یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

اخبار استانی

هزینه بیش از 3 میلیارد تومانی در موضوع کرونا از محل موقوفات

رئیس اداره اوقاف شهرستان بیرجند گفت: 3 میلیارد و 918 میلیون تومان در موضوع کرونا از محل درآمد موقوفات هزینه شده است. حجت الاسلام دادخدا خدایی افزود: در این راستا حدود 4 میلیارد تومان صرف خرید بسته‌های غذایی، بهداشتی، پوشاک، ماسک و لوازم بیمارستانی شده است.تاکنون 4 هزار و 810 بسته به ارزش 151 میلیون و 500 هزار تومان در بین اقشار نیازمند توزیع شده است.

قدردانی سازمان بسیج کارگران وکارخانجات کشور از مدیرعامل شرکت کویرتایر

سازمان بسیج کارگران وکارخانجات کشور با اعطای لوح تقدیر به مدیرعامل شرکت کویرتایر از زحمات بی شائبه وموثر در رزمایش دست یاریگر وکمک های مومنانه به نیازمندان جامعه کارگری کشور قدردانی کرد. به گزارش روابط عمومی شرکت کویرتایر، این لوح تقدیر که به امضای علی حسین رعیتی فرد رئیس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشوررسیده است به نیابت و درحاشیه رزمایش شیفت ایثار در کارخانه کویرتایر از سوی سرهنگ محمدی رئیس سازمان بسیج کارگری استان خراسان جنوبی وسرهنگ خراسانی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند به مهندس سیدمحمدحسین زینلی مدیرعامل شرکت کویرتایراعطا شد. در بخشی از این لوح سپاس آمده است: توفیق به نیکوترین و شایسته ترین مردم درنظام اسلامی فرصت گرانبها وپرافتخاری است که علاوه برخشنودی مردم، موجبات رضایت پرودگارمتعال را در پی خواهد داشت وبنا فرموده رهبرفرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت ا…العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی) این اقدام خداپسندانه مصداق بارز” این تسابق الی الخیرات”می باشد.  به یقین در این راستا کسانی موفق وسربلند خواهند بود که بتوانند به خوبی از این فرصت مسئولیت در راستای جلب رضایت خداوند وخدمت صادقانه و موثر به مردم نهایت استفاده را ببرند. قطعا کار برای رضای خداوند بدون اجر وپاداش نخواهد ماند. درادامه این تقدیرنامه آمده است لازم می دانم اززحمات بی شائبه وموثری که در رزمایش “دست یاریگر” وکمک های مومنانه “ به معسرین و نیازمندان جامعه کارگری کشورداشته اید، تقدیرو تشکرنموده وموفقیت و بهروزی روزافزونتان را ازدرگاه ایزدمنان مسالت می نمایم.

قرارگاه محرومیتزدایی سپاه 128 پروژه محرومیتزدایی را اجرایی می کند

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی ‌گفت: بسیج سازندگی و قرارگاه محرومیت‌زدایی استان امسال 128 پروژه با اعتبار 10 میلیارد تومان در دست اجرا دارد. به گزارش خبرگزاری تسنیم ‌، سرهنگ مهدی هنری روز گذشته در بازدید از روستای کوشه سفلی شهرستان خوسف اظهار داشت: یکی از برنامه‌های بسیج سازندگی احصای مشکلات در نقاط مختلف استان توسط تسهیلگران  است که با جلساتی که با صندوق کشاورزی روستا داشتیم در کوشه سفلی مشکل آب روستا بررسی شد. وی افزود: سه دهه قنات و چاه قدیمی روستا خشک شده و تامین آب کشاورزی مهمترین اولویت این روستا بود که با توجه به مجوزی که برای حفر چاه گرفته شد و هماهنگی و همراهی بسیج سازندگی سپاه استان و قرارگاه محرومیت زدایی سپاه اقدامات خوبی برای رفع مشکل صورت گرفت. رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی بیان کرد: 115 میلیون تومان نیز هزینه پژوه انتقال برق به چاه برای حفر چاه بود که در مجموع 426 میلیون تومان تاکنون هزینه شده و به مرحله استحصال آب کشاورزی رسیده است و در گام دیگر مشکل آب کشاورزی روستا بعد از 30 سال برطرف می‌شود. هنری عنوان کرد: این پروژه از اعتبارات قرارگاه محرومیت زدایی سپاه است که در  راستای تفاهم نامه‌ای که با قرارگاه محرومیت زدایی سپاه داشتیم در جهت رفع مشکلاتی که در روستاها مشخص می‌شونداقدام می‌شود و در مجموع 128 پروژه‌ در تفاهم نامه امسال با اعتبار ده میلیارد تومان برنامه‌ریزی شده که 50 درصد اعتبارات از محل قرارگاه محرومیت زدایی تامین می‌شود و تاکنون  40 درصد پروژه ‌ها به اتمام رسیده و مابقی اوایل سال آینده به بهره‌برداری می رسد. وی افزود:  قرارگاه محرومیت زدایی سپاه ظرفیتی برای کمک به پروژه‌هایی است که سال‌ها مشکل تامین اعتبار داشته و با حمایتی که شده امید است بتوانیم این پروژه‌ها به بهره‌برداری برسد و در گام بعدی با انتقال آب به اراضی روستا  مشکل  30 ساله روستا برطرف شود.

فردوس دوباره زرد شد

تعداد شهر‌های با وضعیت زرد کرونایی در خراسان جنوبی به 4شهرستان افزایش یافت.معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: بر اساس آخرین وضعیت رنگ بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان فردوس به دلیل افزایش موارد ابتلا، از فردا 25بهمن در وضعیت زرد کرونایی قرار می‌گیرد.دکتر مهدی زاده افزود: بر این اساس 4 شهرستان بیرجند، زیرکوه، قائن و فردوس در وضعیت زرد و 7شهرستان سربیشه، سرایان، درمیان، خوسف، بشرویه، طبس و نهبندان در وضعیت آبی قرار دارند. وی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، همچنین پرهیز از دورهمی‌ها و استفاده از ماسک برای پیشگیری از این بیماری تاکید کرد.

فعالیت 27 تیم بازرسی و نظارت بر بازار استان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر 27 تیم بازرسی در طرح نظارتی ویژه نوروز 1400 بر نحوه فعالیت اصناف و بازار این استان نظارت دارند. عباس جرجانی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید میدانی از بازار بیرجند افزود: 27 تیم بازرسی متشکل از بازرسان سازمان صمت با کمک سازمان بسیج اصناف، اتاق اصناف استان و تعزیرات حکومتی در طرح نظارتی ویژه نوروز 1400 بر بازار نظارت و کنترل دارند. وی بیان کرد: این طرح نظارتی در خراسان جنوبی از 15 بهمن شروع شد و تا 15 فروردین سال آینده ادامه دارد.

27 نفر دیگر در خراسان جنوبی به کرونا مبتلا شدند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: 27 بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان خراسان جنوبی شناسایی شدند که از این تعداد 12 نفر در شهرستان بیرجند بوده است. کامبیز مهدی‌زاده روز جمعه درباره آخرین وضعیت بیماری کووید 19 در خراسان جنوبی اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته 100 آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که منجر به شناسایی 27 بیمار جدید شده است. وی بیان کرد: متاسفانه در شبانه‌روز گذشته با ثبت 2 مورد فوت جدید بر اثر کرونا، تعداد فوتی‌ها به 748 نفر رسید.

بروکراسی که برای سرمایه گذاران و استان گران تمام می شود

افرادی که برای سرمایه گذاری به استان می آیند گاهی درگیر بروکراسی هایی می شوند، که ادامه ی این روند برای سرمایه گذاران و استان گران تمام می شود. به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند روز پنجشنبه در دیدار رئیس بانک صنعت و معدن خراسان جنوبی با اشاره به وضعیت خشکسالی در کشور گفت: بانک‌ها از صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی و معادن حمایت کنند زیرا جلوگیری از خام‌فروشی محصولات راهبردی استان فقط با حمایت جدی از صنایع محقق می‌شود. حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی گفت: متاسفانه به دلیل شرایط کم‌آبی اوضاع کشاورزی در کل کشور و خراسان جنوبی مطلوب نیست. وی تاکید کرد: افرادی که در خراسان جنوبی سرمایه‌گذاری می‌کنند کم و بیش به دفتر مراجعه و بعضا شکایت‌هایی دارند که سخت ناراحت و عصبانی هستند از اینکه ابتدا برای سرمایه‌گذاری مورد تشویق قرار گرفته‌اند و با تمام دارایی، وام و حتی فروش فرش زیر پای خود سرمایه‌گذاری می‌کنند ولی به جایی می‌رسند که کارشان در یک اداره گره می‌خورد و اینها برای او و استان خیلی گران تمام می‌شود. وی در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله نظارت بر اعطای تسهیلات بانکی اشاره کرد و گفت: در مسایل معادن و حمایت از صنایع گاهی چنین اتفاقی می‌افتد که تسهیلات دریافتی در محل دیگری هزینه می‌شود و صداقت در امور نیست. نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: همچنین گاهی بانک‌ها در جهت اعطای تسهیلات به متقاضیان تاخیرهایی ایجاد می‌کنند که سبب زیان می‌شود و اگر نسبت به هر دو مسئله توجه کافی و نظارت بر آن باشد راه حلش پیداست، آن مجموعه فعال می‌شود و کارش راه می‌افتد.وی  با تاکید بر حمایت از صنایع و واحدهای تولیدی گفت: اگر عده‌ای کارشان تعطیل می‌شود یا به رکود می‌رود، یکی از دلایل آن عدم حمایت به موقع از آنها بوده است. حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: گاهی در مواردی متناسب با تسهیلاتی که داده می‌شود، اشتغال ایجاد شده و از نظر محاسبات هم درست است؛ باید برابر این تعداد افرادی شاغل شوند اما گزارش می‌رسد در جایی که نظارتی نبوده، این عده شاغل نشدند و نباید چنین اتفاقاتی شکل بگیرد. وی گفت: مسئله صنعت و معدن در خراسان جنوبی خیلی مهم است و باید هم کسی که نیازمند است، دستش گرفته شود و هم کسی که گریزان است، کنترل شود؛ هم جایی که سرمایه‌ای در اختیار فردی قرار می‌گیرد متناسب با سرمایه نظارت باشد که آیا واقعا عمل شد یا خیر؟ وی به وجود محصولات منحصر به فرد و استراتژیک در خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: در عین حال که محصولات کشاورزی منحصر به فرد در خراسان جنوبی به عمل می‌آید اما چون در منطقه کم‌آبی قرار گرفته‌ایم بخش‌های کشاورزی و معدنی از لحاظ کمی زیاد قابل توسعه نیستند و باید صنعت به اینها اضافه شود و صنایع تبدیلی با بهره‌وری بیشتر و بهتر را ایجاد کرد. امام جمعه بیرجند با بیان اینکه خراسان جنوبی به عنوان کمربند معدنی کشور شناخته می‌شود گفت: در حوزه ایجاد صنایع تبدیلی اقدامات انجام شده است که البته ناقص بوده و در معادن هم متاسفانه بیشتر خام‌فروشی صورت می‌گیرد. وی افزود: خراسان جنوبی روی کمربند معادن است و ذخایر خوبی دارد که برای فعال شدن معادن و پیشرفت حوزه معدن در استان اگر مسئله ریل و راه‌ آهن حل شود، صنایع معدنی می‌توانند رونق بیشتر و بهتری داشته باشند.

تکمیل 561 واحد مسکن اقشار کم درآمد در خراسان جنوبی

561 واحد مسکن محرومان شهری و روستایی در استان تکمیل و به بهره برداری رسید. مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گفت: تاکنون 6 هزار و 61 پرونده برای دریافت تسهیلات مسکن محرومان تشکیل شده که از این تعداد 5 هزار و 749 نفر به بانک ها معرفی شدند.آسمانی مقدم با بیان اینکه پنج هزار و 83 عقد قرارداد نیز صورت گرفته افزود: : عملیات ساختمانی سه هزار و 916 واحد ساختمانی مسکن محرومان نیز در استان آغاز  و برای سه هزار و 477 واحد مسکونی فونداسیون اجرا و  دو هزار و 640 واحد مسکن محرومان هم در مرحله دیوارچینی و اسکلت بندی است. وی از اتمام مرحله سفت کاری و نصب در و پنجره در هزار و 554 واحد مسکونی خبرداد و گفت: تاکنون 561 واحد  به بهره برداری رسیده است.وی با بیان  اینکه  طرح  مسکن محرومان شامل  شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت  می  شود،  افزود: در بیرجند، قاین، فردوس و طبس که بالای 25 هزار نفر جمعیت دارند، خانه‌سازی برای محرومان و نیازمندان در روستاهای این شهرستان‌ها اجرا می شود.
وی با بیان اینکه  در طرح مسکن محرومان افراد واجد شرایط 50 میلیون تومان وام قرض‌الحسنه با بازپرداخت 15 ساله و همچنین 30 میلیون تومان وام بلاعوض دریافت می‌کنند، گفت: اگر کسی واجد شرایط نباشد، ولی بخواهد در روستا خانه‌سازی کند 50 میلیون تومان تسهیلات به او داده می‌شود، ولی 30 میلیون وام بلاعوض برای واجدین شرایط در این طرح است.

اختصاص 10 میلیارد تومان برای حمایت از طرحهای فناورانه

جوانان و نخبگان فناور واجد شرایط در خراسان جنوبی برای گرفتن تسهیلات در سامانه کارا ثبت نام کنند.مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گفت: برای حمایت از طرح‌های فناورانه و شتاب دهنده و توسعه کسب و کار‌های خرد ، 10 میلیارد تومان از محل وزرات ارتباطات و فناوری اطلاعات به استان ابلاغ شده است.اکبری راد افزود: متقاضیان که دارای طرح‌های فناورانه اشتغال آفرین هستند می‌توانند درخواست خود را در سامانه کارا و به اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان و یا در دفتر سرمایه گذاری استانداری ثبت کنند. مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گفت: برای این منظور پست بانک و صندوق کار آفرینی امید آماده پرداخت تسهیلات از 25 میلیون تومان تا 3 میلیارد تومان هستند.اکبری راد افزود: بازپرداخت این تسهیلات با سود 4 درصد و در مدت 5 تا 7 سال خواهد بود.

افزایش تختهای بیمارستان شهدای قاین

تخت‌های بخش ICU امگا بیمارستان شهدای قاین به 20 تخت افزایش یافت. رئیس شبکه بهداشت و درمان و سرپرست بیمارستان شهدای قاین گفت: با توجه به شیوع کرونا و کمبود فضا برای بیماران بدحال با مجوز معاون وزیر بهداشت به قاین مجوز بخش CCU بیمارستان شهدای قاین  به ICU تبدیل شد.حمیدی راد افزود: بر این اساس تجهیزات مورد نیاز این بخش با مساعدت رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند این بخش حدود 2 روز قبل تحویل بیمارستان شد.وی افزود: 20 تخت، 20 دستگاه ونتیلاتور و 5 دستگاه مانیتورینگ تجهیزاتی است که با هزینه 8 میلیون تومان تحویل این بیمارستان شده است.سرپرست بیمارستان شهدای قاین گفت: با اضافه شدن این فضا به بخش ICU در آینده در زمینه بستری و درمان بیماران بدحال کمبودی نخواهد بود.

دل بستن به غرب و بیگانگان کاری بیهوده

امام جمعه موقت بیرجند: کشور ایران هیچگاه در انتظار غربی ها و تصمیم گیری آمریکا نمی ماند. حجت الاسلام نوفرستی امروز در خطبه‌های نمازجمعه ضمن قدردانی از حضورباشکوه مردم در راهپیمایی 22بهمن گفت: مردم آگاهانه با تمام مشکلات و با عقاید مختلف علیرغم وجود کرونا با رعایت شیوه‌های بهداشتی شرکت کردند. امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه پیام حضور مردم در این راهپیمایی  پشتیبانی از دین، انقلاب و ولایت فقیه بود، درخصوص جایگاه کنونی آمریکا افزود: افول آمریکا علیرغم پوشاندن مسائل مشخص است و در این موقعیت که تمام نگاه تحلیل گران سیاسی دنیا به موضع گیری آمریکا به ایران است، کشور ما هیچ گاه در انتظار غربی‌ها و تصمیم گیری آمریکا نمی‌ماند. وی با بیان اینکه  پیام ما به جوامع لیبرال و غرب گرا در قالب راهپیمایی 22 بهمن و سفر رئیس مجلس به روسیه بیان شده، که همان  دل بستن  به غرب و بیگانگان کاری بیهوده است، گفت:  حضور مردم در راهپیمایی به دولت  هم این پیام را می‌دهد که گرانی‌ها و مشکلات اقتصادی ناشی از سوء مدیریت است و باید این مشکلات حل شود.

هنرکارت 50 هنرمند استان رسید


اولین بسته هنر کارت برای 50 هنرمند خراسان جنوبی تحویل شد.معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، گفت: هنرمندان پس از دریافت پیامک از سمت صندوق اعتباری هنر، برای اخذ هنرکارت خود به این اداره کل مراجعه کنند.زمزم با اشاره به این که دریافت کنندگان 10 روز فرصت دارند نسبت به فعال سازی هنرکارت اقدام کنند، افزود: فعال سازی از طریق ارسال کد 16 رقمی کارت به سامانه پیامکی 50002819 انجام می شود.  زمزم گفت: کسانی که تاکنون مبلغ کمک معیشتی کرونا ویژه اعضای صندوق اعتباری هنر را دریافت نکرده اند، پس از دریافت هنرکارت، می توانند با در دست داشتن اصل شناسنامه و کارت ملی برای احراز هویت به بانک عامل مراجعه کرده و این مبلغ کمک معیشتی را دریافت کنند.

کمبود متخصص عفونی، زنان و داخلی در بیمارستان قاین

مدیر بیمارستان شهدای قاین گفت: در برخی بخش‌ها مانند اطفال، ارتوپدی، پوست، جراح عمومی، چشم و داخلی مشکل پزشک و نوبت دهی نداریم؛ اما در سایر بخش‌های تخصصی با کمبود پزشک مواجهیم. حیدری افزود: در بخش‌های تک تخصصی که یک پزشک دارند محدودیت‌های نوبت دهی داریم، زیرا یک پزشک همزمان باید اتاق عمل، بخش و درمان را پوشش دهد و امکان رفع این مشکل وجود ندارد.وی تصریح کرد: در بیمارستان شهدای قاین به متخصص عفونی، زنان و داخلی احساس نیاز بیشتری داریم . که این موضوع را از دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هم پیگیری کرده ایم.

آغاز واکسیناسیون فلج اطفال از فردا در نهبندان

واکسیناسیون فلج اطفال از امروز در شهرستان نهبندان آغاز می‌شود. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت:در حال حاضر 7هزار و 800دز واکسن فلج اطفال دریافت شده و از امروز واکسیناسیون بر علیه این بیماری در شهرستان نهبندان آغاز خواهد شد. دکتر مهدی زاده با بیان اینکه طرح به صورت خانه به خانه انجام می شود و کودکان زیر 5سال واکسینه می شوند افزود: پیش بینی می شود در این طرح حدود 6هزار کودک برعلیه بیماری فلج اطفال ،واکسینه شوند.

برگزاری مسابقات فوتسال جام فجر نونهالان و نوجوانان در بیرجند

مسابقات فوتسال جام فجر روز گذشته با حضور 16 تیم در رده های سنی نونهالان و نوجوانان در بیرجند برگزار شد. فرمانده پایگاه مقاومت بسیج باب الحوائج و مسئول برگزاری مسابقات فوتسال جام فجر گفت: این مسابقات به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، با حضور 16 تیم در رده نوجوانان و نونهالان از 5 پایگاه  مقاومت بسیج شمال شهر بیرجند  برگزار شد.علائیان با بیان اینکه در این مسابقات 10 تیم در رده نوجوانان و 6 تیم در رده نونهالان حضور داشتند، افزود: بعد از برگزاری بازی‌های حذفی، در پایان تیم نونهالان پایگاه باب الحوائج  و تیم نوجوانان پایگاه مقاومت بسیج قائم آل محمد مقام‌های اول را کسب کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت