اخبار استانی

یادواره شهدای استانداری و فرمانداری‌های خراسان جنوبی برگزار می‌شود

ایرنا- معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان جنوبی گفت: یادواره ۵۳ شهید منتسب به خانواده استانداری و فرمانداری‌های تابعه استان همزمان با سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) در مهر ماه برگزار می‌شود. ناصر ناصری در نشست شورای فرهنگی استانداری تصریح کرد: در شرایط فعلی همه دست‌اندرکاران نظام در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یکصدا شده‌اند که باید این فرهنگ در جامعه نهادینه شود.

سرمایه‌گذاران خراسان جنوبی از وجود زیرساخت‌ها مطمئن شوند

قاسمی – معاون عمرانی استانداری گفت: سرمایه‌گذاران قبل از هرگونه اقدام، از وجود زیرساخت‌ها اطمینان حاصل کنند تا در آینده با مشکل مواجه نشوند. علیرضا عباس‌زاده در چهارمین نشست قرارگاه پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌های استان اضافه کرد: نبود زیرساخت‌های لازم، مسایل و مشکلات فراوانی را برای ایجاد واحدهای تولیدی و صنعتی به همراه دارد.
وی رعایت حرایم و اخذ استعلامات را امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر خواند و گفت: مسئولیت نظارت بر این موضوع با دستگاه متولی و پاسخ‌دهنده است.
معاون استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: بدون اخذ استعلامات و نظریه موافقت دستگاه‌های مربوطه، کسی اجازه ندارد نسبت به ادامه عملیات ساخت و ساز اقدام کند. وی متذکر شد: این موضوع چون از حساسیت بالایی برخوردار است، مدیران باید به آن اهتمام و توجه ویژه داشته باشند.
مدیرکل دفتر امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی هم ضمن ارائه گزارشی از اقدامات و عملکرد قرارگاه پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها، بر همکاری و همراهی مدیران با سرمایه‌گذاران تاکید کرد. در این نشست پنج موضوع تامین انشعاب برق یک واحد گلخانه، واگذاری کنتور آب یک واحد مرغداری، رفع موانع واحد تولیدی محصولات بتنی و مصالح دانه‌بندی شده، تامین آب یک واحد مرغداری گوشتی و تامین زیرساخت‌های یک واحد مجتمع بین راهی مورد بررسی قرار گرفت.

ارائه آموزش‌های امدادی به موکب داران اربعین استان

ایسنا- سرپرست جمعیت هلال احمر استان از اجرای طرح آموزش موکب داران اربعین خبر داد و گفت: هلال احمر کمپین آموزشی عمود ۱۱۲ را با هدف آموزش زائران برای پیشگیری از بروز مخاطرات راه اندازی کرده است.

چوب قوانین داخلی لای چرخ تجار استان
بازار- رئیس کمیسیون مدیریت واردات و توسعه صادرات اتاق بازرگانی بیرجند گفت: مهمترین مشکل صادرکنندگان کالا به افغانستان ساز و کار رفع تعهدات ارزی است. علیرضا خامه زر اظهارکرد: خراسان جنوبی دالان خدمات و صادرات سایر استان‌های کشور به افغانستان است. رئیس کمیسیون مدیریت واردات و توسعه صادرات اتاق بازرگانی بیرجند بیان‌کرد: طبق آمار ۲۰ درصد از صادراتی که از مرز ماهیرود به افغانستان می رود تولیدات و مصنوعات خراسان جنوبی است.
خامه زر گفت: در بازار افغانستان یک سری رقبای سنتی چون پاکستان داشته ایم ولی اخیر به واسطه برخی از سیاست ها رقبایی جون چین و امارات و … نیز در بازار افغانستان ورود پیدا کرده اند. وی با اشاره به اینکه نتوانسته ایم از بازار ۳۵ میلیونی افغانستان در راستای صادرات کالا به خوبی استفاده کنیم، ادامه داد: در حال حاضر بیشتر مشکلات در حوزه صادرات با افغانستان به داخل برمی گردد.
رئیس کمیسیون مدیریت واردات و توسعه صادرات اتاق بازرگانی بیرجند گفت: مهمترین مشکل شیوه و ساز و کار رفع تعهدات ارزی است که بدون در نظر گرفتن صدای اتاق های بازرگانی و صادرکنندگان وضع شد. خامه زر بیان کرد: بارها و بارها مطرح کردیم با این ساز و کار فعلی نمی توان رفع تعهدات ارزی داشته باشیم ولی کسی به این دغدغه توجه نکرد. وی افزود: گاه بدون نظر کارشناسان محدودیت هایی برای صادرات کالا وضع شد که مشکلاتی را برای تولیدکنندگان و از جمله تولیدکنندگان در خراسان جنوبی به وجود آورد.
رئیس کمیسیون مدیریت واردات و توسعه صادرات اتاق بازرگانی بیرجند ادامه‌داد: برای برخی کالاها محدودیت هایی وضع کردند بدون آنکه در نظر گرفته شود کارخانه تولیدکننده آن کالای صادراتی قرارداد بلند مدت و … داشته است. خامه زر با بیان اینکه در حال حاضر وفتی صادراتی با افغانستان انجام می دهیم راه برگشت پول را نداریم، یادآور شد: همین بی توجهی ها صورت گرفت که در حال حاضر مقام چندم را در بازار افغانستان داریم.
رئیس کمیسیون مدیریت واردات و توسعه صادرات اتاق بازرگانی بیرجند گفت: اگر این بی توجهی ها ادامه پیدا کند ما بازار بسیار باارزش کشور افغانستان را از دست خواهیم داد.
خامه زر بیان کرد: یکی از مسائل پیش رو این است که ما به کشور افغانستان همواره نگاه امنیتی داشته و آن را به عنوان شریک اقتصادی نپذیرفتیم. وی با اشاره به اینکه در کنار صادرات به این کشور باید خواسته های آنان و واردات از افغانستان را نیز مد نظر قرار دهیم، افزود: در جذب سرمایه از این کشور موفق عمل نکرده ایم.

زمین مناسب برای مسجد در سایت‌های احداث مسکن پیش‌بینی شود

تسنیم- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گفت: با توجه به اهمیت و نقش مساجد در محلات، زمین مناسب برای احداث مسجد در سایت‌های طرح نهضت ملی مسکن پیش‌بینی شود.علیرضا عباس‌زاده در اولین جلسه کمیسیون بررسی و نظارت بر اماکن متبرکه استان اظهار داشت: زمین مذهبی جهت احداث مسکن در تمام سایت‌های احداث مسکن شهری توسط راه و شهرسازی و طرح‌های احداث مسکن روستایی توسط بنیاد مسکن تأمین شود. معاون استاندار با اشاره به نیاز مساجد خراسان جنوبی به تدوین شناسنامه فنی گفت: لیست مساجد به تفکیک شهری و روستایی توسط مرکز رسیدگی به امور مساجد تهیه و جهت ارائه گزارش و ارزیابی اولیه به جلسات بعدی ارائه شود تا تصمیمات لازم در زمینه وضعیت مساجد براساس شرایط موجود اتخاذ شود. عباس‌زاده تصریح کرد: احداث مساجد جدید در شهرها و روستاها باید پس از اخذ مجوز از کمیسیون بررسی و نظارت اماکن مذهبی و اخذ پروانه ساختمانی از شهرداری و دهیاری محل صورت پذیرد و هیئت امنای مساجد بدون پروانه حق احداث بنا تحت عنوان مساجد و بناهای مذهبی را ندارد. وی با تأکید بر اینکه نظارت بر ساخت مساجد از طریق نظام مهندسی و کانون کاردان‌ها و تحت نظارت عالیه راه و شهرسازی استان خواهد بود، بیان کرد: در زمان تعیین هیئت امنای مساجد توسط مرکز رسیدگی به امور مساجد حتی‌الامکان سعی شود یک نفر مهندس عمران دارای صلاحیت به عنوان عضو هیئت امنا فعالیت کند. وی عنوان کرد: از این پس دبیر کمیسیون بررسی بر اماکن مذهبی در اداره کل اوقاف و امور خیریه مستقر خواهد شد و هیئت امنای مساجد و بناهای مذهبی باید مدارک لازم برای طرح در کمیسیون را به دبیرخانه ارسال کنند.

ماراتن رقابت زندانیان استان
در مهارت آموزی

ایسنا- ابوالفضل ساجدی، رئیس زندان مرکزی بیرجند، در آئین افتتاحیه اولین دوره مسابقات آزاد مهارت زندانیان استان تصریح کرد: هر زندانی پس از گذراندن دوران محکومیت خود باید با حرفه و مهارت شایسته به آغوش خانواده باز گردد. ابراری سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه ای زندان بیرجند نیز در این آیین با بیان اینکه پایه گذاری المپیاد مهارت زندانیان کشور در زندان بیرجند انجام شده است گفت: در نخستین دوره مسابقات آزاد استان مهارت زندانیان که طی دو روز برگزار می شود ۴۹ نفر در ۸ رشته با همدیگر رقابت می‌کنند.

صادرات ۹۹۱ هزار دلاری
محصولات دامی از خراسان جنوبی

ایسنا- مدیرکل دامپزشکی گفت: در یک سال گذشته ۹۹۱ هزار و ۲۳۴ دلار محصولات تولیدی در صنعت دامپروری استان به کشورهای دیگر صادر شد. محمد اصغرزاده، اظهار کرد: این میزان در قالب ۱۷ محموله صادراتی شامل پشم گوسفند، پودر گوشت، پولت تخم‌ مرغ، تخم مرغ خوراکی، تخم مرغ نطفه‌دار گوشت و موی بز بوده است.

موکب فرهنگی هنری خراسان جنوبی در شهر کاظمین برپا می‌شود

تسنیم- رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی گفت: موکب فرهنگی هنری آل یاسین این استان به منظور ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی به کشور عراق اعزام و در مقابل حرم امامین کاظمین در قالب تولیدات فرهنگی و هنری و رسانه‌ای خدمت‌رسانی ارائه می‌دهد.مجید کریمیان با بیان اینکه ۸۰ نفر در قالب موکب «آل یاسین» به عراق اعزام می‌شوند گفت: این موکب شامل گروه روحانیون و ذاکرین اهل بیت(ع)، گروه نمایش تعزیه‌خوانی، تئاتر خیابانی و پرده‌خوانی، گروه سرود، گروه کودک و نوجوان، گروه رادیو و تلویزیون و گروه اکران مردمی آثار تجسمی است.

تولید ۴۵۰ تن گوشت شتر در استان

فارس- معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون ۴۵۰ تن گوشت شتر در ۸۵ واحد صنعتی و هزار و ۱۷۳ واحد سنتی تولید شده است.محمدابراهیم ابراهیمی افزود: این میزان تولیدات نسبت به مدت مشابه سال گذشته به دلیل فقر مراتع و خشکسالی، کاهش جزئی کمتر از ۵ درصد داشته است. وی تعداد بهره برداران صنعتی و سنتی شترداری در استان را هزار و ۲۵۸ نفر عنوان کرد.

خط ‌کشی ۶۳ کیلومتر از محورهای مواصلاتی درمیان خراسان جنوبی

فارس- رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای درمیان از اجرای بالغ‌بر ۶۳ کیلومترخط کشی در محورهای مواصلاتی این شهرستان طی ۵ ماهه سال ۱۴۰۱ خبر داد . نوری مقدم
با اشاره به قانون حفاظت از حریم راه‌ها گفت: در ۵ماهه نخست سال جاری ۱۴۰۱ نزدیک به ۹ اخطار کتبی به متجاوزان به حریم راه‌ها صادر و نسبت به تخریب یک سازه بدون مجوز در حریم راه با احکام قضایی اقدام شده است.

۳ طلا و ۵ برنز دسترنج کاراته‌کاهای خراسان‌جنوبی در مسابقات آسیایی

رئیس هیئت کاراته خراسان جنوبی گفت: ورزشکاران استان در دومین دوره مسابقات کاراته آسیایی شوتوکان IKD اصفهان به ۸ مدال رنگی دست‌یافتند. محمدعلی بخشی افزود: محمدمهدی اسدی، پوریا قربان زاده و مهدیار ناصری با گردن‌آویز طلا بر سکوی قهرمانی رقابت‌ها ایستادند. وی خاطر نشان کرد: جواد کمالی منش، احسان قیصری، سید مهدیار حسینی، امیررضا حاجی زاده و امیرعلی غلامی نیز با کسب مدال برنز حائز رتبه سوم مسابقات کاراته آسیایی جام نقش جهان شدند.

تک رقمی شدن دمای هوا

روند کاهشی دمای هوا در خراسان جنوبی استمرار خواهد داشت. کارشناس هواشناسی گفت: تا پایان هفته آینده تحت تاثیر باد‌های ۱۲۰ روزه به ویژه در نیمه شرقی استان گاهی وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک و در برخی ساعات کاهش کیفیت هوا قابل پیش بینی است. زارعی گفت: تغییرات دمای هوا امروز، روند کاهشی دمای هوا ادامه خواهد داشت.

دانشگاه‌های استان در خدمات‌رسانی
همپوشانی داشته باشند

ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گفت: با توجه به بازگشایی دانشگاه‌ها از مهر ماه دانشگاه‌های استان در ارایه خدمات به دانشجویان همپوشانی مناسبی داشته باشند. سید محمدرضا طالبی در کمیسیون دانشجویی شورای تامین استان بر لزوم پرهیز از بخشی‌نگری در دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: هر دانشجو برای مسوولان در دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌ها باید مانند فرزندان آنها باشد تا بهترین خدمات به دانشجویان ارایه شود. موضوع اسکان دانشجویان در سال تحصیلی جدید از مهمترین دستور کارهای کمیسیون دانشجویی استان بود که مقرر شد با توجه به کمبود فضای خوابگاهی برخی دانشگاه‌ها تصمیماتی در سال تحصیلی جدید اتخاذ شود.

تعهد با تحقق اشتغال در برخی ادارات خراسان جنوبی فاصله دارد

ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گفت: تعهد اشتغال و تحقق فرصت‌های شغلی در برخی دستگاه‌های اجرایی و شهرستان‌های استان شکاف زیادی دارد که اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید موضوع را رصد و دستگاه‌ها را مجاب به ثبت اشتغال کند. جواد اشرفی در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان افزود: وضعیت تعهد اشتغال توسط شهرداری‌های استان خوب نیست و دفتر امور شهری و شوراهای استانداری این موضوع را باید از شهرداری‌ها پیگیری کند. وی اظهار داشت: استانداری با مجموعه بنیاد برکت تفاهم‌نامه ۴۰۰ میلیارد تومانی منعقد می‌کند در حالی که تحقق اشتغال آن صفر است. معاون استاندار خراسان جنوبی با اعلام اینکه امسال ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره اشتغالزایی به استان اختصاص یافت گفت: این اعتبار شامل هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از محل تبصره ۱۶ و ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از محل تبصره ۱۸ در راستای اشتغالزایی با نرخ بانکی پایین پرداخت می‌شود.

۱۵ مهر آخرین مهلت ثبت
لوازم یدکی در سامانه جامع تجارت

۵۳ قلم از لوازم یدکی موجود در بازار باید تا ۱۵ مهر در سامانه جامع تجارت ثبت شوند. تهوری معاون بازرسی و حمایت از مصرف کننده سازمان صمت خراسان جنوبی گفت: تمامی افراد حوزه تجارت باید کالا‌های خود را در سامانه جامع تجارت ثبت کنند و در گروه کالایی اول، لوازم یدکی می‌بایست تا ۱۵ فروردین در سامانه ثبت می‌شدند. تهوری بیان کرد: ابتدا کمک فنر و باتری باید ثبت می‌شدند و اگر این کالا‌ها بدون شناسه باشند، جمع آوری شده و با متخلفین نیز برخورد می‌شود.

تزریق واکسن کرونا برای
دانش آموزان اجباری نیست

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از اجباری نبودن تزریق واکسن کرونا برای دانش آموزان در استان خبر داد. گلدانی مقدم با اشاره به اینکه اجباری به انجام واکسیناسیون کرونا و داشتن کارت واکسیناسیون کرونا به عنوان پیش شرط ثبت نام دانش آموزان در مدارس وجود ندارد گفت: آموزش و تضمین سلامت حق دانش آموزان است، لذا توصیه ما این است که واکسیناسیون دانش آموزان بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا انجام شود.

ثبت یک فوت کرونایی در خراسان جنوبی

تعداد جان باختگان کرونا در خراسان جنوبی به هزار و ۴۷۸ نفر رسید. دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا گفت: روز گذشته ۳۵۹ آزمایش تشخیص مولکولی و سریع کرونا در استان انجام شد که در مجموع ۱۲۰ بیمار جدید شناسایی شد. شریف زاده افزود: از این تعداد ۵۸ مورد از بیرجند، ۹ مورد از بشرویه، ۴ مورد از خوسف، ۳ مورد از درمیان، ۲ مورد از زیرکوه، ۴ مورد از سرایان، ۷ مورد از سربیشه، ۱۱ مورد از طبس، ۶ مورد از فردوس، ۱۳ مورد از قائنات و ۳ مورد از نهبندان شناسایی شد.

طرح توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی
در دانشگاه بیرجند برگزار می‌شود

برزجی – مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند گفت: طرح حامیم به منظور توانمندسازی دانشجویان فرهنگی، اجتماعی و سیاسی استان، از پنجم شهریور به مدت یک هفته در دانشگاه بیرجند برگزار می‌شود. حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی جعفری؛ مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند روز دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ در نشست خبری طرح توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی و سیاسی استان( طرح حامیم) در دانشگاه بیرجند، افزود: مراسم افتتاحیه این طرح پنجم شهریورماه با حضور استاندار و نماینده ولی فقیه در‌ خراسان‌ جنوبی در تالار ولایت دانشگاه برگزار می‌شود. وی گفت: طرح حامیم با توجه به حضوری شدن کلاس‌ها و برگشت دانشجویان به دانشگاه‌ها پس از دو سال شیوع کرونا در راستای لبیک به فرمان مقام‌ معظم رهبری مبنی بر فرصت دادن به جوانان، برگزار می‌شود زیرا در دو سال اخیر هر چند آموزش‌ها به صورت غیرحضوری و مجازی برگزار می‌شد اما نمی‌توانست تأمین کننده شناخت جوانان از محیط باشد. وی بیان کرد: مخاطبان این طرح دانشجویان انقلابی، کنش‌گران و فعالان سیاسی، فرهنگی و مذهبی دانشگاه‌های سراسر استان هستند.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند با اشاره به تاکید معظم‌له در جمع دانشجویان، در سال ۹۸ نسبت به توسعه و راه‌اندازی حلقه‌های میانی، اظهار داشت: در این طرح بنا داریم تا دانشجویان فعال فرهنگی دانشگاه‌ها را به عنوان حلقه‌های میانی و جریان‌ساز تقویت کنیم. وی تصریح کرد: مجموعه‌ای که تحت عنوان حلقه‌های میانی در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند بین حاکمیت، امت و مردم یک واسطه هستند که این می‌تواند برکات زیادی داشته باشد چون کارهای مردمی پیشرفت و برکت بیشتری دارد. وی ظرفیت این طرح را ۲۵۰ نفر پیش‌بینی کرد و گفت: طرح حامیم و توانمندسازی برای نخستین بار در‌ دانشگاه‌های کشور برگزار می‌شود که اکنون در برخی استان‌ها آغاز شده و همزمان با دانشگاه بیرجند، در ۱۱ استان دیگر نیز آغاز خواهد شد. حجت‌الاسلام جعفری تأکید کرد: به دو دلیل فعال‌سازی حلقه‌های میانی و کاهش فاصله بین دانشجویان فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در دانشگاه، طرح حامیم شهریور امسال برگزار می‌شود تا با آغاز دانشگاه‌ها و سال تحصیلی دانشجویان فعال و آماده شوند.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند اظهار داشت: در این طرح برنامه‌های مختلف دیگری از جمله آموزش در سه عنوان اندیشه یک و دو(طرح کلی)، تاریخ( همرزمان امام حسین(ع) ) و انقلاب ( خط امام (ره)) نیز دیده شده که دو واحد درسی از دروس معارف اسلامی محسوب می‌شود. وی با اشاره به سه دهه فعالیت نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، عنوان کرد: این نهاد رسالت خود را حمایت، هدایت و نظارت بر فعالیت‌های فرهنگی و اسلامی در دانشگاه می‌داند. مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند افزود: به منظور اینکه دانشجویان و فعالان فرهنگی بایستی آماده بوده و توانمندی و اطلاعات لازم را داشته باشند لذا تصمیم بر اجرای این حرکت فرهنگی گرفته شد. وی بیان کرد: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ فعالیت‌های متنوع و مختلفی از جمله عتبات، ستاد ازدواج دانشجویی، کرسی‌های آزاداندیشی، نشست‌های مشاوره و سایر دارد.
حجت‌الاسلام جعفری ادامه داد: همچنین فعالیت‌های کلان‌تری از جمله ضیافت اساتید نیز تحت عنوان دانش‌افزایی سالی یک تا دو مرتبه در دانشگاه و با حضور اساتید ویژه و ممتاز برگزار می‌شود. وی عنوان کرد: امسال همزمان با سوم شهریورماه طرح ضیافت اساتید در دانشگاه بیرجند برگزار خواهد شد. وی با اشاره به برگزاری آموزش‌های تکمیلی، تصریح کرد: در این حوزه مباحث معرفتی از قبیل مقایسه تطبیقی حکمرانی امام علی(ع) و جمهوری اسلامی با محوریت بحث ولایت فقیه و تحولات منطقه و جهان از جمله آن است. حجت‌الاسلام جعفری از برگزاری کارگاه‌های آموزشی و مهارتی خبر داد و گفت: مهارت‌های ارتباط موثر، الزامات شبکه سازی، تفکر نقادانه، مباحث مربوط به نشریات و مدیریت زمان از جمله این کارگاه پیش‌بینی شده است. وی با اشاره به امتیازاتی که برای طرح حامیم دیده شده است، یادآور شد: دو واحد درسی، کمک هزینه عتبات، اردوی مشهد مقدس برای برگزیدگان، اردوی تکمیلی به صورت کشوری از میان برگزیدگان و توانمندان از جمله این امتیازات است. مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند افزود: همچنین برنامه‌های متنوع دیگری از جمله اکران فیلم و شبی با شهدا نیز برگزار خواهد شد.

۱۲۷ پروژه شرکت توزیع برق در استان
به بهره برداری می رسد

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی از بهره برداری از ۱۲۷ پروژه صنعت برق همزمان با آغاز هفته دولت در استان خبر داد. به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی؛ مهدی دادگر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره دو شخصیت فداکار اسلام، شهید رجایی و باهنر، اظهار داشت: تعداد ۱۲۷ پروژه مربوط به شرکت برق استان با اعتباری بالغ بر ۱۰۸ میلیارد تومان در این استان آماده بهره برداری می باشد. وی با اشاره به گذر یک سال از عمر دولت مردمی سیزدهم و خدمات و اقدامات خوب صورت گرفته در این مدت در جهت رفع محرومیت از استان و توجه ویژه به این منطقه، افزود: پروژه های قابل افتتاح صنعت برق در حوزه های احداث شبکه و تامین برق، ترمیم و اصلاح شبکه، روشنایی معابر، احداث نیروگاه خورشیدی، تبدیل شبکه سیمی به کابل خودنگهدار و توسعه شبکه سایت های نهضت ملی مسکن می باشد.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی وسعت زیاد و کویری و صعب العبور بودن برخی مناطق در استان را یکی از سختی های خدمات دهی در حوزه برق دانست و گفت: برای اجرای پروژه های فوق ۵۶ کیلومتر شبکه فشار متوسط، ۴۷ کیلومتر شبکه فشار ضعیف و ۱۵۵ ترانسفورماتور احداث شده است. دادگر خدمات صورت گرفته در استان بعد از انقلاب را بی سابقه عنوان کرد و از تلاش ها و اقدامات صورت گرفته برای بهره مندی تمام مردم شریف خطه پهناور خراسان جنوبی از برق پایدار و باکیفیت خبر داد و ادامه داد: با بهره برداری از ۱۲۷ پروژه هفته دولت، حدود ۱۸ هزار خانوار از ثمرات و نتایج آن منتفع خواهند شد. وی افزود: سه روستای جدید نیز در شهرستانهای درمیان و بشرویه در هفته دولت امسال از نعمت برق برخوردار خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – در مجموعه سازمان، بخش های مختلف بسته به نوع کار و اهمیت جایگاه

بیشتر

سلام. آوای عزیز این روزها متاسفانه شاهد ترویج استعمال دخانیات در بین نوجوانان و دختران

بیشتر

بیشترین تصادفات درون شهری استان از آغاز امسال مربوط به بیرجند با ۶۷ درصد بوده

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت