یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

اخبار استانی

متهم در عدم استفاده از ظرفیت مرز، خودمان هستیم

استاندار خراسان جنوبی گفت: اینکه هنوز نتوانسته‌ایم از ظرفیت مرز به‌طور کامل استفاده کنیم، متهم ردیف اول خودمان هستیم. قناعت روز پنجشنبه در نشست شورای ساماندهی مبادلات مرزی که همزمان با کارگروه توسعه صادرات استان در محل مرز رسمی ماهیرود برگزار شد، با تاکید بر اینکه بدون کار تیمی، هیچ توفیقی نخواهیم داشت گفت: باید با کار جهادی و تعامل، فرصت طلایی مرز را مغتنم بشماریم. وی تصریح کرد: در این زمینه نباید دنبال مقصر بگردیم یا به امید دیگران باشیم، بلکه باید خودمان همت کنیم و از ظرفیت مرز به‌درستی بهره‌برداری کنیم. نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی گفت: مشکلات موجود در مرز را خودمان باید حل کنیم و برای این کار باید عطش کار داشته باشیم و با دلسوزی مسایل را پیگیری کنیم. وی عملکرد آیت الله رئیسی را فرصتی طلایی خواند و افزود: رئیس جمهور حتی روزهای جمعه را در مأموریت به سر می‌برد و ما اگر 50 درصد او وقت بگذاریم، شرایط اینجا طلایی می‌شود. قناعت، تدوین یک برنامه و چشم‌انداز برای بهره‌برداری از مجموعه اقتصادی و تجاری ماهیرود در مجاورت کشور افغانستان را الزامی برشمرد و گفت: این برنامه به ما می‌گوید کجا هستیم و قرار است به کجا برسیم. استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه روزمرگی آسیب‌زاست، اقدامات انجام شده در مرز را قابل تقدیر خواند و افزود: روزمرگی به معنای حرکت لاک‌پشتی داشتن و عادی کار کردن است و ما برای استفاده بیشتر از مرز، نیاز به سرعت عمل داریم. وی اظهار داشت: ما در رقابت با دو استان همجوار، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان هستیم و اگرچه در حال حاضر عقب نیستیم و شرایط مان خوب است اما باید بهتر از این باشیم. قناعت با تاکید بر کنار گذاشتن نگاه‌های بخشی گفت: ایجاد تحول و تغییر در این مرز، کار جمع ماست که باید در کنار هم مسایل را پیگیری و دنبال کنیم. وی افزود: اگر قرار است مرز استان، حرف اول را در کشور در زمینه مراودات مرزی با افغانستان بزند، این خود ما هستیم که باید این توفیق را رقم بزنیم.

بهره مندی مرزنشینان از مراودات

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به شرح وظایف اعضای شورای مبادلات مرزی گفت: مسایل مختلف باید موردی در کارگروه‌های ذیل شورا مورد نقد و بررسی کارشناسی قرار گیرد و بعد از چکش‌کاری در شورا مطرح شود و به تصویب برسد. وی آمادگی کامل خود برای پیگیری مسایل و مشکلاتی که در داخل استان حل و فصل نمی‌شوند را اعلام کرد و افزود: در اقدامات و برنامه‌ها باید جایگاه ویژه‌ای برای مرزنشینان قایل شویم و ساکنان روستاهای اطراف از این مراودات اقتصادی بهره‌مند شوند. وی از برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در استان در زمینه چینش مقدمات لازم برای برگزاری نشست با والی فراه گفت و اظهار داشت: نماینده وزارت امور خارجه در استان که مشاور استاندار نیز است باید در اولین فرصت، مذاکراتی با سفیر و سرکنسول ایران در افغانستان داشته باشد. استاندار خراسان جنوبی گفت: در این جلسات باید برای برگزاری نشست دوجانبه استاندار خراسان جنوبی و والی فراه برنامه‌ریزی شود.

فرصت های زیاد مرز ماهیرود

رئیس منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی نیز در این جلسه با بیان اینکه در این سالها اتفاقات خوبی در مرز رسمی ماهیرود رقم خورده است، گفت: با توجه به نوپا بودن و کسب سهم عمده از صادرات ایران از این معبر مرزی، نشان از  پشتکار همه مسئولان و پای کار آمدن بخش خصوصی در خراسان جنوبی است. صفدری زاده با بیان اینکه گاهی شناخت کافی از بازار افغانستان نداریم. افزود:همیشه تصورمان این است هر کالایی امکان وارد شدن آن به ایران وجود دارد در حالیکه طبق شرایط قانونی حاکم بر مبادلات مرزی؛ جهت ورود، اسامی کالاها اعلام میشود و باید این کالاها تحت نظارت گمرک وارد شود. صفدری زاده با بیان اینکه با نگاه تک بعدی دچار روز مره گی می شویم گفت: ما شناخت کافی به بازار افعانستان نداریم در حالیکه  فرصت های زیادی وجود دارد  و گاهی فقط بر  یک سویه بودن روابط گلایه داریم. وی ادامه داد: در حالیکه اگر بتوانیم با رایزنی با والی فراه مجوز واردات سنگ آهن از افغانستان را  بگیریم ؛در واقع میتوانیم به صرفه اقتصادی زیادی دست یابیم. وی با بیان اینکه فرصت های مرز بین المللی ماهیرود بسیارزیاد است ادامه داد: معتقدیم باید کار اقتصادی را درست انجام داده ودر کنار آن همه به مسئولیت اجتماعی خود به خوبی عمل کنیم .

اختیار تام برای رونق ماهیرود

استاندار خراسان جنوبی گفت: به بنده اختیار تام داده شده تا از ظرفیت بازارچه مرزی ماهیرود، استفاده مطلوب، بهینه و کامل صورت گیرد. قناعت روز پنجشنبه در نشست با جمعی از تجار ایران و افغانستان در محل مرز ماهیرود اظهار داشت: بهره‌برداری کامل از ظرفیت این بازارچه، نیاز به ارتباطات سطح ملی ندارد بلکه ما می‌توانیم با همفکری و تعامل مشکلات موجود را رفع کنیم.

وی  افزود: شما تجار ایرانی و افغانستانی جای خوب و باثباتی سرمایه‌گذاری کرده‌اید و اگرچه خراسان جنوبی به نسبت دیگر استان‌ها، کمتر برخوردار است اما نگاه دولت جدید به این منطقه، خاص و ویژه است. وی گفت: دو ملت افغانستان و ایران، اشتراکات دینی، تاریخی و فرهنگی فراوانی دارند و همزبانی و همسایگی دو منطقه نیز ارتباطات عمیقی را رقم زده لذا ما می‌توانیم مراودات مرزی و اقتصادی را توسعه ببخشیم. قناعت بیان کرد: آغوش ما به روی سرمایه‌گذاران باز است و دست سرمایه‌گذاران داخلی و افغانستانی که تمایل به حضور و فعالیت در این منطقه دارند را به گرمی می‌فشاریم. وی افزود: با توجه به فضایی که با فعالیت دولت سیزدهم بر کشور حاکم است، برای سرمایه‌گذاری و توسعه مراودات اقتصادی در این منطقه جای هیچ نگرانی نیست.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه بازدیدها از مرز ماهیرود به‌صورت دوره‌ای و مستمر ادامه خواهد داشت گفت: ما مرز را به‌طور ویژه خواهیم دید تا بتوانیم از ظرفیت‌های آن در دو استان خراسان جنوبی و فراه افغانستان به‌خوبی بهره‌مند شویم.

وی به مسایل و مشکلات مطرح شده در جلسه اشاره کرد و گفت: درخصوص رفع مشکلات بهره‌برداران و غرفه‌داران، دستورات لازم به بخش‌های متولی داده شده تا از تضییع حق این افراد جلوگیری شود.

توسعه اقتصادی در مرز باید همه‌جانبه باشد

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس هم در این نشست گفت: توسعه اقتصادی در مرز باید همه‌جانبه باشد و هرچند رشد اقتصادی خوبی در منطقه داشتیم اما هنوز رشد همه‌جانبه در مرز ماهیرود به‌درستی شکل نگرفته است. نخعی افزود: با وجود همه تلاش‌های انجام شده اما توسعه مبادلات مرزی نتوانسته رضایت مردم بومی منطقه را فراهم کند که باید فکری کرد چرا که بدون شک فعالیت اقتصادی عالی است اما باید پیوست‌های فرهنگی را هم دید. وی گفت: در مدیریت کسب و کارهای معمول مشکل داریم چرا که بیش از یک سال است غرفه‌داران در بازارچه مرزی گلایه دارند و مردم منطقه هم می‌گویند سهم ما از رشد اقتصادی تصادفات، گرد و خاک و مشکلات دیگر است که باید این موضوع مدیریت شود در غیر این صورت به توسعه همه‌جانبه دست نخواهیم یافت. استاندار خراسان جنوبی روز پنجشنبه برای بررسی میدانی زیرساخت‌ها و وضعیت مبادلات تجاری در مرز رسمی ماهیرود به شهرستان سربیشه رفت و از قطعه سوم محور سربیشه – درح – میل ۷۸، پایانه مرزی ماهیرود (میل ۷۸)، عملیات اجرایی پروژه نصب و راه‌اندازی دستگاه ایکس‌ری در مرز ماهیرود و درب خروج واحد صادرات در گمرک ماهیرود بازدید کرد. همچنین با حضور استاندار ساختمان انبار تحت کلید گمرک و ساختمان مرزبانی در مرز ماهیرود به طور رسمی افتتاح شد و عملیات اجرایی پروژه مجتمع اقامتی آغاز شد.

کاهش ابتلا و مرگ کرونایی در پاییز امسال

موارد ابتلا و فوت ناشی از کرونا در خراسان جنوبی در فصل پاییز روند کاهشی داشت. دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان با مقایسه آمار ابتلا و مرگ کرونایی در دهه اول مهر با دهه آخر آذر، گفت: متوسط روزانه تست مثبت در دهه اول مهر ۱۱۸ نفر بود که با کاهش ۳۶ درصدی به ۷۶ مورد در دهه آخر آذر رسید. شریف زاده افزود: متوسط روزانه بیماران بستری تنفسی از ۱۸۳ مورد در دهه اول مهر به ۱۴۵ مورد در دهه آخر ماه آذر (۲۱ درصد) کاهش یافت. وی گفت: متوسط روزانه بستری بیماران کرونایی هم از ۸۴ نفر در دهه اول مهر به ۴۹ نفر در دهه آخر آذر (کاهش ۴۲ درصدی) رسید. دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان گفت: متوسط روزانه بستری آی‌سی‌یو از ۱۷ نفر در دهه اول مهر به ۱۳ نفر در دهه آخر آذر (۲۴ درصد) کاهش  یافت. شریف زاده گفت: همچنین متوسط روزانه مرگ از ۱.۹ در دهه اول مهر به ۱.۱ در دهه آخر آذر یعنی ۴۲ درصد کاهش یافت.

کاهش ۶۶‌درصدی بارش‌های پاییزی در خراسان‌جنوبی

پاییز امسال خراسان جنوبی بعد از سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان و سمنان، جزو کم بارش‌ترین استان‌های کشور بود. رئیس گروه پیش‌بینی و صدور پیش‌آگاهی‌های جوی استان گفت: پاییز امسال در استان ۹.۸ میلی‌متر باران بارید که در مقایسه با سال گذشته که ۲۹ میلی‌متر بوده ۶۶ درصد کاهش یافته است. نخعی با اشاره به میانگین بلندمدت ۱۸.۱ میلی‌متری بارش در فصل پاییز گفت: بارش‌ها در مقایسه با میانگین بلندمدت ۴۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد. وی افزود: بارش یک سال آبی در استان ۱۱۳.۱۴ میلی‌متر است که بارش‌های پاییز امسال ۸.۷ درصد آن را تامین کرده‌است.رئیس گروه پیش‌بینی و صدور پیش‌آگاهی‌های جوی استان گفت: بیشترین بارش فصل پاییز از بیرجند با میانگین ۱۴.۶ میلیمتر گزارش‌شده که از میانگین بلندمدت در این شهرستان ۱۳.۲ میلی‌متر و از سال گذشته ۴.۸ کمتر است. نخعی افزود: کمترین بارش هم با ۲ میلیمتر در نهبندان ثبت شد که ۱۱ میلمیتر کمتر از میانگین بلندمدت و ۳۱.۴ میلیمتر کمتر از سال گذشته است. وی از پیش‌بینی بارش‌های نرمال و بیشتر ز نرمال در فصل زمستان خبر داد و با اشاره به اینکه میانگین بارش باران در زمستان ۶۷.۲ میلیمتر است گفت: از ۱۱ دی تا ۱۲ بهمن در اکثر نقاط استان بارش ۵ تا ۱۰ میلی‌متر بیشتر از نرمال و در سربیشه و نهبندان ۱۰ تا ۲۰ میلی‌متر بیشتر از نرمال پیش بینی می‌شود. نخعی افزود: از ۱۲ بهمن تا ۱۰ اسفند هم بارش‌ها در استان نرمال خواهد بود و از ۱۰ اسفند تا ۱۲ فروردین بارش‌ها در اکثر نقاط استان نرمال و در سربیشه و درمیان ۵ تا ۱۰ میلی‌متر بیشتر از نرمال پیش بینی می شود.

خبرهای جدیدی از امیکرون که امید را تزریق می‌کند

 رئیس بخش عفونی بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند گفت: طبق آزمایشات خبرهای مسرت بخشی از سویه امیکرون در جهان منتشر شده است که کمی امید را تزریق کرده است. ضیایی اظهار کرد: جدیدا دو خبر در مورد امیکرون منتشر شد که باعث مسرت بود؛ طبق بررسی‌ها از افرادی که دز بوستر یا دز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند نتایج مسرت بخشی به دست آمد. وی با بیان تحقیقات آزمایشگاهی بر روی افرادی که دز بوستر فایزر را تزریق کرده بودند، افزود: طبق بررسی‌ها، حدود 40 برابر توان خنثی سازی آنتی بادی‌های تولید شده ناشی از تزریق دو دز واکسن فایزر بر روی سوی امیکرون نسبت سویه بتا کاهش پیدا کرده بود، اما افرادی که دز سوم را تزریق کردند 25 برابر افزایش در قدرت خنثی سازی نسبت به وضعیت افرادی که دو دز تزریق کرده‌اند پیدا می‌کنند و توانایی کافی را برای جلوگیری از ابتلا دارند. این متخصص عفونی با بیان اینکه این نتایج نشان می‌دهد دز بوستر به حد کافی موثر است، افزود: خبر دوم که شادی بخش بوده این است که در میان افرادی که به علت ابتلا به امیکرون در بیمارستان بستری هستند، تعداد افرادی که ادامه درمانشان باید در آی سی یو دنبال شود یک سوم موج دلتاست. ضیایی بیان کرد: در موج دلتا، 24 درصد افراد بستری‌ کارشان به آی سی یو می‌کشید که در سویه امیکرون این مقدار حدود 8 درصد است. وی با بیان اینکه هنوز علت را دقیق نمی‌دانیم و شاید ناشی از ایمنی سازی در این موج، بیشتر بودن ابتلای قبلی بیماری زایی و شدت بیماری ضعیف تر از جمله علت‌ها باشد، یادآور شد: تزریق هر سه دز واکسن کرونا، رعایت پروتکل‌ها، دوری از دورهمی‌ها و همچنین استفاده از ماسک ضروری است.

۱۰۴ کیلومتر باند دوم محور سربیشه – ماهیرود در دست اجراست

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در بازدید استاندار از قطعه سوم محور سربیشه – دُرح – ماهیرود گفت: ۱۰۴ کیلومتر باقیمانده این محور با حجم قرارداد ۵۵۰ میلیارد تومان در دست اجراست. داعی اظهار داشت: محور سربیشه – درح – میل ۷۸ به طول ۱۲۴ کیلومتر در دست دوبانده‌سازی است و ۱۰ کیلومتر از این محور نیز سال گذشته دوبانده شد. وی افزود: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته، چنانچه شرایط آب و هوایی مساعد باشد تا پایان سال جاری ۱۰ کیلومتر دیگر از این محور دوبانده می‌شود و زیر بار ترافیک خواهد رفت.

امکان اعطای تسهیلات بانکی به زائران عتبات وجود دارد

مدیر حج و زیارت خراسان‌جنوبی گفت: چنانچه زائران سفر عتبات برای دریافت تسهیلات بانکی جهت هزینه سفر تمایل داشته باشند، از طریق دفاتر خدمات زیارتی به بانک‌ها معرفی می‌شود. نوفرستی  اظهارکرد: در حال حاضر هنوز امکان سفر عتبات به صورت رفت و برگشت زمینی در کشور وجود ندارد و تنها زائران از ایران به صورت هوایی به عراق اعزام و برگشت را در صورت تمایل زمینی برخواهند گشت. وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۳ دفتر خدمات زیارتی آماده ثبت‌نام از زائران برای سفر معنوی عتبات هستند، یادآور شد: البته ممکن است مبالغ فعلی برای برخی از خانواده‌ها زیاد باشد و به این جهت در صورت تمایل زائران برای دریافت تسهیلات بانکی از طریق دفاتر خدمات زیارتی به بانک‌ها معرفی می‌شود. مدیر حج و زیارت خراسان‌جنوبی گفت: همه تلاش و رایزنی‌ها بر این است که بتوانیم امکان سفر زمینی به عتبات را فراهم کنیم تا علاقمندان با شرایط سهل‌تری به زیارت بروند.

رقابت ۱۵۰ نفر برای خلق فرصت اشتغال در خراسان جنوبی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: امسال ۲۸۷ میلیارد تومان تسهیلات برای ایجاد اشتغال مددجویان این نهاد و افراد نیازمند به استان ابلاغ شد که تاکنون ۱۳۳ میلیارد تومان پرداخت شده است. رضا سلم‌آبادی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از رویداد کارآفرینی (مشاغل کم سرمایه) استارتاپ ویکند در جمع خبرنگاران افزود: تعهد اشتغال استان در سال جاری ۶ هزار و ۳۳۹ فرصت شغلی بوده که تاکنون سه هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی ایجاد شده است. وی با بیان اینکه اشتغال و تولید از مباحث مورد توجه و تاکید کمیته امداد است اظهار داشت: تسهیلات اشتغال کمیته امداد از مرداد ماه به استان ابلاغ شد و در این مدت بدون شک اگر همراهی بانک‌ها نبود، پرداخت این رقم از تسهیلات محقق نمی‌شد. مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: با توجه به اینکه سال قبل بیش از تعهد استان تسهیلات جذب و پرداخت کردیم، امسال نیز امید داریم بیش از ۲۹۰ میلیارد تومان تسهیلات در این حوزه جذب و پرداخت شود. سلم‌آبادی گفت: براساس تعهد استان باید ۲۰ درصد تسهیلات اشتغال در اختیار افراد غیرمددجو نیازمند و ۸۰ درصد در اختیار مددجویان این نهاد قرار بگیرد. وی افزود: افراد غیرمددجو و نیازمند برای استفاده از این تسهیلات نباید دارای بیمه اجباری یا در فهرست کارفرمایان بوده و براساس ضوابط جاری ما نیازمند واقعی باشند. وی ادامه داد: اگر با دقت لازم به این فرصت نگاه شود هر فرصت یک شغل می‌شود لذا نیاز است در آگاهی و مباحث اشتغال کار کنیم که یکی از این مباحث رویداد استارتاپ ویکند است. سلم‌آبادی با اشاره به رویداد کارآفرینی (مشاغل کم سرمایه) گفت: در این رویداد ۱۵۰ شرکت‌کننده در قالب ۲۰ تیم، ۱۵ تیم اجرایی و چهار مربی از تهران حضور دارند. وی افزود: تیم‌هایی که برتر شوند توسط پارک علم و فناوری استان مورد حمایت قرار می‌گیرند و کمیته امداد نیز کمک‌ مالی خواهد کرد. مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی اظهار داشت: در حوزه تسهلات این آمادگی را داریم به طرح‌های برتر که به مرحله اجرا برسند از ۳۰ میلیون تا ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات چهار درصد با اقساط هفت ساله پرداخت کنیم.

۵۰ رشته قنات در خراسان جنوبی بازسازی و مرمت شد

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: امسال حدود ۳۰ درصد از قنوات مورد تعهد یعنی ۲۵ کیلومتر و به تعداد ۵۰ رشته قنات به‌صورت دیون توسط پیمانکاران ذیصلاح، بازسازی و مرمت شده است. محمدی افزود: اعتبارات مصوب استان نسبت به سال قبل چهار برابر افزایش پیدا کرده ولی از آنجایی که اوراق اسناد خزانه اسلامی و به‌صورت سه ساله است، حجم عملیات اجرایی تا ۵۰ درصد کاهش داشته است.وی تصریح کرد: چنانچه اعتبارات تخصیصی، نقدی باشد اثربخشی فراوانی دارد و با توجه به توان ضعیف مقنی‌های استان، نیاز به اعتبارات نقدی بیشتری است. مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: میزان اعتبار مورد نیاز برای بازسازی حدود ۹۳۵ کیلومتر از قنوات این استان در برنامه توسعه هفتم، هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است.

مجوز ساخت بیمارستان ۶۴ تختخوابی شهرستان زیرکوه صادر شد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه شرایط بیمارستان زیرکوه در شان مردم نیست، گفت: مجوز ساخت بیمارستان ۶۴ تختخوابی شهرستان زیرکوه صادر شده است. موسوی شرایط بیمارستان زیرکوه در شأن مردم نیست و به عنوان یک مسئول خجالت می کشیم که نتوانستیم حداقل ها را برای مردم مهیا کنیم. وی با بیان اینکه مجوز بیمارستان ۶۴ تختخوابی شهرستان زیرکوه صادر شده است، افزود: اما فرآیند ساخت بیمارستان یک فرآیند زمان‌بر است و مسیر خاص خود را باید طی کند اما تلاش خواهیم کرد تا بیمارستان ۶۴ تختخوابی شهرستان زیرکوه هرچه سریع تر ساخته شود.

اختتامیه جشنواره قرآنی ایثارگران خراسان جنوبی

برترین های جشنواره قرآنی ایثارگران، جانبازان و خانواده هایشان و خانواده معظم شهدا در خراسان جنوبی معرفی شدند. معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گفت: در این مسابقات ۱۰۸ نفر در رشته‌های حفظ و قرائت تحقیق از تمامی شهرستان‌های استان شرکت کردند که از این تعداد ۳۵ نفر انتخاب شدند. نارمنجی افزود: رتبه های اول برگزیده در این دوره مسابقات در ماه بهمن در مسابقات کشوری حضور خواهند یافت.

افزایش فوتی های کرونا در خراسان جنوبی به 1262 نفر

متاسفانه با ثبت 2 مورد فوت جدید در شبانه روزگذشته آمار جان باختگان این بیماری در خراسان جنوبی به هزار و 262 مورد افزایش یافت. دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در استان گفت: در شبانه روز گذشته از 175 آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که 30 بیمار و از 252 تست سریع 26 مورد مثبت جدید کرونا و مجموعا از 427 تست ملکولی و سریع 56مورد جدید کرونا شناسایی شد. شریف زاده افزود: از این تعداد 23 مورد از بیرجند، 4مورد از خوسف،  یک مورد از سربیشه 14 مورد از طبس، 6 مورد از فردوس، سه مورد از  قاین و 5 مورد جدید از نهبندان گزارش شد.

۳ کشته در محور نهبندان _زاهدان

برخورد سواری پراید با سواری پژو در محور نهبندان _زاهدان سه کشته برجای گذاشت. رئیس پلیس راه استان گفت: برخورد سواری پراید با سواری پژو در کیلومتر ۳۵ محور نهبندان به زاهدان ۳ نفر کشته برجای گذاشت. سرهنگ رضایی علت این حادثه را انحراف به چپ راننده پراید اعلام کرد. به گفته وی سواری بعد از برخورد آتش گرفته و راننده و سرنشین‌های پژوکه دارای سوخت قاچاق بوده در آتش سوخته اند.

خراسان جنوبی مستعد برای گسترش نیروگاه های خورشیدی

استاندار خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی با وجود کویری بودن ، روزهای طولانی و آفتابی ظرفیت خوبی برای استفاده و گسترش نیروگاه های خورشیدی دارد. قناعت در دیدار با مدیران صنعت برق استان گفت: خراسان جنوبی با وجود کویری بودن ، روزهای طولانی و آفتابی ظرفیت خوبی برای استفاده و گسترش نیروگاه های خورشیدی دارد. وی در خصوص تامین برق صنایع بزرگ گفت : از آنجایی که صنعت برق هزینه بر و زمان بر است ، سرمایه گذاران تمایل کمتری برای سرمایه گذاری دارند اما باید تلاش کنیم با جذب سرمایه گذار و جذب اعتبارات ملی مشکلات منابع مالی و تامین برق صنایع بزرگ را حل کنیم. قناعت از کاهش قطعی برق در استان ابراز رضایت کرد و افزود : باید تلاش شود تا تابستان سال آینده نیز میزان قطعی برق کمتر شود.

هزینه دو میلیاردی برای مرمت ابنیه تاریخی در خراسان جنوبی

مدیرکل مراث فرهنگی، گردشگری گفت: از ابتدای سال مالی جاری که از اواخر تیر آغاز شد تاکنون 2 میلیارد تومان برای مرمت و سامان‌دهی ابنیه تاریخی در استان هزینه شده است. رمضانی افزود:این  اعتبار که از محل اعتبارات ملی و استانی برای مرمت و سامان‌دهی 12 بنای تاریخی در استان هزینه شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت