اخبار استانی

۲۳۲۸ جوان در انتظار وام ازدواج

۲ هزار و ۳۲۸ جوان در خراسان جنوبی در انتظار دریافت وام ازدواج هستند. مدیرکل ورزش و جوانان استان گفت: از ابتدای امسال تا پایان دی ۱۳ هزار و ۴۱۲ نفر در خراسان جنوبی متقاضی دریافت وام ازدواج شدند.عزیزی دامه داد:زوج‌های جوان برای ثبت نام دریافت وام ازدواج به سایت رسمی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به نشانی ve.cbi.ir مراجعه کنند.

کاهش دغدغه های آبی  با سازه های آبخیزداری در مرز

مدیرکل منابع طبیعی خراسان‌جنوبی گفت: ساخت ۱۴ سازه آبخیزداری با مشارکت قرارگاه شهید ناصری را آغاز کردیم که از این تعداد ۱۳ پروژه به اتمام رسیده است. علیرضا نصرآبادی اظهار کرد: یکی از مباحث بسیار مهم و اولویت‌دار برای ما بحث پروژه‌ها و طرح‌های آبخیزداری در روستاها و شهرهای مرزی خراسان‌جنوبی برای تأمین آب این مناطق است.مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه بسیاری از این پروژه‌ها به صورت مشارکتی با قرارگاه شهید ناصری طراحی و اجرا شده است، بیان‌کرد: ساخت سازه آبخیزداری از سال ۹۶ با مشارکت قرارگاه در مناطق مرزی استان آغاز شده است. نصرآبادی گفت: این پروژه‌ها ۱۵ روستا و آبادی را تحت پوشش قرار می‌دهد و در شهرستان‌های سربیشه و درمیان اجرا شده است.وی با اشاره به اینکه ۱۴ پروژه اجرا و یک پروژه نیز حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، اظهار کرد: این پروژه‌ها حدود ۵۰۰ خانوار را تحت پوشش قرار می‌دهد و امیدواریم اجرای کامل این ۱۵ پروژه تا حدی در راستای رفع مشکل آب این مناطق موثر واقع شود.مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی با اشاره به پروژه در حال اجرا در منطقه لانو در شهرستان سربیشه بیان‌کرد: این پروژه بزرگترین سازه آبخیزداری سال جاری در استان با ۷۰ هزار مترمکعب است. نصرآبادی گفت: پروژه آبخیزداری منطقه لانو به تنهایی هفت روستا و هفت رشته قنات را تحت پوشش قرار می‌دهد.

قهرمانی، مدیرکل سیاسی انتخابات استانداری شد

در حکمی به امضای استاندار خراسان جنوبی، مهدی قهرمانی، مدیرکل سیاسی انتخابات استانداری شد. در مراسمی با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، حکم مهدی قهرمانی به عنوان مدیرکل سیاسی انتخابات استانداری اعطا شد. مهدی قهرمانی فرزند شهید گرانقدر رستم قهرمانی با ۱۶ سال سابقه کار در وزارت کشور، فعالیت در حوزه‌های مدیریت بحران، معاونت امنیتی و انتظامی معاون سیاسی استاندار، کارشناس مسئول NGOهای سازمان مدیریت بحران کشور، کارشناس مسئول امنیتی امور استان‌های شمال غرب و غرب کشور، ریاست گروه تشکل‌های صنفی و تخصصی اداره کل سیاسی وزارت کشور، ریاست دبیر خانه کمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی و بخشداری بالا طالقان را در رزومه کاری خود دارد. همچنین طی حکمی به امضای ملانوری ؛ مسعود قلی زاده که قبل از این معاون فرماندار خوسف بود، مشاور استاندار شد.

خرید توافقی زعفران از هفته آینده

خرید زعفران به صورت توافقی در خراسان جنوبی از هفته آینده آغاز می‌شود. مدیر تعاون روستایی استان با اشاره به افت قیمت زعفران در بازار فعلی گفت: خرید زعفران به صورت توافقی توسط یک عامل فروش در مرکز استان از هفته آ‌ینده آغاز می‌شود.ضیائیان احمدی  با بیان اینکه خرید در چهار درجه پوشال معمولی، پوشال مرغوب ، شبه نگین و نگین انجام می‌شود افزود: قیمت خرید ۱۰ تا ۱۵ درصد بالای قیمت بازار خواهد بود. وی با اشاره به اینکه کشاورزان می توانند برای تحویل زعفران خود به تعاون روستایی استان مراجعه کنند ، گفت: پرداخت هزینه به کشاورزان هفت تا ده روز پس از قطعی شدن قرارداد پرداخت می‌ شود.مدیر تعاون روستایی استان به خرید حمایتی زعفران از اواسط آبان تا اواخر آذر هم اشاره کرد و افزود: در این مدت ۳ هزار ۹۳۸ کیلوگرم زعفران خریداری شده است. ضیائیان احمدی با بیان اینکه ۳۰ درصد از مطالبات زعفران کاران پرداخت شده است گفت: ۳۵ میلیارد تومان به عنوان ۷۰ درصد باقی مانده باتوجه به اتمام زمان بازپس گیری طی امروز و فردا پرداخت می‌شود، اما با این حال ده روز دیگر هم مهلت برای بازپسگیری زعفران توسط کشاورزان تعییین شده است.

۴۴۲ صندوق مردمیار در خراسان جنوبی راهاندازی شد
مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: از ۲ سال گذشته تاکنون ۴۴۲ صندوق قرض‌الحسنه مردم‌یار با ۲۸ هزار و ۳۳۴ نفر عضو در این استان تشکیل شده است.مهدی هنری افزود: کل سرمایه این صندوق‌ها، ۱۳۸ میلیارد تومان است و در راستای تولید و اشتغال فعالیت دارند. یکی از مزیت‌های صندوق‌های مردم‌یار این است که بدون هیچ بروکراسی اداری تسهیلات به مردم پرداخت و بازپرداخت به صندوق‌ها برگشت داده می‌شود.

شناسایی ۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی

۳۴ بیمار مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی در بیمارستان های استان بستری هستند.معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند روز شنبه به رسانه ها گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۸۴ آزمایش تشخیص کرونا در خراسان جنوبی انجام شد که از این تعداد ۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی شد.دکتر مهدی زاده  با بیان اینکه حال عمومی دو نفر از بیماران کرونایی بستری در بخش مراقبت‌های ویژه وخیم است، افزود: متاسفانه با یک مورد جدید فوت در اثر کرونا در شبانه روز گذشته تعداد فوتی‌ها به ۷۴۹ مورد رسید.

پایش و ارزیابی پروژه های جهش تولید استان

با حضور نماینده معاونت هماهنگی امور استان های دفتر نهاد ریاست جمهوری، پروژه های جهش تولید استان مورد پایش و ارزیابی قرار گرفت.جلسه بررسی “پروژه های جهش تولید استان” به ریاست سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار و با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ،نماینده معاونت هماهنگی امور استان های دفتر نهاد ریاست جمهوری و مدیران دستگاه های مرتبط برگزار گردید.در این جلسه سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار ضمن تقدیر از تلاش های صورت گرفته در جهت به ثمر نشستن این طرح ها گفت: با حضور نماینده نهاد ریاست جمهوری روند اجرای “پروژه های جهش تولید استان” مورد پایش و ارزیابی قرار گرفت و قرار است در جلسه جمع بندی نحوه تسریع در اجرای این پروژه ها مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.در این جلسه سید جلال الدین هاشمی نماینده معاونت هماهنگی امور استان های دفتر نهاد ریاست جمهوری نیز با اشاره به اهمیت نامگذاری سال جاری از طرف مقام معظم رهبری(مدظله العالی ) و تأکیدات ویژه رئیس جمهور گفت: با بهره برداری از این پروژه ها، رونق تولید و کسب و کار ایجاد می گردد.لازم به ذکر است: با امضاء تفاهم نامه ای فی مابین مدیریت استان و سازمان برنامه و بودجه کشور ۷۵ پروژه در قالب “پروژه های جهش تولید” با اعتبار بیش از هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تا پایان دولت به بهره برداری می رسد.

کاهش ۴.۹ درصدی ولادت در استان

ولادت نوزادان در ۱۰ ماه گذشته در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۴.۹ درصد کاهش یافت.مدیرکل ثبت احوال استان گفت: در ۱۰ ماه گذشته ۱۲ هزار و ۴۹۱ واقعه ولادت ثبت شد که این رقم در مدت مشابه پارسال ۱۳ هزار و ۱۲۸ واقعه بود. مهرآور با بیان اینکه از این تعداد ۶ هزار و ۴۷۲ نوزاد پسر و ۶ هزار و ۱۹ نوزاد دختر هستند، افزود: نسبت جنسی ولادت دختر به پسر ۱۰۸ اعلام شد.در مقابل هر ۱۰۰ واقعه ولادت ثبت شده دختر، ۱۰۸ واقعه ولادت پسر به ثبت رسید.

مشارکت ۲۶ هزار بانوی استان در مدرسه سازی

۲۶ هزار و ۳۵۰ زن و مادر نیک اندیش خراسان جنوبی تاکنون در ساخت مدرسه مشارکت کردند. مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گفت: این کمک‌ها با راه اندازی پویش “من مادرم، بچه‌های ایران فرزند من” زیر مجموعه طرح ملی «آجر به آجر» با هدف فرهنگسازی و گسترش مدرسه سازی و ایجاد سرپناه امن برای دانش‌آموزان ، اهداء شده است.چاوشان کمک جمع آوری شده در این پویش را ۱۲۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: با این حضور نیک اندیشانه، خراسان جنوبی رتبه سوم کشوری در میزان مشارکت‌های زنان در مدرسه سازی را به خود اختصاص داده است.  اولین مدرسه با کمک‌های طرح “آجر به آجر “ چند هفته پیش در بخش دستگردان شهرستان طبس آغاز شد و قرار است دومین طرح در آینده نزدیک در یکی دیگر از شهرستان‌های استان کلنگ زنی شود.

مراکز اتفاقات برق در خراسان جنوبی هوشمندسازی شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی گفت: طرح هوشمندسازی مراکز اتفاقات مدیریت برق شهرستان‌های استان با هدف کاهش زمان خاموشی‌ها و تسریع در رفع مشکلات مشترکان، اجرا و بهره‌برداری شد.مهدی دادگر در حاشیه بازدید از مرکز فوریت‌های برق در ستاد شرکت توزیع نیروی برق استان اظهار داشت: طرح ملی هوشمندسازی مراکز اتفاقات برق (هما) در مرکز فوریت‌های برق ۱۲۱ شرکت راه‌اندازی شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت. وی با اشاره به افزایش رضایتمندی مردم و یکپارچه‌سازی اطلاعات و داده‌های مربوط به حوادث و اتفاقات شبکه افزود: طرح هما از ابتدای بهمن امسال با سرمایه‌گذاری بیش از چهار میلیارد ریال به مرحله بهره‌برداری رسید. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی بیان کرد: اجرای طرح ملی هما در ۱۱ شهرستان استان و ۱۵ بخش به صورت کامل در حال انجام است. دادگر افزود: سیدگی، تعمیر و نگهداری شبکه‌های توزیع طی چند سال اخیر در دستور کار شرکت قرار گرفته است و  اجرای این طرح منجر به کاهش مدت زمان خاموشی‌ها می‌شود.

افزایش تولیدات زراعی در استان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: با وجود کاهش ۳۸ درصدی سطح زیرکشت محصولات زراعی در استان خراسان ‌جنوبی، مجموع تولیدات زراعی از ۴۲۰ هزار تن در سال ۹۲ به ۵۹۸ هزار تن در زمان حاضر رسیده است.محمدرضا اکبری اعلام کرد: مجموع تولیدات باغی استان نیز از ۱۰۲ هزار تن در ابتدای دولت تدبیر و امید اکنون به ۱۴۶ هزار تن رسیده است.وی افزود: سطح زیرکشت محصولات باغی از ۵۹ هزار هکتار به ۶۹ هزار هکتار معادل ۴۴ درصد افزایش یافته است.براساس آخرین آمار مساحت کل اراضی زراعی و باغی استان خراسان جنوبی بیش از ۱۶۴ هزار و ۴۸۰ هکتار است که از این میزان ۱۵۰ هزار و ۵۶۰ هکتار به صورت آبی و ۱۳ هزار و ۹۲۰ هکتار به صورت دیم کشت می‌شوند.

اعزام ورزشکاران استان به مسابقات سه گانه کشور

ورزشکاران خراسان جنوبی به مسابقات سه گانه کشور اعزام شدند.آقایان سعید و مسعود علیزاده و ابوالفضل براتی در رده سنی بزرگسالان کشور فردا با حریفان خود رقابت می‌کنند. این مسابقات با حضور ۲۰ تیم و ۱۳۰ ورزشکار در رده‌های امید، جوانان و بزرگسالان در اصفهان برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


کاری – در سال ۱۴۰۰ ویدئوی حیوان آزاری در شهرستان زیرکوه خراسان جنوبی در فضای مجازی

بیشتر

با سلام شهر بیرجند به عنوان یک مرکز استان شهری توسعه نیافته است. قطعا با

بیشتر

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند در گزارشی که در شورای گفتگوی بخش

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت