اخبار استانی

لزوم انجام قیمت گذاری محصولات استراتژیک در استان

 ایرنا- استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اظهارات رئیس جمهور و وزیر کشور در جلسه ستاد تنظیم بازار گفت: قیمت‌گذاری برخی از کالاهای اختصاصی و منحصر به‌فرد تولیدی استان‌ها باید در منطقه انجام گیرد لذا باید در این خصوص آمادگی لازم را داشته باشیم. قناعت روز چهارشنبه در نشست کارگروه تنظیم بازار استان خراسان جنوبی که به‌صورت ارتباط تصویری با جلسه ستاد تنظیم بازار کشور با حضور رئیس جمهور برگزار شد، افزود: رصد روزانه قیمت‌ها در سطح بازار، آرامش خاطر مردم را به همراه دارد و روند بازرسی و نظارت بر بازار باید دقیق و به‌هنگام صورت گیرد. وی عنوان کرد: یکی از موضوعات بسیار مهم و حیاتی در لایه‌های مردمی، سر و سامان دادن به وضعیت بازار و قیمت کالاهاست. وی با تاکید بر اینکه نظام باید اقتدارش را در این زمینه نشان دهد گفت: بخشی از وضعیت موجود بازار، حاصل موضوعات جهانی و فراملی و بخشی نیز محصول کار دستگاه‌های اجرایی است که باید خیلی جدی‌تر به این موضوع مهم ورود پیدا کنند تا فشار بر مردم کاهش پیدا کند. وی از دیگر موضوعات مورد تاکید وزیر کشور را تنفیذ بخشی از اختیارات ستاد تنظم بازار کشور به استان‌ها عنوان کرد و افزود: در این خصوص باید جلسات فنی تشکیل و فهرست مورد نظر احصا شود. قناعت در ادامه ذکر چند نکته را ضروری دانست و اظهار داشت: روند بازرسی و نظارت بر بازار باید دقیق و به‌هنگام صورت گیرد تا ضمن جلوگیری از کمبود احتمالی کالاهای اساسی، تثبیت قیمت‌ها و ممانعت از افزایش نامتعارف قیمت کالاها رقم بخورد. وی گفت: سازمان جهاد کشاورزی که متولی اصلی بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی این حوزه است، وظیفه دارد با همکاری اعضای کارگروه ذیل ستاد، با رصد روزانه قیمت‌ها در سطح بازار موجبات آرامش خاطر مردم را فراهم کند. استاندار خراسان جنوبی خطاب به اعضای کارگروه تنظیم بازار استان گفت: ضروری است دستگاه‌های اجرایی عضو کارگروه از اکنون تمهیدات لازم را درخصوص تامین و ذخیره‌سازی کالاهای اساسی مردم در راستای تنظیم بازار پایان سال و نوروز ۱۴۰۱ بیندیشند تا شاهد تغییرات نامتعارف قیمت‌ها در روزهای پایان سال نباشیم. وی تصریح کرد: با توجه به دستور و پیگیری معاون اول و معاون اقتصادی رئیس جمهور و نیز وزیر کشور، دستگاه‌های اجرایی متولی آموزش‌های لازم را به نیروهای مقاومت بسیج ارائه دهند تا با همکاری آنان نظارت و بازرسی گسترده‌تری بر بازار انجام شود.

بحران کم آبی، نمک بر زخم زعفران کاران استان

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: شدت و حدت بیش از اندازه استمرار قهر طبیعت در سال زراعی پیش رو سبب شد تا پیش‌بینی‌های کارشناسان هم چندان درست از آب در نیاید به طوری که در ابتدا کاهش ۳۰ درصدی، بعدی ۶۰ و سپس بیش از ۷۰ درصدی را درتولید زعفران امسال شاهد بودیم. قوسی دلایل کاهش ۷۰ درصدی تولید زعفران را هم نوسانات دمایی در فصول مختلف سال به ویژه فصل داشت آن، بارندگی کم، اجرای طرح‌هایی چون تعادل‌بخشی در چاه‌های کشاورزی و غیره اعلام کرد و ادامه داد: همچنین قیمت پایین سال قبل زعفران هم سبب شد تا زعفران‌کاران رغبت چندانی برای افزایش سطح زیرکشت نداشته باشند. رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه تعداد اندکی از زعفران‌کاران مزارعشان را بیمه کرده‌اند، افزود: نامه‌ای برای جبران خسارت‌ها و پرداخت غرامت بیشتر به این زعفران‌کاران به صندوق بیمه محصولات کشاورزی ارسال شده تا از این طریق کمی خسارت‌ها وارده به آن‌ها جبران شود. قوسی اظهار کرد: به واسطه خسارت‌های بسیاری که به زعفران‌کاران وارده شده باید پیگیری شود تا با ارائه گزارش‌هایی به بهره‌برداران متقاضی تسهیلات بانکی سرمایه درگردش پرداخت شود. وی به پرداخت تسهیلات سرمایه‌ای به زعفران‌کاران آن هم مشروط به تولید محصول سالم و ارگانیک اشاره کرد و ادامه داد: جبران خسارت‌های وارده به زعفران‌کاران از طریق مدیریت بحران نیز در حال پیگیری ست. رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی به ارائه برنامه‌های آموزشی برای افزایش سطح عملکرد زعفران‌کاران، جمع‌آوری بنه‌های زعفران به زمین‌های جدید، توصیه‌های بهداشتی و غیره برای بهبود عملکرد زعفران در دوران داشت، برداشت و تولید اشاره کرد و ادامه داد: برای احداث مزارع ارگانیک هم به متقاضیان از طریق صندوق کار آفرینی و امید خراسان‌جنوبی تسهیلات پرداخت شد. قوسی با بیان اینکه ۲۷ طرح برای دریافت این نوع تسهیلات به صندوق کار آفرینی و امید استان معرفی شدند، افزود: این متقاضیان قرار است ۲۶ هکتار مزارع زعفران جدید با پرداخت ۲۲ میلیارد و ۸۴۰ میلیون ریال این مزارع را احداث کنند وی به مکاتبات انجام شده با صندوق بیمه محصولات کشاورزی کشور برای افزایش غرامت بیمه زعفران‌کاران به منظور افزایش انگیزه آن‌ها اشاره و اضافه کرد: بیشترین ضربه بحران خشکسالی در سال پیش رو متوجه محصول زعفران بود به طوری که این خسارت‌ها همه‌گیر بود و همه نقاط زعفران‌خیز کشور را در برگرفت. وی، پیش‌بینی‌های امسال را برای تولید زعفران بسیار بدبینانه دانست چرا که با شروع فصل برداشت و ادامه آن مشخص شد که این پیش‌بینی‌ها چندان درست از آب در نیامد اما به طور قطع می‌توان اعلام کرد که بیش از ۶۵ درصد امسال با کاهش تولید مواجه بوده‌ایم. به گفته وی اگر بیش از ۶۵ درصد در مقایسه با سال قبل که ۷۰ تن تولید زعفران در خراسان‌جنوبی داشته‌ایم با ۴۲ تن کاهش تولید مواجه‌ایم و همچنین اگر قیمت هر کیلو زعفران ۲۰ میلیون تومان باشد ۸۴۰ میلیارد تومان به زعفران‌کاران خراسان‌جنوبی خسارت وارده شده است. رییس جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی یادآور شد: خسارت دیگر به بنه دختر پیاز زعفران است که به طور حتم سال بعد با کاهش گل مواجه خواهیم بود و به احتمال زیاد به تولید نرمال نخواهیم رسید که سال آینده باید این میزان خسارت محاسبه شود.

قول مساعد وزیر کشاورزی برای تسهیلات ویژه خشکسالی به خراسان‌جنوبی

نماینده نهبندان و سربیشه با وزیر جهاد کشاورزی دیدار و گفت‌وگو کرد و دراین دیدار خواسته‌های دامداران و کشاورزان حوزه انتخابیه و خراسان‌جنوبی را با وی درمیان گذاشت. «سیدجواد ساداتی‌نژاد» هم برای پرداخت تسهیلات ویژه خشکسالی به استان قول مساعد داد. نخعی در این ارتباط گفت:  قرار شد سهمیه علوفه یارانه به دامداران حوزه انتخابیه افزایش یابد و به بخشی از آن به صورت مدت‌دار تحویل آن‌ها شود. وی افزود: همچنین در رابطه با احداث ایستگاه تحقیقاتی شتر مذاکراتی انجام و مقرر شد در جلساتی تکمیلی مورد پیگیری مجدد قرار گیرد. نخعی با بیان اینکه در زمینه توسعه مجتمع آبزی‌پروری دستورات لازم توسط وزیر در خصوص مساعدت حداکثری صادر شد، افزود: در ارتباط با احیای نخلستان‌ها و همچنین بازسازی باغ‌های پسته و زیتون و تأمین یارانه بذر علوفه و کاهش بهره تسهیلات گلخانه‌ای شهرستان‌های حوزه انتخابیه و همچنین پرداخت غرامت بیمه‌نامه‌های دام شهرستان دستورات لازم توسط وزیر صادر و مقرر شد از طریق اعتبارات نوسازی باغ‌ها به صورت ویژه شهرستان‌های نهبندان و سربیشه مورد مساعدت قرار گیرد. وی ادامه داد: وزیر جهاد کشاورزی در مورد افزایش اعتبارات ملی احیا و مرمت قنات‌های شهرستان ‌های حوزه انتخابیه و احداث کانال بتنی و جاده بین مزارع نیز دستور مساعدت صادر کرد. نماینده نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی تبیین کرد: همچنین در خصوص افزایش سهمیه آرد در حوزه انتخابیه دستورات مناسبی از سوی وزیر کشاورزی به زیرمجموعه داده شد. نخعی ادامه داد: با توجه به خشکسالی‌های متعدد چندین ساله خراسان‌جنوبی مقرر شد تسهیلات ویژه‌ای برای استان در نظر گرفته شود و از محل منابع مدیریت بحران به خراسان‌جنوبی کمک شود. وی خاطرنشان کرد: در ارتباط با تأمین اعتبارات لازم برای طرح‌های آبخیزداری برای همه نقاط خراسان‌جنوبی نیز مقرر شد اعتبار لازم از طریق سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور در نظر گرفته شود.

افزایش ۱۹ درصدی تصادفات فوتی در خراسان جنوبی

از ابتدای سال تاکنون موارد تصادفات منجر به فوت در خراسان جنوبی نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۹ درصد افزایش داشته است. سرهنگ توفیقی نیا جانشین رئیس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲۹ مورد فوتی بیشتر نسبت به مدت مشابه پارسال در تصادفات داشته ایم که نشان دهنده‌ی رشد ۱۹ درصدی تصادفات منجر به فوت است. وی افزود: در مورد تصادفات جرحی، از نظر تعداد فقره تصادفات از ابتدای سال تاکنون ۴ درصد کاهش را نسبت به مدت مشابه پارسال شاهد بوده ایم، اما در تعداد افراد مجروح شده،  ۹ درصد افزایش مجروحین داشته ایم. جانشین پلیس راه خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین تاکنون ۵۱ درصد تصادفات در محور‌های اصلی، ۷ درصد در محور‌های فرعی و ۴۳ درصد از آن‌ها در محور‌های روستایی رخ داده است. وی گفت: ۴۴ درصد تصادفات از ابتدای سال تاکنون مربوط به واژگونی و ۲۱ درصد مربوط به موتور سیکلت‌ها بوده است که در بحث واژگونی‌ها علت ها، ۴۳ درصد عدم توجه به جلو، ۲۱ درصد تخطی از سرعت مطمئنه، ۱۱ درصد عدم رعایت حق تقدم و ۸ درصد تجاوز به چپ بوده است. توفیقی نیا عنوان کرد: تصادفات بیشتر در روز‌های پنجشنبه و جمعه و در ساعات ۱۰ تا ۱۲ شب اتفاق افتاده است.

چاه غیرمجاز عمیق در خراسان جنوبی وجود ندارد

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر هیچ چاه غیرمجاز عمیق که توسط دستگاه حفاری شده باشد در این استان وجود ندارد. سید سعید پورجعفر افزود: میانگین عمق چاه‌های غیرمجاز شناسایی شده ۱۰ متر است که عمدتا در حاشیه رودخانه‌ها و با دبی بسیار کم حفر شده‌اند. وی بیان کرد: در راستای اجرای طرح احیا و تعادل‌بخشی منابع آب زیرزمینی و با هدف حفاظت و صیانت از منابع آب زیرزمینی و پایش اکیپ‌های گشت و بازرسی، در ۹ ماه نخست امسال ۳۸ حلقه چاه غیرمجاز در این استان پر و مسلوب‌المنفعه شد. معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: بر کردن این چاه‌ها موجب صرفه‌جویی ۷۱ هزار و ۲۱۹ مترمکعب آب از آبخوان‌های استان شده است.

وی تاکید کرد: با توجه به بحران آب در خراسان جنوبی و برابر مقررات، با متخلفان و متجاوزین به منابع آب برخورد قانونی خواهد شد؛ در راستای مدیریت و کنترل میزان برداشت از چاه‌های مجاز نیز از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۶۰ دستگاه کنتور هوشمند روی چاه‌های دارای پروانه بهره‌برداری نصب شده است. وی گفت: تاکنون بیش از ۹۰ درصد چاه‌های کشاورزی استان خراسان جنوبی به کنتور هوشمند آب و برق تجهیز شده‌اند. وابسته بودن بیش از ۹۹.۵ درصد مصارف آب در خراسان جنوبی به منابع آب زیرزمینی و افزایش برداشت بیش از حد توان آبخوان‌ها موجب شده دشت‌های استان در وضع نامطلوبی قرار گیرند به طوری که در حال حاضر از ۳۵ دشت مطالعاتی استان، ۲۶ دشت، ممنوعه و ممنوعه بحرانی است.

۳۰ درصد تجارت ایران به افغانستان از ماهیرود

مدیر کل گمرکات خراسان جنوبی اظهار کرد: در هشت ماهه سال جاری ۵۱۲ میلیون دلار به وزن یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن صادرات از استان داشته‌ایم که بیشتر مصالح ساختمانی مانند کاشی و سرامیک و مشتقات نفتی و صیفی‌جات بوده است. حسن رحیمی زاده میزان واردات را در این مدت بیش از ۱۳ میلیون دلار با هزار و ۴۱۴ تن اعلام کرد و گفت: بذر یونجه، ترنجبین، گاه، علوفه دامی و بذر صیفی‌جات از جمله این واردات بوده است. وی تصریح کرد: حدود ۳۰ درصد تجارت ایران با افغانستان از ماهیرود انجام می‌شود و حدود ۲۰ درصد مجموع صادرات از ماهیرود کالاهای تولید خراسان جنوبی است که باید تلاش کنیم حجم آن افزایش یابد. به گفته وی برای راه اندازی ایکس ری در بازارچه مرزی ماهیرود دستگاه مورد نظر خریداری شده است و با توجه به اینکه دیوارهای ساختمان آن باید ضد اشعه باشد شناژ و بتن‌ریزی آن انجام شد و امیدواریم تا سه ماه آینده به بهره برداری برسد. رحیمی زاده با بیان اینکه بازارچه یزدان فعال است، تصریح کرد: گمرک افغانستان هنوز فعالیت خود را آغاز نکرده که باید با تعریف کد آن اقدامات لازم در این باره انجام شود و با توجه به اینکه چارت سازمانی گمرک یزدان را داریم مشکلی از طرف ما در این خصوص وجود ندارد. وی با بیان اینکه یکی از مشکلات صادر کنندگان این است که با وجود اینکه مبادلات با افغانستان با ریال است بر اساس تعهدات ارزی باید دلار ناشی از صادرات را به سیستم بانکی تحویل دهند.

با تزریق واکسن شجاع نشوید

کارشناس سلامت محیط دانشگاه بیرجند گفت: نباید به بهانه اینکه واکن تزریق کرده‌ایم، در دورهمی‌ها شرکت کرده و خطر ناقلان بی علامت را نادیده بگیریم. حمیده توسلیان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد:  قدرت سرایت پذیری سویه امیکرون نسبت به سویه قبلی یا دلتا چهار برابر بیشتر است و به هر حال این امر نگران کننده است.  کارشناس سلامت محیط دانشگاه بیرجند بیان کرد: حتی اگر تجمعات کوچک باشد، باز هم اگر یک مورد ابتلا یا ناقل بی علامت داشته باشیم به راحتی می‌تواند زنجیره انتقال بیماری باشد؛ بنابراین توصیه این است که تا حد امکان این مجالس تعطیل شود. توسلیان ادامه داد: نباید یک دورهمی ساده را به یک خاطره تلخ تبدیل کنیم؛ اکنون شرایط حساس و شکننده است و با کوچکترین غفلت و بی توجهی ممکن است برایمان بسیار تلخ تمام شود. وی اظهار کرد: درصد رعایت پروتکل‌ها اکنون بسیار پایین آمده و بسیاری از افراد به دلیل اینکه خیالشان با تزریق دو دز واکسن راحت شده، ماسک را کنار گذاشته و این به شدت نگران کننده است. کارشناس سلامت محیط دانشگاه بیرجند یادآور شد: سه اصولی که همیشه مدنظر بوده زدن ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و شست و شو و ضدعفونی دست‌هاست که حتما باید مدنظر قرار گیرد و واکسیناسیون دلیلی بر حذف این موارد نیست.

توزیع هزار بسته یلدایی بین نیازمندان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از توزیع ۱۱۰۰ بسته یلدایی و غذایی در طرح یلدانه ۱۴۰۰ بین نیازمندان سطح استان خبر داد. رضایی مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: در جهت اجرای طرح یلدانه ۱۴۰۰ تعداد ۱۱۰۰ بسته یلدایی و غذایی به همت خیرین و داوطلبان جمعیت هلال احمر استان تهیه و بین نیازمندان توزیع شده است. وی افزود: گسترش همدلی و مهربانی در جامعه در بلندترین شب سال از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح بوده است. رضایی ادامه داد: تعداد سبد‌های غذایی را ۵۸۵ بسته شامل برنج، ماکارانی، روغن، تخم مرغ، میوه، شرینی، آجیل بوده است که این اقلام به همت خیرین و داوطلبان هلال احمر تهیه و بین نیازمندان شهرستان‌های بیرجند، طبس و زیرکوه توزیع شد. مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: ۵۱۵ بسته یلدایی شامل میوه، شیرینی و آجیل بین نیازمندان در شهرستان‌های درمیان، بیرجند، بشرویه، فردوس، سرایان، خوسف و زیرکوه توزیع شده است و مجموع ارزش ریالی بسته‌های یلدایی و غذایی بالغ بر یک میلیارد ریال است

خرید ۳۰ تُن زرشک از زرشکاران استان

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی گفت: در راستای اجرای طرح خرید حمایتی با قیمت ۶۵ هزار تومان از ۲۵ آذرماه تاکنون ۳۰ تُن زرشک به ارزش یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از کشاورزان خراسان جنوبی خریداری شده است و این طرح تا پایان دی ماه ادامه دارد. احمدی  با بیان اینکه در حال حاضر هفت مرکز اصلی در خراسان جنوبی جهت خرید تضمینی زرشک فعال هستند، افزود: در این راستا یک مرکز در سربیشه، ۲ مرکز در بیرجند و ۲ مرکز در قاین و یک مرکز در زیرکوه به صورت پاره وقت فعال است. وی با اشاره به قیمت خرید تضمینی زرشک خراسان جنوبی گفت: حداکثر قیمت خرید زرشک در استان ۶۵ هزارتومان برای زرشک معمولی تعیین شده و متوسط قیمت تاکنون ۶۰ هزار تومان بوده است و در بازار بیرجند نیز همین قیمت وجود دارد.

 ضیائیان احمدی با بیان اینکه خرده مالکان زرشک بیشترین مراجعه کنندگان به مراکز خرید بوده اند، ادامه داد: تاکنون ۳۵۰ نفر به مراکز مراجعه کرده اند و ۳۰ تُن زرشک به ارزش یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان خریداری شده است.

گلرو از بازی در فصل انارها تا پروژه بزرگ تلویزیونی حضرت موسی

پس از شروع پروژه تلویزیونی حضرت موسی  این روزها گمانه زنی های زیادی در خصوص بازیگران اصلی سریال حضرت موسی (ع) در فضای مجازی و روزنامه ها زده می شود  که در این بین نام یکی از هنرمندان هم استانی نیز شنیده می شود . ایمان گلرو بازیگر قدیمی تئاتر و سینما که بعد از بازی موفق در فیلم تلیوزیونی فصل انارها که از شبکه سه سیما پخش شد یکی از گزینه های اصلی نقش حضرت موسی (ع) می باشد که در صورت نهایی شدن این موضوع  افتخاری دیگری برای اصحاب فرهنگ  و هنر  استان خراسان جنوبی رقم خواهد خورد

محور شریانی «سه راه روم- سرایان و فردوس» دوبانده می شود

نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی گفت: دوبانده شدن محور شریانی «سه راه روم به سرایان و فردوس جزو مصوبات سفر ریس جمهوری به خراسان جنوبی قرار گرفت. نصیرایی در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر سرایان، تلاش برای رفع مشکلات اولویت دار شهرستان را متذکر شد و افزایش پنج برابری اعتبار جاده سرایان به سراهی روم نسبت به سال قبل را نوید داد. وی پیگری موضوع راه آهن با توجه به زیرساخت‌های فراهم شده را یادآور شد و از رایزنی با مدیران کل در این خصوص موضوع ارتقای راههای شهرستان خبر داد.

تاکید فرماندار بیرجند بر نظارت بیشتر بر اماکن و واحدهای صنفی

فرماندار بیرجند بر نظارت و بازرسی بیشتر بر اماکن و واحدهای صنفی تاکید کرد. ناصری روز گذشته در جلسه کمیسیون برنامه ریزی و هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز بیرجند بر نظارت و بازرسی بیشتر اماکن و واحدهای صنفی تاکید کرد. وی با بیان اینکه در حوزه دارویی کشفیات نداشته ایم، گفت: در حوزه موادغذایی و آشامیدنی ۱۷ مورد به ارزش ۲۶ میلیون و ۸۶ هزار ریال و در حوزه وسایل بهداشتی و آرایشی نیز ۲۰ قلم کالا به تعداد ۵۴۸ مورد کشفیات داشته ایم. همچنین در این جلسه اعلام شد طی ۹ ماهه امسال ۵۳۵ پرونده از ۵۶۵ متهم رسیدگی شده است که شامل انواع پوشاک دست دوم، مواد آرایشی و بهداشتی و دام  و طیور به ارزش بالغ بر ۸۶۰ میلیون ریال نیز بوده است که توسط پلیس امنیت اقتصادی کشف و ضبط شده است. جلوگیری از کشتار دام آبستن در کشتارگاه ها، نظارت بیشتر بر اماکن فروش لباس دست دوم در سطح شهر بیرجند و کنترل باشگاه های ورزشی در مورد فروش داروهای تقلبی از جمله مسائل مطرح شده در این جلسه بود.

مشکلات فردوس روی میز شورای اداری شهرستان

استاندار خراسان جنوبی گفت: با وجود پشتوانه کارشناسی مردم نگران اجرای مصوبات سفر‌های شهرستانی نباشند.

 قناعت استاندار خراسان جنوبی در جلسه شورای اداری شهرستان فردوس گفت: تیمی را در استانداری تشکیل داده ایم که قبل از هر سفر، طی نشست‌هایی با فرماندار و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی، موضوعات و مسائل هر منطقه را احصاء می‌کنند.او گفت: این نشست‌ها و ارزیابی‌ها سبب می‌شود که بازدید‌های میدانی با اطلاعات قبلی انجام شود و از آن جایی که مدیران را هم پای کار آورده ایم و موارد را پذیرفته اند، لذا آن چه قول داده می‌شود، قطعاً عملیاتی خواهد شد.

قناعت گفت: این آخرین سفر ما به شهرستان فردوس نیست و براساس برنامه ریزی‌هایی که صورت گرفته سفر های شهرستانی ادامه دارد و همچنین مصوبات سفر‌های شهرستانی را شخصاً پیگیری می‌کنم. استاندار خراسان جنوبی گفت: در سفر‌های بعدی از مدیران نتایج مصوبات این سفر را جویا می شویم، لذا به مردم قول می‌دهیم نگران اجرای مصوبات سفرهای شهرستانی نباشند. قناعت استاندار خراسان جنوبی گفت: یکی از مشکلات شهرستان فردوس کمبود پزشک متخصص و تجهیزات پزشکی است که پیگیری های لازم برای رفع مشکلات حوزه بهداشت و درمان و اختصاص متخصص برای این شهرستان انجام می شود.

او گفت: کارخانه نساجی فردوس یکی از پروژه‌های مهم این شهرستان است که با تکمیل فاز اول و اجرای طرح توسعه این واحد تولیدی، آمار قابل توجهی اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می شود. قناعت گفت: با عنایت به پیگیری‌هایی که در مرکز صورت گرفته، امیدواریم بتوانیم تسهیلات مورد نیاز این کارخانه را تأمین کنیم.حجت الاسلام شاکری امام جمعه شهرستان فردوس گفت: تکمیل برخی از پروژه‌های این شهرستان بیش از ۱۵ سال طول کشیده است که این اتفاق ناخرسند باعث تضعیف روحیه مردم شده و آنچه باعث برگردندان امید در مردم می‌شود و مطالبه عمومی مردم هم هست تکمیل همین پروژه‌های ناتمام است.

مصوبات سفر استاندار به شهرستان فردوس

در سفر استاندار به شهرستان فردوس مصوب شد که مجوز تأسیس کارخانه آرد زرین فردوس از جهاد کشاورزی به اداره صمت استان منتقل شود و سپس اداره سمت نسبت به معرفی کارفرما برای دریافت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به بانک اقدام کند.

همچنین مصوب شد اداره کل جهاد کشاورزی استان همزمان با راه اندازی این کارخانه نسبت به تأمین گندم مورد نیاز برای کارخانه آرد زرین فردوس اقدام کند.برای تأمین آب مجتمع گلخانه‌ای شهرستان فردوس مصوب شد ۲ لیتر آب از چاه شهرک صنعتی  و ۲ لیتر آب از چاه مجتمع شهرک صنعتی به این مجتمع اختصاص یابد.  مقرر شد در رابطه با مشکلات طرح تفصیلی شهر اسلامیه جلسه‌ای با حضور مسئولان مربوطه استان طی دو هفته آینده برگزار شود. همچنین مصوب شد با هدف تکمیل پژوهشکده انار شهرستان فردوس ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار توسط سازمان برنامه و بودجه استان تا پایان خرداد ماه اختصاص یابد و دانشگاه بیرجند باید نسبت به تأمین پرسنل مورد نیاز اقدام کند.

پروژه راهآهن فردوس ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

مدیرکل راه و شهرسازی گفت: پروژه راه‌آهن فردوس و اتصال به شبکه ریلی کشور در حال حاضر با پیشرفت فیزیکی حدود ۲۰ درصد در مرحله زیرسازی است. داعی افزود : تخصیص اعتبار مناسب در سال جاری و پیش‌بینی اعتبار لازم در بودجه ۱۴۰۱ ضروری بوده و پیگیری لازم در این زمینه در حال انجام است.

سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی شستا در خراسان جنوبی

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس از موافقت شستا برای سرمایه گذاری بیش از ۲ هزار میلیارد تومانی در طرح‌های معدنی و صنعتی نهبندان و سربیشه خبر داد. نخعی با اشاره به دیدار با رستمی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا)، گفت: در این جلسه که با حضور تعدادی از معاونان شرکت و رئیس سازمان صمت استان برگزار شد در خصوص نیروگاه‌های بادی نهبندان و درح، مقرر شد طرح‌ها مجددا بررسی و برنامه ریزی لازم جهت فعال شدن آن‌ها صورت پذیرد.

وی افزود: موافقت شستا با سرمایه گذاری بیش از ۲ هزار میلیارد تومانی در طرح‌های مختلف معدنی و صنعتی شهرستان‌های حوزه انتخابیه از جمله نهبندان و سربیشه در دستور کار قرار گرفت.

 اتومبیل‌ران بیرجندی در راه رقابت کشوری

رئیس هیئت موتورسواری و اتومبیل‌رانی خراسان‌جنوبی گفت: «جعفر براتی» اتومبیل‌ران بیرجندی در حالی به رقابت‌های کشوری می‌رود که در کنار نداشتن فضای استاندارد برای تمرین با هزینه‌های شخصی هم به این رقابت‌ها می‌رود.

اکبرپور افزود: این ورزشکار در حالی به این رقابت‌ها اعزام شد که پیست استاندار این رشته را در استان نداریم اما در این شاخه اتومبیل‌رانی امیدهای بسیاری در سطح کشوری داریم. وی با اشاره به اینکه رشته شتاب درگ ۴۰۰ متر به واسطه سرعت پر مخاطب‌ترین شاخه اتومبیل‌رانی است، افزود: پیستی در مجاورت ورزشگاه ۱۵ هزار نفری ایجاد شده‌ اما عرض آن کم  است و مناسب برای این رشته نیست و در شرایط فعلی ورزشکاران این رشته در اطراف بولوارها و جاده‌ها تمرین می‌کنند. اکبرپور با اشاره به کمبود منابع مالی هیئت  برای حمایت از ورزشکاران، گفت: این ورزشکار با هزینه‌های شخصی در این رقابت‌ها شرکت کرده است.

کاهش محسوس دمای هوا در خراسان جنوبی

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی درباره نفوذ توده هوای سرد از روزگذشته و تشدید سرما و یخبندان شبانه در این استان هشدار داد. در این هشدار سطح زرد (آگاهی) آمده است که با نفوذ توده هوای سرد به جو منطقه از عصر امروز اول دی ماه تا پایان هفته جاری، کاهش محسوس و قابل ملاحظه دما در اغلب مناطق استان خراسان جنوبی پیش‌بینی می‌شود. دمای هوا در این مدت ۷ تا ۱۰ درجه سلسیوس کاهش می‌یابد و وقوع سرما و یخبندان در نواحی مرکز و شمال شرق استان از شدت بیشتری برخوردار است. بر این اساس به کشاورزان، دامداران و گلخانه‌داران توصیه می‌شود تمهیدات و اقدامات لازم برای کاهش خسارت ناشی از سرما و یخبندان را در نظر داشته باشند و لغزندگی سطح معابر نیز از مخاطرات این وضعیت خواهد بود. مصرف بهینه انرژی، تهیه سوخت کافی برای گلخانه‌ها و سالن‌های پرورشی دام و طیور، تخلیه آب سامانه‌های آبیاری، محدودیت در انجام کارهای عمرانی و ساختمانی از توصیه‌های هواشناسی است.

تولید روزانه بیش از ۲ هزار تن آهن اسفنجی در مجتمع فولاد قاینات

با روشن شدن مشعل تولید در مجتمع فولاد قاینات علاوه بر ایجاد اشتغال برای ۱۲۰۰ نفر، خراسان جنوبی نیز در زمره تولید کنندگان فولاد قرار گرفته است. فولاد قائنات جزو  8 طرح فولادی کشور است که در سال ۸۶ ساختش آغاز شد. در این سالها، ۷ طرح دیگر فولاد کشور به بهره برداری رسیده و حالا پس از ۱۴ سال انتظار، واحد احیای مستقیم فولاد قائنات شروع به تولید کرده است.به گفته مدیر عامل مجتمع فولاد قائنات، در این طرح سالانه ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی تولید و به کارخانههای تولید شمش فولادی در سراسر کشور ارسال میشود. فخرآبادی گفت:در این مجتمع برای هزار و ۲۰۰ نفر شغل ایجاد شده که ۹۵ درصد آنها بومی منطقه هستند.

سرکشی متولی سلامت استان در پوشش بیمار

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بهصورت ناشناس و به عنوان یک بیمار قلبی ارائه خدمات را در مرکز خدمات جامع سلامت روستایی سه قلعه از توابع شهرستان سرایان بررسی کرد. روابط عمومی این دانشگاه روز سهشنبه گزارش داد که سید محمد موسوی میرزایی امروز در سفر به شهرستان سرایان، ابتدا با حضور در روستاهای این شهرستان از قبیل چاه طالب و چاه غیاث، میزان پوشش واکسیناسیون را مورد سنجش قرار داد. سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند که ۲۵ آبان امسال با حکم وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به این سمت منصوب شد، امروز بهصورت سرزده ضمن تماس تلفنی با پایگاه اورژانس جادهای سه قلعه با درخواست اعزام آمبولانس به چند کیلومتری این منطقه، مدت زمان حضور آمبولانس در محل را بررسی کرد. وی سپس بهصورت ناشناس و به عنوان یک بیمار قلبی، ارائه خدمات را در مرکز خدمات جامع سلامت روستایی سه قلعه بررسی کرد. موسوی در ادامه از بیمارستان امام علی(ع) سرایان، کلینیک و دستگاه اکسیژنساز این بیمارستان بازدید کرد و ضمن بررسی وضعیت تجهیزات و نیروی انسانی بخشهای بستری، رضایتمندی مراجعان و متخصصان را مورد ارزیابی قرار داد. وی در این بازدید با اشاره به اقدامات اخیر در حوزه بهداشت و درمان شهرستان سرایان از قبیل توزیع متخصصان و اختصاص دستگاه اکسیژنساز گفت: بهزودی با تجهیز کلینیک، شاهد بهرهبرداری این پروژه بزرگ در شهرستان خواهیم بود. سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از مرکز خدمات جامع سلامت شهری آیسک نیز بازدید کرد. همچنین وی به همراه هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به شهرستان فردوس در مجاورت سرایان سفر کرد. موسوی بهطور سرزده از بیمارستان شهید چمران فردوس و دارالشفای امام حسین (ع) این شهرستان بازدید کرد و از نزدیک وضعیت ارائه خدمات به مردم و بیماران را مورد ارزیابی قرار داد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – در مجموعه سازمان، بخش های مختلف بسته به نوع کار و اهمیت جایگاه

بیشتر

سلام. آوای عزیز این روزها متاسفانه شاهد ترویج استعمال دخانیات در بین نوجوانان و دختران

بیشتر

بیشترین تصادفات درون شهری استان از آغاز امسال مربوط به بیرجند با ۶۷ درصد بوده

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت