اخبار استانی

عسل خراسان جنوبی برند می شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: عسل خراسان جنوبی پس از دریافت گواهینامه تبدیل به یک برند کشوری خواهد شد. جعفری در نشست هم اندیشی با خبرنگاران و فعالان فضای مجازی اظهار کرد: هدف وزارت جهاد کشاورزی در دولت سیزدهم این است که ایران به اقتدار غذایی در غرب آسیا برسد. وی عنوان کرد: محصولات ویژه خراسان‌جنوبی تنها زرشک، زعفران و عناب نیست بلکه ما ۱۱ محصول ویژه در استان داریم که بخش مهمی از اشتغال و اقتصاد خانوارهای روستایی در خراسان‌جنوبی را تشکیل می‌دهد. رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: رویکرد ما رویارویی با مردم و کشاورزان و شنیدن دغدغه‌های آنان بی واسطه است و با سفر به دورترین شهرستان طی هفته گذشته و برپایی میز خدمت و دیدار چهره به چهره مدیران سازمان با کشاورزان، دامداران و جامعه هدف به این موضوع جامه عمل پوشاندیم و این مسیر را ادامه می دهیم. جعفری ادامه‌داد: گوشت موجود در بازار حاصل یک برنامه‌ریزی یک ساله، نان و گندم نتیجه تلاش یک سال زراعی و گوشت مرغ در بازار ماحصل یک برنامه‌ریزی ۴۵ روزه است و از این جهت معتقدیم بدون برنامه بخش کشاورزی به نتیجه مطلوب نمی‌رسد.

تاکید استاندار خراسان جنوبی بر صنعتی‌سازی مسکن

استاندار خراسان جنوبی بر توجه به صنعتی‌سازی مسکن به عنوان کاری نو در این استان تاکید کرد و گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان و معاونت امور عمرانی استانداری باید موضوع صنعتی‌سازی مسکن را ویژه ببینند. قناعت در دیدار احمد خرم رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در محل استانداری افزود: صنعتی‌سازی مسکن، کاری جدید و نو در حوزه ساختمان‌سازی است که باید در استان نیز جدی گرفته شود. استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه براساس برنامه دولت قرار است ۴۰ هزار واحد مسکونی – سالانه ۱۰ هزار واحد – در این استان ساخته شود گفت: طرح نهضت ملی مسکن، فرصت مناسبی برای استفاده عمیق‌تر از توان تخصصی نظام مهندسی است که می‌تواند باعث پویایی این مجموعه شود. سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی هم در این نشست نقش‌آفرینی سازمان نظام مهندسی ساختمان در طرح نهضت ملی مسکن را به عنوان مطالبه استان مطرح کرد. عباس‌زاده گفت: طی چهار سال و در قالب طرح نهضت ملی مسکن ۴۰ هزار واحد مسکونی در استان خراسان جنوبی ساخته می‌شود که از این تعداد ۲۲ هزار واحد در شهرها و ۱۸ هزار واحد در روستاها احداث خواهد شد. رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان هم در این دیدار گفت:  سازمان نظام مهندسی آمادگی دارد تا کار صنعتی سازی مسکن در خراسان جنوبی را به صورت حرفه ای بر عهده گیرد. خرم افزود: بر ساخت صنعتی مسکن در طرح نهضت ملی ساخت مسکن در خراسان جنوبی تاکید کرد و گفت: این استان می تواند به عنوان اولین استانی باشد که صنعتی سازی مسکن را در طرح جهش ملی آغاز کرده است که نظام مهندسی آمادگی در این زمینه را نیز دارد.

الزام نصب دوربین در نانوایی های قائن

فرماندار قائن گفت: نصب دوربین در نانوایی های شهرستان قائن الزامی است. کریمی افزود: نانوایی های شهرستان خود سرانه و با اجبار حق هیچگونه افزودنی و ارائه نان کنجد دار و گیاهی را ندارند.  وی ادامه داد: با اینحال ارائه نان تزیینی و روغنی و کنجد دار به درخواست مشتری باید انجام پذیرد. فرماندار گفت: اتحادیه نانوایان شهرستان هر هفته ۳ پیام آگاهی بخش برای مردم ارسال  خواست لااقل هر هفته ۳ پیام آگاهی بخش برای مردم ارسال نمایند. وی به تشدید نظارت ها اشاره و بیان کرد: نمایندگانی  از سوی اتحادیه اداره صنعت و معدن و بهداشت به طور مرتب از نانوایی ها بازدید داشته باشند.

آغاز واکسیناسیون کرونا برای کودکان ۹ تا ۱۲ ساله

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و مدیریت کرونا ویروس در خراسان جنوبی گفت: از روز پنجشنبه دستورالعمل آغاز تزریق واکسن کرونا به گروه سنی ۹ تا ۱۲ سال در سراسر کشور اجرایی شده است. شریف زاده افزود:  در استان واکسن سینوفارم و پاستوکووک برای این گروه سنی تزریق می‌شود و این افراد یک ماه بعد از تزریق نوبت اول می‌توانند نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کنند.

فاز اول پروژه آبدرمانی در بیرجند آماده بهرهبرداری است

مدیرکل بهزیستی گفت: همزمان با دهه فجر امسال فاز اول پروژه آب‌درمانی ویژه بیماران و معلولان در بیرجند افتتاح می‌شود.علی عرب‌نژاد اظهار داشت: ۲۳ میلیارد ریال تاکنون برای اجرای این پروژه در موسسه خیریه توانبخشی حضرت علی اکبر (ع) از محل اعتبارات استانی هزینه شده است.وی افتتاح پنج واحد مسکونی ویژه خانوارهای دارای ۲ عضو معلول و بیشتر در شهرستان سربیشه را از دیگر برنامه‌های دهه فجر امسال برشمرد و افزود: احداث واحد مسکونی ۲ معلولیتی و تک معلولیتی شهر حاجی‌آباد و روستای استند، کلنگ‌زنی چهار واحد مسکن برای بیماران خاص و افتتاح ساختمان کمپ آرام از دیگر پروژه‌های اداره کل بهزیستی در دهه فجر است.مدیرکل بهزیستی گفت: خانه‌های کوچک نگهداری معلولان در شهرستان‌های درمیان و قاینات نیز همزمان با دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.وی بیان کرد: چند طرح اشتغالزایی ویژه معلولان و مددجویان در استان آماده افتتاح است که با بهره‌برداری از آنها برای ۲۴۰ نفر به‌صورت مستقیم و ۲۷۰ نفر غیرمستقیم اشتغال ایجاد شده است.عرب‌نژاد از برنامه ویزیت رایگان غربالگری ژنتیک در بیرجند و قاین همزمان با دهه فجر خبر داد و افزود: یک روز در این ایام غربالگری شنوایی در بیمارستان‌های دارای زایشگاه انجام می‌شود و پایگاه‌های غربالگری بینایی نیز در تمامی روزهای دهه فجر به‌صورت رایگان کار غربالگری را انجام خواهند داد.

بازگشت رنگ قرمز به خراسان جنوبی

براساس آخرین رنگ‌بندی کرونایی کشور بسیاری از شهرستان‌های خراسان جنوبی در وضعیت زرد (متوسط خطر) قرار گرفت و شهرستان فردوس قرمز رنگ شد.  در آخرین نقشه به‌روز رسانی شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان فردوس که تا دیروز در وضعیت نارنجی (پُرخطر) قرار داشت از روز جمعه به وضعیت قرمز (خیلی پُرخطر) تغییر رنگ داد. این شهرستان که افزایش آمار مبتلایان به کرونا در آن طی یک هفته گذشته از میانگین استان بالاتر بوده اوایل هفته جاری از آبی به زرد تغییر رنگ داد و با ادامه این روند افزایشی در پایان هفته قرمز شد. مرکز استان نیز که پس از خروج از پیک پنجم شیوع کرونا مدتی در وضعیت آبی (کم‌خطر) قرار داشت از هفته جاری به زرد تغییر رنگ داد. سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هم در این ارتباط گفت: سویه امیکرون ویروس کرونا در ۵ شهرستان  قاین، فردوس، طبس، سرایان و بیرجند شیوع بیشتری دارد. موسوی میرزایی افزود: بر اساس آزمایش‌های تشخیصی سویه امیکرون، تاکنون ۶۱ مورد مبتلا به این سویه در خراسان جنوبی شناسایی شده اند. وی گفت: به دلیل محدودیت‌های موجود در کیت تشخیص امیکرون، از همه افراد این آزمایش گرفته نمی‌شود. میرزایی ادامه داد: با توجه به محدودیت موجود، تعداد واقعی افراد مبتلا به این سویه از ویروس کرونا در خراسان جنوبی بیشتر از آمار اعلامی است. سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: هفته گذشته به طور متوسط هر روز ۳۵ مورد مثبت کرونا را شاهد بودیم که این هفته به ۸۶ مورد در هر روز رسیده است. وی تصریح کرد: موارد بستری نیز از ۳۵ مورد در هفته گذشته به ۴۲ مورد در این هفته رسیده است و عمده بیماران به صورت سرپایی درمان شده اند.

درخواست وام بلاعوض مسکن برای محرومان خراسان جنوبی

استاندار با بیان اینکه خراسان جنوبی استانی کم برخوردار از امکانات و زیرساخت ها است، گفت: مردم این استان به ویژه در مناطق مرزی توان پرداخت قسط برای مسکن را ندارند لذا بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نگاه ویژه ای در اعتبارات بلاعوض به این استان داشته باشد. قناعت در دیدار با  رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با اشاره به اینکه خراسان جنوبی از استانهای کم برخوردار و محروم کشور است، اظهار داشت: زیرساخت ها و امکانات در این استان قابل مقایسه با خیلی از استانهای بزرگ و برخوردار کشور نیست که می طلبد بنیاد مسکن نگاه ویژه ای به این استان داشته باشد. وی با اشاره به بازدید چند هفته قبل خود از روستای امیرآباد و گفتگو با مردم این روستای اقماری بیرجند، گفت: در خصوص این روستا قبلا کوتاهی هایی صورت گرفته است، یکی از درخواست های اهالی امیرآباد ساخت پل بر روی رودخانه این روستای بزرگ بود که می تواند جلوی خیلی اتفاقات ناگوار را بگیرد. وی به مشکلات خبرنگاران خراسان جنوبی در حوزه مسکن اشاره کرد و گفت: خبرنگاران استان چندین سال است که در تمامی جلسات و سفرها مسئولان را همراهی می کنند، به طور جدی پیگیر مشکلات مردم هستند اما هیچگاه از مشکلات خود سخنی نمی گویند و کسی هم پیگیر مشکلات اینها نیست، یکی از مشکلات خبرنگاران خراسان جنوبی نداشتن مسکن است که تاکید داریم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در این زمینه اقدام کند.

افزایش اعتبارات بنیاد مسکن برای خراسان جنوبی

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هم در این دیدار با اشاره به اینکه سال گذشته ۳۳ میلیارد تومان برای طرح هادی در روستاها اختصاص یافت، افزود: امسال این مبلغ به ۵۲ میلیارد تومان رسیده است. نیکزاد افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای پروژه پل امیرآباد نصف اعتبارات این پل را تقبل کرده است و مابقی از طریق اعتبارات استانی تامین خواهد شد، لذا عملیات ساخت این پل به فوریت آغاز شود. نیکزاد در خصوص مسکن خبرنگاران نیز با اشاره به اینکه خبرنگاران ثبت نام مسکن را در سایت مسکن انجام دهند، گفت: مدیرکل راه و شهرسازی زمین این طرح را در اختیار بنیاد مسکن قرار دهد تا ساخت این پروژه نیز سریعا شروع شود. رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با اشاره به اینکه مبلغ وام مسکن روستایی برای امسال ۲۰۰ میلیون تومان با کارمزد پنج درصد است، ادامه داد: سالی باید حدود ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی در کشور ساخته شود.

اکران فیلم‌های جشنواره فیلم فجر در بیرجند

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از اکران فیلم‌های چهلمین جشنواره فیلم فجر در دو سینمای فردوسی و بهمن بیرجند خبر داد. زمزم افزود: هنوز تعداد فیلم‌های جشنواره فیلم فجر که در دو سینمای مرکز استان اکران می‌شوند مشخص نشده است اما به احتمال تعداد فیلم‌ها ۱۶ فیلم خواهد بود. وی تصریح کرد: بر اساس برنامه اعلام شده توسط دبیرخانه جشنواره، فروش بلیط سال جاری مانند سال گذشته اینترنتی است

افتتاح نمایشگاه خوشنویسی اساتید کشوری در بیرجند

نمایشگاه آثار خوشنویسی سه تن از اساتید برجسته کشوری با حضور جمعی از مسوولان استانی و هنرمندان در بیرجند گشایش یافت. معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی روز پنجشنبه در آیین افتتاح این نمایشگاه در نگارخانه استاد مهدی اسماعیلی‌ مود گفت: ۴۵ اثر خوشنویسی (خطوط نستعلیق و شکسته نستعلیق) از استادان بزرگ کشور شامل مهدی فانی و علی طوسی از خراسان رضوی و استاد اسماعیلی مود از خراسان جنوبی در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است. زمزم افزود:  این نمایشگاه تا ۱۰ بهمن، صبح‌ها از ساعت ۹ تا ۱۱ و عصرها از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در نگارخانه استاد مهدی اسماعیلی مود به روی علاقه‌مندان باز است.

آغاز توزیع اینترنتی شکر از دوشنبه هفته آینده

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی گفت: از دوشنبه هفته جاری توزیع اینترنتی شکر در شهر بیرجند آغاز می‌شود. ضیائیان احمدی افزود: پیرو دستور ویژه رئیس جمهور در خصوص پیگیری برنامه توزیع کالا‌های تنظیم بازار از طریق سامانه‌های اینترنتی و با هدف تنظیم بازار، اطمینان خاطر مصرف کنندگان و نظارت بیشتر بر روند توزیع، صرفه جویی وقت و احترام به شأن و منزلت مردم این طرح در سراسر کشور آغاز شد. وی اظهار داشت: در سایر استان‌ها توزیع کالا‌های تنظیم بازار از طریق سامانه بازارگاه آغاز شده است و در خراسان جنوبی توزیع کالا‌های تنظیم بازار از طریق سامانه www.postsam.ir امکان پذیر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – در مجموعه سازمان، بخش های مختلف بسته به نوع کار و اهمیت جایگاه

بیشتر

سلام. آوای عزیز این روزها متاسفانه شاهد ترویج استعمال دخانیات در بین نوجوانان و دختران

بیشتر

بیشترین تصادفات درون شهری استان از آغاز امسال مربوط به بیرجند با ۶۷ درصد بوده

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت