اخبار استانی

در تامین شکر مشکلی نداریم

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت خراسان جنوبی گفت: در تامین شکر مشکلی نداریم. جویبان افزود: در تمام شهرستان‌های استان شکر به حد نیاز وجود دارد و حتی برخی از شهرستان‌ها سهمیه خود را جذب نکردند. وی سهمیه شکرمردمی خراسان جنوبی را برای ماه‌های بهمن و اسفند ۵۷۷ تن اعلام کرد.

رئیس سازمان امور عشایری کشور به استان می آید
مدیرکل دفتر استاندار از سفر دو روزه معاون وزیر کشاورزی و رئیس سازمان امور عشایری کشور به استان خبر داد. محبی با اعلام این خبر گفت: رئیس سازمان امور عشایری کشور، یکشنبه شب وارد استان شده و بلافاصله در شورای عشایری به ریاست استاندار شرکت می کند. وی ادامه داد: سفر به نهبندان، شوسف و سربیشه برای افتتاح دو پروژه کلیدی در حوزه عشایری، از جمله برنامه‌های سفر معاون وزیر جهاد کشاورزی به استان است. مدیرکل دفتر استاندار خاطرنشان کرد: بنا به اطلاعات ارائه شده از حوزه اداره کل امور عشایری استان، این مجموعه در دهه فجر امسال، ۳۶ پروژه با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان در سطح استان اجرا می کند.  محبی تصریح کرد: فاز دوم طرح آبرسانی به محلات عشایری خواجه منجیکوه در شهرستان نهبندان به عنوان بزرگترین پروژه حوزه عشایری استان در دهه فجر امسال، با اعتبار  17 میلیارد و ۵۰۰ تومان، با حضور استاندار و رئیس سازمان امور عشایری کشور به بهره برداری می رسد.  وی ادامه داد: این طرح برای آبرسانی به ۱۴ محله عشایری اجرا می شود و آب بهداشتی و سالم مورد نیاز ۲۸۰ خانوار و جمعیتی بالغ بر هزار و ۵۰۰ نفر را تأمین خواهد کرد. به گفته وی؛ عملیات اجرایی طرح آبرسانی به خواجه منجیکوه در اسفندماه سال ۹۸ شروع شده، فاز اول این طرح در هفته دولت امسال به بهره برداری رسیده است و فاز دوم نیز در جریان این سفر، افتتاح می شود. مدیرکل دفتر استاندار متذکر شد: افتتاح طرح آبرسانی به محله عشایری تیغناب در بخش درح شهرستان سربیشه از دیگر برنامه‌هایی است که برای سفر معاون وزیر جهاد کشاورزی پیش بینی شده است. محبی ادامه داد: اگر چه جمعیت برخوردار از این پروژه بسیار اندک و در حد ۱۹ خانوار است اما به جهت اهمیت موضوع و تأکید دولت بر رعایت اصل عدالت اجتماعی، آبرسانی به این محله عشایری در برنامه های استان قرار گرفت. وی تأکید کرد: برای اجرای این پروژه(حفر چاه و لوله گذاری ، احداث منبع ذخیره، نصب پمپ خورشیدی، بهسازی قنات و ساخت آبشخور) ۳۵۰ میلیون تومان هزینه شده است. به گفته وی؛ این پروژه از جمله طرح هایی است که در قالب تفاهم نامه محرومیت زدایی بخش درح و با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) اجرا شده و ۱۰۰ میلیون تومان از اعتبار مورد نیاز پروژه توسط این دستگاه معین تأمین گشته است.

مشکلات جامعه رسانهای از طریق نمایندگان پیگیری میشود

رئیس بسیج رسانه خراسان جنوبی با بیان اینکه مشکلات اصحاب رسانه به نمایندگان مجلس شورای اسلامی منعکس شده است گفت: در خراسان جنوبی نگاه برخی مسئولان نسبت به رسانه بسته است.به گزارش خبرگزاری تسنیم  ، سجاد رضایی با قدردانی از خبرنگاران خانم به مناسبت روز زن افزود: ر رسانه‌‌های خراسان جنوبی بانوان نقشی پر رنگ دارند و اکثریت  خبرنگاران را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.رئیس بسیج رسانه خراسان جنوبی گفت: در استان نیروی اصلی فعال در کار رسانه را بانوان تشکیل می‌دهد و نیروی اصلی کار یا همان خمیر مایه اصلی حوزه رسانه بانوان هستند.رضایی بیان کرد: خبرنگاری در استان خراسان جنوبی کار بسیار دشواری است چراکه نگاه مدیران و مسئولان در برخی حوزه‌ها زیاد باز نیست و نگاه حمایتی و تشویقی نیست. رئیس بسیج رسانه خراسان جنوبی، بانوان را پشتوانه رسانه‌ها در استان دانست و افزود: برخی مدیران در استان دچار شعار زدگی شدند به گونه‌ای که برخی سخنان رهبری را فقط لقلقه زبان دارند و در عمل به آن کوتاهی می‌کنند.رضایی از اقدامات مرکز نیکوکاری رسانه یاران در استان تشکر کرد و گفت: در یک سال اخیر این مرکز اقدامات خوبی رقم زده  و در کنار آن گروه جهادی شهید فرهادی مدت کوتاهی است که راه‌اندازی شده و امید است با ظرفیت نگاه رسانه‌ای که وجود دارد در راستای کمک به مردم اقدامات خوبی انجام شود.

تولید ۵۰ هزار تن پودر بنتونیت

واحد تولید پودر میکرونیزه بنتونیت در شهرستان سرایان همزمان با هفتمین روز دهه فجر با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید.رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی روز گذشته در آیین افتتاح این طرح صنعتی و معدنی گفت: این واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری ۶۵ میلیارد ریال احداث شد و ظرفیت تولید سالانه ۵۰ هزار تن پودر بنتونیت را دارد. عباس جرجانی افزود: ۳۶ میلیارد ریال از محل تسهیلات روستایی و عشایری برای راه‌اندازی این واحد تولیدی پرداخت شده است. با بهره‌برداری از این واحد زمینه اشتغال برای ۱۲ نفر به صورت مستقیم فراهم شده است.

مسیر هموار برای کشتارگاه کوچک مقیاس

احداث و راه‌اندازی کشتارگاه‌های دام کوچک ‌مقیاس در شهرهای با جمعیت پایین استان به عنوان طرح نمونه (پایلوت) در دستور کار قرار گرفته است.سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی روز گذشته در پنجمین نشست کمیته ساماندهی کشتارگاه‌های دام استان با اعلام این خبر گفت :حسب ارائه پیشنهاد استاندار و پیگیری‌های ایشان درخصوص احداث و راه‌اندازی کشتارگاه‌های دام کوچک ‌مقیاس در شهرهای با جمعیت پایین، این موضوع امروز در دستور کار جلسه گنجانده شد تا روال اجرایی خود را طی کند.محمد فرهادی افزود: بر همین اساس ما به دنبال این هستیم که ذبح بهداشتی دام گسترش پیدا کند و در همین راستا زمینه‌های حضور سرمایه‌گذاران را تسهیل می‌کنیم.

۳ هزار کیلومتر گازرسانی تا نقطه صفر مرزی

گازی که اکنون در نقطه صفر مرزی استفاده می‌شود، از عسلویه سه هزار کیلومتر مسیر را طی می‌کند و به دست مردم این منطقه می‌رسد.به گزارش ایرنا ،معاون امور بهره‌برداری شرکت گاز خراسان جنوبی در این باره گفت: : برای گازرسانی به این روستاها بسیاری از جاها باید کوه زده شود که با تلاش جهادی کارکنان شرکت گاز این روند با رشد قابل توجهی در اقصی نقاط استان ادامه داشته است.رحمان محمودی افزود: براساس برنامه زمان‌بندی شعله‌های امیدبخش گاز تا پایان ۱۴۰۰ در تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار خراسان جنوبی روشن می‌شود و پوشش گازرسانی به روستاهای مرزی این استان به بیش از ۹۵ درصد می‌رسد.

رشد گازرسانی به روستاهای مرزی

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی هم گفت: در حال حاضر ۲۹ هزار خانوار در ۴۱۹ روستای مرزی خراسان جنوبی از نعمت گاز برخوردار هستند و گازرسانی به ۲۰۴ روستای مرزی دیگر با جمعیت ۶ هزار نفر در دست اجراست.سید محمود هاشمی افزود: مشعل گاز در تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار خراسان جنوبی تا سال ۱۴۰۰ روشن می‌شود و پوشش گازرسانی به روستاهای مرزی این استان به بیش از ۹۵ درصد خواهد رسید.وی بیان کرد: دهه فجر امسال نیز گازرسانی به ۵۵۸ روستای استان به بهره‌برداری می‌رسد که ۵۴۲ میلیارد تومان برای این پروژه‌ها هزینه شده است.مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: این اقدام در تاریخ ۶۰ ساله شرکت گاز بی‌سابقه بوده و هنوز هیچ شرکت گاز استانی موفق به این اقدام و گازدار کردن ۲۷ هزار خانوار روستایی در یک سال نشده است.وی اضافه کرد: عملیات اجرایی گازرسانی به ۱۸۸ روستای استان با اعتبار مورد نیاز ۱۷۷ میلیارد تومان نیز در دهه فجر آغاز می‌شود که ۶ هزار و ۵۱۹ خانوار با اجرای این پروژه‌ها از گاز خانگی بهره‌مند خواهند شد.

شناسایی ۲۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی

روز گذشته ۱۶۹ آزمایش تشخیص کرونا در خراسان جنوبی انجام شد که مجموعا ۲۶ بیمار جدید شناسایی شدند. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در ۴۸ ساعت گذشته ۱۶۹ آزمایش تشخیص کرونا در خراسان جنوبی انجام شد که مجموعا ۲۶ بیمار جدید شامل ۴ بستری و ۲۲ سرپایی شناسایی شدند. دکتر مهدی زاده افزود: متاسفانه با یک مورد جدید فوت در اثر کرونا در روز گذشته تعداد فوتی‌ها در اثر بیماری کرونا به ۷۴۴ مورد در خراسان جنوبی رسید.

چند طرح عمرانی در منطقه مرزی ماهیرود به بهرهبرداری رسید

چند طرح عمرانی در هفتمین روز دهه فجر با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی در منطقه مرزی ماهیرود شهرستان سربیشه به بهره‌برداری رسید.واحد ترانشیپ گاز مایع (LPG) و مخازن ذخیره منطقه ویژه اقتصادی از طرح‌هایی بود که روز شنبه در مرز ماهیرود افتتاح شد.فرماندار سربیشه در این مراسم گفت: این طرح به مساحت هفت هزار و ۵۰۰ متر مربع و با اعتبار سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.محمد محمدی افزود: با افتتاح این طرح برای هفت نفر به صورت مستقیم و برای ۴۰ نفر به صورت غیرمستقیم شغل ایجاد شده است.وی عنوان کرد: همچنین همزمان با هفتمین روز دهه فجر طرح‌های توسعه شبکه برق سایت مرزی ماهیرود با اعتبار ۴۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.عطرافشانی گلزار شهدای گمنام سربیشه و تجدید میثاق با شهدا، حضور در جمع مردم روستای ماخونیک بخش درح و دیدار با اهالی این روستا از دیگر برنامه‌های معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی و مسئولان سربیشه در هفتمین روز دهه فجر بود. خراسان جنوبی ۳۳۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد و دارای چهار بازارچه مرزی به نام‌های گلورده، دوکوهانه، یزدان و ماهیرود است.

کسب رتبه دوم تیم بیرناب در رویداد کارآفرینی ملی هم نت


مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: در رویداد کارآفرینی ملی هم نت، تیم بیرناب جهاددانشگاهی خراسان جنوبی در بین ۲۱ شرکت کننده از سراسر کشور با ارائه طرح شبکه بیرناب (شبکه منسجم جهت اتصال بین کشاورز، تحقیقات و بازار است و ارائه خدمات آموزشی، مشاوره، تولید فرآورده و فروش برای کشاورز و حذف واسطه‌ها و برقراری ارتباط مستقیم بین خریداران و فروشندگان محصولات استراتژیک) موفق به کسب رتبه دوم شد.حسین راغ آرا، مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی،رز گذشته به رسانه‌های گروهی اعلام کرد: رویداد کارآفرینی ملی هم نت با هدف همکاری، مشکل‌گشایی، نوآوری، توانمندسازی در چهار محصول عناب، زرشک، زعفران، انار توسط دانشگاه صنعتی بیرجند برگزار شد.

طرح اجرای هماهنگ استاندارد در شهرستان بشرویه آغاز شد

طرح اجرای هماهنگ استاندارد (طاها) در مراکز عرضه کالای شهرستان بشرویه به منظور نظارت بر اقلام مشمول استاندارد اجباری و ارتقاء سلامت و ایمنی مصرف کنندگان آغاز شده است .فلاحت رئیس اداره شهرستان فردوس ضمن اعلام این خبر گفت : همزمان با دهه مبارک فجر به منظور حمایت از مصرف کننده و نظارت بر بازار عرضه کالا در سطح شهرستان بشرویه ، طرح اجرای هماهنگ استاندارد (طرح طاها ) برای بازرسی از مراکز عرضه کالا به مرحله اجرا درآمده است.

بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی ۱۳ طرح در شهرستان فردوس

در هفتمین روز از دهه فجر از سیزده طرح با اعتبار ۳میلیارد و ۱۷۹میلیون تومان اجرایی شد.روز گذشته ۸ طرح برق رسانی در بخش اسلامیه شهرستان فردوس با اعتبار یک میلیارد و ۲۶۶ میلیون تومان  به بهره برداری رسید. در این طرح ها ۱۳۵۷ متر شبکه فشار ضعیف و ۲۳۴۰ متر شبکه فشار متوسط اجرا و همچنین ۷ دستگاه ترانس نصب شده است .همچنین احداث پست توزیع و شبکه فشار متوسط روستای باغستان سفلی با هدف کاهش تلفات و رفع افت ولتاژ برق ۳۵۰ خانوار ساکن این روستا ،آغاز عملیات اجرایی دو‌ جاده روستایی (باداموک و پلوند) به طول ۱۲کیلومتر با قرارداد اولیه یک میلیارد تومان، بهره برداری از مرمت سه قنات در روستاهای بخش اسلامیه با اعتبار ۳۶۳میلیون تومان و افتتاح کارخانه تولید زغال فشرده با اعتبار ۳۵۰ میلیون تومان، همچنین افتتاح یک واحد نجاری در اسلامیه با اعتبار ۲۰۰ میلیون از دیگر پروژه ها بود.

بهره برداری از تنها واحد فرآوری خاک نسوز به روش خشک در کشور

واحد تولید پودر میکرویزه وبریکت سازی واحد معدنی و تولیدی رباط خان شهرستان طبس با حضور معاون استاندار در هفتمین روز از دهه فجر به بهره برداری رسید.این واحد تولیدی با ظرفیت ۱۲ هزار تن در سال با سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد ریال است. این واحد تنها واحد فرآوری خاک نسوز به روش خشک در کشور است.همچنین در این روز افتتاح ۱۲ واحد مسکن مددجویی در قالب طرح مسکن محرومین انجام شد.همچنین تعداد ۱۲ واحد مسکن مددجویی در بخش مرکزی شهرستان طبس به طور همزمان افتتاح شد.برای احداث هرواحد مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات دولتی و ۲۵۰ میلیون ریال بلاعوض پرداخت شده و ۱۰۰ میلیون ریال به صورت بلاعوض از سوی بهزیستی پس از تامین اعتبار پرداخت خواهد شد.

ممنوعیت فروش بلیت در پایانه مسافری بیرجند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از ممنوعیت فروش بلیت در پایانه مسافری مرکز استان خبر داد.جلال زاده گفت در راستای اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در مراکز عمومی طرح ممنوعیت فروش بلیت در پایانه مسافری مرکز استان بیرجند از فردا ۱۹ بهمن اجرا می شود. وی افزود: متقاضیان سفر به وب سایت شرکت‌های حمل و نقل مسافر به آدرس WWW.PAYANEHA.IR , WWWW.PAYANEHA.COM مراجعه و نسبت به تهیه بلیت با برنامه‌ریزی قبلی اقدام و از مراجعه حضوری به پایانه مسافری بدون تهیه بلیت قبل خودداری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


معاون امور معادن و فرآوری مواد وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ظرفیت‌های معدنی نباید

بیشتر

آدینه – پنجشنبه هفته ی گذشته افتتاحیه اولین گفتاورد ملی نخبگان پهنه خراسان و سمنان

بیشتر

سربازی – شهرستان فردوس با قدمت چند هزار ساله و جاذبه های طبیعی و ساخته

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت