شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

اخبار استانی

کودتای ۲۸ مرداد نتیجه اعتماد به بیگانگان بود

ایرنا- امام جمعه بیرجند گفت: کودتای ۲۸ مرداد نتیجه اعتماد به بیگانگان و دشمنان بود لذا این واقعه باید برای همه مسئولان و جامعه درس عبرتی باشد. حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند افزود: محمد مصدق در چنین روزی به آمریکایی‏‌ها اعتماد و تکیه کرده بود و آنها را دوست خود فرض کرد لذا کودتای ۲۸ مرداد اتفاق افتاد. وی گفت: این واقعه نتیجه اعتماد به دشمنی بود که بزرگانی همچون آیت‌ ا… کاشانی نسبت به آن هشدار داده بودند.

تاکید بر ایجاد جاذبه‌های گردشگری

ایسنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بر ایجاد جاذبه‌های مختلف گردشگری برای ماندگاری بیشتر مسافر در استان تاکید کرد.جواد اشرفی در بازدید از دهکده گردشگری بادامشک اظهار کرد: تامین آب شرب منطقه به اعتبار ویژه نیاز دارد که با همکاری شرکت آب و فاضلاب و سرمایه‌گذار انجام خواهد شد و در صورت نیاز اعتبار، موضوع در سفر دوم رئیس جمهور به استان پیگیری می‌شود. وی با بیان اینکه تامین روشنایی و جاده دسترسی به منطقه را از محل اعتبارات استانی پیگیری خواهیم کرد گفت: تلاش ما این است که از محل اعتبارات کمک فنی و اعتباری یا تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ قانون بودجه نیز در راستای ایجاد طرح‌های‌ توسعه‌ای به سرمایه‌گذار کمک کنیم.

صادرات دام از نهبندان در دست پیگیری وزارت جهاد کشاورزی

صادرات دام از شهرستان نهبندان در دست پیگیری سازمان پشتیبانی امور دام وزارت جهاد کشاورزی بوده و به زودی محقق می شود. نخعی نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: در نشستی که با سلامی رئیس سازمان پشتیبانی امور دام کشور داشتم موضوع صادرات دام از نهبندان و تأمین نهاده‌های دامی برای عشایر و روستائیان نهبندان مطرح و برای پیگیری این موضوع قول همکاری داده شد. وی همچنین از سفر سلامی طی هفته‌های آینده به نهبندان خبر داد.

پوریا ایوبی به عنوان بازیکن تیم ملی بسکتبال انتخاب شد

کاری- سرپرست هیئت بسکتبال استان گفت: پوریا ایوبی به عنوان بازیکن تیم ملی بسکتبال جوانان ایران برای بازیهای 2022 تهران انتخاب شد. آشوری با بیان اینکه این بازی ها از 30مرداد آغاز می شود و تا 6 شهریور ادامه دارد، افزود: ایران میزبان این مسابقات است و ورزشکار بیرجندی به عنوان بازیکن اصلی، تیم ملی را همراهی می کند.

بازنشستگان برای زیارت عتبات عالیات تسهیلات دریافت می‌کنند

فارس- مدیرکل تأمین اجتماعی گفت: بازنشستگان متقاضی زیارت عتبات عالیات می‌توانند نسبت به دریافت تسهیلات قرض الحسنه اقدام کنند. سید حسین فراتی بیان کرد: این تسهیلات قرض‌الحسنه به مبلغ ۱۲ میلیون تومان و در مرحله اول به ۲۰ هزار بازنشسته و مستمری بگیر تحت پوشش سازمان تأمین‌اجتماعی در کشور که قصد سفر عتبات عالیات را داشته باشند، پرداخت می‌شود.

منطقه مرزی سرداران نهبندان میزبان کاروان نذر آب ۵ هلال احمر

مهر- سرپرست جمعیت هلال احمر استان گفت: امسال کاروان نذر آب ۵ در بخش سرداران شهرستان نهبندان با حضور هلال احمر استان گلستان اجرا می‌شود. محمدعلی کاوسی با بیان اینکه حفظ کرامت انسانی از وظایف و تعهدات هلال احمر است، گفت: باید در طرح نذر آب ۵ گروه‌های جهادی را در راستای اهداف پیشگیرانه نیز به میدان آوریم.

تردد مسافران در پایانه مرزی ماهیرود ۸۱ درصد افزایش یافت

ایرنا- مدیر پایانه مرزی ماهیرود گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۰ هزار و ۱۸۱ مسافر از این پایانه مرزی تردد کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۱ درصد افزایش دارد. علی‌اکبر مزیدی اعلام کرد: در این مدت ۱۲ هزار و ۷۴۰ نفر مسافر ورودی و هفت هزار و ۴۴۱ نفر مسافر خروجی از مرز تردد داشتند.

طبس رکورددار جذب بیشترین گردشگر در استان

فارس- معاون گردشگری استان گفت: شهرستان طبس با جذب بیش از ۲ میلیون بازدید کننده رکورددار جذب بیشترین گردشگر در خراسان جنوبی است. مرتضی عربی اعلام کرد: از ابتدای امسال تا اواسط مرداد بیش از ۳ میلیون و ۸۸۲ هزار نفر از مراکز تاریخی، تفریحی و توریستی خراسان جنوبی بازدید کرده اند.

اعتراف به ۲۱ سرقت در بیرجند

ایسنا- فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: ماموران انتظامی شهرستان بیرجند اظهار کرد: ماموران کلانتری ۱۱ بیرجند، یک سارق را در این خصوص شناسایی کرده و تحت تعقیب قرار دادند و پس از هماهنگی قضایی در یک عملیات غافلگیرانه وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند. سردار ناصر فرشید گفت: متهم پس از روبه‌رو شدن با شواهد و مستندات به ناچار لب به اعتراف گشود و به ۲۱ فقره سرقت محتویات داخل خودرو نیز اعتراف کرد.

راه اندازی اولین درمانگاه تخصصی چشم پزشکی در نهبندان

رئیس بیمارستان شهید آتشدست نهبندان گفت: تاکنون مردم نهبندان از خدمات چشم پزشکی در این شهرستان بی بهره بودند که اولین درمانگاه تخصصی چشم پزشکی از هفته آینده در این شهرستان راه اندازی می شود. آهنی افزود: با راه اندازی کلینیک چشم پزشکی در هفته‌ای ۳ روز جراح و متخصص چشم پزشکی در این بیمارستان حضور خواهد داشت. وی گفت: قرار است در ماه‌های آینده متخصص اعصاب و روان جذب و بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان نیز راه اندازی شود که در دست پیگیری است.

افتتاح طرح آبرسانی به ۱۷ روستای استان در هفته دولت

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گفت: به مناسبت هفته دولت طرح آبرسانی به 17 روستای استان با اعتبار 62 میلیارد و 700 میلیون تومان به بهره‌برداری می‌رسد. علیرضا عباس زاده در قرارگاه استانی آبرسانی روستایی اظهار داشت: با بهره‌برداری از این طرح‌ها، هشت هزار و 378 روستایی استان از نعمت آب سالم و بهداشتی برخوردار خواهند شد. وی با بیان اینکه با برنامه‌ریزی و اقدامات انجام شده مشکلات حوزه آبرسانی روستایی استان در فصل تابستان سال جاری نسبت به سالیان گذشته کاهش چشمگیری داشته، بیان کرد: در مجموع تأمین آب شرب روستایی استان در فصل گرما به خوبی مدیریت شده است.
معاون استاندار گفت: طرح آبرسانی به 90 روستای استان با پیشرفت فیزیکی 30 درصدی از محل اعتبارات محرومیت‌ زدایی در دست اجراست.
به گفته وی؛ پروژه‌های خراسان جنوبی در این زمینه نسبت به سایر استان‌ها پیشرفت مناسبی دارد. عباس‌زاده اظهار داشت: سال گذشته از محل اعتبارات محرومیت‌ زدایی 256 میلیارد تومان برای استان مصوب شده که تاکنون 202 میلیارد تومان آن برای اجرای طرح‌ها تزریق شده است. وی متذکر شد: با توجه به تخصیص خوب اعتباری، مشکلی در روند اجرای طرح‌های آبرسانی روستایی نداریم. معاون استاندار تصریح کرد: تلاش ما این است که بخش اعظمی از طرح‌های آبرسانی محرومیت زدایی استان تا پایان سال‌ جاری تکمیل شود. عباس زاده عنوان کرد: باید هدف گذاری و برنامه‌ریزی های ما در استان به گونه ای باشد که در یک بازه زمانی مشخص حداقل تا پایان سال 1402 تمام روستاهای 20 خانوار استان از نعمت آب سالم و بهداشتی برخوردار شوند. وی همچنین از بالاترین حجم جذب قیر رایگان توسط خراسان جنوبی در سال گذشته خبر داد و گفت: باید در خصوص رفع مشکلات روستاییان به صورت جهادی از مرکز به دنبال تأمین اعتبار باشیم و با روش‌های مختلف این موضوع امکان پذیر است.

هزار و ۶۶ میلیارد تومان پروژه در شهرستان بیرجند آماده افتتاح است

ایرنا- فرماندار بیرجند گفت: همزمان با هفته دولت امسال ۱۵۸ پروژه عمرانی و زیرساختی در بخش‌های مختلف با اعتبار هزار و ۶۶ میلیارد تومان در این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد. فاضلی‌فرد در نشست ستاد گرامیداشت هفته دولت شهرستان بیرجند افزود: از این تعداد ۲۳ پروژه در مناطق شهری با اعتبار ۸۷۰ میلیارد تومان و ۱۳۵ پروژه روستایی با اعتبار ۱۹۶ میلیارد تومان افتتاح می‌شود. وی از آغاز عملیات اجرایی پنج پروژه در هفته دولت خبر داد و گفت: همچنین ۱۶ پروژه شبکه برق با سرمایه‌گذاری ۳۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان افتتاح می‌شود. فرماندار بیرجند بیان کرد: افتتاح خانه بهداشت حسین‌آباد بیرجند با زیربنای ۲۷۸ مترمربع و هزینه‌کرد ۱۳۲ میلیون تومان از دیگر پروژه‌های هفته دولت در این شهرستان است که هزار و ۵۰۰ نفر از خدمات آن برخوردار می‌شوند. وی از گازرسانی به ۵۰ روستای مرکز استان خبر داد و گفت: این پروژه‌ها با نصب ۹۵۴ انشعاب و هزینه‌کرد ۴۸ میلیارد تومان آماده افتتاح است. فاضلی‌فرد ادامه داد: همچنین عملیات اجرایی گازرسانی به چهار واحد تولیدی و صنعتی با پیش‌بینی اعتبار ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان آغاز می‌شود. وی گفت: آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به منطقه ویژه اقتصادی بیرجند با اعتبار ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و عملیات گازرسانی به طرح نهضت ملی مسکن در بیرجند از دیگر برنامه‌های هفته دولت است. وی بیان کرد: همزمان با هفته دولت امسال، پروژه‌های بخش کشاورزی و آبخیزداری از جمله افتتاح آبیاری کم‌فشار، احیا و مرمت قنوات و استخر ذخیره آب در دستور کار قرار دارد.

حمایت ۳ میلیاردی کمیته امداد از دانش آموزان نیازمند خراسان جنوبی

مهر- مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی گفت: طی سال گذشته دانش آموزان نیازمند استان بیش از سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از سوی کمیته امداد امام (ره) حمایت مالی شده‌اند. محمد عرب بیان کرد: در حال حاضر ۲۰ هزار نفر از دانش آموزان استان تحت پوشش کمیته امداد هستند. وی ادامه داد: از این تعداد ۱۱ هزار و ۱۷۶ نفر ابتدایی و ۹ هزار و ۳۲ نفر در سطح متوسطه در حال تحصیل هستند. عرب بیان کرد: طی سال گذشته دانش آموزان نیازمند خراسان جنوبی بیش از سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از سوی کمیته امداد امام (ره) حمایت مالی شده‌اند. مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌جنوبی با بیان اینکه ۱۶۸ نفر از محصلان تحت پوشش، افراد نخبه و دارای استعداد برتر هستند، افزود: همچنین هزار و ۹۴ نفر از افراد تحت پوشش، دانشجویان و طلاب علوم دینی هستند. وی ادامه داد: از این تعداد ۱۳۴ دانشجو در مقطع کاردانی، ۶۸۸ نفر کارشناسی، ۵۶ نفر کارشناسی ارشد، ۱۵ نفر دکتری و ۲۰۱ نفر حوزوی هستند. عرب با بیان اینکه تاکنون ۳۱۲ دانش آموزان از خدمات طرح مدارس همدل بهره مند شده‌اند، گفت: همچنین هفت میلیارد ریال کمک هزینه تحصیلی و شهریه به دانشجویان و طلاب علوم دینی کاردانی و سطح یک پرداخت شده است. وی اظهار کرد: این کمک‌ها در دوره کارشناسی و سطح دو حوزه ۱۰ میلیارد ریال، کارشناسی ارشد و سطح سه حوزه ۱۵ میلیارد ریال و دکتری و سطح چهار حوزه ۲۰ میلیارد ریال بوده است.

انجام خدمات فوق تخصصی ارتوپدی کودکان در بیرجند

چهار روز در ماه خدمات فوق تخصصی ارتوپدی کودکان در بیمارستان امام رضا بیرجند انجام می شود. اسماعیلی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به نیاز اینگونه خدمات در استان گفت: از حدود یک سال قبل با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر نبیان فوق تخصص ارتوپدی کودکان چهار روز در ماه در بیرجند، خدمات ارتوپدی کودکان را انجام می‌دهند. وی افزود: در این چهار روز حدود ۲۰۰ کودک که دچار ناهنجاری اسکلتی و ارتوپدی ویزیت و حدود ۳۰ عمل جراحی در بیمارستان امام رضا بیرجند انجام می‌شود. بیماران می‌توانند ضمن مراجعه به کلنیک تخصصی واقع در بیمارستان امام رضا نوبت گیری و از امتیاز انجام اعمال جراحی با حداقل تعرفه دولتی در این خصوص استفاده کنند. طبق برنامه اعلامی دکتر نبیان سه شنبه و جمعه از ساعت ۹ الی ۱۳ و ۱۵ الی ۲۱ به ویزیت بیماران می‌پردازد و روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه به عمل بیماران خواهد پرداخت.

وزش باد شدید و گرد خاک در خراسان جنوبی

کارشناس هواشناسی گفت: در ۵ روز آینده به تناوب متاثر از باد‌های ۱۲۰ روزه وزش باد شدید، گاهی گرد وخاک و در برخی نقاط کاهش کیفیت هوا پیش بینی می‌شود. لطفی افزود: در مرز شرقی نیز احتمال وقوع طوفان و گرد و خاک نیز و جود دارد.

تاکید استاندار بر برگزاری با شکوه همایش ملی 13 شهریور در فردوس

سربازی – استاندار خراسان جنوبی که به همراه معاونین و جمعی از مدیران کل استانی به منظور آخرین هماهنگی های اجرایی اولین همایش ملی جهادگران به فردوس سفر کرده بود در جلسه برنامه ریزی این همایش بر برگزاری با شکوه و عزت مندانه این همایش در شهرستان فردوس تاکید کرد. به گزارش خبرنگار آوا، قناعت تصریح کرد: باید حداقل صرفه جویی و استفاده بهینه از امکانات در برگزاری این همایش صورت گیرد و تمام دستگاههای اجرایی خارج از ضوابط اداری حداکثر همکاری را انجام دهند. وی با تاکید بر اینکه این یک همایش کلیدی و حساس برای استان است افزود: محو ر این کار چون منتسب به رهبریست از قداست خاصی بر خوردار است و باید برنامه ها هدفمند و پر محتوا باشد. استاندار بر تبیین موضوع این همایش در حوزه رسانه تاکید و گفت: این همایش در صورت موفقیت می تواند فرا ملی نیز باشد.
فرماندار فردوس نیز با ارائه گزارشی مهمترین هدف این همایش را ترویج فرهنگ جهادی و ثبت فردوس به عنوان مبداء حرکت جهادی در تقویم رسمی کشور دانست و خاطرنشان کرد: حضور رهبری در زلزله سال 47 در شهرستان فردوس به همراه تیم پایگاه امدادی روحانیت به عنوان بنیانگذاری حرکت های جهادی درکشور هرگز از یاد و خاطره مردم فردوس نخواهد رفت. روشن حضور 50 گروه جهادی در شهرستان از ابتدای شهریور، افتتاح و یا کلنگ زنی 15 طرح عمرانی، بهداشتی و خدماتی، حضور مداحان کشوری درفردوس، رونمایی از کتاب خاطرات رهبری، یادواره شهدای پایگاه امدادی روحانیت، دوره تخصصی سیره جهادی و برپایی سه نمایشگاه را از جمله مهمترین برنامه های جانبی این همایش برشمرد و افزود: اجلاسیه اصلی در روز 13 شهریور سالروز حضور رهبری در زلزله سال 47 فردوس با حضور 2 هزار مهمان کشوری و استانی در مصلای بزرگ امام خمینی برگزار خواهد شد. وی از تشکیل 12 کمیته این همایش خبر داد و تاکید کرد: برنامه ریزی های لازم از ماهها قبل برای برگزاری با شکوه این همایش ملی صورت گرفته و امیدواریم بتوانیم از حضور مهمانان کشوری حداکثر استفاده را در جهت توسعه و پیشرفت فردوس و منطقه انجام دهیم. امام جمعه فردوس نیزگفت: در حادثه زلزله سال 47 مردم رنج کشیده فردوس طعم شیرین خدمات گروه امدادی روحانیت به سرپرستی مقام معظم رهبری را چشیدند و از همان زمان شیفته مرام، کردار و رفتار رهبری شدند. حجت الاسلام شاکری بر جهاد تبیین این کار مهم تاکید و افزود: همه باید بکوشیم اینگونه اقدامات برای مردم تشریح شود و برداشت جهانیان از ایران رژیم گذشته و ایران امروز تبیین شود.

فضای بیمارستانی استان خراسان جنوبی افزایش می‌یابد

تسنیم- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی بیرجند افزایش دسترسی مردم به خدمات بیمارستانی در استان را از برنامه‌ها و سیاست‌های دانشگاه علوم پزشکی برشمرد و گفت: فضای بیمارستانی استان خراسان جنوبی افزایش می‌یابد. سید محمد موسوی میرزایی در جلسه هماهنگی توسعه خدمات بیمارستانی استان، از آغاز ساخت بیمارستان جدید 150 تختخوابی طبس و بیمارستان قائن خبر داد و اظهار داشت: روند ساخت بیمارستان زیرکوه و توسعه بیمارستان نهبندان به 96 تختخوابی نیز از حدود یک تا دو ماه گذشته آغاز شده و فاز اجرایی آن در آینده سرعت بیشتری خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه بیمارستان بشرویه تا دهه فجر امسال و بیمارستان خوسف تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد تصریح کرد: راه‌اندازی بیمارستان‌های محلی در شهرهای کوچکتر نیز از دیگر برنامه‌های دانشگاه است. سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشار ه به اینکه در “خضری دشت بیاض” و “قهستان” ساخت بیمارستان محلی آغاز شده است گفت: برای دریافت مجوزهای اولیه در سایر شهرها نیز قول مساعد داده شده است.موسوی میرزایی تصریح کرد: پیگیر هستیم تا با حمایتهای استاندار اقدامات بعدی در شوسف، درح، آرین شهر، دیهوک، عشق آباد و بیمارستان محلی در قسمت شمال شهر بیرجند انجام شود تا بتوانیم فضاهای درمانی در این محل‌ها آماده و مورد استفاده مردم قرار گیرد.
وی با اشاره به قدمت 80 ساله بیمارستان امام رضا(ع) بیرجند گفت: ساختمان این مرکز آموزشی درمانی عملاً فرسوده محسوب می‌شود و به همین منظور دانشگاه تصمیم به ساخت مجتمع درمانی جایگزین بیمارستان امام رضا(ع) بیرجند گرفته است. سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی بیرجند با قدردانی از همکاری‌های بسیار خوب مجموعه استانداری، معاونت عمرانی استاندار، راه و شهرسازی تصریح کرد: حدود 30 هکتار زمین به دانشگاه علوم پزشکی بیرجند واگذار شده و امیدواریم در آینده‌ای نه چندان دور شاهد آغاز ساخت بیمارستان جدید و جایگزین امام رضا(ع) باشیم تا نیازهای درمانی مردم استان را به بهترین نحو ممکن برآورده کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت