اخبار استانی

برگزاری نمایشگاه تولیدات صنایع دستی و مواد غذایی در میدان ابوذر

مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته قرار است اولین نمایشگاه عرضه توانمندی تولیدات صندوق‌های قرض الحسنه صنایع دستی و مواد غذایی در بیرجند بر پا شود. هنری گفت: این نمایشگاه که فردا با حضور سردار زهرایی افتتاح می‌شود به مدت سه روز در محل میدان ابوذر بیرجند دایر خواهد بود.

پایان انتظار مادر شهید پس از ۳۳ سال در بیرجند

ایرنا- مادر شهید «علیرضا حسینی» که مهمان مردم خراسان جنوبی است امروز همزمان با روز دانشجو پس از ۳۳ سال مزار فرزندش در دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند را در آغوش گرفت. آئین تکریم و استقبال از خانواده این شهید تازه شناسایی شده و یادواره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند روز سه‌شنبه همزمان با ۱۶ آذر روز دانشجو با حضور خانواده‌ شهدا، دانشجویان، دانشگاهیان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی، فرماندهان نظامی و انتظامی، شماری از مسئولان و اقشار مختلف مردم در مزار شهدای گمنام این دانشگاه برگزار شد. خانواده شهید علیرضا حسینی شب گذشته بدو ورود به خراسان جنوبی در فرودگاه شهید کاوه بیرجند مورد استقبال استاندار و جمعی از مسئولان قرار گرفتند. شهید علیرضا حسینی از شهدای گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس بود که ۱۴ سال پیش همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) پس از تشییع بر دستان مردم این دیار در بیرجند به خاک سپرده شد. این شهید بزرگوار متولد شهر ری استان تهران است که در سن ۲۱ سالگی در منطقه مهران به شهادت رسید. شهید علیرضا حسینی در لشکر ۲۱ حمزه سیدالشهدا (ع) ارتش جمهوری اسلامی خدمت کرد و سال ۱۳۶۷ به درجه رفیع شهادت نائل آمد. مادر این شهید تازه شناسایی شده که از تهران به بیرجند آمده است، گفت: من فقط یک فرزندم را دادم و اگر نیاز باشد خودم و فرزندان دیگرم را هم در راه اسلام و کشور فدا می‌کنم. رباب موحد با ابراز تشکر از مردم خراسان جنوبی در گرامی‌داشت فرزند شهیدش افزود: مصیبت من که از مصیبت حضرت زینب (س) بیشتر نیست و افتخار می‌کنم فرزندم را برای وطنم اهدا کرده‌ام. وی گفت: برخی مادران شهدا سه تا چهار فرزند خود را برای پایداری این کشور فدا کردند که در قبال آنها خجالت می‌کشم و به عنوان مادر شهید، کوچک همه شما دانشجویان، اساتید، مردم، مسئولان و نیروهای نظامی و انتظامی هستم. مادر شهید حسینی اضافه کرد: فرزند ما داوطلب رفت تا نامردها وارد کشور نشوند اما الان دشمن پنهان شده و نمی‌تواند این عظمت را ببیند. وی از مردم خواست تا شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر دهند و گفت: دشمن بداند که هرچه شهید بدهیم باز هم داوطلب می‌آییم. موحد افزود: علیرضا از من خواست که بعد از ازدواج با همسرش در مشهد زندگی کنند که من هم قبول کردم، وقتی جبهه رفت فقط یکبار آمد و بار دیگر که رفت نیامد اما امروز بعد از ۳۳ سال مجاور امام رضا (ع) آرمیده است و شما مردم برای علیرضا مراسم دامادی گرفتید. وی گفت: ما هر سال برای امام حسین (ع) نذری داده‌ایم و این بار فرزندمان را برای امام حسین (ع) دادیم، مردم بیرجند هم فرزندم را تکریم کردند و علیرضا همین جا می‌ماند و من هم به بهانه زیارت امام رضا (ع) به بیرجند می‌آیم. برادر و خواهر شهید حسینی هم از حضور چشمگیر مردم بیرجند در آئین گرامی‌داشت برادرشان تقدیر کردند. مردم خراسان جنوبی در هفته‌های اخیر نیز میزبان خانواده‌های سه شهید احراز هویت شده در شهرستان‌های بیرجند و زیرکوه بودند. آبان امسال خانواده چند شهید جاویدالاثر (گمنام) در کشور هویت شهیدان خود را پس از سال‌ها انتظار بازیافتند که از این تعداد چهار شهید در خراسان جنوبی است. در این مدت آئین استقبال از خانواده شهیدان «جهانگیر نقدی‌پور» اهل استان خوزستان و شهید «حسین بابایی» اهل خراسان رضوی در بیرجند و شهید «اصغر رستمی شاپورآبادی» اهل استان اصفهان در حاجی‌آباد شهرستان زیرکوه برگزار شد و مردم استان مانند آئین تشییع این شهیدان، در استقبال از خانواده معظم شهدا نیز با حضور چشمگیر خود مهمان‌نوازی کردند.

اعطای ۲۲۰۰ فقره تسهیلات اشتغالزایی در خراسان‌جنوبی

فارس- فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲ هزار و ۲۰۰ فقره تسهیلات به مبلغ ۷۵۰ میلیارد ریال توسط صندوق کارآفرینی امید در سطح استان پرداخت شده است. مراسم افتتاحیه صندوق‌های قرض‌الحسنه بسیج شهرستان زیرکوه با حضور سردار قاسمی فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی، مدیرکل صندوق کارآفرینی امید استان، سرپرست فرمانداری زیرکوه و جمعی از مسئولان شهرستان در روستای مرزی بارنجگان برگزار شد. سردار قاسمی فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی در این مراسم اظهار داشت: تلاش و پشتکار از ملزومات موفقیت انسان است لذا اگر همه ما در راه پیشرفت و آبادانی کشور، روستا و محله خودمان تلاش کنیم قطعا به جایی خواهیم رسید. وی صندوق‌های قرض‌الحسنه را مایه خیر و برکت دانست و بیان داشت: ما به دنبال راه‌اندازی کارگاه و کارخانه نیستیم بلکه به دنبال اشتغال خُرد و خانگی هستیم که با این مهم معیشت خانواده‌ها تأمین و اقتصاد مقاومتی هم بر همین نکته تأکید دارد. فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲ هزار و ۲۰۰ فقره تسهیلات به مبلغ ۷۵۰ میلیارد ریال توسط صندوق کارآفرینی امید در سطح استان پرداخت شده است. وی اضافه کرد: این تسهیلات در حوزه‌های کشاورزی، دام، فرآوری محصولات استراتژیک استان، صنایع‌دستی و مشاغل آسیب‌دیده از کرونا پرداخت شده و زمینه اشتغال بیش از یک هزار نفر را در سطح استان ایجاد کرده است. سردار قاسمی با اعلام اینکه بیشتر این تسهیلات در روستاهای مرزی پرداخت شده است، خاطرنشان کرد: ۵۰ فقره تسهیلات با مبلغ بیش از ۲ میلیارد تومان مربوط به روستای مرزی بارنجگان بوده است.

اجرای مسیر یابی طرح انتقال آب به خراسان جنوبی

مسئول طرح انتقال آب به خراسان جنوبی گفت: طرح انتقال آب به خراسان جنوبی در مرحله مطالعات و مسیریابی تا محل ایستگاه‌های نهایی پمپاژ در حال انجام است. اسدی با بیان اینکه طرح انتقال آب ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد افزود: از خط مشهد به سمت تربت حیدریه پیمانکار انتخاب شده و در حال تجهیز کارگاه است و از چابهار به زاهدان و زابل هم که خط ۴ انتقال آب است عملیات اجرایی در حال آغاز است. وی گفت: انتقال آب به خراسان جنوبی از دو روش مد نظر است یکی از خلیج فارس که از دیهوک و دیگ رستم و نایبند وارد استان می‌شود و از این مسیر ۲ تا ۲ سال و نیم طول می‌کشد تا آب به خراسان جنوبی برسد. مسئول طرح انتقال آب به خراسان جنوبی همچنین در خصوص طرح دوم انتقال آب به استان که از دریای عمان است گفت: این طرح هم هنوز در مرحله مطالعاتی است و ۴ سال زمان می برد که یا هر دو مسیر یا یکی از این گزینه‌ها نهایی می‌شود.

بهره‌مندی هزار و ۸ دانشجو از خدمات کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: هزار و هشت دانشجو و طلبه در این استان از خدمات فرهنگی و تحصیلی کمیته امداد بهره‌مند شده‌اند که از این تعداد ۶۷۶ نفر دانشجوی زن و ۳۳۲ نفر مرد هستند. سلم آبادی افزود: تامین هزینه تحصیل دانشجویان مورد حمایت در دانشگاه‌های دولتی، کمک به تامین بخشی از شهریه دانشجویان در دانشگاه‌های شهریه‌ای از جمله خدمات کمیته امداد به دانشجویان تحت حمایت است.

خراسان جنوبی ایستاده در غبار

مهر- ۴۱ کانون بحرانی فرسایش بادی در سطح ۱۰ شهرستان خراسان جنوبی سالانه بیش از ۸۲ میلیارد تومان به این استان خسارت می زند.فرسایش بادی یا بادروبی نوعی فرسایش طبیعی است که فرایند روبیدن موادی چون شن و خاک از سطح زمین به وسیله باد را سبب می‌شود و تغییر بلندمدت و قابل توجهی بر سنگ‌ها، صخره‌ها و کوه‌ها ایجاد می‌کند. فرسایش بادی معضلی برای اقتصاد، کشاورزی و منابع طبیعی یک کشور محسوب می‌شود.شرایط اقلیمی کشور ما سبب شده است تا بخش عمده‌ای از مناطق کشور در قلمرو مناطق خشک قرار گیرد. در این مناطق بارندگی اندک و سالانه ۲۵ تا ۳۰ میلی‌متر است، از سوی دیگر شدت تابش آفتاب و وزش بادهای شدید سبب تشدید تبخیر شده و این مسئله کمبود رطوبت را محسوس‌تر می‌سازد. دفتر امور بیابان متولی مبارزه با فرسایش بادی و کاهش اثرات بیابان‌زایی در کشور است. بر اساس پیشنهاد استان‌های بیابانی طرح‌هایی در این دفتر به تصویب رسیده و اجرا می‌شود، ولی واقعیت این است که با امکانات محدود کشور از نظر اعتباری نمی‌توان با فرسایش بادی مبارزه کرد و جلوی حرکت ماسه‌های روان را گرفت.بر اساس آخرین آمار اعلام شده بیش از ۱۳.۵ میلیون هکتار کانون فرسایش بادی در کشور وجود دارد که این پدیده سالانه ۳ هزار میلیارد تومان به اقتصاد کشور خسارت می‌زند.برخی معتقدند سو مدیریت و سو تدبیر در حوزه‌های آبریز موجب توسعه عرصه‌های بیابانی در پایین دست شده و این چنین شوره‌زارها و ماسه‌زارها افزایش یافته و خسارت به بار آورده است.امروز زمین دشت‌های ایران با کاهش شدید سطح آب‌های زیرزمینی مواجه است، بحرانی که می‌توانست با تدبیر بهتر در حوزه‌ی آبخیزداری کشور و گنجاندن اعتبارات بیشتر به اجرای سازه‌های آبخیزداری تا حدودی این بحران را کاهش دهد.

۱۴ درصد مساحت استان درگیر فرسایش بادی

خراسان جنوبی نیز یکی از استان‌های در معرض آسیب از پدیده فرسایش بادی است، که طی سال‌های اخیر خشکسالی‌های مداوم تأثیر این پدیده را دو چندان کرده است. مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی در این باره بیان داشت: بر اساس بروز رسانی که در سال ۹۸ انجام شد ۴۱ کانون بحرانی فرسایش بادی در سطح ۱۰ شهرستان استان خراسان جنوبی شناسایی شده است. نصرآبادی افزود: سطح این کانون‌ها برابر ۲ میلیون و ۱۳۵ هزار و ۹۸۵ هکتار ارزیابی شده است که ۶۰۳ هزار و ۸۳۶ هکتار دارای شدت زیاد، ۸۶۸ هزار و ۴۹۰ هکتار با شدت متوسط و ۶۶۳ هزار و ۶۵۹ هکتار با شدت کم است. وی ادامه داد: این سطح از مساحت استان که در معرض فرسایش بادی است ۱۴ درصد مساحت استان را در برمی‌گیرد. وی با اشاره به خسارت‌هایی که این پدیده به محیط زیست و شرایط زندگی مردم می‌گذارد، گفت: مجموع خسارت‌های ناشی از این کانون‌های بحرانی در استان خراسان جنوبی سالانه بیش از ۸۲ میلیارد تومان برآورد شده است. مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی بیان کرد: بیشترین مساحت کانون فرسایش بادی مربوط به شهرستان طبس است.

اجرای سه پروژه مقابله با بیابان زایی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با اشاره به تهیه و اجرای طرح‌های جامع مقابله با بیابان‌زایی برای کاهش معضلات پدیده فرسایش بادی گفت: امسال سه پروژه برای مقابله با بیابان‌زایی و کاهش معضلات فرسایش بادی در استان اجرایی شد که هر کدام شامل چند عملیات اجرایی است. وی ادامه داد: پروژه تهیه و اجرای طرح مدیریت جنگل‌ها، اجرای طرح‌های خاص بیابان‌زدایی (نهال کاری احداث بادشکن شکن، مدیریت هرزآب، ایجاد تله‌ی رسوب گیر و…) و برنامه کنترل بیابان‌زدایی آسیا و اقیانوسیه عنوان این پروژه‌ها است که در سطح همه ی شهرستان‌های استان اجرایی می‌شود. نصرآبادی اعلام کرد: امسال برای انجام این پروژه‌ها بیش از ۳۱ میلیارد تومان اعتبار مصوب داریم که تاکنون تخصیص این اعتبار در حد ۵ میلیارد تومان بوده است. نصرآبادی با اشاره به اینکه فرسایش بادی سالانه ۷۰ میلیارد تومان به زیرساخت‌ها و اراضی کشاورزی استان خسارت وارد می‌کند، بیان داشت: وجود شش هزار رشته قنات در خراسان جنوبی حفظ منابع آب و خاک در استان را الزامی می‌کند چراکه توسعه بخش کشاورزی نیازمند حفظ منابع آبی است.

شناسایی ۱۱۰ بیمار جدید کرونا در خراسان جنوبی

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در استان گفت: دیروز از ۲۶۲ آزمایش تشخیص کرونا که در استان انجام شد ۵۵ بیمار و از ۴۹۸ تست سریع ۵۵ مورد مثبت جدید کرونا شناسایی شد. شریف زاده افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۱ مورد جدید از فوت ناشی از کرونا در استان ثبت شد.

آغاز خرید زرشک از هفته آینده

امتحانی- استاندار خراسان جنوبی در جلسه روز گذشته خود با معاون وزیر جهاد و رئیس سازمان تعاون روستایی کشور وعده خود برای خرید زرشک کشاورزان استان را پیگیری و محقق نمود و بنا به اخبار رسیده هفته آینده ۲۵۰ میلیارد تومان تخصیص و برای اولین بار خرید حمایتی زرشک در استان توسط چهار تعاونی انجام خواهد شد. طبق این توافق از روز شنبه پیش رو وزارت جهاد کشاورزی و سازمان تعاون روستایی مکلف شدند نسبت به تجهیز انبار و محل های نگهداری خرید زرشک اقدام کنند. همچنین خرید حمایتی از ۲۵ آذر تا ۲۹ اسفند ادامه دارد و مقرر شده شورای قیمت گذاری بر مبنای قیمت بازار، قیمت خرید زرشک را اعلام کند. براساس این توافق مقرر شده برای سال‌های آینده نیز خرید حمایتی و تضمینی زرشک انجام شود و تمدید این طرح منوط به درخواست کارگروه استانی و موافقت سازمان تعاون روستایی است. هدف از این اقدام ، کوتاه شدن دست دلالان است تا زرشک کاران حمایت شوند و زرشک از زرشک کارانی خریداری می‌شود که اثبات شود دلال نیستند و مورد تایید جهاد کشاورزی یا تعاون روستایی شهرستان خود باشند. هم اکنون ۱۲۰۰ تن زرشک از پارسال در انبار‌ها داریم که جدا از زرشک امسال است که برای آن هم تعاون روستایی اعلام آمادگی خرید کرده است.

رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس استان ۸۵ تا ۱۰۰ درصد است

ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: براساس آخرین گزارش ارسالی از دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مبنی بر عملکرد مدارس در رعایت پروتکل‌های بهداشتی به‌ویژه غربالگری، رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مدارس استان در تمامی مولفه‌ها بین ۸۵ تا ۱۰۰ درصد بوده است. واقعی افزود: مدارس استان در زمینه غربالگری از مجموع ۱۰ نمره در نظر گرفته شده توسط مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان نمره ۸،۵۸ را کسب کردند و چنانچه در غربالگری، دانش‌آموزی دارای علائم یا بدون علائم ولی مشکوک در مدرسه مشاهده شود، مانع از حضور وی در مدرسه خواهد شد. وی اظهار داشت: چنانچه تست دانش‌آموز یا معلمی در یک کلاس مثبت شود کل کلاس و اگر تست چند دانش‌آموز یا معلم را مثبت اعلام کنند، کل آن مدرسه تا ارائه گواهی سلامت، غیرحضوری اعلام می‌شود. مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: براساس مستندات اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی به مجموعه آموزش و پرورش، درگیری ۶،۵ درصدی دانش‌آموزان استان با کرونا صحیح نبوده و مورد تایید نیست. وی با بیان اینکه عدد صحیح کمتر از یک هزارم درصد است افزود: مجموع دانش‌آموزان استان از دوره پیش دبستانی تا دوره‌های ابتدایی و متوسطه اول و دوم حدود ۱۸۲ هزار نفر است که ۶،۵ درصد این تعداد، ۱۱ هزار و ۸۰۰ نفر می‌شود و این رقم بسیار بالاتر از مجموع مبتلایان و بستری‌های استان از ابتدای آذر ماه می‌شود. واقعی گفت: این عدد کم هم به معنای درگیری همه این دانش‌آموزان نیست بلکه برخی از آنان به دلیل ابتلای افراد خانواده درگیر شده و از حضور در مدرسه نیز منع شده‌اند یا مشکوک به کرونا بوده‌اند. وی حداکثر تعداد دانش‌آموز در ارائه آموزش‌های حضوری را ۱۵ نفر عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ۷۰۰ مدرسه استان در نقاط مختلف روستایی و عشایری به‌صورت چند پایه و با جمعیت کمتر از ۱۵ نفر فعالیت می‌کنند و مدارس شهری هم با ۵۰ درصد جمعیت و رعایت پروتکل‌ها دایر هستند. واقعی افزود: طبق آمار ارائه شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تاکنون ۹۱.۳۳ درصد دانش‌آموزان استان واکسینه شدند.

هر پاکت ۳۵ هزار تومان

بازار- نایب رئیس اتحادیه مصالح ساختمانی بیرجند گفت: قیمت سیمان در بیرجند افرایش نداشته و هر پاکت همان ۳۵ هزار تومان است. چاجی با بیان اینکه گویا انجمن سیمان داران مصوبه افزایش قیمت ۱۰ تا ۱۲ درصدی سیمان را تهیه کرده است، گفت: اما تا این لحظه افزایش قیمت سیمان توسط وزارت صمت مورد قبول قرار نگرفته است. وی با بیان اینکه در حال حاضر قیمت هر پاکت سیمان در خرده فروشی‌های سطح شهر همان ۳۵ هزار تومان است گفت: سیمان قاین و یا سیمان باقران فرقی ندارد هر دو در خرده فروشی‌ها با همان قیمت ۳۵ هزار تومان است اما درب کارخانه پاکتی ۲۸ هزار تومان به فروش می‌رسد. چاجی تاکید کرد: در حال حاضر بازار راکد است و قیمت دیگر مصالح ساختمانی هم افزایش نداشته است.

آغاز خرید دام از روستاییان خراسان جنوبی

شرکت پشتیبانی امور دام خرید بره و گوساله روستائیان در خراسان جنوبی را آغاز کرد. روشن، مدیر شرکت پشتیبانی امور دام استان گفت: خرید دام‌ تضمینی در برابر شرایط وزنی ابلاغی و از طریق معرفی اتحادیه دامداران آریان استان انجام می‌شود. وی افزود : در این طرح دام‌های غیرمولد و صرفا بره نر و گوساله نر خریداری می‌شود و تنها دام‌های هویت گذاری شده با دریافت مجوز حمل دامپزشکی از شهرستان مبدأ خریداری می‌شوند. به گفته روشن ، دامداران متقاضی می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به مدیریت‌های جهاد کشاورزی شهرستان ها، تشکل‌های دامداران شهرستان ها، اتحادیه دامداران استان و یا شرکت پشتیبانی امور دام مراجعه کنند.

درآمد ۱۱۱ میلیارد تومانی محصولات گلخانه‌ای

تولید محصولات گلخانه‌ای ۱۱۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان درآمد برای بهره برداران این بخش در خراسان جنوبی داشته است. مدیرامور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: در هشت ماه گذشته ۹ هزار و ۳۰۰ تُن انواع محصولات گلخانه‌ای در گلخانه‌های استان تولید شد. رضایی، خیار، گوجه فرنگی و فلفل و گل رز را از انواع محصولات گلخانه‌ای تولید شده در استان عنوان کرد و گفت: بیشترین سطح زیر کشت محصول گلخانه‌ای استان مربوط به محصول خیار است. وی از افزایش تولید محصولات گلخانه‌ای در هشت ماه گذشته در مقایسه با مدت مشابه خبر داد و گفت: در مدت مشابه پارسال ۸ هزار و ۶۰۰ تُن انواع محصولات گلخانه های در استان تولید شد.

راه اندازی بخش تخصصی بیرجندشناسی در کتابخانه الغدیر بیرجند

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی گفت: بخش تخصصی بیرجند شناسی در کتابخانه عمومی الغدیر بیرجند راه اندازی می شود. حاجی افزود: از این پس نیز هر دانشجوی تحصیلات تکمیلی که پایان نامه یا تزی در خصوص بیرجند داشته باشد می تواند یک تا دو نسخه از پژوهش مصوب خود را به این کتابخانه اهدا تا آرشیو کتاب های بیرجندشناسی تکمیل تر شود. وی راه اندازی این بخش را درخواست عموم جامعه و مردم دانست.

خراسان جنوبی؛ استانی ایمن از نظر سرقت

رئیس اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی خراسان جنوبی گفت: از لحاظ فراوانی سرقت در سطح کشور، استان خراسان جنوبی رتبه ۳۱ را دارد یعنی استانی ایمن در کشور محسوب می‌شود. هاشمی اظهار کرد: امسال با افزایش سرقت روبرو بوده‌ایم و از ابتدای سال جاری نسبت به سال گذشته حدود ۱۳ درصد افزایش سرقت داشتیم البته به تناسب این ۱۳ درصد تلاش همکاران و کشفیات ما نیز افزایش یافته است.وی افزود: از لحاظ فراوانی سرقت در سطح کشور، استان خراسان جنوبی رتبه ۳۱ را دارد یعنی استانی ایمن در کشور محسوب می‌شود. رئیس اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی خراسان جنوبی بیان کرد: بخش اعظم این افزایش سرقت به مردم بستگی دارد؛ مهاجرت و جا بجایی‌ها و عدم محافظت از اموال و عدم رعایت پیشگیری‌های قبل سرقت سبب بروز مشکلاتی می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت