اخبار استانی

شرایط پایدار جوی تا دو روز آینده در خراسان جنوبی

کارشناس هواشناسی گفت: تا دو روز آینده شرایط جوی در اکثر نقاط استان پایدار و یکنواخت خواهد بود. نخعی گفت: گاهی وزش باد و در برخی نقاط مرز شرقی استان افزایش سرعت باد همراه با گردو خاک قابل پیش بینی است و از جمعه تا اوایل هفته در برخی ساعت بر سرعت وزش باد افزوده خواهد شد.

۷ کشاورز خراسان جنوبی برگزیده ملی شدند
امتحانی- همزمان با آغاز نمادین سال زراعی جدید با حضور رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی در سالن اجلاس سران تهران،  از  171 کشاورز برگزیده و ۳۸ گندمکار پیشرو تجلیل به عمل آمد. به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی؛ در این مراسم استان خراسان جنوبی با دریافت ٧ لوح تقدیر از مجموع رشته های مورد ارزیابی سهم قابل توجهی را به خود اختصاص داد. این کشاورزان در 150 رشته و از میان 27 هزار داوطلب در سراسر کشور پس از ارزیابی و بررسی به عنوان نمونه انتخاب و معرفی شدند. رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در حاشیه برگزاری این آیین با اشاره به نقش سازنده کشاورزان در تولید ناخالص ملی گفت: صادق حسینی (شرکت سهامی زراعی نمونه) از شهرستان سربیشه، علیرضا رحیمی (تولیدکننده نمونه محصولات گواهی شده باغی) از شهرستان زیرکوه، ربابه جوادی (زن کارآفرین روستایی) از شهرستان فردوس، حسن فتحعلی زاده (خیر و حامی نمونه منابع طبیعی و آبخیزداری) از شهرستان فردوس، رمضان میرزایی نسب (مجری نمونه پروژه مشارکت مردمی تثبیت شن و بیابان زدایی) از شهرستان فردوس، عبدالطیف آبدار (مجری کانون یادگیری) از شهرستان درمیان، محمدرضا جلالی خواه (گندم کار پیشرو با عملکرد ٩١٢٨ کیلوگرم در هکتار) از شهرستان سربیشه در این مراسم مورد تجلیل قرار گرفتند. مهدی جعفری گفت: از مجموع ۵٠ برگزیده استانی انتخاب ٧ برگزیده ملی نشان از اوج افتخار کشاورزان این استان دارد. وی گفت: از مجموع ١۴ نفر که به نمایندگی از کشاورزان نمونه ملی لوح افتخار خود را از ریاست جمهور دریافت نمودند رمضان میرزایی نسب از استان خراسان جنوبی موفق به این افتخار گردید.

اعتبار ۶ میلیارد تومانی برای پایش مناطق محیط زیست استان

کاری- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد ۸۶۵ میلیون تومان از محل اعتبارات ملی به حوزه حفاظت محیط زیست استان اختصاص داده شد، افزود: این اعتبار در زمینه پایش مناطق ، تامین آب حیات وحش، گرد و غبار، تعمیر و تجهیز پاسگاههای محیط بانی، خرید تجهیزات نوین پایش مناطق هزینه و در حال اجرا می باشد. حاتمی با اشاره به رشد ۶۳ درصدی اعتبارات حوزه حفاظت محیط زیست شهرستانها نسبت به سال گذشته یادآور شد: افزایش اعتبارات در کمیته برنامه ریزی ۱۱ شهرستان خراسان جنوبی و طی جلسات متعدد و با همکاری فرماندران به تصویب رسیده که نشان دهنده توجه ویژه به حوزه محیط زیست بوده است. وی با بیان اینکه از اعتبارات فوق مبلغ ۵ میلیارد و۷۸۰ میلیون تومان به حوزه طبیعی و تنوع زیستی، ۴۹۰ میلیون تومان اعتبار در حوزه آموزش برای برنامه های آموزشی ، اختصاص می یابد، ادامه داد: ۵۹۵ میلیون تومان اعتبار به حوزه محیط زیست انسانی جهت تکمیل، تجهیز و بروز رسانی ایستگاههای سنجش کیفی هوا در استان اختصاص یافته است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی اظهار کرد: میزان رشد نهایی اعتبارات سال ۱۴۰۱ متناسب با ابلاغ اعتبارات در طی سال تغییر مثبت خواهد داشت.حاتمی با اشاره به اینکه این اداره کل در اعتبارات ملی و استانی از نظر سرانه ها افزایش چشم گیری داشته است،‌ اضافه کرد: ولی باتوجه به نیازاین اداره کل هنوز به نقطه مطلوب نرسیده، خوشبختانه توجه و دغدغه مسئولان در قبال این اداره کل موجب دلگرمی و امید می باشد.

افتتاح و آغازعملیات اجرایی ۵۰ کیلومتر راه روستایی در خراسان جنوبی

اصغری- معاون فنی و راه روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی از افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۵۰ کیلومتر راه روستایی آسفالته استان همزمان با هفته دولت خبر داد. به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی؛ حمید سهرابی، گفت: همزمان با هفته دولت افتتاح و عملیات اجرایی ۵۰ کیلومتر راه روستایی با اعتبار بالغ بر ۶۷۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی انجام شد. وی با اشاره به اینکه این پروژه های به منظور محرومیت زدایی و بهره مندی از راه آسفالته روستاییان انجام شده است، افزود: با این اقدام ۴۶۷ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۱۶۳۴ نفر از نعمت راه روستایی بهره مند شده اند. معاون فنی و راه روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی ادامه داد: پروژه های راه روستایی در شهرستان های بشرویه، بیرجند، درمیان، سربیشه، طبس، قاینات به بهره برداری رسیده است.

فاصله زیاد خراسان‌جنوبی با دیگر استان‌ها در بهره مندی از زیرساخت

مهر- استاندار در جلسه دیدار با رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی با دیگر استان‌ها در بهره مندی از زیر ساختها فاصله زیادی دارد. جواد قناعت با اشاره به عقب ماندگی‌های استان در حوزه زیرساخت‌ها، اظهار کرد: از تعامل حاکم بین نهادهای مختلف در خراسان جنوبی و کشور باید برای جبران کاستی‌ها و تأمین زیرساخت‌ها استفاده کنیم. رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی نیز گفت: ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های شورای حل اختلاف است که در این راستا آمار سازش پرونده‌ها در این حوزه به ۳۸.۵ درصد رسیده است. حجت‌الاسلام علی موحدی راد با اشاره به تأکید رئیس قوه قضائیه به استفاده از ظرفیت مشارکت مردم در رسیدگی به پرونده‌ها گفت: در این راستا ۲۱۸ نفر با عنوان صلح یار آموزش دیده و تربیت شده‌اند که تا قبل از رسیدن پرونده‌ها به دستگاه قضا، دعاوی را حل و فصل کنند.

تزریق نوبت چهارم واکسن کرونا
به ۱۴ هزار و ۴۴۱ نفر

مهر- دبیر ستاد دانشگاهی و پیشگیری از کرونا در خراسان جنوبی گفت: ۱۴ هزار و ۴۴۱ نفر در خراسان جنوبی نوبت چهارم واکسن کرونا را تزریق کردند. غلامرضا شریف‌زاده اظهار کرد: خوشبختانه روزهای بدون فوتی کرونایی خراسان جنوبی همچنان ادامه دارد و تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در استان همچنان هزار و ۴۷۸ نفر است.

دستگیری ۱۷ خرده فروش
مواد مخدر در بیرجند

ایسنا- رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در شهرستان بیرجند خبر داد و گفت: در این طرح ۱۷ نفر خرده فروش مواد مخدر دستگیر شدند. سرهنگ علیرضا فولادی اظهار کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده میدانی مناطق آلوده و جرم خیز را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی محل های شناسایی شده را بازرسی کردند. وی بیان کرد: مأموران در این عملیات، ۴ کیلو و ۴۴۲ گرم انواع مواد مخدر کشف و ۱۷ خرده فروش موادمخدر را دستگیر کردند که متهمان با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

ثبت نام بیمه درمان تکمیلی صندوق اعتباری هنر؛ تا ۲۳ شهریور

ایسنا- معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از ثبت نام بیمه درمان تکمیلی اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه و فعالان قرآن و عترت برای سال ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ تا ۲۳ شهریور خبر داد. سید علی زمزم بیان کرد: در این راستا هنرمندان، نویسندگان، روزنامه نگاران و فعالان قرآن و عترت عضو این صندوق می توانند تا پایان روز چهارشنبه ۲۳ شهریور با مراجعه به سایت صندوق اعتباری هنر به نشانی
honarcredit.ir اقدام به ثبت نام و بهره مندی از خدمات بیمه درمان تکمیلی کنند.

وضعیت ۳۲ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن در خراسان جنوبی تایید شد

تسنیم- مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت: در نهضت ملی مسکن تاکنون ۷۳ هزار و ۸۰۰ متقاضی در خراسان جنوبی نام نویسی کرده اند که در حال حاضر شرایط ۳۲ هزار و ۷۶ نفر تأیید نهایی شده است. وحید داعی در بازدید از طرح مسکن ملی اراضی زعفرانیه بیرجند اظهار داشت: ۱۷ هزار و ۳۲۰ نفر از افرادی که نام نویسی آن‌ها تأیید نهایی شده است در بانک افتتاح حساب کرده اند که از این تعداد ۱۰ هزار و ۸۹۱ نفر آورده خود تا بالای ۴۰ میلیون تومان را تکمیل کرده اند. وی با بیان اینکه پالایش متقاضان نام نویسی کرده در نهضت ملی مسکن ادامه دارد افزود: شرایط ۳۲ هزار و ۷۶ متقاضی نهضت ملی مسکن برای دریافت زمین، تا کنون در خراسان جنوبی تأیید نهایی شده است. وی گفت: همچنین تا کنون ۶ هزار و ۵۶۴ متقاضی تخصیص پروژه شده اند و زمین آن‌ها تحویل شان شده است که از این تعداد ۳ هزار و ۸۱۹ نفر تاکنون پروانه ساختمانی دریافت کرده و شروع بکار کرده‌اند. داعی بیان کرد: تاکنون ۶ هزار و ۳۸۲ واحد فونداسیون اجرا شده، ۲ هزار و ۷۲۰ واحد اسکلت و سقف آن‌ها به اتمام رسیده، ۸۰۰ واحد اتمام سفت‌کاری و ۳۵۵ واحد در حال نازک‌کاری است.

رقابت ۱۲۳ برگزیده شهرستانی
در مسابقات استانی قرآن

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گفت: امسال همزمان با برگزاری چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن در طبس ۱۲۳ برگزیده مرحله شهرستانی با هم رقابت می کنند. به گزارش ستاد خبری چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن؛ حجت‌الاسلام پرویز بخشی پور افزود: امسال تعداد ۲ هزار و ۲۶۳ نفر از ۲۵ خرداد تا ۱۰ تیر موفق به ثبت نام در مرحله شهرستانی چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم در استان شده اند. وی اظهار داشت: از این تعداد ۱۲۵۱ نفر در رشته های معارفی شامل تفسیر عمومی قرآن، ترجمه و مفاهیم نهج البلاغه، ترجمه و مفاهیم صحیفه سجادیه بودند.

بهره برداری از ۵ پروژه راهداری شهرستان بشرویه

میرکلانی- به منظور بهره مندی کاربران جاده ای ۵ پروژه راهداری در شهرستان بشرویه به بهره برداری رسید. به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای؛ پروژه احداث و آسفالت راه روستایی بشرویه- چاه حاجی به طول بیش از ۸ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۲۴ میلیارد ریال به بهره برداری رسید. همچنین پروژه روکش آسفالت محور روستایی غنی آباد- نیگنان به طول ۵.۳ کیلومتر از محل اعتبارات استانی افتتاح شد. طول کل مسیر غنی آباد به نیگنان و راه آهن نیگنان ۳۵ کیلومتر است که در سال گذشته میزان ۱۰ کیلومتر آن تعریض و آسفالت و عملیات تعریض و آسفالت ۲۵ کیلومتر دیگر آن بصورت پیمانی در دست اجرا است.

پیش بینی پاییز کم بارش و گرم
در خراسان جنوبی

رئیس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به اینکه نرمال بارشهای خراسان جنوبی در پاییز ۱۹.۶ میلیمتر است گفت: پیش بینی می شود بارشهای پاییز امسال در مهرماه نرمال، از ۱۰ آبان تا ۱۰ آذر در اغلب مناطق استان ۵ تا ۱۰ میلیمتر کمتر از نرمال (در درمیان، سربیشه، حاجی آباد و بخش‌هایی از بیرجند و قائنات ۱۰ تا ۲۰ میلیمتر کمتر از نرمال) و در آذر تا دی نرمال باشد.نخعی افزود: بارش‌های پاییزه معمولا از هفته سوم آبان در استان آغاز می شود که امسال دیرتر یعنی از اواخر آبان و آذر شروع می شود.

اعزام گروه پزشکان ، پیراپزشکان و ناوگان اورژانس به کاظمین و مرز مهران

مسئول موکب بهداشتی درمانی جواد الائمه بیرجند گفت: برای چهارمین سال، ۵۲ پزشک متخصص، فوق تخصص و پرستار برای اربعین حسینی به کاظمین اعزام شدند. وی افزود: این گروه تا ۲۹ شهریور ماه در کاظمین به زائران خدمت رسانی خواهند کرد. همچنین ۶ دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس از خراسان جنوبی برای خدمت به زائران اربعین حسینی، به مرز مهران اعزام می‌شوند. عباسی معاون اورژانس خراسان جنوبی گفت: طبق سهمیه بندی اعلام شده از سوی اورژانس کشور، ۶ دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس از خراسان جنوبی به مرز مهران اعزام می‌شوند. عباسی با بیان اینکه هم اکنون تیم‌ها در حال اعزام به مهران هستند بیان کرد: ۲۲ کارشناس اورژانس نیز امدادرسانی را بر عهده دارند.

تعمیر خودرو، برق ساختمان و دوخت و دوز در صدر آموزش‌های تابستانه

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان گفت: تابستان امسال ۸۲۰ دوره آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در خراسان جنوبی برگزار شد که در آن ۳۱۳ حرفه به متقاضیان آموزش داده شد. کامرانی فرد افزود: در این دوره‌ها ۶ هزار و ۴۲۹ کارآموز به مدت ۹۴۸ هزار نفرساعت آموزش دیدند و تعمیر خودرو، برق ساختمان و دوخت و دوز در صدر آموزش‌های تابستانه قرار گرفتند.

توزیع ۱۰۰ دستگاه ورزشی و توانبخشی بین مدارس استثنایی

صد دستگاه ورزشی و توانبخشی بین مدارس استثنایی خراسان جنوبی توزیع شد. مدیر کل آموزش و پرورش استان، ارزش این دستگاه‌ها را ۵۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: تجهیزات توانبخشی و ورزشی توزیع شده در دو بخش کاردرمانی و گفتاردرمانی قابلیت استفاده دارند که هنداگزر سایزر، برج‌های نوری و تجهیزات اتاق تاریک از جمله مهم‌ترین این تجهیزات است.

۴ شهرستان خراسان جنوبی بدون مبتلا به کرونا

۴ شهرستان خراسان جنوبی در شبانه روز گذشته بدون مبتلا به کرونا بوده است. دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان گفت: روز گذشته ۱۲۲ آزمایش تشخیص مولکولی و سریع کرونا در استان انجام شد که در مجموع ۲۳ بیمار جدید شناسایی شد. شریف زاده افزود: از این تعداد ۱۵ مورد از بیرجند، ۱ مورد زیرکوه، ۱ مورد از سرایان، ۱ مورد از درمیان، ۲ مورد از فردوس، ۲ مورد از قاینات و ۱ مورد از نهبندان شناسایی شد.

محدودیت سوختگیری وتعطیلی ساعتی پمپ‌های بنزین

حیدری- شاید بیشتر از یک هفته است که جایگاه‌های سوختی که باید به صورت شبانه روزی جوابگوی نیاز مسافران عبوری از نهبندان باشند با کمبود سوخت مواجه بوده و این موضوع مشکلات عدیده‌ای برای رانندگان بین شهری و به ویژه مسافران ایجاد کرده است و هر روز بر این نارضایتی‌ها افزوده می‌شود.

ایجاد صف‌های طولانی در جایگاه‌ها

گزارش‌های رسیده از جایگاه‌های بنزین سطح شهر نهبندان حاکی از کمبود بنزین و تعطیلی موقت این جایگاه‌ها در طول شبانه روز و تشکیل صف‌های طولانی برای تهیه سوخت و در برخی موارد توقف اجباری مسافران در این شهر است. یکی از مسئولان جایگاه سوخت نهبندان با اشاره به ایجاد صف‌های طولانی در جایگاه‌های در محور‌های مواصلاتی شهرستان اینگونه می‌گوید: طبق روال معمول قبل از اتمام ذخیره بنزین درخواست تأمین سوخت را به مرکز استان ابلاغ می‌کنیم، اما بنزین مورد نیاز جایگاه با تأخیر ارسال می‌شود و یکی از دلایل ایجاد صف و کمبود بنزین همین مورد است، اما وقتی دلیل دیر رسیدن سوخت را از مدیران استانی جویا می‌شویم دوری مبدأ حرکت کامیون‌های سوخت رسان را بهانه می‌کنند. او که خواست نامش فاش نشود گفت: دیر رسیدن سوخت به جایگاه‌های نهبندان در حالی است که جایگاه‌های سایر نقاط استان هیچ وقت و یا کمتر از جایگاه‌های نهبندان دچار کمبود سوخت هستند و بنزین آن‌ها به موقع تامین می‌شود. این جایگاه دار نهبندانی علاوه بر این گفت: هر جایگاه سوخت در نهبندان یک کارت آزاد با سهمیه ۸ هزار لیتر و ۲۵۰ نوبت سوخت گیری در روز دارد به گونه‌ای که حتی اگر با هر بار سوخت گیری مشتری درخواست ۲۰ لیتر کند نمی‌توان بیشتر از ۵ هزار لیتر بنزین فروخت و عملاً بعد از آن دیگر قادر به جوابگویی به مشتران نیستیم.

خرابی تلمبه‌ها

این جایگاه دار نهبندانی یکی دیگر از دلایل ایجاد صف را هم خرابی تلمبه‌های این جایگاه اعلام کرد و گفت: شرکت توزیع و پخش فرآورده‌های نفتی استان تمام تلمبه‌ها را پلمپ کرده و ما حق فک پلمپ نداریم و از سوی دیگر بار‌ها برای تعمیر این تلمبه‌ها درخواست‌هایی ارسال کرده ایم که بی نتیجه مانده است. شنیده‌ها از برخی از مسئولان حوزه سوخت استان حکایت از تعطیلی اجباری با عنوان خرابی دستگاه‌های برخی جایگاه‌های سوخت دارد که گویا اجبار به تعمیر دستگاه‌های جایگاه‌ها با هدف تعطیلی جایگاه و کم مصرف کردن سوخت است. یکی دیگر از مسئولان جایگاه‌های سوخت نهبندان نیز در این رابطه می‌گوید: جایگاه‌های سوخت داخل شهر نهبندان روزانه بین ۴ تا ۵ ساعت و جایگاه‌هایی که در جاده‌های اصلی این شهرستان قرار دارند روزانه بین ۱۲ تا ۱۴ ساعت تعطیل هستند و دلیل آن کمبود سوخت است. وی که خواست نامش فاش نشود گفت: کارت آزاد جایگاه نیز به گونه‌ای برای ارائه سوخت طراحی شده که تنها در هر شبانه روز ۲۵۰ نوبت بنزین تحویل مشتری می‌دهد و این میزان نیاز مشتریان را رفع نمی‌کند. گزارش‌ها از جایگاه سوخت محور نهبندان – شهداد نیز از کمبود بنزین و تعطیلی ۲۴ ساعته و گاهاً ۴۸ ساعته این جایگاه حکایت دارد طوری که یکی از کارکنان این جایگاه از نبود بنزین از صبح روز شنبه تا شامگاه روز یکشنبه خبر می‌دهد.

از افزایش فروش بنزین
در نهبندان تا کاهش مصرف
سوخت در دیگر شهر‌ها

مردانی مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار ما از افزایش فروش بنزین در یک هفته اول شهریورماه در نهبندان خبر داده و می‌گوید: مصرف بنزین در نهبندان طی یک هفته‌ای که طرح مدیریت مصرف سوخت در استان اجرا شده، نسبت به یک هفته قبل آن افزایش داشته که به عنوان مثال جایگاه بعثت نهبندان طی همین مدت، چیزی بیش از ۲۴ درصد افزایش فروش داشته است. گفته‌های این مسئول در حالی مطرح می‌شود که در بخش دیگری از سخنانش به کاهش مصرف سوخت جایگاه‌های استان طی همین مدت بین ۳ تا ۱۲ درصد اشاره می‌کند.
به گفته مردانی تاکنون سهمیه مصرف بنزین در نهبندان روزانه ۹۵ هزار لیتر بوده که با رایزنی‌های صورت گرفته این رقم به ۱۴۲ هزار لیتر در روز افزایش یافته است. حال آن که اگر مصرف سوخت از ابتدای امسال تاکنون را نسبت به مدت مشابه پارسال که دوران کرونایی بود مقایسه کنیم شاید به نتیجه درستی دست نیابیم چرا که امسال پیک سفر‌های تابستانی نسبت به پارسال بسیار بیشتر شده است؛ بنابراین می‌توان مصرف سوخت پسا کرونا را با دوران قبل از کرونا مقایسه کرد. مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی همچنین معتقد است که اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت در استان مشکلی ایجاد نکرده و برخی افراد مشکلات را به حساب طرح مدیریت مصرف سوخت می‌گذارند، اما با این وجود، شنیده‌ها از سوی مسئولین این حوزه گویای این مطلب است که مشکلات ایجاد شده بی ربط به اجرای این طرح نیست. مردانی می‌گوید: اجرای این طرح بر اساس تصمیمات کمیسیون استانی و تصویب در مرکز کشور اجرا شده و هرگز طرحی من درآوردی نبوده به گونه‌ای که این طرح در استان‌های کرمانشاه، کردستان، کرمان، خراسان رضوی و شمالی، گیلان و مازندران نیز اجرا شده است که یکی از اهداف آن کاهش مصرف سوخت و هدف دیگر آن پایداری سوخت در جایگاه‌ها است.

گزارش‌هایی از جایگاه‌های سوخت دیگر شهرستان‌ها

گزارش‌ها از وضعیت جایگاه‌های سوخت سایر نقاط استان نیز حکایت از این دارد که سوخت در دیگر شهرستان‌های خراسان جنوبی به موقع می‌رسد و تاکنون هیچ یک از جایگاه‌های سوخت استان تعطیلی ساعتی را تجربه نکرده اند و تنها دو شهر نهبندان و مود با کمبود بنزین مواجه است. عیسایی مقدم مدیر یکی از جایگاه‌های سوخت شهر بیرجند می‌گوید: مشکلی برای تأمین بنزین در این جایگاه وجود ندارد و تانکر‌های سوخت رسان به موقع به این جایگاه می‌رسد.
صنعتی، مدیر یکی از جایگاه‌های سوخت فردوس نیز از بروز مشکلات در اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت در این شهرستان خبر داده و می‌گوید: هر چند این طرح مشکلات زیادی برای مسافران و جایگاه‌های سوخت در استان ایجاد کرده، اما کامیون‌های حامل سوخت به موقع به این جایگاه می‌رسند و تاکنون مشکلی از بابت کمبود سوخت نداشته ایم. او معتقد است اجرای این طرح نه تنها در مصرف سوخت صرفه جویی نکرده بلکه باعث بروز مشکلات برای شهروندان و مسافران شده و از سوی دیگر به اقتصاد جایگاه داران لطمه وارد می‌کند. او که خود طی چند روز گذشته به استان یزد سفر کرده بود اظهار می‌کند: این طرح در استان یزد اجرا نشده و مشکلی برای تهیه سوخت مصرفی در استان یزد وجود نداشت.
محبی دبیر انجمن جایگاه داران خراسان جنوبی که خود مسئول یکی از جایگاه‌های شهر قاین است هم می‌گوید: از زمان اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت در استان تاکنون مشکلی برای تأمین بنزین در جایگاه‌های این شهرستان نداشته ایم.
سردشتی مدیر جایگاه‌های سوخت مود و مزار سید علی هم از کمبود سوخت و تعطیلی ساعتی در این دو جایگاه خبر داده است که گفته‌های وی بر اساس گزارش‌های رسیده از سوی برخی مسافران نیز صدق می‌کند.
گزارش‌های میدانی خبرنگاران ما از شهر‌های مختلف استان در حالی از تأمین بنزین در بیشتر جایگاه‌ها حکایت دارد، اما این موضوع در شهرستان مرزی نهبندان به گونه‌ای دیگر رقم خورده است. شهرستانی که جدا از نیاز خودرو‌های بومی به سوخت، محل عبور مسافران نیز است و سهمیه‌های کنونی جوابگوی نیاز رانندگان نیست. آنطور که مسئولان می‌گویند: هدف از اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت در استان، پایداری فروش سوخت در جایگاههاست، اما با این وجود شاهد ناپایداری فروش سوخت و تعطیلی ساعتی این جایگاه‌ها در نهبندان هستیم و کمبود بنزین همچنان از سوی کارکنان و مدیران جایگاه‌های سوخت نهبندان گزارش می‌شود.

نبض کبدی خراسان‌جنوبی کند می‌زند ؛ لغو سفر رئیس فدراسیون به بیرجند

فارس- علیرغم اینکه ورزش کَبَدی و یا همان بازی زو از پیشینه‌ای تاریخی برخوردار بوده و در مناطق گسترده‌ای از خراسان‌جنوبی رواج داشته و دارد! اما به هر دلیلی نتوانسته است جایگاه واقعی خود را در سطح کشور پیدا کند. نبض کَبَدی در خراسان جنوبی کُند می‌زند و از آبانماه سال گذشته این هیئت با دو مرحله تغییرات مدیریتی و سرپرستی اداره می‌شود و روزهای پرتلاطمی را برای این رشته ورزشی رقم زده است. براساس اعلام رسمی اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی، مجمع عمومی انتخاب رئیس هیات کَبَدی استان قرار بود روز چهارشنبه ۱۶ شهریورماه جاری با حضور دکتر عباس اورسجی‌ رئیس فدراسیون برگزار شود که حضور تعدادی از اعضای مجمع در پیاده‌روی اربعین حسینی(ع) مجمع را از حد نصاب انداخت و سفر سکاندار کَبَدی کشور لغو گردید. طی سال‌های اخیر از وجود استعدادهای بالقوه و پتانسیل‌های موجود در ورزش کَبَدی و بازی زو‌ خراسان جنوبی استفاده بهینه نشده و برنامه‌ریزی راهبردی در راستای همگانی کردن و بومی‌سازی، برگزاری دوره‌های داوری، کارگاه‌های آموزشی و دانش‌افزایی به منظور ارتقای سطح مربیان این رشته پرطرفدار نیز در استان صورت نگرفته است.
سالهاست که رئیس و یا هیئت‌ رئیسه فدراسیون کَبَدی سفری به خراسان‌جنوبی نداشته‌اند تا جامعه هدف گوشی برای شنیدن درد دل‌‌ها و خواسته‌های بحق خود بیابند و یا مجوز میزبانی در برگزاری مسابقات منطقه‌ای و برگزاری اردوهای تیم‌ملی در استان اخذ نمایند.
وسیع‌ بودن خراسان‌جنوبی و فاصله‌‌های طولانی بین شهری و منطقه‌ای استان می‌‌طلبید طرح آمایش سرزمینی کَبَدی اجرا شود و رشته ساحلی و چمنی کَبَدی در شهرهای کویری و روستاهای دارای‌ چمن مصنوعی رونق یابد و طرح ملی استعدادیابی نیز عملیاتی شود. پس از افول‌ شیوع ویروس منحوس کرونا‌ و رونق گرفتن فعالیت‌های ورزشی ملی و استانی، آنچه عیان است متولیان ورزش کبدی خراسان جنوبی چندان رقبتی بر برگزاری مسابقات قهرمانی و اعزام به رقابت‌های کشوری نداشته‌اند و فعالان این رشته ورزشی و آشنای بومی از این بابت نارضایتی‌هایی داشته‌اند. امید است، رایزنی‌های اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با فدراسیون کبدی در راستای تعیین تاریخ جدید برگزاری مجمع عمومی انتخاب رئیس هیات استان زودتر به ثمر نشیند و هر کسی که منتخب این مجمع باشد چشم‌انداز چهارساله خوبی برای توسعه و جایگاه حقیقی این رشته ورزشی در استان و کشور رقم زند.

از شلوغی دفاتر پلیس+۱۰ تا خالی ماندن دست زائران

با توجه به اینکه ۱۰ روز دیگر تا اربعین حسینی باقی مانده، اما هنوز دفاتر پلیس+۱۰ شلوغ است و زائران موفق به دریافت گذرنامه هایشان نشده اند. بر اساس گفته متقاضیان گذرنامه، این افراد بیش از ۱۰ روز است که مدارکشان را تحویل این دفاتر داده اند. یکی از متقاضیان تحویل گذرنامه گفت: طبق گفته مسئولین، ۸ شهریور باید گذرنامه‌ها آماده تحویل می‌بود، اما هم اکنون ۷ روز از تاریخ اعلام شده می‌گذر و نزدیک شروع سفرمان است، اما هنوز گذرنامه‌ای به دستمان نرسیده است. او افزود: وقتی از مسئولین جویای این مشکل به وجود آمده شدیم با پاسخ سایت بسته است و مشخص نیست چه زمانی گذرنامه‌ها آماده تحویل شود، مواجه می‌شویم.
سرهنگ زنگویی رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی دلیل طولانی شدن روند صدور گذرنامه را افزایش تقاضای زائران برای صدور گذرنامه دانست. او افزود: با توجه به اینکه زمان صدور گذرنامه مقداری طولانی‌تر شده است؛ هر ارباب رجوعی که برای تحویل گذرنامه مراجعه کند با پیگیری‌های انجام شده سعی در رفع مشکل او داریم. در این شرایط که نزدیک شروع اربعین حسینی هستیم متقاضیان می‌توانند درخواست برگ گذر موقت دهند که زمان صدور آن کوتاه‌تر از صدور گذرنامه است. ۷۲ ساعت بعد از ثبت درخواست، برگ گذر موقت در سیستم پلیس+۱۰ صادر و به پست تحویل داده می‌شود. برای صدور برگ گذر موقت افراد باید فرمی را از مراکز پلیس+۱۰ دریافت کنند و پس از تکمیل به همراه مدارکی که شامل شناسنامه، کارت ملی و کارت پایان خدمت برای آقایان است را به این دفاتر تحویل دهند. افرادی که تاریخ صدور گذرنامه شان از ۱۳۹۱/۶/۱ به بعد است می‌توانند با مراجعه به اداره مهاجرت و گذرنامه، اعتبار گذرنامه شان را تمدید کنند.

استاندار: فرصت میزبانی لیگ کشوری والیبال را از دست ندهید

تسنیم- استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه فرصت میزبانی لیگ کشوری والیبال را از دست ندهید گفت: میزبانی مسابقات کشوری و منطقه ای، فرصت خوبی برای معرفی استان است. جواد قناعت در دیدار ورزشکار استانی، مهسا کدخدا کاپیتان تیم ملی والیبال کشور بر تعامل دستگاه ها در هر چه بهتر برگزار شدن این مسابقات تاکید کرد. وی اظهار داشت: باتوجه به نیاز حوزه ورزش و جوانان به خوابگاه برای اسکان ورزشکارانی که در این لیگ،مهمان خراسان جنوبی می باشند، ضرورت دارد از ظرفیت مهمانسراهای ادارات و هتل های استان در این زمینه استفاده شود. استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه برگزاری چنین مسابقاتی است که کمک می کند، دیگر بیرجند با بجنورد و بروجن اشتباه گرفته نشود به ضعف زیرساخت ها در استان اشاره کرد و گفت: این کمبودها سبب شده، استان از وجود سرمایه گذاران توانمند محروم بماند. قناعت ادامه داد: ورود سرمایه گذاران به موضوع حمایت از ورزشکاران، هم به تقویت جامعه ورزشی کمک می کند و هم باعث معرفی واحدهای تولیدی می شود. وی متذکر شد: در بحث لیگ والیبال هم می توان از ظرفیت سرمایه گذاران به نحو شایسته ای استفاده کرد. استاندار حمایت از ورزشکاران صاحب نام را تکلیف همه حوزه ها دانست ودرخصوص رفع مشکلات و مطالبات این ورزشکار بنام استان قول پیگیری داد.
مهسا کدخدا، بازیکن تیم ملی والیبال زنان ایران است که سابقه بازی در تیم‌های بانک سرمایه و پیکان تهران و همچنین نائب قهرمانی در لیگ برتر ایران را نیز دارد. وی نخستین بازیکن از خراسان جنوبی است که در تیم ملی والیبال زنان حضور داشته است. مهسا کدخدا از سال ۱۳۸۶ به عضویت تیم‌ ملی درآمده و در سال ۱۳۸۹ به عنوان کاپیتان تیم ملی نوجوانان ایران به رقابت‌های جهانی اعزام شده است. وی به همراه باشگاه پرسپولیس مقام سوم مسابقات قهرمانی والیبال آسیا را کسب کرده و به همراه تیم ملی تورنمنت بین‌ المللی Szeles Peter مجارستان به نائب قهرمانی رسید و به عنوان بهترین آبشارزن تورنمنت انتخاب شد.

۱۶ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن در خراسان جنوبی تایید نهایی شدند

ایرنا – مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: ۳۲ هزار و ۷۱۸ نفر در طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر استان ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۱۶ هزار و ۱۶۹ نفر تایید نهایی شدند و واجد شرایط هستند. قاسم تنها افزود: وزرات راه و شهرسازی در دولت سیزدهم در راستای کمک به تامین مسکن، طرح نهضت ملی مسکن را برنامه‌ریزی کرده است. وی افزود: مدیریت و اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان کارگزار راه و شهرسازی واگذار شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: اجرای این طرح با مشارکت خانوارهای واجد شرایط و از طریق تامین تسهیلات بانکی (۳۰۰ میلیون تومان) و سهم آورده متقاضیان انجام خواهد شد. وی اظهار داشت: از مجموع افرادی که در این طرح در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر استان ثبت‌نام کردند، ابتدا ۱۶ هزار و ۲۰۱ نفر حائز شرایط اولیه شدند که ۱۶ هزار و ۱۷۲ نفر تایید اولیه شده‌اند. تنها با بیان اینکه تاکنون هفت هزار و ۳۶۷ نفر افتتاح حساب کرده‌اند، ادامه داد: همچنین چهار هزار و ۷۷۳ نفر آورده اولیه معادل حدود ۱۹۹ میلیارد تومان را واریز کرده و برای ۸۴۶ نفر واگذاری زمین و تخصیص پروژه انجام شده است. وی عنوان کرد: در طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت نیز ۲ هزار و ۷۴۱ متقاضی نهایی افتتاح حساب داشته‌‍‌اند. مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی یادآور شد: ۲ هزار و ۸۰۵ نفر تاکنون واحد پروانه ساختمانی دریافت کرده و شروع بکار کرده‌اند. وی افزود: همچنین تاکنون ۲ هزار و ۹۲ واحد فونداسیون اجرا شده، ۹۴۷ واحد اسکلت و سقف آنها به اتمام رسیده و ۷۴۷ اتمام سفت‌کاری و ۲۴۸ واحد در حال نازک‌کاری است.

بخشدار مرکزی قاینات منصوب شد

ایسنا- با حکم استاندار خراسان جنوبی، مهدی برات پور به سمت بخشدار مرکزی قاینات منصوب شد. در متن حکم انتصاب مهدی برات پور آمده است: به موجب این ابلاغ و بنا به پیشنهاد سرپرست محترم فرمانداری شهرستان قاینات، به سمت بخشدار مرکزی قاینات منصوب می‌شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


جم – معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: طرح جامع تالاب کجی نمکزار

بیشتر

دادرس مقدم – اول تا هفتم ذی القعده هر سال را به عنوان هفته حج می

بیشتر

سلام و خسته نباشید. در خصوص سرمقاله خوب خانم بهروزی فر با موضوع این داستان

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت