اخبار استانی

چالش اراضی پادگان روی میز متولی عمران استان

سرپرست معاونت عمرانی استانداری در جلسه دیدار شهردار و معاونین شهرداری بیرجند اظهارکرد: پیگیری انتقال پادگان ۰۴، در اولویت برنامه های حوزه عمران استانداری است این موضوع با هدف زیباسازی شهر به طور ویژه دنبال خواهد شد.عباس زاده شهر را خانه واقعی شهروندان خواند و تصریح کرد: ما می بایست با مسئولیت پذیری، شهر را برای زندگی شهروندان آماده نماییم. به گفته وی؛ در این راستا تمام تلاش خود را برای کمک به شهرداری به کار می‌گیریم و در فراهم نمودن شرایط به منظور جلب رضایت شهروندان در کنار این مجموعه هستیم. سرپرست معاونت عمرانی استانداری با اشاره به اینکه شهرداری بیرجند، مورد حمایت استانداری قرار دارد، اظهار داشت: شناختن ظرفیت های شهر و برنامه ریزی اصولی در راستای بهره برداری از آنها، می تواند در روند اجرای پروژه های شهری مؤثر باشد. عباس زاده تأکید کرد: با برگزاری جلسات هفتگی با شهرداری و شورای اسلامی شهر، در برطرف کردن مشکلات شهر بیرجند، تمام تلاش خود را خواهیم کرد. شهردار بیرجند نیز با بیان اینکه شهر بیرجند از نظر امکانات تفریحی نیاز شهروندان را برطرف نمی‌کند، اظهار امیدواری کرد؛ با حمایت دستگاه‌های ذیربط، امکانات تفریحی شهر بیرجند را برای شهروندان مهیا نماییم. مهدی بهترین اظهار داشت: تلاش بر این است که با برنامه ریزی اساسی، مشکلات و معضلات شهری را کاهش دهیم و رضایت شهروندان را جلب کنیم. وی با اشاره به فرسوده بودن ناوگان حمل و نقل درون شهری خاطرنشان کرد: با هدف بهینه‌سازی مصرف سوخت، کاهش سطح آلاینده ها، افزایش ایمنی ناوگان و بهره وری حمل و نقل درون شهری باید نوسازی ناوگان در اولویت اجرا قرار گیرد. شهردار بیرجند با تأکید بر این که انتقال پادگان ۰۴ خواسته به حق شهروندان است، تصریح کرد: موضع شهرداری در خصوص آزادسازی و تعیین تکلیف اراضی پادگان بیرجند التزام به قانون است، لذا باید قانون اجرا و از حقوق مردم دفاع شود. بهترین ادامه داد: نوسازی ناوگان آتش نشانی با توجه به خدمت رسانی وسیع این سازمان به شهر بیرجند و حومه نیز یک ضرورت و نیاز جدی محسوب می شود.

عملیات ساخت  بیش از هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی آغاز شد

 مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: سهم بنیاد مسکن استان از مسکن ملی ساخت چهار هزار و ۵۰۰ واحد بوده که تاکنون عملیات اجرایی هزار و ۸۷۷ واحد آغاز شده است.قاسم تنها روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق برنامه‌های دولت سیزدهم مقرر شد تعداد چهار میلیون واحد مسکونی در بازه زمانی چهار ساله (هر سال یک میلیون واحد مسکونی) در کشور احداث شود که طبق توافقات انجام شده از تعداد یک میلیون واحد در سال ۴۰۰ هزار واحد به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تکلیف شده است. وی گفت: بر این اساس بنیاد مسکن باید از مجموع ۴۰۰ هزار واحد مسکونی تعداد ۲۰۰ هزار واحد در قالب مسکن روستایی و ۲۰۰ هزار واحد در قالب مسکن شهری در شهرهای زیر یکصد هزار نفر جمعیت احداث کند.مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی افزود: با توجه به این موارد سهمیه خراسان جنوبی از مسکن روستایی سالی چهار هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی است که با توجه به ادغام ۲ طرح نهضت ملی مسکن و اقدام ملی مسکن تاکنون ۲ هزار و ۹۳۶ نفر احراز هویت و تایید نهایی شده‌اند. وی اظهار داشت: از این تعداد ۲ هزار و ۸۹۹ واحد واریز وجه داشته و عملیات اجرایی برای هزار و ۸۷۷ واحد آغاز شده است.تنها مبلغ تسهیلات مسکن روستایی به ازای هر واحد را ۱۰۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۲۰ ساله و کارمزد پنج درصد اعلام کرد و گفت: این مبلغ پس از ابلاغ تسهیلات به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش خواهد یافت.وی افزود: اکنون هزار و ۳۹ واحد در مرحله اجرای فونداسیون، ۴۲۵ واحد اجرای اسکلت، ۲۱۹ واحد اجرای سقف و ۷۸ واحد به مرحله سفت‌کاری رسیده است.مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: البته در تفاهم‌نامه‌ای بین بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان هم مقرر شد چهار هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی برای اقشار کم‌درآمد در روستاها و شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ساخته شود.وی با بیان اینکه هنوز ابلاغ این طرح به استان ارسال نشده است افزود: پیگیری‌ها برای تسریع در ابلاغیه ادامه دارد و در قالب این طرح علاوه بر تسهیلات بنیاد مسکن، متقاضیان از وام بلاعوض ۵۰ میلیون تومانی بنیاد مستضعفان هم بهره‌مند می‌شوند.

۳۶۵ معتاد متجاهر در خراسان جنوبی ساماندهی شدند

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۶۵ معتاد متجاهر در این استان جمع‌آوری و در مراکز مجری تبصره ۲ ماده ۱۶ ساماندهی شده‌اند. علی عرب‌نژاد اظهار داشت: در راستای طرح تحول مدیریت و ساماندهی معتادان متجاهر در استان از طریق مراکز مجری تبصره ۲ ماده ۱۶ از ابتدای امسال این تعداد معتاد به سوء‌مصرف مواد مخدر، پذیرش شدند. وی افزود: ۲ میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال برای ساماندهی معتادین متجاهر استان به مراکز هدف اختصاص یافته است. مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به نحوه ساماندهی معتادین متجاهر گفت: در این طرح، معتادان متجاهر جمع‌آوری و از طریق طرح‌های ضربتی به مرکز قرنطینه اولیه یا قرنطینه کووید۱۹ سپرده می‌شوند. وی ادامه داد: در این مرکز معتادان پس از انجام غربالگری‌های اولیه از حیث تجاهر یا نبود تجاهر، همزمان مورد غربالگری علامتی کرونا و تست pcr یا تست سریع قرار می‌گیرند. عرب‌نژاد گفت: چنانچه دارای تست منفی باشند در مرکز قرنطینه اولیه کووید۱۹ به مدت ۱۴ روز قرنطینه و پس از این مدت به مراکز نگهداری موضوع ماده ۱۶ سپرده می‌شوندوی با بیان اینکه معتادان در این مراکز به مدت ۱۴ روز مورد غربالگری علامتی از طریق تب‌سنج و دستگاه پالس اکسیمتر قرار می‌گیرند اظهار داشت: چنانچه افراد دارای علامتی مشکوک بر وجود کرونا باشند برای درمان به مراکز بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی استان ارجاع می‌شوند تا اقدامات درمانی لازم برای این افراد صورت گیرد.

افزایش سهمیه راه آهن شرق در قطارهای مسافری

مدیرکل راه آهن شرق گفت : با پیگیری انجام شده سهمیه راه آهن شرق در قطارهای مسافری بین ۲۰ تا ۴۰ درصد افزایش یافت.رضا شرقی گفت : جهت برخورداری بیشتر مردم منطقه از قطارهای کمربندی و عبوری میزان سهمیه بین راهی از قطارهای مورد تردد از ۲۰ تا ۴۰ درصد افزایش یافت .وی افزود : سهمیه اداره کل راه آهن شرق از قطارهای یزد _ مشهد و بندرعباس _ مشهد به یک سالن ( ۴۰ صندلی ) و در قطار کرمان _ مشهد به ۴۸ صندلی افزایش یافت.

بارشها تا پنجشنبه در خراسان جنوبی ادامه دارد

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: مطابق با الگوی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناختی، بارش‌ها تا پنجشنبه هفته جاری در این استان ادامه دارد وی گفت: با توجه به بارندگی روزهای گذشته و ماهیت رگباری بودن بارش‌ها کماکان احتمال وقوع روان‌آب و سیلابی شدن مسیل‌ها به‌ویژه در شرق استان و شهرستان‌های جنوبی از جمله نهبندان، سربیشه و خوسف وجود دارد و لازم است اقدامات همه‌جانبه در دستور کار باشد.

مساعدت صندوق توسعه ملی برای پرداخت تسهیلات راه آهن بیرجندقاین یونسی

صندوق توسعه ملی درخصوص پرداخت تسهیلات پروژه راه آهن بیرجند – قاین- یونسی، بدون الزام به تأمین آورده بانک های عامل قول مساعد داد.  در دیدار روز گذشته استاندار با رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی چنین مقرر شد که این صندوق، مساعدت لازم را برای پرداخت ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات، بدون الزام به تأمین آورده بانک های عامل انجام دهد که این تصمیمی مهم و گامی بزرگ در پیشبرد پروژه راه آهن استان است. از دیگر مصوبات این جلسه نیز این بود که؛ با نظر مساعد رئیس هیئت عامل، موضوع تأمین ۲۰  درصد سهام مالکانه توسط سرمایه گذار به صورت تدریجی ( کسر ۲۰ درصد از صورت وضعیت کارکرد سرمایه گذار) در هیئت امنای صندوق توسعه ملی طرح و تصویب شود. شایان ذکر است؛ آقای اسحاقی نماینده مردم شهرستان‌های قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی و داعی مدیرکل راه و شهرسازی استان نیز در جلسه دیدار قناعت استاندار خراسان جنوبی با غضنفری رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی حضور داشتند.

تجهیز ۶۰ درصدی تاکسی‌های بیرجند به کارت خوان

۶۰ درصد تاکسی‌های درون شهری شهرستان بیرجند به دستگاه کارت خوان متصل هستند. بذرافشان مدیر امور تاکسیرانی سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند گفت: مدتی است امور تاکسیرانی مصمم شده است چرخه پول خرد را از سفر‌های درون شهری تاکسی‌ها و مسافران حذف کند.به گفته او در شهرستان ۷۰۹ دستگاه تاکسی داریم که تاکنون ۶۰ درصد آنان به دستگاه کارت خوان متصل شده اند.بذرافشان می‌گوید: تعدادی از تاکسی‌ها که مربوط به فرودگاه است نیز به سیستم بارکد خوان متصل شده اند و مسافران می‌توانند از طریق کد QR کرایه شان را پرداخت کنند.مدیر امور تاکسیرانی سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند گفت: برای اتصال ۴۰ درصد باقی مانده تاکسی‌های شهرستان به کارت خوان در حال پیگیری هستیم تا کم کم پول خرد از چرخه دریافت کرایه‌ها حذف شود.او می‌گوید: خود رانندگان تاکسی هم می‌توانند از طریق حساب هایشان در بانک‌ها اقدام به دریافت کارت خوان کنند و پیگیر این موضوع باشند.

استاندار خراسان جنوبی خواستار سرمایه‌گذاری در صنایع فرآوری شد

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به ظرفیت‌های استان در زمینه کشاورزی و معدن گفت: یکی از مهمترین حوزه‌هایی که انتظار می‌رود ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به آن ورود کند، صنایع فرآوری است. قناعت روز دوشنبه در دیدار مدیرکل و معاونین ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خراسان جنوبی افزود: استان باید از ظرفیت‌های بسیار خوب ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) حداکثر استفاده را ببرد و این ستاد می‌تواند فرصت طلایی و ظرفیت مطلوبی برای استان خراسان جنوبی باشد.

وی ضمن تشکر از اقدامات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان متذکر شد: با توجه به توانایی و بنیه این مجموعه، آنچه در استان انجام شده، اندک است و باید توسعه یابد. استاندار خراسان جنوبی گفت: سرمایه‌گذاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) بر معادن ضمن جلوگیری از خام‌فروشی، اشتغالزایی و کمک به تولید، به توسعه استان نیز کمک می‌کند. وی اظهار اشت: در حالی که دامداران ما با معضل کمبود نهاده‌های دامی مواجهند، در آن سوی مرزهای استان در کشور افغانستان، انباشت نهاده‌ها را شاهدیم لذا یکی از حوزه‌هایی که ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) می‌تواند ورود کند، همین سرمایه‌گذاری در ایجاد زیرساخت‌های لازم برای استفاده از این نهاده‌هاست.وی افزود: انتظار ما این است که ستاد اجرایی، اقدامات خود در استان را با جدیت ادامه دهد و به اجرای پروژه‌های کلان نیز ورود کند. مدیرکل و معاونین ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) خراسان جنوبی نیز در ابتدای جلسه به تشریح اقدامات این مجموعه در استان پرداختند و از سفر قریب‌الوقوع معاون ستاد اجرایی کشور به خراسان جنوبی به منظور حضور در مراسم افتتاح طرح هاب (مرکز منطقه‌ای) شتر خبر دادند.

اختراع «قرص جوشان عناب»  ثبت شد

رییس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: قرص جوشان آرام بخش و ضد افسردگی عناب» توسط پژوهشگران مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان در سامانه ماکیت فکری ثبت اسناد و املاک کشور با شماره ۱۰۴۶۶۱ ثبت شد.  صادقی با اشاره به اینکه خام فروشی محصولات کشاورزی یکی از چالش ها و معضلات استان است و می تواند یکی از علل ناکامی صادرات تلقی گردد، گفت: ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی و تولید فراورده های غذایی دارویی از محصولات استراتژیک استان می تواند از خام فروشی محصولات استراتژیک و ارزشمند استان مانند زرشک، زعفران و عناب جلوگیری نماید.  رییس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی افزود: میوه عناب با توجه به خواص تغذیه ای و دارویی بالا، پتانسیل بسیار خوبی جهت فراوری دارد و می توان از این محصول فراورده های متعدد غذایی و دارویی تولید نمود. وی گفت: جدیدترین محصول ثبت اختراع شده در این نهاد، فراورده «قرص جوشان آرام بخش و ضد افسردگی عناب» است. رییس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی بیان کرد:  قرص های جوشان معمولا یک فرم ایده ال در بین بیماران، کودکان و سالمندانی هستند که به دلایل مختلف فیزیولوژیکی توانایی بلع قرص را ندارند. این فراورده توسط پژوهشگران گروه پژوهشی تولید و فراوری گیاهان استراتژیک خراسان جنوبی در سامانه ماکیت فکری ثبت اسناد و املاک کشور با شماره ۱۰۴۶۶۱ ثبت شد.  صادقی با اشاره به اینکه فرمولاسیون قرص جوشان آرام بخش عناب قابلیت تولید صنعتی را داشته و فاقد ساکارز و گلوتن می باشد و به همین دلیل استفاده از آن برای افراد مبتلا به سلیاک و دیابت بلامانع است، یادآور شد: این محصول فاقد نگهدارنده های شیمیایی و سنتزی بود و یک محصول فراسودمند به شمار می آید.

سرپرست کمیته امداد خراسان جنوبی منصوب شد

رئیس کمیته امداد امام خمینی ( ره) کشور در حکمی محمد عرب را به عنوان سرپرست کمیته امداد خراسان جنوبی منصوب کرد.  در متن پیام رئیس کمیته امداد امام خمینی ( ره)  کشور آمده است: با استناد به بند (۶) ماده (۱۴) اساسنامه و نظر به تدین، تخصص و تجربیات ارزنده به موجب این ابلاغ جنابعالی را به عنوان سرپرست اداره کل استان خراسان جنوبی در نهاد انقلابی کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) منصوب می‌‌کنم. پیش از این سلم آبادی مسئول کمیته امداد خراسان جنوبی بود.

خراسان جنوبی رتبه اول توسعه کشت گیاهان دارویی در کشور

مدیرکل امور مراتع سازمان جنگل‌ها و امور مراتع کشور گفت: پارسال به طور میانگین ۱۱۶ هزار و ۷۰۰هکتار‌ در کشور توسعه گیاهان دارویی داشتیم که ۲۶ هزار و ۵۰۰ هکتار مربوط به خراسان جنوبی بوده و این استان بیشترین سطح توسعه کشت گیاهان دارویی در کشور را داشته است. بهزادی افزود: برای توسعه کشت گیاهان دارویی در خراسان جنوبی برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری کردیم و در در این استان ۸ میلیون و ۳۶۱ هزار هکتار برنامه‌ریزی شده که تاکنون بیشتر از آن یعنی هشت میلیون و ۸۹۵ هزار هکتار ممیزی شده است و با توجه به عملکرد خوب خراسان جنوبی اعتبار خوبی را هم برای طرح‌های توسعه کشت گیاهان دارویی استان اختصاص خواهیم داد.

ثبت نام اولیه ۳۴ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن خراسان جنوبی

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی  با اشاره به ثبت نام اولیه ۳۴ هزار و ۹۷۱ نفر در طرح نهضت ملی مسکن در ۲۵ شهراستان تا به امروز (۱۴ دی)، اظهار کرد: براساس دستورالعمل وزارت راه و شهرسازی سهمیه خراسان جنوبی در طرح نهضت ملی مسکن طی چهار سال ۴۰ هزار و ۴۴۹ واحد است که از این تعداد ۱۸ هزار واحد مسکن روستایی و ۲۲ هزار واحد مسکن شهری است. داعی خاطرنشان کرد: براساس برنامه کاری این اداره کل برای تحقق این هدف در ۲۵ شهر از ۳۱ شهر استان تامین زمین صورت پذیرفته و پیگیری های لازم برای تامین زمین مورد نیاز در ۶ شهر باقیمانده استان شامل مود، ماژان، باغستان، آیسک، آبیز و قاین در حال انجام است. وی تصریح کرد: از تعداد ۳۴ هزار و ۹۷۱ نفر که برای طرح نهضت ملی مسکن در استان ثبت نام اولیه راه انجام داده اند ۱۵ هزار و ۴۵۹ نفر مربوط به شهر بیرجند (مرکز استان) است.

امداد رسانی به ۳۴۹ حادثه دیده سیلاب در خراسان جنوبی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از امدادرسانی به ۳۴۹ نفر در ۴ شهرستان در پی وقوع سیلاب خبر داد.رضایی با اشاره به تداوم بارش‌ها در سطح استان، اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته امدادرسانی به حوادث سیلاب در چهار شهرستان نهبندان، سربیشه، خوسف و بیرجند انجام شده است.وی با بیان اینکه طی این مدت به ۳۴۹ نفر حادثه دیده امداد رسانی شده است، افزود: بیشتر حوادث آب‌گرفتگی منازل و گیر افتادگی خودروها در مسیر سیلاب بوده است.مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امدادرسانی‌ها همچنان ادامه دارد، گفت: تا کنون ۵۲ نیروی عملیاتی در قالب ۲۶ تیم با انواع تجهیزات امدادی به محل حوادث اعزام شده‌اند.وی با اشاره به اینکه خوشبختانه حوادث خسارت جانی در بر نداشته است، گفت: ۴ دستگاه چادر در نهبندان و خوسف بین حادثه دیدگان توزیع شده است.

با افزایش موارد تست سرپایی رنگ شهرستان طبس تغییر کرد

با افزایش موارد تست سرپایی در شهرستان طبس رنگ این شهرستان از آبی به زرد تغییر پیدا کرد. شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و مدیریت کرونا ویروس در خراسان جنوبی گفت: در ۱۰ روز گذشته به طور متوسط روزانه ۱۳ بیمار کرونا مثبت بستری در سطح بیمارستان شهرستان طبس داشته ایم که ۳۰ درصد از موارد کرونا مثبت استان را شامل می‌شود. وی افزود: به طور متوسط روزانه در شهرستان طبس حدود ۱۶ مورد کرونا مثبت از طریق تست‌ها شناسایی می‌شود که حدود ۲۸ درصد از کل موارد کرونا مثبت استان را شامل می‌شود. شریف زاده عنوان کرد: در طی این دو هفته شاهد کاهش موارد کرونا مثبت در این شهرستان بودیم، اما با این وجود رنگ این شهرستان از آبی به زرد تغییر پیدا کرده است.

شناسایی ۵۶ بیمار جدید کرونایی در خراسان جنوبی

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در استان گفت: در شبانه روز گذشته ۱۷۲ آزمایش ملکولی تشخیص کرونا در استان انجام شد که ۲۱ بیمار جدید و از ۲۳۹ تست سریع ۳۵ مورد مثبت جدید کرونا و مجموعا از ۴۱۱ تست ملکولی و سریع ۵۶ مورد جدید کرونا شناسایی شد. شریف زاده افزود: از این تعداد ۲۱ مورد از بیرجند، ۳ مورد از بشرویه، ۱ مورد از درمیان، ۱ مورد از سربیشه، ۱۶ مورد از طبس، ۹ مورد از فردوس،    ۳ مورد از نهبندان و ۲ مورد از قاینات شناسایی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی با بیان اینکه شورای ملی زعفران باید در محوریت کار

بیشتر

جم – معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: طرح جامع تالاب کجی نمکزار

بیشتر

دادرس مقدم – اول تا هفتم ذی القعده هر سال را به عنوان هفته حج می

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت