اخبار استانی

دستور ضرب‌العجلی برای رفع مشکلات آنتن‌دهی در جاده‌های استان

اصغری مقدم- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی گفت: براساس آمار در دسترس ۵۷ نقطه کور اولویت‌دار در استان وجود داشته که این امر قابل قبول نبوده و باید به سرعت مورد پیگیری و رفع این مشکلات اقدام شود. عباس‌زاده روز گذشته در نشست کمیسیون اجرایی ایمنی حمل و نقل خراسان جنوبی اظهارداشت: در سال ۹۵ براساس آمار موجود ۳۱ نقطه حادثه‌خیز در استان تصویب و طرح آن آماده و بعد از آن نیز ۶۹ نقطه حادثه‌خیز دیگر نیز در جاده‌های استان شناسایی و برای تصویب ارسال شده است. وی با تأکید بر شناسایی و سنجش نقاط حادثه‌خیز در جاده‌های استان و تلاش برای اصلاح آنها با برنامه‌ زمان‌بندی شده گفت: باید نسبت به این امر تلاش تا بتوانیم با جذب اعتبارات ملی در این زمینه اقدام کنیم. معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی افزود: با توجه به اینکه یکی از رسالت‌های مهم این کمیسیون احصاء نقاط حادثه‌خیز بوده باید استانداردسازی این نقاط به ‌صورت کارشناسی شده انجام گیرد. عباس‌زاده اضافه کرد: در مجموع راه‌های اصلی استان ۲۲۸ آبنما وجود داشته که حدود یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد تا با توجه به برنامه‌ زمان‌بندی شده مورد اقدام قرار گیرد. وی یکی از مشکلات موجود در برخی از جاده‌های استان را عدم آنتن‌دهی تلفن همراه دانست و یادآور شد: براساس آمار در دسترس ۵۷ نقطه کور اولویت‌دار در استان وجود داشته که این امر قابل قبول نبوده و باید به سرعت مورد پیگیری و رفع این مشکلات اقدام شود. معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی اضافه کرد: تأمین زیرساخت‌های ارتباطی می‌تواند تأثیر بسزایی در تأمین ایمنی راه‌ها داشته باشد که در راستای ارتقاء این شاخص‌ها باید اقدام جدی صورت گیرد و با حساسیت این موضوع دنبال شود. عباس‌زاده ادامه داد: از جمله جاده‌هایی که در استان نیاز به تأمین زیرساخت دارند شامل پایگاه‌های جاده‌ای جعفرانی، مسجد شکر، مزینان و پایگاه شماره ۸ بوده که نیاز به طرح جامع داشته و دستگاه‌های متولی نسبت به ایجاد این زیرساخت‌ها اهتمام جدی ورزند. وی بر لزوم توجه به استانداردسازی در حوزه راه‌ها و امکانات مورد نیاز برای آن تأکید کرد و گفت: در این صورت خواهیم توانست از اعتبارات ایمنی راه‌ها، مدیریت بحران و مجتمع خدمات بین راهی بخش خصوصی بهره‌مند شویم.

۶۹ نقطه حادثه‌خیز جدید در استان شناسایی شد

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی هم در  این جلسه گفت: ۳۱ نقطه حادثه‌خیز در محورهای این استان طرح مصوب دارد و ۶۹ نقطه دیگر نیز بتازگی شناسایی شده است. جلال‌زاده افزود: از ۳۱ نقطه پرخطر دارای طرح که از سال ۹۵ مصوب شده، ۱۳ مورد رفع شده، پنج نقطه در دست اجرا و ۱۳ نقطه مانده است. وی از وجود ۲۲۸ آبنمای جاده‌ای با اولویت تغییر به پل در این استان خبر داد و افزود: این تعداد آبنما در جاده‌های اصلی استان شناسایی شد و در راه‌های فرعی نیز ۴۸۲ آبنما و راه‌های روستایی هزار و ۵۲۱ آبنما شناسایی شده‌ که پس از تعیین تکلیف آبنماهای جاده‌های اصلی مورد توجه قرار می‌گیرند. این مقام مسئول با بیان اینکه ساخت هرگونه آبنما در پروژه‌های جدید راهسازی ممنوع اعلام شده است گفت: ۱۲ آبنما با اعتبار مورد نیاز ۳۸ میلیارد تومان در اولویت اجرا قرار گرفته که امیدواریم با آغاز پروژه یک ساله بتوانیم آن را به بهره‌برداری برسانیم. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی در ادامه از شناسایی ۵۷ نقطه کور ارتباطی در جاده‌های این استان خبر داد و افزود: با توجه به اهمیت ارتباطات در ایمنی جاده‌ای نگاه ویژه متولیان در این بخش ضروری است.

پوشش ۹۵ درصدی آنتن دهی تلفن در محورهای اصلی

مدیر کل ارتباطات و فناوری خراسان جنوبی نیز در این جلسه اظهار کرد: با توجه به اینکه اپراتورها در زمینه پوشش اینترنت جاده‌های اصلی تکالیفی برعهده دارد هرچند پوشش اینترنت در همه جاده‌ها یکسان نمی‌باشد اما ۹۵ درصد پوشش تلفن در جاده‌های اصلی استان بر اساس استانداردهای ملی وجود دارد. به گفته بهی در بعضی از نقاط جاده‌های اصلی خراسان جنوبی به دلیل وجود گردنه‌ها نقاط کوری وجود دارد که پوشش اینترنت در شرایط فعلی ندارند و به دلیل وسعت زیاد و تراکم پایین جمعیتی در استان برقراری پوشش ۱۰۰ درصدی آنتن دهی تلفن و اینترنت نیاز به هزینه زیادی دارد. وی با بیان اینکه نبود پوشش اینترنت در بعضی از نقاط به دلیل نبود برق به عنوان یکی از زیرساخت‌های مورد نیاز است، اضافه کرد: با توجه به مدت مشابه در دو سال گذشته پوشش آنتن دهی در محور سربیشه به ماهیرود ۴۰ درصد افزایش یافته است و برای اینکه پوشش در استان بیشتر شود به اپراتورها پیشنهاد برای ایجاد چند سایت داده شده است. بهی تصریح کرد: برای ایجاد سایت‌های مورد نظر باید هزینه زیادی شود و تجهیزات مخابراتی در بعضی از موارد سرقت می‌شوند و اپراتورها نمی‌توانند همواره دنبال جبران خسارات وارده به سایت‌ها باشند.

وحدت نیروهای نظامی ایران برای دشمنان کمرشکن است

ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: ارتش جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی و نیروی بسیج دارای چنان وحدتی هستند که برای دشمن خیلی کمرشکن است. حجت‌الاسلام عبادی روز گذشته در دیدار با فرمانده لشکر عملیاتی ۳۰ و ارشد نظامی آجا در استان اظهار داشت: از نیروی نظامی وابسته به بیرون توقعی نیست چراکه آنها منافع خود را در نظر می‌گیرند. وی با بیان اینکه از ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کلمه طیبه تعبیر می‌شود، یادآور شد: اگر غیر از این بود پیروزی انقلاب با مشکل روبرو بود یا پیروز نمی‌شد و یا هزینه‌های زیاد می‌داد. نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه نقش ارتش در آن زمان همانند آیه‌های قرآن است، یادآور شد: در آن شرایط خیلی سخت، صداقتی که ارتشیان بعد از بیعت با امام(ره) و امروز بعد از ۴۳ سال که توطئه دشمن تمام نشده داشته و دارند قابل تحسین است. عبادی ادامه داد: هر روز به نحوی این پایمردی، وفای به عهد و پای بیعت ایستادن توسط ارتشیان نمایان‌تر می‌شود که بسیار پسندیده است. نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی جایگاه ارتش جمهوری اسلامی را از آن زمان تا امروز حفظ  وحدت داخلی در مقابل بیگانه عنوان کرد و متذکر شد: ارتش جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی و نیروی بسیج دارای چنان وحدتی هستند که برای دشمن خیلی کمرشکن است. عبادی با بیان اینکه مردم در حمایت از نیروهای مسلح سنگ تمام گذاشتند، افزود: وقتی که دشمن حمله کرد ارتش باید از آب و خاک حفاظت کند ولی مردم آن‌ها را تنها نگذاشته و نمی‌گذارند. وی بسیج را سمبل نیروی نظامی و مردمی دانست و خاطرنشان کرد: هر مشکلی که برای کشور پیش بیاید از مشکل خدماتی، بهداشتی و بحرانی این نیرو در صحنه وجود دارد.

چابک‌سازی نیروهای ارتش براساس اقلیم منطقه‌ای است

فرمانده ارشد آجا در خراسان جنوبی  هم در این جلسه گفت: در حال حاضر چابک‌سازی نیروهای ارتش جمهوری اسلامی به‌ویژه درخصوص نیروی زمینی براساس آمایش سرزمین و نیاز اقلیم منطقه‌ای است و فرماندهان ما در این زمینه تصمیم‌گیری می‌کنند. امیر شاطری با بیان اینکه ارتش بعد از جنگ چند هدف و محور را اصل فعالیت خود قرار داد افزود: بازسازی تجهیزاتی که در زمان جنگ آسیب دید یکی از اهداف ارتش بود که با اتکای با نیروی درونی خودمان صورت گرفت و امروز هم با توکل بر خدا به‌روزترین تجهیزات نظامی توسط مجموعه ارتش ساخته می‌شود. وی اظهار داشت: خودباوری هدف دیگری است که نیروهای مسلح بعد از انقلاب اسلامی اتخاذ کردند و به این باور رسیدیم که به خودمان متکی باشیم . وی تصریح کرد: دشمنان نظام اسلامی کور خواندند چرا که با اتصال ارتش و نیروهای مسلح به جامعه روحانیت و رهبری تاکنون حربه‌های دشمن به پوچی گراییده و نیروی مسلح کشور گوش به فرمان ولایت فقیه است.

طرح ارتقای امنیت اجتماعی در ۹۳ نقطه استان اجرا شد

 فرمانده انتظامی خراسان جنوبی از اجرای چهارمین طرح ارتقای امنیت اجتماعی در استان خبر داد و گفت: ماموران پلیس با انجام اقدامات تخصصی پلیسی، ۹۳ نقطه آلوده و جرم‌خیز را شناسایی و متهمان را دستگیر کردند. سردار ناصر فرشید افزود: طی ۷۲ ساعت گذشته به منظور پاکسازی نقاط آلوده و مقابله با سوداگران مرگ، چهارمین طرح ارتقای امنیت اجتماعی در این استان اجرایی شد. وی اظهار داشت: ماموران پلیس با انجام اقدامات تخصصی پلیسی، ۹۳ نقطه آلوده و جرم‌خیز را شناسایی و در چند عملیات هماهنگ و منسجم، ۸۶ قاچاقچی و خرده‌فروش مواد مخدر را دستگیر کردند. فرمانده انتظامی خراسان جنوبی از کشف ۴۵۶ کیلو و ۹۰۰ گرم انواع مواد افیونی خبر داد و گفت: ماموران در این طرح ۸۶ متهم را دستگیر کردند که به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند. وی تصریح کرد: رزمندگان پلیس خراسان جنوبی با همه توان و به‌کار گرفتن حداکثر نیروهای عملیاتی و انتظامی و تجهیزات کامل با بر هم زنندگان نظم و امنیت عمومی و قاچاقچیان مواد مخدر مبارزه می‌کنند و اجازه جولان به افراد شرور و مخلان امنیت شهروندان را نخواهند داد.

برخورد قاطع با فروشندگان غیرقانونی گونه‌های جانوری و گیاهی وحشی

سرپرست حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی از برخورد قاطع و قانونی با عرضه کنندگان و فروشندگان غیرقانونی گونه‌های جانوری و گیاهی وحشی در استان خبر داد. حاتمی گفت: خرید و فروش گونه‌های گیاهی و جانوری وحشی در استان ممنوع است؛ با توجه به فرارسیدن روزهای پایانی سال و افزایش خرید و فروش برخی حیوانات وحشی در این ایام، متأسفانه عده‌ای افراد فرصت طلب و سودجو در کنار فروش ماهی قرمز، اقدام به عرضه و فروش غیرمجاز گونه‌های جانوری از جمله سمندر لرستانی، لاک پشت، مار و برخی گونه‌های گیاهی مهاجم مانند سنبل آبی می‌کنند. وی افزود: با توجه به ممنوعیت قانونی نگهداری، حمل، عرضه، خرید، فروش و صدور جانوران وحشی زنده یا کشته و اجزای آنها، در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این جهت، ضمن توقیف حیوانات و رهاسازی آنها در طبیعت، با افراد خاطی بر اساس قوانین و مقررات به شدت برخورد می‌شود. سرپرست حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی اظهار کرد: گشت و نظارت مستمر توسط ماموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست استان از مراکز خرید و فروش ماهی قرمز و پرنده فروشی‌ها انجام می‌شود.

۳۳۷ هزار رأس دام خراسان‌جنوبی بیمه شد

معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون ۳۳۷ هزار رأس دام در استان بیمه شدند. بخشی اظهار کرد: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون ۱۲ هزار و ۱۷۱ هکتار از محصولات زراعی استان بیمه شده است. وی با بیان اینکه در این مدت برای ۱۶ هزار و ۴۱۶ هکتار از محصولات باغی نیز بیمه‌نامه صادر شده است، یادآور شد: همچنین ۳۳۷ هزار رأس دام نیز بیمه شده‌اند. معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خراسان‌جنوبی مجموع میزان غرامت محصولات استان در سال گذشته را بالغ‌بر ۷۴۲ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: از این میزان بالغ‌بر ۱۷۵ میلیارد ریال غرامت محصولات دامی بوده است. بخشی ادامه داد: غرامت محصولات دامی از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون ۱۱ میلیارد ریال بوده است.

مددجویان کمیته امداد شماره اشتراکات سکونت خود را ثبت کنند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان با اشاره به اینکه طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی تمامی خانوار‌های مددجو از پرداخت هزینه‌های آب و برق و گاز به شرط رعایت اصول الگوی مصرف، معاف خواهند شد. عرب افزود: هم اکنون بیش از ۴۲هزار خانوار در  استان زیرپوشش این نهاد هستند و تا کنون اطلاعات ۱۸هزار و ۶۲۷خانوار به شرکت گاز، ۱۰هزار و ۲۰۰خانوار به شرکت برق و ۹هزار و ۴۸۶خانوار به شرکت آب ارسال شده و همچنین بیش از ۱۸هزار خانوار زیرپوشش در سامانه امداد هوشمند و کار آمد اطلاعات انشعابات خود را ثبت کرده اند. وی گفت: مددجویان در اسرع وقت نسبت به ثبت نام اشتراک انشعابات (آب، برق و گاز) محل سکونت خود از طریق مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت و سامانه امداد هوشمند و کارآمد به آدرس soha.emdad.ir اقدام کنند. مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان نام کاربری و رمز عبور برای ثبت نام مددجویان در سامانه امداد هوشمند و کار آمد را کد ملی سرپرستان خانوار اعلام کرد و افزود: مددجویان باید شماره اشتراک شرکت گاز، شناسه قبض شرکت برق و کد اشتراک شرکت آب محل سکونت خود را در اسرع وقت در سامانه امداد هوشمند و کارآمد ثبت کنند.

ابلاغ سقف عیدی و پاداش سال۱۴۰۰ به واحد‌های مشمول قانون کار

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: به استناد مصوبه ششم اسفند مورخ ۱۳۷۰ مجلس  شورای اسلامی، تمام کارفرمایان مشمول قانون کار، مکلفند به هر یک از کارگران خود به نسبت یک سال کار، معادل شصت روز آخرین مزد، به عنوان عیدی و پاداش پرداخت کنند. اشرفی افزود: مبلغ پرداختی از این بابت به هر یک از کارکنان نباید از معادل ۹۰روز حداقل مزد روزانه قانونی تجاوز کند. مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت:حداقل عیدی سال جاری سالانه، مبلغ ۵۳میلیون و ۱۰۹هزار و ۹۰۰ریال و حداکثر عیدی سال۱۴۰۰ سالانه ۷۹میلیون و ۶۶۴هزار و ۸۵۰ریال است.

سرپرست آموزش و پرورش بیرجند معرفی شد

طی مراسمی، سرپرست آموزش و پرورش شهرستان بیرجند معرفی شد. معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان در این آیین اظهار کرد: درقاموس سند تحول بنیادین انسان محور تحول و لازمه ان تحول در اندیشه و استفاده از فرصت های تربیتی مطابق با دستوارات و قوانین اسلام محمدی است. زمانی بر مشارکت مداوم اولیا در فرایند یاد دهی و یادگیری به ویژه در دوره ابتدایی چه در ایام سخت شیوع بیماری کرونا و چه پس از آن تأکید کرد و افزود: امروز مدارس باید به کانون های فرهنگی،تربیتی محلات تبدیل شده و به عنوان پایگاهی جامع و  مستحکم درجنگ نرم، مقابله با تهدیدات ضد فرهنگی دشمن و جهاد تبیین ایفای نقش کنند. معاون آموزش ابتدایی آموزش وپرورش خراسان جنوبی، بااشاره به جهاد و فداکاری معلمان در دوران سخت شیوع بیماری کرونا   و کار سخت آن‌ها در انتقال کامل و جامع مفاهیم آموزشی و تربیتی درفضای مجازی، بدون ارتباط چهره به چهره، تصریح کرد: آنچه که درزیست بوم جدید،کارطاقت فرسای معلمان راتسهیل می کندمشارکت وهم افزایی اولیاء در فرایندتعلیم و تربیت است. به گفته زمانی مسئولیت‌ها امانت است و وقتی صحبت از امانت است، مراقبت لازم است و خادمین سخت کوش نظام تعلیم و تربیت در استان با خلاقیت، تلاش مضاعف و دقت نظر در امور آموزشی و تربیتی به خوبی از دانش آموزان، این امانات ارزشمند و فرزندان معنوی خود مراقبت کرده و با شناسایی و جذب بازماندگان از تحصیل گامی بلند در راستای انسداد مبادی بی سوادی بر داشته‌اند. شایان ذکر است در این آیین از زحمات “محمدحسین یکه خانی” قدردرانی شد و “علیرضا سورگی” به عنوان سرپرست آموزش و پرورش مرکز استان معرفی شد.

فوت سه بیمار مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان گفت: روز گذشته ۷۵۷ آزمایش تشخیص مولکولی و سریع کرونا در استان انجام شد که در مجموع ۴۰۲ بیمار جدید شناسایی شدند. شریف زاده افزود: از این تعداد ۱۹۴ مورد از بیرجند، ۱۱ مورد از بشرویه، ۹ مورد از خوسف، ۷ مورد درمیان، ۲۰ مورد زیرکوه، ۱۸ مورد سرایان، ۱۶ مورد از سربیشه، ۳۵ مورد از طبس، ۲۰ مورد از فردوس، ۳۶ مورد از قاینات و ۳۶ مورد از نهبندان شناسایی شد. وی افزود: با ثبت سه مورد فوت جدید تعداد جان باختگان این بیماری به هزار و ۳۳۲ نفر رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


اصغری- حامد اکبرپور جانشین ستاد دیه استان اعلام نمود این مادر که بابت بدهی مالی

بیشتر

کاری- معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به دو اقدامات تحولی ویژه

بیشتر

نسرین کاری- اصفهک از روستاهای قدیمی شهرستان طبس است، که به روستای خشت و آب

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت