اخبار استانی

پرداخت ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات کشاورزکارت به کشاورزان

۱۰ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات کشاورز کارت امسال به کشاورزان خراسان جنوبی پرداخت شد. مدیر امور سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: این تسهیلات به ۶۱۸ کشاورز و بهره بردار متقاضی برای تامین کود مورد نیاز کشت پاییز و بهار پرداخت شد.

معاون قوه قضائیه: باید در جنگ اقتصادی از شهدا الگو بگیریم

ایرنا- معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه گفت: امروز در جنگ اقتصادی که دشمنان امیدوارند، صبر و استقامت را از ملت ایران بگیرند باید از شهدا درس بگیریم. حجت الاسلام نورا… قدرتی شامگاه پنجشنبه در دومین یادواره شهدای حقوقدان استان خراسان جنوبی که در محل حسینیه جماران بیرجند و با حضور استاندار خراسان جنوبی، جمعی از مسئولان و مردم برگزار شد، افزود: لازم است در صحنه حضور داشته باشیم تا با صبر، استقامت، تحمل، اسراف نکردن، پرهیز از تزویر، تلاش اقتصادی و با الگوگیری از شهدا در این جنگ موفق شویم. وی گفت: شهدا اهل حضور در صحنه بودند و در سخت‌ترین شرایط جنگ تحمیلی در صحنه‌های مختلف پیوسته حضور داشتند. معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه عنوان کرد: شهدا اهل اراده و همت بلند بودند و در صحنه‌های جنگ تحمیلی زیر رگبار، خمپاره، بمب‌ها، توپ و مسلسل کم نمی‌آوردند و استقامت داشتند. وی افزود: دشمنان در جنگ نظامی عقب‌نشینی کردند اما بدانیم در جنگ اقتصادی امیدوار شدند و باید از شهدا برای استقامت در این جنگ درس بگیریم. وی با بیان اینکه همه ما به‌خصوص مسئولان مدیون شهدا هستیم افزود: مدیرانی که چنین ویژگی را نداشته باشند و نتوانند از پست و مقام خود در مسیر صیانت از ارزش‌ها بهره بگیرند و خدای ناکرده به فکر درهم و دینار باشند، حلال مشکلات جامعه نخواهند بود. وی تنها راه برون‌رفت از مشکلات و بن‌بست‌های کشور را ترویج فرهنگ بسیجی و شهادت دانست و گفت: امروز دشمن درصدد است با تبلیغات رسانه‌ای و ایجاد فتنه ما را خسته و ناامید کند اما به نتیجه نخواهد رسید چون خداوند با صابرین است. رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی هم در این آیین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره دو هزار شهید استان گفت: باید با برگزاری این یادواره‌ها، شهدا را در برابر چشم خود ببینیم و راه شهدا و آرمان‌هایی که برای تحقق آن به شهادت رسیدند، را ادامه دهیم. ابراهیم حمیدی افزود: شهدای عزیز در جایگاه بسیار بالا و والا قرار دادند و به تعبیر قرآن نزد پرودگار روزی می‌خورند لذا نیاز ندارند که برای آنان محفل و مجلس و گرامیداشت برگزار کنیم هرچند وظیفه ماست اما ما هستیم که نیازمندیم و حضور در این مجالس برای سعادت ما ضرورت دارد. وی گفت: بعد از اینکه شهدا به وظیفه خودشان عمل کردند و خون و جان خود را پای نهال انقلاب ریختند ما هم باید پاسخ قانع‌کننده در برابر خداوند متعال در قبال شهدا داشته‌ باشیم.

تشکیل لایحه قضا زدایی توسط قوه قضاییه

همچنین معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه در سفر به استان در نشست با قضات استان از تشکیل لایحه قضا زدایی توسط قوه قضائیه خبر داد. معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه گفت: یکی از معظلات قوه قضائیه کثرت ورودی پرونده‌ها در بخش کیفری وحقوقی است. قدرتی با بیان اینکه منشا بسیاری از مشکلات و گلایه مردم در قوه قضائیه همین کثرت پرونده‌های وروی است افزود: با تهیه طرح قضازدایی ظرف یکسال آینده درخصوص پرونده‌های پرتکرار فکری می‌شود. وی با بیان اینکه سالانه بیش از ۱۰ میلیون پرونده وارد دستگاه قضا می‌شود گفت: ۷۰ درصد این پرونده‌ها در دو بخش کیفری و حقوقی است. وی وضعیت قضایی استان را نیز مطلوب و رضایت بخش دانست و افزود: بسیاری از جرائم خشن که در نقاط دیگر کشور اتفاق می‌افتد در این استان دیده نمی‌شود واین نشان از حاکمیت ارزش‌های اخلاقی در بین مردم این خطه دارد. معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه تنها بحث موادمخدر در استان را نگران کننده عنوان کرد و گفت: این موضوع هم به دلیل موقعیت ترانزیتی استان است که باید در این خصوص فکری شود.

تیم فوتبال انتظار، منتظر ورزشگاهی مناسب

خبرنگاران جوان- تیم فوتبال انتظار قاینات که نماینده فوتبال خراسان جنوبی در لیگ دسته سه فوتبال کشور است، مشکلاتی را پیش رو دارد. مشکلات حوزه ورزش خراسان جنوبی این روزها گریبان گیر فوتبال و فوتبالیست های استان شده است. در چندین مرحله، پیگیری های مختلفی از سوی رسانه ملی انجام شد تا مشکلات این حوزه بررسی شود و چاره ای برای آن ها اندیشیده شود. تیم های ستاره ساز و سرخپوشان بیرجند که جواز حضور در لیگ دسته سه فوتبال کشور را به دست آورده بودند، به دلیل مشکلات مالی از این لیگ انصراف دادند. پس از آن تیم انتظار قاینات نماینده فوتبال استان در لیگ دسته سه فوتبال کشور شد اما این تیم نیز با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می کند.

از تعویض لباس در وسط زمین تا نشستن روی نیمکت آهنی

یکی از فوتبالیست های خراسان جنوبی گفت: از جمله دلایل انصراف این تیم ها می توان به پای کار نیامدن مسئولین اشاره کرد. وی افزود: قول هایی از سوی مسئولین داده شده است اما هنوز به هیچ کدام از آن ها جامه عمل پوشیده نشده است. این فوتبالیست ادامه داد: کمترین تجهیزات را در اختیار داریم و حتی روی نیمکت آهنی می نشینیم و در ورزشگاه ها حضور پیدا می کنیم. وی تصریح کرد: ما رختکن مناسبی نداریم و تعویض لباس بازیکنان در وسط زمین چمن ورزشگاه انجام می شود.

ضرب الاجل رئیس لیگ دسته سه فوتبال کشور به خراسان جنوبی

شکیبا سرمربی تیم انتظار قاینات گفت: به دلیل بسته بودن درب مجموعه ورزشی، پس از افتادن توپ در ساختمان نیمه کاره آن، دیگر نمی توانیم توپ ها را پایین بیاوریم. شکیبا اضافه کرد: ورزشگاه شهدای انقلاب قاینات استاندارد نیست و رختکن آن نیز وضعیت مناسبی ندارد. وی گفت: مشکلات این ورزشگاه سبب شده تا رئیس لیگ دسته سه فوتبال کشور با ارسال نامه ای به هیئت فوتبال استان، مهلتی به استان بدهد تا ورزشگاهی واجد شرایط، جایگزین ورزشگاه شهدای قاینات شود و این مهلت تا دیروز بوده است. سرمربی تیم انتظار قاینات عنوان مرد: حتی این ورزشگاه یک تابلو ندارد و اگر تیم را به شهری دیگر ببریم، علاوه بر بار مالی، تماشاگران بومی را از دست می دهیم. وی با درخواست از استاندار خراسان جنوبی برای حمایت از ورزشکاران گفت: این منطقه استعدادهایی فراوان دارد که باید به آن ها توجه کرد و نباید آن ها را نادیده گرفت.

شناسایی۱۱۰ بیمار مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در استان گفت: دیروز از ۲۶۲ آزمایش تشخیص کرونا که در استان انجام شد ۵۰ بیمار و از۵۲۲ تست سریع ۶۰ مورد مثبت جدید کرونا شناسایی شد. شریف زاده افزود: از این تعداد ۴ مورد از بشرویه، ۳۴ مورد از بیرجند، ۲ مورد از خوسف،۴ مورد از درمیان، ۴ مورد از زیرکوه، ۴ مورد از سربیشه، ۲۴ مورد از طبس،۱۲ مورد از فردوس ،۸ مورد از قاین و ۱۴ مورد از نهبندان، شناسایی شد.

کادرسازی و جوان‌گرایی مهمترین دستور استاندار

ایرنا- استاندار خراسان جنوبی گفت: همانطور که در جلسه معارفه عنوان شد مهمترین دستور کار، کادرسازی و استفاده از نیروهای جوان، کاربلد، متخصص و انقلابی در حوزه‌های مدیریتی استان است. قناعت روز پنجشنبه در نشست با مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه، فرمانده و معاونین سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی اظهار داشت: ما در عرصه‌های بین‌المللی مدام در حال فتح سنگرها و پیشرفت‌های روزافزون هستیم اما در عرصه‌های داخلی به دلیل وجود افراد غیرمتخصص و ناتوان در پست‌های کلیدی، توفیقات‌مان کم است. وی با تاکید بر اینکه مهمترین وظیفه همه ما، کار برای مردم است افزود: خراسان جنوبی بهترین مردم را دارد و باید قدر این عزیزان را بدانیم که با وجود محرومیت‌ها و کاستی‌ها، همیشه همراه و همسو با نظام هستند. نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی جا برای کار، فراوان دارد و این ما هستیم که با جدیت باید پیگیر مسائل استان باشیم. قناعت به نقش مدیران در این زمینه اشاره کرد و گفت: کار اصلی ما تعالی استان است و کوتاهی مدیران باعث عدم پیشرفت و توسعه می‌شود. وی با تاکید بر اینکه استعدادها و ظرفیت‌های استان به خودی خود تحول ایجاد نمی‌کنند افزود: برای جذب منابع از مرکز در راستای بهره‌برداری هرچه بیشتر از ظرفیت‌های استان، مدیران ما باید ولایتمدار، پاکدست، انقلابی، کاربلد و جسور باشند. مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی نیز در این نشست گفت: سپاه، بازوی اجرایی دولت در پیشرفت و تعالی است. نوفرستی افزود: در گام دوم انقلاب، دولت اسلامی شاخصه‌های خاص دارد و همه مسئولان آن انقلابی و با فکر بلند هستند. قاسمی فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) هم به تشریح ماموریت‌ها و وظایف این مجموعه پرداخت و تصریح کرد: همراهی با دولت در همه بحران‌ها و شرایط از ماموریت‌های سپاه پاسداران است.

نمره پایین مدارس در رعایت پروتکل های بهداشتی

خبرنگاران جوان- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از عدم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در مدارس خراسان جنوبی خبر داد. مهدی زاده گفت: موارد بهداشتی در گروه سنی زیر ۲۰ سال به نسبت پارسال کاهش داشته است که یکی از مهم‌ترین موارد می‌تواند بازگشایی مدارس باشد. وی افزود: در گروه سنی بالای ۷۰ سال بین نوبت اول و دوم واکسن کرونای آن‌ها فاصله بسیاری افتاده است، به همین علت ایمنی بدنشان افت پیدا کرده است. مهدی زاده با اشاره به اینکه مسئولین بهداشت ناظر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در مدارس هستند اظهار کرد: بر اساس آخرین بررسی‌ها حدود ۹۰ درصد موارد غربالگری در مدارس استان رعایت نمی‌شود. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ادامه داد: در ابتدای ورود به مدرسه علائم بالینی دانش آموزان بررسی نشده و مایع دستشویی و فاصله گذاری اجتماعی نیز رعایت نمی‌شود. وی بیان کرد: گروه سنی زیر ۱۲ سال که هنوز واکسن کرونا را دریافت نکرده اند بدون علامت به بیماری کرونا مبتلا می‌شوند و امکان درگیری خانواده با این بیماری بسیار زیاد است.

عملیات ساماندهی ورودی اصلی شهر بیرجند ادامه دارد

ایرنا- رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بیرجند گفت: ساماندهی ورودی اصلی شهر با محوریت شهرداری و همکاری دستگاه‌های اجرایی در حال انجام است. ابراهیم‌زاده اظهار داشت: اجرای طرح ساماندهی ترافیکی، ابنیه فنی، اجرای عملیات فضای سبز و زیباسازی بزرگراه شهید سلیمانی حد فاصل میدان شهید سلیمانی تا پلیس راه جاده بیرجند – قاین با همکاری برخی نهادهای اجرایی و با محوریت شهرداری ادامه دارد. وی افزود: در این راستا ابتدا گارد ریل‌های موجود حذف و به جای آن جدول‌گذاری با جدول بتنی و استاندارد بین راهی توسط حوزه عمران شهرداری انجام شد. رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بیرجند گفت: به جهت زیرساخت‌های لازم درخصوص کاشت گونه‌های گیاهی و اجرای فضای سبز در فضای حدود هشت هکتاری محدوده مورد نظر، شهرداری با همکاری شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی پیگیر مجوز حفر چاه شد. وی با تقدیر از مساعدت و همکاری شرکت آب منطقه‌ای استان ادامه داد: مراحل حفاری و تجهیز چاه، نصب کنتور برق و سایر منصوبات با هزینه حدود سه میلیارد ریال توسط شهرداری بیرجند انجام شد که در حال حاضر آماده بهره‌برداری است. ابراهیم‌زاده گفت: در راستای آبرسانی و اجرای سیستم آبیاری در سطوح مختلف پروژه نیز خرید لوله پلی اتیلن و اتصالات مربوطه، حفاری و اجرای لوله‌گذاری به میزان حدود ۵ هزار متر طول) و ساخت حوضچه‌های مربوطه با هزینه‌ای بالغ بر پنج میلیارد ریال با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی در حال اجرا است. وی بیان کرد: تاکنون ۹ میلیارد ریال از منابع داخلی شهرداری بیرجند در این پروژه هزینه شده است.

امام جمعه بیرجند: شرایط اجرای قانون در جامعه مدنظر باشد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: احکام پابرجاست ولی از جهت تاثیرگذاری قوانین شرایط لازم باید مدنظر باشد. حجت الاسلام عبادی روز پنجشنبه در دیدار معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه افزود: متاسفانه در دولت‌های حزبی و سلیقه‌ای که در این مدت سر کار آمده‌اند برخی‌ به صورت آگاهانه یا غیرآگاهانه به میل دشمن کار کردند و این همه آثار سوء و سختی را برای مردم ایجاد و مردم را تباه کردند. وی گفت: مقام معظم رهبری در همان دوران از افق‌های روشن سخن گفتند و در اوج سلطه بیگانه و نفوذ دشمن و سایر عوامل، کرامت‌گونه گام دوم انقلاب را تدوین کردند.

پرداخت ۱۰۰میلیارد تومان برای اشتغال نیازمندان

صداوسیما- ۱۰۰میلیارد تومان تسهیلات برای اجرای طرح‌های اشتغال نیازمندان در خراسان جنوبی پرداخت شد. معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان با بیان این خبرگفت: این تسهیلات برای اجرای سه هزار و ۱۹۱طرح اشتغال پرداخت شد. علی اکبر نخعی سهمیه ایجاد اشتغال این نهاد در سال جاری را شش هزار و ۳۶۶فرصت شغلی اعلام کرد. وی با بیان اینکه از این تعداد در کاریابی ها ۳۳۷ نفر به کار گیری شدند، گفت: ۵۴درصد طرح ها در مناطق شهری و ۴۶درصد طرح ها در مناطق روستایی اجرا شد.

طرح های نیمه تمام گردشگری چشم انتظار بودجه

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: تکمیل ۳۵ طرح گردشگری نیمه‌تمام در دستور کار قرار دارد که در صورت اتمام آنها، بخشی از زیرساخت‌های گردشگرپذیری استان فراهم می‌شود. مرتضی عربی افزود: ۳۵ طرح در راستای توسعه و رونق زیرساخت‌های گردشگری استان خراسان جنوبی با همکاری بخش خصوصی در حال اجرا است. وی بیان کرد: این طرح‌های نیمه‌تمام گردشگری به بیش از هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری نیاز دارد که این رقم در قالب تسهیلات به کارگروه‌های مربوطه ارائه و طرح‌های سرمایه‌گذاری مدنظر نیز مطرح شده که امید است با این رقم موافقت شود.

گفت و گوی بی‌واسطه مردم با استاندار در نماز جمعه بیرجند

استاندار خراسان جنوبی روز گذشته در نماز جمعه حضور یافت، با مردم حاضر در مصلای بیرجند به‌صورت چهره به چهره دیدار و گفت و گو کرد. جواد قناعت ضمن اینکه پای صحبت شماری از شهروندان نشست، برای رفع مسائل و مشکلات مطرح شده قول مساعد و نامه‌ها را به مدیران مربوطه ارجاع داد. بیشتر موارد مطرح شده از سوی مردم در حوزه‌های درمان، معیشت، مسکن و اشتغال بود.

۴کشته در محور سربیشه به ماهیرود

حادثه رانندگی در محور سربیشه به ماهیرود ۴کشته و دو مصدوم برجای گذاشت. رئیس پلیس راه استان گفت: برخورد سواری پژو۴۰۵ با کامیون کشنده در کیلومتر۱۸ محور مرزی سربیشه به ماهیرود ۴کشته و ۲ مصدوم برجای گذاشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

درباره کاهش سن مصرف دخانیات و افزایش میزان آن در گروه نوجوانان بیش از این

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت