یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

اخبار استانی

پیش‌بینی وزش باد شدید و کاهش گرما در خراسان جنوبی

ایرنا – کارشناس هواشناسی گفت: با توجه به الگوی نقشه‌ها و داده‌های هواشناختی برای هفته جاری وزش باد شدید و کاهش نسبی دمای هوا پیش‌بینی می‌شود. فاطمه زارعی افزود: در چند روز آینده به‌ویژه روزهای سه‌شنبه تا پنجشنبه گاهی وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا قابل پیش‌بینی است.

کویرتایر به عنوان واحد برتر کشور معرفی شد

همزمان با روز بزرگداشت صنعت ومعدن کویرتایر به عنوان واحد برتر گروه صنایع شیمیایی و پلیمری کشور انتخاب و تندیس و لوح تقدیر دریافت کرد. به گزارش روابط عمومی شرکت کویرتایر؛ روز صنعت و معدن، فرصت مناسبی برای ارزیابی تلاش های جهادگران این عرصه است تا در یابند که آیا در مسیر تعالی و سازندگی کشور قدم بر می دارند و یا اینکه در روزمرگی تولید دست و پا می زنند. تغییرات اقلیمی و جوی سالهای اخیر و مشکلات پیش رو برای توسعه کشاورزی ، اهمیت نقش اساسی و بی بدیل صنعت و معدن را بیش از پیش برای میهن اسلامی ما روشن می کند. امسال در حضور آیت ا… رئیسی رئیس جمهور محترم و وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت، لوح و تندیس واحد برتر در گروه صنایع شیمیایی و پلیمری به مهندس سیدمحمدحسین زینلی اعطا شد تا از تلاشهای سازنده شرکت کویرتایر قدردانی گردد.
در لوح تقدیر اعطا شده از سوی سیدرضا فاطمی امین وزیر محترم صنعت،معدن و تجارت آمده است: ضمن تبریک روز صنعت و معدن و با توجه به ارزیابی صورت گرفته در کارگروه انتخاب برگزیدگان مبنی بر عملکرد سال 1400 به استناد نتایج حاصل شده در ستاد گرامیداشت دهه تولید و تجارت آن شرکت بعنوان واحد برتر در گروه صنایع شیمیایی و پلیمری انتخاب شده است

بازدید فرماندار بیرجند از روند اجرای طرح نهضت آسفالت معابر روستایی

فرماندار بیرجند بهمراه معاون عمرانی و بخشدار مرکزی با حضور در روستای فورجان، از روند اجرای طرح نهضت آسفالت معابر روستایی بازدید نمودند. به گزارش روابط عمومی بنیـاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبـی، در حاشیه این بازدید، فاضلی فرد فرماندار بیرجند در گفتگو با خبرنگاران حجم کلی عملیات اجرای آسفالت را طی این طرح در روستاهای شهرستان، بالغ بر ۱۴۲ هزار مترمربع عنوان نمود و افزود : بیش از ۹۹۷۳ خانوار در سطح روستاهای بیرجند از این نهضت بهره مند خواهند شد.
ایشان در ادامه بیان داشت : این طرح در قالب یک اقدام جهادی و بی نظیر از اواخر اسفند ماه سال گذشته در سطح استان آغاز شده و طبق پیش بینی های انجام شده تا پایان تیر ماه سال جاری به اتمام خواهد رسید. وی اعتبار اجرای این طرح را در روستاهای شهرستان بیرجند ۱۴ میلیارد تومان برشمرد.

پرداخت مابه التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی استان
تسنیم- مدیرکل تامین اجتماعی استان خراسان جنوبی گفت: ۳۶ میلیارد و ۸۴۳ میلیون تومان مابه التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی استان در خردادماه امسال به حساب مستمری بگیران، بازنشستگان و از کارافتادگان کلی واریز شد. سیدحسین فراتی با بیان اینکه 30 خدمت به بیمه‌شدگان در قالب طرح 3070 در تامین اجتماعی اجرا شده است گفت: مهمترین این خدمت حذف دفترچه‌های درمانی بوده و در حال حاضر 100 درصد خدمات به بیمه‌شدگان این استان به صورت مکانیزه انجام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از خدمات به صورت غیرحضوری به بیمه شدگان و جامعه هدف ارائه می‌شود تصریح کرد: ستاد استان و شعب تامین اجتماعی استان با کمبود نیروی انسانی روبه‌رو است که با پیگیری‌های صورت گرفته مقرر شده این مهم با تدابیر سازمان برطرف شود. وی با تاکید بر حمایت از شرکتهای دانش‌بینان اظهار کرد: شرایط قراردادهای پیمانکاری کارگاههای دانش‌بنیان تسهیل و کارفرمایان دارای پروانه کارگاه دانش‌بنیان مورد حمایت این سازمان قرار می‌گیرند. مدیرکل تامین اجتماعی تعداد بیمه شدگان اصلی این سازمان در استان را 127 هزار نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد با احتساب 222 هزار نفر بیمه شده تبعی، 349 هزار نفر بیمه شده اصلی و خانواده افزایش می‌یابند.
فراتی با بیان اینکه در حال حاضر 11 هزار و 500 کارگاه فعال است تصریح کرد: 9 شعبه اصلی، 6 شعبه اقماری دائم، 2 شعبه اقماری غیردائم، 3 کارگزاری رسمی در استان خراسان جنوبی به جامعه هدف خدمات ارائه می‌دهند.

شهر دیهوک به توجه بیشترنیاز دارد

ایرنا- استاندار خراسان جنوبی گفت: شهر دیهوک نقطه اتصال خراسان جنوبی با استان‌های همجوار است و باید توجه بیشتری به آن بشود. جواد قناعت در دیدار معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس، امام جمعه، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر و بخش دیهوک افزود: بقیه مشکلات این شهر باید بررسی شود و بنا بر اهمیتی که دارند برای مرتفع شدن در دستور کار قرار گیرند. استاندار با اشاره به اینکه تاکنون چند مرتبه به دیهوک سفر داشته و از نزدیک با بخش زیادی از مشکلات آشنا شده است افزود: اولویت اول شهر دیهوک آب آشامیدنی و سپس جاده است. وی با بیان اینکه میدان ورودی دیهوک نیازمند زیباسازی است گفت: میدان ورودی به شهر دیهوک از سمت طبس یک نقطه کلیدی و مهم در ورودی استان است که باید به بهترین شکل ممکن زیباسازی و مرتب شود و از نظر ترافیکی و ایمن‌سازی جاده‌ای نیز مشکلات آن رفع شود. قناعت با اشاره به درخواست اعضای شورای شهر دیهوک مبنی بر ساخت بیمارستان درمان بستر در این شهر اظهار داشت: با وجود اعلام آمادگی خیر، ساخت این بیمارستان باید سریعتر در دستور کار مدیران قرار گیرد و زمین مورد نظر برای ساخت آن تعیین شود.

رفع مشکلات آرین‌شهر پیگیری می‌شود

ایرنا- استاندار خراسان جنوبی گفت: با رعایت قوانین و ضوابط موجود و ایجاد تعامل موثر بین مسوولان آرین‌شهر و استان می‌توان کارهای خوبی برای رفع مشکلات این شهر انجام داد. جواد قناعت در دیدار امام جمعه، شهردار و اعضای شورای اسلامی آرین‌شهر، بر پیگیری‌های لازم برای کمک به رفع مشکلات این منطقه با رعایت ضوابط و مقررات فنی تاکید کرد.
وی افزود: اشراف نداشتن شهرداران و اعضای شوراهای اسلامی شهر و نبود تعامل مناسب بین آنها و مسوولان استان دو اشکال اصلی در زمینه مدیریت شهری است. استاندار با اشاره به اینکه آرین‌شهر از نظر جغرافیایی در موقعیت خاصی قرار دارد گفت: برای رفع مشکلات مربوط به اجرای زیرگذرها، مدیریت پسماند و جمع‌آوری آب‌های سطحی و صدور مجوز برای چاه دوم ذخیره آب شرب که از اولویت‌های اصلی آرین‌شهر است در نشستی با محوریت معاون عمرانی استانداری و حضور مسوولان دستگاه‌های اجرایی باید تصمیم‌گیری شود. وی با قول کمک برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام کتابخانه، مدرسه خیرساز و گود باستانی آرین‌شهر اظهار داشت: برای ایجاد هرگونه تغییرات فنی در این شهر باید در شورای ترافیک با رعایت ضوابط و با نگاه مساعد، تصمیم‌گیری شود.

دستگاه تشخیص مولکولی سل در بیرجند راه‌اندازی شد

ایرنا- اولین بار در خراسان جنوبی دستگاه تشخیص مولکولی بیماری سل (آنتی بیوگرام به روش سریع) در بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند نصب و راه‌اندازی شد. سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در آیین بهره‌برداری از این دستگاه گفت: قبل از این نمونه‌های سل اخذ شده را به مرکز زاهدان ارسال می‌کردیم که از نظر صرف هزینه و تسریع در جواب‌دهی، مشکلاتی وجود داشت و با راه‌اندازی دستگاه مورد نظر، این مشکلات رفع می‌شود. سید محمد موسوی میرزایی افزود: در گذشته نتایج آزمایش تشخیص سل بعد از گذشت یک هفته به دست ما می‌رسید اما دستگاه تشخیص مولکولی این قابلیت را دارد که از لحظه دریافت نمونه تا ۹۰ دقیقه جواب قطعی را ارائه دهد. وی گفت: این دستگاه به قیمت یک میلیارد تومان و به همت معاونت بهداشتی دانشگاه خریداری شده است.

۱۲ برنامه ویژه دهه امامت و ولایت در شهر بیرجند اجرا می‌شود

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بیرجند گفت: ۱۲ ویژه برنامه به مناسبت اعیاد قربان تا غدیر و دهه امامت و ولایت در فرهنگسرا و بوستان‌های شهر اجرا می‌شود. رمضانی از آذین‌بندی گسترده سطح شهر خبر داد و گفت: پرچم ۱۳۰ متری مزین به “یا امیرالمومنین حیدر (ع)” نیز به همین مناسبت برافراشته می‌شود. وی گفت: جشن بزرگ امامت و ولایت ۲۵ تیر ماه در فرهنگسرای شهر برگزار می‌شود و شرکت برای عموم شهروندان رایگان است.

نجوای عارفانه عرفه در استان

مراسم پرفیض دعای عرفه همزمان با سالروز نجوای عاشقانه یاران امام حسین (ع) در صحرای عرفات و با حضور اهالی مومن و خداجوی خراسان جنوبی برگزار شد. دعای پرفضیلت عرفه، از ساعت 17 در 335 مکان در سراسر استان و در روستاهایی که از جمعیت نسبی برخوردار بودند، برگزار شد. مردم مؤمن بیرجند هم با حضور در هیات ابو الفضلی بیرجند وحسینه جماران نیز محفل معنوی دعا را برپا و ندای یا رب یا رب سر دادند.

بهره برداری از 536 نیروگاه خورشیدی بزرگ و کوچک در استان

معاون برنامه ریزی ومهندسی شرکت توزیع برق استان خراسان جنوبی تعداد نیروگاه های خورشیدی بزرگ و کوچک در استان را، 536 نیروگاه به ظرفیت 24مگاوات عنوان کرد. به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی؛ احمد برزگر در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه از ابتدای سال 1401 تعداد13نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس به ظرفیت160کیلووات به مجموع نیروگاه های فعال استان افزوده شده است؛ اظهار داشت: استان خراسان جنوبی با داشتن 300 روز آفتابی در سال از مناطق مستعد در زمینه استفاده از نیروگاه های خورشیدی و بادی است. وی افزود: در حال حاضر تعداد 4 نیروگاه خورشیدی بزرگ به ظرفیت 18.5 مگاوات و تعداد 532 نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس به ظرفیت 5.5 مگاوات در استان فعال است.

نام شهدا اولویت نامگذاری‌ معابر است

ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گفت: نام شهدا از سرباز تا سردار در نامگذاری‌ها مورد توجه قرار گیرد و سایر نام‌ها نیز باید برگرفته از موضوع ایثار و شهادت باشد.محمدرضا طالبی در نشست پیگیری مصوبات شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان افزود: سهم اعتباری و هزینه موضوعات عمرانی و فرهنگی مرتبط با مزار شهدا در روستاها نیز توسط دفتر امور روستایی و اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مشخص و ابلاغ شود.

۲ سارق کنتور گاز دستگیر شدند

ایسنا- جانشین انتظامی بیرجند گفت: دو سارق کنتور گاز در شهرستان بیرجند دستگیر شدند. سرهنگ مهدی شکوهی راد اظهار کرد: ماموران کلانتری ۱۳ جوادیه بیرجند با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی، ۲ سارق را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه سارقان را در مخفیگاهشان دستگیر کردند. وی گفت: متهمان با شواهد موجود و ارائه مستندات به ناچار لب به اعتراف گشودند و به ۱۰ فقره سرقت کنتور گاز اعتراف کردند.

‌نمایشگاه ایده، خانه و فن‌بازار گشایش یافت

ایرنا- نمایشگاه ایده، خانه و فن‌بازار با حضور معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و استاندار خراسان جنوبی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی بیرجند گشایش یافت. مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری در این آیین گفت: این نمایشگاه با ۲۰۰ غرفه برپا شده و توانمندی‌ها و دستاوردهای بانوان استان در زمینه صنایع دستی، صنعت، فرآورده‌های تکمیلی کشاورزی و نوآوری‌ها به نمایش درآمده است. این نمایشگاه به مدت یک هفته تا ۲۴ تیر ماه عصرها از ساعت ۱۷ تا ۲۲ به روی علاقه‌مندان باز است.

رویکرد دولت به بهره‌برداری از ظرفیت کشورهای همسایه است

ایرنا- سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گفت: رویکرد دولت سیزدهم توجه ویژه به بهره‌برداری از ظرفیت کشورهای همسایه است تا آنچه در گذشته کمتر توجه شده، مورد تاکید قرار گیرد. جواد اشرفی در جلسه تکریم و معارفه مدیرکل گمرکات استان افزود: مرز خراسان جنوبی به لحاظ تجاری بیش از دو استان دیگر است لذا گمرک ماهیرود برای ما اهمیت خاصی دارد.اشرفی گفت: استانداری‌ها نماینده ویژه‌ای در امور افغانستان را به نماینده ویژه رئیس جمهور معرفی می‌کنند تا صفر تا صد مسائل حوزه افغانستان را پیگیری کند. در این نشست ضمن تقدیر از حسن رحیمی‌زاده در دوران تصدی، محمد کوه‌گرد به عنوان مدیرکل جدید گمرکات استان معرفی شد.

شناسایی ۲۳ بیمار جدید کرونا در خراسان جنوبی

۲۳ بیمار جدید کرونا در روز گذشته در خراسان جنوبی شناسایی شدند. دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان گفت: ۱۰ بیمار شناسایی شده در شبانه روز گذشته مربوط به شهرستان بیرجند، ۳ نفر فردوس، ۴ نفر طبس، یک نفر خوسف و ۵ نفر مربوط به شهرستان قائنات است. شریف زاده افزود: در این مدت مورد فوت جدیدی از کرونا در استان ثبت نشد و تعداد فوت شدگان کرونا در خراسان جنوبی همان هزار و ۴۴۸ نفر است.

13 شهریور؛ اجلاسیه ملی جهادگران برگزار می‌شود

ایسنا- رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: اجلاسیه ملی جهادگران همزمان با سالگرد حضور رهبر معظم انقلاب در زلزله فردوس، سیزدهم شهریور امسال در این شهرستان برگزار می‌شود. سردار محمد زهرایی، در نشست برنامه‌ریزی درخصوص برگزاری اجلاسیه ملی جهادگران با بیان اینکه در حال حاضر ۴۲ هزار گروه جهادی در کشور فعالیت دارند، افزود: کتاب خاطرات مقام معظم رهبری در شهرستان فردوس نیز در این اجلاسیه رونمایی می‌شود.

افزایش ۸ برابری روزهای ناسالم در شهرستان زیرکوه

بر اساس داده‌های ایستگاه‌های پایش هوای استان در بهار امسال ۳۸ روز با کیفیت هوای نامطلوب در استان ثبت شده است. مدیرکل حفاظت محیط زیست گفت: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۳ تا ۴ برابری را نشان می‌دهد. حاتمی افزود: تقریبا تمام شهر‌های استان با پدیده گرد و غبار درگیرند وشدیدترین کانون‌ها در شهرستان‌های زیرکوه، درمیان، بشرویه، طبس، سرایان، سربیشه، قاینات، نهبندان و فردوس قرار دارند. وی گفت: بیشترین افزایش روز‌های گرد وغباری امسال مربوط به شهرستان زیرکوه است که در مقایسه با سال گذشته افزایش ۸ برابری داشته است.

پوشش امدادی ۱۱ حادثه در استان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر از امدادرسانی امدادگران هلال احمر استان به ۱۱ مورد حادثه و ۳۵ نفر حادثه دیده طی 72 ساعت گذشته خبر داد. رضایی افزود: از این افراد ۲۸ نفر در حوادث جاده ای، شش نفر در حوادث شهری و یک نفر به صورت حضوری از خدمات هلال احمر بهره‌مند شده اند.

مشاهده گربه شنی در نایبندان

تقی زاده، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طبس گفت: محمدرضا آزاد همیار افتخاری محیط زیست یک قلاده گربه شنی را به طور مستقیم در پناهگاه حیات وحش نایبندان مشاهده و از آن عکسبرداری کرد.

28هزار ماموریت توسط اورژانس

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: مجموع ماموریتهای انجام شده توسط اورژانس ۱۱۵ طی سه ماه ابتدای امسال ۲۸ هزار و ۹۵۱ مورد بوده است. عباسی گفت: میانگین زمان رسیدن در حوادث شهری ۶.۰۱ و حوادث جاده‌ای ۸.۸۷ دقیقه می باشد.

اختصاص ۹۰۰ میلیارد ریال به شهرداری ها

صفری، مدیرکل دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری گفت: ۳۱ شهرداری در خراسان جنوبی فعال هستند که کار خدمات رسانی به شهروندان در حوزه‌های مختلف شهری را بر عهده دارند که ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار به تناسب شاخص جمعیت بین شهرداری‌های استان توزیع شده است.

نماز عید سعید قربان در سراسر استان خراسان جنوبی اقامه شد

تسنیم- نماز عید سعید قربان با حضور مردم مؤمن و خداجوی استان خراسان جنوبی در سراسر این استان با شکوهی خاص برگزار شد. نمازعید قربان در بیرجند به امامت آیت‌ا… سید علیرضا عبادی نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان جنوبی و امام‌جمعه بیرجنددر مسجد امام حسین (ع) این شهر اقامه و به‌طور همزمان در سایر شهرستان‌های استان نیز با حضور مردم مومن برگزار شد.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در خطبه‌های نماز عید قربان با بیان اینکه انسان همواره به دنبال زیبایی است اظهار داشت: زیبایی اصلی قرب به خدا است و خداوند همه چیز را برای انسان آفریده لذا انسان باید از بند آنها رها شده و برعکس آنها را در بند خود داشته باشد تا به خداوند نزدیک شود. وی افزود: هر چه به خداوند قرب پیدا کنیم بیشتر به سمت کمال خواهیم رفت بنابراین در آن دنیا زندگی طیبه منتظر ما خواهد بود. امام جمعه بیرجند با بیان اینکه تقوای الهی به معنای بهداشت زندگی است گفت: انسان سالم برای بندگی حق و وصول به این هدف نیاز به تقوا دارد و برای اینکه به قرب الهی برسد باید از مرکب دنیوی پیاده شود. نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه باید به دنبال اطاعت از رهبر دین و راستگویان باشیم گفت: هر جا در تاریخ یا زمان معاصر آسیبی بر مردم وارد شده به خاطر سرپیچی از دین و دستورات الهی بوده است. عبادی وی با بیان اینکه عید سعید قربان عید بندگی است افزود: عید یعنی بازگشت به خویش و وقتی متوجه این معنا می‌شویم که خویشتن خویش را بشناسیم و بدانیم عید بندگی یعنی چه. وی با تاکید بر لزوم انسان‌شناسی و دین‌شناسی اظهار داشت: خلقت انسان این طور بوده که موجودی در بند است لذا فطرتا انسان طوری آفریده شده که باید دارای یک ویژگی خاص باشد و امتیاز انسان در همین است.

معاون رئیس جمهور: برای حمایت از زنان سرپرست خانوار برنامه داریم

ایرنا- معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: برای حمایت از بانوان سرپرست خانوار برنامه داریم و اعتبار خاصی برای آنان در نظر گرفته شده است. انسیه خزعلی در حاشیه افتتاح نمایشگاه “ایده، خانه و فن‌بازار” در بیرجند افزود: برنامه تامین اعتبار برای اشتغال‌زایی و توانمندسازی بانوان به‌صورت ویژه در دستور کار است. وی از اختصاص اعتبار برای اشتغال بانوان در بخش کشاورزی خبر داد و گفت: اگر طرح‌های حوزه کشاورزی و صنایع تبدیلی مناسبی در روستاها داشته باشیم بدون سقف مورد پشتیبانی قرار می‌دهیم. معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده اضافه کرد: توانمندهای بسیار خوبی در این نمایشگاه از بانوان استان خراسان جنوبی مشاهده کردم و با وجود اینکه زمان آمدن ما و هماهنگی دیر انجام شد اما همه بانوان با شوق و انگیزه بالا در این نمایشگاه از شهرها و روستاهای مختلف حضور یافتند. خزعلی ادامه داد: بازارچه‌های فصلی می‌تواند کمک‌کننده در زمینه فروش محصولات تولیدی بانوان باشد اما بنا داریم با تامین اعتبار در هر استان حداقل یک بازارچه دائمی برای بانوان داشته باشیم و انتظار است استانداری‌ و شهرداری‌ها زمین مناسب به منظور ایجاد بازارچه دائمی برای بانوان را در اختیار بگذارند.

پیگیر مصوبات سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی هستیم

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: پیگیر مصوبات سفر اول رئیس جمهور به خراسان جنوبی در حوزه بانوان هستیم و امیدواریم در این سفر نیز مصوبات خوبی را داشته باشیم. انسیه خزعلی در دیدار استاندار خراسان جنوبی افزود: امید است در این سفر قدمهای مثبتی برای بانوان استان برداشته شود. وی اظهار داشت: برخی مصوبات برای حوزه بانوان مانند موضوع حمایت از اشتغال و آموزش بانوان قبل از این و به‌صورت متمرکز در مرکز اخذ شده است و برخی مصوبات بعد از سفر به استان‌ها، دیدار نزدیک با بانوان و احصای ظرفیت‌ها و مشکلات باید نهایی شود. وی افزود: مصوبات عمرانی چنانچه ۵۰ درصد و بیشتر پیشرفت فیزیکی داشته باشد می‌تواند برای اتمام کار در مصوبات جدید قرار بگیرد.خزعلی گفت: سایر موضوعات و مصوبات مانند اشتغال و مهارت‌آموزی بانوان، حمایت از تحصیل بانوان و تجهیز مدارس دخترانه را می‌توانیم پیگیری کنیم و اعتبارات لازم را دریافت و اختصاص دهیم.

راه‌اندازی کمپ ترک اعتیاد ویژه بانوان در استان ضروری است

استاندار خراسان جنوبی گفت: راه‌اندازی کمپ ترک اعتیاد ماده ۱۶ ویژه بانوان به‌خصوص در شهرستان‌های مرزی خراسان جنوبی ضروری است. جواد قناعت هم در این دیدار اظهار داشت: با توجه به اینکه خراسان جنوبی در کریدور حمل مواد مخدر قرار دارد راه‌اندازی کمپ ماده ۱۶ و ۱۵ از موضوعات ضروری در استان است و انتظار می‌رود به‌خصوص برای بانوان به طور ویژه مساعدت شود. وی با اشاره به اینکه زمین مورد نیاز برای ساخت مرکز تامین می‌شود گفت: چهار شهرستان مرزی در خراسان جنوبی است که حداقل در ۲ شهرستان راه‌اندازی کمپ ماده ۱۶ ویژه بانوان نیاز است تا بتوانیم موضوع اعتیاد را به‌خصوص در حوزه بانوان مدیریت کنیم. وی با اشاره به فاصله خراسان جنوبی با استان‌های برخوردار ادامه داد: علیرغم اینکه در سایر استانها کارهای توسعه‌ای دنبال می‌شود اما در این استان پیگیری‌های فعلی در حوزه زیرساختی است لذا هنوز در گام‌های اولیه هستیم البته کارهایی هم شده اما در مقایسه با استان‌های دیگر فاصله زیاد است. وی گفت: با توجه به توانمندی‌های زنان خراسان جنوبی در عرصه‌های مختلف از جمله در زمینه صنایع دستی و گردشگری بنا داریم مقدمات برای حضور پررنگ بانوان در عرصه‌های مختلف شغلی فراهم شود. قناعت افزود: تقاضا داریم نگاه ویژه به بانوان خراسان جنوبی شود تا بتوانیم از ظرفیت آنان در سطح ملی استفاده کنیم.

تقدیر از خانواده جانباز ۷۰ درصدی

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با خانواده جانباز «ایمان بنیادی» جانباز ۷۰ درصدی در شهر بیرجند همزمان با عید سعید قربان دیدار کرد. ایمان بنیادی در حادثه بمب گذاری مسجد علی بن ابی طالب شهر زاهدان به دست عوامل تکفیری در سال ۱۳۸۸ به درجه جانبازی نایل آمد. در این دیدار، معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده از همسر این جانباز به پاس زحمات و تلاش‌های مخلصانه اش با اهدای لوحی تقدیر کرد.

مشکلات خانواده شهدا پیگیری می‌شود

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: مسائل و مشکلات خانواده شهدا به‌خصوص دختران و زنان از مرکز پیگیری می‌شود و رویکرد دولت سیزدهم توجه ویژه به این حوزه است. انسیه خزعلی در دیدار با جمعی از خانواده‌های شهدا در کهف الشهدا بیرجند افزود: قدردان اخلاص و ایثارگری خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران هستیم. وی گفت: از وظایف مهم ما مسوولان این است که به دنبال تحقق خواسته‌های شما بزرگواران باشیم و مشکلات مطرح شده در این جمع از مرکز پیگیری خواهد شد.
معاون رئیس‌ جمهور تاکید کرد: باید قوانینی که درخصوص موضوعات مختلف خانواده شهدا و ایثارگران تدوین شده، به نحو احسن اجرایی شود تا بخشی از مشکلات آنان رفع شود. وی افزود: مسائل و مشکلات مطرح شده در این جمع با دلایل مستند و منطقی به‌صورت مکتوب نیز منتقل شود تا پیگیری لازم را از مرکز انجام دهیم. خزعلی با اشاره به صبر و استقامت خانواده شهدا تصریح کرد: همه ما باید قدردان ایثارگری‌ها و از خودگذشتگی‌های شهدا و صبر و استقامت خانواده شهدا باشیم. جمعی از دختران و همسران شهید در این دیدار مسائل و مشکلات خود را از جمله مسکن، اشتغال، بیمه، معیشت، مسایل حقوقی و درمانی مطرح کردند که معاون رئیس جمهور برای پیگیری آنها قول مساعد داد.

شهرستان فردوس در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت

مهر- دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری از کرونای خراسان‌جنوبی گفت: متأسفانه طبق آخرین نقشه کرونایی، فردوس یکی از چهار شهرستان قرمز کشور است. شریف زاده با اشاره به اینکه در حال حاضر فردوس یکی از چهار شهرستان قرمز کشور است، بیان کرد: بیرجند، درمیان، خوسف، بشرویه، سرایان، قاین و طبس در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد. شریف زاده با اشاره به اینکه سه شهرستان زیرکوه، سربیشه و نهبندان نیز در وضعیت آبی قرار دارند، گفت: امیدواریم با مراعات هر چه بیشتر مردم نسبت به پروتکل‌های بهداشتی تعداد شهرهای قرمز ما افزایش پیدا نکند. وی بیان کرد: کلیه مراکز جامع سلامت، خانه‌های بهداشت و مراکز بهداشت در شهرهای خراسان‌جنوبی آماده هستند تا به شهروندانی که تمایل دارند دُز یادآور واکسن کرونا را تزریق کنند خدمات مناسب ارائه کنند. دبیر ستاد دانشگاهی و پیشگیری از کرونای خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه مثل گذشته خدمات واکسیناسیون محدود به چند نقطه و چند مرکز خاص نخواهد بود، یادآور شد: در مجموع در خراسان جنوبی تاکنون یک میلیون و ۳۴ هزار و ۹۴۸ دُز واکسن کرونا تزریق شده است.
شریف زاده گفت: هر آنچه متولیان امر در حوزه بهداشت می‌گویند برای حفظ سلامت مردم است چرا که حتی یک فوتی کرونا برای ما نگران کننده است.

ذیحسابان پاسداران حفاظت و صیانت از بیت المال هستند

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی خراسان جنوبی گفت: ذیحسابان پاسداران حفاظت و صیانت از بیت المال هستند. به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی، مرتضی ذاکریان در مراسم معارفه ذیحساب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به کارکردها و وظایف اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان اظهارکرد: یکی از کارکردها در حوزه اقتصادی؛ رونق تولید، اشتغال و رشد شاخص های اقتصادی استان است که برای این هدف اعتباراتی نیز پیش بینی شده است.
وی با بیان اینکه تسهیلات بند الف تبصره 18 با هدف افزایش اشتغال و کاهش نرخ بیکاری به متقاضیان طرح های اشتغال، تولیدی و دانش بنیان پرداخت می شود، تصریح کرد: متقاضیان طرح های خود را به دستگاه های مشمول این اعتبارات ارائه می دهند که پس از بررسی در کمیته کارشناسی به کمیته استانی ارسال و در صورت تائید برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی می شوند. وی با بیان اینکه از محل قانون بودجه 1400 تا پایان اسفند 580 طرح تصویب شده بود، افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون این طرح ها بیش از 4 برابر افزایش داشته و به دو هزار و 248 طرح مصوب رسیده است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: میزان اعتبارات جذب شده در این حوزه نیز 77 درصد رشد داشته است.
ذاکریان با بیان اینکه مولد سازی یکی از اهداف تثبیت حاکمیت دولت است، ادامه داد: در موضوع مولد سازی به موجب آیین نامه اجرایی دستگاه های اجرایی مکلفند نسبت به شناسایی اموال و دارایی های منقول و غیرمنقول و حقوق مالی مازاد دولت برای مولدسازی و فروش، اقدام نمایند.
وی با بیان اینکه از ظرفیت مردمی در شناسایی اموال دولتی نیز بهره گیری می کنیم، عنوان کرد: اگر هر شخص آمار و اطلاعات اموال دولت را که ما به آن دسترسی نداشته ایم بدهد می تواند تا سقف 50 میلیون تومان پاداش دریافت کند. وی به حوزه وظایف نظارتی اداره کل امور اقتصادی و دارایی اشاره کرد و بیان داشت: چهار مرحله نظارتی شامل نظارت قبل خرج، حین خرج، پس از خرج و نظارت ضمنی را داریم. وی با بیان اینکه نظارت قبل و حین خرج از مهم ترین بخش های نظارتی است که توسط ذیحسابان انجام می شود، گفت: نقش ذیحسابان در پیشگیری و مبارزه با مفاسد مالی بسیار حائز اهمیت است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی عنوان کرد: ذیحسابان پاسداران حفاظت و صیانت از بیت المال هستند. ذاکریان رمز موفقیت دستگاه ها را در تعامل با ذیحسابان در اجرای قوانین و مقررات دانست و افزود: جذب به موقع اعتبارات تملک دارایی ها مورد توجه قرار گیرد.
در پایان این مراسم با تقدیم لوح تقدیر از زحمات ذیحساب سابق تقدیر و «محمد برادران» به عنوان ذیحساب جدید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی معرفی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت