شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

اخبار استانی

دمای هوا تا هفت درجه در خراسان جنوبی کاهش می‌یابد

ایرنا – کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: با توجه به شمالی شدن جریانات و افزایش فشار سطح زمین تا چهارشنبه هفته جاری دمای هوا پنج تا هفت درجه سانتیگراد در استان کاهش می‌یابد و از شدت گرما کاسته می‌شود. فاطمه زارعی افزود: با توجه به فشار حاکم در شرق کشور تا روز پنجشنبه احتمال وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست و این پدیده در شرق استان همراه با توفان و گرد و خاک خواهد بود.

احداث آرامستان جدید از نیازهای شهر بیرجند است
ایرنا- رییس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری بیرجند گفت: آرامستان فعلی بیرجند تا اواسط امسال گنجایش بیشتری برای دفن اموات ندارد لذا پیش‌بینی احداث قبر در یک آرامستان جدید از نیازهای فعلی شهر است.
محسن کدخدا اظهار داشت: محل جدیدی برای آرامستان شهر پیش‌بینی شده که در ۹۵ هکتار بعد از اتمام مطالعات و طراحی احداث می‌شود.
وی ادامه داد: آرامستان جدید در ضلع شرقی جاده شوشود احداث خواهد شد و به‌زودی فراخوان مطالعات و طراحی آن منتشر می‌شود.
رییس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری بیرجند افزود: از حدود ۱۰ سال گذشته پی‌گیری‌هایی برای مشخص شدن زمین آرامستان جدید بیرجند آغاز شد و مکانی که برای این منظور مشخص شد تپه ماهور بود که به حدود ۵۵ میلیارد تومان برای مسطح شدن آن نیاز داشتیم.
وی عنوان کرد: از طرفی طبق آیین‌نامه مقررات آرامستان‌ها و به دلیل برخی از مسایل زیست‌محیطی و وضعیت توپوگرافی و وجود رودخانه‌ها، مکان پیشنهادی برای ایجاد آرامستان مناسب نبود.کدخدا گفت: مکان جدید پیشنهادی طبق آیین‌نامه مقررات بهداشتی آرامستان‌ها تمامی شرایط را برای احداث آرامستان دارد که امید است با همکاری و مشارکت اداره کل راه و شهرسازی و حفاظت محیط زیست این امکان مسیر شود.وی اظهار داشت: آرامستان فعلی با احداث قبور جدید حدود پنج تا ۶ هزار قبر ظرفیت دارد لذا پیش‌بینی احداث قبر در آرامستان جدید از نیازهای فعلی شهر است. رییس سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری بیرجند با اشاره به اینکه علاوه بر آرامستان فعلی ، چند قبرستان متروکه خانوادگی نیز وجود دارد افزود: در حال حاضر متوسط قیمت هر قبر از یک میلیون تا ۶ میلیون تومان است.
وی یادآور شد: البته اگر فرد متوفی تحت حمایت نهادهای حمایتی و یا اقشار آسیب پذیر باشد تا ۵۰ درصد قیمت قبر تخفیف داده می شود. آرامستان فعلی بیرجند با نام “بهشت متقین” داخل شهر و در مجاورت منطقه مسکونی قرار دارد.

تامین نیروی انسانی دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی پیگیری شود

ایرنا – استاندار خراسان جنوبی گفت: مدیران کل با هماهنگی استانداری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان موضوع کمبود نیروی انسانی تخصصی و کارشناسی در دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی را پیگیری کنند. جواد قناعت در نخستین جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت استان افزود: دستگاه‌های مربوطه نسبت به اخذ مجوز و افزایش سهمیه استخدامی از طریق ستاد وزارتخانه‌های مربوطه، باید پیگیری لازم را انجام دهند. وی بیان کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ضمن بیان شرایط اقتضایی استان به سازمان اداری و استخدامی کشور، موضوع بازنگری در سهمیه‌های استخدامی و ساختار تشکیلاتی دستگاه‌های اجرایی را دنبال کند. استاندار بر ضرورت بازنگری در سهمیه‌های استخدامی و ساختار تشکیلاتی دستگاه‌های اجرایی استان نیز تأکید کرد. وی با تأکید بر ضرورت اعمال آیین‌نامه اجرایی تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران مشمول ماده ۲۱ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی، اطلاعات، مدارک و مستندات کارکنان ایثارگر مشمول تبدیل وضعیت استخدامی را در سامانه استخدام و بکارگیری نیروی انسانی ثبت کنند.
قناعت اظهار داشت: به منظور نهادینه‌سازی فرهنگ ارتقا و بهبود عملکرد دستگاه‌های اجرایی و نیز تقدیر از دستگاه‌های برتر در عرصه خدمتگزاری، ستاد جشنواره شهید رجایی استان فعال شود. وی ادامه داد: امسال علاوه بر لحاظ شاخصهای مندرج در بخشنامه جشنواره شهید رجایی سال ۱۴۰۱ در ارزیابی دستگاه ها، موضوعاتی همچون عملکرد دستگاه در زمینه اجرا و تحقق شعار سال”تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین”، اجرا و تحقق مصوبات سفر استانی رئیس جمهور و مصوبات سفر استاندار به شهرستان ها نیز ارزیابی شوند. رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی نیز در این جلسه بر برگزاری منظم جلسات شورای راهبری و کارگروه های توسعه مدیریت دستگاه‌ها بر اساس معیارها و اصول مرتبط با تشکیل کارگروه استانی به صورت منظم و فصلی تأکید کرد.
حمید جهانشاهی گفت: ثبت و به روزرسانی احکام کارکنان در سامانه پاکنا و شناسایی اولویت‌ها و برنامه‌های عملیاتی بهره‌وری در دستگاه‌های اجرایی استان نیز باید به صورت منظم انجام شود.

کشف ۱۰ تن قند و شکر احتکار شده در بیرجند

ایرنا – معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان گفت: ۱۰ تن قند و شکر احتکار شده به ارزش ۲ میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال از ۲ انبار در شهرستان بیرجند کشف شد. سرهنگ سیدحسین حسینی گفت: ماموران در این رابطه ۲ متهم را دستگیر و به همراه پرونده به مراجع قضایی معرفی کردند.

رکورد شکنی مجدد مصرف برق در خراسان جنوبی

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی از شکسته شدن رکورد مصرف برق در استان در روز گذشته خبر داد. به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی؛ مهدی دادگر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با افزایش بی سابقه دما در استان رکورد مصرف برق استان در روز گذشته شکسته و بالاترین میزان مصرف در بیست سال گذشته ثبت شده است. وی مصرف برق استان را در روز یک شنبه 12 تیرماه 1401، در ساعت 13 عدد 302 مگاوات و در ساعت 22 عدد 318 مگاوات عنوان کرد و افزود: این عدد تاکنون در استان بی سابقه بوده و نسبت به بیشترین میزان ثبت شده سال گذشته، حدود چهار درصد رشد داشته است.
مدیر عامل شرکت توزیع برق استان با اشاره به اینکه آخرین رکورد ثبت شده مصرف برق استان در ۷ تیرماه امسال ساعت ۱۰ و ۴۵ دقیقه صبح معادل ۲۹۹ مگاوات و ساعت ۲۰ و ۴۵ دقیقه شب، ۳۱۳.۵ مگاوات بوده است، گفت: علی رغم افزایش محسوس دمای هوا و به تبع آن افزایش بی سابقه مصرف برق، شبکه های برق در استان در وضعیت پایدار قرار داشته و خوشبختانه تاکنون هیچ گونه خاموشی برای مشترکین خانگی اعمال نشده است.
مهندس دادگر عدم استفاده از لوازم برقی پرمصرف در ساعت‌های اوج بار (۱۲ تا ۱۷ و ۱۸تا ۲۳)، استفاده از روشنایی روز، استفاده از لامپ‌های کم‌مصرف نظیر اس ام دی‌ها و ال‌ای دی‌ها، تنظیم دمای آسایش روی ۲۴ و ۲۵ درجه و استفاده از دور کند کولر آبی و نصب سایبان بر روی کولر‌های آبی را از جمله ساده و کم هزینه ترین روش های مدیریت مصرف عنوان کرد. وی به همکاری خوب صنایع، کشاورزان، سازمان ها و نهادهای استان از جمله سپاه و بسیج، آموزش و پرورش، صداوسیما و رسانه ها اشاره و تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود فرهنگ سازی مدیریت مصرف در جامعه امری ضروری است که استفاده از ظرفیت تریبون های نماز جمعه، فضای مجازی، رسانه ها و مطبوعات کمک زیادی به صرفه جویی در مصرف برق خواهد کرد.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان ضمن تشکر از فعالیت ها و خدمات پرسنل شرکت و همچنین همراهی تمام مشترکین خانگی، صنعتی، کشاورزی، اداری و …. ابراز امیدواری کرد که این همکاری ها همچنان تا پایان پیک بار تابستان ادامه یابد تا هیچ مشکلی در تامین برق پایدار استان ایجاد نشود.

سه شهرستان در وضعیت ناسالم

ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست گفت: کیفیت هوای شهرستان‌های بیرجند، نهبندان و زیرکوه در وضعیت ناسالم قرار گرفت. اسدا… حاتمی افزود: بر اساس شاخص ساعتی شهرستان بیرجند با شاخص ۱۸۲، نهبندان با شاخص ۱۸۴ و زیرکوه با شاخص ۱۵۶ در وضعیت ناسالم قرار گرفتند.

جابه‌جایی دام با مجوز دامپزشکی

ایرنا- مدیرکل دامپزشکی گفت: با توجه به شیوع بیماری تب کریمه کنگو حمل دام زنده با مجوز دامپزشکی امکان‌پذیر است در غیر این صورت قاچاق محسوب می‌شود. محمد اصغرزاده افزود: طرح تشدید نظارت بر حمل، ذبح و کشتار و عرضه محصولات دامی در استان آغاز شده است. وی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته در این طرح ۲۷ اکیپ ثابت و ۳۲ اکیپ سیار با پوشش ۶۲ دامپزشک فعالیت خواهند کرد و شاهد ارایه خدمات ۶۲ بازرس بهداشتی و ۱۴ ناظر ذبح شرعی خواهیم بود.

پرداخت ۲۰ درصد از مطالبات گندم کاران خراسان جنوبی

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی از پرداخت 20 درصد از مطالبات گندم کاران خبر داد و گفت: تاکنون ۲۰ میلیارد و ۴۷۰ میلیون تومان مطالبات گندمکاران خراسان جنوبی پرداخت شده است. اسدالهی افزود: در این مدت ۸ هزار و ۵۰۰ تن گندم در غالب ۲ هزار ۱۱۴ محموله از هزار و ۲۶۲ کشاورز خریداری شد.

جابجایی بیش از 445 هزار مسافر توسط ناوگان حمل و نقل مسافری

سرپرست معاونت حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، از جابجایی بیش از 445 هزار مسافر در سه ماه سال جاری توسط ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری خبر داد. به گزارش روابط عمومی اداره کل، مسعود قاسمی گفت: طی سه ماهه اول امسال، 445 هزار و 497 مسافر در استان طی 42 هزار و 520 سفر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی جابجا شدند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 70 درصد رشد را نشان می دهد.

کشف ۷۵ درصد از سرقت‌ها

مهر- رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی گفت: در سه ماهه نخست سال جاری، ۷۵ درصد سرقت‌هایی که در سطح استان رخ داده، توسط نیروی انتظامی کشف شده است. سرهنگ کاظم صادقی با بیان اینکه برنامه‌های ویژه‌ای برای تامین امنیت همواره در دستور کار قرار داشته و در حال انجام است، افزود: ۲۵ دستگاه در استان در تامین امنیت وظایفی را بر عهده داشته و نقش دارند.

اجرای طرح کاداستر در بیش از ۱۳ میلیون عرصه‌ ملی و دولتی

بیش از ۱۳ میلیون هکتار از عرصه‌های ملی و دولتی خراسان جنوبی معادل ۹۶ درصد طرح کاداستر دارد. معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری با اشاره به مساحت ۱۵ میلیون و ۷۰ هزار هکتاری استان گفت: معادل ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار از این مساحت به عنوان اراضی ملی در سامانه ثبت اسناد ثبت شده است. باقرپور افزود: از این میزان تاکنون برای ۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار معادل ۹۶ درصد اراضی ملی، اخذ سند (دفترچه تک برگ) انجام شده است.

شناسایی ۳۹ بیمار کرونایی در خراسان جنوبی

در شبانه روز گذشته ۳۹ بیمار کرونایی جدید در خراسان جنوبی شناسایی شد. دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان گفت: روز گذشته ۹۳ آزمایش تشخیص مولکولی و سریع کرونا در استان انجام که در مجموع ۳۹ بیمار جدید شناسایی شد. شریف زاده افزود: از این تعداد ۱۹ مورد از بیرجند، ۱ مورد از سربیشه، ۴ مورد از فردوس، ۳ مورد از زیرکوه، ۵ مورد از سرایان ۳ مورد از قائنات، ۱ مورد از درمیان و ۲ مورد از طبس شناسایی شد.

نماینده بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی:
اولویت ما رفع مشکلات زیر ساختی استان است

کاری- نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: در بُعد نظارتی همکاران من از ابتدای شروع مجلس یازدهم پنج هزار و ۵۸۹ تذکر کتبی و شفاهی در راستی مسائل کشور و حل مشکلات مردم به مسئولان و متولیان امر داده‌اند. حسین خسروی اسفزار روز گذشته در نشست خبری با اشاره به اینکه از ۲۷ شهریور ماه سال ۱۴۰۰ تاکنون ۲۱۲ نشست با مردم و مسئولان داشته است، اظهار کرد: سه هزار و ۴۰۰ نامه مردم به دفتر نماینده ارجاع شده است و ۹۰۰ نامه را نیز نماینده در راستای حل مشکلات مردم به استاندار و مسئولان دولتی و اجرایی ارجاع کرده و ۱۶ مورد نیز تذکر شخصی در قالب‌های مختلف به مدیران و مسئولان داشته‌ام.

پیگیری جدی جاده بیرجند – قاین

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف با اشاره به پیگیری های انجام شده درباره جاده بیرجند-قاین است، ادامه‌داد: هر دفعه یکی از مسئولان می‌گوید که در فلان تاریخ این پروژه به اتمام می‌رسد ولی هنوز کار به سرانجام نهایی نرسیده است. خسروی اسفزار خاطر نشان کرد: آخرین مرتبه‌ای که این موضوع را تذکر دادم در سفر معاون اجرایی رئیس جمهور به خراسان‌جنوبی بود که به آقای مرتضوی گفتم برای اتمام این پروژه زمان قطعی بدهید و همچنان پیگیر حل این مشکل خواهم بود.

تسهیل قانون صدور مجوزهای کسب و کار

وی با اشاره به برخی از اقدامات مجلس یازدهم اظهار کرد: از مصوبات خوب این مجلس قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار است. وی با بیان اینکه کارآفرینان فراوانی اعلام ‌کردند که سال‌ها است در انتظار دریافت یک مجوز هستیم، افزود: با تصویب این قانون هم مشکل این دسته از کارآفرینان حل می‌شود و هم امضاهای طلایی کم کم حذف می‌شوند. وی با اشاره به اینکه قانون ساماندهی صنعت خودرو و مجوز واردات خودرو از دیگر فعالیت های خوب مجلس در ماه‌های اخیر بوده است، ادامه‌داد: مشکلاتی که انحصار تولید در یکی – دو کارخانه کشور برای صنعت خودروسازی به وجود آورده بود نمایندگان را به این نتیجه رساند که واردات خودرو را با شرایطی مجاز بشمارند.

قانون اجرای مالیات برخانه های خالی گامی برای جلوگیری از احتکار مسکن

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قانون مالیات بر خانه‌های خالی و ضرورت اجرایی شدن آن خاطر نشان کرد: طبق برخی از برآوردها در کشور بین دو هزار و تا دو هزار و ۴۰۰ مسکن خالی وجود دارد که در واقع به نوعی احتکار منزل محسوب می‌شود که مشکلاتی را برای مردم به وجود آورده است. خسروی اسفزار ادامه داد: در راستای حل مشکل مسکن در کشور، مجلس قانون جهش تولید مسکن را در راستای تولید یک میلیون مسکن در سال را به تصویب رساند که امیدواریم دولت با همت خود آن را اجرایی کند.

تاخیر در به اتمام رسیدن پروژه بیمارستان خوسف

وی با گلایه از تأخیر در به اتمام رساندن پروژه بیمارستان خوسف بیان‌کرد: رسانه‌ها به درستی از این موضوع به عنوان پیر پروژه در خراسان‌جنوبی یاد می‌کنند و من نیز بارها و بارها چرایی روند کند این پروژه را پیگیر شده‌ام. نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در مورد راه آهن بیرجند به یونسی نیز به نظر می‌رسد،‌ ادامه داد: از یک سال قبل که در خدمت وزیر محترم راه قبلی در بازدید از این پروژه بودیم، اتفاق خاصی نیفتاده است. به گفته وی طبق گفته مسئولان در حال حاضر مشکل سرمایه‌گذاری بانک‌ها برای این پروژه حل شده است.

ورود بنیاد مستضعفان برای محرومیت‌زدایی از خوسف

خسروی اسفزار ادامه‌داد: از مسئولان بنیاد مستضعفان درخواست کرده‌ایم که برای سرمایه‌گذاری و محرومیت‌زدایی خوسف را به عنوان یک منطقه خاص و ویژه ببینند که امیدواریم گامی در حل مشکلات این شهرستان باشد. وی با اشاره به اینگه به عنوان نماینده مجلس به هیچ وجه در عزل و نصب‌ها دخالت نمی‌کنم، خاطر نشان کرد: اگر کسی سندی قطعی منتشر کرد که ما دخالتی در عزل و نصب‌های مسئولان اجرایی استان داشته‌ایم از نمایندگی استعفا می‌دهم.

خرید 4 تانکر آبرسانی سیار از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان

اصلاحیه – مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر برای ۷ هزار و ۶۰۰ خانوار عشایری استان آبرسانی با ۲۸ دستگاه تانکر انجام می‌شود، گفت: ۱۸ دستگاه تانکر متعلق به این اداره کل و ۱۰ دستگاه دیگر از بخش خصوصی اجاره شده است. مهدی عصمتی پور گفت: از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری، برای آبرسانی بهتر و بموقع به عشایر، چهار دستگاه تانکر خریداری شده که به زودی به ناوگان حمل و نقل آبرسانی به محلات عشایر می پیوندند. وی همچنین افزود: با پیگیری های استاندار تعداد 2 دستگاه تانکر آبرسان از طریق بنیاد علوی برای عشایر سخت کوش تامین می شود. مدیرکل امور عشایری استان ادامه داد: در حوزه آبرسانی سیار تمام بدهی‌های اداره کل امور عشایراستان با پیگیری‌های استاندار از طریق سازمان امور عشایر پرداخت شده است. عصمتی پور افزود: استان خراسان جنوبی از سال 76 تا 98 درگیر خشکسالی بوده است و در سال 1400 نیز شاهد کاهش شدید بارش نزولات آسمانی در مقایسه با چندین دهه گذشته بوده ایم و نتیجتاً تامین آب شرب عشایر مهمترین دغدغه اداره کل امور عشایر بوده است. وی افزود: در سال 1400 برنامه ریزی های خوبی برای کاهش تاثیرات خشکسالی بر عشایر انجام پذیرفت که می توان آبرسانی بموقع و توزیع سهمیه های نهاده های دامی، خرید دام عشایر و پرداخت تسهیلات اشاره نمود.
مدیرکل امور عشایری استان گفت: سال گذشته 42 هزار و 500 تن علوفه بین دام عشایر استان توزیع شد که از این مقدار 33 هزار تن یارانه‌ای و 9 هزار و 500 تن به‌صورت آزاد با قیمت مناسب بوده است.

افزایش 4 برابری طرح های مصوب اشتغال و کارآفرینی در خراسان جنوبی

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی از افزایش حدود 4 برابری طرح های مصوب اشتغال، کارآفرینی و افزایش تولید در استان خبر داد. به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی، مرتضی ذاکریان در دیدار با فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی اظهارکرد: در دومین جلسه شورای مدیران دستگاه های تابعه وزارت اقتصاد مقرر گردید که دستگاههای ذیربط با هماهنگی و تقسیم کار برنامه های عملیاتی ذیل این سند را ارائه کنند. وی بیان داشت: کارگروه های تخصصی ذیل این سند ایجاد و به صورت منظم تشکیل جلسه می دهد. مدیرکل امور اقتصادی و دارایی به پرداخت تسهیلات تبصره بند الف تبصره 18 در استان اشاره کرد و بیان کرد: این تسهیلات به منظور ایجاد و افزایش تولید، اشتغال و کارآفرینی و ارتقای رشد اقتصادی در استان پرداخت می شود. ذاکریان در زمینه پرداخت این تسهیلات گفت: تعداد طرح های مصوب برای پرداخت تسهیلات تبصره 18 قانون بودجه 1400 تا پایان سال گذشته 580 طرح بوده که طی سه ماهه اول سال جاری به بیش از دو هزار و 284 طرح افزایش یافته است. به گفته وی تعداد طرح های مصوب در سال جاری نسبت به عملکرد سال گذشته حدود 4 برابر افزایش داشته است. وی عنوان کرد: مبلغ طرحهای مصوب اشتغال و کارآفرینی نیز 10 هزار و 833 میلیارد ریال بوده که در سال جاری به 19 هزار و 183 میلیارد ریال رسیده و 77 درصد رشد را نشان می دهد. وی با بیان اینکه وزارت امور اقتصادی و دارایی با طراحی سامانه سادا تمامی ادارات را ملزم به ثبت اموال خود در این سامانه کرده تا به‌صورت کامل دارایی‌های دولت در همه شهرهای کشور مشخص شود، بیان داشت: یکی از مهمترین اقدامات در دستور کار که در دولت سیزدهم دنبال می کنیم، ثبت اموال دولت در این سامانه است.
فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی هم در این دیدار با اشاره به شعار سال و حمایت از طرحهای دانش بنیان پیشران و نقش اداره کل امور اقتصادی استان در توسعه سرمایه گذاری ها و ظرفیت های خالی بنگاههای تولیدی بر رفع موانع و تسهیل امور و کمک به اصلاح فرآیندها و تسریع در صدور مجوزهای مربوط تاکید کرد. سردار مهدوی بیان کرد: همچنین در خصوص کاهش آسیب پذیری در مقابل بحران ها و استفاده از ظرفیتهای قانونی جهت رسیدن به این آمادگی اشاره کرد. وی تاکید کرد: مجموعه سپاه استان با تمام توان حامی برنامه های اداره کل اقتصاد و دارایی های استان خواهد بود.

عدم مشاهده دام آلوده به تب مالت

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان گفت: در سال ۱۴۰۰ و سه ماهه ابتدایی ۱۴۰۱ مورد آلوده به بروسلوز(تب مالت) در گاو و گوساله شناسایی نشده است. محمد علی بخشی گفت: در سال ۱۴۰۰ تعداد ۳۴۴ هزار و ۵۶۳ راس بره و بزغاله ماده و تعداد ۲۰هزار و ۶۶۴ راس گاو و گوساله و در سه ماهه اول سال ۱۴۴هزار و ۸۲۰ راس بره و بزغاله و ۲هزار و۱۳۷ راس گاو و گوساله علیه بروسلوز واکسینه شده است.

ثبت ۲۲ وقف جدید در استان

حجت الاسلام رحیمی، معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: در سالهای اخیر روند ثبت موقوفات جدید در استان افزایشی بوده است که تاکنون ۲۲ و قف جدید در استان به ثبت رسیده است.

غرق شدگی جوان بشرویه ای در استخر کشاورزی

استخر کشاورزی جوان بشرویه ای را به کام مرگ کشاند. روز گذشته جوان ۱۷ ساله بشرویه ای که به علت گرمی بیش از حد هوا برای شنا به یکی از استخرهای کشاورزی رفته بود، به علت غرق شدگی جان خود را از دست داد.

اجرای طرح کنترل تاخیر در مبدا و حین سفر ناوگان اتوبوس

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای از اجرای طرح کنترل تاخیر در مبدا و حین سفر ناوگان اتوبوس در خراسان جنوبی همزمان با سراسر کشور از ۱۲ تا ۲۱تیر ماه خبر داد. به گزارش روابط عمومی اداره کل، اسداله جلال زاده گفت: با توجه با آمار بالای شکایت مسافران از تاخیر زیاد در حرکت و حین سفر اتوبوس های برون شهری با هرگونه تاخیر ناوگان به شدت برخورد قانونی می شود. جلال زاده اضافه کرد: این طرح در چارچوب نظارت بر اجرای تبصره ۱و۲ ماده ۶ ضوابط حمل و نقل مسافر در پایانه‌های عمومی و نیز اختصاصی شرکتهای حمل و نقل اجرا می‌شود.

رشد ۷ برابری مجوز‌های مشاغل خانگی

اشرفی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: ۱۷۷ مجوز مشاغل خانگی از ابتدای سال تاکنون در خراسان جنوبی صادر شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال ۷ برابر رشد داشته است.

اسکان رایگان در راهیان نور غرب

قنبری معاون اردویی، گردشگری و راهیان نور سپاه انصارالرضا (ع) استان گفت: متقاضیان در خراسان جنوبی برای راهیان نور غرب می‌توانند با هماهنگی با پایگاه‌های بسیج و سپاه، از امکان اسکان رایگان در این مناطق بهره‌مند شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت