اخبار استانی

حضور دانشگاه بیرجند در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری کشور

معاون پژوهش، فناوری و نوآوری دانشگاه بیرجند از حضور پژوهشگران این دانشگاه در بیست و دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار کشور خبر داد. حمیدرضا نجفی اظهار کرد: غرفه دانشگاه بیرجند در سالن شماره ۵ غرفه ۲۱ واقع شده و این نمایشگاه تا ۲۶ آذر از ساعت ۸ الی ۱۵ دایر است.

کالاهای انبار اموال تملیکی ظرف دو ماه آینده تعیین تکلیف شود

مهر- رئیس کل دادگستری خراسان‌ جنوبی با اشاره به مدیریت خوب کالاهای قاچاق در استان، گفت: کالاهای موجود در انبارهای اموال تملیکی ظرف دو ماه آینده تعیین تکلیف شود. حمیدی ظهر پنج شنبه در بازدید از اداره اموال تملیکی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در مورد ماینرهای غیر مجاز تصمیمی که دادگاه می‌گیرد ضبط به نفع دولت است ولی دولت تصمیمی برای شیوه استفاده از آن و یا فروش نگرفته است. رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: از نظر قضایی برای ماینرها تصمیم‌گیری شده و در مرحله فروش مسائلی وجود دارد که دولت باید تصمیم بگیرد. حمیدی ادامه‌داد: خراسان‌جنوبی در زمینه مدیریت کالاهای قاچاق عملکرد خوبی از نظر رسیدگی داشته و پرونده معوقه نداریم و کالاهای ضبط شده نیز نسبت به دوره‌های قبل ساماندهی بسیار خوبی داشته است. وی با اشاره به اینکه کالای بلاتکلیف در انبارهای تملیکی خراسان جنوبی مربوط به سال گذشته نداریم، گفت: کمبود فضای فیزیکی یکی از مهمترین مسائل و مشکلات پیش روی اداره اموال تملیکی استان است که بعد از سوختن یکی از انبارها در گذشته، به وجود آمد. رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی با برنامه‌های جدید مشکل فیزیکی را با بازسازی انبارها از بین خواهیم برد، گفت: ما در خراسان‌جنوبی ضایع شدن بیت‌المال را در انبارهای اموال تملیکی نداریم و عمده کالاها به فروش رفته است. حمیدی با اشاره به پرونده‌ای که در آن پنج و نیم کیلو شمش طلا در مظان قاچاق هست، ادامه داد: پرونده در مراجع قضایی در حال پیگیری و رسیدگی است و مرحله دادسرا را پست سر گذاشته است. وی گفت: کالاهای در انبارهای اموال تملیکی دو نوع سریع الفساد و غیر آن است که کالاهای سریع الفساد باید ظرف ۴۸ ساعت و دیگر کالاها ظرف ۴۵ روز تعیین تکلیف شود که در خراسان‌جنوبی معمولاً در همین مدت اقدامات مربوطه انجام می‌شود. رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه اموال موجود در انبارهای اموال تملیکی باید ظرف دو ماه آینده تعیین تکلیف شود، یادآور شد: تنها پرونده باقی مانده مربوط به قبل از سال ۱۴۰۰ همان پرونده شمش طلا است که بیان کردیم.

غربت خراسان جنوبی در حوزه های فرهنگی

شبستان- مشاور امور اجتماعی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با بررسی های شخصی و صحبت های متخصصین فرهنگی خراسان جنوبی، غربت و‌ مظلومیت خراسان جنوبی در حوزه های فرهنگی را دریافت کردم. عاطفه خادمی در دیدار با کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به این که بخشی از صحبت ها و دردمندی اهالی فرهنگ و هنر سال هاست که حل نشده است، ادامه داد: حکایت همان رنجیست که در نوع مواجهه با مسائل فرهنگی در کشور می کشیم. وی به تحصیلات خود در رشته سیاست گذاری فرهنگی و دغدغه مندی در این حوزه اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب نیز بر این گذاره تاکید بسیاری داشتند و به همین جهت جزو دستورکارهای دولت و اولویت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته است. همچنین راه اندازی کارگروه ویژه ای برای بررسی و بازسازی ساختار فرهنگی کشور در قالب یک برنامه تحولی دنبال خواهد شد که امیدواریم حل بخشی از مشکلات مطرح شده، با این برنامه محقق شود. مشاور امور اجتماعی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: معتقدم تا زمانی که یک نسخه را به صورت ملی تجویز کنیم، شاهد ثمردهی در استان ها نخواهیم بود. خادمی با بیان این که باید با توجه به موقعیت های جغرافیایی و بومی هر استان، تصمیم گیری های لازم اتخاذ شود، عنوان کرد: یکی از الزامات این موضوع، شکل گیری ارتباطات با استان ها و بررسی نیازهای این مردم است.

توجه به قائنات در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی

حقانی- مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران در مراسم کلنگ زنی موزه زعفران در قائن گفت: در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی قائنات مورد توجه قرار گرفته است. همتی افزود: در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی داشته ها و ذخایری را که در قائنات دیدم حقیقتاً کم نظیر بود. وی ادامه داد: زعفران در قائنات سابقه چندین هزار ساله دارد و با کیفیت ترین زعفران جهان در قائن تولید و زعفران در همه جای دنیا به به نام قائن می شناسند. مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران افزود: موزه ای که به همت شهرداری و شورای اسلامی و بخش خصوصی احداث خواهد شد در جهت حفظ داشته ها و اصالت زعفران و همچنین پایگاهی برای توسعه و برندسازی تجاری سازی اثرگذار خواهد بود. در این مراسم که رئیس شورای ملی زعفران ایران حضور داشت، کلنگ احداث موزه در زمین به مساحت ۹۷۰ متر و زیربنای ۴۰۰ متر به زمین زده شد.

مصدومیت ۱۱ نفر بر اثر گاز گرفتگی

۱۱ نفر در شهرستان طبس به دلیل گازگرفتگی مصدوم شدند. شب پنجشنبه استنشاق گاز مونوکسید کربن در عشق آباد شهرستان طبس، ۸ مصدوم بر جای گذاشت. بیماران پس از انجام اقدامات پیش بیمارستانی و انجام خدمات پزشکی به مرکز درمانی عشق آباد منتقل شدند. همچنین در دیگر حادثه گازگرفتگی که در شهر طبس رخ داد، ۳ نفر به دلیل استنشاق گاز مونوکسید کربن مصدوم شدند. طبق گفته روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان طبس، ۳ بیمار حادثه دوم پس از انجام اقدامات پیش بیمارستانی توسط اورژانس به بیمارستان شهید سید مصطفی خمینی شهر طبس منتقل شدند.

‌صابون پزی سنتی بیرجند ثبت ملی شد

صابون پزی سنتی بیرجند در فهرست میراث ناملموس (معنوی) ثبت شد. برآبادی مسئول حوزه پژوهش اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌جنوبی گفت: قدمت، کیفیت و دوام صابون‌های بیرجندی پشتوانه ای برای ثبت ملی دانش و فن بومی و سنتی صابون‌سازی بیرجند شد. او گفت: صابون بیرجندی به‌عنوان یکی از تولیدات شاخص خراسان جنوبی به‌ویژه، شهر بیرجند بیش از یک قرن قدمت دارد که پیشکسوتان بی‌شماری در این عرصه فعالیت داشته و هرکدام تجربه خود را به نسلی منتقل کرده‌اند.

۷ هزار و ۸۰۰ فرصت شغلی در خراسان جنوبی ایجاد شد

ایرنا- مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خراسان جنوبی گفت: در سال جاری ۲ هزار و ۶۰۰ طرح اقتصادی اجتماع‌محور با پرداخت ۳۵۱ میلیارد تومان تسهیلات در این استان اجرا و برای هفت هزار و ۸۰۰ نفر فرصت شغلی ایجاد شده است. موسوی افزود: پایدارسازی اشتغال ایجاد شده در سال‌های گذشته با حمایت از طرح‌های اقتصادی مشارکتی و ایجاد و تکمیل زنجیره تولید طرح‌های اشتغالزایی اجتماع‌محور از طریق شبکه مجریان و تسهیلگران در حال انجام است و کمک به توسعه و تقویت بازاریابی و فروش محصولات طرح‌های اشتغالزا نیز توسط این ستاد دنبال می‌شود. وی گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در راستای توانمندسازی اقتصادی، توسعه کارآفرینی و اشتغالزایی در قالب طرح‌های اقتصادی اجتماع‌محور، طرح‌های اقتصادی بنگاه‌محور و طرح‌های اقتصادی تسهیلات‌محور تاکنون در مجموع هفت هزار و ۹۷۵ طرح را در استان خراسان جنوبی با ظرفیت اشتغالزایی ۳۳ هزار و ۱۲۰ نفر و پرداخت هزار و ۴۱۶ میلیارد تومان اجرا کرده است. مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خراسان جنوبی افزود: از این تعداد ۱۲ طرح اقتصادی بنگاه‌محور با پرداخت ۲۰۵ میلیارد تومان تسهیلات، ۷ هزار و ۲۸۰ طرح اجتماع‌محور سحاب با پرداخت ۸۰۶ میلیارد تومان تسهیلات، ۲۱ طرح تسهیلات‌محور با پرداخت ۳۲۲ میلیارد تومان تسهیلات و یک طرح کارگاهی با پرداخت ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات بوده است. وی بیان کرد: همچنین ۴۹۶ طرح عمرانی و زیربنایی با اعتبار ۳۵ میلیارد تومان و مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خراسان جنوبی در دست اجراست. موسوی گفت: این تعداد شامل ۲۹ مدرسه، ۶ مسجد، طرح‌های بهداشتی و بیمارستانی، آبرسانی، بازسازی و تجهیز مدرسه، احداث خانه عالم و مسکن محرومان است که برنامه‌ریزی ما این است تا پایان سال جاری ۶۰ درصد این طرح‌ها را به اتمام برسانیم. وی اضافه کرد: تدوین سند توسعه شهرستان نهبندان و اجرای طرح‌های پیشرفت و آبادانی این شهرستان به عنوان یکی از مناطق هدف بنیاد برکت با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان در حال انجام است که تاکنون ۴۰ درصد این اعتبار در راستای ارتقای زیرساخت‌های این شهرستان مرزی هزینه شده است.

تسهیلات ستاد اجرایی برای مردم نهبندان

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خراسان جنوبی گفت: این ستاد در راستای اشتغال مردم نهبندان تاکنون هزار و ۴۰۳ طرح اشتغالزایی را با پرداخت ۱۵۱ میلیارد تومان تسهیلات و ظرفیت اشتغالزایی چهار هزار و ۲۰۰ نفر اجرا کرده است و در سال جاری پرداخت ۸۸ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در این شهرستان را در دستور کار دارد. وی با اشاره به اینکه پروژه هاب (مرکز منطقه‌ای) شتر با مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خراسان جنوبی در دست اجراست افزود: در قالب اجرای این طرح، شناسایی و شبکه‌سازی هزار متقاضی روستایی پرورش شتر، چهار هزار متقاضی پرورش دام سبک و آموزش علمی و عملی پرورش شتر با همکاری مرکز تحقیقات کشاورزی، معاونت دام و دامپزشکی انجام شده است. موسوی گفت: در قالب اجرای طرح هاب شتر ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات از ابتدای اجرای تفاهم‌نامه تاکنون پرداخت شده است و اخذ مجوز واردات دام از پاکستان و افغانستان و قرارداد با شرکت‌های خصوصی نیز انجام شد. وی بیان کرد: تامین و واردات ۵۰۰ نفر شتر و ۲ هزار و ۵۰۰ راس دام سبک توسط شرکت زیر مجموعه ستاد اجرایی و ۲ هزار و ۵۰۰ نفر شتر و ۷۵ هزار دام سبک توسط دامداران انجام شده است. مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بزرگترین قرنطینه دامی کشور با ظرفیت ۲ هزار و ۵۰۰ راس دام سبک و ۵۰۰ نفر شتر در نهبندان احداث شد، افزود: همچنین توسط این ستاد در طرح هاب شتر سه مرکز جمع‌آوری شیر در استان راه‌اندازی شده است. وی با بیان اینکه ساخت کشتارگاه تیپ چهار و ساخت بازار دام در شهرستان‌های طبس و زیرکوه در حال انجام است گفت: به دلیل خشکسالی و کمبود علوفه، هزار تن کاه و یونجه برای متقاضیان در سال جاری توسط این ستاد تامین شد همچنین واردات کاه اولین بار از افغانستان به ظرفیت پنج هزار تن انجام شده است.

۳نفر دیگر در خراسان جنوبی قربانی کرونا

در شبانه روز گذشته ۳ نفر در استان بر اثر بیماری کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع موارد فوت به هزار و ۲۵۸ نفر رسید. دبیر ستاد پیشگیری و کنترل کرونا در استان گفت: روز گذشته ۲۴۷ آزمایش تشخیص مولکولی کرونا در استان انجام شد که در مجموع ۴۷ بیمار جدید و از ۳۶۱ آزمایش سریع ۵۲ مورد مثبت جدید شناسایی شد.

شتاب بخشیدن به پروژه ها هدف اصلی سفرهای استانی

ایرنا- استاندار خراسان جنوبی گفت: هدف اصلی از انجام سفرهای شهرستانی، بررسی میدانی شرایط و شتاب بخشیدن به روند اجرای پروژه‌ها است. قناعت روز پنجشنبه در نشست شورای اداری شهرستان قائنات که با حضور نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران استانی و شهرستان در دفتر امام جمعه قائن برگزار شد، افزود: این سفرها بالاتر از برنامه‌هاست و برای تسریع در امور انجام می‌شود. وی بیان کرد: بسیاری از مشکلات شهرستان قائنات احصا شده و رفع آنها در برنامه‌های استان است. استاندار خراسان جنوبی گفت: تکمیل پروژه دوبانده‌سازی محور قائن – بیرجند از جمله مواردی است که با جدیت دنبال خواهد شد.

کارخانه قائن ۱۴۰۱ راه اندازی می شود

وی با اشاره به جایگاه کارخانه فولاد قائنات در اشتغالزایی و توسعه استان اظهار امیدواری کرد: سال ۱۴۰۱ شاهد راه‌اندازی بخش فولادسازی این کارخانه باشیم. قناعت درخصوص مشکل تامین آب مورد نیاز مجتمع فولاد قائنات گفت: آب مورد نیاز این مجموعه با مشارکت کارخانه و از محل پساب تصفیه‌خانه فاضلاب تامین خواهد شد. استاندار خراسان جنوبی با اشاره به برنامه بازدید از پروژه پادگان قاین تصریح کرد: به منظور اجرای شبکه آب تا ورودی پادگان غدیر قائن تا پایان سال و برای بهسازی ورودی این مجموعه نیز تا پایان سال ۱۴۰۱ اعتبارات استانی تخصیص می‌یابد.وی گفت: برای تامین اعتبارات مورد نیاز و شتاب بخشیدن به روند اجرای پروژه بیمارستان دوم قائن نیز ضمن انجام مکاتبات لازم با وزارت بهداشت، پیگیری‌های جدی صورت می‌گیرد. قناعت افزود: درخصوص بخش ایزوله بیمارستان نیز با توجه به اهمیت موضوع، کار کارشناسی صورت می‌گیرد تا اعتبارات مورد نیاز از محل منابع استانی تامین شود. وی گفت: اعتبارات مورد نیاز برای ساخت پانسیون‌های تخصصی پزشکان نیز از محل منابع ملی پیگیری می‌شود. استاندار خراسان جنوبی با اشاره به قدمت مسجد جامع قاین خاطرنشان کرد: برای مرمت و بازسازی این بنای تاریخی ارزشمند تا پایان سال ۱۴۰۱ از محل اعتبارات استانی دو میلیارد تومان اعتبار تخصیص می‌دهیم. وی افزود: برای ساخت و تکمیل المان‌های شهدای گمنام نیز اعتبار مورد نیاز تخصیص یافت.

از رقابت با دیگر استان ها عقب نمانیم

قناعت تصریح کرد: طرح تفصیلی منطقه نمونه گردشگری بوذرجمهر قائن در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان پیگیری و ابلاغ خواهد شد. وی گفت: مقدمات ثبت جهانی اماکن تاریخی قائن از جمله مسجد جامع و منطقه نمونه گردشگری بوذرجمهر در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قرار گیرد. استاندار اظهار داشت: موضوع ارتقا و توسعه درمانگاه تخصصی تامین اجتماعی در دستور کار قرار گرفت و با واگذاری زمین جنب درمانگاه توسط مسئولان محلی و تامین اعتبارات ملی بزودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد. وی با اشاره به پیگیری‌های جدی دیگر استان‌ها در رفع مطالبات خود اظهار داشت: باید حواسمان باشد در این میدان رقابت از دیگران عقب نمانیم. استاندار خراسان جنوبی دومین سفر شهرستانی خود را بعد از نهبندان به قائنات اختصاص داد و به همراه نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مسئولان استان و شهرستان از نزدیک روند اجرای مجتمع فولاد قائنات را مورد بررسی قرار داد و در ادامه از پروژه در دست احداث پادگان غدیر قائن بازدید کرد. بازدید از روند اجرای پروژه بیمارستان دوم شهر قائن، مسجد جامع قائن، منطقه نمونه گردشگری بوذرجمهر و پروژه‌های در دست اقدام دانشگاه بزرگمهر قائنات از برنامه‌های سفر استاندار به این شهرستان بود. قناعت در سفر به شهرستان قاینات با حضور در منزل شهید حسن زارعی‌پور، با خانواده این شهید عرصه نظم و امنیت دیدار کرد.

دوز سوم چه واکسنی و بعد از چند روز بزنیم؟

ایسنا- رئیس بخش عفونی بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند گفت: آخرین بررسی‌ها در جهان، تعیین دوز سوم و یا یادآور واکسن کرونا را براساس واکسن‌های تزریقی دوز اول و دوم مشخص کرده که باید برآن اساس تزریق صورت گیرد. ضیایی اظهار کرد: حال که تزریق دوز سوم یا یادآور کرونا آغاز شده است مردم باید به مواردی از جمله نوع تزریق در دوز اول و دوم توجه کنند. این متخصص عفونی بیان کرد: جدیدترین بررسی‌ها دوز سوم را برای واکسن‌هایی با ویروس کشته شده اعلام کرده‌اند که طی آن باید گفت افرادی که واکسن بهارات تزریق کرده‌اند سه تا چهار ماه بعد از دوز دوم باید واکسن آسترازنکا و یا پاستوکووک پلاس تزریق کنند. وی افزود: افرادی که واکسن اسپوتنیک وی در دوز اول و دوم تزریق کرده‌اند لازم است شش ماه پس از دوز دوم واکسن آسترازنکا و یا پاستوکووک پلاس تزریق کنند. ضیایی ادامه داد: افرادی که برای دوز اول و دوم واکسن سینوفارم تزریق کرده‌اند باید سه تا چهار ماه پس از تزریق دوز دوم، واکسن‌های آسترازنکا، پاستوکووک پلاس و یا سینوفارم بزنند. وی بیان کرد: آن دسته از افرادی که در دوز اول و دوم کوو ایران برکت تزریق کرده‌اند لازم است سه تا چهار ماه پس از تزریق دوز دوم، واکسن‌های آسترازنکا، پاستوکووک پلاس و یا کوو ایران برکت بزنند. رئیس بخش عفونی بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند تصریح کرد: تزریق دوز اول و دوم واکسن آسترازنکا باید با تزریق دوز سوم شش ماه پس از دوز دوم و آن هم با واکسن‌های آسترازنکا و یا پاستوکووک پلاس همراه باشد. ضیایی ادامه داد: افرادی که واکسن پاستو کووک پلاس تزریق کرده‌اند باید ۲۸ روز بعد از تزریق دوز دوم، دوز سوم را از نوع همین واکسن بزنند و در مورد واکسن‌های اسپایکوژن، پارس و فخرا فعلا دوز سوم اعلام نشده است.

تاکید امام جمعه بیرجند بر حمایت از فناوران و جذب سرمایه‌گذار

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند بر لزوم ایجاد سرمایه و پشتیبانی و تلاش همه مسئولان برای به بار نشستن زحمات فناوران تاکید کرد. حجت الاسلام عبادی روز پنجشنبه در بازدید از نمایشگاه تخصصی جهادگران علم و فناوری استان که فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان نیز حضور داشتند، گفت: استعداد ایرانی یک استعداد ویژه است اما قبل از این تجربیات در حدیث داریم که پیامبر اسلام (ص) فرمودند اگر علم به ستاره ثریا بسته باشد و در آسمان‌ها قرار گیرد، مردانی از فارس آن را در اختیار خواهند گرفت.

معاون استاندار: انتقال آب به خراسان جنوبی حیاتی است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به این استان، موضوع حیاتی و ضروری است که باید شتاب بگیرد. فرهادی در سومین نشست معاونان عمرانی استانداری‌های کشور که در پژوهشکده سوانح طبیعی برگزار شد، به تشریح اقدامات این حوزه در استان پرداخت. وی افزود: خشکسالی‌های متوالی در منطقه شرق کشور، کاهش جدی منابع آبی را در خراسان جنوبی به همراه داشته است. معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به مشکلات کم‌آبی ناشی از خشکسالی‌ها، قرارگاه آب در این استان شکل گرفت تا موضوع تامین آب شرب به‌ویژه در روستاهای فاقد شبکه مدیریت شود. فرهادی با اشاره به مرزی بودن خراسان جنوبی، ماندگاری جمعیت در نقاط مرزی را مهم خواند.

افزایش ۵ درصدی مصرف گاز در بخش خانگی

مدیرعامل شرکت گاز استان با بیان اینکه به دلیل سرمای هوا، مصرف گاز مشترکان بخش خانگی که ادارات هم جزو آن هستند ۵ درصد افزایش داشته است، گفت: روز چهارشنبه ۴۰۰ میلیون متر مکعب توسط مشترکان خانگی مصرف شده که دو روز گذشته به ۴ میلیون ۲۰۰ متر مکعب رسیده است. هاشمی با بیان اینکه به دلیل سرمای هوا ، در روزهای اخیر افت قابل ملاحظه ای در خطوط انتقال گاز در کشور و بویژه مناطق شرقی صورت گرفته، افزود: ضروری است افراد در مصرف گاز صرفه جویی کنند .

متولی توسعه ، در مناطق کمتر توسعه یافته

استاندار خراسان جنوبی به رسم رئیس جمهور و ۱۰۰ روز پس ازحضور دکتر رئیسی در محله محروم کاظمیه بیرجند به آنجا رفت تا به عنوان متولی توسعه استان از مناطق کمتر توسعه یافته سرکشی و مشکلات را پیگیری نماید . قناعت که اولین سفر خود را از شهرستان کمتر توسعه یافته نهبندان آغاز نموده بود اینبار نیز اولین دیدار میدانی خود با مردم را به یکی از محرومترین مناطق شهری مرکز استان اختصاص داد تا رویکرد توجه به مناطق محروم را نهادینه کند. وی در این برنامه به صورت مستقیم با مردم گفتگو کرد و در جریان مشکلات منطقه شمال شهر بیرجند قرار گرفت. رصد میدانی مسائل و مشکلات منطقه از دیگر اهداف این برنامه بود.

آرامستان به مکان جدید منتقل می‌شود

شهردار بیرجند گفت: با توجه به ظرفیت آرامستان فعلی بیرجند، انتقال آرامستان به مکان جدید یک نیاز جدی و در دستور کار است. مهدی بهترین در نشستی که به همین منظور با مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی اظهار داشت: مکان جدید پیشنهادی طبق آئین‌نامه مقررات بهداشتی آرامستان‌ها تمامی شرایط را برای احداث آرامستان دارد که امید است با همکاری و مشارکت اداره کل راه و شهرسازی و حفاظت محیط زیست این امکان مسیر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرماندار شهرستان زیرکوه نیز به خبرنگاران گفت: تاکنون یک هزار میلیارد تومان خسارت به حوزه

بیشتر

سربازی – رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان فردوس در آئین تجلیل از خیرین مدرسه

بیشتر

دادرس مقدم – «همه ما برای بارش باران دعا می‌کنیم اما غافل از آنکه خدا به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت