اخبار استانی

بهره مندی ۱۵۰ خانوار نیازمند در پویش کسبه حسینی

رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی گفت: در پویش کسبه حسینی، بسته‌های معیشتی از طریق خانواده‌های اصناف تهیه و در بین خانواده‌های نیازمند توزیع می‌شود. علیزاده گفت: حدود ۲ هزار و ۱۰۰ بسته معیشتی از سوی اصناف تهیه و توزیع شده است. وی گفت : در این مرحله ۱۵۰ بسته معیشتی که ارزش هر بسته ۵۰۰ هزار تومان برآورد شده، از طریق اعضای اصناف و ۴۰ اتحادیه استان تهیه شده است.

حرکت شورای فرهنگ عمومی استان به سمت عملیاتی شدن مصوبات

ایسنا- نمایشگاه تخصصی نوشت افزار اسلامی ایرانی، با هدف توجه به فرهنگ ایرانی – اسلامی در لوازم التحریر با حضور جمعی از مدیران استانی و شهرستانی و به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گشایش یافت. حسین‌رضا نخعی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی، ۶ شهریور با قدردانی از برپایی نمایشگاه نوشت افزار اسلامی ایرانی اظهار کرد: دشمن بدنبال ضربه زدن و تحمیل فرهنگ خودبر بقیه ملت‌هاست. به گزارش ایسنا، وی افزود: دشمن نمی‌خواهد الگوی ایرانی اسلامی بر کشور ما حاکم شود بنابراین هشت سال جنگ تحمیلی را بر ما حاکم کرد و بعد تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی را راه‌اندازی کرد. وی با تاکید بر اینکه دشمن نمی‌خواهد هویت اسلامی ایرانی ما شکل بگیرد، ادامه داد: ما باید امروز با برنامه‌های هدفمند و برگزاری اینگونه نمایشگاه‌های خوب فرهنگ قوی خود را شکل دهیم و از آن دفاع کنیم.علی فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی نیز در این مراسم با قدردانی از موسسه و تعاونی فعال( بنیاد توسعه کارآفرینی و تعاون خراسان جنوبی) که در برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی ورود پیدا کرده‌اند، گفت: ادارات و دستگاه‌های اجرایی زیادی در نشست‌های هم اندیشی برگزاری این نمایشگاه مشارکت داشته‌اند. وی با بیان اینکه در نقشه مهندسی فرهنگی کشور ۱۰ فعالیت فرهنگی مورد توجه قرار گرفته، افزود: توجه به هویت اسلامی ایرانی و دینی یکی از این فعالیت‌هاست. فرخنده با اشاره به فرمایشات رهبری در دیدار با فرهنگیان در سالگرد شهادت علامه مطهری تصریح کرد: مقام معظم رهبری در این دیدار یک هشدار جدی به جامعه تعلیم و تربیت کشور در اولویت اول و بعد به تمام فعالان فرهنگی در مرحله دوم دادند. وی ادامه داد: مقام معظم رهبری به سند تحول آموزش و پرورش اشاره کرده‌اند و از تعدد و جابجایی زیاد در سیستم مدیریتی این مجموعه گلایه کرده‌اند که باعث شده این سند اجرایی نشود. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به سخنان رهبری در سال ۹۵ در حرم مطهر امام رضا(ع) در دیدار نوروزی با مردم، گفت: ایشان در این دیدار به هویت ملی اشاره می‌کنند و ما را متوجه جمله رزم آرا در دوران قبل انقلاب در مجلس ملی کشور می‌کنند که نخست وزیر کشور هیچ اعتقادی به توانایی جوانان نداشته است. فرخنده با بیان اینکه این نگاه یک مسئول عالی رتبه در راس اجرایی یک مملکت بوده که اعتماد به نفس را در جوانان کشته بودند، افزود: دشمن به دنبال هویت زدایی و تقویت روحیه ما نمی‌توانیم در ملت ایران است و می‌خواهد به مردم بقبولاند که آنچه می‌تواند انجام شود متعلق به دیگران بوده و جنس ما از جنس توانستن نیست.

حرکت شورای فرهنگ عمومی به سوی عملیاتی کردن مصوبات

وی با اشاره به تاکیدات رهبری اظهار کرد: در اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که نقشه مهندسی فرهنگی استان مصوب شد قاعده‌ای را طرح کردیم تحت عنوان نفی جلسه برای جلسه چرا که ما در گام دوم انقلاب فرصت برگزاری جلسات متنوع را نداریم. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی استان به سمت عملیاتی شدن مصوبات حرکت خواهد کرد، افزود: نمایشگاه تخصصی نوشت افزار اولین مصوبه جلسه شورای فرهنگ عمومی در دولت سیزدهم است. فرخنده با اشاره به ظرفیت‌هایی که در خراسان جنوبی وجود دارد، گفت: سطح نمایشگاه امسال در همین حد و حدود است اما ایده ما فراتر از این بود؛ تمام غرفه‌های نمایشگاه به صورت رایگان در اختیار فروشندگان قرار گرفته است تا مردم بتوانند با قیمت مناسب تری لوازم التحریر را تهیه کنند.سیدعلیرضا موسوی نژاد، مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز اظهار کرد: دانش آموزان ما اگر از ابتدای ورود به عرصه تعلیم و تربیت با واژه‌های والای اسلامی ایرانی ملی آشنا شوند بهتر می‌توانند هویت اسلامی ایرانی خود را حفظ کنند؛ ما باید از اندیشه خود مراقبت کنیم چرا که به گفتار و سپس عمل منتهی می‌شود.

دغدغه‌هایی ملی
حسین خوش‌آیند، مجری نمایشگاه نوشت افزار اسلامی ایرانی نیز بیان کرد: فلسفه برگزاری نمایشگاه نوشت افزار اسلامی ایرانی در راستای دغدغه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان که برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده، برپا شده است. وی با بیان اینکه این نمایشگاه به همکاری ادارات و ارگان‌های مختلفی برگزار شده است، افزود: بنیاد تعاون استان مجری برگزاری نمایشگاه بوده است. وی با بیان اینکه لوازم التحریر ارائه شده در نمایشگاه هویت ایرانی اسلامی دارند که با حضور جمعی از صاحبان لوازم التحریر در شهر بیرجند در قالب ۳۳ غرفه ارائه شده است، یادآور شد: محصولات نمایشگاه با تخفیف ویژه‌ای به شهروندان ارائه می‌شود. این نمایشگاه از ۶ تا ۱۱ شهریورماه در محل حسینیه جماران برای علاقه مندان دایر می باشد.

۷۲ درصد بیمه شدگان سلامت خراسان جنوبی، بهره‌مند از پزشک خانواده

۷۲ درصد بیمه شدگان سلامت شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت، در طرح نظام ارجاع، از خدمات پزشک خانواده شهری بهره مندند. مدیرکل بیمه سلامت گفت: طرح پزشک خانواده از ابتدای آذر ۱۴۰۰ در ۴ شهر بیرجند، طبس، فردوس و قاین با جمعیت بالای ۲۰ هزار نفر اجرا می‌شود. بیمه سلامت شامل ۵ صندوق به نام‌های کارکنان دولت، سایر اقشار، بیمه روستائیان، عشایر و ساکنان شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت، بیمه همگانی و بیمه ایرانیان است.

توسعه بشرویه در دولت سیزدهم جانی تازه پیدا کرد

استاندار خراسان جنوبی ‌با بیان اینکه توسعه بشرویه در دولت سیزدهم شروعی تازه پیدا کرد، گفت: بازدیدی از ایستگاه راه آهن بشرویه داشتیم که ‌متأسفانه تاکنون مغفول مانده است. به گزارش تسنیم، جواد قناعت درجریان سفر به شهرستان بشرویه و در بازدید از پروژه های عمرانی این شهر اظهار کرد: در هفته دولت پروژه‌های خوب، قابل توجه و زیرساختی مهمی در این شهرستان رقم خورده که برخی افتتاح شد و از روند اجرای برخی طرح‌ها هم بازدیدی داشتیم. وی با اشاره به حضور شاملو، معاون عمران بنیاد مسکن کشور در شهرستان بشرویه گفت: آسفالت معابر هزار و ۸۳ روستای کشور به صورت متمرکز و همزمان با حضور وی در استان ما انجام شد که از این تعداد ۱۱۳ روستا مربوط به خراسان جنوبی بود که نشان می‌دهد که مدیران ما در استان اقدام زیرساختی خوبی را پیگیری و اجرا کرده‌اند که این اقدامات جای تقدیر دارد.استاندار خراسان جنوبی با تقدیر از رئیس بنیاد مسکن کشور و معاونان وی در خصوص توجه ویژه به خراسان جنوبی، اظهار کرد: در یک سال اخیر دولت سیزدهم شاهد کارهای جهشی و نو در استان و کشور هستیم.قناعت از افتتاح طرح گازرسانی به ۹ روستای شهرستان بشرویه گفت و تصریح کرد: بازدیدی از ایستگاه راه آهن بشرویه داشتیم این ایستگاه ظرفیت بسیار خوبی دارد که متأسفانه تاکنون مغفول مانده و جا دارد کارهای جدیدی در این خصوص برنامه‌ریزی شود و مورد توجه مسئولان استانی و ملی قرار گیرد.وی، افتتاح طرح هادی روستایی خداآفرید و بهره‌برداری از سازه آبخیزداری در حوزه غنی آباد به عنوان بزرگترین سازه آبخیزداری کشور را از دیگر اقدامات انجام شده در جریان سفر به بشرویه عنوان کرد.استاندار خاطرنشان کرد: بازدیدی از عملیات اجرایی باند دوم سه راهی بشرویه خواهیم داشت که در چند ماه قبل و در سفر قبلی بنده عملیات اجرایی آن آغاز شده و بازدیدی از روند اجرای کار خواهیم داشت تا در ادامه اجرای این طرح مشکلی پیش نیاید.معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: اینک با حضور استاندار و نماینده مردم در روستای خداآفرید به عنوان روستای نمونه طرح‌های هادی، بهره برداری از آسفالت معابر ۱۱۳ روستای خراسان جنوبی و هزار و ۸۳ روستای کشور انجام شد. شاملو افزود: توافقی هم با استاندار خراسان جنوبی داشتیم که طی آن در هر شهرستان خراسان جنوبی، طرح بهسازی و گردشگری ۲ روستای شاخص گردشگری را با مشارکت استان و کمک‌های مرکز و محلی انجام دهیم تا زمینه‌ای برای توسعه گردشگری در منطقه شود.

آب فولاد قاین از محل پساب فاضلاب تأمین خواهد شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: آب مورد نیاز فولاد قاین را از محل پساب تصفیه خانه فاضلاب شهر تأمین و هزینه آن را شرکت فولاد پرداخت خواهد کرد. عباس جرجانی اظهار کرد: یکی از مواردی که می‌تواند تأثیر مستقیمی در بی رغبتی سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در حوزه صنعت، معدن و تجارت ایجاد کند، نبود زیر ساخت لازم است. وی بیان‌کرد: در مناطقی، امکان ایجاد کارخانه‌های فرآوری در کنار معادن داشتیم ولی به واسطه نبود زیر ساخت‌ها در مسیر راه به وجود آمد.

با هدف تامین برق صنایع و معادن؛ عملیات اجرایی پست ۴۰۰ کیلوولت در نهبندان آغاز شد

ایرنا- عملیات اجرایی پست ۴۰۰ کیلوولت در ششمین روز هفته دولت با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و استاندار خراسان جنوبی در شهرستان نهبندان آغاز شد و با اجرای این طرح زیربنایی ضمن رفع افت ولتاژ در منطقه، برق مورد نیاز معادن و صنایع معدنی نیز تامین می‌شود. همزمان با هفتم شهریور سالروز سفر مقام معظم رهبری به شهرستان نهبندان در سال ۱۳۷۸، عملیات اجرایی احداث پست برق ۴۰۰ کیلوولت با پیش‌بینی اعتبار ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال آغاز شد. این پست برق که در زمینی به مساحت ۹ هزار متر مربع احداث می‌شود، شامل یک دستگاه ترانسفورماتور ۲۰۰ مگاولت‌آمپر و یک بی ترانس است. پست ۴۰۰ کیلوولت در مجاورت روستای خونیک علیا و با هدف تامین برق و نیرو رسانی به معادن نهبندان، شاهکوه، قلعه‌زری و صنایع وابسته و جوار معدنی استان احداث می‌شود.رفع افت ولتاژ پست‌های منطقه، تغذیه شبکه فوق توزیع و پست‌های محدوده شهرستان‌های مرزی سربیشه تا نهبندان، افزایش قابلیت اطمینان شبکه و کاهش خطر بهره‌برداری از شبکه خراسان جنوبی از دیگر اهداف اجرای این طرح است.استاندار خراسان جنوبی در این مراسم احداث پست برق صنایع و معادن نهبندان را یکی از این اقدامات زیرساختی عنوان کرد و افزود: احداث این پست برای اجرای طرح‌های صنعتی و معدنی همچنین توسعه شهرستان از کارهای حیاتی، کلیدی و مهم است که باید همه ما پیگیر باشیم تا روند اجرای این طرح با سرعت انجام شود. وی با بیان اینکه زمین پست ۴۰۰ کیلوولت طی مدت یک هفته در استان تامین شد گفت: این سرعت عمل علاوه بر تعامل مسئولان استانی و شهرستانی، محرومیت منطقه را نشان می‌دهد که عطش برای پذیرش طرح‌های مهم و رفع مشکلات وجود دارد. استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: مصوبات خوبی در سفر مقام معظم رهبری برای نهبندان بوده که برخی از آنها به دلیل محرومیت‌های منطقه بر زمین مانده و یکی از کارهای مهم و کلیدی برای توسعه و ورود سرمایه‌گذاران به منطقه ایجاد زیرساخت‌های مهم است. وی ضمن تقدیر از همکاری وزارت صمت، شرکت توزیع نیروی برق و شرکت ایمیدور برای فراهم کردن مقدمات اجرای این طرح، اظهار امیدواری کرد: این کار با شتاب هرچه بیشتر اجرایی شود و در آینده نزدیک شاهد افتتاح طرح باشیم.قناعت گفت: احداث پست ۱۳۲ کیلوولت در منطقه شاهکوه هم از ضروریات است و در این زمینه نیازمند مساعدت هستیم.

اما و اگرهای استیضاح شهردار بیرجند

فارس- در پی سؤال ۴ نفر از اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند از شهردار این شهر و قانع نشدن سه عضو از پاسخ ارسالی شهردار، موضوع استیضاح مهدی بهترین، در نخستین جلسه علنی شورای اسلامی شهر بیرجند بعد از ۲ هفته تعطیلی به رای‌گیری گذاشته می‌شود.در جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر بیرجند، نامه طرح سؤال ۴ نفر از اعضای شورا در خصوص اعلام مبلغ بدهی شهرداری بیرجند طی نشست‌های مطبوعاتی و رسانه‌ای در فرودین‌ماه امسال مطرح و جوابیه مکتوب شهردار بیرجند نیز قرائت شد. رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند اظهار کرد: با توجه به اینکه سه نفر از ۴ نفر سؤال کننده اعضای شورا از پاسخ مکتوب شهردار بیرجند قانع نشدند، در جلسه آینده شورا این موضوع برای بررسی بیشتر مجددا مطرح می‌شود. حسنی‌صفت افزود: دکتر مهدی بهترین شهردار بیرجند ۱۰ روز فرصت دارد برای اقناع سؤال کنندگان عضو شورای اسلامی پاسخ مستدلی را در صحن علنی شورای اسلامی شهر بیرجند ارائه‌ کند. رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند با اشاره به تعطیلی دو هفته‌ای جلسات علنی شورای اسلامی یادآور شد: در صورت به حد نصاب رسیدن اعضا، جلسات کمیسیون‌های مختلف شورا در این ایام تشکیل خواهد شد.وی ادامه داد: اولین موضوع استیضاح شهردار بیرجند پس از سؤال سه عضو شورای اسلامی شهر بیرجند در فرودین‌ماه امسال و قانع نشدن آنان در صحن علنی شورا به رائ‌گیری گذاشته شد که مورد حمایت اکثریت قرار نگرفت و از دور خارج شد.

خروج نهبندان از محرومیت نیازمند تکمیل زیرساخت‌ها است

ایرنا- استاندار گفت: توسعه نهبندان به تکمیل زیرساختهای منطقه نیاز دارد و خروج این شهرستان از محرومیت نیازمند اقدامات زیربنایی است. جواد قناعت در مراسم گرامیداشت سالروز سفر مقام معظم رهبری به شهرستان نهبندان که با عنوان “روز نهبندان” گرامی داشته می‌شود گفت: بخشی از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به نهبندان انجام شد و خیلی‌ها نیز انجام نشد که یکی از دلایل اصلی اجرایی نشدن بخشی از مصوبات، نبود زیرساخت‌ها در این منطقه است. قناعت گفت: درخصوص سند توسعه نهبندان هم برای رفع محرومیت‌ها و تعیین نیازها پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم و در سفر اول دولت سیزدهم به استان مصوبه اجرایی کردن مصوبات سند قبلی توسعه نهبندان مورد تاکید قرار گرفت.وی بیان کرد: در اولین فرصت در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با موضوع شهرستان نهبندان این سند در دستور کار ویژه قرار می‌گیرد و تصمیماتی اخذ خواهد شد. استاندار خراسان جنوبی افزود: مجوز راه نهبندان – شوسف به طول ۳۰ کیلومتر که ۱۱ کیلومتر آن باقی مانده است، را پیگیری می‌کنیم و حداکثر تا سه ماه آینده پیمانکاران مستقر می‌شوند. وی گفت: معطل سند توسعه نهبندان نمانده‌ایم و تاکنون اقدامات توسعه‌ای را پیگیری و برخی موارد اجرا شده است. قناعت عنوان کرد: کارخانه فرآوری طلای هیرد آماده بهره‌برداری است و در اولین فرصت به بهره‌برداری می‌رسد همچنین عملیات اجرایی صنوف آلاینده نهبندان فردا آغاز می‌شود. وی از اتصال گاز به شهرک صنعتی نهبندان خبر داد و افزود: اجرای طرح‌های آبخیزداری از دیگر اقدامات است همچنین سد بندان بعد از طولانی شدن ۱۰ سال، تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد. استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه این استان در انتهای شبکه سراسری قرار دارد گفت: یکی از موضوعات در حال پیگیری اتصال شبکه گاز از دشتک زابل به نهبندان است که با این اقدام مهم شاهد قطع گاز مشترکان در برخی روزهای سال و پیک مصرف نخواهیم بود.

تجلیل از ۸ گروه جهادی برتردر اجلاسیه ملی جهادگران

ایسنا- فرمانده ناحیه سپاه شهرستان فردوس از تجلیل از ۸ گروه جهادی برتر در اجلاسیه ملی جهادگران خبر داد و گفت: تاکنون در شهرستان فردوس ۷۲ گروه جهادی استانی، شهرستانی و کشوری فعالیت کردند. محمد فاطمی نسب با بیان اینکه این تعداد گروه جهادی ۹۶۰ نفر روز فعالیت کردند، بیان کرد: این فعالیت ها ادامه دارد و در روزهای آینده شاهد حضور گروه‌های جهادی پزشکی از جمله یک گروه جهادی ۱۶۰ نفره دامپزشکی خواهیم بود. وی گفت: روز ۱۳ شهریور شاهد حضور ۶۰۰ نخبه جهادی از سراسر کشور و ۲۵۰۰ مهمان در این اجلاسیه خواهیم بود و رونمایی از کتاب خاطرات مقام معظم رهبری در فردوس را نیز خواهیم داشت.

سرپرست اداره کل امور عشایری معارفه شد

تسنیم- طی مراسمی با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی از تلاش‌های عصمتی پور قدردانی و ابراهیمی به عنوان سرپرست اداره کل امور عشایری استان معرفی شد. محمدرضا طالبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل امور عشایری استان اظهار داشت: عشایر طی این سال‌ها، همواره نقش مهمی در احیای اسلام داشته‌اند. وی گفت: عشایر در جریان پیروزی انقلاب اسلامی، ۸ سال دفاع مقدس، حضور در انتخابات‌ها و در تمام صحنه‌های انقلاب نقش محوری و درخشان خود را به درستی ایفا کرده‌اند.

میانگین بیکاری ایثارگران استان کمتر از کشور

مهر- مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی گفت: میانگین بیکاری ایثارگران در خراسان جنوبی کمتر از کشور است. حجت الاسلام مهدی عزیزی اظهار کرد: تعهدات اشتغال ایثارگران خراسان سالانه یک و نیم برابر انجام می‌شود و ایثارگران و فرزندان آنها جامعه هدف ما هستند و از سال ۱۳۹۵، ۲۵ درصد اشتغال ایثارگران در هر دستگاه بر اساس نیازهای موجود انجام می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت