اخبار استانی

اولین انتصاب با دستور کار تغییر و تحول

استاندار خراسان جنوبی در روز معارفه از کادرسازی نیروهای جوان و انقلابی و ایجاد تحول انقلابی ( به معنای جوان گرایی در مسئولیت ها) در بخش‌های مختلف و حوزه‌های مدیریتی به عنوان یکی از مهم ترین برنامه اش سخن گفت و روز گذشته به اولین وعده خود در این مورد جامعه عمل پوشاند. انتخاب فردی جوان، انقلابی و متخصص برای یکی از کلیدی ترین سازمان های خراسان جنوبی نشان از پایبند بودن استاندار به برنامه های ارائه شده در روز معارفه اش بود و در جلسه روز گذشته نیز از رئیس جدید سازمان جهادکشاورزی درخواست کرد با قدرت به تحول در این سازمان بپردازد. روز گذشته آیین تکریم و معارفه رؤسای قدیم و جدید سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی با حضور استاندار، معاون وزیر جهادکشاورزی و برخی از مسئولان استانی برگزار شد.  در این آیین قناعت با تشکر از زحمات مدیر پیشین سازمان جهادکشاورزی استان گفت: مدیر جدید جهاد کشاورزی باید با برنامه زیری مناسب به موضوعات ورود کند و برای فعال شدن واحدهای تحقیقاتی، جلوگیری از خام فروشی و رونق صادرات محصولات کشاورزی استان، برنامه ای جامع ارائه نماید. وی ادامه داد: این برنامه باید مبنای سیاست ها و محورهای مورد تأکید دولت سیزدهم و در راستای محرومیت زدایی از استان تدوین شود. عالی ترین مقام دولت در استان به ۳ مشکل اساسی کشاورزی استان پرداخت و بیان کرد: کشاورزی استان از سه موضوع همجواری با کویر، کمی بارندگی و محدودیت منابع آبی رنج می برد که باید برای حل آن اقداماتی انجام شود. قناعت شرایط موجود را در شان و منزلت کشاورزی استان ندانست و عنوان کرد:  افت چاه های کشاورزی و خشک شدن قنوات از موضوعات اصلی استان ماست که باید به طور ویژه مدنظر قرار گیرد. استاندار به خام فروشی محصولات اشاره و بیان کرد: در بسته بندی محصولات بسیار ضعیف عمل می کنیم و هنوز برای حل آن راهکاری ارائه نکردیم. قناعت به موضوع مشکلات دامداران استان اشاره کرد و گفت: مشکلات عدیده ای همچون ضعف مدیریت، افزایش قیمت ها، کمبود نهاده ها و وجود دلالان، طی دو سال اخیر دامداران ما را فلج کرده است.

مدیران غیر همراه را تغییر دهید

 استاندار خراسان جنوبی در ادامه چهره دانشگاهی، نیروی عملیاتی و از بدنه جهاد کشاورزی بودن را از ویژگی های رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی برشمرد و متذکر شد: مطالبه بنده از رئیس جدید سازمان این است که با کار ستادی و برنامه ای، در عرصه و میدان بودن و نیز تلاش برای خلق و جذب منابع از مرکز، به مشکلات حوزه کشاورزی استان رسیدگی کنید. وی اضافه کرد: از بخش کشاورزی استان نباید صدای نارضایتی شنیده شود لذا باید به سمتی حرکت کنید که مشکلات به حداقل و در حد صفر برسد. وی  ادامه داد: از همه ظرفیت ها و توان نیروهای سازمان جهادکشاورزی استفاده شود و اگر شخصی با برنامه های مد نظر همرایی نکرد، تغییر دهید. وی اضافه کرد: در این دوره جدید  تحول و حرکتی جدید از سازمان جهادکشاورزی استان انتظار می رود. استاندار خراسان جنوبی، فعال کردن ایستگاه تحقیقات زرشک و زعفران را خواستار شد و گفت: بنده شیوه های سنتی و کم بازده را در حوزه کشاورزی نمی پذیرم. وی افزود: با رویکرد جدید دولت و بزرگانی که از استان در مرکز داریم، اگر طی چهار سال پیش رو تغییری در استان شاهد نباشیم، کلاه سرمان رفته و خودمان هم مقصر این اتفاق هستیم.

باید به سمت کشاورزی تجاری حرکت کنیم

معاون وزیر جهاد کشاورزی نیز در این آیین گفت: اگر به دنبال رونق در بخش کشاورزی هستیم باید از معدل معیشتی در این بخش به سمت مدل کشاورزی تجاری و بازرگانی برویم. دماوندی نژاد افزود: در مدل تجاری آسیب‌هایی مانند خشکسالی و تغییر اقلیم  کاهش می‌یابد که به همین دلیل باید به سمت این مدل از کشت کشاورزی حرکت کنیم. وی گفت: با این ریل گذاری باید به نقطه‌ای برسیم که محصولات استراتژیک خراسان جنوبی به عنوان طلاهای ناب شناخته شده جهانی به درآمدزایی بیشتری برسد.معاون امور تولیدات دام وزیر جهاد کشاورزی به ۳ ماه فعالیت وزیر جهاد کشاورزی پرداخت و بیان کرد:  توزیع حدود دو میلیون تن نهاده تنها بین دامداران روستایی و عشایری و مجوز صادرات ۳۰۰ هزار رأس دام سبک و ۵۰ هزار رأس گوساله پرواری از عملکرد ۳ماه جناب وزیر می باشد. رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در این مراسم گفت: باید در کنار برنامه های جهاد کشاورزی با هم عهد و پیمان ببنیدیم که رضایت‌مندی مردم اولویت و سرلوحه کار ما باشد و این خطر قرمز ما خواهد بود. جععفری با بیان اینکه میز خدمت جهاد کشاورزی در روز شهادت سردار سلیمانی برای بررسی و مشکلات این حوزه برپا خواهد شد، تأکید کرد: همچنین باید قانون را به نفع مردم تفسیر کنیم  و هیچ باکی هم نداشته باشید  و شجاعانه بر این منطق بایستید چون خراسان جنوبی ظرفیت اینکه مُر قانون را اجرا کنیم، ندارد.نماینده مردم شهرستانهای نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی هم گفت: کشاورزی در ابعاد مختلف دارای اهمیت و یکی از مولفه های توسعه در کشور است. نخعی افزود: ۹۰ درصد آب استان در بخش کشاورزی استفاده می شود و بهره وری از آب و توجه به این مقوله از مسائل مهم است. وی از طرح حمایت و تقویت امنیت غذایی مجلس در سال جاری نیز خبر داد و گفت: خام فروشی یکی از مشکلات در استان است. رئیس سابق سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی نیز  در این مراسم با بیان اینکه موفقیت‌ها و توفیقاتی که در این مدت در سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی انجام شده نتیجه کار تلاش پیگیری همکاران ما در جهاد و تولیدکنندگان است اظهار داشت: تولیدکنندگان استان در شرایط سخت در چند سال اخیر توانستند  موفقیت حاصل کنند. وی با بیان اینکه گزینه جدید سکانداری سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از بدنه جهاد است گفت: ایشان تولیدکنندگان بخش کشاورزی را به درستی می‌شناسد و امید است توفیقات خوب و بیشتری برای استان رقم خورد. در  پایان این این مراسم از تلاش های قوسی رئیس قبلی سازمان جهاد کشاورزی استان تقدیر و جعفری به عنوان رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی معرفی شد.

پرداخت ۶۹ میلیارد تومان تسهیلات به عشایر

۶۹ میلیارد تومان تسهیلات به جامعه عشایر خراسان جنوبی از آغاز سال جاری پرداخت شد. مدیرکل امور عشایر استان گفت: از این رقم ۵۹ میلیارد تومان تسهیلات زنجیره گوشت قرمز و ۱۰ میلیارد میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شده است. عصمتی پور افزود: این تسهیلات در قالب طرح زنجیره گوشت قرمز و تامین نهاده‌های دامی به متقاضیان پرداخت شد.وی گفت: این تسهیلات در قالب تسهیلات قرض الحسنه با نرخ سود ۴ درصد و بازپرداخت ۵ ساله و طرح‌های زنجیره گوشت قرمز با نرخ سود ۱۰ درصد و بازپرداخت یک ساله به متقاضیان پرداخت می‌شود.

راه اندازی صندوق تأمین خسارتهای بدنی در خراسان جنوبی

با پیگیری نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس، شعبه صندوق تأمین خسارت‌های بدنی تا پایان سال در استان راه اندازی می شود. بهزاد پور مدیر عامل صندوق خسارت‌های بدنی کشور در پاسخ به درخواست خسروی نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در خصوص راه اندازی صندوق تأمین خسارت‌های بدنی در مرکز استان گفت:  تا پایان سال این صندوق در خراسان جنوبی  راه اندازی می شود.

تشدید نظارت ها بر ترک فعل متولیان امر تولید

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با بیان اینکه دولت سیزدهم حامی تولید است گفت:  نظارت جدی بر هرگونه ترک فعل متولیان امر تولید خواهیم داشت تا اشتغال در استان کمرنگ نشود. حمیدی روز گذشته در  ستاد اقتصاد مقاومتی که در دادگستری استان برگزار شد با تاکید بر اینکه ستاد اقتصاد مقاومتی به منظور بررسی مشکلات واحدهای تولیدی تشکیل می‌شود اظهار داشت: همچنان خود را متعهد می‌دانیم به اینکه مشکلات واحدهای تولیدی را در استان پیگیری کنیم. وی یادآور شد: به عنوان دستگاه قضایی این آمادگی وجود دارد که هرگونه حمایت حقوقی و قضایی از تولیدکنندگان داشته باشیم و در سالی که به عنوان سال حمایت از تولید و رفع موانع نامگذاری شده ما هم در دستگاه قضایی بتوانیم نقش خودمان را به گونه‌ای عملیاتی کنیم که این شعار عملا در استان و در شهرستان‌ها به خوبی محقق شود.  رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی هم در این جلسه گفت: ایمنی کارگران در اولویت مجتمع‌های معدنی خراسان جنوبی باشد و هر جایی که ایمنی کارگر را به خطر بیندازند تعطیل خواهد شد. عباس جرجانی افزود: با توجه به نیاز کشور احداث کارخانه‌های زغالشویی در اولویت بخش معدنی زغال سنگ است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد. بررسی مشکلات شرکت تعاونی مسکن اتحاد بیرجند، شرکت پیرامید سازه خاوران، شرکت تعاونی توسعه و عمران آباد میزان قاینات، شرکت سامان کاوش طبس و شرکت عایق رطوبتی ستاره شرق بیرجند از مهمترین موارد مورد بررسی در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری خراسان جنوبی بود. در این ستاد مقرر شد آنچه تاکنون توسط شرکت‌ها پرداخت شده از طریق دیوان عدالت اداری پیگیری شود و تامین اجتماعی استان هم موظف به ارزیابی عملکرد یکسال آخر شرکت‌ها از این پس با توجه به دستورالعمل معاون دادستان کل کشور شد.

خراسان جنوبی معطر به عطر شهدا می‌شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی از ورود پیکر ۴ شهید گمنام فردا به استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای خراسان جنوبی، سرهنگ فلاحی گفت: همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و دومین سالگرد شهادت سپهبد شهید «حاج قاسم سلیمانی» ۲۵۰ شهید گمنام در سطح کشور تشییع و خاکسپاری می‌شوند. مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با بیان اینکه شهدای تازه تفحص شده ۱۶، ۱۸، ۱۹ و ۲۲ ساله هستند، گفت: این شهدا به ترتیب در عملیات‌ کربلای پنج دی‌ماه ۶۵، کربلای پنج دی‌ماه ۶۵، عملیات والفجر مقدماتی بهمن‌ماه ۶۱ و عملیات بدر اسفندماه ۶۳ به شهادت رسیده‌اند. سرهنگ فلاحی در خصوص مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر این شهدا، افزود: مراسم تشییع و خاکسپاری روز پنجشنبه ۱۶ دی‌ماه همزمان با روز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در هوا فضای سپاه انصارالرضا(ع)، پایگاه شکاری شهید حسینی ارتش و دهستان چاهداشی نهبندان برگزار می‌شود. وی از برگزاری مراسم وداع با شهدا در نقاط مختلف شهر خبر داد و گفت: مراسم وداع با شهدا با رعایت مسائل بهداشتی در نقاط مختلف استان برگزار می‌شود و از مردم شهیدپرور خراسان‌جنوبی خواستاریم در این مراسم معنوی حضور پیدا کنند تا از برکات معنوی شهدا برخوردار شوند.

برخورد قانونی با مقصران حادثه مرگ کودک ۴ ساله در حمله سگ

دادستان مرکز خراسان جنوبی گفت: در صورت احراز کوتاهی مسئولان در مرگ کودک چهار ساله در حمله سگ، با آنها برخورد قاطع صورت خواهد گرفت. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با اشاره به حادثه دلخراش فوت کودک بیرجندی در اثر گازگرفتگی سگهای بلاصاحب گفت: این پرونده هم اکنون در جریان است و مسئولان چنانچه قصور و کوتاهی کرده باشند باید پاسخگو باشند. حجت الاسلام نسائی زهان همچنین در خصوص کلاهبرداری های برخی با هدف کمک به حیوانات در فضای مجازی، به مردم هشدار داد. وی با تاکید بر اینکه بایستی شهرداری ظرف یک ماه آینده نسبت به جمع آوری سگهای بلاصاحب از حوزه شهر اقدام کند گفت: مردم هم باید از غذا دادن غیر اصولی به اینگونه حیوانات که سلامت و بهداشت جامعه را به خطر می اندازند خودداری کنند .

۷ واژگونی و ۱۵ مصدوم در روز بارانی خراسان جنوبی

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: در روز بارانی  هفته گذشته ۷ حادثه واژگونی، ۱۵ نفر مصدوم شده اند. سرهنگ رضایی سرهنگ رضایی افزود: ۹۵ درصد حوادث رانندگی ۲۴ ساعت گذشته با واژگونی خودروها همراه بوده است به گونه‌ای که در این مدت ۷ حادثه واژگونی و خروج از جاده رخ داده است.وی ادامه داد: در این ۷ حادثه ۱۵ نفر مصدوم شده اند.این مقام مسئول تاکید کرد: هم استانی ها در این شرایط جوی از سفر‌های غیر ضروری اجتناب کنند و در هنگام تردد در راه‌های روستایی از تردد حاشیه راه‌ها بپرهیزند.سرهنگ رضایی گفت: رانندگان با سرعت مطمئنه حرکت کنند و فاصله مناسب با خودرو جلویی خود را حفظ کرده و از هر گونه تغییر مسیر ناگهانی اجتناب کنند.

امدادرسانی به ۶۹ آسیب دیده در خراسان جنوبی

در بارندگی‌های اخیر خراسان جنوبی، به ۶۹ آسیب دیده از سیل و آبگرفتگی خدمات امدادی ارائه شد. مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: در پی هشدار هواشناسی از پنجشنبه هفته گذشته ۱۳۹ نیروی امدادی به حالت آماده باش کامل درآمده اند و در این مدت نیرو‌های امدادی در ۱۰ مورد حادثه به ارائه خدمات به حادثه دیدگان سیل و آبگرفتگی پرداخته اند. رضایی افزود: از این حوادث ۵ مورد جاده ای، ۳ مورد سیل و آبگرفتگی و ۲ مورد برف و کولاک بوده است. وی ادامه داد: در این مدت ۶۹ آسیب دیده خدمات دریافت کرده اند که از این تعداد ۴۸ نفر در حوادث سیل و آبگرفتگی، ۱۱ نفر در برف و کولاک و ۱۰ نفر در حوادث جاده‌ای آسیب دیده اند.

آغاز اجرای المان یادواره شهدای دانشگاه بیرجند ( سفارشی)

همزمان با شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و ایام شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی ساخت و اجرای المان شهدای دانشگاه بیرجند آغاز شد.  همزمان با ایام دهه فاطمه و سالروز شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی، اجرای المان یادواره شهدای دانشگاه بیرجند پس از برگزاری مناقصه تعیین پیمانکار در محل مقابل مسجد امام صادق(ع) و محوطه پردیس علوم پایه آغاز می‌شود. المان یادواره شهدای دانشگاه بیرجند با مبلغ ۱۵ میلیارد ریال از دی‌ماه ۱۴۰۰ به مدت چهار ماه اجرا می‌شود. طراحی این المان توسط شرکت مهندسین مشاور کلوان فضای شهر که یکی از شرکت بومی معتبر در این زمینه است انجام شد.

افتخار آفرینی نوجوانان خراسان جنوبی در مهرواره داستان آفرینش

سه عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی برگزیده دومین مهرواره داستان آفرینش شدند. حمیدی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: فراخوان سراسری دومین مهرواره داستان آفرینش از مهر۱۴۰۰ منتشر شد که ۱۲ اثر از نوجوانان عضو مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان به دبیرخانه این مهرواره ارسال شد. وی اضافه کرد: با توجه به اعلام دبیرخانه این رویداد ادبی، از بین ۵۴۴ اثر رسیده از سوی ۴۲۵ شرکت‌کننده از سراسر کشور، فائقه خسروی از مرکز فرهنگی هنری شماره یک فراگیر بیرجند، مریم سادات خاکساری و فهیمه فرهادی هر دو از مرکز فرهنگی و هنری کانون در شهرستان بشرویه در جمع نفرات برگزیده این رویداد کشوری قرار گرفتند.

روز بدون فوتی کرونا در خراسان جنوبی

خوشبختانه در شبانه روز گذشته موردی از فوت کرونا در خراسان جنوبی ثبت نشد.   دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در استان گفت: در شبانه روز گذشته از ۱۴۵ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که ۱۷ بیمار و از ۲۶۷ تست سریع ۲۹ مورد مثبت جدید کرونا و در مجموع از ۴۱۲ تست ملکولی و سریع ۴۶ مورد جدید کرونا شناسایی شد. شریف زاده افزود: از این عده ۳ مورد از بشرویه، ۲۱ مورد از بیرجند، ا مورد از زیرکوه، ۴ مورد سرایان، ۷ مورد از طبس، ۴ مورد از فردوس، ۱ مورد قاینات و  ۵ مورد نهبندان جدید شناسایی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت