اخبار استانی

۳۵ واحد مسکن مددجویی در زیرکوه به بهرهبرداری رسید

۳۵ واحد مسکن معلولان و مددجویان زیر پوشش بهزیستی در ۲۲ روستای شهرستان زیرکوه همزمان با پنجمین روز دهه فجر به بهره‌برداری رسید. فرماندار زیرکوه روز پنجشنبه در مراسم افتتاح طرح‌های عمرانی این شهرستان گفت: این تعداد واحد مسکونی با اعتبار ۲ میلیارد و ۲۷۵ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

سیاست های اقتصاد مقاومتی نسخه شفابخش مشکلات

نسخه شفابخش حل مشکلات معیشتی، اقتصادی و فرهنگی جامعه بهره‌گیری از سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی است.استاندار خراسان جنوبی روز پنجشنبه در مراسم “مهمانی لاله‌ها” که همزمان با پنجمین روز دهه فجر در گلزار شهدای بیرجند برگزار شد، گفت: ما معتقدیم شهدا زنده‌اند و بزرگترین دستگاه نظارتی هستند.حمید ملانوری نسخه شفابخش حل مشکلات معیشتی، اقتصادی و فرهنگی جامعه را بهره‌گیری از سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی خواند و افزود: توسعه جامعه بر محور مردم و بخش خصوصی است که باید با برنامه، مسیر، طرح روشن و تسهیل شرایط اتفاق بیفتد. وی شهادت را بیمه نامه اسلام و انقلاب خواند و گفت: در صدر اسلام میثم تمارها و سلمان فارسی‌ها، جان خود را تقدیم اسلام کرده و امروز نیز جوانان و نوجوانان این مرز و بوم، با اهدای جان خود، نظام اسلامی را بیمه کرده‌اند.استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: یک روز شهدا با خون خود، انقلاب را بیمه کردند و این بیمه نامه یک روز توسط شهدای ترور همچون بهشتی‌ها و رجایی‌ها تمدید شد و یک روز شهدای دفاع مقدس، یک روز شهدای هسته‌ای، یک روز مدافعان وطن و مدافعان حرم و امروز شهدای مدافع سلامت، این بیمه نامه را تمدید و با خون خود امضا کردند.وی افزود: امام و شهدا به دنبال استقرار نظام اسلامی در جامعه بودند و خوشبختانه امروز نظام بر پایه احکام الهی و اسلامی در کشور مستقر است و کسی رهبری آن را به عهده دارد که بزرگترین فقیه، دانشمند، حکیم و خردمند زمان است. وی ادامه داد: امروز و با گذشت تنها ۴۲ سال از انقلاب، حرکت‌های انقلابی زیادی با تأسی از انقلاب ایران در دنیا شکل گرفته و ملت‌های آزادی خواه جهان از جان خود گذشته‌اند و تن به ذلت نمی‌دهند. ملانوری اظهار داشت: ما امروز در تداوم حرکت انقلاب سه وظیفه مهم داریم که مهمترین آنها، حضور، مشارکت و در صحنه بودن است.وی دومین وظیفه را تلاش برای حل و فصل مشکلات کشور و ایجاد رفاه برای مردم خواند و با اشاره به ظرفیت‌های استان گفت: شهدا از تلاش و مقاومت ما در برابر سختی‌ها لذت می‌برند اما از تنبلی‌های ما ناخشنود هستند.مراسم “مهمانی لاله‌ها” همزمان با پنجمین روز دهه فجر، با عنوان “انقلاب اسلامی، مجاهدت انقلابی، کرامت انسانی، ایثار و شهادت طلبی” برگزار شد .

هشدار سطح زرد برای استان

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی درباره وزش شدید باد و خیزش گرد و خاک به همراه کاهش دید افقی در این استان هشدار و سطح زرد (آگاهی) صادر کرد.به گزارش ایرنا، در این اخطاریه جوی اداره کل هواشناسی آمده است: فعالیت توده هوای ناپایدار جوی با رطوبت کم از عصر شنبه هجدهم بهمن شروع می‌شود و تا عصر روز بعد ادامه دارد. وزش شدید باد و خیزش گرد و خاک به همراه کاهش موقتی دید از مخاطرات این سامانه جوی است و از یکشنبه تا دوشنبه شب (۲۰ بهمن) وزش باد و بارش پراکنده در نیمه شمالی استان پیش بینی می‌شود. منطقه اثر این سامانه شهرستان‌های طبس، سرایان، فردوس، بشرویه، خوسف، حاجی آباد زیرکوه، نهبندان، بیرجند، درمیان، قاینات و سربیشه است. اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی در این هشدار سطح زرد اعلام کرد که احتمال اختلال در تردد درون و برون شهری وجود دارد و شکسته شدن درختان آسیب‌پذیر، خسارت به پوشش گلخانه‌ها، سقف‌های موقت و تابلوهای تبلیغاتی و سقوط اجسام از ارتفاع در کارگاه‌های ساختمانی نیز محتمل است. خودداری از سفرهای غیرضروری، رعایت سرعت مطمئنه، اطمینان از استحکام سازه و پوشش گلخانه‌ها، سقف‌های موقت و تابلوهای تبلیغاتی از توصیه‌های هواشناسی در این مدت است.

بهرهبرداری از مخزن ۵ هزار متر مکعبی آب شهر قاین آغاز شد

بهره‌برداری از مخزن ۵ هزار متر مکعبی آب شرب شهر قاین با اعتبار ۹۰ میلیارد ریال در پنجمین روز دهه فجر آغاز شد.فرماندار قاینات روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح ۱۸ طرح عمرانی و خدماتی این شهرستان که با حضور سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی برگزار شد، گفت: با بهره‌برداری از این مخزن آب، ۲۵ هزار نفر از آن بهره‌مند شدند.محمد کریمی افزود: شبکه جمع‌آوری و خط انتقال فاضلاب مجتمع مسکونی غدیر (هزار واحدی) نیز با اعتبار ۹ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان شروع شد. وی اظهار داشت: همچنین جایگاه سوخت شهرداری قاین به نمایندگی از ۱۴ عنوان پروژه با اعتبار ۲۲ میلیارد و ۶۳ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

پرداخت ۴۸میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به روستائیان

۴۸میلیارد و ۴۴۱میلیون و ۷۰۰هزار تومان تسهیلات برای اجرای طرح‌های اشتغالزا در مناطق روستایی خراسان جنوبی به نیازمندان پرداخت شد. معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی استان در گفتگو با خبرنگارصداوسیما گفت: این مقدار تسهیلات در ۱۰ماه گذشته به هزار و ۳۳۴ طرح اشتغالزا در مناطق روستایی استان پرداخت شد. سیدرضا حسینی افزود: از این تعداد ۲۶۶طرح مشاغل خانگی، هزار و ۵۷طرح خوداشتغالی و ۱۱طرح کارفرمایی است.

قانون در مرز ماهیرود و بازرگان یکسان اجرا میشود

قانون عام است و برای فعالان در مرز بازرگان و مرز ماهیرود به طور یکسان اجرا می‌شود.مدیرکل امور مالیاتی خراسان‌جنوبی در جلسه کمیسیون مدیریت واردات، توسعه صادرات، حمل و نقل و ترانزیت و گمرک اتاق بازرگانی بیرجند که با موضوع بررسی مسائل و مشکلات مالیاتی پیله‌وران خراسان‌جنوبی برگزار شد، با بیان اینکه ما چاره‌ای جز حرکت در مسیر قانون نداریم و نمی‌توانیم فراتر از قانون حرکت کنیم، اظهار کرد: قانون عام است و برای فعالان در مرز بازرگان و مرز ماهیرود به طور یکسان اجرا می‌شود. جعفر احسانی مهر یادآور شد: فعالیت‌های اقتصادی باید به سمت شفاف سازی حرکت کند، در راستای همین شفاف سازی، بانک مرکزی بسیاری از حساب‌های فاقد شبا را بست. وی با اشاره به اینکه مؤدیان مالیاتی باید اظهارنامه مالیاتی، دفاتر و هم اسناد خود را ارائه دهند، گفت: در حال حاضر بر اساس قانون جدید معافیت مالیاتی نداریم بلکه سخن از نرخ صفر مالیاتی است. احسانی مهر اظهار کرد: ما برای دهه فجر برنامه‌ای داریم که بر اساس آن در بازارچه‌های مرزی مستقر شویم تا با ارتباط نزدیک‌تر با پیله‌وران نسبت به آگاه سازی آنان از مسائل حقوقی و قانونی اقدام کنیم. وی بیان‌کرد: اگر در موردی شرکتی به نام پیله‌ور فاکتور صادر کرده و پیله‌ور نیز بعد از اعلام اداره کل امور مالیاتی متوجه این قضیه شده است، حتماً همکاری و همیاری لازم را با مؤدی مالیاتی و پیله‌ور خواهیم داشت تا احقاق حق صورت گیرد. مدیرکل امور مالیاتی با اشاره به نقش تجار و پیله‌وران در توسعه استان ادامه‌داد: در نه ماهه سال جاری از همین درآمدهای مالیاتی مبالغی به استان برای فعالیت‌های عمرانی داده‌ایم. احسانی مهر گفت: وصولی مالیات‌ها بی شک برای توسعه کشور و در نهایت رشد استان و مناطق محروم هزینه می‌شود. وی با بیان اینکه تمایل ما بر این است با بهره‌گیری از قوانین مالیاتی به سمت و سویی برویم که فعالیت‌های اقتصادی رونق گیرد، افزود: ما در محدوده اختیارات قانونی در حوزه مواردی چون تقسیط مالیات‌ها در خدمت پیله‌وران هستیم. مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی یادآور شد: وقتی بحث شفافیت اقتصادی در کشور مطرح است ما مجبوریم از مؤدی مالیاتی و پیله‌وران درخواست اسناد و دفاتر را برای تعیین میزان بر درآمد را داشته باشیم و قانون این را از ما مطالبه می‌کند.

بهره مندی ۳۰هزار و ۹۳۳خانوار مددجو از بیمه مکمل

۳۰هزار و ۹۳۳خانوار از مددجویان خراسان جنوبی زیر پوشش بیمه مکمل هستند.معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی استان گفت:۲۱میلیارد و ۶۴۷میلیون ریال در سال جاری برای پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی مددجویان استان هزینه شده که بیشترین آن مربوط به زنان سرپرست خانوار بوده است.علی اکبر نخعی افزود: هزار و ۵۳۰بیمه‌شده اصلی زیر پوشش این نهاد هستند که از این تعداد ۸۴۷نفر زن سرپرست خانوار و ۶۸۳نفر نیز مجری طرح‌های اشتغالزایی بوده‌اند.وی با بیان اینکه نوع بیمه مددجویان، بیمه سلامت است گفت: ارائه خدمات درمانی به بیمه‌شدگان کمیته امداد امام خمینی از طریق پزشک خانواده و نظام ارجاع انجام می شود و این در حالی است که هیچ وجهی برای سرانه درمان از آنها دریافت نشده و سرانه بیمه‌ای آنها از کمیته امداد امام خمینی به بیمه سلامت انتقال می‌یابد.نخعی افزود: همچنین تمامی زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح‌های اشتغال بین ۴۵تا۵۰ سال می‌توانند با دارا بودن ۱۰سال سابقه بیمه از مستمری تامین اجتماعی بهره‌مند شوند.به گفته وی مددجویان بیمه‌شده از مزایای بیمه تامین اجتماعی شامل بازنشستگی، از کارافتادگی و خدمات درمانی بهره‌مند می‌شوند.

قربانیان کرونا در خراسان جنوبی همان ۷۴۳ نفر
جان باختگان بیماری کرونا در خراسان جنوبی همان ۷۴۳ نفر ثابت ماند. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: هم اکنون ۱۴۸ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان ها بستری هستند ،که ۳۵ بیمار دارای تست مثبت کرونا هستند. دکتر مهدی زاده افزود: از بیماران کرونامثبت بستری در بیمارستان‌های استان، ۸ نفر در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند که خوشبختانه هم اکنون بیمار با حال عمومی وخیم نداریم.به گفته وی طی دو روز گذشته۳۲ بیمار شامل ۸ بیمار کرونا مثبت با حال عمومی خوب ترخیص شدند

دستگیری ۲۵۰ متخلف زیست محیطی

۲۵۰ متخلف زیست محیطی و شکارچی غیر مجاز در استان دستگیر شدند. فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان‌جنوبی با اشاره به دستگیری ۲۵۰ متخلف زیست محیطی و شکارچی غیر مجاز در خراسان‌جنوبی از ابتدای سال گفت: ۱۱۴ متخلف قبل و یا حین شکار دستگیر شدند. مسعود مستقیم اظهارکرد: از ابتدای سال جاری تا پانزدهم بهمن ماه در خراسان‌جنوبی تعداد ۲۵۰ نفر شکارچی غیر مجاز و متخلف زیست محیطی دستگیر شدند که از این تعداد ۲۲۶ نفر (حدود ۹۰.۴ درصد) در خارج از مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان دستگیر شده‌اند.فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان‌جنوبی گفت: وسعت مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست خراسان‌جنوبی با دارا بودن وسیع‌ترین پناهگاه حیات وحش کشور پناهگاه حیات وحش نایبندان شهرستان طبس و وسیع‌ترین زیستگاه یوز ایرانی، ۷ منطقه حفاظت شده، ۳ پناهگاه حیات وحش، ۴ منطقه تیراندازی و شکار ممنوع مرزی و تعداد ۶ منطقه شکار ممنوع به حدود ۲۵۰۰۰۰۰ هکتار می‌رسد که ۱۸.۶ درصد از مساحت استان را تشکیل می‌دهد. فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: ۴۵.۶ درصد شکارچیان غیر مجاز در خراسان جنوبی از ابتدای سال جاری تا پانزدهم بهمن ماه قبل از انجام شکار غیر مجاز حیات وحش و در حین شروع به شکار دستگیر شدند.

ارتقاء بیمارستان شهرستان نهبندان

وزارت بهداشت و درمان با ارتقاء بیمارستان شهید آتشدست نهبندان موافقت کرد.با پیگیری نماینده مردم  نهبندان و سربیشه، این بیمارستان از ۳۲به۹۶ تختخوابی توسعه یافت. نخعی، دریافت ردیف بودجه‌ای ویژه برای بیمارستان نهبندان از پیگیری‌های بعدی خود اعلام کرد. وی همچنین از اختصاص دو دستگاه اکسیژن ساز برای بیمارستان‌های نهبندان و سربیشه به ارزش ۵میلیارد تومان خبر داد. ارتقاء بیمار ستان آتشدست را از مطالبات مردم این شهرستان بود چراکه  بیش از ۳۰ سال از شهرستان شدن  نهبندان می گذرد و جا داشت این بیمارستان ارتقا یابد. شهرستان نهبندان در سال ۶۸ از بخش به شهرستان ارتقاء یافت و هم اکنون دارای  دو بخش و دو نقطه شهری است.

معدن  مسگران سربیشه  به بهره برداری رسید

همزمان با ایام ا… دهه فجر انقلاب اسلامی بهره‌برداری رسمی از معدن مس مسگران در شهرستان سربیشه آغاز شد.معدن مس مسگران با ذخیره  890 هزار تن و سرمایه‌گذاری ۶۷ میلیارد ریال، ظرفیت اشتغال ۱۵ نفر را به صورت مستقیم داراست.  محمدی فرماندار شهرستان سربیشه، توجه به ظرفیت‌های معدنی منطقه را در راستای محرومیت زدایی و توسعه شهرستان ضروری دانست. دکتر خراطی مدیرعامل شرکت صدر معادن ایرانیان هم با اشاره به راهبرد‌ها و برنامه‌های سازمان بازنشستگی کشوری و شرکت سرمایه‌گذاری آتیه صبا، توسعه فعالیت‌های معدنی را از اولویت‌های این مجموعه‌ها عنوان کرد.

انقلاب اسلامی ریشه نظام شاهنشاهی را تا ابد خشکاند

خطیب جمعه بیرجند در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بیرجند گفت: انقلاب اسلامی به راستی که معجزه قرن بود و در عین ناباوری جهانیان، طومار ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی را در هم یپچید. حجت الاسلام والمسلمین عبادی افزود: سرنگونی نظام شاهنشاهی به اذعان کارشناسان و نظریه پردازان جهانی بزرگترین معجزه قرن بود که نه تنها این نظام را ساقط کرد بلکه توانست بساط استکبار جهانی برای همیشه از ایران برچیند. وی با تأکید بر از جان گذشتگی‌های شهدا برای پیروزی انقلاب اسلامی ایران، گفت: امروز در قبال حفظ انقلاب و آرمان‌های آن همه ما مسئولیم و در هر لباس، پست و مقام و مسئولیتی که هستیم از آرمان‌های انقلاب اسلامی دفاع کنیم.

نصب ۳۸۰۰ متر گاردریل در راه های استان خراسان جنوبی

رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی، گفت: در۳۸۰۰متر از راه‌های خراسان جنوبی نصب گاردریل جدید در نقاط پرحادثه، پرتگاه‌ها و پیچ‌های خطرناک، دهانه پل‌ها و آبرو‌ها اجرا شد.سجاد احمدی متذکر شد: اعتبارهزینه شده برای نصب گاردریل درمحورهای مواصلاتی استان۱۹۰۰۰ میلیون ریال می‌باشد که از محل اعتبارات ملی هزینه شده است.

افتتاح ۲ پروژه روکش آسفالت در محور شریانی طبساصفهان

دو پروژه روکش آسفالت به طول ۱۰ کیلومتر در محور طبس-اصفهان افتتاح شد.این دو پروژه عمرانی شامل اجرای روکش آسفالت گرم کیلومتر صفر تا ۳ و اجرای روکش آسفالت حفاظتی اسلاری سیل از کیلومتر ۸ تا۱۵ محور طبس-اصفهان و با مجموع هزینه کرد ۴۵ میلیارد ریال همزمان با سومین روز از ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی به بهره برداری ترافیکی رسید.  جلال زاده مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت:همچنین احداث یک دستگاه پل لوله ای ده دهانه با اعتبار ۵ میلیارد ریال در محور روستایی فردوس افتتاح و به بهره برداری رسید. آخوندی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای فردوس نیز خبر از اجرایی شدن تبدیل دو آبنمای دیگر به پل با اعتبار اولیه ۴۰۰میلیون تومان در همین مسیر داد.

یک کشته و ۳ مصدوم در محور طبس بشرویه

حادثه واژگونی خودرو در محور طبس- بشرویه یک کشته و ۳ زخمی برجا گذاشت. رئیس پلیس راه استان در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما گفت: ساعت ۱۳:۱۵ روز گذشته واژگونی خودرو سواری سابرینا در کیلومتر ۱۵ محور طبس- بشرویه یک نفر در دم جان باخت و ۳ نفر مجروح شدند.  علت حادثه عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی راننده بوده است.

رشد ۱۰۰ درصدی آموزش صنایع دستی در پایگاه های بسیج مساجد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بیرجند از رشد ۱۰۰ درصدی آموزش صنایع دستی در پایگاه های بسیج مساجد شهرستان بیرجند خبر داد. حسنعلی فولادی گفت: متقاضیان برای اخذ پروانه تولید انفرادی می‌توانند به اداره شهرستان مراجعه و با دریافت کارت  برای شرکت در نمایشگاه های داخلی چه به صورت فیزیکی و مجازی اقدام کنند و همچنین در صورت ابلاغ دستورالعمل تسهیلات در این خصوص نیز اقدامات لازم را انجام دهند.

رقابت ۱۰۰۳ نفر در آزمون کارشناسی ارشد پیام نور

هزار و سه داوطلب روز گذشته در خراسان جنوبی همزمان با سراسر کشور در آزمون کارشناسی ارشد پیام نور با هم به رقابت پرداختند.رئیس دانشگاه پیام نور استان گفت: این آزمون در سه حوزه شهرستان‌های بیرجند، فردوس و قاین برگزار شد.ابراهیم زنگویی زاده با بیان اینکه ۶۲۱ نفر در بیرجند، ۲۵۳ نفر در فردوس و ۱۲۹ نفر در قاین در این آزمون باهم رقابت کردند، افزود: از مجموع شرکت کنندگان ۵۳۳ نفر خانم و ۴۷۰ نفر داوطلب آقا هستند.وی با بیان اینکه داوطلبان در ۹ رشته و ۱۶ گرایش پذیرش خواهند شد، گفت: ۳۵۵ نفر در دو شیوه آموزشی پژوهشی و الکترونیکی پذیرش خواهند شد.وی گفت: نتایج آزمون نیمه اسفند در سایت سازمان سنجش منتشر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – در مجموعه سازمان، بخش های مختلف بسته به نوع کار و اهمیت جایگاه

بیشتر

سلام. آوای عزیز این روزها متاسفانه شاهد ترویج استعمال دخانیات در بین نوجوانان و دختران

بیشتر

بیشترین تصادفات درون شهری استان از آغاز امسال مربوط به بیرجند با ۶۷ درصد بوده

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت