اخبار استانی

استاندار : نرخ کاهشی فرزندآوری، قابل تأمل و نگران کننده است

استاندار نرخ کاهشی فرزندآوری را قابل تأمل، نگران کننده و نیازمند بررسی ویژه عنوان کرد. قناعت با تأکید بر آمار قابل توجه ازدواج‌های در سن پایین هم گفت: سن کم ازدواج بین ۱۰ تا ۱۴ سال که بدون تردید در افزایش آمار طلاق استان نیز مؤثر است نیازمند بررسی و کار کارشناسی است.وی از صدور ۹۰ درصد کارت‌های ملی هوشمند استان گفت: با وجود محدودیت‌هایی که وجود دارد، اما باید تلاش شود این رقم به ۱۰۰ درصد برسد و ما جزو استان‌های پیشرو باشیم.

تحول گرایی دولت، دستور کار ویژه معاونت عمرانی استانداری

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: شعار تحول گرایی دولت، دستور کار ویژه معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری است. عباس زاده با بیان این مطلب در نخستین نشست آشنایی با مدیران کل حوزه معاونت عمرانی استانداری خاطرنشان کرد: با عنایت به تأکید شخص استاندار مبنی بر برنامه ریزی برای تحقق شعار تحول گرایی دولت، این موضوع به طور ویژه در دستور کار این معاونت قرار دارد. وی متذکر شد: ما می بایست در تمام حوزه های تابعه این معاونت ، موارد مختلف در راستای رسیدن به این تحول را احصا نموده، برای تحقق شان برنامه ریزی نماییم. سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار، ضمن تشکر از اقدامات انجام شده در این مجموعه اظهار داشت: مهم این است که رفع بخشی از محرومیت های استان به حوزه کاری ما مرتبط می شود و در همین راستا باید اقدامات قابل توجهی انجام دهیم.عباس زاده تصریح نمود: این مسئولیت نیازمند انسجام حوزه های مختلف معاونت، هم افزایی دستگاه ها، تقویت شهرداری ها و دهیاری ها، برنامه ریزی برای اجرای دقیق و بموقع پروژه های عمرانی و .. می باشد.وی افزود: با تعامل و همبستگی مجموعه می توانیم مأموریت های حاکمیتی وزارت کشور را به نحو احسن انجام دهیم. شایان ذکر است: این جلسه با حضور دهقان مشاور عالی و دستیار ویژه استاندار، محبی سرپرست معاونت توسعه و منابع استانداری ، مدیران کل و معاونین واحدهای تابعه معاونت هماهنگی امور عمرانی برگزار شد. عباس زاده مدیرعاملی شرکت عمران و مسکن شمال وابسته به بنیاد مستضعفان و همچنین مدیرکل دفتر فنی استانداری گلستان را در کارنامه خود دارد

۹۱ هزار و ۵۵ نفر از خدمات ناظران سلامت خراسان جنوبی بهرهمند شدند

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر گفت: از ابتدای اجرای طرح ناظران سلامت تاکنون ۹۱ هزار و ۵۵ نفر از خدمات متعدد این طرح در استان بهره‌مند شدند. موهبتی افزود: در اجرای این طرح تاکنون از ۲۶ هزار و ۸۰۰ مکان عمومی استان در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با هدف کنترل و نظارت بر حسن اجرای پروتکل‌های بهداشتی بازدید شده است.

برنامه های آموزش و پرورش استان برای حضور دانش آموزان در مدارس

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی گفت: پیشگیری از تجمع در مدارس قبل و بعد امتحان، فاصله صندلی‌ها و برگزاری امتحان در سالن‌های بزرگ از مراقبت‌های کرونایی در فصل امتحانات است.محمد علی واقعی با اشاره به حضوری بودن امتحانات دوره اول و دوم متوسطه اظهارکرد: برای امتحانات پایان نوبت اول دانش آموزان همه تدابیر در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تأمین سلامت دانش آموزان و کارکنان و معلمان در نظر گرفته شده است.مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: به مدیران مدارس توصیه کرده‌ایم که امتحانات را در سالن‌های ورزشی و نمازخانه‌های مدارس برگزار کنند و فاصله صندلی‌ها با یکدیگر حدأقل یک متر و ۸۰ سانت باشد.واقعی ادامه‌داد: از طرف دیگر تأکید شده که برگزاری امتحانات پایه‌های مختلف به گونه‌ای با فاصله زمانی از هم برگزار شود که در مدرسه شاهد تجمع نباشیم.وی با اشاره به اینکه نگرانی ما بابت تجمع دانش آموزان بعد از پایان امتحانات است، یادآور شد: برای پیشگیری از این موضوع نیازمند همکاری و هماهنگی والدین هستیم تا بلافاصله بعد از پایان امتحان، فرزند خود را به خانه منتقل کنند.مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در زمینه عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برخی از مدارس، مواردی بوده که تذکر داده و رفع شده است. واقعی در زمینه تأمین ماسک و مواد ضدعفونی کننده در مدارس خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: دانش آموز باید با خود ماسک و مواد ضدعفونی کننده همراه داشته باشد ولی ما نیز به مدارس توصیه کرده‌ایم که به تعداد ۱۰ درصد دانش آموزان ماسک تأمین کنند تا در صورت نیاز دانش آموز مورد استفاده قرار گیرد.وی ادامه داد: در مورد دانش آموزان ابتدایی از آنجایی که ارزیابی‌ها توصیفی است به صورت طبیعی بحث امتحان را نداریم.

تحقق  86  درصدی تعهد استان در ثبت اشتغال سامانه رصد

ثبت اطلاعات اشتغال ایجاد شده توسط دستگاه های اجرایی در سال جاری در سامانه ی ملی رصد تا کنون ۸۶.۳ درصد تعهد استان محقق شد. مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان گفت : ثبت ۱۱هزار و ۳۶۱ اشتغال جزو تعهدات استان است که تا کنون ۹ هزار و ۸۱۰ مورد اشتغال معادل ۸۶.۳ درصد تعهد پیش بینی شده ، توسط دستگاه های اجرایی در سامانه رصد ثبت شده است.اشرفی افزود : از مجموع ۹ هزار و ۸۱۰ مورد اشتغال ثبت شده خراسان جنوبی در سامانه رصد ؛ تعداد هزار و ۷۴۹ مورد در بخش ساختمان بوده است.مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان گفت : بر اساس گزارش اخذ شده از سامانه ، بیشترین تعداد اشتغال ثبت شده مربوط به شهرستانهای بیرجند با ۲ هزار و ۳۰۷ ، طبس با هزار و ۷۵۴ ، قاینات با هزار و ۳۹۱ و نهبندان با هزار و ۲ مورد بوده است.

افزایش ۶۰ درصدی پروندههای تعزیراتی استان

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون پنج هزار و ۴۵۹ پرونده تخلف وارد شعب تعزیرات حکومتی استان شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۰.۸ درصد افزایش داشته است.حسین حسن‌پور افزود: همچنین در ۹ ماه گذشته پنج هزار و ۴۸۱ پرونده در شعب تعزیراتی استان مختومه شد که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۱.۸۷ درصد افزایش دارد. وی بیان کرد: در این مدت ۲ هزار و ۵۶ پرونده در بخش کالا و خدمات وارد و ۲ هزار و ۵۷ پرونده مختومه شده است. مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۱۰۰ درصد پرونده‌های وارده، مختومه شده است گفت: در این حوزه متخلفان به پرداخت بیش از ۷۵ میلیارد و ۵۵۳ میلیون ریال محکوم شدند. وی تصریح کرد: در بخش قاچاق کالا و ارز نیز امسال ۲ هزار و ۶۵۳ پرونده وارد و ۲ هزار و ۶۷۱ پرونده در شعب تعزیرات حکومتی استان مختومه شد که متهمان به پرداخت ۲ هزار و ۱۲۹ میلیارد و ۸۶۴ میلیون ریال محکوم شدند. حسن‌پور درباره بخش بهداشت، دارو و درمان گفت: در این حوزه از ابتدای سال جاری تاکنون ۷۵۰ پرونده تخلف وارد و ۷۵۳ پرونده نیز مختومه شد و متهمان به پرداخت ۶ میلیارد و ۲۲۱ میلیون ریال محکوم شدند. وی یادآور شد: درج نکردن قیمت، گرانفروشی و ارائه نشدن فاکتور خرید به ترتیب بیشترین فراوانی پرونده‌ها در بخش  کالا و خدمات را به خود اختصاص داده است. مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: در بخش قاچاق کالا و ارز نیز به ترتیب حمل کالاهایی که موضوع قاچاق قرار می‌گیرد، ورود یا خروج کالا از مسیر غیرمجاز و نگهداری کالای قاچاق بیشترین فراوانی را داشته است. وی افزود: در بخش بهداشت، دارو و درمان نیز رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی، رعایت نکردن بهداشت محیطی و عرضه و تحویل کالای غیربهداشتی بیشترین میزان تخلفات را به خود اختصاص داده است. حسن‌پور با اشاره به عملکرد واحدهای گشت سیار تعزیرات حکومتی گفت: در ۹ ماه گذشته هزار و ۵۷۳ مورد بازرسی توسط ۵۷۰ اکیپ در سطح استان انجام شده است. وی اضافه کرد: در این مدت ۲۶۸ واحد دارای تخلف شناسایی شد و به ۵۴۴ واحد نیز تذکر داده شده است.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خراسان جنوبی: نباید نسخه واحدی برای استان ها پیچیده شود

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: با توجه به تفاوت شرایط در کشورهای همسایه و استان‌های مرزی برای اقلام مشمول معافیت تعاونی‌های مرزنشین در تمامی مرزهای کشور نباید نسخه واحدی پیچیده شود.

موهبتی در چهارمین جلسه کارگروه توسعه زیرساخت که به ریاست “محسن کوشش‌تبار” سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور و “مهدی جمالی‌نژاد” معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور برگزار شد تصریح کرد: با توجه به اهمیت و نقشی که بازارچه‌ها در توسعه استان‌های مرزی دارند، لازم است تکمیل زیرساخت‌های بازارچه‌های مرزی در اولویت برنامه‌های دولت قرار گیرد. وی افزود: توسعه زیرساخت‌ها در بازارچه‌های مرزی، ارتباط تنگاتنگی با توسعه مراودات تجاری دارد. وی ادامه داد: بازارچه‌های مرزی در استان‌های مرزی به‌ویژه در مناطقی مثل خراسان جنوبی در تامین معیشت مردم و مرزنشینان نقشی بسزا دارد. سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: تامین معیشت و رفاه اقتصادی مرزنشینان منجر به ماندگاری آنان در مناطق مرزی شده و به ایجاد و تقویت امنیت در استان و کشور کمک می‌کند. موهبتی انجام مبادلات تجاری در بازارچه‌های مرزی همچون سایر مناطق گمرکی را خواستار شد و گفت: با توجه به تفاوت شرایط در کشورهای همسایه و استان‌های مرزی برای اقلام مشمول معافیت تعاونی‌های مرزنشین در تمامی مرزهای کشور نباید نسخه واحدی پیچیده شود. موهبتی تفویض اختیار به استان‌ها در زمینه تصمیم‌گیری درخصوص اقلام مشمول معافیت تعاونی‌های مرزنشین را خواستار و متذکر شد: در حال حاضر ورود ۶۸ قلم کالا توسط تعاونی‌های مرزنشین مشمول معافیت است که سهم برخی استان‌ها از این اقلام بسیار ناچیز است لذا تفویض اختیار به مناطق در افزایش برخورداری تعاونی‌ها بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

رشته‌های پر طرفدار پزشکی خواهان ندارند

طی ۵ سال اخیر رشته‌های تخصص پزشکی با استقبال بسیار کمی مواجه شده اند. موسوی میرزایی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در ۱۰ سال گذشته استقبال از رشته‌های تخصص و دستیاری آن به صورتی بود که دانشجویان هزینه می‌کردند تا سوالات را بخرند و قبول شوند، اما رفته رفته استقبال از این رشته‌ها بسیار کم شد. وی گفت: از ۵ سال پیش استقبال از رشته‌های تخصص کم شد تا اینکه سه سال پیش برای اولین بار از سمت وزارت بهداشت فرمی برای تکمیل ظرفیت رشته‌های تخصص ارسال شد به این معنی که کسانی که در انتخاب رشته قبول نشده اند می‌توانند دوباره انتخاب رشته کنند تا ظرفیت‌ها تکمیل شود. موسوی افزود: دراین فرم حدود ۴۰۰ صندلی خالی برای کل کشور در رشته‌های تخصص خالی مانده بود و فرم برای رشته‌هایی بود که می‌توان گفت چون درآمد بالایی ندارند استقبال از آن‌ها کم شده است. سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت:، اما پارسال صندلی‌های خالی از ۴۰۰ به ۶۰۰ رسید و مجدد وزارت بهداشت اعلام تکمیل ظرفیت کرد تا کسانی که در امتحان تخصص شرکت کرده اما قبول نشده بودند، مجدد انتخاب رشته کنند.  موسوی ادامه داد: به طور عجیبی امسال در کشور ۸۰۰ صندلی خالی در رشته‌های پر در آمدی مثل رادیولوژی، قلب، جراحی مغز و اعصاب و دیگر رشته‌های مهم خالی ماند که وضعیتی نگران کننده برای آینده‌ی بهداشت و درمان است. موسوی عنوان کرد: از دوماه پیش کشور به سمتی رفت که در آینده بهداشت و درمان آن اختلال به وجود آمد و حتی طی نامه‌ای موضوع به رهبر معظم انقلاب نیز اعلام شد که استقبال از رشته‌های تخصص بسیار پایین آمده است. سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: به عنوان مثال رشته‌ ای در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند وجود دارد که می‌توانیم سالانه ۶ متخصص و ۶ دستیار در آن جذب کنیم، اما پارسال این رشته تنها یک متقاضی داشت و این یعنی با یک هجدهم ظرفیت مان به جلو می رویم.

بوروکراسی پیچیده حاکم بر کمرگ استان: چرا کالاها دیر ترخیص می شوند؟

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی با اشاره به اینکه هماهنگی لازم بین سازمانی وجود دارد، تصریح کرد: گاهی تخصیص ارز دچار معطلی شده و این امر باعث عدم ترخیص کالاها می‌شود.  رحیمی‌زاده اظهار کرد: اینکه بعضی از کالاها مدت زیادی در گمرک می‌مانند بدلیل این است که ما با چندین سازمان دیگر در ارتباطیم؛ سازمان‌های همجوار مجوزهای قانونی صادر می‌کنند و متاسفانه عمده این ماندگاری‌ها در گمرک بدلیل عدم صدور مجوزهای لازم از طرف این سازمان‌های مذکور است.  وی با اشاره به اینکه هماهنگی لازم بین سازمانی وجود دارد، تصریح کرد: گاهی تخصیص ارز دچار معطلی شده و این امر باعث عدم ترخیص کالاها می‌شود.  مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی بیان کرد: تخصیص ارز می‌شود اما تامین لازم برایش انجام نشده این باعث می‌شود کالا معطل بماند و ترخیص آن به تعویق بیافتد. رحیمی زاده ادامه داد: در بحث واردات در چند سال اخیر بدلیل این شرایط ارزی کشور و مشکلاتی که وجود داشته تصمیمات دولت بر این بوده که واردات بسیاری از کالاها ممنوع شود.  وی افزود: اجازه واردات بیش از سه هزار قلم کالا را در چند سال اخیر نداشتیم و قاعدتا افغانستان هم مستثنی از این امر نیست؛ ضمن اینکه افغانستان کشوری هم نیست که کالاهای متنوع و یا صنعتی داشته باشد که ما بتوانیم وارد کنیم.  مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی بیان کرد: از کشور افغانستان بیشتر در بحث محصولات کشاورزی می‌توانیم وارد کنیم که آن هم به دلیل مشکلات قرنطینه‌ای گاهی به تعویق می‌افتد، باید در این بخش کار شود.  وی خاطرنشان کرد: در بحث محصولات کشاورزی قطعا باید این تراز تجاری را مثبت کنیم اما راهکار این است که اگر نمی‌توانیم واردات قطعی انجام دهیم می‌توانیم واردات موقت برای فرآوری داشته باشیم. 

رانندگان زحمت کش ترین قشر جامعه هستند

مدیرعامل شرکت کویر تایر از رانندگان به عنوان زحمت کش ترین قشر جامعه یاد کرد وگفت: چرخ اقتصاد  کشور به دست شما می‌چرخد. زینلی در آیین تجلیل از رانندگان همکار کویر تایر در بخش حمل و نقل گفت: ۲۶ آذر سال ۱۳۶۲ یادآور فرمان تاریخی  حضرت امام خمینی (ره) به کامیونداران سراسر کشور ، برای تخلیه کالاهای ضروری و مایحتاج مردم است که با حرکت جهاد گونه ایشان ، این روز در تاریخ ایران ثبت و ضبط شده است. وی با بیان اینکه روز حمل و نقل، روز قدردانی از خدمات ارزشمند رانندگان و سایر دست‌اندرکاران و شاغلان بخش حمل و نقل کشور است گفت: شما رانندگان گرمابخش تولید وارتزاق مردم این منطقه هستید . مدیرعامل شرکت کویر تایر افزود: امروز بیش از۳۵۰ هزار کامیون حمل و نقل کشور را برعهده دارند و در سال گذشته بیش از ۵۰۰ میلیون تن کالا را جابه جا کرده اند و با تلاش شما عزیزان  بیش از ۷هزار کامیون وتریلر محصولات این کارخانه را به اقصی نقاط کشور حمل کرده وبیش از ۲هزار کامیون  از سراسر کشور نیز مواد اولیه وقطعات مورد نیاز را به این شرکت انتقال داده اند. فرماندار بیرجند هم با بیان اینکه صنعت مهم ترین بخش این استان است، گفت: در سال‌های اخیر کویر تایر تایر افتخارات زیادی کسب کرده و به نقطه‌ای رسیده که در برخی حوزه‌ها بسیار بی‌نظیر بوده است. ناصری با بیان اینکه کارآفرینی در ردیف بزرگترین کارهای واجب است، ادامه داد: در این زمانه به شدت نیازمند تولیدکار و کارآفرینی هستیم. در این مراسم که بمناسبت هفته راهداری ،حمل ونقل ورانندگان برگزار شد از رانندگان و دست اندرکاران همکار در بخش حمل ونقل شرکت کویرتایر با اهدای لوح تقدیر وهدایایی تجلیل شد.

آغاز طرح نهضت تولید مسکن در خراسان جنوبی

 عملیات اجرایی هزار و ۸۷۷واحد مسکونی در طرح نهضت تولید مسکن (طرح اقدام ملی) در خراسان جنوبی آغاز شد. مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان  گفت: در این طرح دوهزار و ۹۳۶نفر تایید نهایی شدند که از این تعداد دوهزار و ۹۳۵نفر افتتاح حساب و از این تعداد دوهزار و ۸۹۹نفر واریز وجه ۴۰میلیون تومان آورده اولیه داشته اند. قاسم تنها افزود: از این تعداد هزار و ۳۹واحد به مرحله اجرای فنداسیون، ۴۲۵واحد اجرای اسکلت، ۲۱۹واحد اجرای سقف و ۷۸واحد به مرحله سفت کاری رسیدند. وی با بیان اینکه هم اکنون تسهیلات این طرح ۱۵۰میلیون تومان با بازپرداخت ۲۰ساله است افزود: دولت به دنبال افزایش این رقم به ۳۰۰میلیون تومان در شهر‌های زیر ۱۰۰هزار نفر جمعیت است که به محض ابلاغ، ما به التفاوت این تسهیلات به حساب متقاضیان واریز خواهد شد.

هفته پر کار داوران فوتبالی خراسان جنوبی

داوران فوتبالی خراسان جنوبی این هفته در لیگ های مختلف کشوری قضاوت می کنند. موسوی مسئول کمیته داوری هیئت فوتبال خراسان جنوبی به خبرنگار فارس در بیرجند گفت: محمد حسین سروری،مهدی وزیری و مرتضی شریعتی به ترتیب به عنوان داور،کمک داور ۱ و کمک داور ۲ بازی دو تیم‌ پیشگامان مشهد و سپاهان گرگان از سری رقابت های لیگ قهرمانی نونهالان را قضاوت خواهند کرد. به گفته وی هم چنین امیر ارمند، مهدی اکبرزاده، میثم باهوش، مهزیار محمدی پور به عنوان داور،کمک داور اول،دوم و چهارم بازی دو تیم پیام توس مشهد و مناطق نفت خیز جنوب از سری رقابت های فوتبال لیگ دسته دو کشور را قضاوت خواهند کرد. به گفته وی افزون براین محمود طحان داور دوم بازی تیم های استعدادهای درخشان مشهد و ایرالکو اراک  از سری رقابت های لیگ دسته اول فوتسال کشور خواهد بود.

کاهش ۳۰تا۱۰۰ درصد آبدهی قنوات خراسان جنوبی

آبدهی قنوات خراسان جنوبی در سال جاری ۳۰تا۱۰۰ درصد کاهش یافت. مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهادکشاورزی استان گفت: این افت آبدهی به دلیل خشکسالی‌های متعدد و طولانی‌مدت و هوابین بودن قنوات است. اکبر محمدی افزود: کاهش آبدهی قنوات به معنای حذف شدن قنوات نیست و پس از بارندگی مجدد دبی قنات افزایش می‌یابد. به گفته وی امسال حدود ۳۰درصد از قنوات مورد تعهد یعنی ۲۵ کیلومتر و به تعداد ۵۰رشته قنات به‌صورت دیون توسط پیمانکاران ذیصلاح، بازسازی و مرمت شده است.

مصدومیت ۵ نفر در برخورد کامیونت ایسوزو با اتوبوس

در پی برخورد یک دستگاه کامیونت ایسوزو با یک دستگاه اتوبوس در محور نهبندان به زاهدان ۵ مسافر اتوبوس دچار جراحت سطحی شدند. رئیس پلیس راه استان گفت: این حادثه روز گذشته در کیلومتر ۳۰ محور نهبندان به زاهدان رخ داد. سرهنگ رضایی افزود: در این حادثه برخورد کامیونت ایسوزو و اتوبوس به صورت پهلو به پهلو سبب شکسته شدن شیشه اتوبوس شده و با ریختن شیشه ۵ نفر به صورت سطحی مصدوم شدند. وی گفت: علت حادثه انحراف به چپ کامیونت اعلام شده است.

کرونا در خراسان جنوبی دو قربانی دیگر گرفت

در شبانه روز گذشته با ثبت دو فوت جدید کرونایی مجموع فوتی های ناشی از این بیماری در استان به هزار و ۲۶۴ نفر افزایش یافت. دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در استان گفت: در شبانه روز گذشته از ۱۰۱ آزمایش تشخیص کرونا در استان ۱۹ بیمار و از ۹۵ تست سریع ۱۲ مورد مثبت جدید کرونا و مجموعا از ۱۹۶ تست ملکولی و سریع ۳۱ مورد بیمار جدید کرونا شناسایی شد. شریف زاده افزود: از این تعداد ۱۴ مورد از بیرجند، ۳ مورد ازدرمیان، ۱۲ مورد از طبس، ۱ مورد از فردوس و ۱ مورد از زیرکوه شناسایی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت