اخبار استانی

دو کشته در حادثه محور دیهوک به طبس

برخورد یک دستگاه پراید با کامیون کشنده دو کشته برجای گذاشت. سرهنگ رضایی رئیس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: روز گذشته بر اثر برخورد یک دستگاه پراید با کامیون کشنده در کیلومتر ۳۲ محور دیهوک به طبس راننده و سرنشین پراید در دم جان باختند.

مجردهای زیر ۴۵ سال چگونه در نهضت ملی مسکن ثبت نام کنند؟

محمود محمود زاده معاون وزیر راه وشهرسازی درباره شرط ثبت نام مجرد‌ها در طرح نهضت ملی مسکن گفته است: با تصویب هیئت وزیران امکان ثبت‌نام مردان مجرد بالای ۴۵ سال در طرح نهضت ملی مسکن فراهم شده بود، اما پیشنهاد ثبت‌نام سایر مجرد‌ها که سن کمتری دارند چندی پیش در شورای عالی مسکن نیز مورد تصویب قرار گرفت که شرط تاهل در زمان تحویل ملک به آن‌ها مهمترین تبصره این مصوبه است. معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: شورای عالی مسکن با کلیات ثبت‌نام همه مجرد‌ها در طرح نهضت ملی مسکن موافقت کرده است. محمود زاده تاکید کرد: این پیشنهاد هنوز وارد بررسی جزئیات نشده و در حال تهیه آن هستیم، اما ثبت‌نام سایر مجرد‌ها در نهضت ملی مسکن مشروط است به این معنی که موقع تحویل واحد مسکونی باید متاهل باشند در غیر این صورت، خانه به آنان تحویل داده نمی‌شود. معاون مسکن وساختمان وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۵۲۰ شهر برای ثبت نام متقاضیان در شهر‌های مختلف فراهم شده است،گفت: در هر شهری که زمین تامین شود چه برای اولین بار و چه برای چندین بار ما سعی خواهیم کرد ظرفیت‌های مختلفی را تامین کنیم و هر فردی که واجد شرایط باشد بتواند در این طرح ثبت نام کند.

واگذاری خدمات بهزیستی به بخش غیردولتی؛ ضعفی در استان

ایسنا- مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: در بخش واگذاری خدمات بهزیستی به بخش غیردولتی در شهر بیرجند به دلیل نبود موسسات و خیران بزرگ، ضعف داریم؛ هرچند متقاضی خاصی نداریم و همچنان موضوع واگذاری خدمات بهزیستی به بخش غیردولتی در مرکز استان معضل بزرگی است. عرب‌نژاد اظهار کرد: حوزه خدمات بهزیستی گسترده و بخش عظیمی از فعالیت‌ها به صورت مشارکتی با بخش دولتی و خصوصی در حال انجام است. وی افزود: بهزیستی یکی از متولیان موضوع ساماندهی سالمندان، آسیب‌های اجتماعی، اعتیاد و کودکان خیابانی است و سایر دستگاه های اجرایی نیز در این زمینه وظیفه دارند. مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی تصریح کرد: جمع آوری کودکان خیابانی به هیچ عنوان در حیطه وظایف قانونی بهزیستی تعریف نشده است و باید نیروی انتظامی این کودکان را جمع آوری و برای ساماندهی تحویل بهزیستی دهد؛ وظیفه بهزیستی در بحث ساماندهی معتادان بی‌خانمان و ایجاد خوابگاه شبانه برای این افراد تعریف شده است اما ساماندهی شبانه سایر افراد بی خانمان وظیفه شهرداری است. عرب نژاد ادامه داد: بیش از ۹۵ درصد وظایف بهزیستی به بخش غیردولتی واگذار شده است و ما سیاست گذاری، برنامه ریزی و نظارت را برعهده داریم؛ مدت‌هاست که دستور واگذاری شیرخوارگاه بهزیستی به بخش غیردولتی ابلاغ شده است اما در بیرجند به دلیل نبود خیر نتوانسته‌ایم واگذار کنیم.

پیامک‌هایی از جنس کلاهبرداری؛
شهروندان هوشیار باشند

ایسنا- معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری خراسان جنوبی اظهار کرد: هرگونه ارسال لینک در متن پیامک و یا ارسال اطلاع رسانی ابلاغ الکترونیک با سرشماره همراه اول (ارسال با تلفن همراه اشخاص ) کلاهبرداری است. عباس اسماعیلی گفت: اشخاص باید مراقب باشند و به پیامک‌های ارسالی با موضوع ابلاغ الکترونیک که دارای لینک بوده یا از سرشماره‌های نامعتبر ارسال شده‌اند، ترتیب اثر ندهند. وی افزود: پیامک های با متن “ابلاغ الکترونیک قضایی در حساب کاربری شما در تاریخ در سامانه ثنا ثبت شده است؛ به لینک زیر مراجعه و نرم افزار عدالت همراه را نصب کنید”؛ کلاهبرداری است. معاون فناوری اطلاعات دادگستری خراسان جنوبی تصریح کرد: سرشماره‌های مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه که اطلاع رسانی توسط آنها صورت می‌گیرد به این شرح است؛ پیامک‌های درج در سامانه ابلاغ و یادآوری آن از سرشماره ۱۰۰۰۴۹۰ انجام می‌گیرد؛ پیامک‌های مرتبط با ثنا، مانند رمز موقت، رمز شخصی با سرشماره ۱۰۰۰۴۹۱ ارسال می‌شود؛ پیامک‌های مربوط به اطلاع رسانی پرونده‌های قضایی با سرشماره ۱۰۰۰۴۹۲ ارسال می‌شود و اطلاع رسانی‌هایی که به درخواست مخاطب و یا ارسال پیامک از طرف وی انجام می‌شود از طریق سرشماره ۱۰۰۰۴۹۳ ارسال می‌شود.

راه اندازی خط ملی نماد در خراسان جنوبی

خبرنگاران جوان- خط ملی نماد (اورژانس اجتماعی دانش آموزان) به مناسبت هفته بسیج در خراسان جنوبی راه اندازی شد. به مناسبت هفته بسیج، اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی خط ملی نماد (اورژانس اجتماعی دانش آموزان) را در استان راه اندازی کرد. واقعی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در مراسم افتتاحیه خط ملی نماد گفت: دانش آموزان، اولیای آن ها و کارکنان آموزش و پرورش می‌توانند از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب با گرفتن شماره تلفن ۱۵۷۰ در زمینه تربیتی، خانواده داری، خدمات شغلی و خدمات تحصیلی مشاوره بگیرند که به صورت حضوری و تلفنی این امکان فراهم شده است. وی هزینه راه اندازی این مرکز را بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان عنوان کرد.

رخ نمایی مزارع طلای سفید در استان خراسان جنوبی

تسنیم- پاییز هزار رنگ در استان خراسان جنوبی میزبان برداشت محصولات مختلف و زیباست و حال مدتی است مزارع کشاورزی خراسان جنوبی میزبان محصول زیبای طلای سفید است. پاییز هزار رنگ در خراسان جنوبی در هر ماهش میزبان یک محصول کشاورزی زیبا است که هر کدامشان جلوه زیبایی را به باغات و مزارع استان می‌بخشد. از همان آغاز پاییز برداشت زرشک در خراسان جنوبی در حالی آغاز می‌شود که درختان این محصول مانند چتری قرمز رنگ در جای جای استان به چشم می‌‌خورد محصولی استراتژیک که در آن سوی مرزها هم رفته است. هنوز کشاورزان محصول زرشک خود را جمع‌آوری نکرده که فصل برداشت محصولی ارغوانی رنگ به نام زعفران آغاز می‌شود زعفران هم مزارع استان را مانند چتری ارغوانی رنگ در همان ابتدای صبح بسیار زیبایی می‌بخشد. اما از برداشت زرشک، زعفران، و انار که بگذریم نوبت به دیگر محصولی می‌رسیم که آن را طلای سفید می‌نامند. پاییز یادآور روزهای پر کار برای پنبه‌کاران بشرویه‌ای است محصولی که در استان پیشتاز آن شهرستان بشرویه با دارا بودن ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار بیشترین سطح زیر کشت را دارد. ۴ ماه پیش بود که زمین‌های بشرویه به روش حفاظتی زیر کشت محصول پنبه رفت و هزار و ۳۰۰ کشاورز این محصول بذر خرداد را در دل زمین‌ها کاشتند حال فصل برداشتشان آغاز شده است چرا که خراسان جنوبی از استان‌های برتر تولیدکننده پنبه در کشور است و هر ساله با توجه به سطح کشت در رتبه‌های پنجم و ششم قرار دارد. رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی رقم‌های خرداد، ورامین، خورشیدی و ساجدی را از ارقام پنبه کشت شده در خراسان جنوبی دانست و افزود: برداشت پنبه در استان خراسان جنوبی با توجه به شرایط آب و هوایی از ۱۵ مهر آغاز می‌شود و تا پایان آذرماه ادامه دارد. غلامرضا قوسی با بیان اینکه سطح کشت پنبه در استان خراسان جنوبی ۶ هزار و ۸۳۵ هکتار است گفت: امسال به علت کاهش بارندگی‌ها کشت پنبه در استان کاهش یافته و کشاورزان به سمت کشت محصولات کم آب بر و علوفه‌ای برای تامین علوفه مورد نیاز دام هدایت شدند. وی ادامه داد: شهرستان بشرویه با دارا بودن ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار بیشترین سطح زیر کشت را دارد. وی گفت: عملکرد تولید در هکتار دو هزار و ۶۹۰ کیلوگرم است. وی با بیان اینکه ۴۰۰ هکتار از اراضی پنبه امسال به مزارع تکثیر بذر اختصاص دارد گفت: بذرهای استحصالی از آن برای کشت و تامین بذر مورد نیاز سال آینده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

۱۱۰ زندانی جرائم غیر عمد خراسان جنوبی آزاد شدند

روشان مدیرکل زندانهای خراسان جنوبی پیش از ظهر امروز در مراسم آزادی زندانیان جرائم غیر عمد خراسان جنوبی به صورت همزمان با سراسر کشور برگزار شد، اظهار کرد: بسیج یک تفکر مقدس و الهی و برگرفته از اعتقاد است.وی با بیان اینکه در بحث آزاد سازی زندانیان نیازمند، برگزاری صلح و سازش بسیج حقوق دانان همکاری دارد، افزود: در این خصوص ۳۳۹ زندانی جرائم غیر عمد استان از طریق پیگیری های صورت گرفته آزاد شده اند.مدیرکل زندانهای خراسان جنوبی بیان کرد: امروز شاهد آزادی ۱۱۰ زندانی استان همزمان با سراسر کشور هستیم که یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان کمک خیران و ۷۵۰ میلیون تومان کمک جمع آوری شده توسط بسیج حقوق دانان هستیم و در این مراسم به صورت نمادین ۸ زندانی به نام مبارک امام رضا(ع) آزاد و به آغوش گرم خانواده برمیگردند. روشان به خدمات ارائه شده به زندانیان اشاره و عنوان کرد: آزادی ۷۵ زندانی نیازمند، تحت حمایت داشتن ۱۵۰۰ خانواده زندانیان، حمایت غیر نقدی به ارزش چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان، توزیع ۸۳۰ بسته آموزشی و لوازم التحریر، توزیع ۳۸۰ مورد بسته بهداشتی و ایجاد اشتغال برای ۲۵۰ نفر از جمله خدمات ارائه شده است. وی خاطرنشان کرد: مبلغ بدهی بیش از ۳۷ میلیارد تومان بوده که ۹ میلیارد تومان توسط شکات گذشت شده است.

شناسایی ۱۹۳بیمار کرونایی جدید در خراسان جنوبی

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان گفت: روز گذشته ۲۴۱ آزمایش ملکولی و ۸۱۳تست سریع تشخیص کرونا در استان انجام شد که در مجموع ۱۹۳بیمار کرونایی جدید شناسایی شد. شریف زاده افزود: متاسفانه یک مورد فوتی نیز در استان ثبت شد.

اختصاص اعتبار ۹.۶ میلیاردی برای دانش آموزان استان

مهر- رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور از اختصاص ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار برای خرید گوشی و ارائه خدمات توانبخشی به دانش آموزان استثنایی خراسان جنوبی خبر داد. سید جواد حسینی ظهر دوشنبه در نشست ویدئو کنفرانسی با حوزه پشتیبانی آموزش و پرورش استان اظهار کرد: ۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای خرید گوشی و تبلت هوشمند به دانش آموزان با نیاز ویژه خراسان جنوبی اختصاص می‌یابد. وی ادامه داد: دو میلیارد تومان نیز برای ارائه خدمات توانبخشی به دانش آموزان استثنایی استان اختصاص پیدا خواهد کرد. رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه فضای لازم و استاندارد برای هر دانش‌آموز با نیاز ویژه ۲۸ متر مربع است، اظهار داشت: هم اکنون فضای موجود برای دانش آموزان استثنایی ۱۰.۵ متر مربع است. وی از فعالیت ۸۱۰ مرکز اختلالات یادگیری در کشور خبر داد و بیان داشت: از این تعداد ۲۲ مرکز در خراسان جنوبی فعال است. وی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت و مشارکت سایر دستگاه‌ها و مؤسسات برای ارتقای کیفیت فرایند تعلیم و تربیت دانش آموزان با نیاز ویژه استفاده کرد، گفت: سن سنجش برای پیشگیری از آسیب‌های جسمانی و توانبخشی باید کاهش یابد. محمدعلی واقعی، مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: هدف از تشکیل این کمیته استفاده از ظرفیت و مشارکت سایر دستگاه ها و موسسات در راستایی ارتقای کیفیت فرایند تعلیم و تربیت دانش آموزان با نیاز ویژه است.

آغاز نظام ارجاع و پزشک خانواده در دو شهرستان خراسان جنوبی

مهر- معاون بیمه و خدمات سلامت اداره کل بیمه سلامت خراسان جنوبی از آغاز نظام ارجاع و پزشک خانواده از اول آذر در شهرستان های فردوس و طبس خبر داد. مختاری اظهار کرد: از اول آذر ماه ۱۴۰۰ طرح نظام ارجاع و پزشک خانواده در شهرستان‌های فردوس و طبس شروع شد و تا اواسط این ماه این طرح در دیگر شهرستان‌های استان هم شروع خواهد شد.وی ادامه داد: در مجموع حدود ۵۰ هزار نفر در استان مشمول اجرای این طرح می‌شوند که حدود ۳۰ هزار نفر در شهرستان بیرجند، ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر در قائنات، ۴ هزار نفر در طبس و ۵ هزار و ۵۰۰ نفر در شهرستان فردوس هستند. مختاری ادامه داد: با اولویت پزشکان عمومی دارای مطب در این شهرستان‌ها دعوت به کار شده‌اند و در کارگاه‌های آموزشی حضور پیدا کرده‌اند. وی با اعلام اینکه پالایش همپوشانی بیمه‌ای برای جمعیت هدف جز بیرجند انجام شده است و در این شهرستان هم این کار در حال انجام است، اضافه کرد: ۳۶ پزشک برای مشارکت در اجرای این طرح در خراسان جنوبی اعلام آمادگی کرده‌اند.به گفته وی از این تعداد ۲۲ پزشک در بیرجند، در قائنات و طبس هر کدام ۵ پزشک و در فردوس ۴ پزشک در اجرای این طرح مشارکت دارند. معاون بیمه سلامت خراسان جنوبی تصریح کرد: شماره تلفن همراه بیمه شدگان صندوق بیمه سلامت استخراج شده و اطلاع رسانی پیامکی برای مراجعه به پزشک خانواده در شهرستان‌های طبس، فردوس، قائنات انجام و در شهرستان بیرجند هم برای بیمه شدگان پیام ارسال خواهد شد و آنها دو بار در سال می‌توانند برای تغییر پزشک خانواده خود به دلایل مختلف اقدام کنند.

ترغیب سازی جامعه برای تزریق واکسن کرونا

مدیر کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا خراسان جنوبی گفت: با توجه به موجود بودن انواع واکسن کرونا در استان، اطلاع‌رسانی‌های لازم برای ترغیب کسانی که تاکنون اقدام به تزریق واکسن نکرده‌اند، ضروری است. نبی‌زاده گفت: همچنان محورهای اصلی اقناع عمومی و اطلاع‌رسانی برای گسترش جریان واکسیناسیون در کل جامعه است و اطلاع‌رسانی شایسته و گسترده‌تر تا زمان رسیدن به نتیجه مطلوب ادامه خواهد داشت.

افزایش ۱۰۰درصدی بستری بیماران عفونی در دهه اول آبان در طبس

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل بیماری کرونا در استان گفت: در طبس بستری های عفونی تنفسی از ۱۴مورد متوسط روزانه در دهه اول آبان به ۲۸مورد متوسط روزانه در دهه سوم آبان، یعنی افزایش ۱۰۰درصدی رسیده است. شریف زاده افزود: در همین مدت موارد جدید بیماران بستری کرونا در طبس هم از ۵مورد بستری به ۸مورد رسیده که ۶۰درصد افزایش یافته است. به گفته وی در فردوس هم در دهه اول آبان بیماران تنفسی بستری از ۱۷مورد به ۲۸مورد با ۶۵درصد افزایش رسیده است.

فعالیت سامانه بارشی دراستان

با توجه به نقشه های هواشناسی افزایش متناوب ابر و بارش باران همراه با رعد و برق در نیمه شمالی و غربی استان پیش بینی می‌شود. کارشناس هواشناسی استان گفت: مطابق با داده‌های پیش یابی هواشناسی، تا صبح روز چهارشنبه تحت تاثیر توده هوای ناپایدار وزش باد ، افزایش متناوب ابر و بارش باران همراه با رعد و برق در نیمه شمالی و غربی استان پیش بینی می‌شود. لطفی افزود: امشب احتمال وقوع روان آب به طور موقت در برخی نقاط استان وجود دارد. وی گفت: دمای هوا نیز ادامه روند افزایشی خود را خواهد داشت و هوا گرمتر می شود.

زنان خانه دار بیمه تأمین اجتماعی می‌شوند

محمدی مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان جنوبی گفت: زنان خانه دار ۱۸ تا ۵۰ ساله همانند تمام افراد شاغل می‌توانند بیمه تأمین اجتماعی شده و از مزایای بازنشستگی، از کارافتادگی و مستمری بهره‌مند شوند. محمدی ادامه داد: نرخ پرداخت حق بیمه زنان خانه دار برای برخورداری از حمایت‌های بازنشستگی ۱۲ درصد، بازنشستگی و مستمری بازماندگان ۱۴ درصد، بازنشستگی مستمری بازماندگان و از کار افتادگی ۱۸ درصد است.

قرار گرفتن سیب زمینی در سبد گرانی

‌هر ساله با نزدیک شدن به فصل سرما عوامل زیادی روی افزایش قیمت صیفی جات اثر می‌گذارد و امسال نیز سیب زمینی از قافله گرانی عقب نمانده است. حیدری رئیس اتحادیه میوه و تره بار شهرستان بیرجند گفت: سیب زمینی در روز‌های اخیر افزایش قیمت داشته است که البته با توجه به فصل سرما و عوامل دخیل در گرانی آن، طبیعی است. او با اشاره به اینکه سه عامل در افزایش قیمت سیب زمینی دخیل است افزود: با سرد شدن هوا سیب زمینی‌ها از زمین‌های کشاورزی جمع و در انبار‌ها جمع آوری شد و همین هزینه انبار روی قیمت نهایی سیب زمینی تأثیر گذار است.

دعوت شمشیرباز خراسان جنوبی به اردوی تیم ملی

دبیر هیئت شمشیربازی خراسان جنوبی از دعوت شمشیرباز استان به اردوی تیم ملی نوجوانان خبر داد. یوسفی دبیر هیئت شمشیربازی خراسان جنوبی گفت: محمد جواد سعیدی راد شمشیر باز استان به اردوی تیم ملی نوجوانان دعوت شد. وی افزود: این اردو جهت اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا تدارک دیده شده است. یوسفی ادامه داد: دعوت شدگان به اردوی تیم ملی پس از عضویت در تیم ملی، به مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا اعزام می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


جم – معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: طرح جامع تالاب کجی نمکزار

بیشتر

دادرس مقدم – اول تا هفتم ذی القعده هر سال را به عنوان هفته حج می

بیشتر

سلام و خسته نباشید. در خصوص سرمقاله خوب خانم بهروزی فر با موضوع این داستان

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت