گرفته شده است، دولت در این لایحه به دنبال اخذ مجوز است تا بتواند نسبت به متناسب سازی و افزایش حقوق کارکنان خود و بازنشستگان اقدام نمایند.
سخنگوی دولت ادامه داد: پیشنهاد دولت در این لایحه این است که این افزایش از ابتدای شهریور ماه اعمال شود؛ البته باید منظر نظر قطعی و نهایی مجلس در این خصوص ماند.
وی با بیان اینکه در لایحه دولت هفت بند پیش بینی شده است و به تفصیل در حوزه های مختلف بحث افزایش ها مطرح شده است، اظهار داشت: برای افزایش حقوق کارکنان دولت روش پلکانی در نظر گرفته شده است که برای حداقل بگیران ۲۰ درصد خواهد بود و با رویکرد عدالت در پرداخت ها به تناسب افزایش حقوق، این درصدها تغییر می کند.بهادی جهرمی خاطر نشان کرد: افزایش حق عائله مندی و کمک هزینه های معیشتی حق اولاد با توجه به قانون جوانی جمعیت از دیگر مباحثی است که در صدد افزایش آن در قالب این لایحه هستیم.
سخنگوی دولت همچنین گفت: دولت در لایحه ارسالی خود درخواست کرده است که این افزایش از ابتدای شهریور ماه در احکام و حقوق کارکنان و بازنشستگان اعمال شود و باید منتظر نظر نهایی و تصویب مجلس در این زمینه بود.

خبر خوب برای حقوق کارمندان و بازنشستگان؛ افزایش ۹۰۰ هزار تومانی در صورت تصویب مجلس

از سوی سازمان برنامه و بودجه لایحه متناسب سازی حقوق کارمندان و بازنشستگان با قید دو فوریت تقدیم مجلس شد. افقهی معاون مجلس، حقوقی و استان‌ها سازمان برنامه و بودجه گفت: لایحه متناسب سازی حقوق کارمندان و بازنشستگان بعد از تصویب در هیئت دولت با قید دو فوریت به مجلس ارسال شد.
بر اساس پیشنهاد دولت افزایش‌های جدید در صورت تصویب مجلس از اول شهریور ۱۴۰۱ اعمال خواهد شد. بر اساس این لایحه (۳۰۰۰) امتیاز برای کارمندان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری و معادل ریالی امتیاز مذکور برای کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت و (۲۱۰) امتیاز برای اعضای هیئت‌علمی و قضات، با عنوان متناسب‌سازی حقوق، به‌صورت ثابت در احکام کارگزینی و قراردادهای آنان درج می‌شود.حقوق مشمولین جز (۲) بند (الف) تبصره (۱۳) ماده‌واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور شامل بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های اجرایی، مبلغ نه میلیون (۰۰۰/۰۰۰ /۹) ریال افزایش پیدا خواهد کرد.براساس لایحه پیشنهادی دولت مستمری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور با میزان ده درصد (۱۰%) و مستمری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور که در دهک‌های درآمدی (۱) و (۲) و (۳) هستند به میزان پنج درصد بیشتر افزایش می‌یابد.
افقهی با اشاره به اینکه سازمان برنامه و بودجه در یکسال گذشته برای تأمین هزینه‌های کشور به سراغ استقراض از بانک مرکزی و چاپ پول نرفته است؛ دولت برای تأمین منابع این لایحه هم به سراغ شیوه‌های تورم‌زا نخواهد رفت

ارسال ماهیانه حساب‌های دارای ۱۰۰ تراکنش با واریز ۳۵ میلیون تومان به سازمان مالیاتی

رئیس اداره اجرایی مرکز تنظیم مقررات نظام پایانه‌های فروشگاهی با بیان اینکه براساس قانون، بانک مرکزی مسئول اعلام حساب‌های مشکوک به تجاری است، گفت: حساب‌های مشکوک به تجاری هر ماه به سازمان امور مالیاتی معرفی می‌شود.
اشکان هراتی رئیس اداره اجرایی مرکز تنظیم مقررات نظام پایانه‌های فروشگاهی، در خصوص تفکیک حساب‌های شخصی و تجاری و همچنین نقش سازمان امور مالیاتی در این مورد گفت: موضوع تفکیک حساب‌های تجاری و غیرتجاری تنها یک بحث مالیاتی نیست. شناسایی حساب‌های تجاری نیز در حوزه بانک مرکزی قرار دارد و یکی از کارکردهای آن شفافیت در عملیات‌های بانکی و همچنین نظارت بر موارد مشکوک به پولشویی است.
وی با بیان اینکه البته سازمان امور مالیاتی نیز از نتایج تفکیک حساب‌ها استفاده می‌کند، گفت: در حقیقت سازمان امور مالیاتی بهره‌بردار نتایج تفکیک حساب‌های تجاری و غیرتجاری است. در صورتی که برای سازمان امور مالیاتی قطعی شود که یک حساب تجاری است، فروش آنها به عنوان فعالیت تجاری در نظر گرفته می‌شود، که این مسئله نیز از جمله مبانی تشخیص مالیات برای سازمان است.
هراتی ادامه داد: سازمان امور مالیاتی از تفکیک حساب‌های تجاری و شخصی در راستای ایجاد شفافیت اقتصادی که یک پیش‌نیاز و ابزار ضروری برای جلوگیری از فرار مالیاتی استف استقبال می‌کند. در اجرای ماده ۱۰ قانون پایانه فروشگاهی نیز معرفی حساب‌های تجاری از سوی مودیان و تفکیک حساب‌ها یک الزام قانونی است.
اما تفکیک حساب‌های تجاری و غیرتجاری وظیفه اجرایی بانک مرکزی است. معیار حساب‌های تجاری باید از سوی شورای پول و اعتبار و هیئت عامل بانک مرکزی تعیین شود. سازمان امور مالیاتی تعیین کننده این موضوع نبوده است. در نتیجه مبنای تفکیک حساب‌ها مصوبه شورای پول و اعتبار است که براساس مصوبه این شورا حساب‌های متعلق به یک کد ملی با تعداد دفعات واریز بیش از ۱۰۰ مورد و مجموع واریز بیش از ۳۵ میلیون تومان(هر دو شرط باید احراز شود) به عنوان حساب‌های مشکوک به تجاری شناخته می‌شوند و در حال حاضر توسط بانک مرکزی هر ماه این حساب‌ها به سازمان امور مالیاتی معرفی می‌شود.
وی افزود: تعداد عمده واریزی‌ها به حساب‌های شخصی محدود است اما وقتی به حساب غیر تجاری یک فرد در یک ماه ۱۰۰ بار یا بیشتر واریز می‌شود و به صورت همزمان ارزش واریزی‌ها به بیش از ۳۵ میلیون تومان برسد، نشان می‌دهد که فرد مشکوک به فعالیت تجاری با حساب شخصی خود است و این احتمال وجود دارد که فرد از این مسیر برای فرار مالیاتی استفاده می‌کند.در حال حاضر برخی اصناف از این روش استفاده می‌کنند و مشتری خود را وادار می‌کنند تا کارت به کارت انجام دهد. این به این معنا است که فرد در حال استفاده از یک حساب شخصی برای عملکرد تجاری است. هم‌اکنون شورای پول و اعتبار ۱۰۰ تراکنش به ارزش ۳۵ میلیون تومان را به عنوان معیار تفکیک حساب‌ها را تعیین کرده است اما ممکن است در آینده سقف‌های متفاوتی را در نظر بگیرند و یا تعداد تراکنش‌ها را افزایش یا کاهش دهند.

صحت‌سنجی حساب‌های شخصی
به عهده بانک مرکزی است

وی با بیان اینکه برای آنکه از سوء استفاده از حساب‌های شخصی جلوگیری کنیم نیاز به پایش مستمر حساب‌ها داریم، گفت: پایش مستمر به دو صورت امکان پذیر است. در یک روش و براساس تبصره یک ماده ۲۳۱ قانون مالیات‌های مستقیم، سازمان امور مالیاتی برای دریافت اطلاعات حساب‌های بانکی به صورت موردی درخواست می‌کند و یا اینکه براساس ماده ۱۶۹ مکرر، اطلاعات حساب‌هایی که گردش آنها بیش از پنج میلیارد تومان باشد به صورت خودکار در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار می‌گیرد.
در روش دوم که مربوط به حساب‌های با تراکنش‌های پایین‌تر بود ما نیاز داشتیم تا ساز و کار دیگری را در نظر بگیریم. طبق تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ این کار به شورای پول و اعتبار ارجاع داده شد تا براساس تعداد تراکنش و مبلغ حساب‌های شخصی و تجاری تفکیک شوند. در راستای همین بند از بودجه سال ۱۴۰۰ شورای پول و اعتبار ماه گذشته یک دستورالعمل را تصویب کرد که به آن اشاره شد.

به هیچ عنوان از فعالیت‌های غیرتجاری مالیات گرفته نمی‌شود

هراتی با تاکید بر اینکه تنها قرار است که از فعالیت‌های تجاری مالیات دریافت شود، گفت: اگر مشخص شود که فعالیت‌های فرد تجاری نبوده است، به هیچ عنوان مالیاتی از او دریافت نخواهد شد. اگر حسابی به عنوان حساب تجاری معرفی شود، مودیان می‌توانند اسناد و مدارک به سازمان امور مالیاتی ارائه کنند و غیرتجاری بودن فعالیت خود را اعلام کنند.به گزارش تسنیم؛به طور مثال یک فرد ممکن است مدیر ساختمان باشد و ۲۰۰ تراکنش با رقم واریزی ۵۰ میلیون تومان برای او ثبت شده باشد. همچنین موارد دیگری نیز مانند صندوق‌های قرض‌الحسنه خانگی، تسهیلات بانکی، یارانه و واریزی فرد به حساب خودش، مشمول فعالیت تجاری نیستند. در صورتی که فرد نشان دهد که تراکنش‌ها مربوط به فعالیت تجاری نبوده، به این دلیل که این پول مشمول مالیات نیست، حساب فرد نیز تجاری نخواهد بود.

۱۲۲ تن کالای قاچاق از ۶ تریلی در خراسان جنوبی کشف شد

ایرنا- فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: در بازرسی از ۶ دستگاه تریلی در شهرستان طبس ۱۰۰ تن انواع پارچه و ۲۲ تن بلورجات قاچاق کشف شد. سردار ناصر فرشید با بیان اینکه ارزش محموله توقیف شده بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال برآورد شده گفت: در این رابطه ۶ دستگاه خودرو توقیف و ۶ متهم دستگیر شدند.

اعتبارات ویژه به راه‌های خراسان جنوبی اختصاص یافت

ایرنا – استاندار خراسان جنوبی گفت: در دیدار با وزیر راه و شهرسازی موافقت شد اعتبارات ویژه‌ای به محورهای مواصلاتی استان اختصاص یابد. جواد قناعت در راستای پیگیری اعتبارات مورد نیاز محورهای مواصلاتی استان با “رستم قاسمی” در تهران دیدار کرد.
این دیدار که در محل دفتر وزیر راه و شهرسازی و با حضور نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی برگزار شد، نظر موافق وزیر درخصوص اختصاص اعتبارات ویژه به راه‌های استان را به همراه داشت.
وزیر راه و شهرسازی در این دیدار اقدامات انجام شده توسط مجموعه مدیران استان خراسان جنوبی در طرح نهضت ملی مسکن به‌ویژه تامین زمین ویلایی برای اکثر شهرهای استان را قابل تقدیر خواند. قاسمی همچنین بر تکمیل باندهای دوم در دست اجرا و تسریع در روند اجرای پروژه راه‌آهن استان تاکید کرد.
بنا به این گزارش در این نشست مقرر شد سازمان ملی زمین و مسکن با دستور وزیر راه و شهرسازی مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان از محل منابع خود را به‌صورت علی‌الحساب برای پرداخت مطالبات پیمانکاران طرح سربیشه – درح – ماهیرود تامین کند.
براساس مصوبات نشست استاندار با وزیر راه و شهرسازی، اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی مکلف شد با هماهنگی سازمان ملی زمین و مسکن نسبت به تهاتر زمین‌های مازاد در اختیار با مطالبات پیمانکاران محور بیرجند – نهبندان تا سقف مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان اقدام کند. برنامه‌ریزی برای تسریع در روند اجرای کریدور ریلی شرق کشور از دیگر مصوبات این جلسه بود.

اعتبارات ویژه برای راه‌های خراسان جنوبی اختصاص یافت

همچنین در دیدار استاندار خراسان جنوبی با معاون حقوقی رئیس جمهور، موضوع اخذ تاییده حقوقی صدور تضمین‌نامه تسهیلات ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی پروژه راه‌آهن بیرجند – قاین – یونسی پیگیری شد. بنابر اعلام استانداری در ادامه پیگیری‌های پرداخت تسهیلات پروژه احداث راه‌آهن بیرجند – قاین – یونسی از محل صندوق توسعه ملی، دیداری با معاون حقوقی رئیس جمهور در تهران انجام شد.
در این نشست که نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی نیز حضور داشتند، موضوع اخذ تاییده حقوقی به منظور امکان صدور تضمین‌نامه بازپرداخت اصل و سود تسهیلات پروژه ریلی خراسان جنوبی توسط سازمان برنامه و بودجه کشور و به نفع بانک‌های عامل مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت. رئیس جمهور ۱۹ شهریور سال گذشته در سومین سفر استانی خود به خراسان جنوبی سفر کرد که این سفر بیش از ۱۰۰ نوع مصوبه به همراه داشت و بخش عمده آنها مربوط به ارتقای زیرساخت‌ها و راه‌های استان است. علاوه بر افزایش اعتبارات دوبانده‌سازی در خراسان جنوبی، تسریع تامین مالی پروژه راه‌آهن بیرجند – قاین – یونسی یکی از دستاوردهای سومین سفر استانی رئیس جمهور بوده که طی ماه‌های گذشته منجر به مساعدت صندوق توسعه ملی برای پرداخت تسهیلات و مشارکت بانک‌های عامل شده است.

آغاز جهاد تبیین از امروز تا ۱۳ آبان در خراسان جنوبی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گفت: مصوب شد دستگاه‌های فرهنگی از ۱۳ مهر تا ۱۳ آبان که روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است، اقدامات مورد نظر در زمینه جهاد تبیین را انجام دهند. سید محمدرضا طالبی در نشست هم‌اندیشی جهاد تبیین با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری که اگر فوت مهسا امینی اتفاق نمی‌افتاد، دشمن چیز دیگری را بهانه می کرد تا اقدامات مورد نظر خود را انجام دهد، تصریح کرد: اتفاقات اخیر اگرچه هزینه‌هایی را برای نظام داشت اما خالص را از ناخالص جدا کرد و دشمن خواست تا از مطالبه‌گری مردم به نفع خود استفاده کند. معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در اقناع افراد جامعه کوتاهی‌هایی داشته‌ایم افزود: مقام معظم رهبری در دانشگاه پلیس مطالب بسیار مهمی را بیان کردند و بارها بر موضوع جهاد تبیین تاکید داشته و از آن به عنوان فریضه قطعی و فوری یاد کرده‌اند. وی گفت: باید از همه ظرفیت‌های مساجد، خانه مطبوعات، هیات‌های ورزشی و حوزه جوانان برای جهاد تبیین استفاده شود.

مردم چهره واقعی تعدادی از افراد را در حوادث اخیر شناختند

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: در حوادث اخیر مردم چهره واقعی بعضی از افراد را به خوبی شناختند. حجت الاسلام احمد رضایی با اشاره به این که برای بلند مدت باید اقدامات پیشگیرانه را در این زمینه انجام دهیم، ادامه داد: از ظرفیت وجود اساتید تحلیلگر کشوری در استان‌های دیگر برای تبیین منویات رهبری باید به خوبی استفاده کنیم. وی با بیان این که از ظرفیت‌های هنری در بخش‌های مختلف هم برای این منظور باید بهره گرفته شود، افزود: برای هفته وحدت بیش از ۲۰ برنامه پیش بینی کرده‌ایم که ۹مورد آن برای مناطق اهل سنت است.

استفاده از شبکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برای جهاد تبیین

مدیر دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی گفت: ۵۵ هزار عضو کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هستند و از شبکه تشکیل شده در آنها برای جهاد تبیین استفاده می‌شود. حجت الاسلام ابراهیم سبزه کار بیان داشت: ۶۸۰ کانون فرهنگی و هنری در مساجد از نقاط مرزی تا دانشگاه‌ها تشکیل شده است و ۵۵ هزار نفر در رده‌های مختلف سنی در آنها عضو هستند. وی گفت: در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، شبکه‌ای ایجاد شده است که از آن برای جهاد تبیین در بین اعضای این کانون‌ها استفاده می‌شود. وی با اشاره به اجرای طرح چکامه در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد ادامه داد: این طرح که شبیه طرح حلقه‌های صالحین بسیج است در مناطق محروم اجرا می‌شود. به گفته وی برای اجرای جهاد تبیین در فضای مجازی و حقیقی باید محتواهای مناسبی با بهره‌گیری از شیوه‌های هنری تولید شود.

بر شعارهای اساسی انقلاب بیش از گذشته تاکید شود

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هم گفت: باید در شرایط فعلی بر شعارهای اساسی انقلاب بیش از گذشته تاکید شود و تعدد ساختار در زمینه جهاد تبیین کارساز نمی‌باشد. علی فرخنده بیان داشت: طرح جامع جهاد تبیین برای بررسی و تصویب در شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی تهیه شده است و در کوتاه مدت باید از رسانه‌ها و پیاده نظام در این خصوص استفاده کنیم. فرخنده با انتقاد از نبود ارتباط بین رسانه‌ها و دستگاه‌های امنیتی ادامه داد: از فرصت جشن‌های ربیع‌الاول باید برای جهاد تبیین بهره بگیریم.
در نشست هم‌اندیشی مصوب شد دستگاه‌های فرهنگی از ۱۳ مهر تا ۱۳ آبان که روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است، اقدامات مورد نظر در زمینه جهاد تبیین را انجام دهند. براساس این مصوبات‌، رؤسای دانشگاه‌ها باید متناسب با جامعه هدف خود برنامه‌هایی را برای تبیین منویات مقام معظم رهبری اجرا کنند.
انجام تبلیغات محیطی در سطح شهر توسط شهرداری بیرجند، بهره‌گیری از ظرفیت روحانیون مستقر توسط ادارات اوقاف، تبلیغات اسلامی و کانون‌های فرهنگی مساجد برای تبلیغات، ظرفیت هیات‌های مذهبی و علمای اهل سنت و استفاده از اساتید هنرمند بصیر در آموزش و پرورش از دیگر مصوبات این جلسه است. همچنین مصوب شد یگان‌های نظامی و انتظامی برنامه‌هایی را برای کارکنان و سربازان در زمینه جهاد تبیین اجرا کنند و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با تصویب طرح جامع جهاد تبیین در شورای فرهنگ عمومی آن را برای اجرا به دستگاه‌های دولتی ابلاغ کند. محور قرار گرفتن بسیج رسانه برای تولید محتوا به منظور انتشار در فضای مجازی از دیگر مصوبات نشست هم‌اندیشی جهاد تبیین در محل استانداری بود.

معاون استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد:
حمایت از سرمایه گذار در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد

ایسنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: حمایت از سرمایه گذار که با تولید و اشتغال ارتباط مستقیم دارد، باید در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد. جواد اشرفی در جلسه بررسی و رفع موانع و مشکلات مجتمع کشت و صنعت هلال اظهار کرد: مدیران مکلفند در چارچوب ضوابط، نهایت همکاری را با سرمایه گذاران داشته باشند. وی افزود: مجتمع کشت و صنعت هلال می تواند در آینده به عنوان یکی از مراکز تولید و اشتغال مطرح باشد، لذا انتظار می‌رود در راستای رفع مشکلات و موارد مطرح شده اهتمام لازم به عمل آید. اشرفی تصریح کرد: حمایت از سرمایه گذاران ضمن این که اشتغالزایی و درآمدزایی به همراه دارد، در توسعه استان بسیار مؤثر است.
در این جلسه پس از استماع نظرات سرمایه گذاران و پیشنهادات مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط، تصمیماتی درخصوص پرداخت تسهیلات، روند اجرای طرح آبیاری تحت فشار، ایجاد کارخانه صنعتی تولید شیر و سایر موارد اتخاذ شد.

۳۰ بسته لوازم التحریر بین دانش آموزان کم‌برخودار نهبندان توزیع شد

شبستان- مدیر کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی(ع) نهبندان گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید برای فراهم کردن فرصت برابر تحصیل میان همه دانش آموزان، در راستای حمایت از افراد کم‌درآمد جامعه با همکاری و مساعدت خیران، ۳۰ بسته لوازم التحریر تهیه و به دانش آموزان خانواده‌های کم‌برخودار اهدا شد. ابراهیم رحیمی رومه اظهار کرد: چهارمین رویداد ملی فهما ویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد طراحی شده است. وی افزود: مسجد محوری از مهمترین رویکردهای این دوره از رویداد ملی فهما در سطح کشور است و این رویداد با توجه به تجربه برگزاری سه رویداد قبلی و استفاده از نظرات تخصصی کارشناسان و کانون های فعال همانند سال گذشته در سه شبستان و ۱۲ رواق تعریف شده که هدف اصلی آن ارائه چارچوب مشخص به مدیران و اعضای کانون ها است.‌‌

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت