اخبار استانی

بهره برداری از معدن زغالسنگ حرارتی در شهرستان طبس

معدن زغالسنگ حرارتی بلوک یک کوچعلی شمالی با ذخیره ۳۹ میلیون تن به بهره برداری رسید. با بهره برداری از این معدن با سرمایه گزاری پنجاه میلیارد تومان، برای ۲۰۰ نفراشتغالزایی شد. با راه اندازی و اجرای طرح توسعه و استخراج زیرزمینی و روباز به صورت همزمان سالیانه ششصد هزار تن به ظرفیت زغال سنگ استخراجی اضافه می شود.

۱۵ پروژه گردشگری در استان افتتاح می شود

۱۵ پروژه گردشگری با اعتبار بیش از ۱۷۴ میلیارد ریال همزمان با دهه ‌فجر افتتاح می شود.مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی خراسان‌ جنوبی از بهره‌برداری ۱۵ پروژه گردشگری در این استان همزمان با دهه ‌فجر خبر داد و گفت: ۱۷۴ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال برای اجرای این پروژه‌ها هزینه و برای حدود ۱۰۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.حسن رمضانی افزود: ۱۵ پروژه گردشگری در شهرستان‌های بیرجند، خوسف، فردوس، سرایان و طبس به بهره‌برداری می‌رسد که افتتاح اقامتگاه بوم‌گردی، خانه فرهنگ و موسیقی، مجتمع و زیرساخت‌های گردشگری از جمله آنها است. وی با اشاره به محدودیت‌های کرونا به ویژه در حوزه‌های گردشگری و صنایع دستی افزود: بازارچه‌های ثابت و موقت و نمایشگاه‌های صنایع دستی و مکان‌های گردشگری در این مدت تعطیل بود با این وجود ۲۰ میلیارد ریال صنایع دستی از تولیدات هنرمندان استان به فروش رسید و ۶۹ هزار دلار صنایع دستی به صورت چمدانی صادرات شده است. رمضانی گفت: در این مدت ۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارت مشاغل خانگی و خوشه‌های صنایع‌ دستی تسهیلات پرداخت شده است و با وجود محدودیت‌های آموزش حضوری و تعطیلی بسیاری از دوره‌های آموزشی، ۴۰۰ نفر از آموزش‌های کوتاه مدت صنایع ‌دستی برخوردار شدند. وی گفت: همچنین ۷۵ میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال پرداخت تسهیلات مختلف (روستایی – عشاری، کمک فنی و اعتباری و صندوق امید) پرداخت شده است. رمضانی به اجرای ۴۰ پروژه زیرساخت‌های تاسیسات و مناطق روستایی گردشگری شامل برق‌رسانی به مجتمع منظریه، منطقه گردشگری گواب و دق اکبرآباد خوسف، تکمیل ساختمان کمپ کویر سه قلعه و زیرساخت‌های گردشگری آب‌گرم فردوس اشاره کرد و افزود: در این مدت دو دوره آموزشی توانمندسازی جوامع و بلدهای محلی در استان برگزار شده است.

تجهیزات پزشکی جدید به بیمارستان زیرکوه رسید

تجهیزات پزشکی جدید از طریق هیات امنای صرفه‌جویی ارزی تامین و به بیمارستان کوثر حاجی‌آباد زیرکوه تحویل شد.معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: هفته گذشته تجهیزات پزشکی شامل دستگاه سونوگرافی، ونتیلاتور، انکوباتور، سل کانتر و دستگاه‌های دیگر از طریق هیات امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران تامین شد.جلال احمدی اعلام کرد: مجموع ارزش ریالی تجهیزات پزشکی در بازار آزاد ۷۰ میلیارد ریال بوده که ۱۰ میلیارد آن توسط خیر پرداخت شده است. معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: همچنین با پیگیری‌های مکرر صورت گرفته از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و هیات امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه با بیماران مابقی به صورت رایگان تامین شد.وی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری با پیگیری‌های صورت گرفته چهار دستگاه سی تی اسکن برای بیمارستان‌های شهید دکتر چمران فردوس، شهید مصطفی خمینی طبس، شهید دکتر آتشدست نهبندان و بیمارستان ولی‌عصر (عج) بیرجند تامین شده که با توانایی تصویربرداری رزولوشن بالا از ریه جزو دستگاه‌های مهم و حیاتی در تشخیص بیماران کرونا است.

پویش فرهنگی اجتماعی استان در کالبد شادی و نشاط

پویش فرهنگی و اجتماعی با هدف تصویرسازی نشاط و شادی مثبت در آداب و سنن اقوام استان برگزار می‌شود. معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: پویش فرهنگی و اجتماعی با هدف تصویرسازی نشاط و شادی مثبت در آداب و سنن اقوام استان برگزار می‌شود.محمود رمضانی تصویرسازی از ظرفیت‌های نشاط و شادی مثبت در آداب و سنن اقوام را محور این پویش اعلام کرد و افزود: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را در قالب‌های فیلم، عکس، عکس نوشته و پوستر برای معرفی آداب و سنن محل زندگی خود، تا ۱۵ اسفند با هشتگ #این_فرهنگ_ماست” در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و روبیکا بارگذاری کنند.وی بیان کرد: آثار برگزیده در ۲ بخش مردمی توسط آرای مردم و تخصصی توسط آرای داوران مشخص خواهند شد.معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان این که برگزاری رویدادهای فرهنگی، هنری و رسانه‌ای از ارکان مهم جریان تولید و مصرف در کشور است گفت: پویش‌های تولید محتوا، ابزاری برای عمومی‌سازی تولید محتوای فرهنگی، هنری و رسانه‌ای و تاثیرگذاری بر فرهنگ عمومی است.با توجه به شرایط فعلی و لزوم ایجاد سهولت حضور علاقه‌مندان، مراسم اختتامیه از طریق پخش زنده در رسانه‌های آپارات و اینستاگرام برگزار خواهد شد.

دست خیرین بر سر روستای«نوزاد» ؛ کمک ۲۰۰ میلیونی برای رفع مشکل آب

 رئیس جمعیت هلال احمر سربیشه گفت: با کمک خیرین تجهیزاتی به ارزش بیش از ۲۰۰ میلیون ریال برای رفع مشکل آب روستای «نوزاد» تهیه و نصب شده است. ثانی از تهیه و نصب یک دستگاه تصفیه آب و یک عدد پمپ با کمک خیرین در این روستا خبر داد و افزود: با نصب این دستگاه کیفیت آب شرب تغییر کرده و به سطح رضایت بخشی رسیده است. وی ادامه داد: همچنین با توجه به میزان خروجی آب از دستگاه، روستای پایین دست، رامنگان، هم می‌تواند در صورت لوله گذاری از این آب استفاده کند. ثانی با بیان اینکه تهیه یک عدد تانکر سه هزار لیتری از دیگر خدمات خیرین در این روستا بوده است، افزود: این خدمات به ارزش تقریبی ۲۰۰ میلیون ریال است.

اصلاح و بازسازی ۲۴۰ کیلومتر شبکه ی آب شرب در استان

اصلاح و بازسازی و توسعه شبکه آب آشامیدنی در استان به طول ۲۴۰ کیلومتر و با اعتبار هزینه شده ۳۴۰ میلیارد ریال از پروژه های
قابل افتتاح در دهه فجر است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: دهه فجر امسال پنج طرح شاخص آب و فاضلاب در این استان به بهره برداری می رسد و عملیات اجرایی یک طرح نیز آغاز می شود که جمع اعتبار این ۶ طرح بیش از ۷۳۰ میلیارد ریال است. حسین امامی  از مقاوم سازی و اصلاح خط انتقال آب شهر دیهوک خبر داد و گفت: همچنین برای اصلاح و بهسازی ایستگاه های پمپاژ، اصلاح و توسعه چهار کیلومتر شبکه توزیع خط انتقال آب شهر دیهوک شامل احداث ۶ باب حوضچه شیرآلات و بهسازی و مرمت سه باب ایستگاه پمپاژ شهر دیهوک ۱۱ میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شده و سه هزار نفر از مزایای آن برخوردار می شوند.مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی بیان کرد: پروژه شبکه جمع آوری و خط انتقال فاضلاب شهر قاین (مسکن مهر غدیر) نیز دهه فجر امسال افتتاح می شود که برای این طرح شامل اجرای حدود ۱۱ کیلومتر شبکه جمع آوری، کلکتور و خط انتقال فاضلاب در اقطار ۲۰۰ تا ۸۵۰ میلیمتر با جمعیت برخوردار چهار هزار نفر، ۹۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است. وی گفت: عملیات اجرایی حدود ۱۵ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب شهر بیرجند نیز با هزینه کرد ۱۰۵ میلیارد ریال و جمعیت برخوردار ۱۵ هزار نفر در دهه فجر افتتاح می شود. وی ادامه داد: با اجرای این پروژه با پیش بینی اعتبار ۸۵ میلیارد ریال و با احداث حوضچه های ورودی و خروجی و نصب شیرآلات کنترلی سه هزار و ۶۰۰ نفر از مزایای این طرح برخوردار می شوند. وی گفت: پروژه دیگری که افتتاح می شود مربوط به احداث سایت مخازن پنج هزار متر مکعبی شهر قاین (زون b) است که عملیات لوله گذاری به طول ۳۳۰ متر و حجم حوضچه های شیرآلات ورودی و خروجی به میزان ۲۸۸ متر مکعب برای این پروژه انجام شده است. وی با بیان اینکه ۹۰ میلیارد ریال برای این پروژه هزینه شده است، افزود: ۲۲۳ تن میلگرد در اجرای پروژه مصرف و هفت هزار و ۲۰۰ مترمکعب خاکبرداری انجام شده است که ۲۵ هزار نفر از این طرح برخوردار می شوند. امامی همچنین از آغاز عملیات اجرایی احداث سایت مخزن هزار متر مکعبی و خط انتقال آب شهر مرزی گزیک خبر داد و گفت: این پروژه شامل عملیات احداث یک باب مخزن هزار نیمه مدفون، اجرای خطوط آبرسانی به طول ۲ کیلومتر، اجرای تاسیسات برقی ساختمان و احداث تاسیسات گندزدایی است.
روند صعودی مبتلایان به کرونا در خراسان جنوبی

۳۲ بیمار مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی در شبانه روز گذشته شناسایی شد. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه در شبانه روز گذشته از ۱۸۱ آزمایش کرونا در استان ۳۲ آزمایش، مثبت قطعی اعلام شد، گفت: از ۳۲ مبتلای جدید به کرونا، ۶ نفر در بیمارستان‌ها بستری اند و ۲۶ نفر نیز نمونه گیری سرپایی شدند. مهدی زاده افزود: از این تعداد بیمار، ۱۷ مورد در قاین، ۶ مورد در بیرجند، ۴ مورد در طبس، شهرستان‌های درمیان و زیرکوه هر کدام دو مورد و یک مورد در فردوس شناسایی شد.

امروز؛آغاز طرح نظارتی ویژه ی نوروز ۱۴۰۰

طرح ویژه بازرسی و نظارت بر بازار کالا و خدمات در ایام نوروز ۱۴۰۰ ، همزمان با سراسر کشور از ۱۵ بهمن در خراسان جنوبی آغاز می شود.رئیس سازمان صمت استان گفت: با توجه به افزایش تقاضای عمومی در ایام پایانی سال و ضرورت کنترل و نظارت بر وضعیت بازار کالا و خدمات اولویت دار، این طرح در مراحل تأمین و توزیع کالا تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ در استان اجرا می‌شود.  عباس جرجانی افزود: نظارت در بخش کالایی مربوط به کالا‌های هدف شامل میوه، گوشت قرمز، گوشت مرغ، تخم مرغ، برنج، شکر، روغن، حبوبات، نان، لبنیات، آجیل و خشکبار، خواربار و شیرینی، پوشاک، کیف و کفش، روغن موتور، مواد شوینده و تایر خودرو خواهد بود.وی همچنین با اشاره به اهمیت نظارت بر بخش خدماتی در ایام نوروز هم گفت: دراین بخش هم نظارت بر عملکرد شرکت‌های مسافرتی هوایی و زمینی، حمل و نقل درون شهری و برون شهری، اماکن تفریحی و فرهنگی، سیاحتی و زیارتی، واحد‌های اقامتی، غذاخوری ها، رستوران‌های بین شهری، انبار‌ها و سردخانه ها، میادین میوه و تره بار، خدمات خشکشویی، قالیشویی و… از جمله اولویت‌های نظارتی در ایام نوروز خواهند بود.

۳۶۲۰نفر در درمیان از مزایای طرح های دهه فجر بهره مند شدند

۳هزار و ۶۲۰نفر در شهرستان درمیان از مزایای طرح‌های افتتاح شده در سومین روز از دهه فجر بهره‌مند شدند. در سومین روز از دهه فجر در شهرستان درمیان ۶طرح با اعتبار ۶میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان به بهره برداری رسید. پاسگاه پلیس راه شهرستان درمیان، آسفالت معابر شهر اسدیه، ساختمان درمانگاه روستای درمیان، برق رسانی به مسکن محرومین روستای آواز و میدان ورودی شهر طبس مسینا از جمله طرح‌های افتتاح شده امروز است. همچنین عملیات اجرایی احداث سایت مخزن هزار مترمکعبی و خط انتقال آب شهر گزیک با پیش بینی اعتبار ۸میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان و بهره مندی ۳هزار و ۶۰۰نفر آغاز شد.

تاکید شهردار بیرجند  بر نورپردازی های سال نو

شهردار بیرجند در کمیته زیباسازی با تاکید بر نوپردازی ویژه سال نو در سطح شهر  اظهار داشت: توجه ویژه به نورپردازی یکی از  رویکردهای  ما برای ایام نوروز است.مهندس محمد علی جاوید نورپردازی  نوروزی را بسیار ضروری دانست و افزود:  نورپرداری مناسب فضاهای شهری، موجب کارایی بیشتر آنها در تمام اوقات شبانه روز شده و با حضور دائمی شهروندان در فضا به نوعی رونق اقتصادی مکان را نیز به همراه خواهد داشت.جاوید با بیان اینکه نورپردازی ها  حس نشاط ، همگرایی و هویت بخشی را  به شهروندان القا می کند  ادامه داد: روشنایی مطلوب و مناسب با ایجاد وضوح دید برای مردم و روشن نمودن نقاط پنهان و جرم خیز موجب راحتی و آسایش شهروندان برای حضور در فضاهای شهری می شود.

ارزش افزوده بیشتر با راه اندازی ۳۱کارگاه تراش سنگهای قیمتی

یک کارگاه تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی به نمایندگی از ۳۱کارگاه در شهر سه قلعه شهرستان سرایان به بهره برداری رسید.۳۱کارگاه تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی شهر سه قلعه با اعتبار ۹۳۰میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه صندوق امید با اشتغالزایی ۳۱نفر افتتاح شد. در سومین روز از دهه مبارک فجر ۷۷پروژه بخش سه قلعه با اعتبار ۲۲میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان به بهره برداری رسید. پروژه تامین برق مسکن محرومین روستا‌های بخش سه قلعه با جمعیت برخوردار ۱۰۰خانوار از دیگر پروژه های بخش سه قلعه شهرستان سرایان بود.

اختصاص ۶.۵ میلیارد تومان برای شهرک صنعتی نهبندان

۶.۵ میلیارد تومان برای تأمین زیرساخت‌های شهرک صنعتی نهبندان، به ویژه دو طرح تولید اکسید منیزیم و کنسانتره آهن اختصاص یافت. مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گفت: این اعتبار برای تکمیل زیرساخت‌های آب و برق شهرک صنعتی نهبندان و به ویژه تأمین امکانات زیربنایی مورد نیاز دو طرح بزرگ صنعتی شامل تولید اکسید منیزیم و تولید کنسانتره آهن اختصاص یافته است.  پارسا افزود: طرح تولید اکسید منیزیم که شامل تولید منیزیت کلسینه شده با ظرفیت ۴۶ هزار تن در سال است با سرمایه گذاری ۷۵ میلیارد تومانی در حال ساخت است.

مهمترین تالابهای پویای شرق کشور در خراسان جنوبی

تالاب کجی نمکزار نهبندان و تالاب خور خوسف، مهمترین تالاب‌های پویای شرق کشورند که در خراسان جنوبی، مناظر چشم نوازی را خلق می‌کنند.مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌جنوبی گفت: در این استان ۲۴ پهنه آبی وجود دارد که در این پهنه‌ها پایش و سرشماری پرندگان آبزی انجام می‌شود.اکبری مهمترین تالاب‌های استان را تالاب کجی نمکزار نهبندان و تالاب خور در شهرستان خوسف عنوان کرد و افزود: این تالاب‌ها مهمترین تالاب‌های پویای شرق کشور هستند که ارزش بالایی دارند و هر ساله در فصول سرد سال پذیرای پرندگان مهاجرند.

رقابت نماینده استان در مرحله سوم لیگ برتر هندبال مردان کشور

رقابت های نماینده خراسان جنوبی در مرحله سوم لیگ برتر هندبال مردان کشور از امروز آغاز می شود.به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش استان، تیم هندبال زغال سنگ طبس در مرحله سوم دور برگشت لیگ برتر هندبال مردان کشور که از روز گذشته در سالن سردار شهید حاج قاسم سلیمانی واقع در مجموعه ورزشی انقلاب تهران آغاز شده، حضور دارد.اولین بازی این تیم امروز ساعت ۱۸:۴۵ در مقابل تیم هندبال ذوب آهن اصفهان خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


معاون امور معادن و فرآوری مواد وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ظرفیت‌های معدنی نباید

بیشتر

آدینه – پنجشنبه هفته ی گذشته افتتاحیه اولین گفتاورد ملی نخبگان پهنه خراسان و سمنان

بیشتر

سربازی – شهرستان فردوس با قدمت چند هزار ساله و جاذبه های طبیعی و ساخته

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت