اخبار استانی

اراضی طرح نهضت ملی مسکن در همه شهرهای استان تامین شد

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: با توجه به تاکید استاندار و پیگیری‌های صورت گرفته اراضی مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن در تمامی شهرهای استان تامین شده است و واحدهای مسکونی این طرح در همه شهرها به جز بیرجند و قاین به‌صورت ویلایی احداث می‌شود.
وحید داعی در بازدید استاندار از پروژه نهضت ملی مسکن در اراضی زعفرانیه شهر بیرجند اظهار داشت: هدف از این بازدید اطلاع از روند اجرای کار، پیشرفت فیزیکی پروژه و نحوه تامین زیرساخت‌های لازم است.وی افزود: خراسان جنوبی به لحاظ اجرای طرح نهضت ملی مسکن از استان‌های پیشرو در سطح کشور است.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی بیان کرد: در سایت ۴۵۰ هکتاری زعفرانیه شهر بیرجند، اراضی زون‌های ۳ و ۵ به مساحت تقریبی ۵۰ هکتار برای طرح نهضت ملی مسکن در نظر گرفته شده و در این مجموعه تاکنون برای احداث ۴ هزار و ۱۵۸ واحد مسکونی قرارداد واگذاری و ساخت با ۲۳ شرکت انبوه ساز منعقد شده که در مرحله انجام عملیات خاکی است.
وی گفت: بلوک‌های این پروژه به‌صورت ۵ طبقه (۱۰ واحدی) و ۴ طبقه (۸ واحدی) طراحی شده و زیربنای مفید واحدها ۹۲ تا ۱۱۰ مترمربع در نظر گرفته شده است.
استاندار خراسان‌ جنوبی به همراه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، فرماندار بیرجند، مدیرکل راه و شهرسازی، مدیران دستگاه‌های خدمات‌رسان و انبوه‌سازان از روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در اراضی زعفرانیه شهر بیرجند بازدید کرد.
جواد قناعت در ادامه از سایت ۲۷ هکتاری طرح نهضت ملی مسکن شهر بیرجند نیز بازدید کرد.مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در این بازدید گفت: در پروژه ۲۷ هکتاری شهر بیرجند تعداد ۴۲۸ قطعه برای احداث ۲ هزار و ۱۴۰ واحد مسکونی به‌صورت گروه ساخت به متقاضیان طرح واگذار شد که پس از گذشت ۲ سال از واگذاری اراضی، متاسفانه تاکنون افراد فقط برای ۲۴۰ واحد مسکونی نسبت به شروع عملیات اجرایی اقدام کرده‌اند.
داعی افزود: آماده‌سازی سایت شامل بازگشایی همه معابر و اجرای جوی و جدول معابر اصلی به همراه اجرای زیراساس معابر توسط اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام شده است.
وی گفت: در اراضی مزبور واگذاری‌هایی به بنیاد شهید و امور ایثارگران (حدود ۸۰ واحد مسکونی) و سهم ۱۰ درصد شهرداری نیز انجام شده است.بازدید از پروژه برق‌رسانی به سایت ۲۷ هکتاری طرح نهضت ملی مسکن در بیرجند از دیگر برنامه‌های بازدید استاندار بود.قناعت مراحل پایانی عملیات برق‌رسانی به سایت ۲۷ هکتاری شهر بیرجند را از نزدیک بررسی کرد.
اجرای ۷.۵ کیلومتر شبکه فشار متوسط، شبکه فشار ضعیف و روشنایی معابر به همراه ۱۲ دستگاه پست توزیع هوایی با تابلوی مربوطه از جمله اقداماتی است که در این پروژه انجام شده و اعتبار هزینه شده برای این پروژه ۱۱ میلیارد تومان است. این پروژه که از حدود یک ماه قبل آغاز شده، قرار است هفته دولت به بهره‌برداری برسد.

برخورد اتوبوس با دو دستگاه سواری در خراسان جنوبی، ۴ فوتی برجای گذاشت

سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از برخورد یک دستگاه اتوبوس با دو دستگاه سواری در محور نهبندان به زاهدان خبر داد. محمدعلی کاوسی گفت:(روبروی پاسگاه ماسه کاری) یک دستگاه اتوبوس با دو دستگاه سواری برخورد و دچار حریق شدند. وی با بیان اینکه در مجموع ۳۴ نفر حادثه دیده اند و از این تعداد ۴ نفر جان باختند افزود : ۱۵ نفر از مصدومان به مرکز درمانی در نهبندان منتقل شدند و بقیه مصدمان در محل بصورت سرپایی مداوا گردیدند

روز بدون فوتی کرونایی در خراسان جنوبی

در شبانه روز گذشته مورد جدیدی از فوت کرونایی در استان ثبت نشد و تعداد جان باختگان کرونا در خراسان جنوبی همان هزار و ۴۷۷ نفر است. شریف زاده گفت: روز گذشته ۲۳۴ آزمایش تشخیص مولکولی و سریع کرونا در استان انجام شد که در مجموع ۱۲۷ بیمار جدید شناسایی شد. شریف زاده افزود: از این تعداد ۷۶ مورد از بیرجند، ۲ مورد از خوسف، ۳ مورد از زیرکوه، ۱ مورد از سرایان، ۲ مورد از سربیشه، ۳۶ مورد از طبس، ۶ مورد از فردوس و ۱ مورد از نهبندان شناسایی شد.

حوزه های علمیه برای تربیت نیروهای کارآمد فرهنگی تلاش کنند

مهر- نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: ناامیدی موجود در جامعه اسلامی ثمره جنگ‌های روانی دشمن بوده بنابراین حوزه‌های علمیه باید نسبت به تربیت نیروهای کارآمد فرهنگی اقدام کنند. آیت‌ا… سید علیرضا عبادی در دیدار با مدیران حوزه‌های علمیه خراسان‌جنوبی با اشاره به عظیم بودن کار فرهنگی، اظهار کرد: استعمار از ۲۰۰ سال قبل که پا به کشورهای اسلامی گذاشته برای ضربه زدن به اسلام از هیچ کاری فروگذار نکرده است. وی با اشاره به اینکه هیچ کاری به عظمت تربیت نیروی انسانی نیست، گفت: حوزه‌های علمیه از نظر کمی و کیفی در مورد نیروی انسانی توجه داشته باشند.

تامین زیرساخت برق اراضی مسکن ملی شهرستان بیرجند

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان در حاشیه بازدید استاندار از پروژه تامین برق نهضت ملی مسکن واقع در زعفرانیه و همچنین سایت ۲۷ هکتاری شهرستان بیرجند اظهار داشت: همزمان با آغاز طرح نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم و به منظور تسریع در عملیات آماده سازی این واحدها، پروژه تامین زیر ساخت برق این اراضی در دستور کار شرکت توزیع برق استان قرار گرفت و در ۸ فاز واقع در سایت زعفرانیه و ۲۷ هکتاری بیرجند انجام شد. به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی؛ مهدی دادگر اعتبار لازم برای این پروژه ها را حدود ۱۵۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: برای اجرای عملیات تامین زیر ساخت های برق نهضت ملی مسکن سایت های مذکور، ۷.۵ کیلومتر شبکه فشارمتوسط، ۴.۵کیلومتر شبکه فشار ضعیف و ۱۴ ترانس احداث شده است. دادگر به انجام این پروژه ها در سایر شهرستان های استان نیز اشاره و افزود: در شهرستان طبس نیز تامین برق نهضت ملی مسکن در ۱۰ فاز و با احداث ۵ کیلومتر شبکه فشار متوسط، ۱۶ کیلومتر شبکه فشار ضعیف و ۱۹ ترانس به بهره برداری می رسد.

کلاهبرداری با ترفند کمک برای ساخت مسکن محرومان

رئیس پلیس فتا استان در خصوص طراحی صفحات فیشینگ با ترفند خالی‌کردن حساب افراد به بهانه کمک برای ساخت مسکن محرومان هشدار داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “قدرت الوانی” در خصوص این خبر اظهار داشت: مجرمان فضای سایبر با انتشار تصاویری از خانه و زندگی افراد نیازمند سعی در سوء‌استفاده از احساسات پاک کاربران فضای مجازی به بهانه کمک برای ساخت منزل برای آنها و کلاهبرداری از شهروندان می‌نمایند. سرهنگ الوانی به شهروندان توصیه نمود: چنانچه قصد کمک برای ساخت منزل نیازمندان را دارند وجه مورد نظر خودشان را به حسابهای معتبر که از طریق رسانه ملی معرفی می‌گردد، واریز نمایند و از واریز وجه به شماره حساب و شماره کارت‌هایی که توسط افراد ناشناس در کانال‌ها و گروه‌های فضای مجازی معرفی می‌گردد ،جدا خو‌داری کنند.

افزایش ۴۴ درصدی پذیرش دانشگاه فرهنگیان در خراسان جنوبی

مدیر کل آموزش و پرورش گفت: سه پردیس دانشگاه فرهنگیان در استان خراسان جنوبی در شهرستان‌های بیرجند و فردوس فعالیت می‌کنند. موسوی نژاد با بیان اینکه در سال تحصیلی گذشته ۳۴۸ دانشجو در پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی پذیرش شده اند، گفت: در سال تحصیلی پیش رو ۵۰۰ دانشجوی جدید در پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان پذیرش می‌شوند که نسبت به سال گذشته رشد ۴۴ درصدی داشته است.

بهره برداری از ۶ معدن جدید در استان

رئیس سازمان صمت استان گفت: معدن آفاق طبس با ماده معدنی خاک صنعتی در طبس، معدن ربیع با ماده معدنی کلسیت در نیمبلوک، قلعه معدن عشق آباد با ماده معدنی روی، معدن سام با ۲ ماده معدنی مرمر و دولومیت در بخش مرکزی طبس، معدن اولَنگ گزیک با ماده معدنی گرانیت و معدن سنگ لاشه برک در بخش شوسف از جمله معادن راه اندازی شده است. جرجانی مجموع ذخایر قطعی این معادن را ۴ میلیون ۲۳۳ هزار و ۴۰۰ تن عنوان کرد و گفت: از این معادن سالانه ۶۲ هزار ۵۱۵ تن ماده معدنی استخراج می‌شود.

اتمام ساخت ۲ مدرسه در چهکند تا اوایل مهر امسال

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت: هم اکنون ساخت ۲ مدرسه ۳ کلاسه در‌ منطقه مسکن مهر چهکند در دستور کار است که یکی از این مدارس برای دوره ابتدایی در نظر گرفته شده و امیدواریم با شروع سال تحصیلی این مدارس آماده افتتاح شود. چاوشان با بیان اینکه هم اکنون فضای آموزشی در مناطق حاشیه شهر بیرجند و روستا‌های اطراف بسیار پایین است افزود: روستای چهکند نیز نیاز مبرمی به مدرسه متوسطه دوره دوم دارد که امیدواریم در آینده بتوانیم ساخت این مدرسه را در دستور کار قرار بدهیم.

اجرا نشدن ۱۶ حکم تخلف زمین خواری و تغییر کاربری غیرقانونی اراضی

فرمانداران شهرستان‌های قاین، طبس و خوسف موظف به پیگیری اجرای ۱۶ حکم تخلف در حوزه زمین خواری و تغییر کاربری غیرقانونی اراضی کشاورزی شدند. معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در کارگروه پیشگیری و مقابله با زمین خواری، تغییر کاربری غیرقانونی اراضی و ساخت و ساز‌های غیر مجاز استان گفت: زمین خواری و تغییر کاربری غیرقانونی اراضی یکی از معضلاتی است که در سراسر کشور مطرح است، اما در خراسان جنوبی این مورد کمتر از استان‌های دیگر نمود دارد. عباس زاده افزود: در این جلسه که اولین کارگروه پیشگیری و مقابله با زمین خواری، تغییر کاربری غیرقانونی اراضی و ساخت و ساز‌های غیر مجاز در استان است گزارشات دستگاه‌های مختلف در مورد مدیریت اراضی کشاورزی و اراضی ملی در استان دریافت شد. وی بیان کرد: کانون‌هایی در استان وجود دارند که مورد تجاوز متصرفین است و زمین خواری یا تغییر کاربری غیرقانونی در آن‌ها صورت گرفته که تعدادی از آن‌ها به دادگاه‌ها معرفی شدند و رأی صادره در مورد آن‌ها اجرا شده است.

مأموران پلیس راه فردوس، کیف پول گمشده را به صاحبش بازگرداندند

رئیس پلیس راه استان گفت: مأموران پلیس راه شهرستان فردوس، یک کیف زنانه حاوی ۶۲ میلیون و ۷۸۰ هزار ریال وجه نقد و یک گوشی تلفن هوشمند، متعلق به یک شهروند را پیدا کردند. سرهنگ رضایی افزود: این مأموران براساس شماره تلفنی که داخل آن وجود داشته با شهروند تماس گرفته و پس از شناسایی، خبر پیدایش کیف را به وی دادند. وی افزود: با توجه به اینکه صاحب کیف با خانواده اش در حال مسافرت به سمت جیرفت بود، از شنیدن پیدایش کیف پول خوشحال شده و پس از حضور در محل، محتویات آن به صورت کامل به این شهروند تحویل داده شد.

استاندار: تاکید ما در استان بر کادرسازی است

ایرنا – استاندار خراسان‌ جنوبی گفت: تاکید ما در استان بر کادرسازی است و تاکنون برای دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی نیز از نیروهای بومی استفاده کرده‌ایم. جواد قناعت در همایش بزرگداشت روز تشکلها و مشارکتهای اجتماعی با اشاره به خواسته‌های تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد گفت: یکی از ضعف‌ها و اشکالات ادارات و سازمان‌های استان توجه نکردن به کادرسازی است که باید در اولویت قرار گیرد.وی افزود: تلاش خواهیم کرد با کادرسازی، استاندار بعدی این استان نیز بومی انتخاب شود به شرطی که اختلاف‌ها بیشتر نشود.
استاندار ادامه داد: این استان به لحاظ تعداد سازمان‌های مردم‌نهاد و تشکل‌های غیردولتی و فعالیت آنها، رتبه چهارم کشور را دارد که نشان‌دهنده فرهنگ غنی، شور و علاقه مردم منطقه به امور داوطلبانه و خیرخواهانه است. قناعت گفت: اتفاقات ناگواری در زمان سیل، زلزله، کرونا و سایر حوادث سبب افزایش مشکلات مردم شد اما سمن‌ها و تشکل‌های غیردولتی برای کاهش این مشکلات به میدان آمدند که این تلاش‌ها‎ قابل قدردانی است. استاندار افزود: بسیج مستضعفین نهادی فعال در مشارکت اجتماعی مردم کشور است که نمونه آن را در کمتر کشوری می‌توان دید، اقدام سمن‌ها نیز بسیجی‌وار، داوطلبانه و خیرخواهانه است. وی افزود: انتظار داریم سازمان‌های مردم‌نهاد و تشکل‌ها به اولویت‌های مهم استان از جمله راه‌آهن، راه، آب و بهداشت و درمان به دور از منافع سیاسی توجه ویژه و مشارکت فعال داشته باشند. وی بیان کرد: دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری باید نظارت بر سمن‌ها و تشکل‌ها را افزایش دهد تا هر کدام از آنها در حوزه تخصصی خود فعالیت داشته باشند.
قناعت با تاکید بر لزوم هم‌افزایی بین سمن‌ها و تشکل‌های استان افزود: همچنین برخی از دستگاه‌های اجرایی با سمن‌ها تعامل ندارند که هم‌افزایی و تعامل بین این دو مجموعه ضروری است. وی گفت: برای رفع موانع قانونی سمن‌ها و تشکل‌ها از معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری می‌خواهیم به‌طور ویژه ورود کند، از طرفی فعالان این سازمان‌ها باید ارتباطات و تعاملات خود را با دفتر امور اجتماعی استانداری بیشتر کنند. استاندار خراسان جنوبی در ارتباط با درخواست سمن‌ها برای تامین زمین گفت: در برخی شهرهای استان محدودیت تامین زمین داریم اما در برخی مناطق این کار شدنی است.

تشکل‌های غیردولتی حلقه وصل مردم و دولت هستند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی هم گفت: تشکل‌های غیردولتی حلقه وصل میان مردم و دولت هستند و باید از توان و ظرفیت آنها برای حل مشکلات جامعه استفاده کرد. سید محمدرضا طالبی افزود: نقش سازمان‌های مردم‌نهاد (سمن‌) در حل مشکلات جامعه باید نقش پررنگ، زیربنایی و اساسی باشد. وی گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد و تشکل‌های غیردولتی دارای مجوز و اهداف، بهترین و موثرترین نقش را می‌توانند در این زمینه و مسائل اجتماعی جامعه داشته باشند.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هم در این همایش گفت: براساس اصل ۴۴ قانون اساسی، مشارکت‌ها و توسعه اجتماعی به وسیله سازمان‌های مردم‌نهاد امکان‌پذیر است که باید از این ظرفیت نهایت استفاده را برد. حسین‌رضا نخعی با بیان اینکه هرجا مردم حضور داشتند موفق‌تر عمل کرده‌ایم افزود: تلاش داریم به‌صورت هدفمند و برنامه‌ریزی شده پیش برویم و از موازی‌کاری بین سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌ها پرهیز شود.
معاون دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هم یکی از معیارهای مهم توسعه اجتماعی کشور را سازمان‌های مردم‌نهاد دانست و گفت: در سال‌های اخیر با شیوع کرونا شاهد اقدامات موفقی از جانب تشکل‌ها و سمن‌ها بودیم.
مژگان شریفی با اشاره به ثبت ۴۲۹ سازمان مردم‌نهاد در استان خراسان جنوبی بیان کرد: از این تعداد ۲۶۲ سمن از استانداری و فرمانداری‌های تابعه مجوز گرفته که بیرجند و قاین بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است. وی گفت: همچنین در حوزه جوانان ۶۶ سازمان مردم‌نهاد فعالیت دارد که پروانه فعالیت این سازمان‌ها با امضای استاندار صادر می‌شود. وی با اشاره به فعالیت ۱۰۱ سازمان مردم‌نهاد در حوزه بهزیستی افزود: براساس آخرین آمار رصد اجتماعی وزارت کشور، میانگین مشارکت سازمانی در کشور ۷۳.۸ درصد اما در خراسان‌جنوبی ۸۳.۵ و بالاتر از کشور است. وی تصریح کرد: با مروری بر کارنامه درخشان سازمان‌های مردم‌نهاد به این نتیجه می‌رسیم که این سمن‌ها اعم از دولتی و غیردولتی توانسته‌اند گام‌های خوب و موثری در زمینه دستیابی به اهداف بردارند.شریفی گفت: امید است با حمایت مدیران و روسای دستگاه‌های اجرایی، زمینه فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد در تحقق اهداف توسعه اجتماعی فراهم شود. وی با اعلام اینکه در زمینه تخصصی‌سازی، شبکه‌سازی، آموزش و توانمندسازی سازمان‌های مردم نهاد در حال برنامه‌ریزی هستیم افزود: پویش‌های مردمی به همت سمن‌ها در زمان بحران کرونا برای دعوت به آرامش و در خانه‌ ماندن مردم از طریق شبکه‌های مجازی راه‌اندازی شد که بسیار تاثیرگذار بود.

درخواست از مدیران برای نگهداشت خیرین در استان

رئیس مجمع خیرین سلامت خراسان جنوبی هم گفت: درخواست داریم مدیران دستگاه‌های اجرایی به نحوی برنامه‌ریزی کنند تا فرد خیر به دلیل مشکلات اداری ناچار به ترک استان نشود. سید محمود حسینی افزود: این مجمع از سال ۱۳۸۹ به منظور تدابیر انسان‌دوستانه مبنی بر جلب و جذب مشارکت‌های همگانی و کمک‌های خیرین در توسعه اجتماعی به عنوان یک سازمان مردم‌نهاد راه‌اندازی شد. وی گفت: مجمع خیرین سلامت تاکنون موفق به اجرای ۸۴ پروژه خیرساز به مساحت بیش از ۴۰ هزار مترمربع در استان خراسان جنوبی شده است. وی بیان کرد: احداث بیمارستان ایرانمهر بیرجند برای درمان بیماران سرطانی، مراکز خدمات جامع سلامت، خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های اورژانس جاده‌ای از جمله این پروژه‌ها است. وی با اشاره به اینکه مجمع خیرین سلامت در ۱۱ شهرستان استان شعبه دارد اظهار داشت: برای افتتاح برخی پروژه‌های خیرساز در استان مانند اورژانس‌های شهری یا روستایی مشکلاتی وجود دارد که درخواست داریم پیگیری و رفع شود.
نماینده سازمانهای مردم‌نهاد استان هم در این همایش با اشاره به دوران شیوع کرونا و نقش سمن‌ها در این زمینه، گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد بعد از اینکه مقام معظم رهبری رزمایش مومنانه را مطرح کردند، هرچه داشتند به میدان آورده ‌و برنامه‌های مختلفی را در دستور کار قرار دادند. سید مصطفی حسینی افزود: چارچوب‌مند و قانونمندترین‌ سازمان‌های مردم‌نهاد را در خراسان جنوبی داریم که با موضوعات مختلف شکل گرفته و با روی کار آمدن دولت سیزدهم به سمت تخصصی و موضوعی شدن گام‌ برداشته‌اند.
وی با تاکید بر اینکه در خراسان جنوبی نیاز به تشکل‌های اجتماعی داریم اظهار داشت: تشکل‌هایی با موضوعات کشاورزی و آب باید در استان ایجاد شود تا توسعه اجتماعی با نگاه راهبردی و برنامه‌ریزی شده انجام شود. وی با تاکید بر لزوم توانمندسازی و حمایت از سمن‌های استان گفت: هر چه به این سمت برویم، اعتماد اجتماعی افزایش می‌یابد زیرا سرمایه اجتماعی لازمه اعتماد اجتماعی است، بنابراین افزایش مشارکت و سرمایه اجتماعی از مسیر سازمان‌های مردم‌نهاد می‌گذرد. وی افزود: امیدواریم قانون جامع سازمان‌های مردم‌نهاد هرچه سریعتر وارد مجلس شورای اسلامی زیرا سمن‌ها باید به سمت تخصصی شدن حرکت کنند. حسینی گفت: درخواست داریم از نگاه مشورتی سازمان‌های مردم‌نهاد در موضوعات مختلف استان استفاده شود و در جلسات استانداری حداقل یک نماینده از سمن‌ها حضور داشته باشد.
نماینده سازمان‌های مردم‌نهاد خراسان جنوبی در حوزه فرهنگی و اجتماعی هم گفت: در حال حاضر ۱۳ هزار نفر از بانوان استان در ۲۶۰ کارگاه قالی‌بافی ستاد بازسازی عتبات عالیات مشارکت فعال دارند. موسی جوینده افزود: خراسان جنوبی جزو استان‌های پیشرو در کمک به بازسازی عتبات عالیات است و در این زمینه رتبه نخست کشور را دارد. وی بیان کرد: معتقدیم کارگاه‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات مراکز فرهنگی بی‌بدیل است که از بروز بحران‌ها و موضوعات اجتماعی جلوگیری می‌کند و باید از این ظرفیت بهره‌ بگیریم. وی گفت: در بخش عتبات عالیات به عنوان کار مذهبی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی، اگر قرار بود دولت کمک کند باید چند صد نفر کارمند داشت اما با توجه به اعتقادات مردم استان این مهم با کمترین تعداد و توسط خیرین مدیریت می‌شود بدون اینکه هزینه‌ای بر دولت تحمیل کند.
وی با اشاره به ساخت زائرسرای خراسان جنوبی در مشهد مقدس ادامه داد: سال ۱۳۹۲ زمین برای ساخت زائرسراها توسط شهرداری مشهد به استان واگذار شد و این زائرسرا در ۹ طبقه با زیربنای ۶ هزار و ۵۰۰ مترمربع برای اسکان ۵۰۰ نفر پیش‌بینی شده که اکنون فاز اول آن در سه طبقه در حال اجرا است. جوینده گفت: بر سر راه تشکل‌های مردمی اشکالات و موانعی وجود دارد که باید مسئولان دستگاه‌های اجرایی در این زمینه همکاری و مساعدت کنند. وی عنوان کرد: انسجام لازم برای فعالیت سازمان‌ها و تشکل‌های مردمی در استان وجود ندارد که باید در دستور کار قرار گیرد.
در این نشست از ۲۰ سازمان مردم‌نهاد و تشکل خراسان جنوبی تجلیل و قدردانی شد.

مدیرعامل شرکت کویرتایر : تولیدتایر رینگ ۱۹و۲۰ کاملا در انحصار شرکت کویرتایر است

مدیرعامل شرکت کویر تایر سهم این مجموعه در تولید وتامین تایر خودروهای شاسی بلند کشور را ۶۵ درصد ذکر کرد و گفت: خوشبخانه تولید تایرهای رینگ ۱۹و۲۰ کاملا در انحصار ما است. به گزارش روابط عمومی شرکت کویرتایر؛ سید محمد حسین زینلی با بیان اینکه نیاز کشور به انواع تایر، سالانه ۳۰ میلیون حلقه به وزن تقریبی ۴۰۰ هزار تن است اظهار داشت: در تولید تایرهای سبک رینگ ۱۳تا۱۵مربوط به خودروهای پراید،پژو و سمند، کشور کاملا به خودکفایی رسیده است. وی افزود: در تولید تایرهای شاسی بلند رینگ ۱۶تا۲۰مربوط به خودروهای شاسی بلند نیاز سالانه کشور حدود ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار حلقه است که از این میزان یک میلیون و ۷۰۰ هزار حلقه توسط تولیدات داخلی تامین می شود. با توجه به اجرای طرح توسعه ۱۵ هزار تنی که به امید خدا در ماه های آینده افتتاح می شود قادر خواهیم بود تا بخش اعظم نیاز کشور به واردات تایرهای شاسی بلند راتامین و ایران اسلامی را در این زمینه خودکفا نماییم .
مدیرعامل شرکت کویر تایر با بیان اینکه اگر زمینه لازم فراهم شود آمادگی تولید همه سایزهای تایر را داریم تاکیدکرد: اگر صنعت لاستیک کشور مورد حمایت قرار گیرد نه تنها نیاز کشور را تامین خواهیم کرد بلکه قادر خواهیم بود مازاد تولید را به کشورهای دیگر صادرکنیم. زینلی نوید داد: با اجرایی شدن برنامه های توسعه کویرتایر که مربوط به تولید تایرهای غول پیکر و بزرگ دامپتراک و معدنی و راهسازی است می توانیم بخش اعظمی از نیاز کشور به این گروه تایرها را تامین نماییم.

استقرار تنها یک درصد صنوف در شهرک صنوف آلاینده

۲ هزار واحد صنفی باید در شهرک صنوف آلاینده بیرجند مستقر شوند، اما به دلیل نبود زیر ساخت‌های کافی، تاکنون تنها ۲۰ صنف در این شهرک مستقر شده اند. بخشی معاون امور عمرانی فرمانداری بیرجند گفت: در پی سفر اخیر رئیس جمهور به استان مبلغ ۳۸ میلیارد تومان برای شهرک صنوف آلاینده بیرجند در نظر گرفته شده که قرار است شبکه برق مجموعه با این اعتبار اصلاح و ساماندهی شود. در این بین تعداد زیادی از صنوف از وضعیت برق رسانی و هزینه‌های سنگین اجرای برق در ملک خود از جمله خرید کنتور و کابل گلایه مندند؛ در این خصوص معاون امور عمرانی فرمانداری بیرجند بیان کرد: با اصلاح شبکه بدون شک هزینه‌های زیادی از دوش صنوف برداشته می‌شود که از جمله آن خرید کمتر کابل خواهد بود. بخشی گفت: هم اکنون شبکه آب در کل مجموعه اجرا شده است و بالغ بر ۵۰۰ امتیاز آب در این مجموعه خریداری شده است. او با اشاره به اینکه هم اکنون تنها یک مسیر دسترسی از جاده قدیم روستای حاجی آباد به این شهرک وجود دارد اظهار کرد: هم اکنون برنامه ریزی کرده ایم که ۳ مسیر دسترسی برای این شهرک در نظر بگیریم که یک مسیر آن از بلوار پیامبر اعظم و ۲ مسیر دیگر آن از کمربندی‌های شرقی و غربی باشد. بخشی با بیان اینکه پیش بینی شده برای اجرای طرح جاده دسترسی به شهرک صنوف آلاینده به ۷۵ میلیارد تومان نیاز داریم تصریح کرد: بعد از تصویب این طرح در شورای ترافیک استان به دنبال تعیین اعتبار برای این طرح خواهیم بود.
معاون امور عمرانی فرمانداری بیرجند عنوان کرد: هم اکنون هزار نفر پروانه ساخت و ساز را دریافت کرده اند و نیاز است برای پیشرفت روند کاری این شهرک هرچه زودتر صنوف اقدام به دریافت پروانه ساخت و ساز کنند.
بخشی با بیان اینکه هم اکنون ۷۰ درصد آماده سازی معابر و جدول کشی شهرک صنوف آلاینده انجام شده است اظهار کرد: تعدادی از خیابان‌های اصلی این شهرک نیز آسفالت شده، اما اکنون به دلیل حفاری برای ایجاد شبکه‌های برق به این شهرک انجام آسفالت خیابان‌ها به تأخیر افتاده است و دیگر از صنوف هزینه‌ای برای انجام آسفالت دریافت نمی‌شود.

نیاز صنوف به برق صنعتی

کامران نژاد یکی از تراشکاران بیرجندی گفت: هم اکنون ساخت کارگاهم به پایان رسیده است، اما هم اکنون با توجه به آنکه در پروانه تراشکاری من تولیدی ذکر شده است، برق اعطا شده به من، برق تجاری است. او گفت: مکاتبات زیادی با اداره برق داشته ایم تا بتوانیم برق صنعتی بگیریم، اما هنوز به نتیجه‌ای نرسیده ایم. بخشی در این خصوص گفت: پیگیری‌های لازم را با اداره برق خواهیم داشت تا بتوانیم این مشکل را برای صنوف بر طرف کنیم.

وزش باد شدید پدیده غالب در خراسان جنوبی است

ایرنا – کارشناس هواشناسی گفت: امروز در برخی ساعات وزش باد همراه با خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا به‌ویژه برای مناطق شرقی استان قابل پیش‌بینی است. نخعی افزود: کماکان در مرز شرقی و شهرستان‌های نهبندان و سربیشه احتمال وقوع توفان گرد و خاک وجود دارد.

رفع نیاز مردم خراسان جنوبی برای درمان به استانهای دیگر
ایسنا- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از اختصاص چندین دستگاه دیالیز، رادیولوژی دیجیتال، لیزر چشم، پمپ‌های قلبی ریوی به دانشگاه خبر داد و گفت: این دستگاه ها به زودی تحویل استان می شود و خواهد توانست به میزان قابل توجهی نیازهای درمانی استان را مرتفع و کمبودها را جبران کند سید محمد موسوی میرزائی گفت: ارزش تجهیزات درمانی تخصصی تخصیص یافته به مراکز درمانی استان بیش از ۲۰ میلیارد تومان است.
وی افزود: مکاتبات لازم در این زمینه از مدت‌ها قبل با وزارت بهداشت انجام شده بود و فرآیند تحویل آن از هیئت امنای ارزی وزارت بهداشت به دانشگاه نیز با پیگیری‌های ارزشمند استاندار خراسان جنوبی و نماینده مردم شریف قائن و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی بسیار تسهیل و با تسریع صورت گرفت و به زودی وارد استان خواهد شد. وی با بیان اینکه موارد بالا بخشی از درخواست تامین تجهیزات پزشکی مورد نیاز مراکز درمانی استان بوده است که به دلیل موجود بودن در انبار هیئت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران وزارت بهداشت تحویل داده می‌شود خاطرنشان کرد: امیدواریم سایر دستگاه‌های مورد نیاز بیمارستان‌های استان نیز با حمایت‌های استاندار خراسان جنوبی و نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی به زودی تحویل دانشگاه شود.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اعلام اینکه برخی دستگاه‌های مورد استفاده در اعمال فوق تخصصی جراحی قلب باز و چشم پزشکی در مرکز استان و مابقی تجهیزات به سایر شهرستان‌ها ارسال می‌شود، تصریح کرد: لیست تجهیزات درمانی مورد نیاز از شبکه‌های بهداشت و درمان استان گرفته و اخذ مجوزهای لازم جهت تامین آن انجام شده و قاعدتاً با پیگیری‌هایی که در آینده هم اتفاق خواهد افتاد، به محض دریافت از هیئت امنای ارزی وزارت بهداشت، تحویل شبکه‌های بهداشتی درمانی خواهد شد. موسوی میرزائی افزود: از جمله این موارد خرید دستگاه سی تی اسکن برای بیمارستان بشرویه بوده که قول داده شده است تا پایان شهریورماه سال جاری تحویل شبکه بهداشت و درمان این شهرستان شود. وی از قول قطعی تامین دستگاه MRI برای شهرستان‌های طبس و فردوس خبر داد و گفت: کارهای اولیه و قسمت عمده اخذ مجوزهای لازم در این خصوص انجام شده است و امیدواریم طبق زمانبندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت تا پایان سال جاری برای ارائه خدمت به مردمان شریف این دو شهرستان، نصب و راه اندازی شود.

تنها ۱۷.۹۹ درصد از حجم مخازن سدهای خراسان جنوبی آب ذخیره دارند
بازار- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در حال حاضر تنها ۱۷.۹۹ درصد از حجم مخازن سدهای خراسان‌جنوبی آب ذخیره دارند که یک زنگ هشدار جدی محسوب می‌شود، گفت: مجموع آب ذخیره در سدهای استان ۱۳.۶ میلیون متر مکعب است. سعید سروری افزود: در سال گذشته در این زمان سدهای خراسان جنوبی ۱۳.۹ میلیون متر مکعب آب داشتند که این آمار در حال حاضر به ۱۳.۶ میلیون متر مکعب آب کاهش یافته است و این وضعیت نشان می‌دهد باید در مصرف آب بیش از قبل صرفه جویی و دقت داشته باشیم. وی با اشاره به اینکه حجم فعلی مخزن سد رزه شهرستان درمیان ۶.۶۲ میلیون مترمکعب است، بیان کرد: این آمار نشان می‌دهد که تنها ۲۷.۴۰ درصد از این سد آب دارد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان ‌جنوبی ادامه‌داد: حجم کلی مخزن سد دره بید شهرستان طبس نیز ۴.۲ میلیون متر مکعب است که در حال حاضر با حجم فعلی ۰.۲۳ متر مکعب آب تنها ۵.۴۸ درصد آن آب دارد. سروری با بیان اینکه تنها ۲۳.۶۶ درصد از حجم مخزن سد نهرین شهرستان طبس آب دارد، گفت: حجم فعلی این مخزن در حال حاضر تنها ۰.۸۹ متر مکعب است. وی با اشاره به اینکه حجم فعلی مخزن سد فرخی شهرستان قائنات در حال حاضر ۲.۱۹ میلیون مترمکعب است، بیان کرد: این آمار نشان می‌دهد که تنها۲۴.۸۰ درصد از حجم مخزن این سد آب دارد.
سروری درباره وضعیت سد شهید پارسا در شهرستان در شهرستان سرایان اظهارکرد: حجم کلی مخزن در تراز نرمال ۴.۱۳ میلیون متر مکعب آب است که در حال حاضر ۱۷.۴۳ درصد از آن آب دارد. مدیرکل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی گفت: مخزن سد کریت شهرستان طبس نیز در حال حاضر ۰.۴۰ درصد آب دارد که نشان دهنده پر بودن تنها ۵.۲۸ درصد از حجم کلی مخزن این سد است.
سروری با اشاره به اینکه حجم فعلی مخزن سد حاجی آباد شهرستان زیرکوه در حال حاضر ۱.۰۹ میلیون مترمکعب است، بیان‌کرد: این آمار نشان می‌دهد که تنها۱۷.۸۳ درصد از حجم مخزن این سد آب دارد. وی یادآور شد: درصد پر بودن حجم کلی مخزن سد سیاهو شهرستان سربیشه نیز تنها ۸.۶۲ درصد است.

سرپرست دانشگاه پیام نور استان خبر داد:

احیا و بازگشایی مجدد دو واحد دانشگاهی بشرویه و سرایان در دفترچه انتخاب رشته ۱۴۰۱

دکتر اوحدی سرپرست دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی گفت: به لطف و نصرت الهی و پیگیری های ریاست دانشگاه پیام نور کشور، استاندار، نماینده مردم شریف شهرستانهای طبس، فردوس بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی،فرمانداران،ائمه جمعه مسئولین استانی و شهرستانهای بشرویه و سرایان با تصویب شورای ساماندهی دانشگاه و تایید شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دو واحد دانشگاه پیام نور در شهرستان های بشرویه و سرایان از موضوع ادغام خارج و مجدد احیا و ادامه فعالیت خواهند داشت و در اصلاحیه دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری امسال نیز قرار گرفته است. سرپرست دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی افزود: داوطلبان محترم می توانند در دفترچه اصلاحیه کنکور سراسری این واحدهای دانشگاهی را جهت ادامه تحصیلات از مهرماه امسال انتخاب نموده و از مزایای تحصیل در دانشگاه پیام نور به عنوان بزرگترین دانشگاه دولتی کشور بهره مند شوند.

ارائه کمک هزینه درمانی بلاعوض به ۶۰۰ بیمار نیازمند توسط هلال احمر

مهر- سرپرست جمعیت هلال احمر استان گفت: از ابتدای سال ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال کمک حمایتی درمانی بلاعوض به ۶۰۷ بیمار نیازمند اختصاص داده شده است. کاوسی با بیان اینکه عموم افراد نیازمند می‌توانند از این کمک بلاعوض برخوردار شوند، افزود: بیماران نیازمند می‌توانند با مراجعه به جمعیت هلال احمر و ارائه درخواست مساعدت و اسناد درمانی و دارویی به واحد مددکاری معاونت داوطلبان از این خدمات بهره مند شوند. وی گفت: سقف کمک‌ها برای هر بیمار نیازمند تا مبلغ هفت میلیون تومان در نظر گرفته شده است.کاوسی بیان کرد: کمک‌های درمانی انجام شده به بیماران در زمینه‌های کمک هزینه دارو و درمان، بستری طبی و جراحی، دردهای مفصلی و پروتز، زایمان طبیعی، کمک هزینه پاراکلینیکی، کمک هزینه تعمیر و تأمین وسایل و تجهیزات توانبخشی، تأمین وسایل بهداشتی درمانی و مصرفی، کمک هزینه درمان سرپایی و همچنین کمک هزینه شیر خشک است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – در مجموعه سازمان، بخش های مختلف بسته به نوع کار و اهمیت جایگاه

بیشتر

سلام. آوای عزیز این روزها متاسفانه شاهد ترویج استعمال دخانیات در بین نوجوانان و دختران

بیشتر

بیشترین تصادفات درون شهری استان از آغاز امسال مربوط به بیرجند با ۶۷ درصد بوده

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت