اخبار استانی

نماز جمعه در شهرستان قاینات برگزار نمیشود

مسئول نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی گفت: نماز جمعه اول اسفند در تمامی شهرستان‌های این استان جز شهرستان قاینات برگزار می‌شود.  حجت الاسلام مهدی رحیم‌آبادی اظهار داشت: از حدود یک ماه پیش نماز جمعه در تمامی شهرستان‌های استان برگزار شد،اما با توجه به اعلام دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تغییر رنگ قاینات به نارنجی (پرخطر) قرار، نماز جمعه هفته جاری در این شهرستان برگزار نخواهد شد.

معاون وزیر نیرو: آماده صادرات برق به افغانستان هستیم

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو گفت: آمادگی لازم برای تقویت خطوط و صادرات برق به افغانستان را داریم. محسن بختیار شامگاه سه‌شنبه در دیدار استاندار خراسان جنوبی از مجوزهای مأخوذه برای سرمایه‌گذاری در افغانستان خبر داد و بر آمادگی این وزارتخانه برای صادرات برق به کشور همسایه تاکید کرد.وی ادامه داد: آب از اولویت‌های این استان است که باید به نحو احسن تامین شود. معاون وزیر نیرو از اجرای طرح فاضلاب به عنوان راهکاری برای تامین آب جایگزین یاد کرد و گفت: خراسان جنوبی از استان‌های پیشرو در این زمینه است و نخستین وام بانک توسعه اکو برای اجرای تصفیه‌خانه فاضلاب به این منطقه اختصاص یافت.وی موضوع تامین آب حوزه روستایی را از دیگر برنامه‌های اولویت‌دار وزارت نیرو عنوان کرد و افزود: از سازمان برنامه و بودجه کشور مجوزهای لازم را گرفته‌ایم تا بتوانیم از ماده ۵۶ برای تامین ۲۵۰ میلیارد تومان به منظور توسعه آب روستایی استفاده کنیم. بختیار به ذخایر زغال‌سنگ خراسان جنوبی اشاره و اضافه کرد: اولین نیروگاه زغال‌سنگ کشور در این منطقه در حال اجراست. استاندار خراسان جنوبی نیز در این نشست همراهی وزارت نیرو با برنامه‌های استان در راستای صادرات برق به افغانستان را خواستار شد.حمید ملانوری مرز را یکی از فرصت‌های بسیار مطلوب خراسان ‌جنوبی برشمرد و گفت: ماهیرود از مرزهای فعال کشور طی یک سال گذشته بوده است و به جهت مرز مشترک گسترده با کشور افغانستان، تمایل به فعال شدن دیگر مرزهای استان داریم.وی از پیگیری‌های صورت گرفته در راستای بازگشایی مرز یزدان گفت و اظهار داشت: افغانستان در بازگشایی مرزها به دنبال منافعی است و یکی از این منافع، تامین برق است که چنانچه ما بتوانیم شرایط را برای صادرات برق به این کشور مهیا کنیم، گامی در راستای بازگشایی مرز یزدان برداشته‌ایم. وی خراسان جنوبی را استانی پهناور خواند که خدمات دادن به جمعیت پراکنده آن، پرهزینه است. استاندار خراسان جنوبی به تشریح اقدامات انجام شده در زمینه توزیع خدمات در استان پرداخت و گفت: با وجود همه کارهای خوبی که صورت گرفته، هنوز در برخی مناطق با مشکلاتی مواجه هستیم که باید برای رفع آنها برنامه‌ریزی کنیم. وی با اشاره به زمستان بدون باران امسال افزود: تامین تانکر برای آبرسانی سیار و احداث مخزن در برخی مناطق از جمله نیازهایی است که باید تا قبل از فصل گرما رفع شود.ملانوری گفت: وزارت نیرو باید در این زمینه به استان کمک کند تا در فصل گرم سال با مشکلات کمتری مواجه باشیم.

واریز ۲۵ میلیارد تومان عیدی به حساب بازنشستگان صندوق کشوری در استان

حدود ۲۵ میلیارد تومان عیدی، امروز به حساب بازنشستگان صندوق کشوری استان، واریز می شود.مدیرصندوق بازنشستگی کشوری خراسان جنوبی گفت: تا آخر وقت امروز به حساب هر بازنشسته کشوری در استان، یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عیدی طبق مصوبه هیأت دولت واریز می شود.محمد باقری نژاد افزود: حقوق بهمن بازنشستگان استان نیز تا چند روز آینده واریز می‌شود.خراسان جنوبی ۱۶ هزار و ۵۱۶ بازنشسته کشوری دارد. مدیرصندوق بازنشستگی کشوری خراسان جنوبی با بیان اینکه مجموع حقوق پرداختی بازنشستگان و موظفین این صندوق بعد از اجرای طرح  همسانسازی به بیش از ۹۰ میلیارد تومان در هرماه میرسد گفت: با اجرای طرح همسانسازی از مهر امسال، میانگین حقوق هر بازنشسته کشوری با افزایش بیش از ۵۰ درصدی به حدود ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است.

تعیین تکلیف قطعه آخر باند دوم سربیشه ماهیرود

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه از خذ مجوز مناقصه ۳۵ کیلومتر باقی مانده محور سربیشه – ماهیرود خبر داد. مصطفی نخعی با اشاره به اهمیت این محور با توجه به حجم بالای تردد کامیون‌های ترانزیتی گفت: نداشتن حداقل استاندارد‌های جاده ای، سبب وقوع حوادث ناگوار و گلایه مندی مردم این منطقه شده است. وی طول این محور را ۱۲۵ کیلومتر دانست و افزود: تاکنون ۱۰ کیلومتر از باند دوم آن زیربارترافیک رفته، ۵۳ کیلومتر در دست ساخت و عملیات احداث ۲۷ کیلومتر آن آغاز شده است. نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه با اشاره به بازدید اخیر وزیر راه از محور سربیشه – ماهیرود گفت: ۳۵ کیلومتر باقی مانده در این سفر تعیین تکلیف شده و مجوز برگزاری مناقصه و تعیین پیمانکار آن اخذ شد تا تکمیل دوبانده شدن این محور ترانزیتی تسریع شود.

وزش باد شدید و خیزش گردوخاک در خراسان جنوبی

وزش باد شدید در خراسان جنوبی سبب خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی در منطقه خواهد شد.کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: مطابق الگوی نقشه‌ها تا جمعه بر سرعت وزش باد افزوده می‌شود.نخعی افزود: برای پنجشنبه وزش باد شدید سبب خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی در منطقه خواهد شد.وی گفت: به تناوب از پنجشنبه شب تا هفته آینده ضمن افزایش ابر، بارش پراکنده باران قابل پیش بینی است.کارشناس هواشناسی گفت: تا صبح روز جمعه هم روند تغییرات دمای هوا افزایشی خواهد بود، اما مجدد هفته آینده هوا سردتر می‌شود.

اهدای ۱۰ دستگاه اکسیژن ساز به بانک امانات پزشکی

خیران ۱۰ دستگاه اکسیژن ساز در قالب کمپین «نفس هدیه کنیم» به بانک امانات تجهیزات پزشکی هلال احمر خراسان جنوبی اهدا کردند. مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان  در حاشیه رونمایی از تجهیزات اهدایی به بانک امانات پزشکی هلال احمر استان گفت : این تعداد دستگاه اکسیژن ساز  با کمک خیران به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای استفاده بیماران تنفسی در اختیار بانک‌ تجهیزات پزشکی هلال احمر قرار گرفت.  محمد رضا رضایی  افزود :  با شیوع ویروس کرونا این جمعیت با هدف تامین تجهیزات مورد نیاز بیماران کووید ۱۹ کمپین «نفس هدیه کنیم» را راه‌اندازی کرده است.  وی با اشاره به فعالیت ۱۴ بانک امانات تجهیزات پزشکی در استان افزود :  348 کالا و تجهیزات پزشکی به تعداد ۱۸ قلم شامل ویلچر ، کپسول اکسیژن ، ونتیلاتور ، تشک مواج ، تخت بیمارستانی در این بانک‌ها نگهداری می‌شود.رضایی گفت : نیازمندان با مراجعه به این بانک‌ها می‌توانند به صورت رایگان از کالای پزشکی مورد نیاز برای دوره درمان بیمار خود از آن استفاده کنند. مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی افزود : بانک‌های امانات پزشکی در راستای کمک به اقتصاد خانواده‌های بیماران کمک به دانشگاه‌های علوم پزشکی و کادر درمان و کمک به بیماران در راستای عدم مراجعه به بیمارستان‌ها و بهبود شرایط روحی نقش مؤثری دارند. وی گفت : خیران ، نیکوکاران و مردم نوع دوست استان می‌توانند با استفاده از کد دستوری # ۵۶ * ۱۱۲ * و یا با واریز کمک‌های خود به شماره حساب ۵۲۳۹۳۹۳۹۵۵ با شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۶۰۲۲۲۳۱۵۶ نزد بانک ملت اقدام به اهدای نفس به بیماران کرونایی کنند.

شناسایی ۱۷ بیمار جدید و جان باختن یک نفر
کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در خراسان جنوبی یک قربانی گرفت و ۱۷ نفر را مبتلا کرد.معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند روز چهارشنبه با بیان اینکه در شبانه روز گذشته۱۷۰ آزمایش مولکولی کرونا در استان انجام شد که ۱۷ آزمایش، مثبت قطعی اعلام شد، گفت: از این تعداد، ۲ نفر در بیمارستان‌ها بستری اند و ۱۵ نفر نیز نمونه گیری سرپایی شدند.دکتر مهدی زاده افزود: ۵ نفر در بیرجند، ۵ نفر در قاین، ۳ نفر در سرایان، ۲ نفر در زیرکوه و شهرستان‌های طبس و نهبندان هر کدام یک نفر شناسایی شدند.

کمبود حلب برای روغن تا ثبات قیمت شکر

معاون نظارت بر کالاهای مصرفی و شبکه‌های توزیعی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: در کارگروه تنظیم بازار بر روی قیمت تجدید نظر شده که امید است روند توزیع کشوری روغن جامد خوراکی در کشور بهتر شود. سید داود موسوی که به همراه ۲ معاون دیگر این سازمان به خراسان جنوبی سفر کرده است، روز چهارشنبه در حاشیه ی بازدید از چند فروشگاه در بیرجند افزود : از آنجا که برای تامین ورق حلب با مشکل مواجه شدیم و عملا مقرون به صرفه نبود، کمبود روغن را در سطح کشور شاهد بودیم.وی بیان کرد: کالاهای اساسی از جمله برنج، گوشت، روغن و شکر با توجه به اهمیت سبد خانوار مردم، در سطح کلان در کارگروه تنظیم بازار طبقه‌بندی شده است. معاون نظارت بر کالاهای مصرفی و شبکه‌های توزیعی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: هر هفته جلسات ستاد تنظیم بازار با مشارکت دستگاه‌های مربوطه برگزار و درخصوص تامین، توزیع و قیمت کالاها تصمیم‌گیری می‌شود تا شرایط خوبی برای مردم فراهم شود.وی با بیان اینکه سهمیه‌های استانی براساس بُرش استانی و جمعیت هر استان ابلاغ می‌شود افزود: طی بازدیدی که دیشب از فروشگاه‌های سطح شهر بیرجند داشتیم، روغن مایع به فور وجود دارد اما روغن جامد با کمبود مواجه است.موسوی گفت: در زمینه تامین شکر نیز هماهنگی از طریق کارگروه تنظیم بازار اتفاق افتاده است و آخرین قیمت مصوب شکر خانوار تا ۲ یا سه ماه ابتدای سال ۱۴۰۰ تغییر نخواهد کرد. وی با بیان اینکه قیمت مصوب هر کیلوگرم شکر تنظیم بازار هشت هزار و ۷۰۰ تومان تعیین شده است افزود: اگر در زمینه شکر در استان‌ها کمبود باشد، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان باید مراتب را اعلام و نسبت به دریافت سهیمه اقدام کند.معاون نظارت بر کالاهای مصرفی و شبکه‌های توزیعی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تصریح کرد: بر پایه قیمت شکر، قیمت هر کیلوگرم قند بسته‌بندی نیز حداکثر ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است.وی در ارتباط با تخفیفاتی که در فروشگاه‌های زنجیره‌ای لحاظ می‌شود گفت: بعضا تبلیغات درخصوص تخفیفات غیرمتعارف در فروشگاه‌های زنجیره‌ای سبب جذب مشتری می‌شد که این موضوع در کشور دچار چالش شد.موسوی ادامه داد: در این زمینه جلسه‌ای برگزار و مقرر شد فروشگاه‌های زنجیره‌ای قیمت خود را ارائه دهند و به تخفیفات کار نداشته باشند؛ وقتی کد شناسه اسکن می‌شود، قیمت موجودی قبل را هم نشان دهد.وی گفت: براساس این ساختار باید کالاهایی که در گذشته خریداری شده با همان قیمت قبل به فروش برسد و از این ترفند به عنوان تخفیف استفاده نشود.معاون نظارت بر کالاهای مصرفی و شبکه‌های توزیعی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان افزود: در برخی استان‌ها استانداران براساس شرایط استان مصوبات کارگروه تنظیم بازار را لغو می‌کنند که این موضوع از لحاظ ما ایراد دارد.وی گفت: هر آنچه در کارگروه تنظیم بازار کشور تعیین می‌شود در تمامی استان‌ها باید رعایت شود این در حالیست که در برخی استان‌ها مصوبات رعایت نمی‌شود.

کالاهای نوروزی استان در حال تامین است

 علاوه بر این در سیزدهمین نشست کمیسیون تنظیم بازار استان که با حضور سه معاون سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در محل استانداری برگزار شد معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: اقدامات لازم برای تامین میوه شب عید و اقلام مورد نیاز مردم در نوروز ۱۴۰۰ به ویژه ماه مبارک رمضان در استان انجام شده و این کالاها در حال تامین است.مشیرالحق عابدی روز افزود: همیشه آنچه در کلان کشور به صورت قیمت واحد اعلام می‌شود برای بسیاری از مناطق ارزشمند است اما برای برخی مناطق ممکن است چالش‌زا باشد. وی افزود: انتظار ما از مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت که به استان سفر کرده‌اند، اعلام مراتب منطقه‌ای کردن بسیاری از قیمت‌ها برای کشور است.

توزیع بیش از ۹ هزار تن کالای اساسی در خراسان جنوبی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی هم گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۹ هزار و ۴۵۰ تن انواع کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم در استان جذب و توزیع شده است. عباس جرجانی افزود: از این میزان ۲ هزار و ۷۴۵ تن برنج، سه هزار و ۵۹۸ تن شکر، ۸۱۰ تن گوشت مرغ منجمد، ۲۲۹ تن گوشت گوساله منجمد و ۲ هزار و ۶۸ تن روغن خوراکی بوده است. وی گفت: همچنین اکنون ۳۰۰ تن برنج، ۳۶۱ تن شکر و ۱۵۰ تن روغن در حال توزیع و ۹۵۸ تن شکر و ۳۰۰ تن روغن خوراکی در حال جذب است. وی افزود: در حال حاضر قیمت تخم مرغ به ازای هر کیلوگرم به واحد صنفی ۱۵ هزار و ۲۰۰ تومان و برای مصرف کننده نهایی ۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان است. رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی درباره تامین گوشت قرمز گفت: کشش قیمتی استان‌های همجوار سبب شد واحدهای صنفی قصابی در تامین دام با سطح قیمتی تعیین شده با مشکل مواجه باشند بر همین اساس اتحادیه صنف مربوط قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغوب به صورت شقه را از قیمت ۹۵ هزار تومان به ۱۰۵ هزار تومان افزایش داده است. وی در ارتباط با وضعیت روغن خوراکی اظهار داشت: علیرغم جذب سهمیه‌های مناسب با توجه به کاهش عرضه روغن توسط واحدهای تولیدی در ۲ ماه گذشته، خریدهای هیجانی مردم در روغن نباتی کماکان ادامه دارد. وی تاکید کرد: شیوع گسترده بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و حذف برخی مرغداری‌ها از زنجیره تولید سبب کاهش جوجه‌ریزی شده است که می‌تواند برای روزهای پایانی سال یک چالش جدی محسوب شود. وی بیان کرد: در حال حاضر قیمت گوشت مرغ عرضه مستقیم در میادین میوه و تره بار شهرداری ۲۰ هزار و ۲۳۰ تومان و مصرف کننده نهایی ۲۱ هزار و ۴۳۰ تومان به فروش می‌رسد، سود مجاز در نظر گرفته شده برای هر واحد صنفی طبق مصوبه کمیته تخصصی ذیل تنظیم بازار استان به ازای هر کیلوگرم ۱۲۰۰ تومان است.

هزار و ۷۲۲ پرونده به تعزیرات حکومتی ارسال شد

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی هم گفت: در ۱۰ ماه گذشته هزار و ۷۲۲ پرونده تخلف کالا و خدمات به شعب تعزیرات حکومتی استان ارسال شد که هزار و ۶۸۵ پرونده رسیدگی شده که بالای ۹۸ درصد عملکرد پرونده‌های مختومه به وارده است. محمدحسین اشرفی میزان جزای نقدی این پرونده‌ها را ۲۰ میلیارد ریال اعلام و افزود: از مجموع پرونده‌ها، هزار و ۳۹۷ فقره توسط بازرسان سازمان صمت پیگیری و گزارش شده است. وی بیان کرد: از مجموع پرونده‌ها درج نکردن قیمت با ۴۰ درصد بیشترین تخلفات را به خود اختصاص داده و سپس گرانفروشی، ارائه نکردن فاکتور خرید، تقلب، کم‌فروشی و احتکار در رده‌های بعدی قرار دارد. مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی نیز گفت: از ۱۰ دی امسال استان درگیر شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان شدیم و تا امروز در ۱۰ واحد صنعتی مرغداری ۸۰۶ هزار قطعه معدوم شده است. محمد اصغرزاده افزود: همچنین تاکنون ۹ واحد مرغ گوشتی با ۲۷۰ هزار قطعه، یک واحد مرغ مادر با ۱۵۰ هزار قطعه، یک واحد بوقلمون با ۲ هزار و ۹۰ قطعه، ۲۵ قطعه شترمرغ و چند قطعه مرغ مهاجر معدوم سازی شده است. وی بیان کرد: از آنجا که خراسان جنوبی در چند سال گذشته موردی از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان نداشت لذا تجربه چندانی نداشتیم اما عملکرد خوبی در مهار بیماری و معدوم سازی داشتیم. مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برخی از واحدهای درگیر فاقد بیمه بودند اظهار داشت: اکنون بیمه واحد اجباری شده و شرایط رو به بهبود است.

حمل و نقل روان در ماهیرود

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی اظهار کرد:پایانه مرزی ماهیرود در پی حادثه آتش سوزی اخیر در گمرک اسلام قلعه کشور افغانستان به عنوان  نزدیکترین مرز جایگزین دوغارون جهت استفاده تجار و صادرکنندگان کشور  از آمادگی برخوردار است. اسداله جلال زاده گفت : بروز آتش سوزی و حریق گسترده در گمرک اسلام قلعه کشور افغانستان در ۲۵ بهمن ماه سالجاری باعث توقف تردد از مرز و بروز مشکلات متعدد برای تجار در این مرز شده که در این راستا با توجه به اهمیت جایگاه ویژه مرز ماهیرود در تحکیم روابط و مناسبات تجاری با کشور دوست و همسایه افغانستان این اداره کل آمادگی خود را  جهت همکاری و تسهیل تردد اعلام کرده است . وی افزود: به جهت تسریع و تسهیل انجام تعهدات تجار فعال در مرز دوغارون نسبت به برنامه ریزی ، فراهم کردن امکانات و نیروی انسانی با افزایش ساعت کاری و فعالیت در ایام تعطیل اقدام شده است.

افزایش ۲ برابری ذخیره گاههای جنگلی خراسان جنوبی

۱۷ هزار و ۸۵۴ هکتار در سال ۹۹ به ذخیره گاه‌های جنگلی خراسان جنوبی افزوده شد. رئیس اداره‌ی جنگل کاری و جنگل داری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: ذخیره گاه‌های جنگلی خراسان جنوبی تا سال ۹۸. ده هزار و ۹۲۴ هکتار بود که امسال با اجرای برنامه شناسایی ذخیره گاه‌های جنگلی در راستای طرح جهش ملی یکساله به ۲۸ هزار و ۷۷۸ هکتار رسید. عباسعلی محمودی گفت: ذخیره گاه جنگلی، قسمتی از جنگل است که به دلیل داشتن گونه‌های گیاهی نادر یا در خطر انقراض یا داشتن رویشگاه خاص، با سیم خاردار، فنس یا نظایر آن محصور و محافظت شده است تا از انقراض گونه یا تخریب رویشگاه جلوگیری شود.

لزوم احداث کتابخانه در شهر ماژان

فرماندار خوسف با بیان اینکه شهر جدیدالتأسیس ماژان نیازمند احداث کتابخانه عمومی است، افزود: این موضوع باید به صورت جد پیگیری و در اسرع وقت راه اندازی شود.محمدعلی آخوندی وی از راه اندازی کتابخانه عمومی روستای معصوم آباد با زیربنای ۱۲۰ مترمربع طی سال‌جاری خبر داد و گفت: با توجه به چشم انداز سرانه کتابخانه های عمومی در سطح شهرستان در افق ۱۴۰۴؛  باید زیربنای کتابخانه های عمومی افزایش پیدا کند تا به این سرانه دست یابیم.

توسعه کارگاههای تراش سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی

مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سرایان از توسعه کارگاه‌های تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی شهرستان خبر داد. محمد عرب گفت: از ابتدای امسال برای ۵۶ نفر بصورت مستقیم اشتغال ایجاد شده   که شامل ۴ کارگاه تولیدی تراش سنگ با اشتغال ۲۵ نفر و ۳۱ کارگاه خانگی بوده است. وی افزود: در این راستا  9 میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال از محل تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری صندوق کارآفرینی امید به ۳۱ کارگاه خانگی و مبلغ یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال از محل تسهیلات تفاهم‌نامه سه‌جانبه استانداری، میراث فرهنگی و صندوق امید به کارگاه‌های صنایع دستی پرداخت شده است.مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سرایان گفت: فروش تولیدات کارگاه‌های تراش سنگ شهرستان بازار تقریباً خوبی پیدا کرده و اکثر تولیدات به صورت اینترنتی به فروش می‌رسد و در نمایشگاه‌های مختلف در سال گذشته نیز فروش و بازاریابی خوبی داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


معاون امور معادن و فرآوری مواد وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ظرفیت‌های معدنی نباید

بیشتر

آدینه – پنجشنبه هفته ی گذشته افتتاحیه اولین گفتاورد ملی نخبگان پهنه خراسان و سمنان

بیشتر

سربازی – شهرستان فردوس با قدمت چند هزار ساله و جاذبه های طبیعی و ساخته

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت