اخبار استانی

دمای هوا در خراسان جنوبی افزایش محسوس دارد

کارشناس اداره کل هواشناسی گفت: تا پایان هفته جاری در استان افزایش تدریجی و محسوس دمای هوا پیش‌بینی می‌شود.زارعی افزود: گاهی وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در نواحی شرقی و جنوب استان نیز قابل پیش‌بینی است.

برگزاری اولین کانون ارزیابی شایستگی‌‌‌های عمومی مدیران حرفه‌ای استان
حمید جهانشاهی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی گفت: اولین کانون ارزیابی شایستگی‌‌‌های عمومی مدیران حرفه‌ای استان خراسان جنوبی در سال ۱۴۰۱ در روزهای دوشنبه و سه شنبه مورخ ۹ و ۱۰ خردادماه ۱۴۰۱ در دو نوبت صبح و عصر برای ۲۲ نفر از کارکنان و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در ۲ سطح مدیریتی پایه و میانی در محل سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خراسان جنوبی برگزار شد.
وی در ادامه با بیان این مطلب که امروزه ارزیابی صرفاً مبتنی بر سوابق تحصیلی و روزمه کاری افراد نیست و بر اساس شایستگی های عمومی مدیریتی صورت می پذیرد، افزود: شایستگی های عمومی مدیران حرفه ای در کانون ارزیابی از طریق ابزارهای متعددی مانند بحث گروهی، بازی مدیریتی، آزمون نوشتاری، مصاحبه و… مورد ارزیابی قرار می گیرد. وی در ادامه تصریح کرد: این ابزارها فرصت سودمندی فراهم می آورند تا بتوان شایستگی های عمومی را در قالب تمرین و آزمون ارزیابی نمود.
حمید جهانشاهی با اشاره به این که شناسایی نقاط قوت و قابل بهبود ارزیابی‌شوندگان از اهم اهداف کانون ارزیابی است، گفت: نتایج کانون می تواند یک بانک اطلاعاتی جامع از توانمندی های عمومی مدیریتی کارکنان را در اختیار مدیران ارشد قرار دهد و نشان دهد با توجه به وضعیت سازمان چه افرادی مستعد خدمت در سمت های مدیریتی هستند و با توجه به اهداف سازمان، پرورش یافته و در جایگاه های مدیریتی قرار بگیرند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان از سازمان امور اداری و استخدامی کشور گواهینامه صلاحیت ارزیابی شایستگی‌‌‌های عمومی مدیران حرفه‌ای را در خردادماه ۱۴۰۰ دریافت کرده است. وی ادامه داد: سه مرحله از کانون ارزیابی شایستگی‌‌‌های عمومی مدیران حرفه‌ای استان خراسان جنوبی در سال ۱۴۰۰ برگزار شده و دوره مذکور بعنوان چهارمین دوره از ابتدای فعالیت کانون تلقی می شود.

بیماران کرونایی بدحال در استان به صفر رسید
ایرنا – دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی گفت: تعداد بیماران کرونایی بدحال و بستری در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های این استان طی روزهای اخیر به صفر رسیده است.
غلامرضا شریف‌زاده ر افزود: از اواخر فروردین امسال روند مبتلایان و موارد بستری در خراسان جنوبی کاهشی شد که این روند همچنان ادامه دارد و از ۱۵ اردیبهشت ماه تاکنون موارد فوتی در این استان صفر بوده است.وی گفت: تا (۱۵ خرداد) ۳۰ روز متوالی در خراسان جنوبی، فوت ناشی از ویروس کرونا گزارش یا ثبت نشد و تعداد بیماران کرونایی در بخش ICU نیز به کمترین و صفر رسیده است.
دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در حال حاضر مجموع فوتی‌های ناشی از این بیماری در استان خراسان جنوبی همچنان هزار و ۴۴۷ نفر است.
وی با اشاره به تک رقمی شدن موارد جدید ابتلا به کرونا در این استان اظهار داشت: براساس آخرین آمار حدود ۱۰ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که یک نفر به کرونا مبتلا بوده‌ است.
شریف‌زاده بر لزوم تکمیل زنجیره واکسیناسیون کرونا نیز تاکید کرد و گفت: با توجه به اهمیت تکمیل واکسیناسیون برای مقابله با این بیماری، هم‌استانی‌ها به مراکز خدمات جامع سلامت شهری پیش‌بینی شده مراجعه کنند.وی افزود: روزانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر برای واکسیناسیون کرونا در استان مراجعه می‌کنند و تاکنون ۵۴۰ نفر که بیشتر از کادر بهداشت و درمان هستند برای تزریق دز چهارم واکسن مراجعه کرده‌اند.
دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی تصریح کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و انجام واکسیناسیون تاثیر بسزایی در کاهش مبتلایان و شدت بیماری داشته است لذا شهروندان باید نسبت به تکمیل روند واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اقدام کنند تا شاهد گسترش بیماری و افزایش مجدد موارد فوتی نباشیم.
اولین مورد ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی اوایل اسفند ۱۳۹۸ در شهر بیرجند اعلام شد و این استان تاکنون ۶ موج بیماری کووید۱۹ را پشت سر گذاشته است.براساس آخرین رنگ‌بندی وضعیت کرونایی کشور، هشت شهرستان استان شامل شهرهای بشرویه، زیرکوه، سرایان، سربیشه، طبس، قاینات، خوسف و بیرجند در وضعیت آبی (کم خطر) و سه شهرستان فردوس، نهبندان و درمیان در وضعیت زرد (متوسط خطر) قرار دارند.

پیکر همسر و فرزند مجری تلویزیون در بیرجند تشییع شد

پیکر همسر و فرزند حامد سلطانی مجری تلویزیون که در حادثه رانندگی جان باختند، روز یکشنبه در بیرجند تشییع شد.به گزارش ایرنا مراسم تشییع و خاکسپاری مرحومه فائزه صفری و فرزند خردسالش (همسر و فرزند حامد سلطانی) با حضور جمعی از مردم و مسوولان در بهشت متقین بیرجند برگزار شد.خودروی مجری برنامه اعجوبه‌ها بامداد جمعه سیزدهم خرداد امسال در محور خور به طبس واژگون شد که همسر جوان و پسر یک سال و نیم وی در دم جان باختند.سلطانی و دختر هشت ساله‌اش که در این سانحه رانندگی مصدوم شده بودند ابتدا به بیمارستان آفتاب هشتم خور منتقل و سپس برای ادامه درمان به اصفهان اعزام شدند.استاندار خراسان جنوبی هم با صدور پیامی درگذشت همسر و فرزند “حامد سلطانی” مجری تلویزیون را تسلیت گفت.همچنین معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی به همراه جمعی از مسوولان استان با خانواده داغدار این مجری تلویزیون در بیرجند دیدار و با آنان ابراز همدردی کردند.محورهای منتهی به شهرستان طبس در خراسان جنوبی از مسیرهای پرتردد و حادثه‌خیز بوده که هنوز برخی از آنها دوطرفه است.

۱۶ کیلومتر باقیمانده محور بیرجند – قاین در دست اجرا است

مدیرکل راه و شهرسازی گفت: ۱۶ کیلومتر باقیمانده باند دوم محور بیرجند – قاین در حال اجراست و در صورت تامین اعتبار تا پایان سال مالی ۱۴۰۱ تکمیل می‌شود. وحید داعی در بازدید رئیس امور راه و ترابری، عمران شهری و روستایی سازمان برنامه و بودجه کشور از قطعات در حال اجرای پروژه احداث باند دوم محور بیرجند – قاین افزود: طول کل محور ۱۰۰ کیلومتر است که تاکنون ۸۴ کیلومتر از مسیر دوبانده شده و زیر بار عبور است.وی بیان کرد: مسیر باقیمانده نیز در صورت تامین ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار، تا پایان سال مالی ۱۴۰۱ تکمیل و بهره‌برداری خواهد شد.رئیس امور راه و ترابری، عمران شهری و روستایی سازمان برنامه و بودجه کشور، مدیران و کارشناسان همراه وی، رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و مدیرکل راه و شهرسازی برای بررسی آخرین وضعیت عملیات اجرایی قطعات در حال اجرای باند دوم محور بیرجند – قاین‌، از کارگاه‌ها و عملیات روسازی بتنی این محور بازدید کردند.این مسوول در سازمان برنامه و بودجه از پروژه احداث باند دوم کمربندی بیرجند – زاهدان نیز بازدید کرد و وضعیت عملیات اجرایی، جذب اعتبار مورد نیاز و تسریع در روند اجرایی این پروژه از نزدیک بررسی شد.اکبر رحمانی از قطعه ۱۶ پروژه راه‌آهن بیرجند – قاین – یونسی نیز بازدید کرد. معاون اجرایی رئیس جمهور ۲ روز قبل در سفر به خراسان جنوبی از چند طرح اولویت‌دار این استان بازدید کرد که محور بیرجند – قاین و پروژه راه‌آهن بیرجند – قاین – یونسی از جمله آنها بود.

ثبت سفارش کتب درسی دانش آموزان تا ۲۱ خرداد

دانش آموزان برای ثبت سفارش الکترونیکی کتب درسی تا ۲۱ خرداد مهلت دارند. مدیرکل آموزش و پرورش گفت: تاکنون خراسان جنوبی رتبه هفتم در نامنویسی کتب درسی را به خود اختصاص داده است که نشان از اطلاع رسانی به موقع این نهاد است.موسوی با اشاره به اینکه دانش اموزان به دو صورت گروهی با مراجعه به مدیر مدرسه و انفرادی با مراجعه به سایت ثبت و سفارش کتب درسی ثبت نام کنند گفت : ثبت نام مقاطع اول ابتدایی، اول متوسطه اول و اول متوسطه دوم از ۵ تیر ماه شروع می‌شود.

افزایش ۲۵ درصدی اهدای خون در خراسان‌جنوبی
اهدای خون در دو ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵ درصد در خراسان جنوبی افزایش می یابد.
مدیرکل انتقال خون خراسان‌جنوبی گفت: در بازه زمانی اول فروردین تا ۱۱ خرداد ۱۴۰۱، ۴ هزار و ۷۷۰ هم استانی توانسته اند در پایگاه‌های انتقال خون استان، به همنوعان خود در استان و کشور خون اهدا کنند، که با افزایش حدود هزار واحدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، آمار اهدای خون در استان حدود ۲۵ درصد افزایش پیدا کرده است.
مهدی‌زاده وضعیت اهدای خون در استان را خوب دانست و گفت: با توجه به روحیه مردم استان، خوشبختانه در تأمین فرآورده‌های خون مشکلی وجود ندارد و گاهی مشکلاتی که در پی کمبود در برخی از گروه‌های خونی ایجاد می‌شود با تماس با افراد اهداء کننده این مشکل به سرعت رفع شده و حتی خون از استان به استان‌های همجوار نیازمند نیز ارسال می‌شود.
وی با بیان اینکه براساس بررسی‌های صورت گرفته شده خوشبختانه در استان در تمام گروه‌های خونی ذخیره برای هفت روزه آینده وجود دارد، گفت: خون محدوده زمانی برای مصرف داشته و حداکثر ۹ روز می‌توانیم این خون را نگهداری کنیم، بنابراین لازم است هم استانی‌ها در اهدای خون همکاری مستمر داشته باشند.
مدیرکل انتقال خون خراسان‌جنوبی به شرایط اهداء کنندگان خون اشاره داشت و افزود: محدوده سنی که برای اهداء کنندگان خون در نظر گرفته شده بین ۱۸ تا ۶۰ سال سن بوده و همچنین اهداء کنندگان باید از سلامتی نسبی برخوردار باشند که این امر توسط پزکان مستقر در مراکز خون‌گیری ارزیابی می‌شود.
مهدی زاده گفت: برخی از بیماری‌ها محدودیت موقت و یا دائم را برای اهدای خون ایجاد می‌کند که پزشکان مستقر در پایگاه‌های انتقال خون این موضوعات را به مراجعان اعلام و سلامتی فرد مراجعه‌کننده را برای داشتن شرایط اهداء بررسی و ارزیابی می‌کنند.
وی با بیان اینکه در تمام استان دسترسی به امکانات اهدای خون وجود دارد، گفت: در استان دو پایگاه ثابت انتقال خون در طبس و بیرجند و دو مرکز خون‌گیری به صورت نیمه وقت در قاین و فردوس وجود دارد که امسال جزو برنامه‌های این اداره کل بوده که به پایگاه‌های تمام وقت تبدیل شوند. مدیرکل انتقال خون خراسان‌جنوبی افزود: در سایر شهرستان‌ها به فراخور تعداد اهداء کنندگان تیم‌های سیار اعزام و در طول هر چند هفته و چند ماه برای خون‌گیری مراجعه می‌کنند.
مهدی زاده با بیان اینکه یک سری از تیم‌های سیار به روستا‌های بزرگ و شهر‌های کوچک برای خون‌گیری از اهداء کنندگان مراجعه می‌کنند، گفت: اهداء کنندگان در واقع سفیران تبلیغی انتقال خون برای گسترش این امر پسندیده در جامعه هستند.

دام های مولد کم بازده دامداران استان خریداری شود
مدیرعامل اتحادیه دامداران خراسان جنوبی با اشاره به مشکلات واحدهای دامپروری در استان گفت: دولت برای خرید دام های مولد کم بازده دامداران ورود کند.جواد غریبی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه در حوزه دام مشکل افزایش قیمت نهاده ها است، اظهارکرد: نهاده های بازارگاه حدود ۵ برابر افزایش داشته و این تاثیر بر نهاده های تولید داخل از جمله یونجه و کاه گذاشته است.وی با بیان اینکه در فصل برداشت جو هستیم و جو داخلی بالاتر از قیمت گندم است؛ گفت: قیمت جو داخلی حدود ۱۲ تا ۱۳ هزار تومان معامله می شود و این هم برای بخش دامپروری و هم امنیت غذایی استان خطرناک است.
مدیرعامل اتحادیه دامداران خراسان جنوبی با بیان اینکه همیشه قیمت جو کمتر از گندم بوده اما اکنون رقم بالاتر رفته است، تصریح کرد: کشاورزی که خودش دام دارد اگر تولید گندم داشته باشد نمی آید گندم خود را ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان بفروشد و بعد جو را با کیلویی ۱۳ هزار تومان بخرد.وی با بیان اینکه مازاد دام در واحدهای دامپروری را داریم، عنوان کرد: به مسئولان پیشنهاد داده ایم که ۳۰ درصد دام های مولد کم بازده را دولت خریداری کند. غریبی با بیان اینکه تسهیلاتی که به دامدار ارائه می شود از نظر ما سرکاری است، گفت: به عنوان مثال برای یک واحد پروار بندی ۲۰۰ راسی ۴۰ میلیون تومان دامدار کارت می دهند اگر این تعداد دام روزی نیم کیلو کاه بخورد ۴۰ تن کاه می خواهد که ۲۴۰ میلیون تومان مصرف کاه می شود این چه دردی از دامدار را دوا می کند؟مدیرعامل اتحادیه دامداران خراسان جنوبی با اذعان به اینکه قرار بود بدهی ها فریز و معوق شود اما محقق نشده است، تصریح کرد: وضعیت دامپروری در استان بحرانی است.

نقش آفرینی مومنان در زنده نگه داشتن قیام ۱۵ خرداد

امام جمعه موقت بیرجند در مراسم گرامیداشت قیام ۱۵ خرداد در مسجدالرسول بازار گفت: آنچه که انقلاب را تاکنون زنده و پابرجا نگه داشته است حضور و نقش آفرینی مومنین از روی اخلاص است. حجت الاسلام
رحیم آبادی گفت: دشمنان ما در حال حاضر تمام امیدشان نارضایتی و اعتراضات عمومی است و ما باید نقشه‌های دشمن را خنثی کنیم.

شخصیت امام خمینی (ره) الگوی عملی برای مردم است

مدرس حوزه علمیه بیرجند گفت: ویژگی‌های شخصیتی امام خمینی (ره) یک الگو و اسوه عملی، سیاسی و معنوی برای مردم به‌ویژه جوانان است. حجت‌الاسلام سید محمدباقر اسدی در مراسم سالگرد عروج ملکوتی امام خمینی (ره) در حوزه علمیه سفیران هدایت بیرجند افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر امام راحل اشاره کردند دشمنان انقلاب به تبلیغات سوء علیه نظام جمهوری اسلامی از طریق فضای مجازی دلبسته‌اند.

افزایش رسیدگی به تخلفات تعزیراتی در خراسان جنوبی

رسیدگی به تخلفات تعزیراتی درمقایسه با مدت مشابه پارسال، ۸۳ درصد افزایش داشته است. مدیرکل تعزیرات حکومتی گفت: این افزایش به این معنا است که کشف و وقوع تخلفات نیز ۸۳ درصد نسبت به پارسال افزایش داشته است که نتیجه گشت‌های متعدد و روزانه در رصد بازار است. حسن پور افزود: به منظور اجرای طرح نظارت بر کالا‌های اساسی مربوط به طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها از ۲۲ اردیبهشت تا ۱۲ خرداد، ورودی پرونده‌ها ۹۹۴ فقره و رسیدگی به پرونده‌ها هزار و ۴۰۹ مورد بوده است که در این مدت علاوه بر پرونده‌های جدید، به پرونده‌های قدیمی نیز رسیدگی شده است. وی گفت: در این طرح، افراد متخلف در استان به پرداخت ۱۲۲ میلیارد و ۴۴۵ میلیون ریال محکوم شده اند.

شهرستان بشرویه میزبان زائران دوچرخه سوار یزدی

۲۰ دوچرخه سوار از شهرستان یزد در مسیر مشهد مقدس شنبه شب وارد شهرستان بشرویه شدند. رفیعی مسئول گروه مشتاقان علی بن موسی الرضا (ع) یزد گفت: این گروه از ۶ سال پیش هر ساله از ابتدای شروع دهه کرامت از شهر یزد قریب به ۹۰۰ کیلومتر را به مدت ۸ روز به سمت حرم امام رئوف در مشهد مقدس رکاب می‌زنند.

یارانه متولدین اسفندماه پرداخت می‌شود

فارس- دبیر شورای هماهنگی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی گفت: خانواده‌هایی که از اسفندماه فرزندان آن‌ها به دنیا آمدند، فروردین و اردیبهشت برای آن‌ها یارانه واریز نشده در ماه آینده واریز می‌شود.
سید داوود علیزاده، با بیان اینکه افرادی که یارانه خانوار آن‌ها بعد از فروردین‌ماه سال جاری قطع شده باید به سامانه حمایت مراجعه کنند، یادآور شد: برخی که در سال‌های ۹۸ و ۹۹ یارانه آن‌ها قطع شده نیز امکان ثبت‌نام در سامانه حمایت دارند ولی توصیه شده ثبت‌نام در سامانهmy.gov.ir را انجام دهند.

۱۰۰ کیلومتر جاده روستایی بهسازی و نوسازی می‌شود

ایسنا- نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال پیگیری هستیم تا امسال پیگیریم تا حداقل ۱۰۰ تا ۲۰۰ کیلومتر جاده روستایی را در خراسان جنوبی بهسازی و نوسازی کنیم. مصطفی نخعی، در جمع مردم روستای حسین آباد و سیدال افزود: از ۸۰۰ کیلومتر راه روستایی، ۵۰۰ کیلومتر آن نیاز به بهسازی دارد چراکه دهه قبل از آسفالت مناسبی برای راه های روستایی استفاده نشده بود؛ این مهم به وزیر راه منتقل شده است لذا بخش سرداران را در این حوزه ویژه خواهیم دید.

روز بدون کرونا در خراسان جنوبی

در شبانه روز گذشته مورد جدیدی از ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی گزارش نشد. دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان گفت: روز گذشته ۲۶ آزمایش تشخیص مولکولی و سریع کرونا در استان انجام شد که هیچ بیمار جدیدی شناسایی نشد. شریف زاده افزود: همچنین مورد جدیدی از فوت کرونایی هم ثبت نشد و تعداد جان باختگان کرونا در خراسان جنوبی در هزار و ۴۴۷ نفر ثابت مانده است.

آمادگی برای راه‌اندازی رشته پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی
ایسنا- استاندار گفت: آمادگی لازم برای راه‌اندازی رشته پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی استان را داریم و از تحقق این برنامه حمایت می‌کنیم. جواد قناعت، در دیدار هیات ارزیابی وزارت بهداشت، دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند افزود: به جهت اهمیت موضوع با راه‌اندازی رشته پزشکی در دانشگاه آزاد استان موافقیم و کمک می‌کنیم تا این موضوع محقق شود. وی اظهار امیدواری کرد: راه‌اندازی این رشته بتواند بخشی از نیاز استان به‌ویژه در تامین پزشک عمومی را برطرف کند. استاندار با بیان اینکه از ۱۷ بیمارستان استان ۱۴ مورد دولتی است تصریح کرد: علیرغم ضعف‌هایی که در این زمینه در برخی شهرستان‌ها داریم، بیمارستان‌های مرکز استان صاحب‌نام، با قدمت و با پزشکانی مجرب و متبحر هستند. وی از همجواری استان با کشور افغانستان گفت و خاطرنشان کرد: به جهت این همجواری ۶۰۰ دانشجوی افغان در دانشگاه‌های استان داریم و راه‌اندازی رشته پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی، این آمار را به شکل گسترده‌ای افزایش خواهد داد. قناعت گفت: راه‌اندازی رشته پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، فرصت مناسبی برای جذب دانشجویان خارجی به‌ویژه از کشورهای افغانستان و پاکستان خواهد بود. وی افزود: به جهت ظرفیت‌هایی که در استان وجود دارد، در جذب دانشجو برای این رشته مشکلی نخواهیم داشت.
استاندار خراسان جنوبی به درخواست دانشگاه آزاد مبنی بر راه‌اندازی یک باب بیمارستان اشاره کرد و گفت: در زمینه تامین زمین برای این بیمارستان مشکلی نداریم و دستگاه‌ها و دانشگاه‌های دولتی هم به شکل‌گیری این ظرفیت کمک خواهند کرد. وی از پیشنهاد تشکیل کمیته‌ای به منظور ایجاد تعامل بین بخش خصوصی و دولت در راستای تاسیس رشته پزشکی هم استقبال کرد و گفت: این کمیته می‌تواند روند اجرای کار را شتاب ببخشد.

قهرمان پروری؛ از مهم‌ترین برنامه‌های فدراسیون تیراندازی
ایسنا- رئیس فدراسیون تیراندازی گفت: جایگاه دادن به ورزشکاران این رشته و قهرمان پروری، از برنامه‌های فدراسیون تیراندازی است. مرتضی قربانی، در دیدار با استاندار تاکید کرد: استعدادیابی و جذب ورزشکار باید در اولویت برنامه های هیئت تیراندازی استان قرار گیرد. وی با بیان بر اینکه برای اول شدن ورزش تیراندازی باید تلاش کنیم، تصریح کرد: لازمه این کار، تقویت هیئت تیراندازی خراسان جنوبی از طریق تأمین سالن مناسب و خرید تجهیزات است.
استاندار خراسان جنوبی نیز به موقعیت استان در زمینه ورزش تیراندازی اشاره کرد و گفت: خراسان جنوبی، استعداد ارتقاء شرایط موجود را دارد. جواد قناعت، یادآور شد: با تخصیص اعتبارات، توسعه تعاملات و توجه ویژه فدراسیون، در سفر آینده‌ای که به استان خواهید داشت، قطعاً شاهد ارتقاء شرایط خراسان جنوبی در ورزش تیراندازی خواهید بود. وی با اعلام موافقت با پیشنهاد ایجاد زمین مناسب برای بازی های المپیکی گفت: در بحث تأمین زمین مشکلی نداریم و این موضوع با محوریت معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری پیگیری خواهد شد.

سالن تیراندازی شهید سلیمانی بیرجند افتتاح شد

رئیس فدراسیون تیراندازی در مراسم افتتاح سالن تیراندازی شهید سلیمانی بیرجند هم اظهار داشت: جایگاه دادن به ورزشکاران این رشته و قهرمان پروری، از برنامه های فدراسیون تیراندازی می باشد.
مرتضی قربانی با تأکید بر این که استعدادیابی و جذب ورزشکار باید در اولویت برنامه های هیئت تیراندازی استان قرار گیرد، اظهار داشت: شأن خراسان جنوبی، این است که با ایجاد زمین بازی های المپیکی، به پرورش استعدادها اقدام نماید و مدالهای خود در مسابقات داخلی و جهانی را افزایش دهد.

خراسان جنوبی رتبه دوم اجرای طرح ملی مسکن در کشور
صدا و سیما- استاندار گفت: طبق شاخص ‌های اعلامی وزارت راه و شهرسازی، خراسان جنوبی در رتبه دوم اجرای طرح ملی مسکن در کشور قرار دارد. جواد قناعت در شورای مسکن استان گفت: شهرداری‌ها در کمترین زمان، پروانه ساخت منازل مسکونی نهضت ملی مسکن را صادر کنند.
وی با تاکید بر آمادگی مدیران دستگاه‌های اجرایی برای اجرای کامل طرح نهضت ملی مسکن گفت: در این طرح، ۴ میلیون واحد در ۴ سال در کشور ساخته می‌شود که سهم خراسان جنوبی، ۴۰ هزار مسکن است.
وی با اشاره به اینکه نهضت ملی مسکن جزو اولویت‌های مهم دولت و استان در حوزه اجرایی است و هیچگونه کوتاهی در این زمینه پذیرفته نمی‌شود گفت: همه باید برای آماده سازی زمین، صدور پروانه، تسهیلات مخصوصا بانک‌ها کمک کنند.
استاندار افزود: دستگاه‌های خدمات رسان زیربنایی و روبنایی با توجه به مصوبات شورای مسکن، در تهیه طرح، تأمین منابع و اجرای به موقع، اقدامات لازم را در دستور خود کار قرار دهند. وی در ادامه با تأکید بر استفاده از ظرفیت انبوه سازان گفت: این اقدام از عوارض برخی روش‌های انفرادی جلوگیری می‌کند. داعی، مدیرکل راه و شهرسازی هم با اشاره به اینکه تاکنون در نهضت ملی مسکن، ۲۱ هزار متقاضی در استان، واجد شرایط بودند گفت: ما در تامین زمین موفق عمل کردیم.
چاووشان، مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس هم درخصوص کمبود ۲۰۰ کلاس درس در سایت‌های مسکن مهر گفت: نیاز است زمین ویژه ساخت مدارس در این سایت‌ها در نظر گرفته شود.

اعتبارات مقابله با گرد و غبار در خراسان جنوبی تخصصی هزینه شود
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گفت: اعتبارات مقابله با گرد و غبار و آلودگی هوا باید به‌صورت تخصصی هزینه شود تا با تخصیص درست منابع مالی، سالانه بخشی از مشکلات مرتفع شوند. عباس‌زاده در نشست کارگروه هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوا گفت: دستگاه‌های متولی نسبت به جذب منابع مالی مورد نیاز از وزارتخانه‌های متبوع اقدام نمایند تا در شرایط اضطرار هماهنگی‌های لازم به‌خوبی صورت گیرد. وی تأکید کرد: با توجه به خشکسالی‌ها و خیزش گرد و غبار، همه حوزه‌ها به موضوع سلامت مردم توجه داشته باشند. معاون استاندار گفت: هشدار‌های لازم در شرایط اضطرار به‌موقع اطلاع‌رسانی شود تا مردم بخصوص گروه‌های حساس و سالمندان با مشکل مواجه نشوند. عباس زاده ادامه داد: در شرایط اضطرار آلودگی هوا اگر هواشناسی قائل بر تداوم آلودگی‌ها باشد با هماهنگی اعضای کارگروه، پیشنهاد اعمال تعطیلات بررسی شده و هرگونه تصمیم‌گیری به موقع به مردم اطلاع رسانی شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست نیز در این نشست گفت: خراسان جنوبی دارای رتبه سطح یک و جزو پنج استان غبارخیز کشور است. حاتمی افزود: عامل اصلی گرد و غبار استان خشکسالی چندین ساله، نبود رطوبت و تبخیر بیش از حد آب است که هر بار وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک را به همراه دارد. وی گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته بیش از پنج میلیون هکتار از مساحت استان درگیر ریزگرد هاست که عموماً منشاء داخلی دارند، اما بخش قابل توجهی نیز تحت تأثیر سایر استان‌ها می‌باشد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اظهار داشت: تاکنون ۳۵ کانون ریزگرد در خراسان جنوبی شناسایی شده که شهرستان‌های زیرکوه، درمیان، سربیشه و نهبندان بیشترین شدت آلودگی را داشته‌اند. وی با بیان اینکه ۹ شهرستان استان درگیر ریزگرد هستند، افزود: در خوسف و بیرجند، کانون ریزگردی شناسایی نشده و ریزگرد‌ها در این ۲ شهرستان مربوط به سایر مناطق استان است. حاتمی گفت: خراسان جنوبی دارای پنج ایستگاه سنجش کیفی هوا است که به‌صورت برخط وضعیت را بررسی می‌کنند. به گفته وی؛ با توجه به وضعیت استان در حوزه گرد و غبار، افزایش این ایستگاه‌های سنجش کیفی هوا مورد انتظار است.

طرح جامع عمرانی در ۴۵ بقعه متبرکه استان خراسان جنوبی اجرا شد
تسنیم- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان جنوبی به موضوع توسعه و بازسازی آستان مقدس امامزادگان این استان اشاره و بیان کرد: طرح جامع احداث، تکمیل، مرمت و مقاوم‌سازی در ۴۵ بقعه متبرکه خراسان جنوبی اجرایی شده است. حجت الاسلام پرویز بخشی پور افزود: در یک سال اخیر حدود هشت هزار مترمربع عملیات عمرانی در سطح بقاع متبرکه استان انجام شده که تمام فعالیت‌ها در بقاع متبرکه استان درآمد هزینه‌ای است. وی بیان کرد: همچین در سال گذشته در ۱۴ بقعه متبرکه استان طرح توسعه و نوسازی انجام شد که شامل سرویس های بهداشتی، آشپزخانه و زائرسرا می شود.
مدیرکل اوقاف وامورخیریه گفت: سال گذشته پنج هزار و ۶۱۴ مترمربع فعالیت عمرانی در ۲۴ بقعه استان تکمیل شده است و تعمیر و نگهداری در ۵ بقعه متبرکه انجام شده است. وی افزود: یکی از وظایف حوزه بهره وری اداره کل اوقاف احیا و سرمایه‌گذاری در اراضی موقوفات است و در راستای ماموریت احیا و آبادانی رقبات موقوفات، براساس شیوه‌نامه کمیسیون سرمایه‌گذاری برای ایجاد وحدت رویه نسبت به تهیه، تصویب و ارزیابی طرح‌ها و پروژه‌های سرمایه‌گذاری از محل منابع داخلی موقوفات یا در قالب قراردادهای مشارکت با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی استان اقدام شده است.

عطر حرم رضوی در استان پیچید

تسنیم ـ خراسان جنوبی در پنجمین روز از دهه کرامت با حضور دو گروه از کاروان زیر سایه خورشید معطر به عطر رضوی شد. دیروز مردم شهرهای سرایان، زیرکوه، آیسک و روستاهای اطراف از حضور کاروان خدام و پرچم منور ثامن الحجج(ع) بهره مند شدند.

اختصاص ۲ میلیارد تومان برای تجهیز زیرساخت‌های حوزه هنر

حجت الاسلام نصیرایی نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی در نشستی با اصحاب فرهنگ و هنر گفت: آمادگی داریم ۲ میلیارد تومان برای تجهیز زیرساخت‌های حوزه هنر کمک کنیم که با اولویت بندی خود هنرمندان باشد.

معرفی بیش از ۲۰ طرح گردشگری برای دریافت تسهیلات

مدیر کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی گفت: از محل منابع بند الف تبصره ۱۸ بالغ‌بر ۲۰ طرح گردشگری استان به مبلغ ۴۰ میلیارد تومان به بانک معرفی شده و تاکنون بیش از ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است. هادی شاهوردی در خصوص انعقاد تفاهم‌نامه واگذاری منابع مربوط به کمک‌های فنی اعتباری سفر رئیس‌جمهور به استان نیز خواستار شد: شعب بانک مساعدت‌های لازم را در این زمینه انجام دهد.

واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل

در مرحله پنجم طرح واکسیناسیون ۳۱۱ هزار قطعه طیور بومی با استفاده از واکسن نیوکاسل مقاوم به حرارت واکسینه شدند. معاون سلامت دامپزشکی استان گفت: انتظار می‌رود با انجام مراحل مختلف واکسیناسیون و همراهی روستائیان ساکن واحد‌های هدف، شاهد کاهش تعداد کانون‌های بیماری در واحد‌های صنعتی استان باشیم.

پایان دوره مربیگری والیبال بانوان

قلی پور- رییس هیات والیبال استان‌ گفت: ٢۵ مربی فعال از اصفهان، بوشهر، خوزستان، فارس، خراسان رضوی و جنوبی در دوره مربیگری درجه ٢ والیبال بانوان شرکت کردند. رمضانی گفت: این دوره با مدرسی مریم سادات هاشمی و کمک مدرسی زینب کهنسال به مدت ۶ روز برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت