شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

اخبار استانی

اختصاص 80 میلیارد تومان اعتبار به باغ موزهی دفاع مقدس خراسان جنوبی

مدیرکل حفظ ‌آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس  با اشاره به اختصاص 80 میلیارد تومان اعتبار در مصوبات سفر رئیس جمهور و هیات دولت به خراسان جنوبی در شهریورماه گفت: یکی از مهمترین دغدغه‌ها و عامل اصلی پیشرفت کند پروژه باغ موزه‌ی دفاع مقدس کمبود اعتباربود که با سفر هیأت دولت به استان این مشکل مرتفع شد. و این اعتبار طی سه سال از سال‌های 1400 تا 1402 اختصاص خواهد یافت

ایجاد شهرک صنعتی جامع فرآوری صنایع معدنی در طبس

استاندار از ورود بخش خصوصی به ایجاد و راه اندازی شهرک صنعتی جامع فرآوری صنایع معدنی در شهرستان طبس خبر داد. قناعت در در دیدار مدیر عامل شرکت سامان کاوش طبس گفت و اظهارکرد: با توجه به ظرفیت های معدنی بی نظیر خراسان جنوبی، سرمایه گذاری در راستای بهره برداری از این پتانسیل های ارزشمند، در اولویت برنامه های اقتصادی استان قرار دارد. 

 استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر نقش و جایگاه سرمایه گذاران در اشتغالزایی و تولید، متذکر شد: در نشست های مختلف از جمله نخستین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان و نیز در جریان بازدید از واحدهای تولیدی مختلف، مدیران به تسهیل شرایط و حمایت از سرمایه گذاران تأکید شده اند.  به گفته وی؛ حمایت از سرمایه گذاران متقاضی سرمایه‌گذاری در استان در دستور کار همه دستگاه ها قرار گرفته است.  وی به تشریح مصوبات این نشست پرداخت و با اشاره به اقدامات بخش خصوصی در راستای حمایت از معادن کوچک مقیاس در استان، گفت: بهمن ماه، جلسه هم اندیشی صاحبان معادن کوچک مقیاس با حضور مدیران هلدینگ معدنی عمرانی خاوران برگزار می شود تا در راستای احیای واحد‌های معدنی نیمه فعال و راکد، مشکلات وموانع موجود بررسی و مرتفع شود.  قناعت با اشاره به تصمیم اتخاذ شده درخصوص ایجاد شهرک صنعتی جامع صنایع معدنی توسط بخش خصوصی در جوار ریل راه آهن طبس اظهار داشت: با هدف جلوگیری از خام فروشی، فرآوری کانی ها، ایجاد ارزش افزوده و صادرات محصولات نهایی معادن، واحد‌های فرآوری زغال سنگ و دیگر ذخایر معدنی در این شهرک راه اندازی می شوند.  وی توسعه اشتغال و کمک به درآمد زایی را مهمترین دلیل توجه به حوزه معادن عنوان کرد و ادامه داد: برنامه ریزی درخصوص احداث ساختمان دفتر مرکزی هلدینگ عمرانی خاوران و شرکت سامان کاوش طبس در مرکز استان از دیگر مصوبات این جلسه بود. 

اقتدار جمهوری اسلامی ایران برگرفته از ولایتمداری است

در مراسمی حجت الاسلام «امین رضا کمالی» به عنوان مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه درسپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی معرفی شد. مراسم تودیع و معارفه مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی روز گذشته با حضور جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه و نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی برگزار شد.  جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این آیین گفت: اقتدار همه‌جانبه جمهوری اسلامی ایران امروز ستون فقرات دشمن را لرزانده و این مهم برگرفته از ولایتمداری و توجه به حاکمیت الهی است. طیبی فر افزود: یکی از جاهایی که در سلسله مراتب حاکمیت الهی ‌براساس فرمان مقام معظم رهبری فعالیت می‌کند، سپاه پاسداران در کنار سایر نیروهای مسلح است و تمامی فرماندهان توسط فرماندهی معظم کل قوا به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم منصوب می‌شوند و همه کسانی که وظیفه صیانت، پرورش و تربیت دارند در این سلسله قرار می‌گیرند. وی با اشاره به اینکه شهدا برای ما مکتب‌ساز شدند، از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی یاد کرد و افزود: خواسته شهید سلیمانی بود که روی‌ مزارش عبارت سرباز نوشته شود در حالی که از نظر رتبه دنیوی یکی از بزرگترین شخصیت‌های نظامی جهان است و ما به مکتب حاج قاسم در جامعه نیاز داریم. طیبی‌فر همچنین خدمات ۴۰ ساله حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی در مجموعه سپاه پاسداران در استان‌های مختلف را باعث مباهات و قابل تقدیر دانست گفت: سپاه تا سقف قوانین سازمانی از توان ایشان به‌صورت مستقیم استفاده کرد و از این پس هم بهره خواهد گرفت. فرمانده سپاه استان نیز در این مراسم بیان کرد: در سطح استان بین دستگاه های اجرایی به خصوص نهادهای فرهنگی هماهنگی، همدلی و هم افزایی بسیار خوبی وجود دارد.

  قاسمی با ابراز خرسندی از هماهنگی و تعامل کاری در مجموعه سپاه استان، افزود: حجت الاسلام نوفرستی از بدو انقلاب اسلامی و ورود در سپاه با اخلاص و صداقت کار را شروع کردند و اکنون هم که بیش از ۴۰ سال از خدمت خالصانه ایشان گذشته است امیدواریم با صداقت ادامه مسیر را خواهند داشت و از توان ایشان در رده های بسیج و مجموعه های صالحین استفاده خواهیم کرد.

  گفتنی است، در این مراسم حجت الاسلام امین رضا کمالی به عنوان مسئول جدید دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی معرفی و از خدمات شایسته ۴۰ ساله حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی مسئول سابق دفتر نمایندگی، ولی فقیه درسپاه استان تجلیل بعمل آمد.

نیروهای مسلح قانونمند و نظام‌مند تربیت می‌شوند

همچنین صبح روز گذشته نماینده ولی فقیه در استان در دیدار با  دیدار جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: نیروهای مسلح در هر سازمانی قانونمند و نظام‌مند تربیت می‌شوند بنابراین درصد اجرا و عمل آنان خیلی بالاست. عبادی افزود  نیروهای مسلح براساس اعتقاد و انضباطی که دارند روی حرفشان تا پای جان می‌ایستند و رزمایش مشترک پیامبر اعظم ۱۷ سپاه نیز براساس ایمان اجرا شد و دشمن هم این را می‌داند. وی با بیان اینکه  با بیان اینکه در این دنیای پرآشوب، امنیت یکی از شاخصه‌های مهم جمهوری اسلامی ایران است گفت: فیض این امنیت نصیب همه مردم می‌شود و نقش نیروهای مسلح و فواید مستقیم و غیرمستقیم آنها برای کل نظام و مردم است.

رزمایش پیامبر اعظم ۱۷ مقتدرترین حرکت رزمایشی ایران بود

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامینیز در این دیدار گفت: رزمایش مشترک پیامبر اعظم (ص) ۱۷ سپاه یکی از مقتدرترین حرکت‌های رزمایشی جمهوری اسلامی ایران بود. طیبی‌فر افزود: این رزمایش سبب شد تا مسوولان رژیم صهیونیستی اعلام کنند که قصد هیچ درگیری نظامی با جمهوری اسلامی را ندارند. وی بیان کرد: امیدواریم بتوانیم در این دوران بسیار سخت و پیچیده که دشمنان اسلام از همه طرف برای مبارزه با اسلام در صف واحد تشکیل احزاب قرار دارند با ایستادگی، مقاومت و خلاقیت‌های روز به روز در نظام جمهوری اسلامی آن اقتدار که نظام دارد را هر چه بهتر و بیشتر به منصه ظهور برسانیم.

طیبی‌فر با بیان اینکه رزمایش مشترک پیامبر اعظم ۱۷سپاه یک رزمایشی در راستای عملیات حقیقی بود عنوان کرد: به قول یکی از مسوولان رزمایش ما فقط در این رزمایش باید جهت موشک‌ها را تغییر دهیم وگرنه یک رزمایش کامل عملیاتی بود. وی با اشاره به عقب‌ نشینی هر روز دشمنان یادآور شد: این اقتدار به برکت انسجام، اتحاد ملت، هدایت‌های مقام معظم رهبری و اقتدار نیروهای مسلح به وجود آمده است و در تمام هم کشور باید با همه وجود این اقتدار حفظ شود.

ایجاد رصدخانه کشاورزی با هدف دوری از قیمت‌های سلیقه‌ای

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: با راه اندازی رصدخانه کشاورزی توسط وزیر جهادکشاورزی باید تلاش کنیم قیمت گذاری عادلانه برسرسفره مردم انجام پذیرد و اجازه ندهیم در بازار به بهانه اینکه به کالا یارانه تعلق نگرفته است قیمت گذاری آن سلیقه‌ای باشد. قوسی در دهمین جلسه قرارگاه امنیت غذایی استان اظهار کرد: تولیدکنندگان کالا و خدمات باید باورداشته باشند که خدمتگزاران در جهادکشاورزی و ادارات زیرمجموعه در کنارشان هستند و تولیدکننده تنها نیست. رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با تاکید بر پررنگ تر شدن قرارگاه امنیت غذایی در شهرستان ها بیان کرد: قرارگاه امنیت غذایی باید به کانون تصمیم گیری روزانه رصد و پایش محصولات کشاورزی تبدیل شود. وی گفت: در همین راستا با راه اندازی رصدخانه کشاورزی توسط وزیر جهادکشاورزی باید تلاش کنیم قیمت گذاری عادلانه برسرسفره مردم انجام پذیرد و اجازه ندهیم در بازار به بهانه اینکه به کالا یارانه تعلق نگرفته است قیمت گذاری آن سلیقه‌ای باشد؛ قیمت گذاری‌ها باید در ستاد تنظیم بازار صورت پذیرد؛ قیمت گذاری باید کف و سقف داشته باشد و توجه داشته باشیم خواست جدی مردم از ما امنیت سفره هایشان است. قوسی افزود: اگر در بازار یک شهر قیمت از یک مغازه به مغازه‌ای دیگر تغییر داشته باشد باید به مدیریت خود شک کنیم که حضورمان ضعیف است؛ باید در نظارت و بازرسی از ظرفیت مردم، اصناف، اتحادیه‌ها و تشکل‌ها و بسیج استفاده حداکثری کنیم چون رویکرد دولتی در نظارت و بازرسی به تنهایی کارساز نخواهد بود. رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه هم و غم مدیران باید این باشد که تولیدکننده با آرامش تولید خود را بدون دغدغه انجام دهد،  بهره برداران واحدهای دامی باید بدانند جهاد کشاورزی حامی آنهاست، ادامه داد: جهاد کشاورزی باید این مرحله را بدون عیب و نقص انجام دهد. قوسی تاکید کرد: سازمان جهادکشاورزی در راستای وظیفه مندی نظارت و بازرسی محصولات کشاورزی با تمام وجود حامی و محافظ منافع تولیدکنندگان و مردم شریف استان خراسان جنوبی خواهد بود.

استفاده از تسهیلات مسکن برای خودمالکان در خراسان جنوبی میسر شد

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: امکان استفاده از تسهیلات ساخت در طرح نهضت ملی مسکن برای متقاضیان خودمالک در استان خراسان جنوبی فراهم شد. به گزارش روز دوشنبه اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی وحید داعی افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته از هم اکنون متقاضیان خودمالک می‌توانند برای استفاده از تسهیلات ساخت در طرح نهضت ملی مسکن به سامانه saman.mrud.ir مراجعه کنند و از تسهیلات این طرح برای ساخت واحدهای خود بهره‌مند شوند. وی با بیان اینکه داشتن پروانه ساختمان و سند مالکیت ملک ضروری است گفت: میزان این تسهیلات در شهر بیرجند ۳۵۰ میلیون تومان و در سایر شهرهای استان ۳۰۰ میلیون تومان است. مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی ادامه داد: مالکان این اراضی می‌توانند به ازای هر واحد تسهیلات مزبور را اخذ و در مرحله فروش اقساطی افراد مورد نظر را برای اخذ کارت قسط به بانک عامل‌ معرفی کنند. وی گفت: نکته حایز اهمیت این است افرادی که برای فروش اقساطی معرفی می‌شوند نیازی به دارا بودن شرایط ماده یک آیین‌نامه قانون ساماندهی مسکن نداشته و به عبارتی شرایط احراز واجد شرایط بودن در طرح‌های مسکن ضرورتی ندارد.

افزایش پرداخت تسهیلات کارآفرینی در خراسان جنوبی

پرداخت تسهیلات اشتغالز در ۹ ماه گذشته در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۴۹ درصد افزایش یافت. مدیر صندوق کارآفرینی امید استان در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما گفت: در این مدت ۸۵۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به ۲ هزار و ۳۳۵ طرح اشتغالزا در استان پرداخت شد. وی گفت: در مدت مشابه پارسال ۳۵۴ میلیارد ریال تسهیلات به هزار و ۱۹۰ طرح کارآفرینی در استان پرداخت شد. زنگنه افزود: این تسهیلات در بخش‌های صنایع دستی، فرآوری گیاهان دارویی به ویژه زعفران، آویشن، آنغوزه و سبزیجات طبس، خدمات، صندوق‌های خرد کوچک، طرح‌های روستایی، پرورش دام و طیور پرداخت شد.مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان جنوبی گفت: بیشترین طرح‌ها در بخش معیشت و درمان نیازمندان با ۵۰۰ طرح ، بخش کشاورزی با ۴۰۰ طرح و صنعت و معدن با ۳۸۰ طرح پرداخت شد. به گفته وی این طرح‌ها توسط نهاد‌های حمایتی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، زندان ، موسسات خیریه ،بنیاد علوی و بنیاد برکت معرفی شدند.

افزایش ۱۵ درصدی مصرف گاز طبیعی در خراسان جنوبی

مصرف گاز طبیعی دیروز در بخش خانگی در خراسان جنوبی در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۵ درصد افزایش یافت.

مدیرعامل شرکت گاز استان گفت:  راهکار‌های بسیار ساده‌ای برای مدیریت و کاهش مصرف گاز در بخش خانگی وجود دارد که از آن جمله می‌توان به استفاده از وسایل گازسوز استاندارد با راندمان بالا، رعایت دمای رفاه ۱۸ الی ۲۱ درجه سانتیگراد، استفاده از لباس گرم زمستانی در منزل، نصب پرده ضخیم بر روی پنجره‌ها، خاموش کردن وسایل گرمایشی در اتاق‌های بدون استفاده، نصب درزگیر در محل در و پنجره‌ها و تنظیم دمای پکیج یا آبگرمکن روی ۵۰ درجه اشاره کرد. هاشمی افزود: بر اساس آیین نامه هیئت وزیران، رعایت بخشنامه صرفه جویی در ادارات سطح استان توسط بازرسان شرکت گاز مورد پایش قرار می‌گیرد و جریان گاز ادارات پر مصرف بعد از اخطار و ارائه گزارش به استانداری، قطع می‌شود.

افزایش ۵۰ درصدی سرمایه گذاری در سایت مرزی ماهیرود

 مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی گفت: مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی گفت: سرمایه گذاری در سایت مرزی منطقه ویژه نسبت به پارسال ۵۰ درصد افزایش داشته و روز به روز بر تعداد سرمایه گذاری‌ها افزوده می‌شود.

زارعی افزود: 24 گروه سرمایه گذاری در سایت مرزی منطقه ویژه اقتصادی سرمایه گذاری کرده‌اند که ۲۰ واحد به بهره برداری رسیده است. وی گفت: عمده‌ترین این واحد‌ها سرمایه گذارانی هستند که از کشور‌های خارجی به ویژه افغانستان آمده‌اند.

زارعی ادامه داد: فعالیت عمده این واحد‌های تجاری در حوزه بارانداز است که در حال حاضر ۲۰ واحد از این واحد‌ها به بهره‌برداری رسیده است که ۶ گروه از آن ها از کشور افغانستان هستند.

با کمبود امکانات و اعتبارات؛ شکارچیان یک قدم جلو افتاده اند

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲۳۹ شکارچی متخلف در استان دستگیر شده اند که پارسال این تعداد ۲۷۹ نفر بوده اند. مودی افزود: پیش از این فقط کار حراست و حفاظت از حیات وحش را بر عهده داشته است، اما طی چند سال گذشته کنترل آلاینده‌های زیست محیطی نیز بر عهده محیط بانان گذاشته شده است. وی ادامه داد: کمبود اعتبارات و امکانات از جمله دلایلی است که باعث می‌شود متخلفان یک قدم از محیط بانان جلوتر باشند. مودی گفت: محیط زیست اکنون با ۲۵ درصد چارت سازمانی در حال خدمت است یعنی هر فرد باید کار ۴ نیرو را انجام دهد. این مقام مسئول ادامه داد: محیط بان زمانی که شکارچی را با صید دستگیر کند درصدی به عنوان حق الکشف به او تعلق می‌گیرد، اما شکارچیان ما برای منافع خود اجازه شکار را نمی‌دهند. مودی عنوان کرد: از مجموع ۲۳۹ متخلف دستگیر شده ۹۳ مورد پیش از شروع به شکار دستگیر شده اند که این نشان دهنده سالم بودن محیط بانان است.

پراکندگی جمعیت دانش آموزی و هزینه‌های گزاف برای آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: پراکندگی جمعیت دانش آموزی هزینه زیادی را برای ایاب و ذهاب دانش آموزان بر آموزش و پرورش استان تحمیل کرده است. واقعی در نشست شورای آموزش و پرورش سربیشه بر تجمیع کلاس ها را لازمه  ساماندهی  سروریس ایاب و ذهاب مدارس دانست و تأکید کرد: گاز کشی به مدارس روستایی سربیشه  تا حدودی انجام شده است. وی از اتصال ۱۴ آموزشگاه شهرستان به سیستم  گاز شهری از ابتدای سال تحصیلی جاری خبر داد وعنوان کرد: تعدادی از مدارس  نیز منتظر تایید ناظر هستند تا از نعمت گاز برخوردار شوند. واقعی، در حوزه سواد آموزی در دوره انتقال ۱۰۰ درصد، دوره تحکیم ۸۳ درصد و دوره سواد آموزی کمتر از ۵۰ درصد جذب صورت گرفته است که برای تکمیل آن همکاری دهیاران، شوراهای اسلامی و مسئولین دستگاه های مختلف شهرستان را می طلبد.

روز بدون فوتی کرونا در خراسان جنوبی

خوشبختانه در شبانه روز گذشته موردی از فوت کرونا در خراسان جنوبی ثبت نشد. دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در استان گفت: در شبانه روز گذشته از ۲۰۸ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که ۲۹ بیمار و از ۳۶۸ تست سریع ۴۴ مورد مثبت جدید کرونا و در مجموع از ۵۷۶ تست ملکولی و سریع ۷۳ مورد جدید کرونا شناسایی شد. شریف زاده افزود: از این عده ۲ مورد از بشرویه، ۳۰ مورد از بیرجند، ۱ مورد خوسف، ۲ مورد ازدرمیان، دو مورد از سرایان، ۱۷ مورد از طبس، ۴ مورد از فردوس، ۴ مورد قاینات و  ۱۱ مورد نهبندان جدید شناسایی شد.

رتبه دوم جشنواره بین المللی پایش برای نویسنده خراسان جنوبی

هادی صباغ زاده نویسنده موفق خراسان جنوبی از سال 1363 فعالیت هنری خودش در تئاتر شروع کرد و نمایشنامه های همچون گرداب خون، خانه کاغذی، مالیخولیا، مثیاق و شب پرهیاهو،  مرگ اتللو، هامون هامون و چندین کتاب دیگر را در پرونده کاری خود ثبت کرده است.  این هنرمند موفق خراسان جنوبی به تازگی در بخش فرهنگ و هنر دومین جشنواره بین المللی پایش برای به تحریر درآوردن کتاب پرورش شخصیت در تئاتر مفتخر به کسب رتبه دوم در این جشنواره شد.  صباغ زاده در ابتدای گفتگو به جشنواره بین المللی پایش پرداخت و با بیان اینکه تعداد 1700 اثر از کشورهای ایران. روسیه .عربستان سعودی .عراق و کانادا به دبیرخانه جشنواره پایش ارسال شده است، گفت: در هر بخش موضوعی سه  اثر به عنوان رتبه برگزیده معرفی می شوند که خدا را شکر با  انتخاب کتاب پرورش شخصیت در تئاتر انگیزه بیشتزی برای کارهای بعدی پیدا کردم. صباغ زاده افزود: هنر چند وجهی است و قابل قیاس با سایرعلوم انسانی نیست و باید بگوییم هنر قابلیتی فراتر از حس های پنجگانه دارد. به گفته وی هنرمند می تواند بابهره گیری از جنبه های وجودی خود چیزهایی را ببیند که دیگران نمی بینند.نویسنده هم استانی درباره کتاب جدیدش، گفت: کتاب پرورش شخصیت در تئاتر در چهار فصل به رشته تحریر در آمده  که فصل اول «رابطه در شخصیت» مورد بررسی قرار گرفته است، وی با بیان اینکه فصل دوم بررسی ابعاد شخصیتی از بعد جسمی .اجتماعی.روان شناختی است. ادامه داد: به فعل درآمدن چیزی که خلق کرده ایم در فصل سوم کتاب به بحث در آمده است. وی با اشاره به اینکه فصل چهارم هم درباره تاثیر اندیشه، تفکر و گرایش نویسندگان در شکل گیری شخصیت های تئاتر  است، اظهار کرد: امیدوارم این کتاب برای نسل جوان بخصوص علاقمندان رشته های بازیگری نویسندگی مفید باشد . صباغ زاده ادامه داد: وقت گذاشتن حدود ۱۵ سال برای نگارش این کتاب زمان مناسبی است تا تجربه و پختگی لازم در ارائه مطالب لحاظ شود. وی بیان کرد: در این کتاب مثال های ساده و قابل درک به گونه ای استفاده شد تا پیچیدگی مضامین و مفاهیم هنری را بخوبی انجام شود.  وی خاطر نشان کرد: سعی در استفاده از منابع متعدد داشته ام  تا  نقد و بررسی موضوعی همراه با وحدت رویه صاحب نظران واندیشمندان فن باشد. این هنرمند هم استانی با بیان اینکه کتاب بعدی، رمان کلاسیک و عاشقانه خواهد بود، عنوان کرد: در این مجموعه دو نفر  با تفکرات متفاوت که هر کدام از این شخصیت ها در بازی های سیاسی دو نظام گرفتار می شوند، نوشته خواهد شد. صباغ زاده علاوه فعالیت در تئاتر و نوشتن کتاب چندین فیلم کوتاه و بلند نیز ساخته است. از شاخص ترین فیلم های وی می توان به فیلم داستانی «نازگل، دختر عشایری» در سال 90 اشاره کرد که  با موضوع زندگی عشایر سربیشه تولید شده است. وی در این ارتباط گفت: این فیلم با هدف توجه به فرهنگ غنی عشایری و بیان گوشه هایی از فرهنگ و آداب و رسوم این قشر و انتقاد از برخی سنت های اشتباه رایج در میان آن ها تولید شده است. وی با اشاره به اینکه در این فیلم داستانی،حدود 16 بازیگر در نقش های اصلی و 25 بازیگر در دیگر نقش ها ایفای نقش کرده اند، افزود:  نقش اصلی فیلم را عباسعلی نورایی از هنرمندان عرصه هنرهای نمایشی بر عهده دارد. صباغ زاده یادآور شد: در سال ۱۳۹۶  مناسب روز عشایر و کارگر، این فیلم  با همکاری  حوزه هنری استان و اداره کل فرهنگ و ارشادخراسان جنوبی در سینما بهمن بیرجند اکران شد.

وام  ضروری 12 میلیون تومانی برای دو هزار بازنشسته خراسان جنوبی 

مدیر بازنشستگی کشوری استان گفت : نتایج ثبت نام مرحله نخست وام ضروری 12 میلیون تومانی اعلام و  بیش از 2000 نفر واجد شرایط دریافت تسهیلات شدند. باقری نژاد با بیان اینکه نتایج و اسامی  واجدان شرایط که در آبانماه  سال جاری ثبت نام کرده اند، در درگاه خدمات الکترونیکی صندوق به نشانی sabasrm.ir اعلام شده و افراد می توانند با داشتن شماره دفتر کل بازنشستگی، شماره ملی و شماره حساب  حقوقی خود نتایج قرعه کشی را مشاهده کنند . باقری نژاد در ادامه اظهار داشت : عواملی همچون  مجموع مانده وام های ضروری دریافتی سنوات قبل ، میزان حقوق دریافتی  با اولویت افرادیکه کمترین حقوق را دریافت می نمایند  در اعلام نتایج قرعه کشی موثر بوده است.

مرگ و میر کرونایی استان، بالاتر از میانگین کشوری

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و مدیریت کرونا ویروس در خراسان جنوبی از بالا بودن موارد فوت ناشی از کرونا در استان نسبت به میانگین کشوری خبر داد. شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و مدیریت کرونا ویروس در خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر ۱۴۹ بیمار تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۴۵ نفر از آن‌ها بیماران کرونایی اند و ۱۱ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند. او گفت: آمار‌ها و بررسی اطلاعات نشان می‌دهد موارد فوت ناشی از کرونا نسبت به جمعیت در استان از میانگین کشوری بالاتر است. شریف زاده افزود: درست است که در هفته گذشته روند کاهشی در موارد بستری ناشی از کرونا را شاهد بوده ایم، اما باز هم آمار بستری‌ها نسبت به جمعیت از میانگین کشوری بالاتر است و این موضوع لازمه تغییر رنگ بندی کرونایی شهرستان‌ها است. دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و مدیریت کرونا ویروس در خراسان جنوبی گفت: امروز تصمیم گیری نهایی برای رنگ بندی کرونایی شهرستان‌های استان گرفته می‌شود. او گفت: از هم استانی‌ها می‌خواهیم نسبت به تزریق دُز سوم خود اقدام کنند و یا اگر دُز‌های اول و دوم را نزده اند به مراکز واکسیناسیون مراجعه کرده و واکسن خود را بزنند.

نظارت بر نانوایی های استان افزایش می باید

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: نظارت بر نانوایی‌های سطح استان با استفاده از توان نیروهای بسیجی افزایش می‌یابد. موهبتی با بیان این مطلب در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان اظهار داشت: با توجه به ضرورت رعایت نکات بهداشتی و تحویل نان با کیفیت و با وزن مناسب، لازم است که نظارت بر نانوایی‌ها بیشتر شود.  وی با اشاره به مصوبه کشوری استفاده از توان بسیج در بحث نظارت بر بازار، تصریح کرد: نیروهای بسیجی پس از صدور کارت و طی کردن آموزش‌های لازم، امکان حضور در بازار و مداخله در نظارت‌ها را به عهده می‌گیرند.  سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری متذکر شد: لازم است در زمینه تنظیم و نظارت بازار، موضوعاتی که نیاز به تعیین تکلیف دارند و یا می‌توانند با استعلام از مرکز، به استان تفویض اختیار شوند، توسط دستگاه‌های اجرایی احصا شده و به استانداری ارسال شوند.  موهبتی تأکید کرد: در بحث تعیین قیمت اقلام تولیدی داخل استان نیز باید جلسات کارشناسی لازم با مدیریت سازمان جهاد کشاورزی برگزار شود.

وقوع یخبندان در خراسان جنوبی

کارشناس هواشناسی استان گفت: مطابق با داده‌ها  و خروجی مدل‌های هواشناسی تا روز چهارشنبه شرایط جوی پایدار و یکنواخت خواهد بود و از چهارشنبه افزایش ابر و به تدریج از پنجشنبه شب آغاز فعالیت سامانه بارشی در استان پیش بینی می‌شود. زارعی افزود: با ادامه روند کاهشی دمای هوا تداوم سرما و یخبندان شبانه را در استان انتظار داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت