اخبار استانی

ژئوپارک طبس به یونسکو رفت

علیرضا امری کاظمی مدیر ژئوپارک جهانی قشم و مشاور ژئوپارک طبس گفت: بعد از چهار سال کار و تلاش و انجام زیرساخت‌ها و آموزش‌های لازم براساس آئین نامه ژئوپارک های یونسکو، پرونده درخواست عضویت ژئوپارک طبس در شبکه ژئوپارک های جهانی یونسکو ارسال شد. این اتفاق بعد از بررسی و تأیید کمیسیون ملی یونسکو افتاد.

شناسایی ۶۳ ملک مازاد دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی

۶۳ ملک مازاد مربوط به ۹ دستگاه اجرایی در خراسان جنوبی شناسایی شد. مدیر کل اقتصاد و دارایی استان گفت : از این املاک مازاد ، تاکنون ۱۱ ملک به ارزش ۱۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به فروش رسیده است.جعفری افزود : ۱۷ فقره ملک هم در مرحله مزایده است.وی گفت : ۱۷ فقره ملک هم در کارگروه استانی صورت جلسه و فروش آن تایید شده است و برای تایید نهایی جهت فروش لیست آن به وزارت اقتصاد ارسال شده و مورد تایید نیز قرار گرفته است.

شناسایی ۵۱بیمار جدید کرونایی در خراسان جنوبی

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در استان گفت: روز گذشته از ۱۶۳ آزمایش تشخیص کرونا که در استان انجام شد ۳۹بیمار و از ۷۷تست سریع ۱۲مورد مثبت جدید کرونا شناسایی شد. شریف زاده افزود: متاسفانه در ۲۴ساعت گذشته ۳مورد جدید از فوت ناشی از کرونا در استان ثبت شد.

قناعت: منافع استان را با هیچ چیز معامله نکنید

ایرنا- استاندار خراسان جنوبی در دیدار با فرمانداران شهرستان های استان گفت: وقتی پای منافع استانی به میان می‌آید، همه باید در کنار هم و یکصدا باشیم و منافع استان را با هیچ چیز معامله نکنیم. قناعت با بیان اینکه حساسیت‌های بین شهری باید کنار گذاشته شود گفت: همه استان باید دیده شود و ما مدیران باید بدانیم که فقط یک شهر داریم و آن خراسان جنوبی است. وی افزود: با تعامل، همکاری و هم‌صدایی می توانیم منابع، اعتبارات و امکانات بیشتری را برای استان جذب کنیم و در راستای پیشرفت آن، گام‌های بلندتری برداریم. قناعت گفت: این وظیفه فرمانداران، مدیران، گروه‌های سیاسی، متنفذین و رسانه‌هاست که هر آنچه باعث تعالی و پیشرفت استان می‌شود را با جدیت دنبال کنند. استاندار خراسان جنوبی گفت: یکصدا شدن، انسجام، وفاق و همدلی همه مدیران، قشرها و گروه‌های استان، تنها راه رسیدن به پیشرفت و توسعه است. استاندار خراسان جنوبی افزود: در توزیع منابع و اعتبارات همه شهرستان‌ها برای ما یکسان هستند و طبق قانون انجام می‌شود. وی گفت: نه تنها با سفر مدیران مخالف نیستم بلکه معتقدم یک پای مدیران باید در تهران باشد و این روند از گرفتن مجوز و منابع تا تخصیص اعتبار ادامه پیدا کند. قناعت اظهار داشت: با هر پیگیری و اقدام خاصی در راستای توسعه و تعالی استان موافقم و از انجام هر کاری که ما را یک قدم جلو ببرد، رضایت دارم. وی مهمترین تکلیف مدیران استان را جذب منابع عنوان کرد و گفت: مدیران باید با جدیت در منابع سازی، به طور پیوسته در مرکز کشور پیگیر اعتبارات و مجوزها باشند. وی از برنامه‌ریزی برای سفرهای شهرستانی خبر داد و گفت: امیدواریم با رصد حوزه‌های شهرستانی و مناطق مختلف استان بتوانیم گام‌های موثری در رفع موانع توسعه و مشکلات مردم برداریم. قناعت بر اجرای دقیق برنامه‌های دولت در سطح استان نیز تاکید کرد و افزود: در اجرای طرح جهش تولید مسکن باید برای شهرستان‌هایی که مشکل کمبود زمین دارند، موضوع با جدیت دنبال و رفع شود.
پیگیری استاندار برای اجرای نهضت ملی مسکن در ۶ شهر استان

استاندار خراسان جنوبی در حاشیه این جلسه نیز گفت: طرح نهضت ملی مسکن در ۶ شهر خراسان جنوبی به دلیل مشکل زمین هنوز اجرایی نشده است که این موضوع تا اختصاص سهمیه اجرای طرح به تمامی شهرهای استان پیگیری می‌شود. قناعت افزود: در جلسه با حضور فرمانداران استان به این نکته تاکید شد که برای ۶ شهری که به علت کمبود زمین این طرح وارد فاز اجرا نشده، جلسات فوق‌العاده برگزار و موانع برطرف شود تا بتوانیم سهمیه استان را برای سال اول و در مجموع کل چهار سال به‌طور کامل جذب کنیم. وی افزود: امیدواریم با پیگیری‌هایی که صورت می‌گیرد آنچه برای اجرای طرح جهش تولید مسکن در زمان مشخص مجوز داده شده را بتوانیم در استان فراهم کنیم. قناعت گفت: توسعه بازارچه‌های مرزی استان در اولویت قرار گرفته است و در بازدید میدانی که بزودی انجام می‌شود مشکلات و موانع برای فعال‌سازی بیشتر مرز بررسی خواهد شد.

معاون استاندار: توزیع اعتبارات در خراسان جنوبی عادلانه است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی هم در این جلسه بر نگاه عادلانه استان در توزیع اعتبارات و امکانات تاکید کرد و گفت: اعتبارات استان براساس شاخص‌های معین و طبق قانون به‌درستی بین شهرستان‌ها توزیع می‌شود. خوش‌خبر سهم‌خواهی برخی مناطق را رفتار احساسی عنوان کرد و افزود: فرمانداران به عنوان نمایندگان عالی دولت در شهرستان‌ها باید به این موضوع ورود و میدان‌داری کنند تا اقناع‌سازی به‌درستی شکل گیرد. وی گفت: توسعه‌یافتگی متوازن با استفاده از ظرفیت‌های موجود مهمترین هدف استان است. خوش‌خبر گفت: ارائه پاسخ به برخی مطالبات در زمان کوتاه، نیازمند فرصت است و از ظرفیت استان و حتی در سطح ملی هم خارج است اما باید درخصوص این موارد خاص با مردم صحبت کنیم و به آنها این اطمینان را بدهیم که مطالبات و خواسته‌هایشان برای ما اهمیت دارد و به‌جد پیگیری می‌شود.

گمرک تخصصی لازمه صادرات فرش و زعفران

استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به حجم قابل توجه تولیدات فرش و زعفران و به منظور صادرات محصولات استراتژیک از خراسان جنوبی، راه‌اندازی گمرک تخصصی فرش و زعفران در استان ضرورت دارد. قناعت در نشست ویژه ارائه گزارش حوزه صنعت و معدن استان که به موضوع تامین گاز صنایع اختصاص داشت، افزود: صادرات فرش و زعفران از خراسان جنوبی در گرو ایجاد گمرگ تخصصی این دو محصول است. وی به تعداد معادن طلای فعال خراسان جنوبی و ذخایر آنها اشاره و تصریح کرد: در راستای اشتغالزایی و ایجاد ارزش افزوده بیشتر، شهرک خصوصی طلا در استان ایجاد می‌شود.

استفاده از مازوت به عنوان سوخت دوم در فصل زمستان

معاون امور صنایع سازمان صمت خراسان جنوبی گفت: در فصل زمستان به دلیل افت فشار گاز، از مازوت و گازوئیل به عنوان سوخت دوم و جایگزین در صنایع استفاده می شود. حسن نژاد افزود: هر ساله این اتفاق رخ می‌دهد و صنایع از سوخت جایگزین برای فعالیت استفاده می‌کنند. وی گفت: استفاده از گازوئیل و مازوت به جای گاز در فصول سرد سال که به دلیل افت فشار گاز رخ می‌دهد، امری است که هر ساله صورت می‌گیرد و صنایع باید در سامانه مربوطه که تحت نظارت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی است، ثبت نام کنند.

ثبت نام بیش از ۳۰ هزار نفر در طرح جهش تولید مسکن

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی با اشاره به ثبت نام بیش از ۳۰ هزار نفر از خراسان‌جنوبی در طرح جهش تولید مسکن گفت: بیشترین ثبت نام مربوط به شهرستان بیرجند است. وحید داعی اظهار کرد: تعداد ثبت نام کنندگان در طرح جهش تولید در خراسان‌جنوبی به بیش از ۳۰ هزار نفر رسیده است که البته این آمار ثبت نام کنندگان اولیه است و کار بررسی واجد صلاحیت بودن آن نیز صورت خواهد گرفت. وی در زمینه دغدغه شهروندان این ۶ شهر که کار تأمین زمین انجام نشده در زمینه پایان مهلت ثبت نام در طرح جهش تولید مسکن یادآور شد: مهلت ثبت‌نام تا پایان آذرماه تمدید شده است و از طرف دیگر برای شهرهایی که تازه سامانه برای ثبت‌نام باز می‌شود، مهلت ادامه خواهد داشت.

روند اجرای طرح توسعه کویر تایر باید شتاب بگیرد

استاندار خراسان جنوبی در دیدار مدیرعامل شرکت کویر تایر هم گفت: با توجه به اینکه طرح توسعه کویر تایر می‌تواند اشتغالزایی قابل توجهی به همراه داشته باشد، باید شرایط برای شتاب بخشیدن به روند اجرای آن فراهم شود. قناعت با اشاره به جایگاه کویر تایر در توسعه استان، آمادگی خود را برای همراهی با تحقق برنامه‌های توسعه‌ای این مجموعه اعلام کرد. وی ضمن گفت و گوی تلفنی با مدیران عامل برخی بانک‌ها، دستورات لازم درخصوص تخصیص تسهیلات ویژه برای شتاب‌بخشی به روند اجرای طرح جدید کارخانه کویر تایر را صادر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت