یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

اخبار استانی

وزش باد شدید همراه با گرد و خاک در خراسان جنوبی

کارشناس هواشناسی گفت: براساس خروجی مدل‌های پیش یابی هواشناسی تا اوایل هفته آینده وزش باد شدید تا خیلی شدید همراه با گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می‌شود. زارعی افزود: در مرز شرقی و نقاط نیمه جنوبی وقوع طوفان و گرد وخاک قابل پیش بینی است. وی گفت: به لحاظ دمایی تا اواسط هفته آینده دما افزایش می‌یابد.

تذکر نماینده مجلس به وزیر راه و شهرسازی

صدا و سیما- نماینده مردم شهرستانهای بیرجند، درمیان وخوسف در مجلس شورای اسلامی درتذکری به وزیر راه و شهرسازی از دولت خواست برای مددجویان کمیته امداد در طرح مسکن ملی چاره اندیشی کنند. خسروی در تذکر خود آورده است: با توجه به آورده ۴۰ میلیون تومانی برای شرکت در نهضت ملی مسکن و عدم امکان تامین این مبلغ از طرف مددجویان کمیته امداد، پیشنهاد می‌شود مددجویان از آورده نقدی معاف گردند. وی در تذکر دیگری خطاب به وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به پیگیری‌های مکرر و قول چندین ساله مسئولین محترم مبنی بر اتمام پروژه پروژه جاده قاین بیرجند، هنوز حدود ۱۶ کیلومتر آن باقی مانده است لذا به دلیل افزایش همه ساله هزینه‌ها و جلوگیری از تصادفات و افزایش اعتماد مردم به مسئولین، اقدام عاجل برای تکمیل این پروژه صورت گیرد.

توانمندسازی موسسات خیریه در خراسان جنوبی ضروری است

ایرنا- استاندار گفت: موسسات خیریه و نیکوکاری نقش موثری در تامین نیازها و اشتغالزایی جامعه هدف دارند که توانمندسازی این موسسات باید در دستور کار مدیران باشد.
جواد قناعت در بازدید از کارگاه تولیدی حمایتی دستان پرتوان وابسته به موسسه خیریه حضرت رسول (ص) که به مناسبت هفته بهزیستی در بیرجند انجام شد، افزود: پای مدیران به موسسات خیریه باید بیشتر باز شود و مدیران با سرکشی از این حوزه‌ها مسائل و مشکلات را بررسی کنند. وی گفت: محصولات این کارگاه‌های حمایتی باید مورد توجه ویژه در زمینه بازاریابی و فروش قرار گیرد و تسهیل در این روند در اولویت باشد. استاندار اظهار داشت: تسهیلات مورد نیاز موسسات خیریه با اولویت پیگیری شود تا خللی در روند اقدامات خیرخواهانه و عام‌المنفعه صورت نگیرد. وی درباره درخواست کمک به احداث سایت کارگاهی این موسسه که ۳۰ درصد آن توسط خیرین تقبل شده است، قول مساعد و به مدیران مربوطه دستور داد پس از آغاز و تکمیل ۳۰ درصد مورد تقبل خیرین در سایت کارگاهی نسبت به تامین ۷۰ درصد اعتبار مورد نیاز اقدام کنند.

در جاده‌ای تک بانده؛ ۳ نفر قربانی شدند
روز پنجشنبه ۳ نفر در کمربندی فرودگاه بیرجند در یک حادثه رانندگی جان باختند. کمربندی پل غدیر تا فرودگاه بین المللی شهید کاوه بیرجند یکی از مسیر‌های پرتردد و خطرناک در بیرجند است. این مسیر روز پنجشنبه شاهد تصادفی دیگر بود که طی آن ۳ نفر کشته و یک نفر نیز مصدوم شد. دوبانده سازی این مسیر ۳ کیلومتری سالها است که مورد بحث قرار گرفته، اما هنوز باند دوم آن تکمیل نشده است.

رانندگان بومی هم سردرگمند

یکی از رانندگان کامیون گفت: تا الان بالغ بر ۲ الی ۳ تصادف در این مسیر رخ داده و چندین نفر هم در این حوادث کشته شده اند. او گفت: به قدری تعیین مسیر در این جاده مشکل است و رانندگان خودرو با سردرگمی مواجه می‌شوند که حتی رانندگان بومی نیز از این معضل ناراضی اند. یکی از شهروندان بیرجندی نیز گفت: درست است که در بسیاری از موارد رانندگان نیز مقصر حادثه هستند، اما دوبانده سازی جاده می‌تواند در کاهش تصادفات کمک کننده باشد. او گفت: باید فکری کرد تا قبل از اینکه خانواده‌ای دیگر داغدار عزیزانش شود.
جداسازی ترافیک در چند ماه آینده
مودی معاون اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ گفته بود این مسیر طی یک سال آینده دوبانده خواهد شد.
داعی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: برای دوبانده سازی کامل این مسیر ۳ کیلومتری نیاز به ۴۵ میلیارد تومان اعتبار است که تنها ۱۲ میلیارد تومان آن تأمین شده است. او گفت: معاون راه و شهرسازی که خبر از اتمام دوبانده سازی مسیر ظرف یک سال داده بود، شرط آن را تأمین اعتبار اعلام کرده، اما اعتبار تأمین نشده است. داعی گفت: در تلاش هستیم تا با همکاری پلیس راه و راهداری و حمل و نقل جاده ای، جداسازی ترافیک در این مسیر را ظرف ۴ الی ۵ ماه آینده انجام دهیم.

جهاددانشگاهی خراسان جنوبی و خدمتی از جنس پزشکی

ایسنا- سرپرست جهاددانشگاهی استان خبر داد: در راستای ارائه خدمات تشخیصی و درمانی در حوزه آزمایشگاه تشخیص طبی جهاددانشگاهی، قرارداد همکاری بین مدیریت شعب بیمه سرمد استان و آزمایشگاه تشخیص طبی جهاددانشگاهی مرکز قائنات منعقد شد. مهدی ابراهیمی ادامه داد: این قرارداد از ابتدای خردادماه به مدت یکسال با بیمه سرمد استان منعقد و آزمایشهای مورد نیاز سازمانهای طرف قرارداد با این بیمه در محل آزمایشگاه جهاد دانشگاهی مرکز قاینات انجام می گیرد.

امکان فروش بی‌واسطه محصولات روستا فراهم است

محمودآبادی- مدیرعامل شرکت ملی پست گفت: با راه‌اندازی سامانه “روستا بازار” در کشور زمینه مناسب فروش بدون واسطه محصولات روستاییان فراهم شد. محمود لیایی در دیدار با استاندار افزود: طرح روستا بازار با کمک پست راه‌اندازی شد تا روستاییان بتوانند بدون واسطه محصولات خود را به دست مشتریان در اقصی نقاط کشور برسانند. استاندار هم در این دیدار گفت: باید اطلاع‌رسانی لازم درخصوص سامانه روستا بازار انجام شود.

هوای نهبندان ناسالم شد

ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست گفت: کیفیت هوای شهرستان‌ نهبندان در وضعیت ناسالم قرار گرفته و لازم است گروه‌های حساس از منزل خارج نشوند. اسدا… حاتمی افزود: براساس شاخص کیفیت هوا منتهی به ساعت ۱۱ روز پنجشنبه شهرستان نهبندان با شاخص ۱۲۵ در وضعیت ناسالم قرار گرفت.

اجرای طرح نذر آب برای حل مشکلات مناطق محروم

ایسنا- محمدرضا رضایی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر با اشاره به اجرای طرح نذر آب ۵ برای حل مشکلات آب شرب مناطق محروم گفت: به زودی تامین آب شرب دو روستای سربیشه در قالب این طرح محقق می شود.

۱۵۳ پروژه ورزشی ناتمام در استان

تسنیم- سرپرست اداره کل ورزش و جوانان از ۱۵۳ پروژه ورزشی ناتمام در سطح استان خبر داد و گفت: برای تکمیل و بهره برداری به 600 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.محمدحسین خسروی خاطرنشان کرد: در منطقه مهرشهر سالن چند منظوره ورزشی عملیات ساخت و تکمیل آن در حال انجام است و با بهره‌برداری از این پروژه ورزشی بخشی از نیازها و درخواست‌های منطقه شمال شهر و روستاهای حاشیه شهر بیرجند برطرف می‌شود.

ثبت ۴۵۲۴ واقعه ولادت از ابتدای سال

مهر- مدیرکل ثبت احوال گفت: از ابتدای سال، چهار هزار و ۵۲۴ واقعه ولادت در استان به ثبت رسیده است. علیرضا مهرآور بیان کرد: از این تعداد دو هزار و ۲۳۸ مورد پسر بوده‌اند. وی با اشاره به پیش رو بودن عید سعید غدیر بیان کرد: تاکنون ۴۶ هزار و ۴۱۱ نفر به نام مبارک علی، نامگذاری شده‌اند.

ایجاد ۳۳ مجتمع آب روستایی

مهر- مدیرعامل شرکت آبفا از ایجاد ۳۳ مجتمع آب روستایی و آبرسانی به سه تک روستا با اعتبار ۲۵۶ میلیارد تومان خبر داد.حسین امامی با بیان اینکه اعتبار مورد نیاز برای انجام این کار تأمین شده است، گفت: در این راستا قرارگاه شهید ناصری در شهرستان‌های نهبندان، درمیان و سربیشه و سازمان بسیج سازندگی استان هم در هشت شهرستان دیگر استان اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

رکود در بازار مصالح ساختمانی

بازار- رئیس اتحادیه سیمان و مصالح ساختمانی اظهارکرد: در حال حاضر هر پاکت سیمان در بازار خراسان‌جنوبی به قیمت ۴۳ هزار تومان به فروش می‌رسد که در یکی- دو هفته گذشته تغییری نداشته است. سید امیرحسین علوی بیان‌کرد: در حال حاضر بازار فروش سیمان و مصالح ساختمانی در بیرجند و خراسان‌جنوبی در رکود است و خرید چندانی صورت نمی‌گیرد.

ذی‌حسابان مشاوران امین مدیران دستگاه‌های اجرایی

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گفت: ذی‌حسابان به عنوان امین هر دستگاه در کنار مدیران می‌توانند در جهت پیشبرد اهداف به آنها کمک کنند. به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی؛ مرتضی ذاکریان در نشست تخصصی با ذی‌حسابان و معاونین ذیحساب دستگاه های اجرایی استان با اشاره به اینکه نظارت بر سند بودجه یکی از مهم‌ترین نظارتها است، اظهار داشت: درصورتی‌که نظارت بر اجرای بودجه به شیوه درست و صحیح و به موقع انجام شود، نتایج مطلوبی را به دنبال خواهد داشت.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی بیان کرد: ذیحسابان به منظور اعمال نظارت و تامین هماهنگیهای لازم در اجرای مقررات مالی و محاسباتی در وزارتخانه ها و مؤسسات و شرکت های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی منصوب می شوند. وی تصریح کرد: بنابراین روشن است قانونگذار جایگاه ویژه ای برای امر نظارت از طریق ذی حسابان که توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی منصوب می گردند قائل است.

افزایش حدود ۶ برابری تزریق واکسن در خراسان جنوبی

تزریق واکسن در خراسان جنوبی حدود ۶ برابری افزایش داشته است.به گفته دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان تا قبل از ۱۶ تیر به طور متوسط روزانه حدود ۸۰ تا ۱۰۰ تزریق در استان انجام می‌شد که در شبانه روز گذشته ۵۷۲ نفر واکسن کرونا را دریافت کردند. شریف زاده با اشاره به اینکه دو واکسن پاستوکووک پلاس و آسترازنکا در سبد واکسیناسیون استان موجود نیست افزود: واکسن‌های پاستوکووک، سینوفارم، فخرا، نورا، رازی، برکت و اسپایکوژن در تمامی مراکز موجود بوده و قابل تزریق است.

گام هایی استوار برای تکمیل پروژه های نیمه تمام شهرستان خوسف

سرپرست فرمانداری خوسف گفت: این شهرستان با داشتن ظرفیتهای بسیار زیاد در بخش های کشاورزی، معادن و صنعت، متاسفانه غبار محرومیت بر چهره این شهرستان نقش بسته است. محمدعلی ایمانی ادامه داد: با پیگیری های متعدد و توجه نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی و عنایت ویژه استاندار محترم در راستای رفع محرومیت های شهرستان اقدامات بسیار خوبی شروع شده است. ایمانی ادامه داد: از همه ظرفیت های موجود برای تکمیل پروژه های نیمه تمام شهرستان استفاده خواهد شد و تلاش می کنیم با همکاری سایر ارگان ها خروجی اعتبارات تخصیصی به شهرستان چندین برابر شود. وی گفت: در دولت مردمی و انقلابی سیزدهم، همه مدیران شهرستان مکلف هستند به صورت جهادی و با استفاده از تمام امکانات و ظرفیتها برای توسعه شهرستان گام بردارند و امیدواریم با تلاشهای انجام شده طی سالهای آینده بتوانیم غبار محرومیت از شهرستان بزداییم.

اعتبارات تملک داراییهای
سرمایه ای شهرستان خوسف
37 درصد رشد داشته است

سرپرست فرمانداری شهرستان خوسف گفت: اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای شهرستان خوسف در سال جاری با بیش از 37 درصد رشد به میزان 432 میلیارد و 520 میلیون ریال افزایش پیدا کرده است. محمدعلی ایمانی با اشاره به اینکه این شهرستان به دلیل پراکندگی بسیار زیاد و میزان کم جمعیت، هزینه های اجرای پروژه های عمرانی بسیار بیشتر می باشد که نیازمند توجه ویژه ای می باشد. وی اظهار داشت: خوسف، سومین شهرستان وسیع استان خراسان جنوبی با پراکندگی 1.7 نفر در هر کیلومتر مربع بیش از 11 درصد جمعیت استان را در خود جای داده است. وی ادامه داد: 432 میلیارد و 520 میلیارد ریال اعبتار تملک دارایی های سرمایه ای در سالجاری به شهرستان اختصاص پیدا کرده است. ایمانی خاطر نشان کرد: اعتبارات شهرستان شامل اعتبارات قانون استفاده متوازن از امکانات کشور و تملک دارایی های سرمایه ای استان و درآمد حاصل از صادرات نفت خام و گاز طبیعی می باشد.
سرپرست فرمانداری خوسف ادامه داد: اعتبارات قانون استفاد متوازن از امکانات کشور به میزان 222 میلیارد و 910 میلیون ریال و اعتبارات درآمد حاصل از صادرات نفت خام و گاز طبیعی به میزان 122 میلیارد و 170 میلیون ریال و اعتبارات تملک داراییهای سرمایه ای نیز به مبلغ 87 میلیارد و 140 میلیون یال بوده است.

22 مصوبه با 354 میلیارد ریال رهاورد سفر استاندار به خوسف

سرپرست فرمانداری خوسف در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به سفر استاندار به شهرستان خوسف خاطر نشان کرد: بسیاری از پروژه های نیمه تمام شهرستان که طی سالهای اخیر به صورت مسکوت مانده بود با سفر پر خیر و برکت استاندار محترم به شهرستان جان تازه ای گرفت. ایمانی گفت: سالن آمفی تئاتر که در چند سال اخیر پیشرفت فیزیکی نداشته است از محل اعتبارات متمم سفر رئیس جمهور محترم مبلغ 70 میلیارد ریال اعتبار تخصیص پیدا کرد. وی گفت: مبلغ ده میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی به گلزا شهدا، 10 میلیارد ریال به تکمیل درالقران و 5 میلیارد ریال نیز جهت تکمیل ساختمان اداری ورزش و جوانان اعتبار در نظر گرفته شده است.
سرپرست فرمانداری خوسف اظهار داشت: این شهرستان از نظر زیرساخت های ورزشی با کمبودهای بسیار زیادی مواجه می باشد که در بیش از دویست روستای دارای سکنه شهرستان فقط در 4 روستا سالن ورزشی و فقط یک روستا زمین چمن مصنوعی دارد. وی گفت: با سفر استاندار محترم مبلغ 20 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و شهرستانی به گود زورخانه ای شهر خوسف اختصاص پیدا کرد که و مابقی اعتبارات برای تکمیل آن در سفر وزیر محترم ورزش و جوانان به شهرستان پیگیری خواهد شود.
سرپرست فرمانداری خوسف در خصوص استخر سرپوشیده شهر خوسف نیز اظهار داشت: این پروژه نیز از پروژه های نیمه تمام بوده است که در سفر استاندار محترم 40 میلیارد ریال از محل اعتبارات متمم سفر رئیس جمهور محترم اختصاص پیدا کرده است. وی ابراز امیدواری کرد: در سفر وزیر محترم ورزش به استان مابقی اعتبارات این طرح دریافت شود تا مردم عزیز شهرستان بتوانند از تنها استخر سرپوشیده استفاده نمایند.
ایمانی ادامه داد: شهرک شهید رحمانی خوسف به عنوان بزرگترین شهرک صنعتی استان و حتی شرق کشور از نظر زیرساختها با مشکلات متعددی روبرو است. وی اظهار داشت: پست 132 کیلوولت و تامین آب از محل پسماند فاضلاب بیرجند یکی از مهمترین نیازمندی های این شهرک می باشد که قول های مساعدی برای رفع آنها داده شده است. وی گفت: در سفر استاندار محترم برای برقرسانی به این شهرک صنعتی، عملیات اجرایی به زودی آغاز و تا هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید و برای آسفالت معابر نیز 10 میلیارد اعتبار استانی در نظر گرفته شد. سرپرست فرمانداری خوسف ادامه داد: شهر جدید التاسیس ماژان علیرغم پروژه هایی که در آن آغاز شده است از نظر زیرساخت های شهری با مشکلاتی مواجه می باشد. وی گفت: در سفر استاندار محترم نیز مبلغ 20 میلیارد ریال برای رفع مشکلات زیرساختی این شهر اختصاص پیدا کرده است.
سرپرست فرمانداری شهرستان خوسف خاطر نشان کرد:تامین آب شرب برای مناطق روستایی یکی از مهمترین اولویتهای اجرایی دولت سیزدهم می باشد. ایمانی اضافه کرد: در سفر استاندار محترم به شهرستان نیز تامین آب شرب یکی از مهمترین اولویتها بوده است و به جد پیگیری شده است که در این سفر 35 میلیارد ریال برای آبرسانی به 5 روستا تخصیص داده شده است. وی ادامه داد: مبلغ 20 میلیارد ریال اعتبار استانی و شهرستانی برای آبرسانی به سه روستای همچ، گولگ و شیخ آباد و 15 میلیارد ریال برای آبرسانی به روستاهای چاه طالقانی، ابوذر و استقلال در نظر گرفته شده است.
سرپرست فرمانداری شهرستان خوسف اظهار داشت: با توجه به اینکه جاده دسترسی معدن قلعه زری به خوسف مسیر تردد بار و وسایل سنگین می باشد به دلیل حجم زیاد عبور و مرور و همچنین تعریف شدن این مسیر به عنوان مسیر روستایی زیرساخت های آن مناسب با این حجم تردد نمی باشد. وی گفت: 50 کیلومتر از این مسیر نیاز به روکش آسفالت و مرمت دارد که در سفر استاندار محترم قولهای مساعدی داده شده است. وی از تخصیص 100 میلیارد ریال اعتبار برای بهسازی و مرمت این مسیر خبر داد و گفت: از این میزان 50 میلیارد ریال به صورت قیر رایگان و مابقی اعتبارات استانی و شهرستانی خواهد بود.
ایمانی ادامه داد: بیمارستان خوسف به عنوان یک مطالبه جدی مردم مطرح می باشد و برای تکمیل آن پیگیریهای متعددی توسط استاندار محترم، نماینده محترم مردم در مجلس شواری اسلامی و دانشگاه علوم پزشکی انجام گردیده و اعتبار خوبی برای این پروژه در نظر گرفته شده است. ایمانی ادامه داد: بعد از سفر استاندار محترم، اجرای پروژه ها سرعت چند برابری گرفته است و با این سرعت امیدواریم در سال جاری شاهد بهره برداری کامل از پروژه ها باشیم. وی گفت: برای توسعه زمین بیمارستان نیز تصمیمات خوبی اتخاذ شده است که در افق آینده نیز مشکل خاصی برای بیمارستان ایجاد نشود. ایمانی ادامه داد:: برای تکمیل ساختمان بهداشت و درمان نیز 20 میلیارد ریال اعتبار استانی و شهرستانی در نظر گرفته شده است. سرپرست فرمانداری خوسف ادامه داد: تخصیص اعتبار برای بهسازی دفتر امام جمعه محترم ، تکمیل ساختمان مسجد علی ابن ابیطالب (علیه السلام)، و امام جعفر صادق (علیه السلام) و پاسگاه انتظامی و بخشداری ماژان از دیگر مصوبات سفر استاندار محترم به شهرستان خوسف بود.

مشارکت بنیاد علوی برای تکمیل پروژه های عمرانی شهرستان

سرپرست فرمانداری خوسف اظهار داشت: با پیگیری های اجام شده بنیاد علوی برای رفع محرومیت ها از شهرستان رود پیدا کرده اند و پروژه های بسیار خوبی در شهرستان شروع کرده اند. وی ادامه داد: با هماهنگیهای انجام شده تعدادی از پروژه ها به صورت مشارکتی بین دستگاه های اجرایی و بنیاد علوی تکمیل خواهد شد تا چند برابر اعتبار دستگاههای اجرایی توسط بنیاد علوی در این طرحها سرمایه گذاری شود. وی ادامه داد: این شهرستان دارای ظرفیتهای بسیار زیادی می باشد که با اقدامات صورت پذیرفته نگاه ویژه ای به این شهرستان معطوف شده است. وی ابراز امیدواری کرد: با پیگیری این مصوبات و عنایت ویژه استاندار محترم به زودی شاهد تکمیل پروژه های نیمه تمام در شهرستان خواهیم بود که به عنوان مطالبات چندین ساله شهرستان تاکنون مطرح بود.

۳۰ هزار دانش‌آموز خراسان جنوبی در جشنواره خوارزمی شرکت کردند

ایرنا – معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در هشتمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی ۳۰ هزار دانش‌آموز دختر و پسر دوره متوسطه اول این استان شرکت کرده‌اند. نبوی ثالث افزود: این دانش‌آموزان در قالب ۸۷ هزار و ۲۳۳ نفر رشته در مرحله آموزشگاهی به رقابت می‌پردازند.وی گفت: از مجموع شرکت‌کنندگان ۲ هزار و ۴۶۲ نفر در مرحله شهرستانی به رقابت پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت