اخبار استانی

احتمال طوفان گرد و خاک در مرز شرقی خراسان جنوبی

کارشناس هواشناسی گفت: در مرز شرقی استان احتمال وقوع طوفان گرد و خاک وجود دارد. زارعی گفت: ب با افزایش گرادیان فشاری در منطقه شرق کشور ،گاهی وزش باد شدید و گرد و خاک در برخی نقاط کاهش کیفیت هوا پیش بینی می‌شود. وی افزود:در مرز شرقی احتمال وقوع طوفان گرد و خاک وجود دارد.

سرمایه‌گذاری شرکت‌های توسعه‌گرا در استان ضروری است

امتحانی- استاندار بر ضرورت توجه ویژه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به رفع مشکلات استان تأکید کرد. به گزارش روابط عمومی استانداری؛ جواد قناعت در نشست شورای هماهنگی ادارات تابعه وزارت کار در استان، با بیان اینکه سرمایه گذاری ویژه شرکت های تابعه وزارت کار در استان از جمله شستا را درخواست داریم، ادامه داد: این شرکتها می توانند در حوزه فرآوری معدنی و صنایع تبدیلی استان سرمایه گذاری داشته باشند. وی با اشاره به وضعیت بیمارستان میلاد بیرجند گفت: این بیمارستان به شکل هیئت امنایی و خودگردان اداره می شود و درخواست داریم از حالت هیئت امنایی خارج شده و ساختار آن تغییر پیدا کند. استاندار به مشکلات شهرستان قاین هم اشاره کرد و افزود: بیش از ۶۰ هزار نفر در قاین تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دارند و درخواست داریم با توجه به این که زمین مورد نیاز با کمک خیرین آماده شده، بیمارستان ۳۲ تختخوابی در قاین احداث شود. وی با تأکید بر اینکه استان از کمبود پزشک متخصص و عمومی رنج می برد، گفت: نیاز به برخی از مشوقهاست تا متخصصان وارد استان شوند و سقف پرداختی به متخصصان بر اساس دستورالعملهای بخشهای محروم باشد.

برخی از مشکلات خراسان جنوبی را پیگیری و حل می کنیم

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم گفت: برخی از مشکلات استان را بر اساس اهمیت و توان خود، در مرکز پیگیری و حل خواهیم کرد. زاهدی وفا با اشاره به اینکه سرعت مجوزهای کسب و کار تسریع شده، گفت: باید عزمی جدی به وجود آید تا این توجیه اقتصادی سرمایه گذاری از دست نرود و مدیران مختلف و استاندار خراسان جنوبی توجه کنند که جذب سرمایه گذار از سختترین کارهاست و با کاهش هزینه های سرمایه گذاری می توانیم موفق عمل کنیم. وی متذکر شد: به گزینه های جانشین برای حل مشکلات استان فکر کنید و اگر بخواهید در چارچوب اداری عمل نمایید پروژه ها روی زمین باقی خواهد ماند.

اطلاع رسانی عملکرد دولت
در راستای امیدآفرینی باشد

آیت ا… سید علیرضا عبادی در دیدار سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استاندار خراسان جنوبی افزود: شهیدان رجایی و باهنر با عنوان اسوه های تراز انقلاب اسلامی هستند. وی عنوان کرد: امید است در یک سال گذشته ارائه کارهای انجام شده که بسیاری زیرساختی خیلی مفید بوده و در آینده خود را نشان خواهد داد، به گونه ای در اطلاع رسانی به دست مردم برسد که مایه امیدشان باشد. نماینده ولی فقیه در استان تأکید کرد: جمع بندی به گونه ای باشد که در هفته دولت کارهای میدانی انجام شده اطلاع رسانی شود، رفع القائات بیگانه صورت گیرد و جنگ های روانی که مردم خیال می کنند مشکل دارند مورد توجه باشد. آیت ا… عبادی ادامه داد: برنامه سال آینده هم آنچه در اختیار مسئولان است به گونه بیان شود که مایه امید باشد

وزارت تعاون از مشارکت مردمی برای اجرای پروژه‌ها استقبال می‌کند

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه بازدید از درمانگاه تامین اجتماعی دکتر مظفر کریمی شهر قاین گفت: از توان و ظرفیت مشارکتهای مردمی و خیرین برای اجرای پروژه‌هایی مانند ساخت بیمارستان در شهرها استقبال و استفاده می‌کنیم. محمدهادی زاهدی‌وفا افزود: برای احداث بیمارستان جدید در شهر قاین خیرین چند قطعه زمین معرفی کرده‌اند که باید از لحاظ ضوابط وزارت بهداشت قابل قبول باشد. زاهدی‌وفا ادامه داد: به محض تعیین زمین با ضوابط بهداشتی، عملیات اجرایی احداث بیمارستان جدید در قاین را آغاز خواهیم کرد.

افتتاح ۳ طرح در شهرستان قاین

پایگاه سلامت کوثر قاین نیز با حضور سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افتتاح شد. عملیات اجرایی این پایگاه با ۲۵۰ متر مربع زیربنا در سال ۱۳۹۵ شروع شد و در دومین روز هفته دولت به بهره‌برداری رسید. اعتبار هزینه شده برای اجرای این پروژه بیش از یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی تامین شده و جمعیت زیر پوشش خدمات این پایگاه ۹ هزار و ۴۵ نفر است.
همچنین میدان نیروگاه شهر قاین به بهره‌برداری رسید. این میدان یکی از پروژه‌های کلیدی شهرداری قاین بوده و در راستای ارتقای سطح ایمنی شهروندان اجرا شده است. عملیات ساخت میدان نیروگاه شهر قاین در سال ۱۳۹۸ آغاز شد و با اعتبار ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از محل منابع داخلی شهرداری، در دومین روز هفته دولت به بهره‌برداری رسید.
همزمان با سفر سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مدرسه روستای اسفشاد شهرستان قاینات هم افتتاح شد. عملیات اجرایی این مدرسه ۹ کلاسه در سال ۱۳۹۳ شروع شد و این مدرسه با زیربنای هزار و ۲۰۶ متر مربع با اعتبار ۵ میلیارد و ۵۱۷ میلیون تومان احداث شده است.

۱۵ طرح سرمایه گذاری
در بیرجند فراخوان می شود

برزجی- شهردار بیرجند گفت: در راستای توسعه درآمدهای پایدار شهری ۱۵ طرح سرمایه گذاری در نقاط تفریحی و خدماتی شهر تهیه شده که تا پایان سال فراخوان آن اعلام می شود. به گزارش خبرنگار آوا؛ مهدی بهترین در نشست خبری اظهار کرد: پروژه شهر فعال در بیرجند اجرا و تمام شهر در قالب آن تصویربرداری می‌شود. وی افزود: پروژه شهر فعال با همراهی مدیریت شهری برای ایجاد شهر دوستدار ورزش، دوستدار بازی کودکان، دوستدار پیاده‌روی، دوستدار دوچرخه و شهر دوستدار تناسب و آمادگی جسمانی اجرا می‌شود. وی افزود: همچنین لایه های ورزشی متناسب با محلات و مناطق شهر توسط فدراسیون ورزش‌های همگانی اعلام خواهد شد. شهردار بیرجند عنوان کرد: در یک سال گذشته خانه‌های محله شعبانیه و الهیه و خانه خراطی در میدان امام حسین (ع) و خانه صنایع دستی میدان امام خمینی (ره) راه‌اندازی شده است. وی با اشاره به پروژه‌ در دست اجرای باغ شهرداری گفت: این پروژه شامل احداث ۲ آبنما، اجرای پیاده‌رو سازی میدان اجتماعات شامل تخریب و خاکبرداری به مساحت ۲۵۰ متر مکعب، اجرای کامل موزائیک به مساحت هزار و ۵۵۰ مترمربع، آماده‌‎سازی باغچه‌ها و انجام عملیات کاشت چمن و گلگاری فضا به مساحت ۲ هزار متر مربع در حال انجام است. وی بیان کرد: در صورتی که اراضی پادگان ۰۴ بیرجند واگذار شود به سرعت این پارک احداث می‌شود و در پارک اجتماعات ظرفیت بیش از ۲۰ هزار نفر و برگزاری مراسم ملی و مذهبی پیش‌بینی شده است. بهترین اظهار کرد: طرح جایگاه گازوئیل برای اتوبوس‌های درون و برون شهری تهیه شده و مجوز آن در حال به‌روز رسانی است. وی گفت: باغ گیاه‌شناسی در بوستان جنگلی بیرجند تا پایان سال جاری راه‌اندازی می‌شود همچنین احداث پارک آبی و مجتمع عظیم تجاری برای شناسایی سرمایه‌گذار فراخوان شده است.

زمین لرزه ۴.۵ ریشتری شوسف شهرستان نهبندان را تکان داد ؛ کانون زمین لرزه در منطقه غیر مسکونی

زمین لرزه ای به شدت ۴.۵ ریشتر ساعت ۱۴ و ۲۰ دقیقه شوسف را لرزاند. کانون این زمین لرزه در عمق ۸ کیلومتری زمین ثبت شده است. سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: کانون زلزله در منطقه غیر مسکونی بوده است. محمد علی کاوسی گفت: با اعلام حادثه بلافاصله تیم‌های ارزیاب به منطقه وقوع زلزله اعزام شدند. وی افزود: تا کنون گزارشی از خسارت‌های احتمالی اعلام نشده و تا اطلاع ثانوی نیروهای امدادی در شهرستانهای نهبندان، سربیشه و درمیان در حالت آماده باش قرار گرفتند.

بهره برداری از ۱۶ پروژه بخش کشاورزی در شهرستان سربیشه

اصغری- مدیر جهاد کشاورزی سربیشه اظهار داشت: درهفته دولت امسال تعداد ۱۶ پروژه با اشتغال پایدار ۶۲ نفر و تثبیت اشتغال ۷۷ نفر در بخش کشاورزی سربیشه به بهره برداری می رسد. به گزارش روابط عمومی جهاد کشاورزی شهرستان سربیشه؛ محمد رضا زرگری گفت: افتتاح گازرسانی مجتمع گلخانه ای شهرستان، افتتاح ۲ واحد گلخانه ای، آبیاری کم فشار، احیا و مرمت قنوات و کارگاه روغن کشی زیتون از پروژه ای شاخص قابل بهره برداری در هفته دولت امسال می باشد.

آغاز رزمایش جهادگران در شهرستان فردوس

میرکلانی- مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی در مراسم آغاز رزمایش گروههای جهادی شهرستان فردوس گفت: همزمان با ۱۳ شهریور ماه شاهد حضور گروه های جهادی پزشکی و دندانپزشکی از استان و خارج استان در شهرستان فردوس خواهیم بود. مهدی هنری گفت: اواخر هفته رزمایش بزرگ جهاد دامپزشکی در استان با حضور ۱۶۰ نفر از دامپزشکان پیش بینی شده که به مدت دو روز در تمام شهرستانها و روز قبل از اجلاسیه در شهرستان فردوس فعالیت خواهند کرد.

معاینه فنی بیش از ۱۴ هزار خوردو سنگین و نیمه سنگین در استان

زمانی- معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی گفت: در ۵ ماه ابتدای سال بیش از ۱۴ هزار وسیله نقلیه سنگین و نیمه سنگین به مراکز معاینه فنی خراسان جنوبی مراجعه کردند. به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی ؛ مسعود قاسمی گفت: در حال حاضر ۴ مرکز معاینه فنی وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین در سطح استان فعالیت دارند. وی با بیان اینکه انواع کامیون، بارگیر، کامیونت، اتوبوس و مینی بوس برای تست و معاینه فنی به این مراکز مراجعه کردند، افزود: بیش از ۱۱۰۸۸ خودرو از معاینه فنی قبول و نزدیک به ۳۱۸۳ خودرو نیز از آزمایش ها و تست مراکز معاینه فنی رد شدند.

۳۱ بازدید از مجتمع های
خدماتی رفاهی استان از ابتدای سال

قاسمی- معاون توسعه مدیریت و منابع راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی از انجام ۳۱ بازدید از مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی این استان توسط کمیته ویژه نظارت بر مجتمع ها از ابتدای سال خبر داد. به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی؛ حسین عباسی گفت: در حال حاضر ۳۳ باب مجتمع خدماتی رفاهی در جاده های مواصلاتی استان فعال است که ارتقای سطح ارائه خدمات به کاربران جاده ای و مسافران برای ارتقای ایمنی تردد در جاده ها در دستور کار قرار دارد.

در یک سالگی دولت سیزدهم؛ خراسان جنوبی روستای بدون گاز ندارد

ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: در سال اول فعالیت دولت سیزدهم ۹۷۰ پروژه گازرسانی با اعتبار حدود ۹۰۰ میلیارد تومان در این استان اجرا شد و در پایان یکسالگی دولت، روستای بدون گاز در خراسان جنوبی وجود ندارد. علیرضا عباس‌زاده اظهار داشت: شهریور سال گذشته در سفر استانی دولت سیزدهم به خراسان جنوبی موضوع گازرسانی به ۱۶۷ روستای فاقد گاز تا پایان سال ۱۴۰۱ مصوب شد و پس از گذشت یک سال از آن سفر و ۶ ماه پس از ابلاغ مصوبه دولت، در اقدام انقلابی و جهادی به جای ۱۸ ماه، در مدت ۶ ماه ۱۶۷ روستای استان گازرسانی شد. وی با اشاره به اینکه اعلام جشن پایان گازرسانی به جمعیت شهری و روستایی استان یکی از افتخارات دولت سیزدهم است افزود: براساس قانون تکلیف گازرسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار است اما در خراسان جنوبی روستاهای زیر ۲۰ خانوار نیز گازدار شده‌اند. معاون استاندار بیان کرد: برق‌رسانی به روستاها نیز به اتمام رسیده و در حال تامین برق برای روستاهای پنج خانوار هستیم لذا نگاه محرومیت‌زدایی و نگاه به مردم در دولت وجود دارد. عباس‌زاده افزود: پس از اتمام گازرسانی به جمعیت شهری و روستایی استان قرار است در مدت سه ماه گازرسانی به صنایع، شهرک‌ها و نواحی صنعتی نیز به اتمام برسد که تکمیل پازل بسیار مهم زیرساختی برای خراسان جنوبی محسوب می‌شود.
وی گفت: یکی از زیرساخت‌های مهم استان، حوزه فرستنده‌های رادیویی و تلویزیونی و هم تلفن همراه و اینترنت است البته بخشی به دلیل توپوگرافی خراسان جنوبی می‌تواند کار را طولانی کند اما وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این راه مصمم است و برنامه‌های بسیار خوبی برای توسعه بخش پوشش‌های تلفن همراه و اینترنت در استان وجود دارد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: دولت مصمم است تا پایان دولت، جشن پایان پوشش ارتباطی در کشور به‌ویژه مناطق روستایی را اعلام کند و خراسان جنوبی نیز در اولویت‌های این وزارتخانه قرار دارد.

افتتاح طرح‌های گازرسانی استان
در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند

با حضور سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، طرح‌های گازرسانی استان در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند افتتاح شد. رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی در آیین افتتاح طرح گازرسانی به این منطقه گفت: درخواست داریم برای تامین منابع مالی پروژه‌های صنعتی و اقتصادی استان خط اعتباری ویژه‌ از منابع مختلف مانند تامین اجتماعی، شستا یا سایر منابع دیده شود. مرتضی صفدری‌زاده افزود: وزارت تعاون و کار از وزارتخانه‌های استراتژیک کشور به‌ویژه در حوزه اقتصادی و سیاسی است. وی اظهار داشت: بخش خصوصی منابع مالی و مدیریتی کافی همچنین انگیزه جدی برای توسعه استان را دارد و انتظار داریم موافقت با پیشنهاد تامین مالی حدود ۱۰ هزار میلیارد تومانی را برای پروژه‌های اقتصادی، مزیت‌دار و قابل توجیه در دستور کار قرار دهید. رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر حدود ۳۰ هزار نفر در این استان بیکار هستند و با اختصاص خط ویژه اعتباری ما نیز قول می‌دهیم در پایان این دولت فرد بیکاری در استان نباشد. نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی هم افزود: اکثر نیروهای کشور ما کارگران و بخش‌های خصوصی هستند اما باید دید در سال‌های گذشته چه اتفاقی افتاده که بخش خصوصی بی‌انگیزه شده و گلایه‌مند است. اسحاقی عنوان کرد: برای بررسی این موارد درخواست داریم وزارت تعاون برنامه آسیب‌شناسی از وزارتخانه را در دستور کار قرار دهد همچنین همه استان‌ها را مکلف کند تا برنامه ‌و ‌چشم‌انداز توسعه استان‌ها را مشخص و به وزارتخانه ارسال کنند تا با تکیه بر مباحث اقتصادی، کارنامه دولت سیزدهم برای مردم مشهود و محسوس باشد.

کشف اختلاس در یکی از بانک‌های خراسان جنوبی

رئیس پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی از کشف یک فقره اختلاس به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در یکی از بانک‌های این استان خبر داد. سرهنگ جواد بخشی اظهار داشت: با کسب اخباری مبنی بر برداشت وجوه از حساب مشتریان بانک و انتقال به حساب آشنایان توسط یکی از کارمندان بانک، بررسی موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی قرار گرفت. وی افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضایی و انجام تحقیقات تخصصی پلیسی، متهم را شناسایی کردند و با بررسی و استعلام حساب‌های وی مشخص شد مبلغی بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال از حساب مشتریان بانک خارج و به چند حساب به نام همسر، فرزند و بستگان خود واریز کرده است. رئیس پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی گفت: ماموران در این خصوص متهم را دستگیر کردند و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد. وی تصریح کرد: مبارزه با جرائم اقتصادی از اولویت‌های مهم پلیس است و با جدیت با مفسدان اقتصادی برابر قانون برخورد می‌شود. سرهنگ بخشی افزود: از شهروندان می‌خواهیم به منظور مشارکت در این امر هرگونه اخبار و اطلاعات از فعالیت‌ها و تخلفات اقتصادی و قاچاق را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا در اسرع وقت با متخلفان برخورد قانونی صورت گیرد.

وزیر آموزش و پرورش در بیرجند خبر داد: تصویب بیش از ۲۸ هزار میلیارد تومان برای پروژه‌های نیمه تمام آموزشی کشور

ایسنا- وزیر آموزش و پرورش گفت: در سفرهای استانی تاکنون بیش از ۲۸ هزار میلیارد تومان برای پروژه‌های نیمه تمام تصویب شده که بخشی از آنان تخصیص نیز پیدا کرده است. یوسف نوری، در خطبه‌های پیش از نماز جمعه بیرجند گفت: رئیس جمهور به مردم خراسان جنوبی سلام رسانده و اذعان داشتند هر استانی محصولی دارد و محصول خراسان جنوبی فرهنگی است. وی با بیان اینکه معلمان خراسان جنوبی سرآمد هستند، تصریح کرد: شهید رجایی و شهید باهنر معلم بوده و شهید بهشتی نیز کارمند آموزش و پرورش بود؛ این سه شهید سه ضلع مثلث تعلیم و تربیت بودند. وی با بیان اینکه با مدیریت مردمی و توکل بر خداوند حتی یک روز حقوق کارمندان به تعویق نیفتاد، تصریح کرد: اکنون دیپلماسی فعال در روابط با کشورهای جهان وجود دارد که شکل گیری ارتباط با ۲۱ کشور جهان این ادعا را اثبات می‌کند.

تعهد ۸ هزار میلیارد تومانی خیران برای مدرسه‌سازی

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به همگرایی بی نظیر و بی سابقه سه قوه ضمن رعایت استقلال در شرایط کنونی، افزود: بحث رتبه بندی معلمان که یک شعار بود اکنون پیاده‌سازی شده و مطالبات معلمان از ۳۱ شهریورماه سال گذشته پرداخت شد. وی با اشاره به اینکه اراده دولت با همکاری شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی باعث به سرانجام رسیدن این امور برای معلمان شد، اظهار کرد: امسال بالاترین مدال‌ها را توسط دانش‌آموزان در طول تاریخ المپیادها از سال ۶۴ تاکنون کسب کرده‌ایم که به دلیل سرمایه گذاری جدی در حوزه‌های دانش بنیان است.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به حذف بیمه فرهنگیان و تغذیه دانش آموزان در سال‌های گذشته، بیان کرد: سال گذشته خیرین ۳ هزار میلیارد تومان در حوزه آموزش و پرورش تعهد کردند که امسال این رقم به ۸ هزار میلیارد تومان رسید. نوری با اشاره به همکاری ۹۰۰ گروه جهادی از مردم با آموزش و پرورش، یادآور شد: لازم است مردم نیز همچون گذشته با صبوری، دولت را حمایت کنند.

وزیر آموزش و پرورش
پشت میز خدمت

وزیر آموزش و پرورش در میز خدمت محل برپایی نماز جمعه بیرجند نیز حضور یافت. یوسف نوری در دیدارهای چهره به چهره با مردم و نمازگزاران به مشکلات و درخواست‌های آنان رسیدگی و دستورات لازم را صادر کرد. گفتگوی بی‌واسطه فرهنگیان با وزیر آموزش و پرورش و استاندار از نکات مهم این دیدار است که مورد استقبال مردم واقع شده است. تاکید استاندار بر باز گذاشتن در اتاق مدیران به روی همه مراجعه‌کنندگان و اینکه وزیر برای همه افرادی که متقاضی دیدار باشند وقت می‌گذارد، از دیگر نکات مورد توجه در این میز خدمت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


کاری – در سال ۱۴۰۰ ویدئوی حیوان آزاری در شهرستان زیرکوه خراسان جنوبی در فضای مجازی

بیشتر

با سلام شهر بیرجند به عنوان یک مرکز استان شهری توسعه نیافته است. قطعا با

بیشتر

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند در گزارشی که در شورای گفتگوی بخش

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت