اخبار استانی

دمای ۸ شهرستان خراسان جنوبی بالای ۴۰ درجه

کارشناس هواشناسی گفت: با افزایش نسبی دمای هوا روز جمعه دمای همه شهرستان ها به جز سربیشه، قائنات و درمیان به بالای ۴۰ درجه رسید. زارعی گفت: بر اساس خروجی مدل‌های پیش یابی هواشناسی در چند روز آینده هوای گرم در استان ماندگار است.

امروز فرودگاه بین المللی شهید کاوه بیرجند میزبان کاروان عشق است

پروازهای برگشت حج تمتع ۱۴۰۱ از امروز یکشنبه دوم مرداد آغاز شد. مدیرکل فرودگاه های استان گفت: آمادگی کامل را برای مدیریت هرچه بهتر عملیات بازگشت زائران خانه امن الهی به وطن داریم و تدابیر لازم در این زمینه دیده شده است. عظیم طهماسبی اظهار کرد: پروازهای بازگشت حجاج روزهای یکشنبه ۲ مرداد و دوشنبه ۳ مرداد به مدت دو روز و با ۴ سورتی پرواز از مقصد مدینه به بیرجند انجام خواهد شد. مدیرکل فرودگاه ها اضافه کرد: با توجه به شیوع موج جدید بیماری کرونا، برای جلوگیری از انتشار بیماری کرونا امکان حضور مستقبلین و خانواده های حجاج در محل سالن ترمینال فرودگاه میسر نمی باشد، لذا از تمامی بزرگواران خواهشمند است حتی المقدور از مراجعه به فرودگاه خودداری نمایند.

۳۷۱ خانواده دارای فرزند چند قلو تحت حمایت بهزیستی خراسان جنوبی

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی از تحت حمایت قرار گرفتن ۳۷۱ خانواده دارای فرزند چند قلو زیر چتر حمایتی بهزیستی استان خبر داد. شرفی گفت: اکنون از ۳۷۱ خانواده دارای چند قلو در استان ۳۵۶ خانواده دارای فرزند ۲ قلو و ۱۵ خانواده دارای فرزند ۳ قلو هستند. وی گفت: این خانواده‌ها از مستمری ماهیانه بهزیستی بهره‌مند هستند. شرفی گفت: خانواده‌هایی که دارای فرزندان ۲ قلو هستند در صورتی که در دهک یک تا ۳ درآمدی باشند ماهیانه ۱ میلیون و ۸۰ هزار تومان دریافت می‌کنند. مدیرکل بهزیستی استان گفت: خانواده‌هایی که دارای فرزندان ۳ قلو هستند و در دهک ۱ تا ۳ درآمدی قرار دارند نیز ماهیانه یک میلیون ۳۲۰ هزارتومان دریافت می‌کنند.

توزیع کود شیمیایی در استان امسال ۱۱ برابر شد

ایرنا- سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان جنوبی گفت: امسال بیش از چهار هزار و ۸۳۷ تن انواع کود شیمیایی مورد نیاز بخش کشاورزی استان تامین و توزیع شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱ برابر افزایش داشته است.مهدی نوفرستی افزود: این میزان کود شامل ازته، فسفاته و پتاسه از طریق کارگزاران بین کشاورزان متقاضی در استان خراسان جنوبی توزیع شده است. وی افزود: میزان مصرف کودهای شیمیایی فسفاته و پتاسه در بهبود کمّی و کیفی محصولات تاثیر بسزایی دارد و به هر میزان که حواله دریافت کود توسط کشاورزان به کارگزار تامین نهاده‌های کشاورزی این شرکت در سراسر استان واصل شود، کود کشاورزی تحویل خواهد شد.

مراجعه ۶۷۲ زوج متقاضی طلاق در خراسان جنوبی به سامانه “تصمیم”

ایرنا – از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۷۲ زوج متقاضی طلاق در سامانه تصمیم ثبت‌نام کرده‌اند و به ۲۸۰ زوج در استان پاسخ داده شده است. مدیرکل بهزیستی گفت: پرونده ۳۹۲ زوج نیز در مرحله مشاوره قرار دارد و ۱۹ درصد پرونده‌های رسیدگی شده در سامانه تصمیم سال گذشته منجر به سازش زوجین شد. شرفی اظهار کرد: سامانه تصمیم با هدف کنترل و کاهش طلاق از حدود ۲ سال پیش در استان خراسان جنوبی راه‌اندازی شد تا به زوجین در آستانه طلاق مشاوره ارایه دهد.

بیرجند در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت

مهر- دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری از کرونا در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه بیرجند به وضعیت قرمز تغییر رنگ داده است، گفت: طبق آخرین آمار سه نفر از هم استانی‌ها بر اثر کرونا فوت کردند. غلامرضا شریف زاده اظهار کرد: این هشدارها برای رعایت بیشتر شیوه نامه های بهداشتی و تزریق دوز یادآور واکسن کرونا است. وی گفت: در حال حاضر شهرهای سرایان، قائنات و نهبندان در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارد.

امام جمعه بیرجند: هیئت‌های اندیشه‌ورز در حوزه فرهنگ فعال شود
امام جمعه بیرجند گفت: هیئت‌های اندیشه‌ورز در شورای فرهنگ عمومی فعال و وارد عرصه‌های علمی شود تا اقدامات قابل اجرا و کارشناسی شده در دستور کار قرار گیرد. آیت‌ا… سید علیرضا عبادی در شورای فرهنگ عمومی بر لزوم قانون‌مندی در همه امور تاکید کرد و اظهار داشت: هر دولتی می‌آید یک سیاست و فرهنگ را تبلیغ می‌کند و دولت بعدی همه را از سر می‌گیرد که مشکل بزرگی است. امام جمعه بیرجند با بیان اینکه موانع، مسئله مهم ماست، افزود: وضعیت کشور به گونه‌ای است که با همه استحکامات زیرساختی افرادی وارد صحنه‌های سیاسی و مدیریتی می‌شوند و ادعای مدیریت اسلامی دارند در حالی که براساس افکار بیرونی و بیگانگان پیش می‌روند. رئیس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان جنوبی با یادآوری اینکه تحقق هر امری متکی به ۲ امر مقتضی و مانع است، افزود: مقتضی وجود دارد اما در حوزه فرهنگی موانع داریم و برای رفع موانع فکری باید صورت بگیرد. وی بر لزوم قانون‌مندی در همه امور تاکید کرد و گفت: موانع مسئله مهم ماست نه مقتضی زیرا شرایط از سوی مردم و جامعه فراهم است پس در مدیریت‌ها باید از قانون به‌خوبی استفاده شود و نباید به دنبال سلیقه‌گرایی‌ باشند.

تاکید بر هم‌افزایی و پرهیز از موازی‌کاری در حوزه فرهنگ

استاندار هم در این جلسه، بر ضرورت هم افزایی و پرهیز از موازی کاری در حوزه فرهنگی تاکید کرد و گفت: هر بخشی و دستگاهی یک بخش کار را بر عهده بگیرد تا موازی کاری نداشته باشیم. جواد قناعت بیان کرد: یکی از ضعف‌های جدی در گذشته و حتی در زمان حضور نیروهای انقلابی در حوزه فرهنگی این بوده که کمتر شاهد هم‌افزایی بودیم و کارهای جزیره‌ای و موازی‌کاری زیاد صورت گرفته است لذا با تجربه‌ای که از گذشته داریم باید کمک کنیم و ایده بدهیم تا موازی‌کاری نداشته باشیم. قناعت با بیان اینکه هر برنامه‌ای که داریم و تغییری که مدنظر است باید متناسب با شرایط روز باشد ادامه داد: زیرا دنیای ارتباطات و فضای سایبری است بنابراین برنامه‌ها و تغییرات در دستور کار باید به‌روز، بسیار عالمانه و هوشمندانه باشد. وی افزود: مدیران مشغله‌های زیاد دارند و فرصت فکر کردن تخصصی را ندارند پس هیئت اندیشه‌ورز باید با حضور صاحب‌نظران، اساتید و روحانیون فکر کرده و دستور کار تعریف کند، مباحث کلی برای تصمیم‌گیری در جلسات شورا مطرح شود. وی گفت: با انگیزه، روحیه انقلابی و جهادی که مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان دارد، شاهد تحول خوبی در حوزه فرهنگی به خصوص فعال شدن شورای فرهنگ عمومی استان خواهیم بود. قناعت افزود: هیئت اندیشه‌ورز باید فکر کنند و ایده بدهند تا پیشنهادات اجرایی در دستور کار شورای فرهنگ عمومی قرار گیرد.

فعال شدن شورای فرهنگ عمومی در خراسان جنوبی از مطالبات است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی نیز گفت: یکی از برنامه‌های محوری که مطالبه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تاکید نماینده ولی فقیه در استان و استاندار همچنین از برنامه‌های کاری این مجموعه است، ضرورت فعال شدن شورای فرهنگ عمومی در سطح استان و شهرستان‌هاست.علی فرخنده افزود: آخرین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان در دی ماه ۱۳۹۹ شکل گرفت و به دلایلی که پیش آمده با تاخیر زیادی روبه‌رو شد. دبیر شورای فرهنگ عمومی استان ادامه داد: علاوه بر پیگیری ترسیم نقشه راه و برش استانی، باید همزمان در حوزه عملیاتی شدن راهبردها و برنامه‌های شورای فرهنگ عمومی نیز اقدام کنیم، به‌گونه‌ای که آثار این عملکرد در کف محلات و جامعه قابل لمس باشد. فرخنده با ارایه توضیحاتی درباره نقشه مهندسی فرهنگی کشور عنوان کرد: در خراسان جنوبی برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی به‌صورت مدون و آماده وجود ندارد، به همین جهت با تبیین نقشه هر دستگاه و جمع‌آوری آن در دبیرخانه می‌توان برش استانی سند مهندسی فرهنگی کشور را مشخص کرده و چراغ راه مجموعه‌های فرهنگی استان باشد. وی با تاکید بر اینکه اولویت های فرهنگی نقشه مهندسی دستور کار ما در استان خواهد بود، گفت: ۱۰ اولویت فرهنگی در نقشه مهندسی فرهنگی کشور ترسیم شده که آنها را دنبال خواهیم کرد.

ایجاد و تثبیت ۸ هزار فرصت شغلی با جذب تسهیلات تولید و کارآفرینی در خراسان جنوبی
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گفت: با جذب تسهیلات تولید و کارآفرینی بالغ بر ۴۵۰۰ فرصت شغلی جدید ایجاد و ۳۸۰۰ فرصت شغلی موجود نیز تثبیت خواهد شد. به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی؛ مرتضی ذاکریان در نشست شواری هماهنگی مدیران واحدهای تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی استان، با اشاره به گزارش عملکردی بیان کرد: درآمدهای مصوب برای استان در سال جاری هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است که حدود ۹۵ درصد آن را درآمدهای مالیاتی شامل می شود. وی اعتبارات مصوب هزینه ای استان را در سال جاری ۳۳۸ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: ۲۱ درصد این اعتبار تا کنون تخصیص یافته است.ذاکریان با اشاره مشکل کمبود نیروی انسانی در استان عنوان کرد: ۴۰ درصد چارت سازمانی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان خالی است. وی به تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ اشاره کرد و بیان داشت: این تسهیلات در راستای ایجاد و افزایش تولید، اشتغال و کارآفرینی و ارتقای رشد اقتصادی استان پیش بینی شده است.وی عنوان کرد: از محل این تسهیلات تا کنون دو هزار و ۳۱۴ طرح در بخش های مختلف اقتصادی برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده اند. وی افزود: با جذب تسهیلات تولید و اشتغال بالغ بر ۴۵۰۰ فرصت شغلی جدید ایجاد و ۳۸۰۰ فرصت شغلی موجود نیز تثبیت خواهد شد. به گفته وی میزان طرح های مصوب در سه ماهه نخست سال جاری ۴ برابر و رقم تسهیلات مصوب نیز ۷۷ درصد رشد داشته است.معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی نیز در این جلسه اظهارکرد: دستگاه های تابعه وزارت نقش و تاثیرگذاری ویژه در شاخص های استان و توسعه یافتگی و کاهش نرخ بیکاری دارند. جواد اشرفی بر افزایش بیش از پیش تعاملات بین دستگاه های تابعه وزارت اقتصاد تاکید کرد. وی افزود: برای جذب و ماندگاری نیروی انسانی در استان باید به دنبال ایجاد جذابیت ها باشیم.

بیمارستان جدید بشرویه دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد
ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گفت: با تامین برخی زیرساخت‌های بیمارستان جدید شهرستان بشرویه از جمله راه دسترسی، نیروی انسانی و فیبرنوری، این پروژه دهه فجر امسال آماده بهره‌برداری است. علیرضا عباس‌زاده در نشست بررسی راهکارهای تامین زیرساخت‌های بیمارستان بشرویه، افزود: عملیات اجرایی بیمارستان ۳۲ تختخوابی بشرویه سال ۹۰ آغاز شده و ساختمان اصلی آن آماده ارائه خدمات به شهروندان است. وی ادامه داد: با توجه به درخواست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مبنی بر توسعه این طرح از چهار به ۱۰ هکتار، بررسی‌های لازم انجام می‌شود و زمین مورد نیاز اختصاص می‌یابد. معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: یکی از مشکلات بیمارستان جدید بشرویه تامین نیروی انسانی است که در این خصوص نیز بنا بر اعلام دانشگاه، بخش زیادی از کمبود نیرو از بیمارستان قدیم تامین خواهد شد.وی تصریح کرد: با بهره‌برداری از بیمارستان جدید بشرویه که جزو مصوبات سفر رئیس جمهور به استان است، بیمارستان قدیم این شهرستان در قالب کلینیک یا سایر فعالیت‌های بهداشت و درمان فعالیت خواهد داشت. عباس‌زاده عنوان کرد: همچنین با توجه به اعلام دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تعداد تخت‌های این بیمارستان در سال‌های نخست با توجه به بُعد جمعیت ۳۲ تخت در نظر گرفته شده که به بیش از ۷۰ تخت خواهد رسید. وی یادآور شد: مهمترین اقدام قبل از بهره‌برداری از بیمارستان جدید بشرویه تامین نیروی انسانی آن است که باید دانشگاه علوم پزشکی در این خصوص رایزنی‌های لازم را انجام و نتیجه را اعلام کند.معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: در خصوص تامین راه دسترسی این بیمارستان باید راه و شهرسازی و راهداری طرح ویژه داشته باشند. وی افزود: برای افزایش فضای مورد نیاز بیمارستان از چهار هکتار به ۱۰ هکتار نیز راه و شهرسازی اقدام خواهد کرد و در این زمینه مشکلی وجود ندارد. عباس‌زاده بیان کرد: یکی دیگر از مشکلات این بیمارستان نیز تامین فیبرنوری آن است که هنوز اقدامی صورت نگرفته و باید موضوع در اولویت قرار گیرد. وی اظهار داشت: امکانات و تجهیزات بیمارستانی خراسان جنوبی به خصوص برخی بیمارستان‌ها مانند میلاد بیرجند شاید در مرکز هم وجود نداشته باشد اما با کمبود نیرو و پزشک متخصص مواجه هستیم. وی تصریح کرد: باید به میزان نیاز در استان بیمارستان احداث شود و متناسب با آن تامین نیروی انسانی از اهمیت زیادی برخوردار است.

۱۴ میلیارد ریال برای احیای بافت تاریخی خوسف اختصاص یافت
ایسنا- سرپرست فرمانداری خوسف گفت: بافت تاریخی و با ارزش خوسف با داشتن بیش از ۲۵ هکتار بافت ارزشمند، نیازمند احیا و مرمت بوده با پیگیری‌های متعدد مبلغ ۱۴ میلیارد ریال برای احیای آن اختصاص پیدا کرده است. محمد علی ایمانی در ستاد بازآفرینی پایدار شهری خوسف اظهار کرد: با همکاری و مشارکت دستگاه اجرایی شهرستان شامل میراث فرهنگی، شرکت برق و شهرداری میزان ۵۰۰ متر شبکه برق به صورت زمینی اجرایی خواهد شد. وی با بیان اینکه برای سنگ فرش معابر شهر خوسف نیز مبلغ ۱۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است که شامل ۱۶۰۰ متر مربع سنگ فرش است، ادامه داد: بافت با ارزش خوسف به مساحت ۲۵ هکتار به عنوان یکی از زنده ترین بافت‌های با ارزش در شرق کشور بوده که قابلیت معرفی فراملی نیز دارد. سرپرست فرماندار خوسف با بیان اینکه خوسف به عنوان منظر فرهنگی ثبت ملی شده و امیدواریم به عنوان اولین بافت تاریخی استان خراسان جنوبی ثبت جهانی شود، خاطرنشان کرد: ثبت ملی مقدمه‌ای برای معرفی هر چه بیشتر این شهرستان بوده و با توجه خاص به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شهرستان می‌توانیم آن را به عنوان یک برند در شرق کشور معرفی کنیم. ایمانی از همه ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان خواست برای حفاظت و معرفی این بافت‌های با ارزش از همه ظرفیت های موجود استفاده کنند.

۴۰ درصد از قنوات نهبندان خشک شد

کارشناس امور قنوات جهاد کشاورزی نهبندان از خشک شدن ۴۰ درصد قنوات شهرستان خبر داد و گفت: ۹۳۶ رشته قنات در نهبندان وجود دارد که بیش از ۴۰ درصد آن‌ها خشک و از ۶۰ درصد باقی مانده حدود ۷۰ درصد هم کم آب شده اند که دبی برخی از این قنوات تا نصف کاهش یافته است. فرهی، به تشکیل ستاد احیای قنوات در استان اشاره کرد و گفت: این ستاد در سفر رئیس جمهور به استان تشکیل شد که اعتباراتی ویژه به احیای قنوات استان اختصاص می‌دهد. فرهی گفت: هزینه احیای قنوات در استان با توجه به نرخ‌های روز متفاوت است، اما هم اکنون به ازای هر متر حدود ۲ میلیون تومان هزینه می‌شود.

نهمین آزمون مشترک فراگیر استخدامی دستگاه های اجرایی استان برگزار شد

نهمین آزمون مشترک فراگیر استخدامی برای ۱۱ دستگاه اجرایی استان در محل حوزه‌های امتحانی دانشگاه بیرجند با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد. حمید جهانشاهی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در این خصوص گفت: این آزمون استخدامی با حضور ۲۰۴۱ داوطلب شامل ۹۲۴ داوطلب زن و ۱۱۱۷ داوطلب مرد در محل حوزه‌های امتحانی سالن امید، پردیس علوم، پردیس مهندسی، پردیس ادبیات و کلاس‌های مشترک دانشگاه بیرجند برگزار شد.

رقابت ۲۵ شرکت کننده در مسابقات اتومبیلرانی

رئیس هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری خراسان جنوبی گفت: در مسابقات اتومبیلرانی اسلالوم ۲۵ شرکت کننده از ۵ شهرستان و در ۲ کلاس با یکدیگر به رقابت پرداختند. اکبرپور گفت: مسابقات اسلالوم با حضور شرکت کنندگانی از ۵ شهرستان بیرجند، قاین، درمیان، نهبندان و سربیشه در پیست اتومبیلرانی روستای امیرآباد بیرجند برگزار شد. وی افزود : در این مسابقات ۲۵ نفر در کلاس هزار و ۳۰۰ و هزار و ۸۰۰ با یکدیگر به رقابت پرداختند. اکبرپور افزود: افراد شرکت کننده در این مسابقات باید عضو هیئت اتومبیلرانی بوده و بیمه ورزشی و گواهی نامه داشته باشند.وی افزود: در حال حاضر پیست اتومبیلرانی روستای امیرآباد از استاندارد‌های لازم برخوردار نیست و از مسئولان تقاضای حمایت و رفع مشکلات موجود در این پیست را داریم.

قهرمانی تکواندوکار فردوسی در رقابت‌های دانشجویان کشور

تکواندوکار فردوسی در رقابت‌های دانشجویان کشور قهرمان شد. احسان عرفانیان تکواندوکار شایسته و از مربیان برجسته تکواندو شهرستان فردوس با درخشش در رقابت‌های انتخابی تیم ملی دانشجویان کشور برای اعزام به مسابقات یونیورسیاد جهانی، موفق به کسب مدال طلا شد. این دوره از مسابقات ۲۸ تا ۳۰ تیرماه به میزبانی تبریز برگزار شد.

۳۵ روستای سربیشه بی بهره ازآب لوله کشی

معاون امور عمرانی فرمانداری شهرستان سربیشه گفت: ۳۵ روستای بالای ۲۰ خانوار این شهرستان از آب لوله کشی بی بهره اند. خزاعی گفت: ۱۸ مجتمع آبرسانی در روستا‌های شهرستان سربیشه فعال است که ۳ دستگاه آبرسانی به روستا‌ها را انجام می‌دهد. وی افزود: هزار و ۱۰۰ کیلومتر خط انتقال آب در روستا‌های این شهرستان وجود دارد که ۶۰۰ کیلومتر آن فرسوده است. خزاعی تصریح کرد: ۳۵ روستا‌ی بالای ۲۰ خانوار این شهرستان از آب لوله کشی بهره‌مند نیست؛ ۷۰ روستا آبرسانی دارد که ۱۵ روستا از این تعداد با کمبود آب مواجه است. وی ادامه داد: در مقایسه با پارسال ۴۰ درصد اعتبارات این شهرستان افزایش یافته است.

پوشش امدادی ۳۶ حادثه در هفته گذشته

مهر- مدیرعامل جمعیت هلال احمر از امدادرسانی جمعیت هلال احمر به ۸۷ حادثه دیده در ۳۶ مورد حادثه در یک هفته گذشته خبر داد. محمدرضا رضایی اظهار کرد: نیروهای امدادی هلال احمر استان با بیان اینکه از مجموع حوادث رخ داده در این مدت بیش از ۸۳ درصد به میزان ۳۰ مورد، مربوط به حوادث جاده‌ای بوده است، افزود: از مجموع حوادث سه مورد شهری، یک مورد کوهستانی و دو مورد حوادث حضوری را شامل می‌شود.

بستری بیماران کرونایی در استان ۹۳ درصد افزایش یافت

ایرنا- دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی گفت: در ۲ هفته گذشته موارد آزمایش سرپایی کرونا در استان ۵۳ درصد و موارد مثبت بستری در بیمارستان‌ها نیز ۹۳ درصد افزایش یافته است. غلامرضا شریف‌زاده افزود: در حال حاضر ۵۰ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که تست کرونای ۴۱ نفر مثبت بوده است. وی گفت: همچنین ۱۰ بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال عمومی ۲ نفر نامساعد است.

کاهش ۲۶ درصدی مشمولان بیمه بیکاری در خراسان جنوبی

مشمولان بیمه بیکاری تامین اجتماعی در خراسان جنوبی در سه ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۶ درصد کاهش یافت. مدیر کل تامین اجتماعی خراسان جنوبی گفت: تا پایان خرداد امسال ۱۰۲۸ نفر مشمول دریافت بیمه بیکاری شدند که ۱۴ میلیارد تومان دستمزد دریافت کردند. فراتی افزود: در مدت مشابه سال گذشته به هزار و ۳۹۵ نفر، ۱۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بیمه بیکاری پرداخت شد. وی گفت: کاهش تعداد مشمولان بیمه بیکاری به دلیل کاهش شیوع کرونا و بهبود اشتغال و افزایش مبلغ پرداختی به دلیل افزایش ۵۷ درصدی دستمزد‌ها بوده است.

نیاز آموزش و پرورش استان به آموزش دهنده مرد

باشگاه خبرنگاران- مدیرکل آموزش و پرورش از نیاز آموزش و پرورش استان به ۵۰ معلم سوادآموز مرد خبر داد. موسوی نژاد گفت: با توجه به اینکه اکثر آموزش دهندگان بانوان هستند در حوزه سواد آموزی به آقایان نیاز بیشتری داریم و حدود ۵۰ آموزش دهنده نیاز داریم. وی گفت: با توجه به اینکه فعالیت معلمان سوادآموز در آموزش افراد بی سواد و کم سواد است، به استناد شیوه نامه سازمان نهضت سوادآموزی، باید فرد آموزش دهنده دارای مدرک حداقل کارشناسی علوم تربیتی باشد. موسوی نژاد گفت: اکنون در استان ۲۰ نفر از همکاران فرهنگی شاغل و بازنشسته کار آموزش دوره‌های سوادآموزی را بر عهده دارند که در بحث نظارت و برگزاری امتحانات قریب به ۱۲۰ نفر از همکاران فرهنگی با سوادآموزی شهرستان‌ها همکاری دارند.

جمع‌آوری بیش از ۹ میلیارد تومان کمک مومنانه در خراسان‌جنوبی

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: در دو سال اخیر، نزدیک به ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کمک مومنانه جمع‌آوری و بین نیازمندان توزیع کردیم. موسی جوینده با بیان اینکه خراسان‌جنوبی در زمینه کمک به اعتاب مقدسه در رتبه‌های اول، دوم و سوم بوده است، تصریح کرد: از رتبه سوم پایین‌تر نیامده و در ایام کرونایی ویژه‌تر بودند.

صاحب خانه شدن حدود ۱۰ هزار نیازمند در خراسان جنوبی

صدا و سیما- اجرای طرح‌های ساخت مسکن محرومان از سال ۹۸ تا کنون، حدود ۱۰ هزار نیازمند را در خراسان جنوبی صاحب خانه کرده است. مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گفت: طبق تفاهم نامه‌های ابلاغی در سال‌های ۹۸ و ۹۹، ساخت ۱۱ هزار واحد مسکن محرومان به این اداره کل محول شد که تا کنون ۹۰ درصد این خانه‌ها معادل حدود ۱۰ هزار واحد، ساخته و تحویل متقاضیان شده است. تنها، اعتبار اختصاص یافته به ساخت این خانه‌ها را در مجموع ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: مابقی اعتبار مورد نیاز برای ساخت این خانه‌ها از محل کمک بلاعوض ۳۰۵ میلیارد تومانی دولت و آورده متقاضیان تأمین می‌شود. وی با بیان اینکه مسکن محرومان با متراژ ۵۰ تا ۶۰ مترمربع ساخته می‌شود، گفت: همچنین ساخت هزار واحد مسکونی دیگر با ابلاغ تفاهم نامه بنیاد مستضعفان، به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان محول شده که تا کنون ۲۷۰ واحد به مرحله سفت کاری رسیده است.مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: برای ساخت مسکن‌های تفاهم نامه بنیاد مستضعفان نیز ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار و ۵۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض و همچنین ۲ تن میلگرد و ۱۰ تن سیمان رایگان برای هر واحد اختصاص یافته است. تنها با اشاره به اینکه بیشترین مسکن محرومان در مجموع این تفاهم نامه ها، تا کنون با هزار و ۳۷۹ واحد در شهرستان درمیان ساخته شده است گفت: هم اکنون ۳ هزار و ۹۶۷ مسکن دیگر برای محرومان در استان در مراحل ساخت و یا تکمیل نازک کاری است. وی افزود: خیران می‌توانند کمک‌های خود را برای ساخت مسکن محرومان به حساب ۱۰۰ امام (ره) نزد بانک ملی واریز کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


اصغری- حامد اکبرپور جانشین ستاد دیه استان اعلام نمود این مادر که بابت بدهی مالی

بیشتر

کاری- معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به دو اقدامات تحولی ویژه

بیشتر

نسرین کاری- اصفهک از روستاهای قدیمی شهرستان طبس است، که به روستای خشت و آب

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت