اخبار استانی

طوفان پنجشنبه حادثه ای نداشت

طوفان پنجشنبه  در خراسان جنوبی، باعث شکستگی ۱۸ اصله درخت شد.اما حادثه ی دیگری گزارش نشد.مدیر کل مدیریت بحران استانداری گفت: این شکستگی درختان عصر پنجشنبه(۳۰ بهمن) از شهرستان‌های قائنات و فردوس گزارش شد که بلافاصله پس از شکستگی، درختان جمع آوری و معابر مسدود بازگشایی شد.میرجلیلی افزود:  عصر پنجشنبه همچنین در اثر طوفانی که سرعت آن در برخی شهرستان‌های خراسان جنوبی به ۹۰ کیلومتر بر ساعت رسید، دید افقی در بیشتر نقاط و محور‌ها کاهش یافت.

رشد اعتبارات خراسان جنوبی در بودجه ۱۴۰۰

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی گفت: اعتبارات خراسان جنوبی در بودجه ۱۴۰۰ رشد خوبی دارد و خوشبختانه در هیچ یک از حوزه‌ها با کاهش اعتبارات مواجه نیستیم. مجید پورعیسی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۱.۲ درصد از اعتبارات نفت و گاز کشور در لایحه بودجه ۱۴۰۰ با مبلغ هزار و ۷۰۹ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال سهم خراسان جنوبی است. وی بیان کرد: سال آینده رویکرد ما مدیریت منابع و اتمام طرح‌های نیمه تمام است و در قوانین بودجه سنواتی مدل‌های اعتبار متوازن از امکانات کشور و اعتبارات دو سوم از سه درصد حاصل از فروش نفت و گاز مربوط به مناطق محروم وجود دارد که بین استان‌ها توزیع می‌شود. رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی سهم این استان از اعتبارات توازن ملی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۰ را ۶ هزار و ۶۶۶ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این مبلغ در مقایسه با سال ۹۹ رشد بسیار خوبی داشته و رتبه ۱۸ کشور را در این اعتبارات داریم. وی افزود: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته از طرف مجموعه استان در سطوح مختلف دولت و نمایندگان مجلس در مراحل مختلف تهیه بودجه در سطح وزارتخانه‌ها و سازمان برنامه و بودجه کشور منجر به رشد ۳۹.۵۴ درصدی اعتبارات استانی و رتبه ۲۱ کشور شده و در اعتبارات هزینه‌ای با رشد ۵۰ درصد رتبه ۲۲ را داشته‌ایم. پورعیسی اظهار داشت: اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای در پیوست شماره یک ۸۶.۶۵ رشد اعتبار داشته است. وی همچنین گفت: اعتبارات عمرانی استان خراسان جنوبی در سال ۹۹ حدود هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است که در مقایسه با سال گذشته ۱۵ درصد رشد داشته است.

۲۵ بیمار جدید کرونا در خراسان جنوبی شناسایی شدند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند روز جمعه اول اسفند ماه اعلام کرد: در شبانه روز گذشته۱۴۳ آزمایش کرونا در استان انجام شد که ۲۵ آزمایش، مثبت قطعی است.از این تعداد، ۶ نفر در بیمارستان‌ها بستری اند و ۱۹ نفر نیز نمونه گیری سرپایی شدند. دکتر مهدی زاده  افزود: از ۲۵ بیمار جدید شناسایی شده، ۷ نفر مربوط به شهرستان بیرجند، ۷ نفر شهرستان قائنات، ۷ نفر شهرستان سرایان، ۲ نفر شهرستان فردوس، یک نفر شهرستان بشرویه و یک نفر نیز مربوط به شهرستان نهبندان است.

بستری بیماران تنفسی در استان ۲۷ درصد

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر موارد بستری بیماران تنفسی و کرونایی در این استان نسبت به یک هفته قبل ۲۷ درصد افزایش دارد.غلامرضا شریف‌زاده شامگاه پنجشنبه درباره آخرین وضعیت بیماری کووید ۱۹ در استان خراسان جنوبی اظهار داشت: رنگ‌بندی جدید شهرستان‌های استان نشان می‌دهد که شهرستان قاینات همچنان مانند هفته قبل در وضعیت نارنجی یا پرخطر است. وی افزود: پنج شهرستان استان شامل بیرجند، زیرکوه، فردوس، نهبندان و طبس در وضعیت زرد (متوسط خطر) هستند که شهرستان طبس از وضعیت آبی به زرد تبدیل شده است و پنج شهرستان سربیشه، درمیان، بشرویه، خوسف و سرایان در وضعیت آبی (کم خطر) باقی ماندند. دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا گفت: نکته قابل تامل این است که نسبت به روز شنبه تعداد موارد بستری در استان ۲۷ درصد افزایش پیدا کرده که نشانگر افزایش موارد کرونا در خراسان جنوبی است. وی درباره اعمال محدودیت‌ها در شهرستان قاینات و استان گفت: در قاینات با توجه به اینکه وضعیت نارنجی را داریم، حضور کارکنان به صورت یک دوم دورکاری و یک دوم حضور در ادارات خواهد بود. شریف‌زاده اظهار داشت: فعالیت گروه‌های شغلی سه و چهار در شهرستان قاینات ممنوع خواهد بود بدین ترتیب برگزاری هرگونه مراسم اجتماعی، مذهبی، فرهنگی و همایش‌ها، فعالیت قهوه خانه‌ها، استخرها و باشگاه‌های ورزشی، آموزشگاه‌ها، کتابخانه‌ها سینماها، دانشگاه‌ها، مدارس و تالارهای پذیرایی در این شهرستان ممنوع است  وی گفت: همچنین در تمامی شهرستان‌های استان خراسان جنوبی بدون در نظر گرفتن رنگ‌بندی آنها منع تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا ۳ صبح اعمال می‌شود.

تجلیل از کارآفرین خراسان جنوبی در جشنواره کارآفرینان برتر ملی

کارآفرین خراسان جنوبی جزو برگزیدگان سیزدهمین جشنواره کارآفرینان برتر ملی قرار گرفت. در این جشنواره که با حضور معاون اول ریاست جمهور و وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی در مجموعه تلاش تهران برگزار شد، از محسن احتشام کارآفرین خراسان جنوبی تجلیل شد.در سیزدهمین جشنواره کارآفرینان برتر ملی از یازده نفر از کارآفرینانی که نوآوری، تحول گرایی و کارآفرینی را ملاک کار خود قرار داده بودند، قدردانی شد. محسن احتشام با ایجاد زنجیره ارزشی دو محصول زعفران و زرشک توانسته با آموزش کشاورزان، نوآوری و بکارگیری تکنولوژی روز، علاوه بر ایجاد اشتغال در تولید محصول ارگانیک و بهبود کیفیت این دو محصول ارزشمند خراسان جنوبی گام‌های بزرگی بردارد. وی همچنین بعنوان نامزد جشنواره بزرگ انتخاب کارآفرین برتر سال ۹۹ که قرار است از سوی مردم انتخاب شوند، معرفی شده است.

نامزدهای سرمایه گذاری دراستان مشخص شوند

فرماندار بیرجند روز پنجشنبه در اولین نشست ستاد توسعه شهرستان بیرجند ذیل ستاد استانی توسعه خاوران گفت: با توجه به اهمیت توسعه همه‌جانبه نیازمند بازپیرایی فرصت‌ها در ستاد توسعه خاوران هستیم تا بتوان ظرفیت‌ها را اجرایی کرد.علی ناصری افزود: هدف اصلی ستاد این است که نامزدهای سرمایه‌گذاری در استان مشخص شوند. فرماندار بیرجند اظهار داشت: فناوری اطلاعات یکی از ظرفیت‌های توسعه ‌ای مرکز استان است که در این زمینه نیروی انسانی تحصیلکرده و مجرب داریم و هدفمان این است که ناحیه صنعتی با تمرکز بر IT را راه‌اندازی کنیم

ظرفیت منطقه ویژه

فرماندار بیرجند گفت: منطقه ویژه اقتصادی بیرجند یکی از ظرفیت‌های اقتصادی مرکز استان است که در حوزه‌های مختلف می‌توان از این ظرفیت بهره برد. مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: شناسایی و جذب سرمایه‌گذاران از اولویت‌های این استان بوده و هدف ستاد توسعه خاوران نیز تسریع در روند سرمایه‌گذاری برای افزایش رفاه مردم است. علی اکبر اکبری راد افزود: اشتغال یکی از دغدغه‌های اصلی ما در سند توسعه خاوران است که امیدواریم با شناسایی ظرفیت‌ها و جذب سرمایه‌گذار بتوانیم این هدف مهم را در استان محقق کنیم. وی گفت: مهمترین و اساسی‌ترین سندی که در استان‌ها تدوین می‌شود، به عنوان طرح آمایش سرزمینی است که متاسفانه کمتر مورد توجه قرار گرفته است. وی تصریح کرد: باید در راستای شناسایی فعالان سرمایه‌گذاری در سراسر کشور اقدام و انگیزه را برای ورود آنها به استان فراهم کنیم.

سند توسعه باید واقعگرا باشد


محمدمهدی خطیب عضو هیئت علمی دانشگاه بیرجند نیز در این جلسه گفت: سند آمایش سرزمین استان به عنوان سند بالادستی برای هر شهرستانی ماموریتی را تعیین کرده که در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ثبت شده است.  وی اظهار داشت: از این که اسنادی به صورت آکادمیک نوشته شود و کتابخانه‌ای باشد، گریزانیم و ضرورت دارد تدوین اسناد به صورت اجرایی باشد. مجری طرح آمایش سرزمین استان خراسان جنوبی افزود: سند توسعه شهرستان بیرجند از سه منبع اساسی گزارش‌های دستگاه‌های اجرایی، تحلیل محتوای اسناد فرادستی و دیدگاه نخبگان تشکیل خواهد شد. شناسایی چالش‌ها و  ظرفیت‌ها، میزان اثرگزاری چالش‌ها و ظرفیت‌ها و شناخت برنامه‌های توسعه‌ای از مهمترین نیازمندی‌ها خواهد بود. وی  ابراز امیدواری کرد که سند توسعه شهرستان بیرجند با خرد جمعی نوشته شود و هم مبانی دانشگاهی و هم پیشنهادهای اجرایی در آن بگنجد.

لزوم شناخت دشمن آشکار و پنهان

امام جمعه موقت بیرجند در خطبه های نمازجمعه اول اسفند گفت: سوم اسفند ۱۲۹۹ کودتای انگلیسی رضا پهلوی رقم خورد. حجت الاسلام و المسلمین محسن مشرفی افزود: نهضت مشروطه توانست جلوی خودکامگی و استبداد پادشاهان را بگیرد. وی با تبریک میلاد امام جواد(ع) گفت: امام جواد(ع) به ما آموختند تفاوت بین دشمن آشکار و پنهان بشناسیم.

ضرورت مهارت آموزی برای  اشتغال سربازان

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان جنوبی برپایش وضعیت اشتغال آن دسته از سربازان که دوره های مهارت آموزی را گذرانده اند وترخیص شده اند تاکید کرد وگفت :مهارت آموزی کارکنان وظیفه عمومی نیروهای مسلح رویکردی نو در جهت اشتغال و توانمند سازی سربازان می باشد وهمه مدیران عضو این کارگروه بایستی برای تحقق این امر مهم اقدام کنند.

آغاز طرح نسخه الکترونیک برای تامین اجتماعی


سازمان تامین اجتماعی اجرای طرح نسخه الکترونیک و حذف نسخ ودفترچه‌های درمانی کاغذی را از اول اسفند آغاز می‌کند و همه اقدامات تشخیصی و درمانی از جمله تجویز دارو، عکس رادیولوژی، آزمایش به صورت الکترونیک ثبت می‌شود. فرزاد فیروزی مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی گفت: عرضه خدمات درمانی در بخش بستری در مواردی که “نوزاد” فاقد کدملی باشد تا زمان صدور شناسنامه و اختصاص کدملی به نوزاد (حداکثر تا یک ماه پس از تولد) از طریق کدملی مادر امکان‌پذیر است.

ناحیه ویژه خدماتی در بند دره بیرجند مستقر میشود

شهردار بیرجند گفت: با موافقت شورای اسلامی شهر بیرجند ناحیه ویژه خدماتی در منطقه گردشگری و تفریحی «بند دره» مستقر می‌شود و شهرداری با تامین نیروی انسانی و تجهیزات مناسب در این منطقه به صورت تمام وقت خدمات‌رسانی خواهد داشت. محمدعلی جاوید اظهار داشت: با توجه به استقبال خوب شهروندان از این منطقه گردشگری خدمات‌رسانی تمام وقت ضرورت دارد و تلاش می‌شود زیرساخت مناسب برای شهروندان و گردشگران تامین شود.

حضور استاندار خراسان جنوبی در سمینار استانداران منطقه ۵ کشور       

حمید ملانوری، استاندار خراسان‌جنوبی در سمینار استانداران منطقه ۵ کشور حضور یافت.  این سمینار با حضور استانداران کرمان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، یزد و سیستان و بلوچستان برگزار می شود. در این کارگروه ویژه، طرح ها و برنامه های مشترک توسعه‌ای استان های شرق کشور، در حوزه‌های اقتصادی، زیربنایی و عمرانی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

توسعه مکانیزاسیون بخش کشاورزی شهرستان زیرکوه


مکانیزاسیون بخش کشاورزی شهرستان زیرکوه خراسان جنوبی با جذب ۶ میلیارد تومان توسعه یافت. جواد درویشی مدیر جهاد کشاورزی زیرکوه گفت: از ابتدای امسال ۶ میلیارد تومان تسهیلات برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی این شهرستان جذب شد که برای خرید ۲ دستگاه کمباین، ۱۹ دستگاه تراکتور و ۸۰ دستگاه ادوات کشاورزی در بخش‌های زراعت و باغبانی به کشاورزان پرداخت شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


معاون امور معادن و فرآوری مواد وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ظرفیت‌های معدنی نباید

بیشتر

آدینه – پنجشنبه هفته ی گذشته افتتاحیه اولین گفتاورد ملی نخبگان پهنه خراسان و سمنان

بیشتر

سربازی – شهرستان فردوس با قدمت چند هزار ساله و جاذبه های طبیعی و ساخته

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت