اخبار استانی

تاکید امام جمعه بیرجند بر استفاده حداکثری از وحدت قوای سه‌گانه

ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بیرجند گفت: وحدت نظر قوای سه‌گانه بیشتر از گذشته شده است که امیدواریم حداکثر حُسن استفاده از این فرصت انجام شود. حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی در دیدار حجت‌الاسلام و المسلمین “احمدرضا پورخاقان” رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح افزود: باید برنامه‌ها به‌گونه‌ای باشد که در قوای مقننه، مجریه و قضاییه در جهت بازیابی حقیقت خودشان براساس قانون اساسی تاکید بیشتری داشته باشند که دستاورد مهمی برای آینده است.

دولت سیزدهم با مردم صادق است

ایرنا- نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند با اشاره به گذشت یک سال از دولت سیزدهم گفت: این دولت نشان داد که برای رفع مشکلات مردم از استراحت خود می‌گذرد و با مردم صادق است. حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی در دیدار عضو شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: ما به جایگاه اصلی انقلاب برگشته‌ایم که بین دولت و ملت هیچ تفاوتی نیست؛ اکنون از پیکره دولت درخواست داریم سرعت، همراهی و دقت داشته و افراد انقلابی، هدفمند و از خودگذشته را روی کار بیاورد تا امور را به دست گرفته و تا حد امکان مشکلات مردم را حل کنند.

نظام جمهوری اسلامی در معرض جنگ ترکیبی و شناختی است

ایرنا- عضو شورای اطلاع‌رسانی دولت در گردهمایی مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی گفت: همه مدیران اجرایی و رسانه‌ای باید متوجه باشند که امروز ایران در معرض جنگ ترکیبی و شناختی جبهه معارض قرار گرفته و پایه ثابت آن رسانه است. سپهر خلجی افزود: دشمن فناوری، قدرت نظامی، سیاسی و اقتصادی دارد اما تمرکز اصلی در مقابل جمهوری اسلامی ایران بر قدرت رسانه‌ای است.

مبلغان در خط مقدم تقویت اراده‌ها قرار دارند

مهر- مدیر کل تبلیغات اسلامی گفت: روحانیون و مبلغان دینی در خط مقدم تقویت اراده‌ها قرار دارند که انجام آن نیاز به هنر برنامه‌ریزی دارد.
حجت الاسلام احمد رضایی در گردهمایی روحانیون و مبلغان گفت: امکانات و سرمایه‌های فراوانی در اختیار ما قرار دارند که اگر برای مردم جامعه ملموس باشند، در حفظ و نگهداری آنها تلاش بسیاری خواهند کرد. وی افزود: یک برنامه‌ریزی مناسب، منجر به تقویت اراده افراد موجود در جامعه است.

کسب رتبه اول مسابقات آزمایشگاهی دبیران علوم تجربی کشور توسط خراسان جنوبی

مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: در چهارمین دوره مسابقات آزمایشگاهی دبیران علوم تجربی کشور، آقایان خسروی حویگان و اسدالهی عیلکی از خراسان جنوبی، رتبه نخست را از آن خود کردند. موسوی نژاد افزود: در این مسابقات تیم خراسان جنوبی با ۳۶تیم دیگر از سراسر کشور رقابت کرد.

جمع‌آوری ۳۹۷ قلم داروی غیرمجاز از داروخانه‌های دامپزشکی فردوس

رئیس شبکه دامپزشکی فردوس از کشف و جمع‌آوری ۳۹۷ قلم با ۱۶ عنوانی دارویی غیرمجاز و تاریخ گذشته از داروخانه‌های دامپزشکی فردوس و خارج کردن آن‌ها از چرخه مصرف خبر داد. اسماعیلی گفت: بعضی از دارو‌ها باگذشت زمان انقضا مواد سمی از خود تولید می‌کنند که استفاده از آن‌ها خطرناک است به همین منظور کارشناسان دارو و درمان این شبکه در بازدید‌های سرزده از داروخانه‌های دامپزشکی ۳۹۷ قلم داروی تاریخ منقضی را جمع‌آوری و از چرخه مصرف خارج کردند.

سرپرست دفتر استاندار معرفی شد

ایرنا- محمد مرادی که پیش از این بخشدار دستگردان از توابع شهرستان طبس بود، به عنوان سرپرست دفتر استاندار خراسان جنوبی معرفی شد. پیش از این محمد محمدی مدیرکل دفتر استاندار خراسان جنوبی بود که اوایل مرداد امسال به سمت سرپرست فرمانداری قاینات منصوب شد.

۲۲ خرده‌فروش و معتاد مواد مخدر در بیرجند دستگیر شدند

تسنیم- رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از دستگیری ۲۲ نفر خرده فروش و معتاد مواد مخدر در بیرجند خبر داد. سرهنگ علیرضا فولادی در حاشیه اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی در شهرستان بیرجند با اشاره به اینکه مأموران، ۴ کیلو و ۵۵۳ گرم انواع مواد مخدر کشف و ۱۰ خرده فروش و ۱۲ نفر معتاد متجاهر را دستگیر کردند.

پرورش ۸۰۰ هزار قطعه ماهی زینتی

در ۶ ماه ابتدای سال ۸۰۰ هزار قطعه ماهی زینتی در استان پرورش می یابد. سورگی مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه این مقدار تولید نسبت به پارسال ۱۴ درصد افزایش داشت گفت: ارزش ماهیان زینتی ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است.

۸۵ نفر دیگر به کرونا مبتلا شدند

شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی گفت: روز گذشته ۲۲۰ آزمایش تشخیص مولکولی و سریع کرونا در استان انجام شد که در مجموع ۸۵ بیمار جدید شناسایی شدند. او افزود: از این تعداد ۳۹ مورد از بیرجند، ۲ مورد از بشرویه، ۴ مورد از خوسف، ۲ مورد از درمیان، ۲ مورد از زیرکوه، ۴ مورد از سرایان، یک مورد از سربیشه، ۴ مورد از طبس، ۱۵ مورد از فردوس، ۵ مورد از قائنات و ۷ مورد از نهبندان بودند.

تامین آب مناطق مرزی در اولویت جهاد آبرسانی قرار دارد

ایرنا – جانشین فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌ جنوبی گفت: بزرگترین مشکل در روستاهای مرزی استان، کم‌آبی است که در پروژه‌های جهاد آبرسانی تلاش می‌کنیم این مشکل حل شود. سردار علیرضا یوسفی در بازدید از فعالیت گروه‌ جهادی شهید مومنی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی تهران که در شهرستان مرزی سربیشه حضور دارد، افزود: گروه‌های جهادی در رفع مشکلات اساسی مردم محروم و روستاهای مرزی نقش اساسی دارند. وی بیان‌ کرد: خشکسال‌های متمادی در سال‌های گذشته آب مورد نیاز روستاییان را با مشکل مواجه کرده و باعث تخلیه برخی از روستاها نیز شده است. جانشین فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌ جنوبی گفت: اولویت پروژه‌های بسیج سازندگی حل مشکل آب در قالب قراردادهایی با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی است. وی اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا سه سال آینده در کشور هیچ روستای فاقد شبکه آب شرب سالم و بهداشتی نخواهد بود و گروه‌های جهادی در پروژه‌های آبرسانی کمک کار هستند. سردار یوسفی با اشاره به اینکه محرومیت‌های متعددی در خراسان‌ جنوبی وجود دارد که بخشی از آن در ارتباط با آب شرب است گفت: این مشکل را می‌توان با راهکارهایی چون احیای قنوات رفع کرد و امیدواریم با کمک مردم بومی و گروه‌های جهادی این مشکلات را کاهش دهیم.
مسوول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی نیز در این بازدید اظهار داشت: تابستان امسال بعد از یک وقفه ۲ ساله هم حضور گروه‌های جهادی مهمان و هم گروه‌های جهادی بومی را در مناطق محروم داشتیم. مهدی هنری گفت: از ابتدای تابستان تا امروز بالغ بر ۴۳۰ گروه جهادی در خراسان‌ جنوبی ارائه خدمت کرده‌اند و ۱۳ گروه جهادی مهمان از دانشگاه‌های تهران را داشته‌ایم که هزار و ۵۰ نفر از جهادگران در منطقه خدمت‌رسانی کردند. وی افزود: از هفته آینده تا روز ۱۳ شهریور که اجلاسیه ملی جهادگران در فردوس برگزار خواهد شد، ۵۰ تیم تخصصی پزشکی، دامپزشکی در سطح استان به‌ویژه شهرستان‌های اطراف فردوس حضور می‌یابند. مسوول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: همچنین چهار میلیارد تومان اعتبار برای تامین دارو و تجهیزاتی که این گروه‌های جهادی نیاز دارند، وارد استان می‌شود. وی ادامه‌ داد: ۶۰۰ نفر از نخبگان جهادی سراسر کشور نیز همزمان با برگزاری اجلاسیه ملی جهادگران در منطقه حضور خواهند یافت.

خراسان جنوبی به کارگاه عمران و توسعه روستایی تبدیل شد

تسنیم- معاون عمران روستایی اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه این استان پایه گذار تهیه طرح هادی اصلاحی است گفت: در یک سال گذشته خراسان جنوبی به کارگاه عمران و توسعه روستایی تبدیل شده است. ابوالفضل مهرافزا با بیان اینکه پراکندگی روستاهای ما در استان خراسان جنوبی ۴ برابر میانگین کشوری است افزود: برای ۹۱۸ روستای بالای ۲۰ خانوار طرح هادی تهیه شده و علاوه بر این به درخواست مردم برای ۲۷۰ روستای زیر ۲۰ خانوار هم طرح هادی تهیه شده است. وی گفت: در سال گذشته طرح هادی در ۱۴۱ روستا اجرا که ۱۱۱ روستا پروژه های نا تمام و ۳۰ روستا هم به عنوان روستای جدید اجرای طرح هادی آن آغاز شد.
وی گفت: در سفر نائب رئیس مجلس شورای اسلامی به ۴ شهرستان فردوس طبس بشرویه و سرایان یکی از مصوبات سفر این بود که قرار است از اعتبارات سال ۱۴۰۰ و همچنین از اعتبارات ۱۴۰۱ مبلغ ۳۰ میلیارد تومان اعتبار مازاد قیر برای این شهرستانها در نظر گرفته شود که تاکنون اختصاص نیافته است.
معاون عمران روستایی اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی افزود: از مهرماه ۱۴۰۰ تاکنون ۴۶۱مکان (سایت) توسعه روستایی برای تامین زمین مسکونی، فضاهای خدماتی و اقتصادی روستایی شناسایی شد که به لحاظ وسعت و حجم کار انجام شده معادل ۱۰ سال گذشته بوده است و شاخص شناسایی و امکان سنجی برای تملک اراضی روستایی از ۴۸ درصد درابتدای دولت سیزدهم به ۷۱ درصد در حال حاضر رسیده است.

نیروهای مسلح در خراسان جنوبی سلامت خود را حفظ کرده‌اند

مهر- رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه نیروهای مسلح در خراسان جنوبی سلامت خود را حفظ کرده‌اند، گفت: برخورد با مجرمین عبرت آموز و مقتدرانه خواهد بود. حجت الاسلام احمد رضا پور خاقان شاهرضایی در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: سازمان قضائی نیروهای مسلح در اجرای اصل ۱۷۲ قانون اساسی به عنوان یک دادگاه اختصاصی راه‌اندازی شده است.
رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح با اشاره به اهمیت کار نیروهای مسلح گفت: سازمان قضائی نیروهای مسلح از سلامت نیروهای نظامی و انتظامی و در واقع قوای مسلح کشور مراقبت می‌کند. پور خاقان شاهرضایی ادامه داد: بیش از آنکه به دنبال مجازات مجرم باشیم هدف ما پیشگیری از تخلف و جرم در نیروهای مسلح است.
وی با بیان اینکه بسیاری از اسرار نظام و کشور در اختیار نیروهای مسلح است، اظهار کرد: از این جهت پیگیری از وقوع جرم در این نیروها بیش از سایر اقشار از اهمیت برخوردار است. رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح گفت: قوای نظامی در جمهوری اسلامی کمترین میزان جرم در بین نیروهای نظامی سایر کشورها را دارند چرا که زیر سایه ولی فقیه خدمت می‌کنند.
پور خاقان شاهرضایی ادامه‌داد: نیروهای مسلح تنها در حوزه‌های امنیتی ارائه خدمت نمی‌کنند بلکه در هر حادثه طبیعی و غیر طبیعی چون سیل و زلزله به مردم و جامعه کمک می‌کنند. پور خاقان شاهرضایی یادآور شد: بر اساس آمار و تحقیقات بیان می‌کنم که نیروهای مسلح در خراسان جنوبی سلامت خود را به خوبی حفظ کرده است و توانسته علی رغم گستردگی جغرافیایی استان موفق باشد. وی اظهار کرد: اما اگر کسی در نیروهای مسلح جرمی مرتکب شود بی شک مقتدرانه و عبرت‌آموز با او برخورد خواهیم کرد.

پیش بینی شرکت ۴۰ هزار زائر خراسان جنوبی در پیاده روی اربعین

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: با توجه به استقبال مردم خراسان جنوبی، پیش بینی می شود امسال ۴۰ هزار نفر در مراسم پیاده روی اربعین شرکت کنند.
«ابوالفضل نوفرستی» در گفتگو با شبستان اظهار داشت: تاکنون ۲۸ هزار و ۵۰۰ نفر از عاشقان اباعبدالله الحسین از خراسان جنوبی در سامانه سماح ثبت نام کردند و با توجه به باز بودن سامانه ثبت نام، پیش بینی می شود تعداد زائران به حدود ۴۰ هزار نفر برسد.
مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: از افراد ثبت نام شده حدود ۳۰۰ نفر به صورت هوایی، ۴۰۰ نفر با قطار، ۱۱ هزار نفر درخواست تردد با اتوبوس داشته‌اند و مابقی هم با وسایط نقلیه شخصی تا مرز خواهند رفت و سپس وارد کشور عراق خواهند شد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر هشت مرز برای ورود زائران در نظر گرفته شده است، افزود: بیش از ۶۰ درصد زائران از مرز مهران وارد کشور عراق می شوند.
نوفرستی با توجه به درخواست ۱۱ هزار نفر از شهروندان استان برای تأمین اتوبوس برای ایاب و ذهاب گفت: جلسات متعددی با اداره کل راهداری برگزار شده و با توجه به ورود همه دستگاه های اجرایی، امید است اتوبوس های مورد نیاز برای ایاب و ذهاب زائران فراهم شود. وی هزینه هوایی برای اعزام به عتبارت را ۶ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: زائران چه به صورت هوایی یا زمینی وارد نجف شوند، فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتر تا کربلا را پیاده روی می کنند.
وی گریزی به گرمی هوا زد و از زائران خواست حتی‌الامکان با محارم سفر کرده و از آوردن اطفال به این سفر خودداری کنند و برای جلوگیری از گرمازدگی احتمالی، شب‌ها پیاده روی کنند.
مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی همچنین از زائران خواست توجه ویژه به مسائل قومی قبیله ای، ایجاد تفرقه دشمنان و… داشته باشند چرا که دشمن به روش های مختلف قصد ایجاد تفرقه و نفاق بین زائران دارد.
نوفرستی ضمن تأکید سفر بانوان با محارم در این سفر گفت: زائران باید اقلام مورد نیاز، هزینه سفر و… را به همراه داشته و با توجه به کثرت جمعیت، مواظب سارقان، وسایل شخصی و اموال خود در این سفر باشند.
وی از برگزاری جلسات آموزشی سرگروه ها خبر داد و با بیان اینکه سرگروه ها از افراد قابل اعتماد و امین، وابسته به مساجد و هیأت های مذهبی و دفاتر زیارتی هستند، تعداد دفاتر زیارتی استان را ۳۳ دفتر اعلام کرد و گفت: بیشترین زائران ثبت نام شده از بیرجند هستند.
مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی با بیان اینکه نوع واکسن تزریقی ملاک نیست و همه نوع واکسن قابل پذیرش است، یادآور شد: زائران زیر ۱۲ سال نیاز به تزریق واکسن ندارند و افراد بالای ۱۲ سال هم باید دو دوز واکسن را تزریق کرده باشند و چنانچه از زمان تزریق دوز دوم ۶ ما گذشته باشد باید دوز یادآوری را هم تزریق کنند.
نوفرستی با اشاره به این مهم که اعزام زائران از هفته آینده شروع می شود، افزود: برای تعیین تکلیف مهلت گذرنامه‌ها نیز این مهم تا هفته آینده توسط پلیس مهاجرت اعلام خواهد شد.
وی در پایان از زائران خواست به نحوی سفر کنند که کمترین اقامت را در عراق داشته باشند تا زمینه برای زیارت تعداد بیشتری از افراد فراهم شود.

فروش نان در خراسان جنوبی تنها از طریق کارتخوان صورت می‌گیرد

رئیس اتحادیه نانوایان خراسان جنوبی اظهار کرد: هزینه نان در نانوایی‌های خراسان جنوبی از طریق کارتخوان‌های هوشمند نصب شده دریافت می‌شود.مختاری، گفت: ۷۶۶ دستگاه کارتخوان هوشمند در نانوایی‌های خراسان جنوبی نصب شده است و اکنون تمامی نانوایی‌های استان به جز نانوایی‌های سنگک این سامانه مجهزند. وی افزود: طبق مصوبه تنظیم بازار، فروش نان صرفا از طریق کارتخوان‌های هوشمند نصب شده در نانوایی‌ها امکان پذیر است و پول نقد برای نان دریافت نمی‌شود

صعود نجاتگران هلال احمر شهرستان طبس به قله آرارات ترکیه

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان طبس گفت: تیم پنج نفره نجاتگران جمعیت هلال احمر شهرستان طبس در مدت سه روز به چهارمین قله مرتفع اروپا و بام کشور ترکیه صعود کردند. آزاد افزود: هدف از این صعود افزایش توان بدنی و آمادگی جسمانی نجاتگران در برابر انواع بلایا و مخاطرات در کنار حفظ روحیه و شادابی است.

اختصاص ۳۱ میلیارد ریال به راه آهن شرق برای تکمیل پروژه سالار – شادمهر

بازار- سرپرست اداره کل راه آهن شرق از اختصاص مبلغ ۳۱ میلیارد ریال جهت تکمیل پروژه سالار – شادمهر خبر داد. علی حکامی قاسمی اظهارکرد: در بازدید مدیرکل خط و سازه‌های فنی راه آهن جمهوری اسلامی ایران از محل اجرای پروژه کمربندی ریلی شادمهر – سالار موانع، مشکلات و تسریع در فرآیند های تامین منابع و اجرای این عملیات بررسی شد. سرپرست راه آهن شرق افزود: در این بازدید مبلغ ۳۱ میلیارد ریال جهت خرید اراضی حدفاصل کیلومتر هفت الی ۱۰ این پروژه به اداره کل راه آهن شرق واگذار گردید. حکامی قاسمی ادامه داد: در نهایت مقرر شد بلافاصله در خصوص فرآیند ارزیابی و تخصیص اعتبارات تملک سایر اراضی، برنامه‌ریزی شود. وی یادآور شد: با اجرای پروژه شادمهر – سالار عملیات مانور، اتصال و انفصال قطارهای باری حامل مواد معدنی در مسیر سنگان به مقصدهای ذوب آهن اصفهان، بندرعباس، گل گهر سیرجان و غیره در یک گلوگاه ترافیکی حذف می شود. وی افزود: از طرفی فاصله مکانی بین ایستگاه‌های سالار و شادمهر نیز به نصف کاهش می‌یابد که این عوامل منجر به کاهش حدود ۶ ساعت زمان رفت و برگشت قطار در این مسیر خواهد شد. حکامی قاسمی با اشاره به اینکه مراکز فروش بلیت تحت نظارت اداره کل راه آهن شرق ۲۲ مرکز است، یادآور شد: از این تعداد ۳ مر کز فروش بلیط در بیرجند، ۴ مرکز فروش در طبس، یک مرکز فروش در بشرویه، یک مرکز فروش در سرایان و یک مرکز فروش نیز در فردوس قرار دارد.وی گفت: باقی مراکز فروش در شهرهای استان خراسان‌رضوی است.

خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی ۴ برابر افزایش یافت

مهر- معاون اداره کل غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی از رشد ۴ برابری خرید تضمینی گندم در استان خبر داد و گفت: تا کنون ۱۰ هزار و ۹۰۰ تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده است. علی محمدیان با بیان اینکه خرید تضمینی از کشاورزان در کل کشور از حدود اسفند ماه شروع می‌شود، افزود: خرید تضمینی بر عهده وزارت جهاد کشاورزی گذاشته شده و توسط دولت به تبع آن شرکت بازرگانی دولتی ایران به عنوان متولی در استان‌ها انجام می‌شود. وی بابیان اینکه در سال جاری نرخ خرید تضمینی گندم ۱۰ هزار و۵۰۰ تومان تعیین شد، گفت: دولت هزار تومان هم به عنوان طرح تشویقی در نظر گرفته که ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان است تا انگیزه‌ای باشد برای افرادی که فروش به مراکز دولتی داشته باشند. معاون بازرگانی اداره کل غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی ادامه داد: سال گذشته خرید تضمینی قیمت ۵ هزار تومان بوده است که امسال افزایش ۱۰۰ درصدی داشته‌ایم. وی با اشاره به اینکه امسال نسبت به سال قبل دمای زودرس داشته‌ایم و معمولاً هر سال در دهه سوم اردیبهشت ماه خرید تضمینی آغاز می‌شد، افزود: امسال از نیمه اول اردیبهشت ماه استارت خرید در شهرستان نهبندان شروع شد و به تدریج با وضعیت آب و هوایی هر منطقه و سایر شهرستان‌ها هم وارد فاز خرید تضمینی گندم شدیم. محمدیان بیان داشت: اوج خرید در استان در ماه خرداد و تیر است و تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت. به گفته وی امسال بیشترین حجم خرید تضمینی گندم مربوط به شهرستان قاین بوده است که با وزن هزار و ۸۶۰ تن و بعد شهرستان نهبندان با وزن هزار و۸۵۰ تن و سپس شهرستان خوسف بوده است. وی با اشاره به اینکه مراکز خرید با توجه به دستورالعمل‌های شرکت بازرگانی و دولتی صادر می‌شود باید حداقل استانداردهای تعیین شده را داشته باشند، بیان کرد: مراکز تعاونی روستایی بین ۱۷ تا ۱۸ مورد پیشنهاد شده بود که از این مراکز طی بازدیدهایی که انجام شد ۱۵ مرکز تعاونی روستایی مصوب شد. به گفته وی دو مرکز ملکی متعلق به شرکت غله است که در شهرستان‌های قاین و بیرجند فعال است. معاون بازرگانی اداره کل غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی با بیان اینکه در تمامی شهرستان‌ها مراکز خرید وجود دارد، عنوان کرد: میزان خرید تضمینی سال قبل ۲ هزار و۸۰۰ تن بوده است که امسال از ابتدای تحویل ۱۰ هزار و۹۰۰ تن خرید تضمینی گندم در استان انجام شده است.وی از افزایش ۴ برابری خرید در سال جاری خبر داد و بیان داشت: پرداخت مطالبات کشاورزان با توجه به وزن و خرید انجام شده ۱۲۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده است. وی تصریح کرد: ۱۱۲ میلیارد مطالبات معادل ۸۹ درصد پرداخت شده است و ۱۳ میلیارد باقیمانده که حدود ۱۱ درصد مطالبات را شامل می‌شود پس از تأمین اعتبار پرداخت خواهد شد. محمدیان ادامه داد: تأمین اعتبارات کشوری است و بر اساس خرید هر مرکز ثبت و به بانک ارسال می‌شود.

کاهش شهرهای قرمز کرونایی در خراسان‌جنوبی

مهر- رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به کاهش شهرهای در وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی در خراسان‌جنوبی گفت: طبق آخرین آمار در استان تنها سرایان و فردوس در وضعیت قرمز قرار دارند. محمد موسوی میرزایی ادامه‌داد: همچنین با تغییر رنگ شهرستان بیرجند از قرمز به نارنجی تعداد شهرهای نارنجی در خراسان جنوبی از ۶ شهرستان به دو شهرستان بیرجند و درمیان کاهش یافته است. موسوی میرزایی گفت: بشرویه، خوسف و زیرکوه، سربیشه، طبس، قائنات و نهبندان هم اکنون در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند. وی یادآور شد: البته هیچکدام از شهرستان‌های خراسان‌جنوبی در وضعیت آبی (عادی) قرار ندارند.

دانش آموزان استان در دو جشنواره کشوری ۳۸ رتبه برتر کسب کردند

فارس- دانش آموزان خراسان جنوبی در دو جشنواره فرهنگی هنری کشوری با ۳۸ رتبه برتر و برگزیده، خوش درخشیدند. مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، حضور دانش آموزان استان در جشنواره‌های فرهنگی هنری را بسیار موفقیت‌آمیز ارزیابی کرد و گفت: این جشنواره‌ها با عناوین “فردا” و “کانون‌های فرهنگی تربیتی” برگزار شد که ۴۶ هزار دانش آموز دختر و پسر خراسان جنوبی در این جشنواره‌ها شرکت کردند. موسوی نژاد افزود: در مجموع ۲۰۰ نفر از دانش آموزان استان به مرحله کشوری این جشنواره‌ها راه یافتند که در این مرحله در ۱۲۰ رشته با دانش آموزان سراسر کشور رقابت کردند. وی گفت: در پایان رقابت‌های این دو جشنواره، دانش آموزان خراسان جنوبی، ۶ رتبه نخست انفرادی در رشته‌های ساخت ماکت، شعر، مجسمه سازی، معرق کاری، هنر‌های تجسمی و دومینو، ۹ رتبه دوم انفرادی، ۲ رتبه دوم همگانی، ۷ رتبه سوم انفرادی، ۲ رتبه سوم همگانی، یک رتبه سوم گروهی و ۱۱ رتبه چهارم انفرادی را از آن خود کردند.

تولید حدود ۱۶ هزار تن گوشت مرغ در خراسان جنوبی

از ابتدای سال تاکنون ۱۵ هزار و ۸۱۴ تن گوشت مرغ در خراسان جنوبی تولید شده است. معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گفت: ارزش این میزان تولیدات گوشت مرغ ۹۲۲ میلیارد تومان است. ابراهیمی افزود: قیمت مرغ هم اکنون درب مغازه ۵۸ هزار و ۳۰۰ تومان است. وی افزود: علی رغم شرایط جدید طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها، نه تنها نیاز داخل برطرف می‌شود بلکه ۷۰ درصد تولیدات به سایر استان‌های همجوار از جمله سیستان وبلوچستان، خراسان رضوی، کرمان ویزد ارسال می‌شود. وی گفت: میزان جوجه ریزی در این مدت ۱۰ میلیون و ۶۴۸ هزار و ۹۵۷ قطعه بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت