اخبار استانی

ووشوکاران خراسان جنوبی به اردوی تیم ملی پیوستند

فارس- حجت‌الاسلام وحید‌ خرمشاد رئیس هیئت ووشو خراسان‌جنوبی اظهار داشت: فدراسیون ووشو جمهوری اسلامی ایران ورزشکاران خراسان‌جنوبی را برای حضور در اردوی آمادگی تیم ملی فراخواند. وی افزود: امیر علی سلیمانی و امیرحسین عباسی با درخشش در مسابقات قهرمانی کشور به اردوی امادگی تیم ملی دعوت شدند. ردوی آمادگی تیم ملی ووشو در راستای انتخاب برترین‌ها برای اعزام به مسابقات قهرمانی جهانی ۲۰۲۲ اندونزی‌ برگزار شده است.‌‌‌

شکلات فراسودمند عناب رونمایی شد

دادرس مقدم- شکلات فراسودمند عناب، تولید محققان جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی با حضور روسای بسیج مستضعفین و سازندگی کشور در نمایشگاه اجلاسیه ملی جهادگران در شهرستان فردوس رونمایی شد. سرپرست جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی، در مراسم رونمایی از شکلات فراسودمند عناب که با حضور محمد زهرایی رییس سازمان بسیج سازندگی کشور، غلامرضا سلیمانی رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور و محمدرضا مهدوی فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) استان در نمایشگاه اجلاسیه ملی جهادگران در شهرستان فردوس برگزار شد، گفت: امروزه با افزایش دانش و آگاهی مردم نسبت به مواد غذایی فراسودمند، به دلیل افزایش نگرانی نسبت به مصرف غذاهای پرکالری و بروز عوارض حاصل از چاقی مانند بیماری‌های قلبی و عروقی، افسردگی و دیابت استفاده از فراورده‌ های کم‌کالری گسترش ‌یافته است.
مهدی ابراهیمی اظهار کرد: عناب دارای فعالیت‌ های ضد میکروبی و ﺍﻓﺰﺍﻳﺶدهنده ﺳﻄﺢ ﺍﻳﻤنی بدن بوده و به منظور دفع التهاب حاصل از دیابت و درمان دیابت نیز مفید تشخیص داده شده است. وی بیان کرد: امروز فرمولاسیون شکلات عناب به منظور تولید یک محصول بازار پسند و پاسخگوی ذائقه و سلیقه مصرف کننده با حفظ خواص اصلی این محصول در مسیر ورود به بازارهای مصرف است. وی ادامه داد: تاکید بر فراوری محصولات استراتژیک منطقه خواهد توانست توسعه اقتصادی این محصولات را تسهیل کرده و سهم اقتصادی کشاورزان و فعالان این حوزه را به صورت چشمگیری افزایش دهد. سرپرست جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی عنوان کرد: ایده تولید شکلات فراسودمند عناب در سال ۹۶ شکل گرفت و در سال ۹۹ این ایده در مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی به طرح پژوهشی تبدیل شد و پس از اجرای طرح در سال ۱۴۰۰، به عنوان طرح برگزیده استان انتخاب شد. ابراهیمی با اشاره به اینکه در فراورده شکلات فراسودمند عناب، پالپ عناب و ترنجبین جایگزین قسمتی از شکر شده که میزان کالری این محصول را نسبت به محصولات مشابه موجود در بازار کاهش داده است، یاداور شد: فیبر خام موجود در شکلات به واسطه افزودن عناب و ترنجبین افزایش یافته که موجب ایجاد تاثیرات مثبت در عملکرد دستگاه گوارش مصرف کننده خواهد شد. وی یادآور شد: شکلات عناب محصولی دانش بنیان و فراسودمند به شمار می رود که در سال ۹۹ به عنوان اختراع در مرکز مالکیت فکری ثبت شده است، این فراورده مشابه خارجی ندارد و برای اولین بار محصولی با این ویژگی ها،در دنیا تولید شده است.

کشف تسهیلات غیرمجاز در استان

ایرنا- رئیس پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی از کشف تسهیلات غیرمجاز به ارزش ۳۰ میلیارد ریال و دستگیری سه متهم در این استان خبر داد. سرهنگ جواد بخشی اظهار داشت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان با کسب خبری مبنی بر اینکه یک شرکت روستایی اقدام به راه‌اندازی صندوق تسهیلات غیرمجاز در یکی از روستاهای شهرستان بیرجند کرده است، موضوع را به‌طور ویژه در دستور کار قرار دادند. وی افزود: در ادامه با تحقیقات جامع و بررسی اسناد و مدارک مشخص شد این شرکت با جمع‌آوری مقادیری وجوه نقد از مردم و اعضای شرکت تعاونی فاقد مجوز به میزان ۳۰ میلیارد ریال نزد یکی از بانک‌های خصوصی اقدام به واگذاری وام برای اعضا با سود غیرمتعارف و گاهی بدون سود به‌صورت دلخواه کرده است. وی افزود: متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

طرح تعاون‌شهر در استان اجرا می شود

تسنیم- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گفت: در راستای اجرای طرح تعاون شهر در خراسان جنوبی، اتاق تعاون استان شهری را که فعالیت های تعاونی ها در آن بیشتر فراهم است را شناسایی کند. جواد اشرفی در “مراسم هفدهمین جشنواره تعاونی های برتر ملی و افتتاح همزمان ۴۵۷ طرح تعاونی سراسر کشور” بیان کرد: در راستای توجه خاص و ویژه به حوزه تعاونی ها، در سفر سرپرست وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی به استان، تفاهم نامه ای در خصوص ایجاد تعاون شهر منعقد گردید. وی افزود: در راستای اجرای طرح تعاون شهر در خراسان جنوبی، اتاق تعاون استان شهری را که فعالیت های تعاونی ها در آن بیشتر فراهم است را شناسایی نموده تا از فرصت سرمایه گذاری که در تعاون شهر فراهم شده، استفاده شود.

قول پیگیری تولید پوشاک ایرانی اسلامی در خراسان جنوبی

شبستان- حجت الاسلام پیغمبری در دیدار با نماینده ولی فقیه استان گفت: با وجود استقبال مردم راه اندازی تولید اینگونه پوشاک در خراسان جنوبی هم پیگیری می شود. حجت الاسلام سید حجت پیغمبری یادآور شد: قرار است برای تولید انبوه پوشاک بانوان مانند چادر و…با توجه به ضرورت ها ورود کنیم. پیغمبری از دیگر اقدامات سازمان اتکا با وجود تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر تزاید نسل به تأمین جهیزیه به مزدوجین اشاره کرد و گفت: در حال حاضر این مهم در یکی از فروشگاههای مرکزی در تهران انجام شده است. به گفته وی تأمین جهیزیه تا سقف یکصد میلیون تومان با کارمزد ۴ درصد و بازپرداخت ۶۰ ماهه در دستور کار قرار گرفته است و انجام و تعمیم آن به دیگر استان ها در دستور کار قرار دارد.

بیمه شدگان تأمین اجتماعی غرامت دستمزد می‌گیرند

تأمین اجتماعی به بیمه شدگانی که به استناد گواهی پزشک معالج آزمایش کرونای آن‌ها مثبت شده است، غرامت دستمزد می‌پردازد.
فراتی مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان جنوبی گفت: پرداخت غرامت دستمزد ایام بیماری به بیمه شدگانی که به استناد گواهی پزشک معالج و مستندات مراکز آزمایشگاهی مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آزمایش PCR آن ها مثبت اعلام شده است، تا حصول سلامتی امکان پذیر است. او افزود: بیمه شدگان مبتلا به بیماری کرونا می‌بایست با مراجعه به سامانه eservices.tamin.ir نسبت به ثبت درخواست دریافت غرامت دستمزد و بارگذاری مدارک و مستندات پزشکی مربوطه اقدام کنند.

تاکنون موردی از ابتلا به آبله میمونی در استان گزارش نشده است

کارشناس بیماریهای‌ واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی بیرجند گفت: تاکنون موردی از ابتلا به آبله میمونی در خراسان جنوبی گزارش نشده است. داوری گفت: با توجه به آن که هر هفته شاید چند مورد مشکوک مبتلا به آبله میمونی در خراسان جنوبی گزارش می شود، اما مورد قطعی ابتلا به این بیماری در استان مشاهده نشده‌ است.او با اشاره به اینکه طی هفته‌های گذشته مواردی با علائم آبله میمونی مشاهده شده است افزود: طی آزمایشات صورت گرفته این بیماری تأیید نشد و این افراد به آبله مرغان مبتلا بوده اند. داوری با بیان اینکه نمونه‌های افراد مشکوک به بیماری آبله‌ میمونی بعد از نمونه گیری به زاهدان ارسال می‌شود اظهار کرد: علائم این بیماری تب، کمر درد و تورم غدد لنفاوی است.

تمدید مهلت ثبت درخواست شرکت‌های متقاضی سرویس مدارس

حسینی، سرپرست سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند گفت: به منظور اجرای ماده ۶ دستورالعمل اجرایی آیین نامه حمل و نقل دانش آموزی، کلیه شرکت‌های حمل و نقل متقاضی فعالیت در بخش سرویس مدارس برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ می‌توانند تا ۱۵ شهریور درخواست خود را ثبت کنند. او افزود: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه www.irtusepand.ir نسبت به ثبت درخواست خود اقدام و در صورت احراز شرایط، از سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری پروانه فعالیت دریافت کنند.

افتتاح ۴ طرح تعاونی در استان با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور

همزمان با افتتاح ۴۵۷ طرح در کشور ۴ طرح تعاونی در خراسان جنوبی به بهره برداری رسید. از این طرح ها سه طرح در بیرجند و یک طرح در شهرستان طبس و در حوزه کارآفرینی و مسکن است. در این مراسم که با حضور رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد از تعاونی‌های برتر ملی نیز تقدیر شد. آیت ا… رئیسی گفت: تعاونی‌ها نقش مهمی را در اقتصاد، پیشرفت جامعه و فراهم کردن زمینه اشتغال برای جوانان فراهم می‌کنند. وی افزود: حمایت از تعاونی‌ها جهت رشد و پیشرفت جامعه در دستور کار دولت است.

طرح نظارتی ویژه اربعین در خراسان جنوبی اجرا می‌شود

مهر- مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی از اجرای طرح نظارتی تعزیرات حکومتی ویژه اربعین از ۱۳ تا ۲۷ شهریور ماه در استان خبر داد. حسین حسن پور صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران از اجرای طرح نظارتی ویژه اربعین خبر داد و افزود: این طرح از ۱۳ تا ۲۷ شهریورماه جاری در سطح استان اجرایی می‌شود. وی جلوگیری از تخلف‌های احتمالی را از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح دانست و افزود: در این طرح بر همه پایانه‌های مسافربری اعم از هوایی، جاده‌ای و ریلی، دفاتر خدمات مسافری، مراکز فروش بلیط، مراکز خدمات بین راهی و فروش مواد غذایی، رستوران‌ها و غذاخوری‌های مسیر تردد زائران نظارت می‌شود. حسن پور بیان کرد: از هم استانی‌ها و زائران حسینی خواستاریم در صورت مشاهده هر گونه تخلف، مراتب را از طریق سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۰۱۳۵ گزارش دهند.

نمایشگاه “اقتصاد به توان مردم” درشهرستان فردوس

تسنیم- نمایشگاه “اقتصاد به توان مردم” از جمله برنامه های جانبی اجلاسیه ملی جهادگران در شهرستان فردوس است. حدود ۸۰ غرفه این نمایشگاه، محصولات تولیدی صنایع پیشران، واحد های فناور و دانش بنیان، صندوق های قرض الحسنه و مشاغل خرد و نیز طرح های راهبری شغلی عرضه شده است. تایر، انواع لوله، گلیم، جاجیم، عرقیات گیاهی و …انواع محصولاتی است که در این نمایشگاه عرضه می شود.

اختصاص ۱۲۱ فقره کمک هزینه به بازنشستگان تأمین اجتماعی؛ برای سفر به عتبات عالیات

مدیر خانه کارگر شهرستان بیرجند گفت: سازمان تأمین‌اجتماعی در نظر دارد تا با پرداخت تسهیلات ۱۲ میلیون تومانی به تعدادی از بازنشستگان و مستمری‌‍‌بگیران، زمینه‌ سفر این افراد به عتبات عالیات را فراهم کند. براتی افزود: مقرر شده تا ۲۴۰ میلیارد تومان معادل ۲۰ هزار فقره تسهیلات ۱۲ میلیون تومانی در کل کشور از محل تفاهم‌نامه با بانک رفاه کارگران اختصاص یابد که سهمیه هر یک از استان‌ها مشخص و ابلاغ شده و ادارات کل تأمین‌اجتماعی باید با توجه به سهمیه بندی اعلام شده متناسب با تعداد بازنشستگان، سهمیه‌ کانون‌های مستقر در شهرستان‌ها را تعیین و جهت ثبت‌نام به کانون‌ها منعکس کنند. براتی بیان کرد: طبق این سهمیه بندی، ۱۲۱ سهمیه پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به استان تعلق گرفته که همچنان متقاضیان در حال ثبت نام از طریق کانون بازنشستگی برای دریافت این تسهیلات هستند.

کاهش ۵۶ درصدی موارد بستری مثبت کرونا در خراسان جنوبی

موارد بستری مثبت کرونا در خراسان جنوبی در مقایسه با ۱۰ روز گذشته کاهش ۵۶ درصدی داشته است. شریف زاده گفت: آمار موارد بستری تنفسی در استان در مقایسه با ۱۰ روز گذشته از تعداد ۵۲ نفر به ۳۸ نفر رسیده و کاهش ۲۷ درصدی داشته است. شریف زاده افزود: موارد بستری مثبت کرونا در استان نیز در این بازه زمانی از ۴۳ نفر به ۱۹ نفر رسیده و کاهش ۵۶ درصدی داشته است.

۸ شهرستان خراسان جنوبی بدون ابتلای جدید به کرونا

۸ شهرستان خراسان جنوبی در شبانه روز گذشته مبتلای کرونایی جدید نداشتند. دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان گفت: روز گذشته ۱۰۳ آزمایش تشخیص مولکولی و سریع کرونا در استان انجام شد که در مجموع ۱۹ بیمار جدید شناسایی شد. شریف زاده افزود: از این تعداد ۱۴ مورد از بیرجند، ۱ مورد از فردوس و ۴ مورد از نهبندان شناسایی شد.

امروز برای حل تمام مشکلات کشور برنامه داریم
افزایش سرمایه گذاری خارجی در دولت سیزدهم

سربازی- معاون اول ریاست جمهوری در اولین اجلاسیه ملی جهادگران کشور در فردوس گفت: امروز تاریخ ۵۰ ساله ای برای حرکتهای جهادی مستند می شود و جا دارد این روز را آغازگر حرکتهای جهادی نامگذاری کرد. محمد مخبر دزفولی تصریح کرد: در گفتمان مقام معظم رهبری مفهوم جهاد فراتر از دفاع و مبارزه با نفس است و در لحظه لحظه زندگی رهبری در تمام دورانها و در تمام ابعاد زندگی ایشان مشاهده می شود. وی خاطرنشان کرد: نقشه راه رهبری به ما می گوید چه مسیر و حرکتی را باید دنبال کنیم.

جهاد اکبر ؛ خنثی کننده نقشه های دشمنان

وی تصریح کرد: رهبری در کنار جهاد اکبر و اصغر، جهاد کبیر را معرفی می کنند که نقشه دشمن را بشناسیم و حرکتمان در تقابل با خنثی سازی نقشه های دشمن باشد. مخبر تاکید کرد: اگر اقدامات رهبری را در زمان طاغوت دنبال کنیم تماما در مقابله با رژیم حاکم بود. معاون اول رئیس جمهور گفت: وقتی رهبری در سال ۴۷ برای کمک به مردم زلزله زده فردوس می آید علت اصلی مخالفت رژیم با حرکت جهادی ایشان تقابل با رژیم بود که احساس خطر کردند. وی عنوان کرد: زمانی که ایشان طلبه در حال تعقیب بودند و زمانی که جنگ شروع شد تا زمان حاضر، سراسر زندگی ایشان جهادگونه هست. مخبر گفت: در جهاد کبیر باید ویژگیهای رهبری را در خود پرورش دهیم که حس مسئولیت و پرهیز از بی تفاوتی از آن جمله هست. وی افزود: رهبری وقتی در موضوعی احساس مسئولیت می کنند هیچ چیز نمی تواند مانع ایشان شود. مخبر اضافه کرد: در تمام دورانها، زمان شناسی، نظم و برنامه ریزی از ویژگیهای بارز ایشان بود که دوست و دشمن به آن اعتراف دارند و در زلزله سال ۴۷ فردوس و تقسیم کارها این نظم به خوبی خود را نشان داد. مخبر کلی نگری و راهبردی نگاه کردن در عین عملیاتی بودن را از دیگر ویژگیهای رهبری برشمرد که همزمانی آنها برای هر کسی میسر نیست. معاون اول رئیس جمهور یکی از هنرهای رهبری را به صحنه آوردن مردم در راستای حل مشکلات کشور برشمرد که در هر موضوعی به مردم اعتماد می کردند. وی “خلوص” را از ویژگیهای مهم دیگر رهبری دانست که در هر مشکلی توکل و توسل ایشان بسیار کارگشا بوده است.

حل بسیاری از مشکلات کشور با تدبیر رهبری

وی گفت: در آغاز دولت سیزدهم درآمدهای نامناسب و تحریمها حاکم بود و دهها مشکل دیگر که با راهنماییهای رهبری و تدبیر ایشان امروز نفت فروش می رود و کشورهای زیادی از ما می خواهند برای حل اختلافاتشان میانجیگری کنیم. معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: امروز برای تمام معضلات کشور برنامه داریم و ساختار بودجه را اصلاح و برای رشد اقتصادی برنامه ریزی لازم را انجام داده ایم. مخبر گفت: خارجیها ۶۰ میلیارد دلار در کشور سرمایه گذاری کردند که بزودی به ۱۰۰ میلیارد خواهد رسید و کشور با کاهش تورم آرامش گرفته و بزودی با همین تفکر رهبری شاهد کشوری قوی و پیشرفته خواهیم بود.

خدمت رسانی ۱۹۰۰ گروه جهادی در استان

استاندار خراسان جنوبی نیز در این مراسم با اشاره سخنی از رهبری گفت: ما جز با کار جهادی نخواهیم توانست کار کشور را به سامان برسانیم. جواد قناعت اضافه کرد: اکنون ۱۹۰۰ گروه جهادی در استان در حال خدمت رسانی هستند و اگر بخواهیم در کارها پیشتاز باشیم باید کارهای جهادی را در کشور ترویج دهیم. وی گفتمان سازی مدیریت جهادی و تبدیل آن به یک اصل بسیار مهم است که باید با نیت الهی و با علم، درایت و بصیرت انجام شود. وی یکی از عوامل مهم موفقیت یک کشور را مدیریت دانست و گفت: این عامل زمانی موفق است که با مدیریت جهادی همراه باشد زیرا سبکی برخاسته از آرمانهای اسلامی است. استاندار تاکید کرد: در چند ماه گذشته گروههای جهادی زیادی وارد استان و شهرستان فردوس شدند که مایه برکت برای مردم بودند. وی شناسایی چهره های ایثار و جهاد و برنامه های مختلف فرهنگی و حضور دهها مقام کشوری به میمنت اولین اجلاسیه جهادگران کشور را بسیار مهم و منشا برکت برای استان خراسان جنوبی و شهرستان فردوس دانست.

انعقاد تفاهم نامه ها و تقویت حرکت های جهادی

فرمانده بسیج مستضعفین نیز گفت: این اجلاسیه در استمرار اولین کاروان جهادی است که رهبری در کمک به زلزله زدگان فردوس در سال ۴۷ ایجاد کرد. سردار غلامرضا سلیمانی تصریح کرد: امروز حرکت جهادی کشور در خدمت به محرومین و با محوریت سازندگی کشور با شتاب به پیش می رود. وی تصریح کرد: با روی کار آمدن دولت مردمی بارقه های امید در دل مردم روشن شده و گروههای جهادی که از دل مردم روییده اند برای تحقق آرمانهای انقلاب تلاش می کنند. سلیمانی تاکید کرد: تقویت حرکت جهادی و انعقاد تفاهم نامه های همکاری را دولت دنبال می کند تا گروههای جهادی با شتاب بیشتری در جهت توسعه کشور به پیش روند.

رهبری از پشتیبانان واقعی جهاد سازندگی بود

معاون دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز کمک رهبری را منحصر به مردم فردوس در زلزله سال ۴۷ ندانست و گفت: رهبری در زمان بلایای طبیعی به مردم کرمانشاه، طبس، ایرانشهر و غیره کمکهای فراوانی کرده اند. ایمان عطارزاده یاری رساندن رهبری به مردم را کنشی پرتکرار دانست که در مرام، راه و روش روحانیت وجود دارد. وی تاکید کرد: رهبری از پشتیبانان واقعی جهاد سازندگی بود و همیشه جهادگران را به کمک به مردم سفارش می کردند. وی کاستن از غم و درد مردم را دغدغه مهم رهبری برشمرد و تاکید کرد: به حق باید گفت امروز رهبری مروج گروههای جهادی و اولین پایه گذار حرکتهای جهادی در کشور هستند که مریدان ایشان نیز باید این مسیر نورانی را ادامه دهند.
حجت الاسلام نصیرایی نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی نیز علاج مشکلات کشور را حرکتهای جهادی دانست و افزود: با تشکیل دولت انقلابی در نقطه نقطه خراسان جنوبی خدمات مختلف به مردم ارائه می شود و این محصول دولت جهادی و حرکت جهادی است. در این مراسم از کتاب دوباره فردوس به نویسندگی سید علیرضا مهرداد در خصوص خاطرات و مستندات حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در زلزله سال ۴۷ فردوس رونمایی شد.

اندرزگاه های قرآنی؛ مهمترین راهکار در راستای افزایش معنویت در جامعه زندانیان

جم- نماینده ولی فقیه در استان با تأکید بر توسعه معنویت در زندانها، اندرزگاه های قرآنی را راهکاری مناسب در جهت ارتقاء معنویت، تزکیه نفس و هدایت زندانیان به راه درست دانست. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی در دیدار با سرپرست اداره کل زندانهای خراسان جنوبی، ضمن تسلیت ایام اربعین، بر تزکیه نفس زندانیان تأکید و ابراز امیدواری کرد: با اقدامات معنوی اداره کل زندانها، از این پس، زندانیان پس از اتمام دوره حبس پالایش شده و با معنویت مثال زدنی به جامعه باز گردند. وی حضور روحانیون و طلاب در اندرزگاه ها را کاری بسیار پسندیده دانست و افزود: قطعا افزایش معنویت در جامعه زندانی و تکریم و تعامل با آنان، باعث کاهش جرم و آسیب و رسیدن جامعه به آرمان های اسلامی و معنوی خواهد شد. وی نامگذاری زندان با عنوان اندرزگاه را کاری بسیار بزرگ در جهت تکریم زندانیان برشمرد و عنوان کرد: اندرزگاه های آموزشی، آموزش حفظ قرآن در زندان ها و فراگیری حرفه و فنون زندگی گامی موثر برای نیل به جامعه ای عاری از جرم است. سرپرست اداره کل زندان های استان نیز در این دیدار با تأکید و بر اولویت های مهم فراروی سازمان زندان ها، اشتغال زندانیان، رسیدگی به خانواده زندانیان و رفاهیات پرسنل را از جمله این اولویت ها برشمرد. عبدی با اشاره به برخی برنامه های معنوی در زندان های استان گفت: طی توافق با حوزه علمیه استان، طلاب حوزه علمیه با حضور در اندرزگاه های زندان مرکزی توانستند با برنامه های موثر مذهبی، زندانیان را به سمت معنویت سوق دهند. وی ابراز امیدواری کرد: با گسترش اندرزگاه های قرآنی، شاهد کاهش جرایم و آسیب رفتارهای پرخطر در زندانها خواهیم بود.سرپرست اداره کل زندان های استان، تعامل مراجع قضایی با زندان های استان را بسیار ارزنده و قابل تقدیر دانست و افزود: دیدار های چهره به چهره قضات با زندانیان، اقدامی موثر در راستای تکریم زندانیان به شمار می آید.

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت متضمن تربیت نسلی جهادی و ایثارگر است

تسنیم- معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان جنوبی گفت: ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، متضمن تریبت نسلی جهادی، شجاع و ایثارگر برای آینده کشور است تا همانند شهدا در میدان‌های مختلف به خوبی نقش آفرینی کنند. ناصر ناصری در جلسه برنامه‌ریزی مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: تجلیل از رزمندگان دفاع مقدس به خصوص در نمازهای جمعه، جماعت و مساجد مدنظر دستگاه‌های اجرایی استان قرار گیرد. وی با تأکید بر ضرورت شناسایی تمام رزمندگان دفاع مقدس حتی در نقاط روستایی و عشایری، اظهارداشت: دفاع مقدس نقطه عطفی در تاریخ ایران است که در هیچ کجای دنیا نظیر نداشته و همگان در خلق آن شگفت‌زده هستند، این مهم نشان از همت بلند، رشادت‌ها و جانفشانی‌های شهدا، جانبازان و رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس دارد. معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان جنوبی از برگزاری نمایشگاه دفاع مقدس و رژه نیروهای مسلح به مناسبت این هفته خبر داد و گفت: هفته دفاع مقدس یادآوری جانفشانی‌ها و از خود گذشتگی‌های قهرمانان و بهترین انسان‌های روی زمین است و ایثارگری‌‌های شهدا، جانبازان و رزمندگان در جهان نمونه است. ناصری افزود: هشت سال دفاع مقدس یادآور ولایت‌پذیری‌ رزمندگان است که به لطف الهی شهداء، جانبازان و رزمندگان در برابر دشمن تا بن دندان مسلح ایستادند و نگذاشتند که یک وجب از خاک وطن عزیزمان به دست دشمنان بیفتد. وی خاطرنشان کرد: به برکت و لطف الهی امروز همه کشورهای ستمدیده دنیا به تأسی از انقلاب مردم ایران قیام‌ کرده و می‌‌کنند و دارند بیدار می‌شوند. وی بیان کرد: باید فداکاری‌ها و جان‌ فشانی‌های رزمندگان بیش از گذشته به طرق مختلف به نسل جوان منتقل شود.

اجرای طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس در خراسان جنوبی

ایسنا- معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس و سال تحصیلی در خراسان جنوبی طی دو مرحله انجام می‌شود.
علی تهوری، اعلام کرد: با توجه به فرارسیدن ایام بازگشایی مدارس، دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و شروع سال تحصیلی جدید و افزایش تقاضا برای خرید لوازم التحریر، کیف، کفش و سایر ملزومات تحصیلی، طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی در خراسان جنوبی اجرا می‌شود.
وی با اشاره به اینکه این طرح در دو مرحله اطلاع رسانی تا ۱۵ شهریور ماه و اجرایی تا ۱۰ مهر ماه برگزار می‌شود، افزود: این طرح با محوریت تشدید نظارت و بازرسی و لحاظ کردن اهدافی از جمله نظارت بر واحدهای صنفی عرضه کننده پوشاک، کیف و کفش، لوازم التحریر، نظارت بر عملکرد مؤسسات آموزشی علمی و سایر آموزشگاه ها در اخذ شهریه ها خواهد بود. تهوری خاطرنشان کرد: انجام گشت‌های مشترک و رسیدگی سریع و بموقع به گزارشهای مردمی، ممانعت از فروش اجباری کالا، رعایت درصد سود خرده و عمده فروشی، نصب برچسب قیمت و بررسی فاکتورها از مهمترین اولویت های اجرای این طرح است. وی اظهار کرد: مرکز پاسخگویی ۱۲۴ در طول اجرای طرح، بهصورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی است.

۵۶۰ میلیارد تومان مالیات در استان خراسان جنوبی وصول شد

تسنیم- مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی از ابتدای سال تا پایان مرداد ماه بیش از ۵۶۰ میلیارد تومان مالیات در این استان وصول شد. جعفر احسانی مهر با بیان اینکه در سال جاری ۲ هزار و۶۱۳ اظهارنامه در بخش اشخاص حقوقی و ۴۲ هزار و۸۲۲ اظهارنامه در بخش اشخاص حقیقی ارائه شده است،اظهار داشت: در بخش اظهارنامه اشخاص حقیقی شامل مشاغل و کسبه برای عملکرد سال ۱۴۰۰ که در سال ۱۴۰۱ ابراز شده است، ۷۶ درصد اظهارنامه‌ها ارائه شده مبلغ صفر اعلام شده و میانگین مالیات ابرازی در این گروه مبلغ یک میلیون و دویست هزار تومان بوده است. وی با اشاره به اینکه تا مرداد سال جاری بیش از ۵۶۲ میلیارد تومان مالیات مستقیم و غیر مستقیم در استان وصول شده است، گفت: حدود ۲۶۲ میلیارد در بخش مالیات‌های مستقیم وصول شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۳ درصد رشد داشته است.
مدیر کل امور مالیاتی خراسان جنوبی بیان کرد: حدود ۳۰۱ میلیارد تومان در بخش مالیات‌های غیرمستقیم و ارزش افزوده وصول شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۳ درصد رشد داشته است.

دوازدهمین مرحله رزمایش کمک‌های مومنانه در فردوس آغاز شد

ایرنا- دوازدهمین مرحله رزمایش کمک‌های مومنانه شهرستان فردوس همزمان با برگزاری اجلاسیه ملی جهادگران، با حضور استاندار و رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور آغاز شد. فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان فردوس گفت: در مرحله دوازدهم کمک مومنانه در فردوس به مناسبت اجلاسیه ملی جهادگران، هزار و ‌۲۰۰ بسته معیشتی با اعتبار ۹۶۰ میلیون تومان بین نیازمندان توزیع می‌شود. سرهنگ پاسدار محمد فاطمی‌نسب افزود: در این ۱۲ مرحله رزمایش کمک‌های مومنانه تاکنون بیش از ۱۰ میلیارد تومان اقلام مختلف از قبیل جهیزیه، کمک میعشتی و بسته بهداشتی توزیع شده است.وی اظهار داشت: بخشی از کمک‌های این مرحله در راستای مشارکت‌های مردمی در اجلاسیه ملی جهادگران هزینه شده است.

ارائه خدمات هویتی به زائران اربعین حسینی (ع)در خراسان جنوبی

مهر- مدیر کل ثبت احوال خراسان جنوبی با اشاره به پیش رو بودن ایام اربعین حسینی اظهار کرد: از اول شهریور ماه سال جاری بالغ بر ۲۰۰ خدمت هویتی به زائران حسینی (ع) خارج از نوبت ارائه شده است. مهرآور از آمادگی تمامی ادارات ثبت احوال سراسر استان برای خدمت رسانی به زائرین اربعین خبر داد و افزود: زائران که قصد تشرف به عتبات عالیات را داشته و نیاز به ارائه خدمات هویتی دارند، بدون نوبت به آنها خدمت رسانی می‌شود. مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی اظهار کرد: از اول شهریور ماه سال جاری تاکنون ۱۰۰ درخواست تعویض شناسنامه، ۱۹ درخواست صدور المثنی، ۵۷ مورد گواهی مشخصات و ۹ فقره درخواست کارت هوشمند ملی از زائران حسینی (ع) اخذ و به آنها رسیدگی شده است.

اکران اختصاصی مستند غیر رسمی ۵ در اجلاسیه ملی جهادگران کشور

دفتر حفظ و نشر آثار آیت ا… خامنه‌ای در راستای نشر اندیشه و شناساندن ابعاد شخصیت و سیره رهبر معظم انقلاب در قالب مستند غیررسمی روایت منتشر نشده، دیدار رهبر معظم انقلاب با فعالان مردمی حرکت‌های جهادی را که در قالب دیدار‌های پنج شنبه‌ای ایشان در سال ۱۳۹۸ انجام شده بود را تولید و برای نخستین بار دیروز برای فعالان جهادی کشور در این رویداد ملی اکران اختصاصی شد.

استاندار: چاره‌ای جز فرآوری ذخایر معدنی نداریم

ایرنا – استاندار خراسان جنوبی با اشاره به تنوع ذخایر و تعدد معادن موجود در استان گفت: چاره‌ای جز فرآوری ذخایر معدنی نداریم. جواد قناعت در مراسم آغاز عملیات اجرایی کارخانه فرآوری مس که در راستای برنامه‌های اجلاسیه ملی جهادگران در فردوس برگزار شد، افزود: تنها راهکار ایجاد ارزش افزوده از ذخایر معدنی، فرآوری آنها است. وی اظهار داشت: حمایت‌های لازم را از واحد کنسانتره مس فردوس خواهیم داشت تا در آینده نزدیک شاهد افتتاح این واحد تولیدی باشیم.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: این واحد فرآوری معدن در زمینی به مساحت ۴۳۰ هزار متر مربع با زیربنای ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع و پیش‌بینی ۲ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری احداث می‌شود. عباس جرجانی اشتغال مستقیم این واحد را ۸۰ نفر اعلام کرد و افزود: ظرفیت سالانه این واحد ۱۰ هزار تن کنسانتره مس است. وی با اشاره به وجود یک معدن مس پلوند در فردوس تصریح کرد: این واحد فرآوری در جوار معدن مس شهرستان احداث می‌شود. مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی ذخیره این معدن را یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن عنوان کرد و گفت: استخراج اسمی سالانه این معدن ۸۷ هزار تن است و سه نفر به صورت مستتقیم مشغول به کار هستند. وی با اشاره به سرمایه‌گذاری ۲۲ هزار و ۷۵۶ میلیون ریالی اولیه معدن مس فردوس، عنوان کرد: در حال حاضر در مجموع ۲۶ معدن مس در استان خراسان جنوبی وجود دارد. جرجانی افزود: ذخیره این معادن بیش از ۲۷ میلیون و ۲۱۶ هزار تن در سال است که زمینه اشتغال ۵۷۱ نفر را فراهم کرده است. وی بیان کرد: استخراج سالانه معادن مس استان یک میلیون و ۵۳۰ هزار تن در سطح ۳۰۱ کیلومتر مربع است که در این معادن ۸۵۱ هزار میلیون ریال سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.
استاندار و رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور از پروژه احداث استخر ذخیره آب قنات بلده فردوس نیز بازدید کردند. پروژه احداث استخر ذخیره آب قنات بلده با عنوان “طرح مدیریت منابع آب از آبخیز تا جالیز” در دستور کار جهاد کشاورزی قرار دارد و با هدف توسعه کشت‌های گلخانه‌ای، بهره‌مندی از آب‌های روان فصلی و سامانه‌های نوین آبیاری اجرا شده است. قنوات بلده فردوس شامل ۱۳ رشته قنات دایر و ۲ رشته قنات خشک به طول ۲۹ هزار و ۸۰۱ متر است.

فرماندار بیرجند: بانک‌ها شرایط پرداخت تسهیلات به تعاونی‌ها را آسان کنند

۱۵ تعاونی فعال و برتر شهرستان بیرجند تجلیل شدند

ایسنا- ۱۵ تعاونی فعال و برتر شهرستان بیرجند با حضور فرماندار بیرجند، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان تجلیل شدند. علی فاضلی فرد، در جلسه تجلیل از تعاونی های فعال و برتر شهرستان بیرجند با بیان اینکه برای اقتصاد در دنیا سه الگو تعریف شده که شامل بخش خصوصی، تعاون و بخش دولتی است، اظهار کرد: در کشور ما هر سه الگو از ابتدا فعالیت داشته و در دهه گذشته تعاونی ها از رونق و جایگاه خاصی برخوردار بودند که امروز باید توجه ویژه شود. وی به تقویت تعاونی‌ها اشاره کرد و گفت: تأکیدات دین مبین اسلام، اسناد بالادستی و توصیه‌هایی که مقام معظم رهبری در حوزه تعاون داشتند در آن تقویت تعاون دیده شده است، اما آن چیزی که در عمل در بخش تعاون تا به امروز اجرایی‌شده با ظرفیت‌ها متفاوت است. فاضلی فرد گفت: در بسیاری از موارد، دولت برای حمایت از بخش غیر دولتی امتیازات و حمایت هایی را در نظر می گرد و ارائه می‌کند که این حمایت برای تعاونی‌ها بیشتر از بخش غیر تعاونی است. وی به رسیدگی مشکلات حوزه تعاون شهرستان بیرجند اشاره کرد و افزود: از مسئولان و مدیران تعاونی‌ها درخواست می شود در نشست ویژه و تخصصی هر یک از تعاونی ها، مشکلات بخش تعاون و سرمایه گذاری در این بخش را بررسی و زمینه توسعه تعاونی‌ها را در شهرستان فراهم کنند. فرماندار بیرجند پرداخت تسهیلات قرض الحسنه و ارزان قیمت برای تامین تمام یا بخشی از آورده شرکت‌های تعاونی که اعضای آن جز سه دهک اول درآمدی جامعه باشند را ضروری دانست. فاضلی فرد تصریح کرد: بانک ها هنوز روال گرفتن تسهیلات را برای تعاونی ها تسهیل نکرده اند که باید روند کار به نفع تعاونی ها تغییر کند.
غلامرضا اشرفی، مدیرکل تعاون کار ورفاه اجتماعی خراسان جنوبی نیز در این جلسه با بیان اینکه ۱۰۱۶ تعاونی فعال در استان داریم، اظهار کرد: این تعاونی‌ها در حوزه های صنعت، خدمات، کشاورزی در تمامی نقاط استان مشغول به فعالیت هستند. وی با اشاره به تعاونی‌های جدید در خراسان جنوبی گفت: طی یکسال گذشته ۴۲ تعاونی جدید در بخش تولید و صنعت و مسکن و کشاورزی در خراسان جنوبی با رویکرد دانش بنیان تشکیل شده و در این زمینه ۸۱۶ فرصت شغلی جدید در بخش تعاونی استان ایجاد شده است.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی به موضوع صادرات اشاره کرد و افزود: توجه به صادرات و صادرات محوری تولیدات تعاونی‌ها یکی از مهم ترین موضوعات است و قریب به ۱۵ میلیون دلار تعاونی های خراسان جنوبی طی یک سال گذشته صادرات داشته‌اند. اشرفی با بیان اینکه تاکنون ۳۶ تعاونی در استان اقدام به ثبت برند کرده اند، ادامه داد: این موضوع می تواند افق و آینده روشنی برای تعاونی های الگو و موفق ایجاد کند. در پایان از ۱۵ تعاونی فعال و برتر شهرستان بیرجند تجلیل شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


معاون امور معادن و فرآوری مواد وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ظرفیت‌های معدنی نباید

بیشتر

آدینه – پنجشنبه هفته ی گذشته افتتاحیه اولین گفتاورد ملی نخبگان پهنه خراسان و سمنان

بیشتر

سربازی – شهرستان فردوس با قدمت چند هزار ساله و جاذبه های طبیعی و ساخته

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت