اخبار استانی

ناهمخوانی ورودی و خروج آب سفره های زیرزمینی

شاخص آسیب پذیری آبخوان‌های خراسان جنوبی نسبت به متوسط کشوری از دو برابر بیشتر است.  مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای استان گفت: شاخص آسیب پذیری شامل کسری مخازن نسبت به برداشت آب از آبخوان‌های استان است.  شهابی افزود: سال زراعی سال گذشته ۸۸۹ میلیون مترمکعب از سفره‌های آب زیرزمینی برداشت شده است.

ثبت طرح تحقیقاتی دانشگاه بیرجند در کنسرسیوم بین ‏المللی

طرح بین‌المللی بهبود کارآیی سامانه‌های آب شیرین کن آب لب شور برای مصارف کشاورزی (گیاه زعفران) در کنسرسیوم بین ‏المللی متشکل از دانشگاه‌های آلمان و قطر ثبت شد. ‏دکتر پوررضا بیلندی، عضو هیئت علمی گروه آموزشی علوم و مهندسی آب دانشگاه بیرجند به همراه تیمی از اعضای ‏هیئت علمی برای ایجاد ارتباط با دانشگاه‌ها و سازمان‌ها و مراکز پژوهشی علمی بین‌المللی برای شناساندن ظرفیت‌ها و ‏توانمندی‌های دانشگاه بیرجند،گسترش همکاری‌های دو جانبه آموزشی ، پژوهشی و فناوری با کشور‌های جهان و ارتقاء رتبه دانشگاه در پایگاه‌های ملی و بین‌المللی، طرحی را با عنوان “بهبود کارآیی ‏سامانه‌های آب شیرین کن آب لب شور برای مصارف کشاورزی (گیاه زعفران) “ را با همکاری چندین مؤسسه و دانشگاه بین المللی ‏از آلمان و قطر به ثبت رساند‎. ‎بدین ترتیب دانشگاه بیرجند در رقابت با دانشگاه‌ها و مؤسسات قدرتمند داخلی و خارجی موفق شد به کنسرسیومی بین المللی ‏متشکل از دانشگاه صنعتی برلین (جزو ۱۰۰ دانشگاه اول دنیا)، دانشگاه دولتی قطر (تنها دانشگاه دولتی کشور قطر و جزو ۴۰۰ ‏دانشگاه اول دنیا) و دو موسسه فنی- مهندسی و آموزشی آلمانی وارد شود. ‏دکتر پوررضا بیلندی ابراز امیدواری کرد ماحصل این همکاری علمی منجر به انتقال تکنولوژی، یافتن راه حل‌های پایدار و اجرایی در ‏خصوص استفاده از آب‌های نامتعارف برای کشت زعفران (به‌عنوان محصول استراتژیک خراسان جنوبی) و همچنین ‏همکاری‌های بعدی در قالب تفاهم نامه‌هایی بین طرف‌های این کنسرسیوم شود‎. ‎

دشمنان همواره از اراده و بصیرت مردم شکست خوردهاند

فرمانده قرارگاه مرکزی امنیتی امام علی(ع) با بیان اینکه دشمن از هر روزنه ای برای به هم ریختن اوضاع داخلی کشوراستفاده می کند، گفت: دشمنان همواره از اراده و بصیرت مردم شکست خورده‌اند. به گزارش خبرنگار مهر، سردار غلامحسین غیب پرور روز گذشته در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ضمن تسلیت ایام شهادت امام هادی (علیه السلام)، گفت: در بازدیدی که چند روز اخیر داشتیم، مجموعه سپاه استان خراسان جنوبی را مجموعه ای با برنامه، با نشاط و انقلابی دیدیم. وی ادامه داد: طبق گزارشاتی که از خراسان جنوبی رسیده است در این استان از وضعیت خوبی برخوردار هستیم و نرخ آسیب های اجتماعی پایین است. جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه مرکزی امنیتی امام علی (ع) عنوان کرد: در مجموع نرخ مسائل امنیتی در خراسان جنوبی به نسبت بسیاری از استانها پایین تر است. نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی نیز در این دیدار با اشاره به اینکه هدف دشمن ایجاد وسوسه و نفوذ در نیروهای داخل کشور است، گفت:عده ای هنوز قبله آنها آمریکا و اروپا است و این موجب طمع دشمن شده است. حجت الاسلام سید علیرضا عبادی گفت: مشکلات کشور تنها از ناحیه تحریم نیست، بلکه از ناحیه افراد داخلی است، حتی علت اصلی تحریم نیز همین ها هستند، نیروهای داخلی که قبله شان آمریکا و اروپاست آنها هستند که طمع ایجاد می کنند و دشمن تحریم می کند. وی ادامه داد: اگر چنانچه در داخل مشکل نداشته باشیم آنها جرأت دخالت در امور کشور را ندارند، آنها کاره ای نیستند، مشکل از ناحیه افراد داخلی است. رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی با بیان اینکه مثلاً تهیه و مدیریت توزیع مرغ و تخم مرغ مربوط به آمریکا است؟، گفت: شب گذشته در تلوزیون آن شلوغی جمعیت برای خرید مرغ و یا تخم مرغ را ملاحظه کردید، آیا این به تحریم و یا آمریکا ربط دارد؟ وی با اشاره به اینکه آیا نمی شود توزیع کالاهای اساسی را مدیریت کرد، افزود: برای کالاهای اساسی هر جنسی که دو نرخی شد برای آن کالابرگ درست کنند تا مردم صف نکشند تا ازدحام ایجاد نشود.

عملکرد ویژه برای راه های سربیشه

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر حدود ۵۶۰ کیلومتر باند دوم راه‌ را در سراسر استان در دست ساخت داریم که ۱۳۰ کیلومتر آن در شهرستان سربیشه است.وحید داعی اظهار داشت: سال گذشته مجموع اعتبارات راه‌های شهرستان سربیشه ۲۵ میلیارد تومان بوده که در سال ۹۹ این اعتبارات به ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: از ۱۲۵ کیلومتر محور ترانزیتی مرز ماهیرود حدود ۱۰ کیلومتر آن دوبانده شده و زیر بار ترافیک رفته، ۵۳ کیلومتر از محور در دست اجراست و ۲۷ کیلومتر با سفر هفته گذشته وزیر راه و شهرسازی به شهرستان سربیشه، عملیات اجرایی آن آغاز شد.وی افزود: برای ۳۵ کیلومتر باقیمانده از این محور  مجوز برگزاری مناقصه آن دریافت شد ه و ۱۰۰ میلیارد تومان از محل ماده ۵۶ با توجه اخذ شده است.

تجهیز ۲۱ درصد اراضی کشاورزی به سیستم‌های نوین آبیاری

۲۱ درصد اراضی کشاورزی استان تاکنون به سیستم‌های آبیاری نوین تجهیز شده اند. مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: ۲۹ هزار و ۱۶۸ هکتار از اراضی کشاورزی خراسان جنوبی تاکنون به سیستم‌های آبیاری نوین مجهز شده اند.غلامی با اشاره به اجرای سیستم‌های آبیاری نوین در ۳ هزار و ۶۹۵ هکتار از اراضی کشاورزی استان در امسال افزود: از این سطح ۳ هزار و ۴۴۷ هکتار  آبیاری کم فشار و ۲۴۸ هکتار آبیاری تحت فشار است. بیشترین سطح اجرای سیستم‌های آبیاری نوین در سال جاری به شهرستان سربیشه اختصاص دارد. مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: با افزایش حمایت‌های دولت برای اجرای این طرح‌ها در سال زراعی جاری به ازای هر هکتار آبیاری تحت فشار ۲۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و به ازای هر هکتار آبیاری کم فشار ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بلاعوض پرداخت می‌شود. وی گفت: از ۴۷ میلیارد و ۸۴۰ میلیون تومان اعتبار مصوب استان تاکنون ۱۰ میلیارد و ۷۱۹ میلیون تومان به استان تخصیص یافته است. استفاده از روش آبیاری تحت فشار سالانه ۴ هزار و ۴۰۰ متر مکعب در هکتار و در آبیاری کم فشار ۳ هزار مترمکعب مصرف آب را کاهش می‌دهد.

اشتغال ۳۳۸ نفر از نیازمندان توسط کاریابی ها

۳۳۸ مددجوی کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی با دریافت آموزش‌های مهارتی شاغل شدند. معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان با اشاره به اینکه اشتغال از طریق کاریابی‌ها منوط به داشتن مهارت است، گفت: در ۱۰ ماه گذشته ۳ هزار و ۵۷۰ نفر از مددجویان زیرپوشش این نهاد با معرفی به مراکز فنی و حرفه‌ای از آموزش‌های مهارتی بهره‌مند شدند.سیدرضا حسینی با بیان اینکه این افراد در راستای توانمند سازی خانوار‌های زیرپوشش این نهاد در رشته‌های مختلف مهارت کسب کرده اند ، افزود: برای ارائه این آموزش‌ها تاکنون ۸۵۷ میلیون ریال میلیون ریال هزینه شد. وی گفت: از این عده هزار و ۶۷۶ نفر آموزش‌های مقدماتی، هزار و ۲۶۸ نفر پایدارسازی و توسعه و ۶۲۶ نفر آموزش‌های مهارتی را فرا گرفتند.حسینی افزود: کمیته امداد با ارائه آموزش‌های لازم فنی و حرفه‌ای ، مددجویان را از طریق موسسات کاریابی و شرکت‌های خدماتی به صورت مستقیم به کارفرمایان معرفی می‌کند تا مشغول به کار شوند.

بازگشت ۷ زندانی جرائم غیرعمد به آغوش خانواده

۷ زندانی جرائم غیرعمد هفته گذشته با همت خیران از زندان های خراسان جنوبی آزاد شدند. مدیر نمایندگی ستاد دیه استان گفت: ۵ نفر از این افراد بدهی مالی داشتند و ۲ نفر هم به علت پرداخت نکردن مهریه در زندان به سرمی بردند.  حسین پور، بدهی این زندانیان را ۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: از این رقم ۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان را شاکیان گذشت کردند. ۱۰۰ میلیون تومان بدهی این افراد با کمک خیران، ۲۷۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی و مابقی از محل آورده زندانیان تامین شده است.هم اکنون ۹۵ زندانی جرائم غیرعمد دوران حبس خود را در زندان‌های خراسان جنوبی سپری می‌کنند و چشم انتظار آزادی اند.

اختصاص ۲۰۰ میلیون تومان برای بازارچه صنایع دستی بیرجند
۲۰۰ میلیون تومان برای راه اندازی بازارچه صنایع دستی بیرجند اختصاص یافت. معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گفت: داخل بازار فعلی بیرجند ، مکانی تاریخی و ثبت ملی وجود دارد که به عنوان بازارچه صنایع دستی در دست ساخت است.شریعتی منش افزود: تاکنون زیرساخت های برق و  آب  در این مکان تأمین شده و راه پله و سقف ها نیز در مراحل قبلی  مرمت شده است.وی گفت: برای راه اندازی بازارچه صنایع دستی در بیرجند یک میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

قیام دوباره ی کرونا

گرچه نمودار شیوع کرونا در خراسان جنوبی نزولی شده بود اما عادی انگاری، برگزاری دورهمی ها و مسافرت ها موجب خیز دوباره ویروس شده و زنگ خطر اوج گیری بیماری را به صدا درآورده است.به گزارش خبرگزاری مهر، دهم اسفند ماه سال ۹۸ بود که اولین مورد ابتلاء به کرونا در خراسان جنوبی گزارش شد و با گذشت زمان آمارها دو رقمی، سه رقمی، چهار رقمی و پنج رقمی شد. با گذشت کمتر از یک سال ۱۵ هزار و ۳۹۱ نفر در خراسان جنوبی گرفتار کرونا شده و ۷۵۱ نفر قربانی این ویروس شده‌اند.نمودار صعودی کرونا در حالی است که اندکی توجه و تأمل از سوی شهروندان و افزایش نظارت‌ها از سوی مسئولان می‌توانست زنجیره انتقال ویروس در همان آغازین روزهای شیوع، قطع شود.هرچند در برهه‌هایی از زمان با اعمال محدودیت و افزایش حساسیت مردم، کرونا در خراسان جنوبی فروکش کرد اما باز هم عادی انگاری‌ها موجب جهش بیماری شد.چندی پیش هم با اعمال محدودیت تردد شبانه، محدودیت ترددهای خارج از استان و تعطیل شدن برخی اصناف پر خطر، به وضعیت مطلوبی رسیدیم اما متأسفانه طی روزهای اخیر باز هم سهل انگاری و بی تفاوتی مردم و مسئولان به مسائل بهداشتی رنگ بندی شهرستان‌ها به لحاظ وضعیت کرونا را تغییر داده است.

هشدار به مردم و مسئولان

هرچند مردم نباید با اعمال قوانین و نظارت مسئولان به دنبال رعایت مسائل بهداشتی بروند اما بعضاً کوتاهی از سوی مسئولان هم بر تاخت و تاز کرونا میدان می‌دهد.بنا به آمار مسئولان در رنگ بندی جدید خراسان جنوبی، قاین از رنگ زرد به نارنجی و نهبندان هم از آبی به رنگ زرد تغییر وضعیت داده و چهره چهار شهرستان زرد شده است.این گفته‌ها تنها یک آمار نیست بلکه زنگ خطری جدی برای مردم و مسئولان است چراکه قطعاً با همین روند به روزهای سیاه آبان ماه بر می‌گردیم و باز هم شاهد قربانی شدن افراد زیادی از هم استانی‌ها خواهیم بود.دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی در گفت و گو با مهر با اشاره به آخرین رنگ بندی خراسان جنوبی بیان کرد: متأسفانه تعداد شهرستان‌های زرد و نارنجی نسبت به هفته گذشته افزایش یافته است.غلامرضا شریف زاده ادامه داد: در حال حاضر قاین در وضعیت نارنجی کرونا و چهار شهرستان بیرجند، زیرکوه، فردوس و نهبندان در وضعیت زرد کرونا قرار گرفتند.وی ادامه داد: همچنین شش شهرستان خوسف، درمیان، بشرویه، سرایان، سربیشه و طبس هم همچنان در وضعیت آبی کرونا قرار دارند. دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی بیان کرد: تغییر رنگ بندی ها نشانه زنگ خطر افزایش موارد ابتلاء در استان بوده بنابراین از شهروندان خواستاریم رعایت پروتکل‌ها و محدودیت‌ها را جدی بگیرند.وی با اشاره به منشأ شیوع کرونا در استان به ویژه قاین بیان کرد: متأسفانه برگزاری دورهمی ها و مجالس عروسی در برخی نقاط به ویژه قاین اوج گرفته است.

احتمال اعمال محدودیتهای جدید

شریف زاده با گلایه از شلوغی بازارها بیان کرد: از شهروندان خواستاریم از عادی انگاری پرهیز کنند و در رعایت بایدها و نبایدهای بهداشتی اهتمامی ویژه داشته باشند.وی در پاسخ به گفته ای مبنی بر اینکه ورود واکسیناسیون کرونا به مردم اطمینان خاطر داده و از رعایت مسائل بهداشتی پرهیز می‌کنند، گفت: زمانی که ۷۰ درصد از جمعیت استان واکسینه شوند می‌توان تا حدودی از مسائل بهداشتی دست کشید. دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در حال حاضر تنها ۷۵ نفر واکسینه شدند که در برابر جمعیت ۸۲۶ هزار نفری استان انگشت شمار است. وی بیان کرد: با توجه به شرایط پیش رو و نزدیک بودن ایام نوروز، احتمال اعمال محدودیت‌های جدید وجود دارد.هنوز هم دیر نیست، بیایید از همین الان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیریم و بی هدف به خیابان و بازار پا نگذاریم. بیاییم محافل دورهمی را به فضای مجازی بکشانیم و از برگزاری تجمعات خودداری کنیم. بیاییم بین هم جمع نشویم تا کم نشویم.

شناسایی ۲۸ بیمار جدید کرونا در خراسان جنوبی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز روز دوشنبه با بیان اینکه در شبانه روز گذشته ۱۳۲ آزمایش کرونا در استان انجام شد گفت: از این تعداد ۲۸ آزمایش، مثبت قطعی اعلام شد که ۳ نفر در بیمارستان‌ها بستری اند و ۲۵ نفر نیز نمونه گیری سرپایی شدند. مهدی زاده افزود: تعداد فوتی‌های کرونا در خراسان جنوبی نیز با ثبت یک فوت جدید در شبانه روز گذشته به ۷۵۲ مورد رسید. وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۲۶ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری اند گفت: از این تعداد، ۳۲ نفرمبتلای قطعی بیماری کرونا هستند که ۸ نفرشان در بخش مراقبت‌های ویژه بستری اند و ۲ نفر از آن‌ها حالشان وخیم است.

اولین دستگاه دیجیتال رادیوگرافی در استان راه اندازی شد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: اولین دستگاه دیجیتال رادیوگرافی پرتابل استان خراسان جنوبی در مرکز آموزشی درمانی رازی بیرجند، نصب و راه‌اندازی شد. جلال احمدی روز دوشنبه به رسانه‌ها اظهار داشت: این دستگاه دیجیتال رادیوگرافی روز گذشته در بیمارستان رازی راه‌اندازی شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت. وی افزود: دستگاه دیجیتال رادیوگرافی امکان تصویربرداری دیجیتال و انتقال تصویر اخذ شده به صورت همزمان در بستر شبکه آرشیو تصاویر پزشکی (PACS) را دارد که از خصوصیات منحصر به فرد این سیستم نصب شده است. معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: ارزش دستگاه رادیوگرافی در بازار آزاد ۲۷ میلیارد ریال است که با پیگیری‌های مکرر صورت گرفته توسط اداره تجهیزات پزشکی دانشگاه به صورت رایگان از سازمان بهداشت جهانی (WHO) تامین شده است. رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز هفته گذشته از تحویل تجهیزات پزشکی به مراکز درمانی تابعه دانشگاه به مناسبت دهه فجر خبر داد.محمد دهقانی فیروزآبادی گفت: در یک سال گذشته تلاش‌های گسترده‌ای برای تامین تجهیزات پزشکی مورد نیاز مراکز درمانی تابعه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند انجام شده که خوشبختانه تجهیزات هایتک دستگاه‌های سی تی اسکن، دستگاه‌های مرتبط با بخش‌های مراقبت ویژه با ارزش ریالی حدود ۷۰۰ میلیارد ریال به صورت رایگان از طریق هیئت امنای صرفه‌جویی ارزی وزارت بهداشت و با پیگیری‌های مکرر دانشگاه تامین و تحویل مراکز درمانی تابعه دانشگاه شده است. وی افزود: همچنین به مناسبت دهه فجر توزیع اقلام تجهیزات پزشکی مورد نیاز بیمارستان‌ها را داشتیم که به ارزش ریالی حدود ۱۵۵ میلیارد ریال تجهیزات مختلف بخش‌های مراقبت ویژه به خصوص ونتیلاتور، مانیتورینگ، ساکشن، پمپ انفوزیون، دستگاه‌های تب سنج و اقلام متنوع که مورد نیاز بیمارستان‌ها است، از طریق هیئت امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران تامین شد.وی بیان کرد: این تجهیزات تحویل مراکز درمانی می‌شود تا در جهت ارائه خدمت به مردم در بخش‌های مختلف به ویژه بخش مراقبت ویژه مورد استفاده قرار گیرد.

تمامی روستاهای بالای ۱۰ خانوار شهرستان فردوس راه آسفالت دارند

 رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان فردوس از آسفالت ۱۰۰ درصدی راه‌های روستایی بالای ۱۰ خانوار در این شهرستان خبر داد و گفت: آسفالت ۱۸ کیلومتر راه بین روستایی در دست اجرا است که تاکنون ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.احمد آخوندی افزود: ۳۵۰ کیلومتر راه روستایی در شهرستان فردوس وجود دارد که تاکنون ۲۰۰ کیلومتر آن در روستاهای بالای ۱۰ خانوار که دارای کد آبادی هستند، آسفالت شده است.وی با بیان اینکه بعضی راه‌ها کد آبادی دارند اما به لحاظ خانوار، روستا محسوب نمی‌شوند گفت: ۱۵۰ کیلومتر راه روستایی دیگر باقی مانده که دارای کد آبادی هستند اما روستا محسوب نمی‌شوند و بین روستایی است. رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان فردوس تصریح کرد: هر راه روستایی با توجه به شرایطی که دارد، نیازمند ۸ تا ۱۲ میلیارد ریال اعتبار است. در سال‌های گذشته برای آسفالت راه‌های روستایی از سهمیه قیر رایگان استفاده کرده‌ایم که امسال نیز از طریق مجلس شورای اسلامی پیگیر این موضوع هستیم.

فروش ۲۴ میلیون تومانی فیلمهای جشنواره فجر در خراسان جنوبی

معاون فرهنگ و ارشاد خراسان‌جنوبی گفت: فیلم‌های جشنواره فیلم فجر حدود ۲۴ میلیون تومان در استان فروش داشته است.سید علی زمزم اظهارکرد: یکی از اتفاقات بسیار خوب فرهنگی در سال‌های اخیر در استان‌ها اکران فیلم‌های جشنواره فیلم فجر است که بی شک به رونق سینماها کمک کرده است. معاون امور هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه امسال استان خراسان‌جنوبی میزبان اکران فیلم‌های سی و نهمین جشنواره فیلم فجر بود، بیان‌کرد: علی رغم شیوع کرونا به واسطه رعایت مسائل بهداشتی و پروتکل‌ها مردم استقبال خوبی از فیلم‌های جشنواره داشتند. زمزم گفت: در این جشنواره ۱۶ فیلم در سینما پارک قاین و سینما فردوسی بیرجند اکران شد که در این میان فیلم‌های شیشلیک، ابلق، بی همه چیز و تک تیرانداز بیش از سایر فیلم‌ها مورد اقبال مردم قرار گرفت. وی افزود: ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان سینما پارک قاین و حدود ۱۲ میلیون تومان نیز سینما فردوسی بیرجند فروش داشته است.وی  اظهارکرد: یکی دیگر از اتفاقات هنری بسیار مطلوب دراستان راه یابی نمایش «زال سپیدموی» به هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران – مبارک است.

۶ خانه هلال در مناطق روستایی شهرستان بیرجند افتتاح میشود

 معاون جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و تا پایان هفته جاری، شش خانه هلال در مناطق روستایی شهرستان بیرجند به بهره برداری می‌رسد.احمد بخشی روز گذشته در حاشیه مراسم افتتاحیه خانه هلال روستای زمان آباد بیان کرد: تا پایان هفته جاری شش خانه هلال در روستاهای شهرستان بیرجند به بهره برداری می‌رسد.وی ادامه داد: این خانه‌های هلال در روستاهای زمان آباد، خراشاد، علی آباد (شهرک بعثت)، روشناوند، سورگ و حصارسنگی فعالیت خود را آغاز می‌کنند.معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی اظهار کرد: تاکنون سه خانه هلال در روستاهای حاجی آباد، امیرآباد و دستگرد این شهرستان افتتاح شده است. بخشی افزود: تعامل و همکاری دو سویه بین روستانشینان و جمعیت هلال احمر از مهم‌ترین اهداف ایجاد این خانه‌ها است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


در پی حادثه برای بالگرد حامل رئیس جمهور، آیت الله رئیسی به شهادت رسید.بالگرد حامل

بیشتر

نسرین کاری – روز گذشته مراسم اختتامیه دومین جشنواره منطقه ای مطبوعات شرق کشور به

بیشتر

میرکلانی – مدیرکل حفاظت محیط زیست استان از مشاهده یک قلاده یوزپلنگ آسیایی برای اولین

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت