اخبار استانی

خانههای روستایی نامقاوم خراسان جنوبی؛ کم تر از میانگین کشوری

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی  اظهار کرد: ۴۶ درصد مسکن روستایی خراسان جنوبی نامقاوم است که این مقدار از میانگین کشوری پایین تر است.قاسم تنها گفت: در سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ تعداد ۸۸ هزار و ۸۳۵ واحد مسکونی روستایی در هزار و ۷۵۲ روستای دارای سکنه در استان ثبت شد.به گزارش ایسنا، به نقل از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی، وی با بیان اینکه هم اکنون با اجرای طرح‌های مختلف در بازسازی و احداث مسکن روستایی، ۵۳.۴ درصد واحدهای مسکن روستایی استان مقاوم است، افزود: میانگین کشوری مقاوم سازی واحدهای روستایی حدود ۵۲ درصد است.وی گفت: هم اکنون ۴۷ هزار و ۴۶۹ واحد مسکونی در بیش از ۷۸۰ روستای مقاوم سازی و از استحکام کامل برخوردارند که ۱۵ هزار و ۹۸۲ واحد قبل از سال ۸۴ نوسازی و بازسازی شده‌اند.تنها یادآور شد: در استان به ازای هر واحد مسکونی ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات با پرداخت ۲۰ ساله و نرخ سود پنج درصد پرداخت می‌شود و تاکنون ۴۷ هزار و ۲۲۲ واحد در استان ایمن و بازسازی شده است و در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۳۶ میلیارد و ۹۹۲ میلیون تومان جهت اجرای طرح هادی  از محل اعتبارات ملی و استانی مصوب شده است.

هفتمین مرحله کمکهای مومنانه در خراسان جنوبی اجرا شد

ایرنا – هفتمین مرحله کمک‌های مومنانه همزمان با ایام فاطمیه و دومین سالگرد شهادت سردار دلها در استان خراسان جنوبی اجرا شد.معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی روز یکشنبه در رزمایش نهضت خدمت مومنانه که با حضور جمعی از مسوولان در مسجد صاحب الزمان (عج) مهرشهر بیرجند برگزار شد، گفت: در مرحله هفتم خدمت مومنانه ۳۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کمک در استان جمع‌آوری شد که تا ۱۷ دی‌ ماه جاری بین نیازمندان توزیع می‌شود.سرهنگ پاسدار رضا هزاری افزود: در مرحله هفتم خدمت مومنانه متقارن با ایام شهادت حضرت زهرا (س) و سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی توسط کمیته امداد ۱۲۴ میلیارد و ۹۳۵ میلیون و ۱۰۰ هزار ریال برای جهیزیه، پوشاک و کفش، بسته معیشتی، غذای گرم، لوزام زندگی و از این قبیل جمع‌آوری شده است.وی گفت: همچنین ۱۸ میلیارد و ۲۴۲ میلیون ریال توسط بهزیستی، عتبات عالیات ۷۵۰ میلیون ریال، جمعیت هلال احمر ۵۶ میلیارد و ۲۷۲ میلیون ریال و بنیاد علوی سه میلیارد و ۴۶۵ میلیون ریال جمع‌آوری شده است.  معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی اضافه کرد: نیروهای مسلح به استثنای سپاه و بسیج ۱۳۵ میلیون ریال، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) توزیع گوشت ۲۴ میلیارد ریال، سازمان بسیج سازندگی ۶۰ میلیارد ریال، کارخانجات استان سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال، خیرین و کمک‌های مردمی ۷۱ میلیارد و ۴۶۱ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال جمع‌آوری شده که در این مرحله توزیع می‌شود. وی از آزادسازی ۶۳ زندانی جرایم غیرعمد در استان خبر داد و گفت: این زندانیان از محل کمک‌های مردمی و خیرین از ابتدای سال جاری تاکنون آزاد شدند. سرهنگ هزاری عنوان کرد: کمک‌های مومنانه با شیوع ویروس منحوس کرونا در خراسان جنوبی مشابه تمام کشور با آبرو و عزت برگزار شده و در این مدت مردم، خیرین و ادارات خدمات‌رسان پای کار بودند.وی گفت: جلسات هماهنگی فرماندهان پایگاه‌ها و حوزه‌ها، سپاه‌های شهرستانی و سایر نهادها با محوریت نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تشکیل شده و به مناسبت‌های مختلف کمک‌ها به صورت هدفمند و با شناسایی افراد نیازمند در اختیار آنها قرار گرفته است. معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی اظهار داشت: این آمار همه آنچه مردم و خیرین اهدا می‌کنند، نیست و برخی خیرین به‌صورت پنهانی در سطح مساجد کمک‌هایی انجام می‌دهند.


انتصاب معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی

با ابلاغ حکم و امضای دکتر وحیدی وزیر کشور، سید محمدرضا طالبی به سمت معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار منصوب گشت. در متن حکم ابلاغی وزیر کشور آمده؛ به موجب این حکم و بنا به پیشنهاد استاندار محترم، به سمت معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی منصوب می‌شوید. انتظار دارد ضمن تلاش در جهت ایجاد هماهنگی و تعامل با کلیه نهادها، سازمان ها و دستگاه های کشوری و لشکری استان و بهره گیری از استعداد و توانمندی نیروهای متعهد، دلسوز و کارآمد در تحقق برنامه‌ها و سیاست‌های دولت مردمی و وزارت متبوع و نیز خدمت رسانی هر چه بیشتر به مردم شریف استان موفق باشید.  امید است با اتکال به خداوند سبحان و توجه به موازین شرع مقدس اسلام و پیروی از رهنمودهای ولی امر مسلمین حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای(مدظله العالی) و با بهره گیری از آموزه های گرانسنگ انقلاب اسلامی و مدیریت جهادی، وظایف محوله را به نحو شایسته انجام و در همه امور رعایت امانت و تقوا را بنمایید. شایان ذکر است؛ سید محمدرضا طالبی متولد ۲۰ اردیبهشت ۵۵ از شهرستان بیرجند و دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد حقوق جزاست که ۲۲ سال سابقه خدمت در رده‌های مختلف سپاه پاسداران را در سوابق اجرایی خود دارد.

خراسانجنوبی میزبان پیکر  چهار شهید گمنام شد

خراسان‌جنوبی در آستانه شهادت حضرت فاطمه (س) و دومین سالگرد شهادت سردار رشید اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی میزبان پیکر چهار شهید گمنام شد. به گزارش خبرنگار مهر، در آستانه شهادت حضرت فاطمه (س) و دومین سالگرد شهادت سردار رشید اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی خراسان‌جنوبی میزبان پیکر چهار شهید گمنام شد. پیکر این شهدای گرانقدر که ظهر روز گذشته وارد بیرجند شد بعد از ادای احترام استاندار خراسان‌جنوبی، فرماندار بیرجند و تعدادی از مسئولان نظامی و انتظامی استان و همچنین تعدادی از خانواده‌های شهدا به محل معراج شهدا منتقل شدند. گفتنی است پیکر این شهدا برای وداع تا روز شهادت حضرت فاطمه (س) به نقاط مختلف که در آنجا مراسم ایام فاطمیه و بزرگداشت سردار سلیمانی برگزار می‌شود، انتقال می‌یابد و در نهایت در روز شهادت حضرت، پیکر دو تن از این شهدا از میدان شهدا تا میدان ابوذر تشییع می‌شود. از این دو شهید بزرگوار یک شهید در پایگاه شکاری سر لشکر شهید حسینی ارتش و یک شهید نیز در سپاه انصارالرضا (ع) به خاک سپرده خواهد شد. دو شهید دیگر نیز به نهبندان منتقل و در روستای چاهداشی تشییع و به خاک سپرده می‌شود.

رییس کل دادگستری: مسایل جزئی به دادگاه کشیده نشود

ایرنا- رییس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: باید از ظرفیت افراد ذی‌نفوذ استفاده و سعی شود با ترویج فرهنگ صلح و سازش، برخی مسایل جزئی به دادگاه کشیده نشود. حجت الاسلام ابراهیم حمیدی روز یکشنبه در آیین افتتاح دادگاه عمومی بخش قهستان شهرستان درمیان افزود: امروز خواسته به‌حق مردم منطقه تحقق پیدا کرد و دادگاه عمومی بخش قهستان به عنوان هفدهمین حوزه قضایی استان خراسان جنوبی راه‌اندازی شد. وی بیان کرد: ساختمان بخشداری سابق از سوی دستگاه‌های متولی در اختیار دستگاه قضا گرفت که جای تقدیر دارد. رییس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: البته استقرار دادگاه در یک منطقه به این معنا نیست که هر اختلافی به وجود بیاید، در دادگاه پرونده تشکیل شود بلکه باید فرهنگ صلح و سازش، براساس دستورات اسلام و سفارشات ائمه اطهار (ع) اجرا و در جامعه ترویج داده شود. وی ادامه داد: استقرار دادگاه کمک به فرهنگ صلح و سازش بین مردم است و باید با بهره‌گیری از ظرفیت همه مردم و مسوولان، زمینه‌های بروز اختلاف بین مردم شناسایی و ریشه‌کن شود و اقدامات اداری و فرهنگی لازم صورت گیرد. حجت الاسلام حمیدی گفت: درخواست ما از مسوولان شهرستان این است که کمک کنند دادگاه بخش قهستان کم پرونده باشد و اختلافات کاهش یابد، وجود مرجع قضایی در یک منطقه لازم است اگر اقدامات دیگر راهگشا نبود به عنوان آخرین اقدام، ورود قضایی باشد.

هشدار سطح قرمز مدیریت بحران در سه شهرستان

مدیریت بحران خراسان جنوبی برای نخستین بار در سال زراعی جاری در سه شهرستان هشدار سطح قرمز صادر کرد. مدیرکل مدیریت بحران استان اعلام کرد: باتوجه به الگوی نقشه های هواشناسی برای شهرستان های نهبندان ، خوسف و سربیشه هشدار سطح قرمز صادر شد. میرجلیلی افزود: براساس اخطاریه و هشدار سطح قرمز (بالاترین سطح هشدار) هواشناسی استان طی بازه زمانی عصر  یکشنبه ۱۲ آذر تا پایان وقت دوشنبه ۱۳ آذر وقوع بارش‌های سنگین تا خیلی سنگین در این شهرستان ها به شدت محتمل است و احتمال خسارت به زیر ساخت‌ها و سایر مستحدثات شهری و روستایی وجود دارد.

ارتقای تکنولوژی سایت تلفن همراه در نایبند طبس

سایت تلفن همراه روستای نایبند طبس به تکنولوژی نسل سوم همراه ارتقاء پیدا کرد. آذری نصرآباد مدیر مخابرات منطقه خراسان جنوبی گفت: ارتقای سایت‌های تلفن همراه در شرایط کرونایی یک ضرورت و گامی موثر برای ارائه خدمات بهتر و با کیفیت است و ارتقای سایت تلفن همراه اول روستای نایبند به همت کارکنان مخابرات منطقه خراسان جنوبی با سرمایه گذاری از محل اعتبارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (uso) تأمین و مورد بهره برداری قرار گرفت. وی افزود: ارتقای کیفیت خدمات تلفن همراه از جمله افزایش سرعت اینترنت، به منظور رعایت اصل مشتری مداری از جمله اهداف اجرای این پروژه است.

آماده باش کامل اکیپهای راهداری در محورهای مواصلاتی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از آماده‌باش کامل ۵۷ اکیپ‌ راهداری و ارزیابی مستمر محور‌های مواصلاتی استان به منظور پیشگیری از مشکلات احتمالی بارندگی‌های پیش رو و ارائه خدمات مناسب به کاربران جاده‌ای خبر داد. جلال زاده به هشدار‌های سازمان هواشناسی خصوصا در شهرستان‌های جنوبی استان در خصوص بارش‌های شدید باران اشاره کرد و گفت: اقدامات لازم به منظور کنترل بحران احتمالی ناشی از سیلاب‌ها انجام شده است و تجهیزات و ماشین آلات راهداری در نقاط پر حادثه که احتمال انسداد مسیر در آن‌ها وجود دارد مستقر هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت