یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

اخبار استانی

انتقاد دبیرستاد پیشگیری از کرونا از بی توجهی به پروتکل ها در استان

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی با انتقاد از اینکه محدودیت‌های کرونایی چون منع تردد از 10 شب مراعات نمی‌شود، گفت: سه شهرستان خراسان جنوبی در وضعیت زرد است. وضعیت شیوع کرونا در استان عادی نیست ولی نسبت به دو هفته قبل شرایط بهتری داریم. شریف زاده یادآور شد: هدف از اعمال این محدودیت‌ها کاهش دورهمی‌های خانوادگی است.

800 تن میوه نوروزی برای خراسان جنوبی تامین شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از خرید 800 تن میوه برای روزهای پایانی سال و نوروز 1400 در این استان خبر داد. عباس جرجانی اعلام کرد: با پیشنهاد کمیته تخصصی و راهبری میوه و موافقت کمیسیون تنظیم بازار استان 800 تن میوه از 2 نوع سیب و پرتقال برای تنظیم بازار ایام نوروز استان خریداری شده و در حال ذخیره‌سازی است. سیب تامین شده از نوع زرد و قرمز و پرتقال از نوع والنسیا و تامسون است.

شناسایی 21 بیمار جدید کرونا در خراسان جنوبی
روز گذشته 21 بیمار جدید کرونا در خراسان جنوبی شناسایی شد.معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه در شبانه روز گذشته 136 آزمایش کرونا در استان انجام شد گفت: از این تعداد 21 آزمایش، مثبت قطعی اعلام شد که 7 نفر در بیمارستان‌ها بستری اند و 14 نفر نیز نمونه گیری سرپایی شدند.  مهدی زاده افزود: متاسفانه با یک مورد جدید فوت در اثر کرونا داشتیم که تعداد فوتی‌های کرونا به 745 مورد در خراسان جنوبی رسید.

رونق در محلات عشایری استان

فاز دوم طرح آبرسانی پایدار به محلات عشایری خواجه منجیکوه شهرستان نهبندان در نهمین روز دهه فجر با حضور رئیس سازمان امور عشایر ایران و استاندار خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید. به گزارش ایرنا این طرح آبرسانی به عشایر در شهرستان مرزی نهبندان به عنوان بزرگترین پروژه حوزه عشایری خراسان جنوبی در دهه فجر امسال تکمیل و روز دوشنبه افتتاح شد.مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی روزگذشته در این آیین گفت: پروژه انتقال آب خواجه منجیکو نهبندان در سه فاز با اجرای 81 کیلومتر لوله‌گذاری تعریف شده است. این پروژه 14 محله عشایری با جمعیت 280 خانوار و یک هزار و 500 نفر همچنین 14 هزار و 500 راس دام را پوشش خواهد داد.مهدی عصمتی پور افزود: برای فاز دوم طرح آبرسانی به محلات عشایری خواجه منجیکو شهرستان نهبندان 17 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.وی ادامه داد: این پروژه از جمله پروژه‌هایی است که در قالب تفاهم‌نامه محرومیت‌زدایی بخش درح و با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) اجرا شد و 100 میلیون تومان از اعتبار مورد نیاز پروژه توسط این دستگاه معین تامین شده است.عصمتی پور حفر یک حلقه چاه، اجرای مخزن 200 متر مکعبی، سه مخزن 100 متر مکعبی، چهار مخزن 50 متر مکعبی، 2 باب مخزن 35 متر مکعبی، سه باب مخزن 10 متر مکعبی، احداث ساختمان کلرزنی، تهیه و نصب آب شیرین کن، 150 باب حوضچه شیرآلات و پنج باب ایستگاه پمپاژ را از جمله مشخصات فنی این طرح ذکر کرد.

100 میلیارد تومان خدمت به نیازمندان خراسان جنوبی ارائه می شود

فرمانده سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: در مرحله سوم از گام سوم کمک‌های مومنانه 100 میلیارد و 800 میلیون تومان خدمت در سطح استان به مردم ارائه می‌شود. به گزارش خبرنگار مهر، سردار علی قاسمی در مرحله سوم کمک‌های مومنانه در روستای گازار با بیان اینکه امروز به دلیل فداکاری شهدا، ایران در سطح دنیا می‌درخشد، افزود: شهدا در برابر استکبار و جنایت‌های دشمن ایستادند تا عزت و استقلال انقلاب حفظ شود.وی با اشاره به رزمایش کمک‌های مومنانه بیان کرد: گام سوم رزمایش کمک‌های مومنانه از هفته وحدت آغاز شده و تا عید ادامه دارد: در مرحله سوم از گام سوم کمک‌های مومنانه 100 میلیارد و 800 میلیون تومان خدمت در سطح استان به مردم ارائه می‌شود.فرمانده سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی بیان کرد: هزار و 229 فقره تسهیلات اشتغالزایی و 20 فقره تسهیلات مسکن در بهمن ماه سال جاری پرداخت شده است. در مجموع 15 میلیارد و 800 میلیون تومان کمک بلاعوض و 92 میلیارد تومان تسهیلات در این مرحله از رزمایش کمک‌های مومنانه به نیازمندان استان کمک شده است. مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای بهمن ماه تاکنون 783 کارگاه اشتغال در سطح استان در قالب کمک‌های مومنانه راه اندازی شده است. با هماهنگی‌های انجام شده با دستگاه‌های خدمت رسان در مجموع، از ابتدای بهمن ماه 783 کارگاه اشتغال در سطح استان در قالب کمک‌های مومنانه افتتاح شده است.مهدی هنری ظهر دوشنبه افزود:بیش از 90 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال در راستای ایجاد این کارگاه‌ها هزینه شده است.هزار و 736 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در این کارگاه‌ها مشغول به فعالیت شده‌اند، همچنین کمک به ایجاد صندوق‌های قرض الحسنه و تعاونی‌های اشتغالزا یکی از برنامه‌های بسیج سازندگی است.

حذف دفترچه بیمه تامین اجتماعی از اسفند

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان‌جنوبی گفت: یکی از برنامه‌های بسیار مهم سازمان تأمین اجتماعی حذف دفترچه‌های بیمه از اول اسفند ماه است و از این تاریخ به بعد بیمه شدگان می‌توانند با ارائه کارت ملی، شناسنامه و یا جلد دفترچه بیمه از خدمات پزشکی و درمانی بهره‌مند شوند.علیرضا محمدی در نشست خبری افزود: نوزادان تازه متولد شده نیز تا یک ماهگی می‌توانند با استفاده از کد ملی مادر از خدمات پزشکی استفاده کنند.وی ادامه داد: بعد از شیوع کرونا 6 هزار و 229 نفر از استان در سامانه بیمه بیکاری ثبت نام کردند که پنج هزار و 530 نفر مشمول دریافت بیمه بیکاری شدند.در مجموع حدود 50 درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند.محمدی گفت: با شیوع بیماری کرونا بسیاری از کارگران واحدهای مختلف بیکار شدند که حدود 6 هزار و 229 نفر آنان در سامانه بیمه بیکاری ثبت نام کردند که در نهایت پنج هزار و 530 نفر مشمول دریافت بیمه بیکاری شدندوی با اشاره به طرح 3070 در سازمان تأمین اجتماعی گفت: براساس این طرح 30 خدمت تأمین اجتماعی در راستای کاهش مراجعات بیمه شدگان و مستمری بگیران به شعب و کاهش 70 میلیون بار مراجعه به صورت غیرحضوری انجام می‌شود. محمدی اظهار کرد: ما ماهیانه در راستای تعهدات بلند مدت 48 میلیارد و 700 میلیون تومان، برای تعهدات کوتاه مدت چهار میلیارد و 140 میلیون تومان و در راستای بیمه بیکاری دو میلیارد و 400 میلیون تومان پرداخت می‌کنیم. در مجموع برای تعهدات خود در ماه حدود 52 میلیارد و 800 میلیون تومان پرداخت می‌کنیم. مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان‌جنوبی نیز در این جلسه با اشاره به حذف دفترچه  گفت: همه بیمه‌شدگان در روزهای آینده استحقاق‌سنجی کنند. فرزاد فیروزی روزگذشته در نشست خبری افزود: در 9 ماهه اول سال جاری در خراسان‌جنوبی در واحدهای ملکی تأمین اجتماعی یک میلیون و 100 هزار رکورد خدمتی و در مراکز قرارداد تأمین اجتماعی یک میلیون و 300 هزار رکورد خدمتی ثبت شده است.

روشهای استحقاق سنجی

مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان‌جنوبی گفت: مراجعه به سایت https://medical.tamin.ir، شماره‌گیری کد #1420*4*، شماره‌گیری کد #1*1420*4*، اپلیکیشن موبایلی من و استفاده از کد # 1666* از جمله روش‌هایی است که بیمه شدگان با استفاده از آن می‌توانند استحاق خود مبنی بر دریافت خدمات درمانی را دریابند.فیروزی اظهارکرد: ممکن است برخی از افراد بگویند که حق بیمه خود را به موقع پرداخت کرده‌اند ولی در سامانه و با استفاده از روش‌های گفته شده مشمول و یا استحاق دریافت خدمات، تشخیص داده نشده‌اند که این افراد می‌توانند از طریق سامانه 1420 مشکل خود را پیگیری کنند. وی بیان‌کرد: از بیمه‌شدگان درخواست می‌کنیم تا یکم اسفند ماه به سایت https://eservices.tamin.ir مراجعه و اطلاعات هویتی خود و از جمله شماره موبایل را ثبت کنند. فیروزی افزود: بیماران اورژانسی نیاز به استحقاق‌سنجی ندارند و بعد از پایداری وضعیت بیمار این بررسی انجام می‌شود.

نظارت بر انتخابات با نگاه بیطرفانه است

قائم مقام دبیر شورای نگهبان گفت: نظارت شورای نگهبان بر انتخابات یک وظیفه قانونی و حیاتی است که با نگاه کاملا بی‌طرفانه انجام می‌شود. سیامک ره‌پیک روز گذشته در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند افزود: نظارت بر انتخابات جزو وظایف شورای نگهبان طبق قانون اساسی است که به بهترین نحو ممکن به آن عمل می‌شود.وی افزود: دفتر خراسان جنوبی یکی از دفاتر استانی است که هیچ دغدغه‌ای در سال‌های گذشته در مورد انتخابات نسبت به آن نداشتیم..نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند نیز گفت: جایگاه شورای نگهبان یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است و این شورا در 42 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، نقش مهمی در برگزاری انتخابات داشته است. وی اظهار داشت: برای دشمن بی‌هزینه‌ترین جای زهر ریختن، انتخابات است که با پیش بینی شورای نگهبان این مرز باید حفظ شود و البته کار سنگینی است.

الکترونیکی شدن دادگستری بشرویه تا سال آینده

دادگستری شهرستان بشرویه، سال 1400 به عنوان دادگستری تمام الکترونیک کشور معرفی خواهد شد.رئیس کل دادگستری استان در بشرویه با بیان این که دادگستری این شهرستان پرونده معوقه در سال 99 ندارد گفت: طبق برآورد‌های انجام شده حوزه قضایی بشرویه از حوزه‌های قضایی مطلوب هم از نظر کمیت رسیدگی به پرونده‌ها و هم از نظر کیفیت بررسی است.حجت الاسلام حمیدی با اشاره به عملکرد خوب دادرسی الکترونیکی در این شهرستان افزود: پیشنهاد شده دادگستری بشرویه به عنوان اولین دادگستری تمام الکترونیک استان در سال 1400 معرفی شود.

روشن شدن چادرهای عشایر با نصب 13500 پنل عشایری

رئیس سازمان امور عشایر کشور از نصب و راه اندازی 13 هزار و 500 پنل خورشیدی برای تأمین برق محلات عشایری کشور خبر داد.علائی مقدم در حاشیه بهره برداری از پروژه آبرسانی به محلات عشایری نهبندان  گفت: 90 درصد هزینه پنل‌ها یارانه دولتی است که پرداخت می‌ شود و عشایر تنها 10 درصد هزینه پرداخت می‌کنند.وی افزود: 135 میلیارد تومان اعتبار برای این پنل‌ها از سوی دولت هزینه شده است.

اضافه شدن 2260 مترمربع به فضای آموزشی بیرجند

میرکلانی -با بهره برداری از 3 طرح آموزشی 2 هزار و 260 مترمربع به فضای آموزشی شهرستان بیرجند اضافه شد. توسعه چهار کلاس درس در مدرسه نجمه امیرآباد با زیربنای 250 مترمربع،مدرسه 12 کلاسه امام هادی  با زیربنای 1267 مترمربع و مدرسه 6 کلاسه قلم 10 با زیربنای 750مترمربع طرح‌هایی بود که امروز با حضور حسینی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری به بهره برداری رسید. مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس  استان گفت: برای ساخت 22 کلاس درس در مجموع 9 میلیارد و 400 میلیون تومان هزینه شده که بخشی از آن را خیران و کمیساریای عالی سازمان ملل تامین کردند.

افتتاح طرح دانه بندی منیزیت لاخ زرد در شهرستان نهبندان

طرح دانه بندی منیزیت لاخ زرد در منطقه مزار آقا سید علی (س) بخش سرداران شهرستان نهبندان احداث شد. مبلغ سرمایه گذاری شده برای اجرای این واحد فرآوری که عملیات اجرایی آن از سال 98 شروع شد ، 20 میلیارد تومان است. ظرفیت ماهانه ی این معدن پنج هزار تن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت