یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

اخبار استانی

صنعت برق خراسان جنوبی از صفر تا ۱۰۰ در ۴۳ سال گذشته

صنعت برق خراسان جنوبی پس از پیروزی انقلاب اسلامی دچار تحول اساسی شده به‌طوری که تعداد روستاهای بالای پنج خانوار برخوردار از برق این استان به عنوان یک شاخص خدمات زیربنایی از صفر درصد قبل انقلاب به ۱۰۰ درصد در سال ۱۴۰۰ رسیده است. به گزارش ایرنا پیشرفت‌ها و دستاوردهای شگرف صنعت برق بعد از پیروزی انقلاب اسلامی منجر به بهره‌مندی ۳۹۷ هزار و ۱۳۷ مشترک در خراسان جنوبی شده است در حالی که ابتدای انقلاب ۱۶ هزار و ۸۸۷ مشترک برق در این استان وجود داشت. تاریخ گواهی می‌دهد که قبل از انقلاب اسلامی، کشور با کمبود تولید برق مواجه بود و هیچ صادراتی در این حوزه از ایران انجام نمی‌شد، از سوی دیگر به‌رغم ظرفیت بسیار بالای ایران در انرژی‌های تجدیدپذیر از جمله انرژی‌های پاک خورشیدی و بادی، اقدامی برای بهره‌برداری از این ظرفیت‌ها نشده بود. اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی با اتکا به ظرفیت‌های داخلی، تحولی شگرف در صنعت برق رخ داد به طوری که اکنون بعد از گذشت چهار دهه همه نقاط کشور به برق متصل هستند و صادرات برق نیز به کشورهای همجوار انجام می‌شود. تاریخچه برق استان خراسان جنوبی نیز به سال ۱۳۳۶ بر می‌گردد که نخستین بار برق شهرستان بیرجند توسط شخصی به نام سریع‌السیر با یک مولد مارشال ۲ سیلندر تامین شد و طی سالیان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تنها چند نیروگاه دیزلی، برق برخی از مناطق را تامین می‌کرد.

احداث ۱۳ هزار کیلومتر خطوط انتقال

بررسی وضعیت این استان از نظر برخورداری شبکه برق در قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی طبق آماری که مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی ارائه کرد، به‌واقع قابل قیاس نیست. دادگر گفت: طول خطوط شبکه فشار متوسط خراسان جنوبی از ١١٠ کیلومتر در قبل از انقلاب به ۱۳ هزار کیلومتر و خطوط فشار ضعیف از ۱۶۸ کیلومتر به هزار و ۹۰۰ کیلومتر افزایش پیدا کرده است. وی افزود: سال ۱۳۵۷ فقط پنج روستا در خراسان جنوبی برق داشت و اکنون هزار و ۶۳۴ روستای استان از برق برخوردار هستند همچنین درصد روستاهای بالای پنج خانوار برخوردار از برق از صفر درصد قبل انقلاب به ۱۰۰ درصد در سال ۱۴۰۰ رسیده است. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی به وجود ۳۹۷ هزار و ۱۳۷ مشترک برق در این استان اشاره کرد و گفت: ابتدای انقلاب ۱۶ هزار و ۸۸۷ مشترک برق در این منطقه وجود داشت که اغلب مشترک خانگی بودند. وی درباره تحولات ایجاد شده در حوزه توزیع برق گفت: شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی در راستای برنامه اعلامی شرکت توانیر طرح‌ها و برنامه‌های مختلفی را برای توسعه برق‌رسانی، پایداری شبکه، طرح‌های تحول دیجیتال و هوشمندسازی انجام داده است. دادگر تجهیز و به‌روز رسانی ناوگان خودرویی، تجهیز شرکت به گروه خط گرم فرمان از راه نزدیک و دور، ارائه خدمات الکترونیک به مشترکان از طریق نرم‌افزار برق من، سامانه ۱۵۲۱ و وب سایت شرکت، هوشمندسازی مرکز اتفاقات (طرح هما)، تبدیل شبکه سیمی به کابل خودنگهدار در راستای افزایش پایداری شبکه، افزایش کیفیت خدمت‌رسانی به مشترک و افزایش رضایتمندی مشترک را از جمله این اقدامات برشمرد. وی به تحول ایجاد شده در حوزه نیروگاهی استان بعد از انقلاب اشاره کرد و گفت: تولید برق ابتدای انقلاب منحصر به چند نیروگاه دیزلی با ظرفیت پایین بود ولی اکنون با راه‌اندازی نیروگاه سیکل ترکیبی قاین به ۷۱۱.۷ مگاوات رسیده است.

تولید برق از خورشید و باد در خراسان جنوبی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: سه نیروگاه خورشیدی به ظرفیت ١٨ مگاوات به علاوه ۴۸۴ نیروگاه خورشیدی محدود به ظرفیت انشعاب با ظرفیت ۵.۱ مگاوات در حال تولید انرژی برق برای استان هستند.

وی افزود: عملیات اجرایی یک نیروگاه فتوولتائیک نیز دهه فجر امسال در شهرستان خوسف آغاز شد که با سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیارد ریال احداث می‌شود. دادگر گفت: ظرفیت این نیروگاه ۲ مگاوات است و سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به وضعیت مقایسه‌ای برخورداری صنعت و کشاورزی از برق اظهار داشت: مصرف مشترکان کشاورزی در قبل انقلاب ٢ درصد از کل مصرف مشترکان بوده که اکنون به ٣٠ درصد رسیده است. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی افزود: همچنین درصد مصرف برق حوزه صنعتی قبل از انقلاب ۰.۲ درصد کل مصرف مشترکان بوده که الان به ٢١ درصد رسیده است. وی به ظرفیت تولید برق از طریق نیروگاه‌های بادی در استان اشاره کرد و گفت: نیروگاه بادی درح به ظرفیت ۵۰ مگاوات در سال ١٣٩٩ کلنگ‌زنی شد و در مرحله  احداث است که امیدواریم فاز اول آن با چهار توربین به ظرفیت ١٠ مگاوات به‌زودی به بهره‌برداری برسد. دادگر بیان کرد: با افتتاح و بهره‌برداری نیروگاه خورشیدی خوسف و فاز نخست نیروگاه بادی درح، مجموع ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی و بادی استان به ۳۵ مگاوات خواهد رسید. وی افزود: در حوزه بهره‌برداری از انرژی خورشیدی برای تولید برق نیز قرادادهای ۲۰ ساله خرید تضمینی در دستور کار شرکت توزیع نیروی برق است و آماده همکاری با سرمایه‌گذاران در این حوزه هستیم.

عشایر پای کار تولید برق

از دیگر برنامه‌های شرکت توزیع نیروی برق در حوزه انرژی خورشیدی تهیه و تامین هزار و ۲۰۰ سامانه خورشیدی قابل حمل برای خانورهای عشایری از محل اعتبارات شرکت توانیر است که در سال جاری ۹۶۸ سامانه تحویل عشایر شده و ٢٣٢ سامانه تا پایان امسال تحویل می‌شود. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: همزمان با دهه فجر امسال چهار روستای جدید در شهرستان‌های خوسف و سربیشه از نعمت برق بهره‌مند شدند همچنین ۴۶ پروژه ترمیم و اصلاح شبکه و ۶۲ پروژه توسعه و احداث شبکه برای خدمت‌رسانی بهتر به مردم استان به بهره‌برداری رسید. وی از افتتاح ۶ پروژه تبدیل شبکه سیمی به کابل خودنگهدار به طول ۶۲ کیلومتر در دهه فجر خبر داد و گفت: با رویکرد محرومیت‌زدایی و توجه ویژه به مناطق محروم، حدود ۳.۵ کیلومتر شبکه فشار ضعیف برای تامین برق ۲۲۵ واحد مسکن محرومان در شهرستان‌های بشرویه و سربیشه امسال اجرا شده است. دادگر اضافه کرد: به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با تلاش و همت کارکنان شرکت توزیع برق به منظور تامین برق پایدار مردم خراسان جنوبی ۱۲۴ پروژه صنعت برق با اعتبار بیش از ٩٢ میلیارد تومان در این استان به بهره‌برداری رسید. وی گفت: برای اجرای ۱۲۴ پروژه، ٩٧ کیلومتر شبکه فشار متوسط، ۱۶۲ کیلومتر شبکه فشار ضعیف و ٢٧١ ترانسفورماتور احداث شده است.

ضرورت اقدام جهادی در حوزه های فرهنگی و اجتماعی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به اینکه دشمن فرهنگ و اجتماع را هدف قرار داده است، به جهاد در حوزه فرهنگی و اجتماعی نیاز داریم. طالبی روز شنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی افزود: دشمن با تمام قوا اعتقاد و فرهنگ جامعه ایرانی را هدف قرار داده است و با هر اهرم فشاری این حوزه‌ها را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. وی تلاش شبانه‌روزی، وجدان کاری و اعتقاد راسخ را لازمه فعالیت در حوزه فرهنگی و اجتماعی دانست و تاکید کرد: کوچکترین اقدام مثبت در حوزه فرهنگی به مثابه جهادی بزرگ است. معاون استاندار خراسان جنوبی در تبیین اهمیت جایگاه فرهنگی و اجتماعی گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و انگلیس با توجه به احساس سرخوردگی به دنبال حفظ حضور و جایگاه خود در ایران بودند و بعد از ناکامی در این زمینه رویکرد براندازی نظام را در پیش گرفتند. وی افزود: دشمن در دهه ۷۰، راه موفقیت خود در شکست ایران را جنگ فرهنگی دید و با اقدامات آرام و خزنده در حوزه فرهنگی از جمله راه‌اندازی شبکه‌های ماهواره‌ای توانست تغییر رویه‌هایی را ایجاد کند که نشانه‌های آن در جامعه دیده می‌شود. معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: دشمن با ورود به جنگ فرهنگی قصد داشت فرهنگ اجتماع ما را تحت تاثیر فرهنگ غرب قرار دهد لذا در حوزه فرهنگی نیاز به تلاش مضاعف و شبانه‌روزی است زیرا دشمن به دنبال ضعیف کردن اعتقادات ماست و باید با روحیه جهادی در مقابل این حرکت ایستاد. مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی هم در این آیین گفت: توسعه فرهنگی می‌تواند زمینه‌ساز توسعه در تمامی بخش‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی باشد که بارها مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است. نخعی افزود: رشد فرهنگی نیازمند مدیریت جهادی است و تنها این نوع از مدیریت می‌تواند برخی عقب‌ماندگی‌ها را جبران کند. وی اظهار داشت: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب فرمودند با تکیه بر سبک زندگی ایرانی اسلامی می‌توان موجب رشد و تعالی جامعه شد که باید این مهم مورد نظر و تاکید در اقدامات فرهنگی همه دستگاه‌ها قرار گیرد. این مقام مسئول ادامه داد: مدیریت جهادی در اقدامات فرهنگی و اجتماعی باید همراه با درک شعار ما می‌توانیم باشد در غیر این صورت کارساز نخواهد بود.  مدیرکل سابق دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی هم در این نشست با بیان اینکه در حال حاضر ۵۳۹ سازمان مردم‌نهاد در استان فعال است گفت: از این تعداد برخی فعال و تعدادی نیمه‌فعال و غیرفعال هستند که باید توجه بیشتری به این موارد شود. بهاری افزود: در حوزه توانمندسازی سازمان‌های مردم‌نهاد متاسفانه برخی دستگاه‌ها خود را رقیب سمن‌ها می‌دانند و هنوز آنها را باور نکردند که کار به مردم سپرده شود. وی گفت: برون‌سپاری‌ها به سازمان‌های مردم‌نهاد انجام نمی‌شود و وقتی ناظر و مجری خود دستگاه‌ها هستند مسلما کاری از پیش نخواهند برد. مدیرکل سابق دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه ورودی زندان‌های استان آسیب مهمی در استان است، اظهار کرد: تصادفات منجر به فوت و جرح، کودک آزاری و همسر آزاری از دیگر آسیب‌ها است.

نمایشگاه عرضه مستقیم تولیدات روستاییان خراسان‌جنوبی

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: نمایشگاه های عرضه مستقیم تولیدات صندوق های قرض الحسنه توسط بسیج سازندگی در دهه مبارک فجر در همه نقاط خراسان‌جنوبی برپا شد که در مجموع 450 میلیون تومان عایدی برای عرضه کنندگان داشت. هنری افزود:  همچنین با توجه به برنامه ریزی سازمان بسیج سازندگی کشور نمایشگاه فروش تولیدات صندوق‌های قرض الحسنه کلیه استان‌ها از ابتدای دهه فجر تا ۲۲ بهمن  در ۴۰ غرفه در تهران چهار راه ولیعصر حاشیه پارک دانشجو و مجموعه تئاتر شهر برگزار شد که بسیج سازندگی استان نیز در دو غرفه در این نمایشگاه حضور داشته و با جمع آوری تولیدات استان، تولیدات خانگی محصولات غذایی و فرآوری شده و صنایع دستی صندوق‌های قرض الحسنه مردمی را عرضه کرده است. وی افزود: در مجموع ارزش ریالی اقلام فروش رفته در نمایشگاه‌های استانی و ملی برگزار شده توسط بسیج سازندگی در ایام دهه فجر حدود ۴۵۰ میلیون تومان است که نقش قابل توجهی در تداوم و ثبات کارگاه‌های خرد و خانگی خواهد داشت. مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی بیان داشت: یکی از برنامه‌های بسیج سازندگی برگزاری نمایشگاه‌های اقتصاد مقاومتی و عرضه مستقیم تولیدات روستایی و مشاغل خرد و خانگی بصورت شهرستانی، استانی و ملی بوده که در بازه‌های زمانی مشخص در طول سال برگزار می‌شود.

باند اضطراری امداد و نجات فردوس آماده بهره برداری است

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: باند اضطراری امداد و نجات شهرستان فردوس در شرایط اضطراری آماده بهره برداری است. عباس زاده تأکید کرد: با تکمیل و بهره برداری کامل از پروژه باند امداد و نجات فردوس، آمادگی شهرستان و استان در پاسخ به شرایط بحران ارتقاء خواهد یافت. وی با تأکید بر این که این پروژه قابلیت بهره برداری دارد، تصریح نمود: این پروژه جهت تأمین امنیت نیاز به حصارکشی و ایجاد راه دسترسی دارد و برای نگهداری لوازم ضروری نیز ایجاد یک باب سوله بحران جزو ضروریات اولیه است. وی ادامه داد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی باید پروژه هایی که بیش از ده سال به درازا کشیده را پالایش نماید تا این پروژه ها تعیین تکلیف شده و نسبت به اتمام هرچه سریعتر آنها اقدام گردد.

 اهل سنت حاضران همیشه در صحنه انقلاب اسلامی هستند

امام جمعه اهل سنت درمیان گفت: اهل سنت همواره قدردان خدمات نظام اسلامی بوده و هستند به همین دلیل در همه صحنه نظام حضوری فعال دارند. مولوی «سید احمد عبدالهی» امام جمعه اهل سنت درمیان با بیان اینکه عزت ما در کشور به نظام و جمهوری اسلامی است، اظهار داشت: عزت ایران به اقوام و مذاهب اسلامی است که در کشور زندگی می کنند. وی با بیان اینکه دشمنان اسلام برنامه های زیادی را برای مقابله با نظام در نظر گرفته اند، اما از توطئه های نظامی چون ناامید شدند به سمت تفرقه و اختلاف در بین مسلمین روی آوردند، گفت: دشمن از طریق سوء استفاده از گلایه های اقتصادی مردم، بدنبال ایجاد تنش و تفرقه بین ملت است.

برگزاری مراسم اعتکاف در شهرهای غیر قرمز

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت:  امسال مراسم معنوی اعتکاف در شهرهایی که در وضعیت قرمز ندارند برگزار می شود و علاقمندان برای شرکت در این مراسم باید حداقل ۲ دز واکسن دریافت کرده باشند. رضایی افزود:  همچنین در این شهرها متولیان برگزاری این مراسم معنوی با ظرفیت حدود 20 درصد از هر مسجد باید اقدام به ثبت نام کنند. وی در ادامه بیان کرد: مراسم معنوی امسال در شهرهای غیر قرمز باید با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی از جمله زدن ماسک، فاصله گذاری اجتماعی یعنی رعایت فاصله حداقل یک متر از چهار طرف برگزار شود و داشتن کارت واکسن حداقل 2 دز برگزار شود.

فوت ۶ بیمار مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان گفت: روز گذشته هزار و ۳۹ آزمایش تشخیص مولکولی و سریع کرونا در استان انجام شد که در مجموع ۵۷۹ بیمار جدید کرونایی شناسایی شد.  شریف زاده افزود: از این تعداد ۲۵۸ مورد از بیرجند، ۱۴ مورد از بشرویه، ۲۳ مورد از خوسف، ۹ مورد درمیان، ۲۳ مورد زیرکوه، ۲۵ مورد سرایان، ۳۳ مورد از سربیشه، ۸۵ مورد از طبس، ۲۲ مورد از فردوس، ۷۰ مورد از قاینات و ۱۷ مورد از نهبندان شناسایی شد. وی افزود: در شبانه روز گذشته با ثبت شش مورد فوتی جدید مجموع قربانیان کرونا در استان به هزار و ۳۰۹ نفر رسید

جولان گرانی در بازار برنج و سیب زمینی

قیمت برنج و سیب زمینی به طرز عجیبی در کشور و استان بالا رفته است و رکورد های عجیب و غریبی را به ثبت رسانده است. در کنار این دو محصول مهم خانوارهای خراسان جنوبی، خبر ها حکایت از کمبود روغن در سطح استان دارد که باعث گلایه شهروندان در این مورد شده است.  هرچند مسئولان کشوری از حضور پر رنگ دلال ها در افزایش قیمت برنج خبر می دهند اما این انتظار می رود که مدیران استانی و کشوری با تدبیر این وضع نابسامان را بر طرف کنند. رئیس اتحادیه خوار و بار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه شاهد افزایش ۳۰ هزار تومانی در هر کیسه برنج نسبت به یک ماه گذشته هستیم، گفت: در حال حاضر قیمت هر کیسه برنج پاکستانی در خراسان‌جنوبی ۳۲۰ هزار تومان و قیمت هر کیسه برنج هندی حدود ۲۷۰ تا ۲۹۰ هزار تومان است و برنج ایرانی نیز از این مبالغ بیشتر در بازار  به فروش می‌رسد. رئیس اتحادیه خوار و بار خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه شاهد افزایش ۳۰ هزار تومانی در هر کیسه برنج نسبت به یک ماه گذشته هستیم، بیان‌کرد: البته کمبود در زمینه برنج در بازار خراسان‌جنوبی مشاهده نمی شود و شهروندان از این جهت اطمینان خاطر داشته باشند.  شریف گفت: در حال حاضر در خراسان‌جنوبی شاهد کمبود روغن در بازار هستیم که از مدت ها قبل نیز وجود داشته و شامل روغن جامد و مایع می شود. وی با تأکید بر اینکه حل مشکل کمبود روغن نیاز به ساماندهی ریشه‌ای مسئله دارد، ادامه داد: وضعیت کمبود روغن در مدتی طی سال گذشته در بازار خراسان جنوبی وجود داشت و بعد مدتی به ساماندهی و وضعیت مطلوب رسید. رئیس اتحادیه خوارو بار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در زمینه افزایش قیمت روغن چیزی به ما ابلاغ نشده است، گفت: اگر برنج، روغن، شکر و… به صورت تنظیم بازار وارد خراسان جنوبی شود در اختیار اصناف قرار می گیرد. شریف یادآور شد: در حال حاضر در بازار استان قیمت روغن جامد ۵ کیلوگرم ۹۱ هزار تومان است و قیمت روغن مایع بر اساس کارخانه تولیدکننده متفاوت است. وی افزود: به طور معمول قیمت روغن مایع ۸۱۰ گرمی در بازار ۱۴ هزار تومان به فروش می رسد. همچنین رئیس اتحادیه میوه و تره بار بیرجند در از عوامل اثرگذار بر روی قیمت سیب زمینی گفت و ادامه داد: تولید در سال آینده باید افزایش یابد تا قیمت به آن نسبت کاهش یابد؛ در غیر این صورت باید به دنبال واردات سیب زمینی باشیم. حیدری با اشاره به افزایش قیمت سیب زمینی در استان، اظهار کرد: این موضوع کشوری بوده و مختص استان نیست. وی افزود: عواملی در افزایش قیمت سیب زمینی اثرگذار بوده که کاهش دمای هوا و جمع‌آوری سیب زمینی‌ها در انبارها یکی از مهم‌ترین عوامل است چراکه هزینه نگهداری این محصول در انبار زیاد بوده و روی قیمت نهایی اثرگذار است. رئیس اتحادیه میوه و تره بار بیرجند بیان کرد: علت دیگر این است که سیب زمینی در استان تولید نشده و از شهرهای دیگر مانند همدان، اردبیل، شیراز، لرستان و مشهد وارد خراسان جنوبی می‌شود. حیدری با بیان اینکه هر زمان کمبود اتفاق افتد، گرانی ایجاد می‌شود، افزود: ارزان شدن سیب زمینی در این شرایط فعلی، سخت و زمانبر است چراکه هنوز عوامل گرانی حل نشده‌اند. وی بیان کرد: در هفته دوم دی ماه، به علت بارندگی‌هایی که وجود داشت، برداشت سیب زمینی کاهش پیدا کرده و همین امر موجب افزایش قیمت سیب زمینی شد؛ پس آن نیز شاهد روند افزایشی سیب زمینی بوده‌ایم. رئیس اتحادیه میوه و تره بار بیرجند با بیان اینکه افزایش میزان صادرات سیب زمینی و همچنین کاهش 50 درصدی تولید نسبت به سال گذشته، باعث افزایش قیمت این محصول شده است، یادآور شد: تولید در سال آینده باید افزایش یابد تا قیمت به آن نسبت کاهش یابد؛ در غیر این صورت باید به دنبال واردات سیب زمینی باشیم.

اجرای ۱۶۹ طرح اشتغال‌زایی برای مددجویان کمیته امداد در طبس

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) طبس از اجرای ۱۶۹ طرح اشتغال زایی برای مددجویان و افراد نیازمند جویای کار با اعتبار بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال از ابتدای سال جاری تاکنون در این شهرستان خبر داد. رفیعی ادامه داد: ادامه داد: با اجرای این طرح‌ها برای حدود ۲۵۱ نفر شغل ایجاد شده است. رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) طبس با بیان اینکه هم‌ اکنون ۸۲۸ طرح فعال اشتغال مددجویان کمیته امداد در طبس قرار دارد، افزود: ناظران فنی و متخصص با انجام بازدیدهای دوره‌ای و ارائه مشاوره‌های لازم به مددجویان در تلاش هستند سطح کیفی و کمی محصولات تولیدی آنان را ارتقاء بخشند. رفیعی یادآور شد: از این تعداد طرح فعال اشتغال، ۲۶۸ طرح در حوزه خدمات، ۳۵۲ طرح در زمینه دامپروری، ۱۸ طرح در زمینه کشاورزی، ۴۴ طرح در زمینه فرش و گلیم، ۷۵ طرح در زمینه صنعتی و تولیدی، ۴۹ طرح در زمینه حمل‌ و نقل و ۲۲ طرح در زمینه نیروگاه خورشیدی اجرا شده است.

افزایش ۵برابری کشفیات رمزارز در خراسان جنوبی

پرونده‌های کشفیات دستگاه‌های ارز دیجیتال در ۱۰ماه گذشته ۵برابر در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش یافت.مدیرکل تعزیرات حکومتی استان در گفتگو با خبرنگار صداوسیما گفت: در این مدت ۴۷پرونده نگهداری دستگاه ارز دیجیتال در استان تشکیل شد که این رقم در مدت مشابه پارسال ۷پرونده بوده است.حسن پور افزود: در این پرونده‌ها ۵۴۶دستگاه ارز دیجیتال از متهمان کشف شد.

تکریم و معارفه مدیریت جهاد کشاورزی قائن

در مراسمی با حضور رئیس حوزه مدیریت مدیریت سازمان جهاد کشاورزی استان تکریم و معارفه مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائن برگزار شد. رئیس حوزه مدیریت سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در این مراسم گفت: شهرستان قائنات با توجه به پتانسیل‌ها ظرفیت‌های کشاورزی باغی و دامی نقش ارزنده‌ای در تولیدات محصولات کشاورزی و دامی  خراسان جنوبی  دارد. ارژنگی در این جلسه معارفه با خطاب قرار دادن مدیران این بخش بیان کرد: خط قرمز  این سازمان نارضایتی مردم است که باید با همکاری همدیگر زمینه رضایت شهروندان استان را فراهم کنیم. همچنین در این مراسم امام جمعه شهرستان قائن با بیان اینکه در عزل نصب مدیران هیچ دخالتی ندارم، گفت: چنانچه این عزل و نصب ها بر اساس خرد عقلانیت و برهان باشد در راستای معنویات شهدای عزیز خواهد بود. حجت الاسلام رحمانی ادامه داد: شایسته سالاری، انقلابی و ولایی بودن از ویژگی‌های انتخاب مدیران در دولت آقای رئیسی  است. در پایان این مراسم از خدمات مهندس سجادی تجلیل و مهندس سید موسی موسوی به عنوان مدیر جدید جهاد کشاورزی قاینات معرفی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت