اخبار استانی

واقف ناشناسی که سرپناهش را وقف کرد

واقف خیر ناشناس در فردوس منزل مسکونی خود را وقف کرد.رئیس اداره اوقاف وامو رخیریه شهرستان فردوس گفت: واقف خیراندیش که حاضر به اعلام نام خود نشد، منزل مسکونی به متراژ ۹۲.۳۰ متر مربع را به نیت کمک به طلاب کم بضاعت حوزه علمیه الزهراء (س) خواهران این شهرستان وقف کرد.

شناسایی هویت چهارمین شهید گمنام آرمیده در خراسان‌‌جنوبی

فارس- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی از شناسایی مشخصات هویتی چهارمین شهید گمنام شناسایی شده خبر داد و گفت: چهارمین شهید شناسایی شده «علیرضا حسینی» اهل شهر ری است که در سال ۶۷ در منطقه مهران به درجه رفیع شهادت نائل گشت. فلاحی اضافه کرد: پیکر مطهر این شهید در تاریخ ۲۸ خردادماه سال ۱۳۸۶ همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در بیرجند تشییع و در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند به خاک سپرده شد. مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: مراسم میزبانی از خانواده این شهید والامقام روز سه‌شنبه ۱۶ آذر با حضور خانواده این شهید، مسئولان، خانواده شهدا و ایثارگران استان بر سر مزار شهید واقع در دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند برگزار می‌شود. وی با بیان اینکه پیکر مطهر این شهدا در مناطق مهران، شرق دجله، زبیدات و شلمچه توسط کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح کشف شد، بیان داشت: این شهدا به عنوان شهید گمنام به استان خراسان‌‌جنوبی منتقل و در ۴ نقطه استان تدفین شدند. مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی اضافه کرد: پیکر این شهدا در ۴ نقطه خراسان‌جنوبی از جمله دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند، شهر حاجی‌آباد زیرکوه و حوزه علمیه برادران بیرجند آرام گرفت.

جزئیات نحوه برگزاری امتحانات دانش‌آموزان اعلام شد

مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش آیین‌نامه‌های ارزشیابی پیشرفت تحصیلی نوبت اول، نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ دانش‌آموزان تمامی دوره‌های تحصیلی مدارس روزانه، داوطلبان آزاد، بزرگسالان، آموزش از راه دور و ایثارگران را ابلاغ کرد. بر اساس این بخشنامه به منظور نظم و برنامه‌ریزی جهت فرایند ارزشیابی پیشرفت تحصیلی نوبت اول، نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰دانش آموزان تمامی دوره‌های تحصیلی مدارس روزانه، داوطلبان آزاد، بزرگسالان، آموزش از راه دور و ایثارگران بر رعایت نکات زیر تاکید شده است: در مناطقی که آموزش به شیوه حضوری در مدارس جریان دارد، ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان به صورت حضوری و مطابق آیین‌نامه‌های آموزشی و ارزشیابی دوره‌های تحصیلی با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی انجام می‌گیرد. بر همین اساس، در شرایطی که امکان حضور فیزیکی دانش‌آموزان در مدارس روزانه به دلیل وضعیت قرمز کرونا فراهم نباشد، با تایید اداره آموزش و پرورش، ارزشیابی براساس شیوه‌نامه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی تربیتی دوره‌های تحصیلی در زمان شیوع بیماری کرونا انجام می‌شود. ارزشیابی پیشرفت تحصیلی تربیتی دانش‌آموزان مدارس بزرگسالان، آموزش از راه دور، ایثارگران و داوطلبان آزاد، متقاضیان تغییر رشته، تعیین رشته، تعیین پایه و جهش تحصیلی در تمام دوره‌های تحصیلی به صورت حضوری انجام خواهد شد.

زمان ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن تمدید شد

معاون وزیر راه و شهرسازی از تمدید مهلت ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن تا پایان آذر ۱۴۰۰ خبر داد. فرصت ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن تا ۱۵ آذرماه اعلام شده بود که محمود محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داده این مهلت تا پایان آذرماه تمدید شده است. در روز‌های اخیر پیشنهاداتی برای تسهیل شرایط ثبت نام طرح جهش تولید و تامین مسکن (نهضت ملی مسکن) ارائه شد که به تایید اولیه دولت رسیده است. از جمله این موارد می‌توان به ثبت نام افراد مجرد بالای ۱۸ سال، کاهش سابقه سکونت از در برخی شهر‌ها از ۵ سال به ۲ تا ۳ سال و سابقه مالکیت خصوصی از ۱۶ سال به پنج سال اشاره کرد. پس از این تغییرات هنوز بسیاری از متقاضیان که اخیرا واجد شرایط شده‌اند نتوانسته‌اند ثبت نام خود را انجام دهند. محمودزاده سه روز قبل هم با اشاره به احتمال مهلت ثبت نام متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن گفته بود چنانچه تقاضایی وجود داشته باشد این زمان تمدید خواهد شد.

افزایش بیش از ۳برابری صادرات امانات پستی از خراسان جنوبی

صادرات امانات پستی در شرایط شیوع کرونا از خراسان جنوبی در هشت ماه گذشته ۲۲۰درصد افزایش یافت.مدیرکل گمرکات استان گفت: در این مدت ۵هزار و ۱۱۵دلار مرسوله پستی از خراسان جنوبی به خارج از کشور ارسال شد.رحیمی زاده افزود: در این مدت ۱۱۳فقره اظهارنامه به وزن ۶۳۰کیلوگرم شامل خشکبار، زعفران، البسه، حوله و سایر کالا‌ها به خارج از کشور پست شد.

قفل کرونا بر درهای گردشگری خراسان جنوبی

بازار- هتلداری از جمله صنعت‌هایی بود که در دوران کرونا با آسیب‌های جبران‌ناپذیر زیادی مواجه شده است. در همان ابتدای ظهور بیماری کووید- ۱۹ ورود مسافران چه از داخل کشور و چه خارج کشور با ممنوعیت مواجه شد که علاوه بر تعطیلی هتل‌ها توسط ستاد کرونا این بسته بودن مرزها و مسیرها نیز باعث رکود فعالیت هتل‌ها شد.رکود هتل‌ها در استان‌های کوچکی مانند خراسان جنوبی بیشتر تأثیر خود را گذاشته است، چرا که علاوه بر کرونا مسافت طولانی نیز باعث عدم استقبال مسافران و گردشگران شده است و سفرهای کاری نیز به استان کاهش داشت. در همین راستا این جامعه درخواست حمایتی شایسته از این بخش را دارند که در زمان رونق ویترین استان بودند و اکنون از آنها حمایت شایسته ای نشده است.

تیر خلاص کرونا به هتلداران خراسان جنوبی

در همین راستا رئیس جامعه هتلداران خراسان جنوبی در زمینه خسارت کرونا به این بخش گفت: تمام کسب و کارها دچار تلاطم و مشکل شدند ولی در بخش گردشگری بیشترین ضربه را داشت چرا که مسافرت‌ها به شدت کاهش داشت و حتی سفرهای ضروری نیز حذف شد.سیدمحمد آذرکار با بیان اینکه هتل‌ها برای مدت ۱۸ ماه تعطیل بودند، اظهار کرد: از سال ۹۷ هم با سیاست‌های انجام شده به دلیل مسائل اقتصادی رکود وجود داشت و مراجعه به هتل‌ها کم شده بود و کرونا تیر خلاص را وارد کرد. وی با اشاره به اینکه خسارت‌های وارد شده بخشی مادی و بخشی فرهنگی بود و نسبت به هر هتل متفاوت است، تصریح کرد: در بخش خسارت‌های مادی هر هتل ماهیانه بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان عدم نفع و درآمد داشت و در خراسان جنوبی ۱۰ هتل داریم که حدود ۲ تا ۳ میلیارد به صورت مجموع در ماه خسارت دیدند.به گفته وی تأثیر دیگر کرونا بر هتل‌ها تعدیل نیرو بود که کارمندان آموزش دیده به دلیل نبود درآمد به سمت شغل‌های دیگری رفته‌اند و بعد از بازگشایی نیاز به نیروی کارآزموده وجود دارد.آذرکار افزود: بعد از کرونا هتل‌ها لازم است هزینه‌هایی برای آموزش دوباره نیروهای جدید، داشته باشند که زمان و هزینه می‌طلبد.

زمین‌گیر شدن صنعت گردشگری

رئیس جامعه هتلداران خراسان جنوبی درباره حمایت‌ها نیز عنوان کرد: حمایت‌های زبانی و لفظی خوب بوده ولی حمایت‌های سریع و اثربخش نزدیک به صفر بوده است.آذرکار با اشاره به وامی که به مشاغل آسیب دیده پرداخت شد، بیان کرد: طبق قانون فرد نباید چک برگشتی داشته باشد و وثیقه نیز مورد نیاز بود و از آنجایی که هنوز واحدهایی مانند هتل‌ها تعطیل و دچار مشکل هستند، در صورت دریافت هم با مشکلات بیشتری روبرو می‌شدند.وی در زمینه امهال وام‌ها نیز گفت: گفته شد جریمه نمی‌خورد ولی با سود آن به پایان اقساط اضافه می‌شود که باز هم تأثیرگذار نبود.به گفته وی صنعت گردشگری زمین‌گیر شده است و به چالاکی و سرعت قبل نیست و لازم است که حمایت شود تا باری دیگر سرپا بایستد.

حمایت های سریع و اثربخش

رئیس جامعه هتلداران خراسان جنوبی با بیان اینکه سخت گیری‌های مسئولان و حمایت‌های محدود، درد مشترک بین تمام استان‌ها است، گفت: حمایت‌هایی انجام شد اما این حوزه نیازمند حمایت ها سریع و اثربخش است. آذرکار بیان کرد: هتل‌ها پذیرای مهمان‌هایی بودند که جزو مسئولان و سرمایه‌گذاران هستند و همواره بهترین خدمات را ارائه کرده‌ و کار خود را درست انجام داده‌اند و اکنون که با مشکلات مواجه اند، شایسته حمایت کارآمدتری هستند. به گفته وی هتل‌ها مغازه‌های کوچکی نیستند که سریع نیروی خود را جمع و فقط مواد اولیه تهیه کنند، بلکه نیروی کارآزموده، مسائل مالیات و دارایی و حامل‌های انرژی و موارد بسیار دیگری دارند که توجه ویژه را می‌طلبد.وی اضافه کرد: در این زمینه دولت می‌تواند کمک‌هایی به هتل‌ها داشته باشد تا بتوانند از این دوران عبور کنند.

مجبور به تغییر شغل می‌شویم

رئیس جامعه هتلداران خراسان جنوبی اظهار کرد: با توجه به شرایط کنونی این رکود ادامه‌دار خواهد بود چرا که شاهد افزایش بیمه، حقوق کارگر، مواد اولیه و موارد دیگر هستیم که در نبود حمایت‌ها همین مقدار هم که دوام آورده‌اند، مجبور به تغییر شغل می‌شوند. آذرکار با بیان اینکه برای راه‌اندازی یک هتل حداقل ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است، گفت: کل درآمد ماهانه آن ۲۰۰ میلیون تومان است که بعد از ده سال هزینه راه‌اندازی آن هم در نمی‌آید. وی تأکید کرد: مسافران و گردشگران اولین محکی که مردمان آن شهر را خواهند زد از رهگذر ویترین هتل‌ها و مراکز اقامتی است بنابراین باید نگاه ویژه‌ای به این مهم وجود داشته باشد. به گفته وی بخشی از مشکلات استانی نیست و نیاز به توجه ملی دارد و لازم است که دستورات ستاد کرونا تسهیل شود چرا که برای تالارها و متروها و موارد مشابه سخت‌گیری‌ها مانند هتل‌ها نیست.

از ظرفیت‌های استان استفاده شود

رئیس جامعه هتلداران خراسان جنوبی بیان کرد: در بخش گردشگری مسئولان باید تمهیداتی بیندیشند تا گردشگر به راحتی وارد کشور و استان شود. آذرکار ادامه داد: همچنین در بخش تسهیلات و وام‌ها تغییراتی ایجاد شود و با سود کمتر و تنفس بالاتر باشد. به گفته وی زمان ساخت و مجوز و راه‌اندازی هتل، حدود ۱۱ دستگاه نظارت می‌کنند ولی زمانی که نیاز به حمایت است از هیچ کدام این دستگاه‌ها خبری نیست. وی با اشاره به ظرفیت‌های استان مانند برداشت زرشک و زعفران و موارد دیگری که برای گردشگر جذابیت دارد، گفت: مسئولان با تبلیغات درست از این ظرفیت‌ها می‌توانند استفاده کنند تا در آینده شاهد رونق این صنعت باشیم.آذرکار با بیان اینکه هتل‌ها سرمایه‌های یک شهر هستند، تصریح کرد: بخش گردشگری و به تبع آن هتل‌ها به یک جسم بی‌جان تبدیل شده است که اگر از ظرفیت‌ها برای توسعه استفاده نشود از بین می‌رود و امکان دارد دیگر نتوان به این شرایط بازگشت.

کرونا ۳ نفر را راهی خانه ابدی کرد

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان گفت: در ۲۴ساعت گذشته ۳مورد جدید از فوت ناشی از کرونا در خراسان جنوبی ثبت شد که آمار جان باختگان به هزار و ۲۳۹نفر افزایش یافت. شریف زاده افزود: روزگذشته از ۳۰۶ آزمایش تشخیص کرونا در استان ۶۵ بیمار و از ۴۳۳ تست سریع ۵۳مورد مثبت جدید کرونا شناسایی شدند.

افزایش ۱۵ درصدی اجاره بها در مرکز استان

تسنیم- رئیس اتحادیه مشاوران املاک بیرجند از افزایش اجاره‌های مسکن از ابتدای سال تاکنون خبر داد و گفت: وضعیت اجاره های مسکن نسبت به ابتدای سال ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش یافته که علت گرانی هم چندان مشخص نیست. اربابی با بیان اینکه معاملات مربوط به خرید و فروش مسکن در بیرجند ۲ تا ۳ درصد نسبت به ماه قبل افزایش داشته است عنوان کرد: برای این موضوع علت مشخصی را نمی‌توان ذکر کرد و افراد با توجه به نیاز خود برای خرید مسکن اقدام کرده‌اند. وی عنوان کرد: میزان اجاره در بیرجند ۳۰ تا ۴۰ درصد نسبت به مراکز استان‌های دیگر کمتر است به طوری که اجاره واحد ۱۵۰ متری در خیابان توحید ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است که با توجه به قیمت ۲ میلیارد تومانی آن زیاد نمی‌باشد اما به دلیل اینکه توانایی مالی مردم این منطقه با افزایش مشکلات اقتصادی کاهش یافته، میزان اجاره بهای موجود برای آنها زیاد است. اربابی در زمینه فعالیت بعضی از صاحبان املاک در سایت دیوار اظهار داشت: منع قانونی در این زمینه وجود ندارد ولی به همکاران خود اعلام کرده‌ایم در فضای مجازی فعالیتی نداشته باشند. وی گفت: هیچ نظارتی در این باره در کشور وجود ندارد و اگر نظارتی در این باره باشد از انجام این کار که معضلی برای گرانی و افزایش دلال بازی است، جلوگیری خواهد شد. وی اظهار داشت: نه تنها کمبود مسکن در بیرجند نداریم و حتی واحدهای مسکونی موجود مازاد هستند اما به دلیل رکود بازارهای دیگر و اینکه در استان واحدهای تولیدی بزرگی وجود ندارد که مردم در آنها سرمایه گذاری کنند همه گروه‌های مردم در زمینه مسکن سرمایه گذاری می‌کنند. اربابی با اشاره به افزایش حاشیه نشینی ور روستاهای اطراف شهر بیرجند گفت: اجاره‌های نقاط حاشیه‌ای و روستاهای اطراف شهر مانند حاجی آباد، چهکند، بجد و شکراب گران شده است.

سریال ادامه‌دار بلاتکلیفی در بازار خودرو

فارس- ئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل در بیرجند با اشاره به روند صعودی قیمت خودرو از ابتدای امسال، گفت: بازار خودرو در ماه‌های ابتدای سال با شتاب شروع به فعالیت کرد و این نوسان قیمتی در ماه‌های بعدی هم ادامه داشت اولین افزایش در اردیبهشت و بعد هم در ماه‌های بعدی شاهد رشد قیمت‌ها بودیم طوری که در بازار خودرو در مرداد ماه هم روزهای پرشتابی را پشت سر گذاشت و بعد در شهریور روند صعودی قیمت‌ها متوقف شد اما در ماه‌های بعدی روند صعودی ادامه یافت و با ورود به آبان‌ماه بازار خودرو نوسانات زیادی را تجربه کرد و هم‌اکنون بازار بلاتکلیف است و نمی‌توان آینده آن را پیش‌بینی کرد. وی افزود: حجم معاملات هم تغییر چندانی نکرده و مشابه ماه‌های گذشته عرضه بیشتر از تقاضا بوده چرا که افزایش قیمت‌ها و بی‌ثباتی در این بازار باعث شده فروشنده برای خودرو وجود داشته باشد، اما تقاضا برای خودرو کمتر باشد و خریداران هنوز دست نگه داشته‌اند تا بلکه بازار به ثبات برسد و بیشتر معاملات هم مربوط به خودروهای مدل پایین است. رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل در بیرجند به این نکته هم اشاره می‌کند که با همه افزایش قیمت‌ها اما محصولات با کیفیتی در اختیار مشتری قرار نمی‌گیرد که در این رابطه هم باید اقدام اساسی صورت پذیرد.

نبود نظارت در بازار خودرو

راعی‌فرد نبود نظارت را مهم‌ترین چالش پیش روی بازار خودرو بیان کرد و به تأثیر منفی سایت‌های خرید و فروش خودرو اشاره کرد و افزود: سایت‌ها یکی از عواملی است که قیمت‌ها را هیجانی‌تر می‌کند و هیچ نظارتی هم روی آن‌ نیست. وی ادامه داد: مردم باید هوشیار باشند و قیمت‌های سایت‌ها را پایه و مرجع خرید و فروش معاملات خود قرار ندهند چرا که کلاهبرداری‌های بسیاری از طریق این سایت‌ها صورت گرفته و شکایت‌های متعددی هم از همین خرید و فروش‌های سایت‌ها مطرح شده است. رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران خودرو در بیرجند گفت: خودرو یک کالا تخصصی از لحاظ اسنادی و فنی است، بنابراین بهتر است مردم خرید خودرو و معاملات آن را با افراد متخصص در میان بگذارند. راعی‌فرد اضافه کرد: برخی تخلفات توسط اتحادیه گزارش داده می‌شود اما در دستگاه‌های نظارتی برخورد جدی صورت نمی‌پذیرد و همین موضوع سبب شده که دیگر نتوانیم روند صعودی قیمت‌ها که متأثر از قیمت‌گذاری‌های افراد غیر متخصص است را کنترل کنیم.

رشد ۳۷ درصدی صادرات تعاونی‌ها در خراسان جنوبی

صداوسیما- صادرات تعاونی‌ها در ۸ ماه گذشته در مقایسه با مدت مشابه پارسال در خراسان جنوبی ۳۷ درصد افزایش یافت. مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: از ابتدای امسال هفت میلیون و ۳۵۱ هزار دلار توسط تعاونی‌های استان صادرات انجام شد که این رقم در ۸ ماهه پارسال معادل پنج میلیون و ۳۵۲ هزار دلار بوده است. غلامرضا اشرفی افزود: از ابتدای امسال ، ۲۲ تعاونی در استان محصولات خود را به صورت مستقیم وغیر مستقیم صادرات کرده اند. به گفته وی این محصولات بیشتر شامل سنگ بازالت و گرانیت، محصولات کشاورزی (زعفران، زرشک، بادام، زیره وعناب)، عسل، فرش وصنایع دستی و … به کشور‌های عراق، افغانستان، آلمان، کانادا، حوزه خلیج فارس (عمان و قطر)، مالزی، پاکستان است. مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در تشریح نقش تعاونی‌ها در صادرات گفت: تعاونی‌ها به عنوان یکی از بهترین بنگاه‌های اقتصادی می تواند تاب آوری بسیار خوبی در شرایط تحریم داشته باشند، که در کشور از دیرباز فعالیت خود را شروع کرده اند که بر اساس اسناد بالا دستی باید سهم آن‌ها از تولید ناخالص داخلی کشور به بیش از ۲۵ درصد برسد. وی افزود: تعاونی‌ها یکی از بخش‌های فعال حوزه اقتصاد کشور است که سهمی حدود ۷ درصد از تولید ناخالص داخلی دارند؛ از این رو تسهیل و رفع موانع صادرات بخش تعاونی میتواند به افزایش اشتغالزایی مستقیم کمک کند.

تاکید استاندار برکاهش تصادفات در استان

استاندار خراسان جنوبی در دیدار با فرمانده و معاونین نیروی انتظامی استان وضعیت راه ها را از موضوعات جدی استان عنوان کرد و اظهار داشت: آمار تصادفات نشان می دهد، علیرغم همه اقداماتی که صورت گرفته، محورهای مواصلاتی استان وضعیت خوبی ندارند و نیازمند توجه بیشتر است. قناعت با اشاره به فضای امن و آرام حاکم بر استان، تصریح نمود: به لطف دقت نظر نیروی انتظامی و با همراهی کلیه نیروهای نظامی و امنیتی، خوشبختانه در مقایسه با دیگر استان ها، مشکل خاصی را در منطقه شاهد نیستیم. به گفته وی؛ اندک تخلفات و جرمی که در سطح استان وجود دارد، شایسته خراسان جنوبی نیست و باید برای برطرف کردن آنها برنامه ریزی شود.

کسب دو مدال طلا توسط موتورسواران خراسان‌جنوبی

رئیس هیئت موتور سواری و اتومبیل‌رانی خراسان‌جنوبی گفت: در حالی موتورسواران خراسان‌جنوبی در راند دوم رقابت‌های کشوری موتور ریس دو طلا را از آن خود کردند که فعالان این رشته از نبود پیست استاندارد در استان رنج می‌برند. اکبرپور اظهار داشت: راند دوم مسابقات موتورریس قهرمانی کشور با حضور ورزشکاران این رشته و شرکت ۱۱ استان در محل پیست اتومبیل‌رانی آزادی تهران برگزار شد که در این رقابت‌ها دو موتور سوار استان مدال طلا را از آن خود کردند. وی بیان داشت: تیم استان با ترکیب ۷ ورزشکار در این رقابت‌ها شرکت کرد و در پایان این مسابقات در کلاس ۱۲۵ سی‌سی «سیدحسین برومند» و در کلاس مینی‌جیپی «سعید قربان‌زاده» از خراسان‌جنوبی در جایگاه نخست این رقابت‌ها قرار گرفتند.

برداشت ۳۵۰ هزار تن خاک صنعتی از معادن استان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: بیش از ۳۵۰ هزار تن انواع خاک صنعتی از معادن این استان در سال جاری برداشت شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد رشد نشان می‌دهد. جرجانی افزود: ۹۴ معدن در حوزه خاک‌های صنعتی در خراسان جنوبی وجود دارد که ظرفیت استخراج سالانه از آنها یک میلیون تن است و این مقدار در هفت ماه امسال برداشت شد. وی بیان کرد: ۳۲ میلیون تن ذخیره قطعی انواع خاک صنعتی در معادن خراسان جنوبی وجود دارد. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی سرمایه‌گذاری اولیه در این معادن را بیش از یک هزار و ۹۰۶ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: ۵۲۵ نفر در این معادن به‌صورت مستقیم مشغول به کار هستند.

ساخت ۷ اقامتگاه بومگردی در خراسان جنوبی

۷ اقامتکاه بومگردی از آغاز سال جاری در خراسان جنوبی به بهره برداری رسید. معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گفت: از آغاز امسال دو اقامتگاه در بیرجند، دو اقامتگاه در فردوس، دو اقامتگاه در طبس و یک اقامتگاه در بشرویه به بهره برداری رسید. عربی افزود: این اقامتگاه‌های بومگردی دارای خدمات پذیرایی، اقامت تفریحی و سایر خدمات هستند.

ممنوعیت داوطلب شدن افراد فاقد معلولیت برای پست‌های معلولین

رئیس اداره هماهنگی مشارکت‌های مردمی، اشتغال و موسسات و مراکز غیر دولتی بهزیستی خراسان جنوبی گفت: از سال ۱۳۹۶ که قانون جامع حمایت از معلولین بازنگری و تصویب شد، سهمیه سه درصدی اشتغال معلولین در دستگاه‌های اجرایی رعایت می‌شود. رحیمی گفت: در آزمون ها، پست‌های لازم برای معلولین مشخص شده و رقابت این افراد با خودشان صورت می‌گیرد؛ بدین معنی که معلولین به صورت جداگانه تنها برای پست‌های مخصوص خود رقابت می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

درباره کاهش سن مصرف دخانیات و افزایش میزان آن در گروه نوجوانان بیش از این

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت