اخبار استانی

استاندار: باید در همین چهارسال؛ جایگاه استان را بهبود ببخشیم

استاندار خراسان جنوبی گفت:  باید در این چهار سال با اقدامات خود جایگاه خراسان جنوبی را در کشور ارتقا ببخشیم. قناعت در جلسه شورای اداری شهرستان فردوس بیان کرد: به خراسان جنوبی در گذشته کم توجهی شده ، ولی با حاکم شدن جریان انقلابی و مومن در استان باید وحدت و همدلی را ارتقاء دهیم. عالی ترین مقام دولت در استان بیان کرد: گفتمان حاکم بر کشور در حال حاضر، گفتمان خدمت رسانی، نوکری مردم، کار جهادی با حساب و کتاب و شبانه روزی است.وی با اشاره به باور اشتباه گذشته که کار جهادی، پشتوانه علمی ندارد، متذکر شد: کار جهادی، پیشینه کارشناسی و کاملاً علمی دارد و بر اساس اسناد بالادستی انجام می گیرد. در انتهای این جلسه از تلاش های حلاج مقدم فرماندار فردوس تقدیر و روشن به عنوان سرپرست فرمانداری شهرستان معرفی شد. همچنین روز شنبه سرپرست فرمانداری شهرستان سریان نیز با حضور استاندار معارفه شد. قناعت دراین جلسه گفت: شرط ویژه ما در انتصاب فرمانداران، استقرار و سکونت در محل خدمت است. وی خاطرنشان کرد: از شروط آیت الله رئیسی و وزارت کشور برای استانداران، حضور و سکونت در استان محل خدمت است، لذا تأکید ما به فرمانداران و مدیران نیز همین می باشد. عالی ترین مقام دولت در استان ادامه داد: شخص بنده نیز از این قاعده تبعیت کرده و الان خانواده ام در استان مستقر هستند. قناعت، فساد گریزی و فساد ستیزی را لازمه خدمت صادقانه به مردم عنوان کرد و اظهار داشت: فساد ستیزی، فساد گریزی را کامل می کند و بر مدیران لازم است که به واسطه جایگاه حقوقی شان، به مقابله با فساد اهتمام ورزند. شایان ذکر است؛ در پایان این جلسه، ضمن تقدیر از زحمات رسولی مقدم فرماندار سرایان، رضوی حیدری به عنوان سرپرست فرمانداری شهرستان معرفی شد.

گلایه از عدم ابلاغ طرح تفصیلی شهر بیرجند

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی گفت: در حوزه تخلفات ساخت و ساز نمی‌توان تنها مردم را مقصر دانست چرا که طرح تفصیلی شهر بیرجند هنوز ابلاغ نشده است. وحدانی نیا افزود: مسائلی مرتبط با کمیسیون ماده ۱۰۰ ایجاد شده که این کمیسیون اگر بخواهد به همان روال قبلی ادامه پیدا کند، بی‌شک تخلف زا خواهد بود. به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه پیشگیری از وقوع جرم امری فرا قوه، علمی و فنی است و نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها می باشد، افزود: در قانون جدیدالتصویب اطفال و نوجوانان وظایفی برای دستگاه‌های اجرایی پیرامون حمایت از اطفال بزه دیده مشخص شده است.معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به مشکلات زباله گردی در بیرجند، تصریح کرد: به نظر می‌رسد برای حل این مشکل در وهله اول شهرداری باید تفکیک زباله از مبدأ را در عمل اجرایی کند. وحدانی‌نیا یادآور شد: در این حوزه شهروندان نیز باید با احساس مسئولیت تفکیک زباله‌های خشک از تر را در منزل داشته باشند تا شاهد صحنه‌های تلخی چون زباله گردی نباشیم. وی با بیان اینکه در زمینه ساماندهی سگ‌های بلاصاحب مسئولین مرتبط باید جلسات پیرامون این حوزه را برگزار کنند و مصوبات آن نیز الزامی است، یادآور شد: برخی از افراد در فضای مجازی مردم را تشویق می‌کنند که در یک نقطه شهر برای سگ‌ها غذا بریزید در حالی که کمک‌های مردم باید از طریق پناهگاه حیوانات بلا صاحب باشد.

بهره برداری از ۱۳ میلیارد طرح آبخیزداری در دهه فجر

مدیرکل منابع طبیعی استان گفت: همزمان با دهه مبارک فجر ۱۶ آبخیزداری و کنترل سیلاب با اعتبار حدود ۱۳ میلیارد تومان در خراسان جنوبی به بهره برداری رسید. نصرآبادی افزود: این پروژه ها شامل آبخیزداری و کنترل سیل، آبخوانداری، طرح های خاص بیابانزدایی، احداث سازه ی خاکی،عملیات جنگل کاری و توسعه جنگل و احیاء و بازسازی عرصه های آسیب دیده محدوده های عملیات معادن است. مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی بیان کرد: ۳۰ هزار و ۴۲۳ نفر از مزایای اجرای این پروژه ها برخوردار شدند. نصرآبادی افزود: با این جمعیت، ۵۸ روستا در شهر های بیرجند،خوسف، سرایان، درمیان، فردوس، قاینات، سربیشه، نهبندان و بشرویه از پروژه های منابع طبیعی و آبخیزداری بهره مند شدند.

ابلاغ ۳۲ میلیارد تومان تسهیلات به خسارت دیدگان سیل دی ماه

رئیس اداره محیط بحران سازمان جهادکشاورزی استان گفت: ۳۲ میلیارد تومان تسهیلات برای جبران خسارت سیل زدگان دی ماه سال جاری در خراسان جنوبی اختصاص یافت. یزدان مهر اضافه کرد: این تسهیلات قرض الحسنه با نرخ سود ۵ درصد است که پس از تخصیص به استان به خسارت دیدگان سیل در دی ماه سال جاری پرداخت می‌شود. وی همچنین از ابلاغ ۱۶ میلیارد تومان اعتبار برای امهال تسهیلات به خسارت دیدگان سیل دی ماه سال جاری خبر داد و افزود: کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی که سررسید وام آن‌ها ۱۴۰۰ است و جریمه و سود به آن‌ها تعلق گرفته و توان پرداخت ندارند تسهیلات آن‌ها به مدت سه سال امهال می‌شود.

۷۳ درصد مبتلایان کرونا جوانان و میانسالان هستند

دبیرستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در استان گفت:  بر اساس آمار تحلیلی اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، در یک ماه گذشته ۷۳ درصد مبتلایان بین ۲۰ تا ۵۹ سال بوده اند. شریف زاده افزود: ۱۶ درصد بیماران هم زیر بیست سال و ۱۱ درصد ۶۰ سال و بالاتر سن داشتند. وی با اشاره به اینکه کودکان هم در سویه امیکرون بیش از پیش در معرض خطر هستند، تاکید کرد: کودکان در این بیماری در امان نیستند و والدین بیشتر مراقب کودکان خود باشند.

آغاز فعالیت سرمایه‌گذار در معدن طلای خراسان جنوبی

مدیر مجتمع معدنی خراسان جنوبی گفت: در راستای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی و پس از برگزاری مزایده عمومی، شرکت بین‌المللی توسعه صنایع و معادن غدیر با مشارکت شرکت اکتشافات معادن و صنایع غدیر به عنوان سرمایه‌گذار معدن طلای خونیک انتخاب و قرارداد آن نیز ابلاغ شد. جلالیان مدت زمان این قرارداد را ۱۴ سال اعلام کرد و افزود: بنابر این قرارداد، سرمایه‌گذار موظف است پس از اکتشافات تکمیلی، اصلاح طرح و تجهیز معدن، نسبت به احداث کارخانهتولید شمش طلا به ظرفیت ۲۰۰ کیلوگرم در سال اقدام کند.و ی اظهار داشت: این دومین کارخانه طلا در استان خراسان جنوبی است که توسط شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با مشارکت بخش خصوصی احداث می‌شود.

کاهش ۴۸.۵ درصدی جمعیت پرندگان مهاجر

معاون سازمان محیط زیست استان گفت: طبق سرشماری امسال پرندگان آبزی و کنار آبری در خراسان جنوبی از کاهش ۲ هزار و ۵۵۲ قطعه‌ای این پرندگان حکایت دارد. مودی افزود: در سرشماری امسال ۲ هزار و ۶۹۱ قطعه پرنده آبزی و کنار آبزی شامل ۳۸ گونه مختلف مشاهده شد که اردک سرسبز، خوتکا، چنگر، حواصیل، باکلا، فلامینگو، کشیم، اِگرت بزرگ و بوتیمار کوچک از جمله آن‌ها است. وی ادامه داد: جمعیت پرندگان آبزی و کنار آبزی استان پارسال ۵ هزار و ۲۳۴ قطعه بود که امسال کاهش محسوسی داشته است.

کرونا ۴ بیمار دیگر را راهی خانه ابدی کرد

در شبانه روز گذشته ۴ بیمار مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی قربانی این بیماری شدند. دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در استان گفت: در شبانه روز گذشته از ۹۳۲ تست ملکولی و سریع در استان ۴۸۰ مورد جدید کرونا شناسایی شد. شریف زاده افزود: از این تعداد ۳۳۷ مورد از بیرجند، ۱۳ مورد از درمیان، ۱۵ مورد از زیرکوه، ۸۰ مورد از طبس، ۱۷ مورد ازفردوس، ۱۷ مورد از قاین و ۱ مورد از نهبندان شناسایی شد و در شهرستان‌های بشرویه، خوسف، سرایان و سربیشه در شبانه روز گذشته مورد جدیدی از بیماری گزارش نشد.

۹۰ پروژه عمرانی در شهرستان فردوس افتتاح یا عملیاتی شد

۹۰ پروژه عمرانی و زیرساختی با اعتبار ۲۴ میلیارد تومان در پنجمین روز دهه فجر با حضور سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی در شهرستان فردوس افتتاح یا کلنگ‌زنی شد. فاز چهارم طرح آبرسانی شهر باغستان با اعتبار ۵۵ میلیارد ریال، عملیات اجرایی واحد رنگرزی و تکمیل و چاپ دینا فام پردیس شرکت کارخانجات نساجی فردوس با اعتبار ۸۰ میلیارد تومان، کلنگ‌زنی احداث مخزن هزار متر مکعبی شهر باغستان با اعتبار یکصد میلیارد ریال، افتتاح اقامتگاه بوم‌گردی با مساحت ۷۸۰ متر مربع و اعتبار چهار میلیارد تومان و افتتاح واحد تولیدی پودر میکرونیزه بنتونیت از مهمترین پروژه‌های پنجمین روز دهه فجر در فردوس بود. سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: فعالیت همه معادن استان و نیز فرآوری محصولات معدنی در استان از اهمیت بالایی برخوردار است. عباس‌زاده در حاشیه افتتاح واحد تولیدی پودر میکرونیزه بنتونیت در جمع خبرنگاران افزود: از برترین مزیت‌های سرمایه گذاری و توسعه در استان و شهرستان فردوس، توسعه بخش معادن است که باید فعال شود. وی گفت: شهرستان فردوس به جهت موقعیت استراتژیک و مسیر تردد زائران رضوی، قابلیت ویژه برای توسعه حوزه گردشگری را دارد. سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی افزود: حمایت دستگاه‌های اجرایی و سرمایه‌گذاران می‌تواند در توسعه شهرستان به عنوان پایتخت گردشگری استان تاثیر زیادی داشته باشد.

روایت مدعی العموم از چالش های مافیاسرقت و سگ های ولگرد

دادستان بیرجند با اشاره به افزایش ۱۳ درصدی سرقت در خراسان جنوبی گفت: ۲۰۸ هکتار از اراضی طی سال جاری به بیت المال در استان برگشته است.به گزارش مهر، حجت‌الاسلام علی نسایی اظهار کرد: در ۹ ماه اخیر پرونده‌های کیفری وارده شده به دادسراهای خراسان جنوبی ۶۲ هزار پرونده بوده است که اکثر آن‌ها پرونده‌های مهمی است.دادستان عمومی و انقلاب بیرجند با اشاره به اینکه کشفیات مواد مخدر در سال جاری تا به امروز ۱۸ درصد افزایش داشته است، ادامه‌داد: همچنین در همین مدت تعداد هفت هزار و ۷۰۰ نفر قاچاقچی مواد مخدر نیز در استان دستگیر و تحویل مقامات قضائی شده‌اند.وی با بیان اینکه خوشبختانه ۷۵ درصد از سرقت‌های در خراسان‌جنوبی کشف شده است، گفت: در زمینه وضعیت زندان‌های خراسان‌جنوبی نیز خوشبختانه در ایام کرونا هیچ‌گونه مورد فوتی بر اثر کرونا در زندان‌های استان نداشته‌ایم.دادستان عمومی و انقلاب بیرجند اظهار کرد: خود زنی و اعتصاب غذا نیز در سال جاری در زندان‌های استان وجود نداشته است که نکته بسیار مهمی است.نسایی با تأکید بر اینکه به همت ستاد دیه در خراسان‌جنوبی تاکنون بیش از ۱۰۰ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد از زندان آزاد شده‌اند، بیان‌کرد: در سال گذشته میزان کمک انجمن حمایت از زندانیان به خانواده زندانیان دو میلیارد و ۷۲۰ میلیون تومان بوده است ولی این آمار از ابتدای سال از مرز ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان گذشت. وی افزود: در زمینه حمایت از حقوق عامه نیز ۲۰۸ هکتار از اراضی بیت‌المال به بیت‌المال بازگشت و وضعیت موتورسیکلت‌های توقیف شده در پارکینگ‌ها نیز تدبیر و تعیین تکلیف شدند.دادستان عمومی و انقلاب بیرجند گفت: هر چند نظارت بر بازار وظیفه دستگاه قضائی نیست ولی از بابت حفظ حقوق عامه در این زمینه ورود پیدا کردیم و در زمینه مافیای پشت صحنه بازار مرغ و تخم مرغ برخورد و ۷-۸ نفر نیز دستگیر شدند. نسایی در زمینه پیگیری بحث سگ‌های بلا صاحب بعد از گذشت زمان یک ماهه از مهلت تعیین شده مقام قضائی برای ساماندهی آنان بیان‌کرد: این موضوع یک معضل کشوری است و رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی نیز برای ساماندهی سگ‌های بلا صاحب مهلت زمان یک ماهه تعیین کردند.وی گفت: در این زمینه هزار و ۲۰۰ سگ جمع‌آوری و به پناهگاه برده شده ولی هنوز سگ‌های رها شده‌ای در شهر وجود دارند و اگر مسئولی در این خصوص کوتاهی کند با او برخورد خواهد شد.وی در زمینه ساخت و سازهای در اراضی قدیم پادگان بیرجند نیز یادآور شد: به نظر من ساخت و ساز در اراضی قدیم پادگان بیرجند باید طبق قوانین و مقررات قانونی و طبق نظر شهرداری صورت گیرد.دادستان عمومی و انقلاب بیرجند با اشاره به افزایش ۱۳ درصدی سرقت در خراسان جنوبی و ۲۶ درصدی در کشور گفت: هر چند میانگین افزایش سرقت در خراسان جنوبی پایین‌تر از کشوری است ولی بنای ما بر این است که اولاً فضا را برای هنجار شکنان امنیت مالی مردم ناامن کنیم و همچنین مجازات سرقت حدی در صورت وجود شرایط اجرا شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


آدینه – پنجشنبه هفته ی گذشته افتتاحیه اولین گفتاورد ملی نخبگان پهنه خراسان و سمنان

بیشتر

سربازی – شهرستان فردوس با قدمت چند هزار ساله و جاذبه های طبیعی و ساخته

بیشتر

مهدی آبادی – ماجرای اجاره خانه سال هاست دغدغه شهروندان است و در این چند سال

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت