اخبار استانی

۱۵۰ پروژه ورزشی در استان در حال اجراست

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: ۱۵۰ پروژه ورزشی در شهرستان‌های مختلف استان در دست اجراست که برای تکمیل آنها به ۲۹۴ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.عزیزی افزود: این پروژه‌ها از محل اعتبارات ملی، استانی و کمک خیرین در حال اجرا است.

نیاز ۵۰۰ میلیارد تومانی برای اصلاح شبکه‌های آبرسانی خراسان جنوبی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌جنوبی با بیان اینکه پنج تا هشت درصد آب مصرفی در استان برای این شرکت بدون درآمد است، گفت: برای اصلاح شبکه های آبرسانی ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم. امامی اظهار داشت: میزان هدررفت آب در شهرهای استان ۳۱.۸ درصد و در روستاهای استان به طور متوسط ۴۲ درصد هدررفت از شبکه‌های آب وجود دارد. وی بیان کرد: بخشی از هدررفت آب در استان که مربوط به معیوب بودن کنتورها و عدم قرائت آن می‌شود به حساب نیامده و درآمدی برای شرکت ندارد.

خسارت ۲۴۷۹ میلیارد تومانی خشکسالی به کشاورزی

بر اساس برآورد اولیه، خشکسالی دو هزار و ۴۷۹میلیارد تومان به بخش کشاورزی خراسان جنوبی در سال زراعی جاری خسارت وارد کرد.رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: از این رقم بیشترین خسارت به بخش باغی با هزار میلیارد و ۲۶ میلیون تومان اختصاص دارد. قوسی گفت: در این مدت خسارت زراعی وارد شده ۱۵۵میلیارد و ۷۵۷میلیون تومان، در بخش دام ۹۹۳میلیون تومان و در بخش امور عشایر ۳۰۳میلیون تومان برآورد شده است.

شناسایی ۱۳۵ بیمار جدید کرونایی در خراسان جنوبی

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در استان گفت: دیروز از ۲۸۶ آزمایش تشخیص کرونا که در استان انجام شد ۴۵ بیمار و از ۶۲۶ تست سریع ۹۰ مورد مثبت جدید کرونا شناسایی شد. شریف زاده افزود: در ۲۴ساعت گذشته ۲ مورد جدید از فوت ناشی از کرونا در استان ثبت شد.

چرایی تشدید بیماری کرونا در طبس

خبرنگاران جوان- سرپرست فرمانداری شهرستان طبس گفت: عادی انگاری و رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی، باعث قرمز شدن رنگ شهرستان طبس شده است. الاهی در جلسه ستاد مدیریت کرونای شهرستان گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۳ هزار و ۸۵۰ نفر مبتلا به کرونا و ۱۵۲ فوتی ناشی از این بیماری داشته ایم. وی گفت: ابتدا رویکرد دولت ایجاد محدودیت بود اما تمرکز حال حاضر روی واکسیناسیون است و محدودیت ها نیز مخصوص افرادی است که واکسن کرونا را تزریق نکرده اند. الاهی با اشاره به اینکه تاکنون ۸۰ درصد مردم شهرستان طبس دوز اول واکسن را دریافت کرده اند گفت: ۶۵ درصد دوز دوم واکسن را دریافت کرده اند و نباید مردم به سمت عادی انگاری بروند. سرپرست فرمانداری شهرستان طبس گفت: واکسیناسیون افراد بین ۱۲ تا ۱۸ سال شهرستان طبس در رتبه یازدهم استان قرار دارد که یکی از مشکلات اساسی شهرستان است. وی گفت: باید از ورود کارمندانی که واکسن نزده اند به ادارات جلوگیری شود و تا پایان هفته آمار واکسیناسیون پرسنل ادارات به فرمانداری ارسال شود. الاهی گفت: باید تیم های مشترک اداره بهداشت و درمان فرمانداری و اتاق اصناف صنعت و معدن از اماکن عمومی بازدید به عمل آورند و در صورت مشاهده تخلف تذکر داده شود. وی گفت: مراسم عروسی، نماز جمعه و مراسم عزا با ظرفیت یک چهارم سالن ها برگزار شود. الاهی گفت: گردشگران فقط مجاز هستند با کارت واکسیناسیون از اماکن عمومی شهرستان طبس دیدن کنند. سرپرست فرمانداری طبس گفت: مدارس با ۵۰ درصد ظرفیت دایر و مدارسی که درگیر کرونا شده اند تعطیل شوند. وی گفت: مدارس و معادنی که دارای سرویس و خوابگاه هستند، با ظرفیت یک دوم و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی موظف به سرویس‌دهی هستند.

بررسی احتمال بروز سویه جدید کرونا

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: با توجه به وضع قرمز در طبس یک تیم از دانشگاه برای بررسی اوضاع به این شهرستان اعزام و بیماریابی تشدید شد به طوری که اطرافیان افراد مبتلا به کرونا بررسی و آزمایش می‌شوند. مهدی زاده افزود: در این بررسی ها مشخص شد موارد ابتلا در گروه سنی زیر ۲۰ سال که عمدتاً دانش‌آموزان هستند ، افزایش یافته است. وی گفت:همچنین برای بررسی احتمال بروز سویه جدید در این منطقه ۱۰۰ نمونه برای بررسی بیشتر به مرکز استان ارسال شده است.

خانه ابدی در بیرجند چقدر قیمت دارد؟

خبرنگاران جوان- رئیس سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری بیرجند قیمت قبر و خدمات کفن و دفن را اعلام کرد. کدخدا گفت: در حال حاضر قیمت پیش فروش قبر در حاشیه قتلگاه از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تا ۵ میلیون تومان است. وی با اشاره به اینکه هزینه کفن و غسل و خدمات نیز ۲۵۰ هزار تومان است گفت: اگر فرد فوت شده را در محل عمومی دفن کنند هزینه قبر بین ۶۰۰ تا۷۰۰ هزارتومان است. کدخدا با بیان اینکه اگر وابستگان متوفی تمایل به نصب سایه بان در محل مزار فرد فوت شده داشته باشند هزینه آن نیز ۷۰۰ هزار تومان است گفت: همچنین هزینه انجام حاشیه‌های سنگ قبر ۱۵۰ هزار تومان است. رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری بیرجند گفت: اگر فرد فوت شده وضعیت مالی مناسبی نداشته باشد و یا تحت پوشش کمیته امداد و یا بهزیستی باشد با هزینه ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزارتومان تمامی مراسم کفن و دفن و خرید قبر برای متوفی انجام می‌شود. وی گفت: ماهانه بین ۳۰ تا ۴۰ مورد متوفی داریم که خدمات کفن و دفنشان با ۵۰ درصد تخفیف انجام می‌شود و در این بین در هر ماه تعدادی هم هستند که در پی نبود خانواده بدون هیچ هزینه‌ای و کاملا رایگان در آرامستان بیرجند دفن می‌شوند.

راه اندازی پرواز بیرجند- نجف در گرو تقاضای زائران

مدیر کل حج و زیارت خراسان جنوبی هزینه اعزام زائران به عتبات عالیات به صورت هوایی را حدود ۹ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: استقبال خوبی برای برقراری پرواز بیرجند- نجف توسط زائران خراسان جنوبی صورت نگرفته است. نوفرستی افزود: برای توسعه پرواز‌ها به عتبات عالیات و همچنین کاهش هزینه‌های زائرین، پیگیری های زیادی انجام و محقق شد با همکاری استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی برای استفاده کامل از ظرفیت هواپیما، پرواز به عتبات عالیات از مشهد صورت گیرد. به گفته وی مهمترین اولویت پیش رو، اعزام زائرین از خراسان جنوبی است و تحقق این مهم به تعداد زائران و استفاده از ظرفیت کامل هواپیما بستگی دارد و چناچه تعداد زائران به حد نصاب نرسد زائران از مشهد به عتبات عالیات اعزام می شوند.

کمبود برخی قرص‌های بیماران دیابتی

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به کمبود برخی قرص‌های بیماران دیابتی از جمله نیوبت ۱ و گلی کلازید ۸۰ گفت: کمبود نیوبت ۱ از مدتی قبل است و این کمبود به سازمان غذا و دارو هم گزارش شده است هر چند اخیرا یکی از شرکت های دارویی اعلام موجودی کرده که امیدواریم کم کم این مشکل برطرف شود. آهنی ادامه داد: همشهریان می‌توانند با شماره گیری سامانه ۱۹۰ نسبت به اعلام موجودی دارویی، راهنمایی و مشاوره و یا آدرس داروخانه‌هایی که داروی مد نظر را دارند مطلع شوند.

احیای بافت تاریخی از اولویت‌های شهرداری است

شهردار بیرجند گفت: یکی از اولویت‌ها و برنامه‌های این دوره از مدیریت شهری توجه به بافت تاریخی، هویت شهر بیرجند و بازآفرینی آن است. مهدی بهترین در بازدید از بازار و بافت تاریخی بیرجند که به همراه مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی و جمعی از مدیران و کارشناسان شهرداری انجام شد، با تاکید بر برخورداری یکسان شهروندان از امکانات شهری افزود: اماکن تاریخی با توجه به هویت تاریخی موجود در آن ظرفیت خوبی به لحاظ تاریخی و فرهنگی دارد که امیدواریم با همراهی سایر نهادهای ذیربط، گامی بلند در جهت معرفی این اماکن برداریم.

بیرجند تنها شهرستانی که در زمان کرونا افت تحصیلی نداشت

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیرجند گفت: در شاخص‌های مختلف رشد داشته‌ایم؛ به طور مثال در سال ۹۸ قبل از شیوع کرونا در بین ۷۵۰ منطقه آموزش و پرورش کشور رتبه ۲۰ را داشته‌ایم و در خرداد ماه ۱۴۰۰ باز هم علی رغم شیوع کرونا همین رتبه ۲۰ را کسب کرده‌ایم. یکه خوانی با تأکید بر اینکه ما تنها شهرستانی هستیم که نسبت به قبل کرونا افت نداشته‌ایم، گفت: این نشان از همت همه نیروها و معلمان دارد.

پرداخت ۱۸۵ میلیون تومان برای درمان بیماران صعب العلاج و خاص

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی استان گفت: ۱۸۵ میلیون تومان برای فرانشیز و خدمات درمانی بیماران صعب العلاج و خاص زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی در سال جاری پرداخت شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت